Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 64.892 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

1shot1kill schreef op zondag 06 juli 2008 @ 05:36:
[...]

Alsof er voor de onzin die jij hebt zitten krabbelen wel bewijs is.
Niet erg vriendelijk om het bij voorbaat al als onzin te kwalificeren, maar inhoudelijk; de spellen met "custom soundtracks" (oude stijl) zijn zonder uitzondering kleine, via psn gepubliceerde producties. Het is niet lastig voor te stellen dat in dit soort spellen wel wat geheugen over is om een dergelijke API te gebruiken itt een spel dat elke kilobyte in het systeem hard nodig heeft.

Verder, deze API bestaat al sinds SDK1.8 dat al bijna een jaar beschikbaar is voor developers. Ik zou verwachten als er werkelijk een nieuwe, efficientere API sinds FW2.40 beschikbaar is, dat ze als demonstratie dit in Super Stardust hadden kunnen implementeren aangezien dit spel toch gepatched werd voor trophies en al "custom soundtracks" oude stijl had.
[...]

Nee, ik vind niet dat firmware compatible hoeft te zijn met oude themes, aangezien je dan gewoon nooit nieuwe functies kan toevoegen. Gewoon veranderingen blijven maken en de mensen die de themes maken zelf met hun updates laten komen. Als bij jou de batterij indicator niet zichtbaar is door de klok moet je gewoon wachten tot er een nieuwe versie van je theme komt en niet gaan zeiken op de firmware, want standaard werkt het prima en is er over nagedacht.

Microsoft gaat toch ook geen functies meer toevoegen aan Windows omdat dan misschien het 1 of andere programma van een andere developer niet meer werkt? Dan moeten die maar een update uitbrengen.

Als de firmware bijvoorbeeld savesgames onbruikbaar zou maken dan was het wat anders.
Ik had moeite je standpunt te begrijpen tijdens het lezen van de eerste alinea, maar je vergelijking met windows maakt veel duidelijk over je manier van redeneren. Als je werkelijk denkt dat het behouden van downward compatibiliteit gelijk staat aan het niet meer kunnen implementeren van nieuwe functies, heb je in mijn ogen maar weinig voorstelling van wat er softwarematig mogelijk is.

Overigens zie ik het leveren van kritiek niet als zeiken, maar als ventileren van een mening. Je kan kiezen hier inhoudelijk op in te gaan, of niet.
[...]

Hoe moet een spel dat lang voor deze update is uitgekomen nou weten wat het moet doen als jij ingame the XMB openend? Je kunt dan wel zeggen ja dan moet hoe maar het signaal van de start knop afgeven maar dat werkt niet als het spel al op pauze staat of in het hoofdmenu is en dan misschien iets selecteerd wat je niet wilt, er zal bij sommige spellen wat aangepast moeten worden op de situatie waarin het spel zich op dat moment bevind om het goed te laten werken.

En ik verwacht ook niet zoveel patches, verschillende developers hebben al aangegeven geen trophies in hun al uitgebrachte spellen toe te voegen, dus dan hoef je hier ook geen patch voor te verwachten. Maar dat is geen probleem, gewoon zelf eerst je spel op pauze zetten, moet je zomaar 1 knopje meer indrukken.
Een spel hoeft helemaal niet iets te weten of te doen, het is het OS dat op de hoogste prioriteit onder de hypervisor draait en vanuit die positie alle activiteiten stil kan leggen. Er is dus geen sprake van een softwarematig pause signaaltje, dat via de reguliere gebruikersinterface van het spel verwerkt moet worden. Ik zie maar 2 voorwaarden waaraan voldaan dient te worden:

- Voor het stil zetten van het spel moet alle harddisk activiteit beeindigd zijn.
- Gebruiker moet kunnen instellen of online/netwerk spellen ook zo 'hard' onderbroken mogen worden, indien niet, kan de huidige manier toegepast worden.

Het voordeel van zo'n harde onderbreking is dat middels een swapfile meerdere megabytes aan geheugen vrij gemaakt kunnen worden (gezien de transferrate van de hdd secondenwerk) en daadwerkelijk alle functies van de XMB beschikbaar kunnen komen.
[...]

