Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.017 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191544

Ok, dus als een 720p game zoals MGS 4 zonder 1:1 wordt gescalet, dan krijg je hem op full screen, of krijg je hem dan ook zoals op deze foto: Anoniem: 209607 in "Het PlayStation 3 ervaringen topic - Dee..."?

Gewoon om misverstanden te ontlopen. :)
Het enige waar ik nog uit ben, is of ik deze monitor bij mijn vaste pc-winkel haal, waar ik de eigenaar goed ken, niet dat ik korting krijg, maar bij het herstellen enzovoort, en bestellen gaat alles sneller dan normaal.

Of dat ik hem bestel op een website, maar dan ben ik bang voor het vervoer, en dode pixels als gevolg en dergelijke.
Ik kom uit België, dat zou ik best ook even vermelden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:31

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Anoniem: 191544 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:26:
Ok, dus als een 720p game zoals MGS 4 zonder 1:1 wordt gescalet, dan krijg je hem op full screen,
Je stelt je PS3 in op de resolutie die je TV aankan. Is dat 1080P dan wordt alle output van je PS3 naar 1080P gescaled. Je TV ziet dat ook gewoon als 1080P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
sopsop schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:28:
[...]

Je stelt je PS3 in op de resolutie die je TV aankan. Is dat 1080P dan wordt alle output van je PS3 naar 1080P gescaled. Je TV ziet dat ook gewoon als 1080P.
Erm... dat hangt af van de game. De GAME scalet, niet de PS3. Jij kunt alleen aangeven welke resoluties ondersteund dienen te worden. Als de game dus alleen 720p uitpoept, en jij hebt dat aangevinkt en 1080p, dan krijg je 720p output, en geen gescalede output.

De ps3 heeft nl. geen scaler chip zoals de 360

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209607

Met bestellen moet je het zelf weten... maar ik heb mijn monitor besteld bij Pixmania dat vanuit Frankrijk vestuurd, en mijn scherm was in prima staat!

Overigens heb ik net bevestiging gekregen dat mijn PS3+GTAIV pack verstuurd is! Heb v/d week al een HDMI en audio kabeltje gehaald dus morgen waarschijnlijk lekker spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-05 16:33

Blaim

Cashback kroket

kbloem schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:07:

Heb je in het menu van de PS3 je HDMI instelling op Full staan? Zet superwhite ook even op on. Ik had namelijk ook het idee van een waas over het beeld en die verdween toen ik deze aanpassing deed.
Dit heb ik gedaan naar aanleiding van een forumtopic op het playstation forum maar dit haalde weinig uit. Dit verbeterde wel de graphics bij games. Ik denk dat het aan de firmware van de monitor ligt. Ik ga denk ik ff contact opnemen met de klantenservice van BenQ...

Laten we hopen dat die voor NL niet zo slecht is als ik overal hoor van de klantenservice in de US. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Blaim schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:07:
[...]

Dit heb ik gedaan naar aanleiding van een forumtopic op het playstation forum maar dit haalde weinig uit. Dit verbeterde wel de graphics bij games. Ik denk dat het aan de firmware van de monitor ligt. Ik ga denk ik ff contact opnemen met de klantenservice van BenQ...

Laten we hopen dat die voor NL niet zo slecht is als ik overal hoor van de klantenservice in de US. ;)
Ik heb dit een keer gehad met een scherm van Iyama maar dat was meer groen-blauw achtig. toen bleek dat ik alle rgb waardes op 172 moest zetten vanuit het menu met de fabrieksinstellingen. hoe je daar in komt kun je waarschijnlijk wel google-en.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
kbloem schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:17:
[...]

Volgens mij ondersteunt de PS3 dat gewoon niet. Ik krijg het ook niet met mn Samsung voor elkaar.
dan wordt het tijd dat ze dat bij een firmware update gaan zetten. Tenzij het natuurlijk hardware matig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk niet dat het een prioriteit zal zijn. Overigens zal het ook van het model TV afhangen of het wel of niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 15:11

EgoPro

Time is an illusion.

Sorry ik kan het niet laten maar toch een brilliant filmpje van bad company: http://www.psonly.nl/videos/1253/Battlefield_Bad_Company/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Misschien geen heel erg nuttige post, maar hoop wel enkele mensen blij te kunnen maken:

De Saturn in Groningen (sontplein) verkoopt de PS3 40GB/1 sixaxis controller +Rachet and Clank +Uncharted voor 399 euro!

Beste aanbieding op dit moment dunkt mij. Het zijn beide erg goede spellen, dat staat vast, of je ervan houdt is een tweede...en anders verkoop je ze voor 30euries p.s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielepower
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 18:15
EgoPro schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:50:
Sorry ik kan het niet laten maar toch een brilliant filmpje van bad company: http://www.psonly.nl/videos/1253/Battlefield_Bad_Company/
ROFL!! _/-\o_

PSN: PIELE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Het is eindelijk bevestigd door Sony: in-game XMB in firmware v2.40
Firmware (v2.36) coming soon, (v2.40) to include trophies, in-game XMB
+ Posted by Eric Lempel // Director, PlayStation Network Operations

A new PLAYSTATION 3 firmware update (v2.36) will be launching soon, improving system stability when playing select PlayStation format software titles. We’re also happy to officially report that the 2.40 system software update for PS3 will include “XMB” access in-game. The update will also include “trophies,” an exciting new feature that we’ll be providing more details on soon, as well as some other new enhancements. We’ve talked about some of this on the blog previously and know that many of you can’t wait to get your hands on these features. You can expect us to share all of the official details shortly.
Nu nog even afwachten wat de release datum zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191068

ToFast schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:13:
Misschien geen heel erg nuttige post, maar hoop wel enkele mensen blij te kunnen maken:

De Saturn in Groningen (sontplein) verkoopt de PS3 40GB/1 sixaxis controller +Rachet and Clank +Uncharted voor 399 euro!

Beste aanbieding op dit moment dunkt mij. Het zijn beide erg goede spellen, dat staat vast, of je ervan houdt is een tweede...en anders verkoop je ze voor 30euries p.s :)
Ik had hem ook al gezien en zit er aan te denken deze aanbieding te scoren.

Heb nog wel een paar andere vragen (mogelijk al beantwoord in de 30 topics), stel ik vervang de harde schijf, verspeel ik daarmee de Sony garantie ?

2e vraag via de PS3 kun je bij shares op pc's komen. Kan het ook andersom, m.a.w. kan de PS3 een share aanmaken zodat ik er vanaf de pc iets heen kan copieeren? (uiteraard kan ik via de ps3 iets van een pc share naar de ps3 hd copieeren)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 191068 op 18-06-2008 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 22:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Die vragen zijn inderdaad al benantwoord en kan je met wat google werk prima zelf vinden.

