Nee, dat zei je niet.
DCFreak schreef op zondag 06 juli 2008 @ 03:36:
Daar is dus geen enkel bewijs voor, aangezien er exact 0 (nul) spellen zijn met "custom soundtracks
nieuwe stijl" (als die nieuwe stijl al zou bestaan door FW2.40) Mijn vermoedens zijn eerder dat de API van sony zoveel geheugen vreet, dat geen enkele zichzelf respecterende developer dat wil gaan gebruiken.
Alsof er voor de onzin die jij hebt zitten krabbelen wel bewijs is.
Ik vind het prachtig als er nieuwe functies worden toegevoegt, maar voor mij voelt dit als een dode mus. Vind je nou zelf ook niet dat de firmware downwards compatible zou behoren te zijn met bestaande gebruikersdata?
Ik heb het overigens nooit gehad over die vraagtekens omdat het een logisch gevolg is. Een vraagteken verhinderd mij niet de functie te gebruiken, alhoewel er bij mij simpelweg een bestaand icoon voor de nieuwe functies wordt gebruikt.
Nee, ik vind niet dat firmware compatible hoeft te zijn met oude themes, aangezien je dan gewoon nooit nieuwe functies kan toevoegen. Gewoon veranderingen blijven maken en de mensen die de themes maken zelf met hun updates laten komen. Als bij jou de batterij indicator niet zichtbaar is door de klok moet je gewoon wachten tot er een nieuwe versie van je theme komt en niet gaan zeiken op de firmware, want standaard werkt het prima en is er over nagedacht.
Microsoft gaat toch ook geen functies meer toevoegen aan Windows omdat dan misschien het 1 of andere programma van een andere developer niet meer werkt? Dan moeten die maar een update uitbrengen.
Als de firmware bijvoorbeeld savesgames onbruikbaar zou maken dan was het wat anders.
Ik begrijp dat er voor en nadelen zijn aan het spel stilzetten in de XMB, maar ik denk niet dat een spel hiervoor gepatched zou hoeven worden. Overigens verwacht ik vrijwel helemaal geen patches voor oude spellen, of het nou om trophies of custom soundtracks gaat. De snelheid is verder subjectief, als jij het voldoende vind dan zij het zo.
Hoe moet een spel dat lang voor deze update is uitgekomen nou weten wat het moet doen als jij ingame the XMB openend? Je kunt dan wel zeggen ja dan moet hoe maar het signaal van de start knop afgeven maar dat werkt niet als het spel al op pauze staat of in het hoofdmenu is en dan misschien iets selecteerd wat je niet wilt, er zal bij sommige spellen wat aangepast moeten worden op de situatie waarin het spel zich op dat moment bevind om het goed te laten werken.
En ik verwacht ook niet zoveel patches, verschillende developers hebben al aangegeven geen trophies in hun al uitgebrachte spellen toe te voegen, dus dan hoef je hier ook geen patch voor te verwachten. Maar dat is geen probleem, gewoon zelf eerst je spel op pauze zetten, moet je zomaar 1 knopje meer indrukken.
Je hebt mij verkeerd begrepen; het gaat er niet om of ik er zelf wel of niet naar kijk, het gaat mij om het feit dat anderen er naar kunnen kijken. Dus graag voor zoveel mogelijk functies de keuze om het aan of uit te zetten. Ik ben met je eens dat het verder zal afhangen van hoeveel klanten hierom zullen vragen, maar voor mijn gevoel zullen er dat voldoende zijn om het direct inbouwen hiervan te rechtvaardigen.
Maar wat is echt het nut ervan? Sony kan je overal opties voor gaan geven, maar de optie menu's staan nu al vol genoeg, en aangezien trophies aan je account gebonden zijn zal in dit geval Sony het zelf moeten gaan opslaan of jij je trophies wilt laten zien of niet, wat dus aan hun kant weer meer moeite gaat kosten als ze dat van al die miljoenen naast de trophies ook nog eens moeten gaan bijhouden van wie er wel en niet dingen wil laten zien.
Het was dus een demonstratie om te laten zien wat er allemaal niet mogelijk is? Oke, zo had ik het nog niet bekeken

Maar even serieus, er is zo weinig dat je wel kunt, daar valt gewoon weinig over te zeggen en ik had er voor de zoveelste keer meer van verwacht, zeker na al die tam-tam eromheen.
Ik wilde er niet over beginnen, maar je moet toch toegeven met al die BT problemen en gebrickte ps3's en het pullen van de FW, dat het een groot drama is?
Er zijn duidelijk nog een handje vol meer mensen zoals jij die verwachten dat ze hun hele foto verzameling kunnen bekijken, een hd video kunnen draaien terwijl het spel draait, Sony probeerde daarmee gewoon aan te geven dat je wel kan zien wat er op staan maar om het hele bestand volledig te bekijken moet je gewoon uit het spel, zo gek is dat niet.
Jij ziet nog steeds niet dat dit een eerste stap is richting deze functionaliteit, je kunt nu chatten met je vrienden, problemen met randapparatuur oplossen/ sommige settings veranderen, je downloads checken, trophies bekijken, je netwerk account in of uitloggen allemaal zonder uit je spel te gaan, bovendien kun je via het menu sneller uit je spel komen aangezien je met 1 snelle druk op de Ps knop meteen het quit game voor je neus krijgt in plaats van het wat langer in te drukken. Dat is een behoorlijke lijst.
Wat je niet kunt: internetten, de PS store in, videos bekijken, foto's bekijken, wat allemaal niet zo gek is aangezien dat te veel geheugen gaat kosten terwijl je spel ook nog draait. Je kunt ook het merendeel van de settings niet veranderen maar dat is logisch want dat heeft invloed op je spel.
Dus je kunt wel zeggen dat je er meer van had verwacht maar wat dan precies? Want de dingen die je nu niet kunt zijn gewoon niet realistisch of zullen heel misschien nog komen indien mogelijk. (en dan heb ik het eigenlijk alleen over de internet browser)
En dat de firmware er weer af is gehaald is minder ja, maar dat heeft niets te maken met dat het een teleurstelling is kwa functies, waar jij het nu wel steeds over hebt. Die firmware werkt prima, zolang je de hele update file binnenkreeg, wat dus een netwerk probleem is en niet een firmware probleem.