Maar wat is echt het nut ervan? Sony kan je overal opties voor gaan geven, maar de optie menu's staan nu al vol genoeg, en aangezien trophies aan je account gebonden zijn zal in dit geval Sony het zelf moeten gaan opslaan of jij je trophies wilt laten zien of niet, wat dus aan hun kant weer meer moeite gaat kosten als ze dat van al die miljoenen naast de trophies ook nog eens moeten gaan bijhouden van wie er wel en niet dingen wil laten zien.
Het echte praktische nut is, dat ik zelf kan bepalen welke informatie naar anderen verzonden en inzichtelijk gemaakt wordt. Dat ene bitje dat er voor nodig is om te bepalen of iemand wel of niet die informatie wil delen lijkt mij het probleem niet, netzoals extra opties in de XMB. De XMB is een flexibele GUI die niet snel onoverzichtelijk wordt met een paar opties meer of minder.
[...]

Er zijn duidelijk nog een handje vol meer mensen zoals jij die verwachten dat ze hun hele foto verzameling kunnen bekijken, een hd video kunnen draaien terwijl het spel draait, Sony probeerde daarmee gewoon aan te geven dat je wel kan zien wat er op staan maar om het hele bestand volledig te bekijken moet je gewoon uit het spel, zo gek is dat niet.
Het is misschien raar, maar ik verwacht dat als ik in een menu kan komen dat ik ook de opties in dat menu kan gebruiken. Leuk dat het spel op de achtergrond door blijft draaien, maar de beperkingen die dat oplevert maakt "ingame XMB" bijna waardeloos is mijn ogen.
Jij ziet nog steeds niet dat dit een eerste stap is richting deze functionaliteit, je kunt nu chatten met je vrienden, problemen met randapparatuur oplossen/ sommige settings veranderen, je downloads checken, trophies bekijken, je netwerk account in of uitloggen allemaal zonder uit je spel te gaan, bovendien kun je via het menu sneller uit je spel komen aangezien je met 1 snelle druk op de Ps knop meteen het quit game voor je neus krijgt in plaats van het wat langer in te drukken. Dat is een behoorlijke lijst.

Wat je niet kunt: internetten, de PS store in, videos bekijken, foto's bekijken, wat allemaal niet zo gek is aangezien dat te veel geheugen gaat kosten terwijl je spel ook nog draait. Je kunt ook het merendeel van de settings niet veranderen maar dat is logisch want dat heeft invloed op je spel.
Ik zie wel dat het een eerste stap is, echter deze eerste stap is in mijn ogen in de verkeerde richting.
Zolang het spel in de achtergrond blijft draaien zijn er nooit voldoende resources om de XMB volwaardig te maken en blijft ook de door jou gewenste browser functie onbereikbaar. Als er nu al onvoldoende resources zijn om een foto te bekijken, hoe wil je dan ooit iets uitgebreider dan dat verwachten?
Dus je kunt wel zeggen dat je er meer van had verwacht maar wat dan precies? Want de dingen die je nu niet kunt zijn gewoon niet realistisch of zullen heel misschien nog komen indien mogelijk. (en dan heb ik het eigenlijk alleen over de internet browser)
Als eerste stapje had ik iig verwacht alle opties in het settings menu te kunnen gebruiken, zelfs als het spel in de achtergrond draait. Ten tweede had ik "echte" custom soundtracks verwacht, dus ongeacht of een spel hiervoor is aangepast zoals met de oude API. En waarom zou dat niet realistisch zijn? Men maakt het wel mogelijk de stemvervormer instellingen te wijzigen, maar je netwerk/geluid/beeld instellingen weer niet. Ik vind dit een vreemde manier van prioriteiten stellen.
En dat de firmware er weer af is gehaald is minder ja, maar dat heeft niets te maken met dat het een teleurstelling is kwa functies, waar jij het nu wel steeds over hebt. Die firmware werkt prima, zolang je de hele update file binnenkreeg, wat dus een netwerk probleem is en niet een firmware probleem.
Klopt, maar het is wel een totaal plaatje wat je hier ziet. Het releasen van een firmware met een bug dat kan leiden tot een gebrickte ps3 (ik geloof niet in het overbelaste netwerk verhaal) getuigt van een slordigheid die ik ook terugzie in bijvoorbeeld het klok verhaal en de BT problemen en de nieuwe problemen die mensen hebben met streamen sinds FW2.40.

Vergeet niet dat ondanks het feit dat 2.40 correct geinstalleerd is bij jou, je een bovengemiddeld risico hebt gelopen op het moeten formatteren van je hdd. Je kan dit downplayen als je wilt, maar sony gaat deze firmware echt niet offline halen als er maar een paar duizend problemen zijn wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:18
EfBe schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:14:
[...]