Nee, je verspeeld je garantie niet. Hoe je je HD kan vervangen staat notabene uitgelegd in de PS3 handleiding. Je PS3 kan niet bij je shares. Wel kan je bijv. via Windows Mediaplayer je mp3 en video's sharen zodat je PS3 er wel bij kan. Let er wel op dat de PS3 niet elk formaat ondersteunt maar daar zijn weer oplossing voor. Welke? Ook dat is met de search hier of met bijv. google eenvoudig te vinden.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 191068 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 08:00:
[...]

Ik had hem ook al gezien en zit er aan te denken deze aanbieding te scoren.

Heb nog wel een paar andere vragen (mogelijk al beantwoord in de 30 topics), stel ik vervang de harde schijf, verspeel ik daarmee de Sony garantie ?

2e vraag via de PS3 kun je bij shares op pc's komen. Kan het ook andersom, m.a.w. kan de PS3 een share aanmaken zodat ik er vanaf de pc iets heen kan copieeren? (uiteraard kan ik via de ps3 iets van een pc share naar de ps3 hd copieeren)
Ik kan je al wel vast adviseren om niet alleen de bestandsnaam te veranderen van je mp3's maar ook de details in de samenvatting. Dan wordt het groeperen in je ps wat makkelijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42
oooww..nieuwe ps3 firmware uit 2.36

ben nu aan het installen..ben benieuwd wat de veranderingen zijn

[edit]
zo te zien alleen wat stabiliteit fixes enzo..natuurlijk zit iedereen meer op 2.40 te wachten :)

[ Voor 34% gewijzigd door tntkiller op 18-06-2008 10:43 ]

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:23

S2S

tntkiller schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:40:
oooww..nieuwe ps3 firmware uit 2.36

ben nu aan het installen..ben benieuwd wat de veranderingen zijn

[edit]
zo te zien alleen wat stabiliteit fixes enzo..natuurlijk zit iedereen meer op 2.40 te wachten :)
Schijnt dat er wat PS2 games beter lopen, SCIII bijvoorbeeld.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-06 15:54
dadelijk ook maar eens installeren dan

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:47
Waarom is iedereen zo enthousiast over in-game XMB? Ik had heel wat liever dat Sony in de nieuwe firmware dingen implementeert als installaties in de achtergrond en downloads tijdens games. Dat scheelt me tijd. Wat kan je in de XMB doen dat je zou willen doen terwijl je zit te gamen? Internetten? Dat soort dingen hou ik gescheiden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:27:
Waarom is iedereen zo enthousiast over in-game XMB? Ik had heel wat liever dat Sony in de nieuwe firmware dingen implementeert als installaties in de achtergrond en downloads tijdens games. Dat scheelt me tijd. Wat kan je in de XMB doen dat je zou willen doen terwijl je zit te gamen? Internetten? Dat soort dingen hou ik gescheiden.
Chatten met mensen, zodat je makkelijk samen online kan gamen. :)
Als je een berichtje krijgt dat je niet eerst je hele game moet afsluiten voordat je hem kan lezen dus eigenlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 12:34

CSB

:D

Satch schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:30:
[...]

Chatten met mensen, zodat je makkelijk samen online kan gamen. :)
Als je een berichtje krijgt dat je niet eerst je hele game moet afsluiten voordat je hem kan lezen dus eigenlijk. ;)
Wat dacht je van het instellen van je bluetooth headsetje?
Eindelijk een feature waar je wat aan hebt. Wat ik ook leuk zou vinden is de mogelijkheid om te kunnen chatten (audio en/of video) terwijl je in een game zit. Superhandig als je net als ik de PS eye hebt.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
een van de sterkste puinten van Microsoft vind ik toch wel dat als je ziet dat iemand online komt dat je "invite to game" kan sturen. Hij hoeft dan alleen maar op accept te klikken en hij komt automatisch in de juiste lobby....

Ik hoop dat die mogelijheid er dan ook in zit. Maar goed, het is en blijft sony dus dat zal wel iets worden voor firmware 17.8.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-06 15:54
Je kan dan de duiven in GTA IV mbv een guide zoeken door te wisselen tussen de browser en het spel, dat lijkt mij wel makkelijk, verder idd je vrienden kunnen zien en berichten lezen versturen

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 12:34

CSB

:D

kbloem schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:00:
[...]

een van de sterkste puinten van Microsoft vind ik toch wel dat als je ziet dat iemand online komt dat je "invite to game" kan sturen. Hij hoeft dan alleen maar op accept te klikken en hij komt automatisch in de juiste lobby....

Ik hoop dat die mogelijheid er dan ook in zit. Maar goed, het is en blijft sony dus dat zal wel iets worden voor firmware 17.8.0
Je bedoelt 2.40 dus. ;) Dat is iig wat ze officieel melden.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:48

SD5k

>4&X

Downloaden tijdens het gamen kan gewoon, alleen wordt dit uitgeschakeld wanneer je een online game start. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
-Sander schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:48:
[...]

Downloaden tijdens het gamen kan gewoon, alleen wordt dit uitgeschakeld wanneer je een online game start. :)
Ik zie bij iedere SP game die ik speel dat downloads worden stopgezet. Misschien dat dit door de game gedaan wordt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
EfBe schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:52:
Ik zie bij iedere SP game die ik speel dat downloads worden stopgezet. Misschien dat dit door de game gedaan wordt, geen idee.
Hoe zie je dit dan? Krijg je een melding rechtboven oid? Ik heb deze melding nog nooit gehad namelijk. Je kan wel zien aan de percentages dat bij online games de download wordt stopgezet.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:00
[...]

Ik had laatst nog dat ik aan het gamen was en een melding kreeg dat het downloaden van bestand * was voltooid. Weet alleen niet meer bij welke game dat was, ik dacht GT5p maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
CSB schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:40:
[...]

Je bedoelt 2.40 dus. ;) Dat is iig wat ze officieel melden.
Chatten wel ja maar ook invites sturen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:58

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Bij mij gaan volgens mij ook de downloads gewoon door tijdens het gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:52
Deismyna schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:59:
[...]

Ik had laatst nog dat ik aan het gamen was en een melding kreeg dat het downloaden van bestand * was voltooid. Weet alleen niet meer bij welke game dat was, ik dacht GT5p maar weet het niet zeker.
Dat heb ik inderdaad ook wel eens gehad, maar ook ik weet niet meer tijdens welke game of demo dat was.
Misschien dat het downloaden wel stopt bij games met online functionaliteit. Ik had het laatst ook in de gaten gehouden, maar na het beeindigen van de games waren de downloads niet verder dan voor het opstarten. Dit was tijdens DBZ:BL en GTA IV, ook al speelde ik niet online.
kbloem schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:16:
[...]

