Kun je met de demo van Super Star Dust ook trophies halen, ik wou gisterenavond nog snel even kijken of dat zo was en toen moest ik eerst een update van !255MB! voor de !!!demo!!! downloaden... Toen heb ik dat maar gelaten voor wat het was en ben maar gaan slapen.
DCFreak schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 01:00:
[...]
Tevens:
- Op het PS blog zegt men dat de geluidsinstellingen te wijzigen zijn vanuit de ingame XMB, dit werkt niet.
- Men voegt een klok toe op de positie waar de batterij status van de controller verschijnt, tevens kan je de klok niet uitzetten, of van positie veranderen.
- De ingame XMB is extreem traag.
Het heeft maar 2 voordelen; je kan ingame tekst berichten verzenden en ontvangen, en het trophy systeem. Ik vraag mij serieus af of dat alle ophef waard was, zeker nu blijkt dat er dusdanige bugs in zitten dat de update zelfs offline gehaald wordt.
Dat van het geluids heb ik niet geprobeert, je hebt toch wel gelezen dat het hier gaat om het veranderen van de output en niet van de andere instellingen he.
Ik zie het probleem van de positie van de klok niet, die batterij indicator zie je maar 2 seconden en die word bovenop de klok geplaatst, het is niet zo dat de indicator permanent de klok blokkeerd en de klok zit niet boven de indicator dus niets mis mee.
Ingame XMB werkt hier zover ik heb gemerkt normaal, ik heb nog geen verschil gemerkt met als ik niet ingame ben, maar ik heb het alleen nog geprobeert bij het spelen van Smackdown vs Raw 2008, de Metal Gear Database en Metal Gear Solid 4 zelf. Maar het lijkt me sterk dat als het bij mij niet is voorgekomen bij Metal Gear dat het dan bij de andere spellen wel gaat gebeuren. Ik heb trouwens een 40GB versie waarbij ik de HDD heb vervangen met een 320GB HDD.
En je moet er rekening mee houden dat nu ze deze functies hebben toegevoegt, dat het niet betekent dat het allemaal meteen werkt, het is nu aan de developers om de trophies voor hun games te creeëren en dat het gewoon de eerste stap is voor Sony om de functionaliteit te vergroten, ze hadden ook wel kunnen wachten tot alles ingame zou werken maar dan had je deze update pas in 2009 gezien, wees blij dat je nu tijdens het gamen berichten kan sturen, kijken hoever je downloads zijn en problemen met je headset kan oplossen zonder uit het spel te gaan. Dit is pas de eerste stap in het toevoegen van deze functionaliteit.
Okasha schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:03:
Ben ook aan het overwegen een PS3 te kopen, heb het beetje gehad met PC gamen en dat eeuwige gezeur met upgraden van hardware die na 2 weken alweer oud is, en het moeten wachten op GTA4
Anyway, ik ben alleen (nog) niet gezegend met een dikke LCD tv, heb een 70cm 100hz breedbeeld van Sony. Krijg je dan wel echt mooi beeld, of zeggen jullie dat is eigenlijk zonde van je geld.
Gewoon doen hoor, ik heb het eerste half jaar ook zonder HD tv op een 68cm philips breedbeeld crt gespeeld en het ziet er prima uit, een spel als Assassins Creed ziet er zelfs beter uit dan op een HD scherm. Natuurlijk zien de meeste andere spellen er wel wat beter uit op mijn 40 inch HD tv nu. Maar het is geen reden om het te laten. Het is trouwens wel zo dat sommige dingen een beetje te klein zijn, zo was het duvien zoeken in GTA 4 een hel aangezien ik ze vaak niet kon zien als ik een meter of 4 tot 5 van mijn tv af zat, maar de rest van het spel had ik nergens problemen mee.
Daarnaast zijn de media functies van de PS3 voor mij een geweldige aanvulling geworden, geen gezeik meer met video en audio kabels van mijn pc naar de tv maar gewoon via netwerk media naar mijn ps3 streamen.