Heb je niet nog ergens een andere tv of wellicht een HDPC monitor om te testen?

Wellicht ten overvloede: wanneer je 2 kabels aansluit op de PS3, dus EN HDMI EN een scart/component kabel, dan heb je geen beeld in veel gevallen. Dus de PS3 altijd via 1 kabel aansluiten.

Als je nu HDMI gebruikt, haal die er dan even uit, en gebruik de standard s-video kabel. Die geeft bout-beeld maar stelt de ps3 ook in op 480p, dus wellicht heb je dan wel beeld en kun je kijken wat er werkelijk mis is.
Een s-video kabel heb ik niet, maar ik kreeg er wel een composiet bij maar die deed ook niks (zelfs na video reset). Ik had ook maar 1 kabel tegelijk aangesloten. Verder heb ik wel een hdcp monitor (samsung 226bw) waar ik nog op kan testen, straks misschien maar even doen.

Ik ben net al bij de mediamarkt langs geweest. Vooraf gebeld, ze zeiden: "neem de ps3 maar mee, dan kijken wij wel wat er mis mee is". Dus ik kom daar aan bij het service center, zeggen ze dat het 4 weken gaat duren en dat ik het beter met Sony zelf kan afhandelen want dan duurt het 2 weken. Wel leuk zulke optimistische telefonistes 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239951

@ DCFreak en 1shot1kill: Anders huren jullie deze vakantie samen even een huisje dan kunnen jullie het rustig uitpraten. Jeez, twee van die posts van 3 meter. ;( Au scrollvinger.
Ik vraag me af of Sony ook nog wat gaat doen met hun GSM devisie en de PS3. Het lijkt me leuk om die combinatie te zien, niet dat ik wil kunnen gamen op mij telefoon. Gewoon 'voor de fans' als je een fanbase hebt van zo'n 10 miljoen mensen dan zou het niet gek zijn er een speciale toestellijn voor te ontwikkelen.
Op de fora heb ik wel een 'PSphone' gezien maar die is nogal knullig, met Wii slingerfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00
Zijn er mensen die ervaringen hebben met het importeren van games vanuit China die regiovrij zijn? Als je met zo'n game online gaat gamen, kan je dan ook gewoon tegen mensen spelen die in Europa wonen?

Het prijsverschil tussen Azie (inclusief verzendkosten naar Europa) en nieuw in de winkel kopen is toch aardig groot, maar als ik dan niet online tegen mensen uit Europa kan spelen heb je denk ik geen andere keus dan het in de winkel te halen.

[ Voor 38% gewijzigd door Jorn1986 op 06-07-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244919

Jorn1986 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:01:
Zijn er mensen die ervaringen hebben met het importeren van games vanuit China die regiovrij zijn? Als je met zo'n game online gaat gamen, kan je dan ook gewoon tegen mensen spelen die in Europa wonen?
Het verschilt per game. Over het algemeen gaat het goed, maar er zijn een aantal games waarbij het online gedeelte wel gescheiden was (of waar updates niet gelijk uitkwamen en je daardoor niet tegen 'buitenlanders' kon spelen)

Je kan het dus het beste even googlen voor de games die je wilt kopen, er is in ieder geval geen algemeen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024
DCFreak schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:29:
Lopende discussie met andere gast.
Noem mij maar wat je wilt maar ik vind wel dat er heel veel mensen zijn die alleen maar opnoemen wat ze nog missen in de nieuwe 2.4 en wat ze zelf graag hadden willen zien. Of wat ze er onterecht van hadden verwacht, waardoor er torenhoge verwachtingen zijn ontstaan.

Dat je nu vanuit je game naar de XMB kan gaan en je berichten kan checken vind ik echt een enorme vooruitgang en is iets waar bijna alle online PS3 gamers op zaten te wachten. Een zekere concurrente heeft immers al een tijdje laten zien hoe het dus ook kan.

Ik denk dat als je kijkt naar de mainstream gamers met een PS3 dan zal het gros deze update zeker welkom vinden en zal zich niet druk maken over het feit dat je geen films, foto's, beeld-, netwerk-, of geluids-instellingen kan wijzigen of bekijken. Ook dat je geen webbrowser kunt starten is jammer maar eigenlijk geen reden tot het geklaag zoals je dat her en der leest. Mensen willen gewoon ingame kunnen kijken wat voor slap bericht die ene friend je nu weer heeft gestuurd.