Chatten wel ja maar ook invites sturen dan?
Ik denk het wel, kijk maar eens naar de Bad Company demo. Hierin is dit ook al mogelijk.
Als je iemand wilt uitnodigen, kom je in je XMB friendslist terecht en selecteer je degene die je wilt uitnodigen. Vervolgens verstuurt die een standaard bericht en hoeft de ontvanger alleen nog maar op "deelnemen" in bericht te drukken. Grootste nadeel tot nu toe is dat je maar een persoon per keer kan uitnodigen en kan je dit alleen maar in de lobby doen, niet tijdens de game zelf.

Trouwens wel opvallend dat dit van EA komt. Burnout Paradise had ook al een vereenvoudigde ingame XMB ingebouwd. Iets soortgelijks ben ik bij andere games, ook van Sony ontwikkelaars nog niet tegen gekomen.

[ Voor 39% gewijzigd door Melniek op 18-06-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239951

[...]

Ik heb het zowel bij Uncharted als bij MGS4 gehad, toevallig (of niet) beide tijdens een cutscene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 12:12

pjvandesande

GC.Collect(head);

OfNoAvail schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:25:
Bij mij gaan volgens mij ook de downloads gewoon door tijdens het gamen...
De downloads gaan naar mijn weten gewoon door. Maar bij multiplayer games zal dit wellicht uitgeschakeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:05
Ik weet wel dat bij het kijken van DVD/BluRay's de downloads onderbroken worden.

Waarschijnlijk is dit gedaan om de PS3 functies uit te schakelen tijdens het kijken van DVD's en zo de mogelijkheid op firmware hacks tegen te gaan.

Aangezien de PS3 ook gewoon gekopieerde DVD's slikt, en een exploit hiervoor zouden willen ontdekken. (Immers hoef je dan alleen maar uit te vinden hoe de PS3 code zou lezen, en dat als een Video_TS bestand opslaan.)

Edit: als spellen dan ook op een dvd konden, zou je zo zelfs een bootloader kunnen maken, en als BluRays mainstream zijn, dan zou je zo een bijna te eenvoudige exploit hebben. Immers, je kunt zelf ook je eigen BR's maken van je vakantiefilms, en als je een werkende exploit zou hebben, zou je een bootloader kunnen maken....

[ Voor 26% gewijzigd door F-Tim op 18-06-2008 13:43 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
swopdark schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:55:
[...]

Hoe zie je dit dan? Krijg je een melding rechtboven oid? Ik heb deze melding nog nooit gehad namelijk. Je kan wel zien aan de percentages dat bij online games de download wordt stopgezet.
Naast de tv kast staat mn casema modem verscholen, ik zie vaag de lampjes knipperen wanneer de download aan de gang is en als ik een game speel dan stopt hij, de download is dan ook niet verder gegaan als ik de filesize bekijk. Het kan echter aan de game liggen, want ik kan me idd wel herinneren dat een download wel doorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-06 21:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eh.. misschien even een google opdrachtje aan besteden? Of misschien staat er een (vergelijkbaar) product in de pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Jammer dat er eerst nog een 2.36 tussen zit. Ik had ergens deze week gehoopt op 2.40 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42
die @home "game" wil ik nu ook wel eens zien verschijnen.

iemand nog enig idee wanneer dat komt(vooral voor mijn kids die zijn gek op dat soort dingen :) )

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik heb even wat onderzoek gedaan naar het streamen van HD Matriaal, maar dit is mij nog niet helemaal duidelijk. Is het mogelijk om HD Films te streamen van pc naar een PS3? zo ja, is het dan noodzakelijk om een PS3 60GB versie te hebben i.v.m. de netwerkaansluiting naast de wireless aansluiting, dus wat een hogere doorvoersnelheid van het HD Films mogelijk maakt.

Wat zijn nog meer voordelen van een PS3 60GB versie met uitzondering van de backwards Compatible naar ps1 en ps2?

Ik merk wel dat het lastig is om voor een redelijke prijs en PS3 60GB versie te krijgen, waar heeft dat mee te maken?

Heeft iemand ervaring met het streamen van HD matriaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Er zijn spellen die te spelen zijn met een toetsenbord en muis heb ik vernomen, maar nu heb ik eigenlijk een stomme vraag: staat dit ook aangegeven op het doosje van het spel?
Dit omdat ik toch altijd graag op de pc met tobo en muis gespeeld heb, en ik een spel voor de ps3 eerder zal aanschaffen wanneer tobo en muis ondersteund worden.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 21:59

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Vjenne-ICT schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:44:
Ik heb even wat onderzoek gedaan naar het streamen van HD Matriaal, maar dit is mij nog niet helemaal duidelijk. Is het mogelijk om HD Films te streamen van pc naar een PS3? zo ja, is het dan noodzakelijk om een PS3 60GB versie te hebben i.v.m. de netwerkaansluiting naast de wireless aansluiting, dus wat een hogere doorvoersnelheid van het HD Films mogelijk maakt.

Wat zijn nog meer voordelen van een PS3 60GB versie met uitzondering van de backwards Compatible naar ps1 en ps2?

Ik merk wel dat het lastig is om voor een redelijke prijs en PS3 60GB versie te krijgen, waar heeft dat mee te maken?

Heeft iemand ervaring met het streamen van HD matriaal?
Voor het streamen van audio/video heb je alleen een UPnP server op je PC nodig. Daarnaast heeft een 40GB PS3 ook gewoon een Gbit LAN aansluiting hoor. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 17:51
Phase-Shifter schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:51:
Er zijn spellen die te spelen zijn met een toetsenbord en muis heb ik vernomen, maar nu heb ik eigenlijk een stomme vraag: staat dit ook aangegeven op het doosje van het spel?
Dit omdat ik toch altijd graag op de pc met tobo en muis gespeeld heb, en ik een spel voor de ps3 eerder zal aanschaffen wanneer tobo en muis ondersteund worden.
Nee, dit staat er niet op. De keuze is sowieso erg beperkt, de meeste ontwikkelaars keuzen er niet voor om 't te ondersteunen. Unreal Tournament 3 is de enige noemenswaardige, daarmee kun je ook online met muis en toetsenbord spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
--MeAngry-- schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:55:
[...]

Voor het streamen van audio/video heb je alleen een UPnP server op je PC nodig. Daarnaast heeft een 40GB PS3 ook gewoon een 1 Gbit LAN aansluiting hoor. :)
Bedankt voor je antwoord! Ik dacht altijd dat alleen de 60GB versie van de PS3 een 1 Gbit LAN aansluiting had, maar dat is goed nieuws dat de 40GB versie ook een 1 Gbit LAN aansluiting heeft!

Waarom wil iedereen een PS3 60GB versie hebben dan? Alleen voor om de backwards Compatible naar ps1 en ps2???

Is het ook waar de 40GB versie van de PS3 een betere (kleinere) processor heeft die minder warm word?

Als ik alles op tel dan kan ik gewoon een 40GB PS3 kopen i.p.v. moeite te doen voor een 60GB PS3 te bemachtigen op de tweedehands markt of zie ik dat verkeerd?

Voornaamste reden dat ik een PS3 wil is omdat ik HD Films wil streamen en omdat de games Full HD zijn natuurlijk......

Nog een laatste vraag, iemand ervaring met een Samsung LE46A656 i.c.m. met een PS3 en HD Films streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:27
Vjenne-ICT schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:48:
[...]
Voornaamste reden dat ik een PS3 wil is omdat ik HD Films wil streamen en omdat de games Full HD zijn natuurlijk......
Dat kan natuurlijk prima met de 40GB versie. De enige echte reden om voor de 60GB versie te gaan is de cardreader en backwards compatibility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXim4m
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-11-2021
Ik heb een probleem met mijn PS3. De PS3 "ziet" mijn PS3 Blu-ray Disks niet (de game verschijnt niet onder het game-menu). PS2 disks is geen probleem. Ik heb het vermoeden dat de Blu-ray lezer naar zijn grootje is. Heeft iemand anders dit probleem gehad?

PS Ik heb de standaard "problem solving" stappen ondernomen. (andere disk, disk schoonmaken, "reset to defaults".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXim4m
  • Laatst online: 04-11-2021
Vjenne-ICT schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:38:
Vraagje, weet iemand of de 60GB versie van de PS3 nog te koop is? Zo ja, waar kun je die nog kopen? Ik kan die nergens vinden helaas :9~
Dit zal niet echt veel helpen maar een vriend van mij heeft in the US (of A) via Sonystyle.com een PS3 80GB gekocht (speelt ook PS2 games). Dit was een aantal maanden geleden. Ik heb op Sonystyle.nl gekeken maar die verkopen geen PS3's. Ze zijn er dus nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
MaXim4m schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:25:
[...]

Dit zal niet echt veel helpen maar een vriend van mij heeft in the US (of A) via Sonystyle.com een PS3 80GB gekocht (speelt ook PS2 games). Dit was een aantal maanden geleden. Ik heb op Sonystyle.nl gekeken maar die verkopen geen PS3's. Ze zijn er dus nog wel.
Maar zitten er nadelen aan als ik een Amerikaanse PS3 koop? Ik denk dan aan landcodes van de films en games? Of is dat allemaal regiovrij? Wat betreft de prijs is het wel erg aanterkkelijk!

599 dollar = 386.63 Euro _/-\o_ !

ps: kan ik met die vriend in contact komen via MSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Laatst online: 12:00
Vjenne-ICT schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:36:
[...]

Maar zitten er nadelen aan als ik een Amerikaanse PS3 koop? Ik denk dan aan landcodes van de films en games? Of is dat allemaal regiovrij? Wat betreft de prijs is het wel erg aanterkkelijk!

Blu-Ray films zijn regio afhankelijk, op je Amerikaanse PS3 kan je dus geen Europese Blu-Ray films afspelen. Verder zit je natuurlijk vaak ook nog met verzendkosten vanuit de US en garantie kan je al helemaal vergeten.
Je moet jezelf dus maar goed afvragen of die 15euro verschil dat wel allemaal waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-06 22:52
Deismyna schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:43:
[...]

Blu-Ray films zijn regio afhankelijk, op je Amerikaanse PS3 kan je dus geen Europese Blu-Ray films afspelen. Verder zit je natuurlijk vaak ook nog met verzendkosten vanuit de US en garantie kan je al helemaal vergeten.
Je moet jezelf dus maar goed afvragen of die 15euro verschil dat wel allemaal waard is.
Vergeet ook niet dat je op een Amerikaanse PS3 met BC ook enkel Amerikaanse PS2-games kunt spelen. Als je had gehoopt je verzameling Europese PAL-games erop te kunnen spelen kom je zeer bedrogen uit. Hetzelfde geldt voor originele Europese DVDs, doen het ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 04:16

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

GrimLord schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:40:
[...]

Nee, dit staat er niet op. De keuze is sowieso erg beperkt, de meeste ontwikkelaars keuzen er niet voor om 't te ondersteunen. Unreal Tournament 3 is de enige noemenswaardige, daarmee kun je ook online met muis en toetsenbord spelen.
Of scoor een Splitfish FragFx, dat werkt alleszins aardig kan ik je zeggen. Scheelt wel per spel, en je moet even aan de instellingen sleutelen, maar het werkt OK.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
ymmv schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:47:
[...]

Vergeet ook niet dat je op een Amerikaanse PS3 met BC ook enkel Amerikaanse PS2-games kunt spelen. Als je had gehoopt je verzameling Europese PAL-games erop te kunnen spelen kom je zeer bedrogen uit. Hetzelfde geldt voor originele Europese DVDs, doen het ook al niet.
Bedankt voor jullie antwoorden! Hoe zit het met een ps3 controller die je in de USA koopt werkt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225504

Ja, dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Bedankt voor je antwoord!

foutje, twee keer een antwoord :P

[ Voor 10% gewijzigd door Vjenne-ICT op 18-06-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
  • Laatst online: 25-12-2019
Vjenne-ICT schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:36:
[...]

allemaal goed en wel voor blue-rays, maar ge gaat daar wel staan met uw DVD's, deze zullen niet afspeelbaar zijn op uwen amerikaansen ps3......aangezien dvd's wel regiogebonden zijn
heb er ook aan gedacht zo een amerikaanse te kopen, maar als get toch alleen maar moe doen voor de extra geheugen en de extra kaart aansluitingen, toch maar niet

dan liever op zoek naar een PAL 60GB, die is dacht ik qua aansluitingen hetzelfde als de 80gb, maar gewoon 20gb minder. En ook iets gelezen met een verschil qua backward compability met ps2 games, maar voor mij is dit onbelangrijk, aangezien ik geen games zou spelen op de ps3.

Maar dusja, zal mij wel tevreden kunnen stellen met de 40gb versie, die moet maar 2 dingen kunnen, Blue Ray afspelen op 1080p @24hz en dvd's progressief upscalen naar 1080p, en tschijnt dat de ps3 daar een master in is ondertss, dus, nog effe wachten en kga eens op zoek gaan.

Weten jullie waar men zo goedkoop mogelijk ene ps3 kan aanschaffen? (liefst met hdmi kabel, en een film en of spelletje mag natuurlijk ookwel)
had op redcoon de console zien staan voor 385 euro, ik denk dat dit al goedkoop is, maar is er ergens anders iets goedkoper? of een actie pakket ofzo? en in België dus liefst :)

[ Voor 50% gewijzigd door E-rikootje op 18-06-2008 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191068

E-rikootje schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:46:
[...]