Het ingame geluid is wel jammer want ik had graag in GTA men eigen muziek op gehad.

Verder is eigenlijk iedere firmware update een verbetering van het product. het is wel jammer dat Sony deze insteek niet al veel eerder had genomen. Microsoft was op firmware gebied al veel verder dan Sony en ze hebben echt nagedacht wat gamers willen en het toegepast. Sony daarintegen leek mee te focussen op hardware en heeft een stukje techniek neergezet waar je u tegen zegt maar niet de software om er optimaal gebruik van te kunnen maken. Zowel voor developers als eindgebruikers. heel jammer maar het lijkt erop dat Sony hiervan leert. Helaas wel te laat... Ik denk zelf dat sommige dingen gewoon helemaal niet kunnen omdat geen enkele game er mee overweg kan zonder resources op te geven.

Ik denk werkelijk dat ze compleet verrast waren door MS en de firmwaremogelijkheden van de 360. Daardoor lopen ze nu nog steeds achter de feiten aan.

Gelukkig heeft de PS2 al bewezen dat een solide online systeem zoals het eerste LIVE geen onoverkombare barriere hoeft te zijn om de grootste console te gaan worden. Met goede games, solide hardware en de naam kom je een heel eind zo is ook deze PS3 weer aan het bewijzen. Enkel in de VS liggen ze nog achter op de 360 en verder zijn ze in de EU en Japan de 360 al voorbij ondanks het jaar vertraging en ondanks de (nog steeds) superieure online dienst van MS.

Al met al ben ik tevreden over 2.4 en ben erg benieuwd wat er nog komen gaat. We zitten pas in de eerste 2 jaar van de levencyclus van 10 jaar dus het einde zal nog niet in zicht zijn.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:25
Kunnen we geen [PS3]FW 2.40 Lange Discussie Topic openen? Zal heel wat beter zijn ;).

Mij maakt het niet zo veel uit met die FW2.40. Ik wil gewoon mooie games met een lekkere perfomance. Dus niet dat de software de Cell zodanig belast dat ie alleen games als ping pong en pacman aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-05 13:04
swopdark schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:09:
[...]
Noem mij maar wat je wilt maar ik vind wel dat er heel veel mensen zijn die alleen maar opnoemen wat ze nog missen in de nieuwe 2.4 en wat ze zelf graag hadden willen zien. Of wat ze er onterecht van hadden verwacht, waardoor er torenhoge verwachtingen zijn ontstaan.

Dat je nu vanuit je game naar de XMB kan gaan en je berichten kan checken vind ik echt een enorme vooruitgang en is iets waar bijna alle online PS3 gamers op zaten te wachten. Een zekere concurrente heeft immers al een tijdje laten zien hoe het dus ook kan.

Ik denk dat als je kijkt naar de mainstream gamers met een PS3 dan zal het gros deze update zeker welkom vinden en zal zich niet druk maken over het feit dat je geen films, foto's, beeld-, netwerk-, of geluids-instellingen kan wijzigen of bekijken. Ook dat je geen webbrowser kunt starten is jammer maar eigenlijk geen reden tot het geklaag zoals je dat her en der leest. Mensen willen gewoon ingame kunnen kijken wat voor slap bericht die ene friend je nu weer heeft gestuurd.
De valse verwachting komt natuurlijk vanuit het gegeven dat je een volledige XMB in je spel te zien krijgt. Daardoor denkt een verrassend grote groep mensen dat je dan ook alle normale functionaliteit van de XMB kunt gebruiken terwijl het maar een subsectie daarvan is. Helaas wordt het lastig filteren. Je kunt niet zomaar alle niet gebruikte functies wegfilteren, want dan zou je ook niet direct uit een spel een andere applicatie (een game, de webbrowser, etc) kunnen opstarten.
Verder is eigenlijk iedere firmware update een verbetering van het product. het is wel jammer dat Sony deze insteek niet al veel eerder had genomen. Microsoft was op firmware gebied al veel verder dan Sony en ze hebben echt nagedacht wat gamers willen en het toegepast. Sony daarintegen leek mee te focussen op hardware en heeft een stukje techniek neergezet waar je u tegen zegt maar niet de software om er optimaal gebruik van te kunnen maken. Zowel voor developers als eindgebruikers. heel jammer maar het lijkt erop dat Sony hiervan leert. Helaas wel te laat... Ik denk zelf dat sommige dingen gewoon helemaal niet kunnen omdat geen enkele game er mee overweg kan zonder resources op te geven.