Weten jullie waar men zo goedkoop mogelijk ene ps3 kan aanschaffen? (liefst met hdmi kabel, en een film en of spelletje mag natuurlijk ookwel)
had op redcoon de console zien staan voor 385 euro, ik denk dat dit al goedkoop is, maar is er ergens anders iets goedkoper? of een actie pakket ofzo? en in België dus liefst :)
Saturn Groningen heeft deze week een leuke aanbieding, welke ik morgen ga halen.
PS30/40gb met 2 games: Ratched & Clank en Uncharted. Totaalprijs 399,- euro. Games zijn al 146 euro waard..

Maar ja vanuit belgie ben je al gauw 100 euro brandstof kwijt, tenzij je een lease auto hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben bezig om een aantal PSN cards uit de VS te regelen, ze worden daar al verkocht bij 1 retailer; Meijer. Daarmee kun je dan hier in Nederland de wallet van je US account opwaarderen, en kopen in de US store.
Zodra ik meer weet meldt ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271

E-rikootje schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:46:
[...]

Gewoon naar de dichtste Game Mania of Mediamarkt gaan hé. 385 is de standaarprijs op dit ogenblik. Enkel hier en daar verschillende paketten, sommige met GTA4 en GT5:P, anderen met Drake's Fortune en Ratchet & Clank.
Als je goedkoper wilt, een tweedehands aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

[...]

Waarom wil iedereen een PS3 60GB versie hebben dan? Alleen voor om de backwards Compatible naar ps1 en ps2???

Als ik alles op tel dan kan ik gewoon een 40GB PS3 kopen i.p.v. moeite te doen voor een 60GB PS3 te bemachtigen op de tweedehands markt of zie ik dat verkeerd?

Je wil geen ps2 games spelen merk ik, dus het heeft 0,0 zin om een 60GB versie te kopen. Ik zou sowieso huiverig zijn om dergelijke 'high tech' hardware tweedehands te kopen. Je zal maar met garantie-issues te maken hebben of een beschadigde console. En probeer dan maar eens een 60 GB in garantie te sturen. Ze zijn verplicht jou een 60 GB terug te bezorgen, dus dat kan wel even duren (reparatie...)

Voor 400 euro koop je er eentje splinternieuw, eerste eigenaar, met een game (of meerdere).
Op de tweedehandsmarkt maken ze ook misbruik van het feit dat ze weten dat mensen specifiek op zoek zijn naar een 60 GB , dus erg gunstig geprijsd zijn ze ook al niet.

De 40 GB verbruikt daarnaast ook minder en is koeler.

Een no brainer als je het mij vraagt.

Aan iedereen die BC wil en daarom per se een 60 GB MOET hebben: koop een 40 GB (400 euro) en een ps two. Opgelost. Die dingen staan nog overal te koop, hebben tegenwoordig geen problemen meer met lasers en wat dan ook en zullen nog gemakkelijk 7 jaar meegaan (een ps2, twee jaar na launch, draait nu nog vlekkeloos thuis...) En na 7 jaar vermoed ik dat je geen zin meer hebt in ps2 games, aan alles komt nu eenmaal een einde. Het ding is ook te klein voor woorden, dus echt storend kan het niet zijn. En als je kids hebt kan je ze de ps2 meegeven naar hun kamer met enkele ps2 games zodat je rustig verder kan doen op de ps3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261170

[...]

Bedankt voor je antwoord! Ik dacht altijd dat alleen de 60GB versie van de PS3 een 1 Gbit LAN aansluiting had, maar dat is goed nieuws dat de 40GB versie ook een 1 Gbit LAN aansluiting heeft!

Is het ook waar de 40GB versie van de PS3 een betere (kleinere) processor heeft die minder warm word?

Nog een laatste vraag, iemand ervaring met een Samsung LE46A656 i.c.m. met een PS3 en HD Films streamen?
Streamen van HD films is alleen mogelijk via LAN. De huidige WLAN-g standaard heeft te weinig bandbreedte om een 1080p film te streamen. Dat is bij mij in de praktijk gebleken. 2 seconden afspelen 5 seconden laden, 2 seconden afspelen enz. Via LAN moet dit goed gaan.
Check het topic "Playstation 3 als mediacenter", daar lees je veel ervaringen over het streamen van films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 261170 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 07:36:
[...]

Streamen van HD films is alleen mogelijk via LAN. De huidige WLAN-g standaard heeft te weinig bandbreedte om een 1080p film te streamen. Dat is bij mij in de praktijk gebleken. 2 seconden afspelen 5 seconden laden, 2 seconden afspelen enz. Via LAN moet dit goed gaan.
Check het topic "Playstation 3 als mediacenter", daar lees je veel ervaringen over het streamen van films!
Een linksys router met dd-wrt lost het probleem wel op. Ik kan nu draadloos HD 1080p Streamen zonder dat het schokt. Moet niet gaan ffwd-en....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Leuk nieuws: vandaag brengt Konami een gratis interactieve Metal Gear Solid-database uit op PSN. Daarin alle info over de karakters in de MGS-reeks. Bevat een anti-spoiler-feature: als je niet MGS4 hebt uitgespeeld, zul je geen spoilers over het spel zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.ps3fanboy.com/media/2008/06/mgs_4_database_001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
Anoniem: 239951 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:46:
Ik ben bezig om een aantal PSN cards uit de VS te regelen, ze worden daar al verkocht bij 1 retailer; Meijer. Daarmee kun je dan hier in Nederland de wallet van je US account opwaarderen, en kopen in de US store.
Zodra ik meer weet meldt ik het wel.
Over deze post vliegt iedereen wel overheen, maar het lijkt me toch zeer interessant voor de niet-credit card eigenaren onder ons. Als ik alles goed begrepen heb kun je met de PSN-Cards aankopen doen in de Store zonder dat je een CC nodig hebt.

Wat ik me afvraag ik hoe dit verwerkt gaat worden, ik zie in de store nergens een mogelijkheid tot het opgeven van PSN-Card gegevens, enkel een CC

@JeepXJ89
Kun je mij op de hoogte houden, want er is interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lekkere stabiliteits update gisteren... ;)
Ik updaten...

Rond 23:45...nog 1 rondje van de demo van grid...

Halve ronde gereden....FREEEZE....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
Wii4all schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:59:
Ik updaten...

Voorheen heb ik met m'n 60Gb ook veel (veel is 2x per week) vastlopers gehad, na de "stabiliteits updates" geen enkele meer, dat houd ie nu toch al een kleine 3 maanden zo vol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244919

ik denk dat hij 2.36 van gister bedoeld. zou knap zijn als je daar al 3 maanden op draait :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
MaXim4m schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:09:
Ik heb een probleem met mijn PS3. De PS3 "ziet" mijn PS3 Blu-ray Disks niet (de game verschijnt niet onder het game-menu). PS2 disks is geen probleem. Ik heb het vermoeden dat de Blu-ray lezer naar zijn grootje is. Heeft iemand anders dit probleem gehad?

PS Ik heb de standaard "problem solving" stappen ondernomen. (andere disk, disk schoonmaken, "reset to defaults".
Sony bellen (nummer staat achterin ieder game boekje) en probleem voorleggen. Zij gaan waarschijnlijk roepen dat je de harddisk moet formatteren, maar dat helpt niet, dit probleem is al een paar keer hier langsgekomen, het kost een week en dan heb je een refurbished ps3 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Nu online
Wii4all schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:59:
Ik updaten...

Bij loopt de demo van GRID ook altijd vast. Moet ik de PS3 via de aan/uit knop uit zetten. De beste demo ooit kan ik dus niet spelen. Nu maar nadenken over het aanschaffen van het hele spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
technoaddict schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:46:
[...]

Bij loopt de demo van GRID ook altijd vast. Moet ik de PS3 via de aan/uit knop uit zetten. De beste demo ooit kan ik dus niet spelen. Nu maar nadenken over het aanschaffen van het hele spel.
@magni_NL klopt, de update 2.36 van gister.

@techno Klopt, dat moest is gisteren ook.

Ik zal die demo er binnenkort maar afgooien...
Ik wilde gisteren ff snel een potje racen...helaas ging dat dus niet door ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Hmm vreemd, nooit een vastloper gehad in die demo...

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Anoniem: 131051 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 05:15:
[...]
Aan iedereen die BC wil en daarom per se een 60 GB MOET hebben: koop een 40 GB (400 euro) en een ps two. Opgelost. Die dingen staan nog overal te koop, hebben tegenwoordig geen problemen meer met lasers en wat dan ook en zullen nog gemakkelijk 7 jaar meegaan (een ps2, twee jaar na launch, draait nu nog vlekkeloos thuis...) En na 7 jaar vermoed ik dat je geen zin meer hebt in ps2 games, aan alles komt nu eenmaal een einde. Het ding is ook te klein voor woorden, dus echt storend kan het niet zijn. En als je kids hebt kan je ze de ps2 meegeven naar hun kamer met enkele ps2 games zodat je rustig verder kan doen op de ps3 ;)
Ik heb thuis een 60GB en een PS2. Maar op een HD-tv wil je echt geen PS2 aansluiten hoor, geloof me. Het upscalen van de PS3 van PS2 games is echt wel een must op zo'n scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Coolsnarf schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:30:
[...]

Ik heb thuis een 60GB en een PS2. Maar op een HD-tv wil je echt geen PS2 aansluiten hoor, geloof me. Het upscalen van de PS3 van PS2 games is echt wel een must op zo'n scherm.
Met S-video is het wel te doen hoor....

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-06 19:44

Flipm0de

geen

ymmv schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:39:
Leuk nieuws: vandaag brengt Konami een gratis interactieve Metal Gear Solid-database uit op PSN. Daarin alle info over de karakters in de MGS-reeks. Bevat een anti-spoiler-feature: als je niet MGS4 hebt uitgespeeld, zul je geen spoilers over het spel zien.

[afbeelding]
waar kan je deze vinden? ik zie em niet...

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BP_LOZ schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:46:
[...]
Over deze post vliegt iedereen wel overheen, maar het lijkt me toch zeer interessant voor de niet-credit card eigenaren onder ons. Als ik alles goed begrepen heb kun je met de PSN-Cards aankopen doen in de Store zonder dat je een CC nodig hebt.

Wat ik me afvraag ik hoe dit verwerkt gaat worden, ik zie in de store nergens een mogelijkheid tot het opgeven van PSN-Card gegevens, enkel een CC

@JeepXJ89
Kun je mij op de hoogte houden, want er is interesse!
@ BP_LOZ: Het is inderdaad zo dat je de 'wallet' van je account zou moeten kunnen opwaarderen met een code van een PSN code. Ik heb nog niet gekeken of het ook van je IP-adres afhankelijk is, of de optie om op te waarderen via code al te gebruiken is. Ik zou verwachten dat je via de US-store gewoon die optie wel krijgt.
Ik heb contact met iemand die de cards al heeft geprobeerd. Hij is terughoudend met handel van deze kaartjes.

Op ebay heb ik ze ook al gevonden maar tegen een belachelijke prijs. Ik wacht nu nog op de reactie van een andere amerikaan waarmee ik contact heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Is het angst of het niet om kunnen gaan met van de meeste mensen hier? Of leeftijd?

Ik vind een CC toch echt de makkelijkste manier namelijk. Je koppeld hem aan je account en dan is het gewoon een kwestie van goed ermee omgaan.....

[ Voor 47% gewijzigd door Kenny_026 op 19-06-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

kbloem schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:38:
Is het angst of het niet om kunnen gaan met van de meeste mensen hier? Of leeftijd?
Wat zeg je? Ok, je edit gezien. Het is een kwestie van het niet kunnen gebruiken van een Nederlandse creditcard in de amerikaanse store. Dat probleem is er met die cards niet meer. Handig als je je games ook uit de VS haalt omdat DLC nog wel eens regiogebonden is.

Interessant trouwens dat die PSN-cards eindelijk beschikbaar komen in de VS. Alleen jammer dat ze 40 dollar vragen voor 20 dollar. Om in de woorden van iemand anders te spreken: kwestie van tijd.

[ Voor 23% gewijzigd door Shiver23 op 19-06-2008 11:49 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Shiver23 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:47:
[...]

Wat zeg je?

Interessant trouwens dat die PSN-cards eindelijk beschikbaar komen in de VS. Alleen jammer dat ze 40 dollar vragen voor 20 dollar. Om in de woorden van iemand anders te spreken: kwestie van tijd.
Telefoontje ging terwijl ik aan het editten was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
quote:
Coolsnarf schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:30:
[...]

P.E.No.1 schreef:
Met S-video is het wel te doen hoor....
Dat zou kunnen, maar goed ik heb mn ps2 op de slaapkamer staan en de ps3 in de huiskamer en om nou telkens de ps2 te verplaatsen, dan zet ik liever de savegame over. Ik moet zeggen dat ik echt super blij ben met de BC. Ik gebruik het echt (FFXII, MGS3) en wil ook nog PSX games gaan spelen.
Maar ieder zijn ding hoor, want de 60GB heeft ook zo zijn nadelen: meer stroom en geluid (van horen zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Of hoop/droom dat Sony eind van t jaar middels een firmware update voor de 40GB PS3s het mogelijk maakt om PS2 spellen te spelen middels emulatie. Dat zou pas een zet zijn. (Zijn tientallen geruchten, en is nooit ontkent, ik zie het ook wel komen zodra/nudat de ps3 software verkoop ook aantrekt).