Ik denk werkelijk dat ze compleet verrast waren door MS en de firmwaremogelijkheden van de 360. Daardoor lopen ze nu nog steeds achter de feiten aan.
Sony heeft foutief de Xbox volledig genegeerd tijdens de vorige consolegeneratie. MS was toen al actief met Xbox Live, hebben in die vier jaar veel geleerd en wisten daarom precies wat ze moesten verbeteren voor de Xbox 360. Sony had voor de PS3 waarschijnlijk dezelfde barebones functionaliteit als bij de PS2 in gedachten. Met de release van de Xbox 360 kwamen ze daar niet meer meeweg en moest er heel veel ingehaald worden. Wat dat betreft heeft Sony in de anderhalf jaar dat de PS3 op de markt is toch aardig wat functionaliteit weten toe te voegen.
Gelukkig heeft de PS2 al bewezen dat een solide online systeem zoals het eerste LIVE geen
onoverkombare barriere hoeft te zijn om de grootste console te gaan worden. Met goede games, solide hardware en de naam kom je een heel eind zo is ook deze PS3 weer aan het bewijzen. Enkel in de VS liggen ze nog achter op de 360 en verder zijn ze in de EU en Japan de 360 al voorbij ondanks het jaar vertraging en ondanks de (nog steeds) superieure online dienst van MS.

Al met al ben ik tevreden over 2.4 en ben erg benieuwd wat er nog komen gaat. We zitten pas in de eerste 2 jaar van de levencyclus van 10 jaar dus het einde zal nog niet in zicht zijn.
We zijn echt nog maar aan het begin van de PS3-levenscyclus, dat beseffen niet zo veel mensen om de een of andere reden. De PS3 is hier in Europa nog geen 16 maanden op de markt! Nog niet eens anderhalf jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142353

Wat ik jammer van deze generatie consoles vind, is dat als ik het zo lees 80% van de discussies loopt over de firmware en software van de consoles zelf, en weinig over de kwaliteit van de games! Oeverloze discussies over de plaats van de klok in de thema's, of een friendslist tijdens een game wel of niet bekeken kan worden, of je kan chatten met een vriend tijdens het gamen, enzovoorts.
Een nare bijzaak van breedband Internet en het pushen van online functionaliteiten. Als 'vroeger' een PS2 game een bug had stond Tweakers er vol van want dan moesten alle discs omgeruild worden. Dus kwam het maar een paar keer voor in de hele geschiedenis. Nu moet ik elke week een patch voor GRID downloaden omdat de online functies weer eens verbeterd moeten worden. Terwijl ik nooit online ga want daar heb ik geen tijd voor.

Dat MGS4 soms tegenvalt omdat het vaak lijkt alsof je naar MGS3 in HD zit te kijken hoor je nauwelijks. Maar als er een server niet goed connect...

Terwijl ik deze reply tik kan ik eronder 23 reakties lezen van het forum. Even 1 minuutje de tijd genomen:

Reakties over
Firmware: 10x
Lipsync problemen met Divx: 5x
Thema problemen: 5x
Connectie met GSM: 1x
Over importeren: 2x

Lekker over ervaring met PS3 praten dus, dacht dat het een gameconsole was... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
swopdark schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:09:
[...]

Waar komt die 10 jaar levensduur in hemelsnaam vandaan die ik steeds hoor? Omdat een of andere Sony dude dat zegt is dat zo? Of omdat de PS2 daar in de buurt komt? Iedereen die maar een beetje de geschiedenis van de game industrie heeft gevolgd weet dat je totaal geen uitspraken over nieuwe consoles kan doen op basis van de geschiedenis van zijn voorganger... Ik zeg niet dat het niet kan, het is alleen totaal uit de lucht gegrepen. Misschien is het maar 5, of misschien wel 15...
En als je in Europa een jaar later begint wil dat niet zeggen dat je levenscyclus doorschuift. Daar gaat dan gewoon een jaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Anoniem: 142353 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:15:

Lekker over ervaring met PS3 praten dus, dacht dat het een gameconsole was... :|
Eens, maar voor de grote games zijn natuurlijk eigen topics. Daarbij is de nieuwe firmware net uit en is het op gamesnieuws momenteel wat stil in de 'zomertijd'.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185524

SeamusXanthus schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:35:
[...]