Zou top zijn in ieder geval. Of je het gebruikt of niet, er zijn 5000+ PS2 spellen totaal (EU,US,JAP) dus eurm, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
nudie schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:30:
Of hoop/droom dat Sony eind van t jaar middels een firmware update voor de 40GB PS3s het mogelijk maakt om PS2 spellen te spelen middels emulatie. Dat zou pas een zet zijn. (Zijn tientallen geruchten, en is nooit ontkent, ik zie het ook wel komen zodra/nudat de ps3 software verkoop ook aantrekt).

Zou top zijn in ieder geval. Of je het gebruikt of niet, er zijn 5000+ PS2 spellen totaal (EU,US,JAP) dus eurm, ja.
Ik vind het echt nutteloos. Stop na het spelen van GTA4 San Andreas eens in je PS3. Ik geloof nooit dat je die dan nog maar 10 minuten speelt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Zijn niet zozeer de echte toenmalige grafische speeltjes van de PS2 die nu een vervolg hebben op de PS3 maar eerder voor retro doeleinden of RPG's, of bv voorgaande delen te spelen (MGS2,3) wat BC op dit moment nog erg interessant maakt.

Ik ga natuurlijk niet Fifa 07 PS2 op mn PS3 spelen, dat snap ik ook wel. Je snapt mn punt wel.

Overigens heb ik een 60GB en zelf heel wat PS2 spellen weer gekocht toen ik mn ps3 haalde. En alleen God of War 2 heeft uberhaupt de binnenkant van mn PS3 gezien. (GT4, GTA3, Vice City, San Andreas, Vice City Stories, Liberty City Stories, Jak 2, Jak 3 (?), etc heb ik gekocht en er nooit ingedaan :D)

[ Voor 31% gewijzigd door nudie op 19-06-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb eindelijk mijn PS3 binnen :) Ben nu GTA IV aan het installeren

Als je me toe wilt voegen,m'n PSN ID is FreekVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weet iemand hoe je spellen 'geforceerd' een resolutie kan laten gebruiken?

korte uitleg:
Ik heb een HD ready televisie, die wel 1080i ondersteund. Het PS3 menu werkt op 1080i.
Nu heb ik enkel 1080i 'geselecteerd' als beschikbare resolutie en starten nu bv Tekken en GTA4 wel netjes op in 1080. Probleem is dat aantal spellen nu opeens op 576p opstarten (schijnen enkel 720p te kunnen?). Heb ik echter 720p en 1080i 'gelecteerd', starten alle 1080i-draaiende spellen weer vrollijk op 720p op.

Om nu elke keer via het config menu 720p aan en uit te gaan zetten :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 11:26
SinergyX schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:33:

korte uitleg:
Ik heb een HD ready televisie, die wel 1080i ondersteund. Het PS3 menu werkt op 1080i.
Nu heb ik enkel 1080i 'geselecteerd' als beschikbare resolutie en starten nu bv Tekken en GTA4 wel netjes op in 1080. Probleem is dat aantal spellen nu opeens op 576p opstarten (schijnen enkel 720p te kunnen?). Heb ik echter 720p en 1080i 'gelecteerd', starten alle 1080i-draaiende spellen weer vrollijk op 720p op.

Dat gaat je zo goed als niet lukken. Tenzij je je tv kan forceren om een hogere resolutie weer te geven. PS3-games zijn vaak max 720p en de PS3 zal dit niet zelf naar 1080p kunnen upscalen. De 360 wel, die heeft daar schijnbaar een dedicated chip voor.

Als je PS3 ziet dat de max resolutie 1080i is en het spel 720, maar deze setting is niet aangevinkt, dan zal de PS3 voor een SD-resolutie gaan. Het beste is om daarom ook 720 aan te vinken, dan kunnen de spellen wel in dat formaat worden gespeeld. Je dashboard zal wel altijd de hoogst mogelijke resolutie pakken.

Ik ben er ook niet zo blij mee, mijn Pioneer gaat toch minder goed overweg met 720P dan met 1080i. Helaas kan ik niks forceren via de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:46

FeaR

In GoT we trust

SinergyX schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:33:

korte uitleg:

Waarom zou je sowieso 1080i willen in plaats van 720p?
De laatste geeft een veel rustiger beeld omdat die resolutie progressive is en niet interlaced zoals de 1080i.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FeaR1986 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:58:
Waarom zou je sowieso 1080i willen in plaats van 720p?
De laatste geeft een veel rustiger beeld omdat die resolutie progressive is en niet interlaced zoals de 1080i.
Die gedachte had ik ook altijd, maar dit lijkt (na ruim testen met GTA4 en tekken) totaal niet op te gaan in mijn geval. Zeker bij Tekken speelt het een stuk 'fijner' en merk niets van onrustig beeld. Ter info, ik heb een beeldkanon, geen LCD/plasma oid.

Het is geen ultieme combo, maar nu eindelijk 1080i te kunnen gebruiken in GTA4 etc, heb ik ook geen last meer van vertekend beeld of delen van het scherm buiten het beeld vallen.

Maargoed, zal ik dan maar bij de spelen die naar 576p springen tijdelijk maar 720p aanzetten, daarna weer uit :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Ik zou BC wel verwelkomen. Toen ik naar het buitenland vertrok heb ik mijn PS2 verkocht. Ik heb nog wel een aantal games. Soul Calibur II vind ik geniaal en het is nog maar de vraag of 4 hier aan kan tippen. Deel 2 was uitgebreid in de arcades getest voor het naar de consoles kwam. Deel 4 gaat rechstreeks naar de console dus zal wel balancing issues hebben.

Burnout Paradise vond ik een flinke domper wegens het free roaming format. Burnout 3 blijf voor mij de topper en kan er grafisch nog prima mee door. Verder heb ik wel God of War 1 gespeeld, maar nooit deel 2. En dan nog Guilty Gear. Ook een fighter zonder goed vervolg wat gewoon een topper is. MGS3 heb ik ook nog en maar één keer uitgespeeld.

Wegens het prijsverschil, games waar ik niet in geïnteresseerd was en een extra non-DS3 controller vond ik het 60GB model niet nodig. Dat er geen BC op zit vind ik enigszins jammer, maar acceptabel. Als het nu alsnog zou komen vind ik dat een mooie bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 10:56
hopelijk kun je met die ingame xmb nu ook je eigen muziek afspelen.

andere updates die ik trouwens graag zou zien:

Meer beeld instellingen in het menu zoals:
het scherm naar links en/of rechts verschuiven voor de mensen onder ons die de PS3 analoog met hun tv hebben verbonden en waarbij het beeld vaak een stukje mist en/of niet gecentreerd staat

helderheid en contrast, heb mij PS3 nu aangesloten via een RGB scart switch waar 2 scarts in kunnen maar als ik maar 1 bron gebruik en de andere scart er in laat zitten (console uit) dan is de helderheid een stuk lager

ze moeten het groene beeld wat bij dvd's onder RGB signaal word weergegeven er eens uithalen, wat heb je nou aan zo'n multimedia apparaat, kan niet wachten voor ik een HD-tv heb maar dat duurt nog wel ff.

BC zou ook vet zijn, dan kan ik GoW2 en MGS3 ook nog eens spelen

[ Voor 4% gewijzigd door iwaarden op 19-06-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
nudie schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:11:
Zijn niet zozeer de echte toenmalige grafische speeltjes van de PS2 die nu een vervolg hebben op de PS3 maar eerder voor retro doeleinden of RPG's, of bv voorgaande delen te spelen (MGS2,3) wat BC op dit moment nog erg interessant maakt.

Ik ga natuurlijk niet Fifa 07 PS2 op mn PS3 spelen, dat snap ik ook wel. Je snapt mn punt wel.

Overigens heb ik een 60GB en zelf heel wat PS2 spellen weer gekocht toen ik mn ps3 haalde. En alleen God of War 2 heeft uberhaupt de binnenkant van mn PS3 gezien. (GT4, GTA3, Vice City, San Andreas, Vice City Stories, Liberty City Stories, Jak 2, Jak 3 (?), etc heb ik gekocht en er nooit ingedaan :D)
Ik mag eigenlijk ook niet oordelen want heb na pc gamen ook maar een maand of twee met de x-box gespeeld en toen met de 360. PS3 heb ik pas een half jaartje dus ik ken bijna geen oude PS2 games...

Voordat GoW3 uitkomt had ik ook graag deeltje 1 en 2 gespeeld. Hoop dat ik deze op een of andere manier nog een keer op de 40GB versie kan spelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:17
SinergyX schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:08:
[...]

Die gedachte had ik ook altijd, maar dit lijkt (na ruim testen met GTA4 en tekken) totaal niet op te gaan in mijn geval. Zeker bij Tekken speelt het een stuk 'fijner' en merk niets van onrustig beeld. Ter info, ik heb een beeldkanon, geen LCD/plasma oid.

Het is geen ultieme combo, maar nu eindelijk 1080i te kunnen gebruiken in GTA4 etc, heb ik ook geen last meer van vertekend beeld of delen van het scherm buiten het beeld vallen.

Maargoed, zal ik dan maar bij de spelen die naar 576p springen tijdelijk maar 720p aanzetten, daarna weer uit :)
ik volg het nog niet helemaal maar begrijp ik nou goed dat je je CRT tv 1080i kan laten weergeven?als ik in m PS3 die optie aanzet, dan word t beeld gewoon zwart...dus is er een mogelijkheid om dit wel werkend te krijgen? Zit hier op een Sony Trinitron breedbeeld via SCART aansluiting (CRT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb 199 duiven in GTA en ben er onderweg dus 1 vergeten. Moet ik ze nou echt alle 200 weer langs? Is er geen cheat voor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Speedlink schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:31:
[...]

ik volg het nog niet helemaal maar begrijp ik nou goed dat je je CRT tv 1080i kan laten weergeven?als ik in m PS3 die optie aanzet, dan word t beeld gewoon zwart...dus is er een mogelijkheid om dit wel werkend te krijgen? Zit hier op een Sony Trinitron breedbeeld via SCART aansluiting (CRT)
Alleen als je een tv hebt die het ondersteund natuurlijk. En dan moet er een component en/of HDMI-aansluiting opzitten.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 11:56

Sandyman538

SandstorM [148839]

kbloem schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:55:
Ik heb 199 duiven in GTA en ben er onderweg dus 1 vergeten. Moet ik ze nou echt alle 200 weer langs? Is er geen cheat voor ofzo?
Maar als je cheat krijg je toch niet de voldoening die jij hieruit probeert te halen of wel? O-)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Sandyman538 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:08:
[...]

Maar als je cheat krijg je toch niet de voldoening die jij hieruit probeert te halen of wel? O-)
Ik krijg geen voldoening als ik geen 100% in mn beeld heb staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-05 16:33

Blaim

Cashback kroket

Anoniem: 209607 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:25:
Heb eindelijk mijn PS3 binnen :) Ben nu GTA IV aan het installeren

Als je me toe wilt voegen,m'n PSN ID is FreekVR
Ik heb je toegevoegd. Als je een keer GTA 4 online of Metal Gear Solid online wilt doen, stuur dan een invite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Speedlink schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:31:
[...]

Voor 720p/1080i/1080p-resoluties heb je een HDTV nodig en dat is een Sony Trinitron CRT-TV natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Nu online
Zijn er mensen die Novastrike hebben gedownload ( Gekocht hebben )?
Ik heb zo'n voorgevoel dat ik dat een leuk spel ga vinden, maar hoor er niemand over. Net als PixelJunk dat je voor een paar euro koop is dit ook een low budget game. Maar voor mij zijn Low Budgetgames vaak de spellen die ik het meest speel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
kbloem schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:47:
[...]

Ik vind het echt nutteloos. Stop na het spelen van GTA4 San Andreas eens in je PS3. Ik geloof nooit dat je die dan nog maar 10 minuten speelt....
Da's ieder z'n mening.
Ik vind het persoonlijk bijna een must, Ico, sotc, God of war, MGS 2+3, FFX e.d. beschouw ik als waardevol en bijzonder. Ik zie het niet zitten ergens eens te zitten met een stapel juweeltjes zonder een apparaat dat ze afspeelt.

Zelfs FF 6,7 en 9 tactics e.d. speel ik met enig regelmaat nog.

Gameply-->gfx :P

EDIT: LoL.. heb ff maar m'n mening overhoop gegooid, het is natuurlijk waar dat als je op tijd (in de zin van voor einde verkoop) er een pstwo naast legt je ook klaar bent, zat er ff naast door m'n 8 jaar oude PS2 bakbeest 8)7 :)

Ps3 speelt wel gewoon ps1 games toch?

[ Voor 17% gewijzigd door Mutatie op 19-06-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Laatst online: 18-06 23:11
Weet iemand waar ik die zgn. ''trigger'' plastic dingen om te verlengen kan kopen? Ik denk dat de controller dan wat prettiger aan zou voelen (zeker bij langdurig gas geven bijv.). Ik heb geen creditcard dus kan het niet vanuit het buitenland bestellen, weet iemand een Nederlands adresje?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.