Waar komt die 10 jaar levensduur in hemelsnaam vandaan die ik steeds hoor? Omdat een of andere Sony dude dat zegt is dat zo? Of omdat de PS2 daar in de buurt komt? Iedereen die maar een beetje de geschiedenis van de game industrie heeft gevolgd weet dat je totaal geen uitspraken over nieuwe consoles kan doen op basis van de geschiedenis van zijn voorganger... Ik zeg niet dat het niet kan, het is alleen totaal uit de lucht gegrepen. Misschien is het maar 5, of misschien wel 15...
En als je in Europa een jaar later begint wil dat niet zeggen dat je levenscyclus doorschuift. Daar gaat dan gewoon een jaar af.
Sony heeft HET grote voordeel dat er Blu Ray op de PS3 afgespeeld kan worden. Voordat 'iedereen' een keer een HD tv thuis heeft staan en 'overgestapt' is op Blu Ray etc. dan zijn we 3/4 jaar verder hoor. De PS3 kan zoveel dingen aan en op dit moment zie ik de noodzaak niet eens voor hun om een nieuwe console te maken eigenlijk. ( Nu doen ze dit natuurlijk wel want het zal nooit ophouden, maar men snapt mijn punt wel ).

De PS3 gaat eind deze maand mijn oude dvd speler en 5.1 set vervangen en daarna zal ik al mijn media op de PS3 gaan afspelen. Foto's / films / games / demos / muziek etc. Je kan er zon beetje alles op aansluiten. Je kan er bijna alles mee afspelen en we staan nog maar aan het begin van Blu Ray.

Ik zie het heel zonnig in de komende 5 jaar. Ik maak me geen seconde druk. De PlayStation4 zal er best komen, maar niet voor 2012/2013 denk ik.

Ik ben echt blij dat de PS3 gebruikt kan worden als media center. Ik vind t ideaal dat je straks in weze maar 1 apparaat nodig hebt om 'alles' op/mee te doen.

PS3 for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:20

scorpie

Supra Addict

Buiten dat promoot Sony de PS3 ook niet alleen als gameconsole, maar meer als multimedia apparaat. Maar toegegeven, de focus ligt tegenwoordig (al een tijdje eigenlijk) meer op graphics en ander geneuzel dan op de gameplay. Maarja, dat is weer een hele andere discussie.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat ik jammer van deze generatie consoles vind, is dat als ik het zo lees 80% van de discussies loopt over de firmware en software van de consoles zelf, en weinig over de kwaliteit van de games! Oeverloze discussies over de plaats van de klok in de thema's, of een friendslist tijdens een game wel of niet bekeken kan worden, of je kan chatten met een vriend tijdens het gamen, enzovoorts.
Een nare bijzaak van breedband Internet en het pushen van online functionaliteiten. Als 'vroeger' een PS2 game een bug had stond Tweakers er vol van want dan moesten alle discs omgeruild worden. Dus kwam het maar een paar keer voor in de hele geschiedenis. Nu moet ik elke week een patch voor GRID downloaden omdat de online functies weer eens verbeterd moeten worden. Terwijl ik nooit online ga want daar heb ik geen tijd voor.

Dat MGS4 soms tegenvalt omdat het vaak lijkt alsof je naar MGS3 in HD zit te kijken hoor je nauwelijks. Maar als er een server niet goed connect...

Terwijl ik deze reply tik kan ik eronder 23 reakties lezen van het forum. Even 1 minuutje de tijd genomen:

Reakties over

toon volledige bericht
Ik snap je punt... je ziet de laatste tijd 'veel van hetzelfde' , maar dat geldt voor meer topics op GoT en is niet specifiek een 'probleem' van het PS3 ervaringen topic.

Daarbij is de PS3 door Sony neergezet als 'Multimedia Spelcomputer'. Naast de games biedt het systeem ook verschillende multimedia-opties. Als iemand dan dolblij een PS3 koopt met dat gegeven in zijn achterhoofd en er vervolgens achter komt , dat de €30 dvd-speler van Blokker beter is in het afspelen van divx met ac2.0 audio, dan mag je zulke post zeker verwachten als discussiemateriaal.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

Phydomir

Dennis

Wat ik jammer van deze generatie consoles vind, is dat als ik het zo lees 80% van de discussies loopt over de firmware en software van de consoles zelf, en weinig over de kwaliteit van de games!

Ten eerste heeft tegenwoordig iedere game wel z'n eigen topic en vind je daar de discussies over de games zelf. Die vind je minder in de algemen topics,

Ten tweede: welkom bij next-gen gaming. Alles wat je omschrijft is juist de reden waarom de console tegenwoordig nog populairder zijn dan ze altijd al geweest zijn. Zonder online functionaliteit, vrienden invites en de mogelijkheid om de console te customizen (eigen achterrgonden en themas) zou ik nooit een 360 en een ps3 hebben gekocht. Dan was ik toch echt lekker bij PC gaming gebleven.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Anoniem: 185524 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:51:
[...]

Ik zie het heel zonnig in de komende 5 jaar. Ik maak me geen seconde druk. De PlayStation4 zal er best komen, maar niet voor 2012/2013 denk ik.
Het gaat mij erom dat de term 'hij gaat 10 jaar mee' als een vaststaand feit wordt gebruikt en als groot voordeel boven de concurrentie. Maar een apparaat gaat gewoon net zolang mee als hij populair is. De xbox1 was wat betreft functionaliteit superieur aan de Ps2. Heeft dat geholpen? Nee, MS moest de wedstrijd gewoon opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024

Nah, daar was je in dit topic voor een tijdje geleden aan het goede adres. Veel cross-subject onderwerpen als (problemen met) games, networking, Backward Compatibliteit, PSN, Media streaming en natuurlijk de hardware zelf. Toen kregen de moderators het ineens in hun bol om het grote PS3 topic maar ff uit elkaar te trekken waardoor je nu 25 verschillende topics moet bekijken om een breed scala aan PS3 gerelateerde discussies en ervaringen te volgen.

Ikzelf vind het wel jammer, anderen vinden dit weer fijner.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Michael Knight schreef op maandag 07 juli 2008 @ 00:20:
[...]

Ik snap je punt... je ziet de laatste tijd 'veel van hetzelfde' , maar dat geldt voor meer topics op GoT en is niet specifiek een 'probleem' van het PS3 ervaringen topic.

Daarbij is de PS3 door Sony neergezet als 'Multimedia Spelcomputer'. Naast de games biedt het systeem ook verschillende multimedia-opties. Als iemand dan dolblij een PS3 koopt met dat gegeven in zijn achterhoofd en er vervolgens achter komt , dat de €30 dvd-speler van Blokker beter is in het afspelen van divx met ac2.0 audio, dan mag je zulke post zeker verwachten als discussiemateriaal.. :)
Sterker nog, ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen nou eigenlijk een ps3 hebben gekocht met als primaire doel een multimedia machine. Bijkomstigheid: games. Want ik heb me daar toch al een hoop mensen over gehoord. Daarnaast hoor ik er zelf ook bij. Had een 360, was qua gaming meer dan tevreden, heb de ps3 voor bluray en streaming gekocht. Gaming was bijkomstigheid, alhoewel ik nu wel de 360 naar boven heb verplaatst, beneden werd het iets te veel met 3 consoles.

En ook ik vind dat dit een topic is waar dit soort discussies zeker plaats moeten kunnen vinden. Waar anders? Voor gaming op de PS3 kun je toch net zo goed praten in het topic over de game??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:04
Ik heb hem als Blu-ray speler gekocht. Inmiddels toch ook al een stuk of 8 games erbij, maar primair is het echt een Blu-ray speler.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
Nieuw topic aaangemaakt!

Hier verder?

Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 31

[ Voor 61% gewijzigd door Arx op 07-07-2008 08:42 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:49

CSB

:D

Reakties over

toon volledige bericht
Het gaat in dit topic volgens mij over het apparaat "Playstation 3" en wat het wel en niet kan. Dus ook de problemen die je ondervindt bij het uitvoeren van dingen die de PS3 zou moeten kunnen.
Over het algemeen doen alle games het gewoon dus daar hoor je steeds minder over. Als je specifiek over een game wilt discussieren heb je daar 9 van de 10 keer een apart topic voor.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 31

En inderdaad, de PS3 is meer dan een gamesconsole alleen, dus kan er over meer gepraat worden, ookal is dit SGD. Houd wel in de gaten dat specifieke problemen hier natuurlijk niet thuis horen, ervaringen wel.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.