Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.113 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ben ook aan het overwegen een PS3 te kopen, heb het beetje gehad met PC gamen en dat eeuwige gezeur met upgraden van hardware die na 2 weken alweer oud is, en het moeten wachten op GTA4 :(

Anyway, ik ben alleen (nog) niet gezegend met een dikke LCD tv, heb een 70cm 100hz breedbeeld van Sony. Krijg je dan wel echt mooi beeld, of zeggen jullie dat is eigenlijk zonde van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een next-gen console kopen zonder hd-ready tv is echt zonde.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Geen problemen met de update (60GB vresie), heb ook de update van Super stardust eens geinstalleerd. Hij restarte de eerste keer, na de 2.4 install, toen SSHD online wou gaan voor de update te downloaden. Daarna ging de update zonder problemen. Aangezien dat de updates hier traagjes binnenkwam heb ik dan maar wat gestofzuigd en afgewassen :p zodat de madam content was

Daarna heb ik dan ook toch effe maar 15% van de trophies unlocked.

Owja, ik heb ook maar een controller besteld van omgerekend €38. Ik zal de winst wel ergens anders insteken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:04:
Niet mee eens. Ik heb mn 360 heel lang op mijn "gewone" breedbeeld TV gehad, nu is ie met HDMI aangesloten. Sommige games worden sowieso intern al gerenderd op een lagere resolutie dan 720P, dus als je een GOEDE niet-hd crt hebt maakt het heel vaak niet zo heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het wel grappig, ik heb een 40GB versie. Geen last van ook iets, heb 2.40 erop.
Ken nog iemand die ook 40GB heeft, ook geen problemen.
Iemand anders 60B ook geen problemen.

Maar ik denk dat sony vandaag of morgen alweer een nieuwe versie uitbrengt zonder bugs.:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Laten we maar hopen dat ze een aantal defige PSN updates brengen vandaag. Ik wacht ongeduldig op echochrome, eden, de team pack update van SSHD ... Maar nu ze die firmware offline hebben gehaald kan het zijn dat ze enkele updates van vandaag mss verschuiven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
swopdark schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 07:23:
Is het al eens eerder gebeurd dat een firmware is teruggetrokken van het net? Ik vind dit toch wel een vreemd verhaal en vind het testen van de firmware iedere keer weer knullig. Nu lees je vaker na het releasen van een firmware dat er vastlopende consoles tussen zitten maar nu neemt het toch wel grotere vormen aan? Of is het een beetje een hype om te gaan zeggen dat je PS3 is gebricked na de update terwijl hij het niet is.
Is ook bij de 360 gebeurd. Zie bijv http://kotaku.com/gaming/...ate-fix-coming-211756.php Toen ging het om 1% van de gebruikers. Klinkt niet zo veel, maar als 1% van alle PS3-bezitters er last van hebben, gaat het nog steeds om een dikke 100.000 mensen. Die wil je niet op dezelfde dag de helpdesk gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

Ik heb gister rond 6en ook zonden problemen de updeet binnen gehengeld. Wat me opviel is dat in m'n custom theme (net als anderen hierro); er vraagtekens kwamen. Grappig. Gewoon dus functies die er niet waren.
Ik ben helaas nog niet af van een van mijn grootste ergernissen. Ik gebruik 'm ook veel als Mediacentre. Ik kijk regelmatig AVCHD films, naar mijn mening heb dan super qual. met 1080i of p. Probleem hierin is dat ik niet vooruit/achteruit kan spoelen.
Brand ze in Nero als ruwe data, UDF 2.60 file system.
Niet als 2.50, want mij is ooit door iemand op een ander forum gezegd dat via 2.60 je dolby digital 5.1 hebt en via 2.50 niet.
Doe ik nu iets verkeerd of is dit een tekortkoming in een ps3 en hebben anderen hier ook last van.

[ Voor 4% gewijzigd door beerns op 03-07-2008 08:50 ]

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okasha schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:03:
Ben ook aan het overwegen een PS3 te kopen, heb het beetje gehad met PC gamen en dat eeuwige gezeur met upgraden van hardware die na 2 weken alweer oud is, en het moeten wachten op GTA4 :(

Anyway, ik ben alleen (nog) niet gezegend met een dikke LCD tv, heb een 70cm 100hz breedbeeld van Sony. Krijg je dan wel echt mooi beeld, of zeggen jullie dat is eigenlijk zonde van je geld.
Ik heb zelf ook nog een 100 hz breedbeeld tv, de mijne is dan 82 cm maar hij doet het verder prima. Ja, tuurlijk het zou beter zijn op een Full-HD tv (als je dan toch voor HD gaat, doe het dan meteen goed is mijn idee) en ik heb sinds afgelopen zaterdag dus ook een PS3, geen moment spijt van gehad. Kan nu alleen nog maar mooier worden op het moment dat ik straks WEL een Full-HD tv heb, heb ik toch weer een keer extra vooruitgang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
Phydomir schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 07:44:
Hier is die 2.40 patch ook zonder problemen binnen gekomen rond een uur of 7.

n00b vraagje: Wat is XMB?

Voor de mensen die ervaring hebben met games via eBay shops en/of ander import site kopen. Hoe gaat dat bij de douane? Al een achteraf extra moeten betalen? Door de lage dollar en niet regio gebonden games is dit natuurlijk wel heel erg voordelig.
Ik heb al mijn spellen internationaal gekocht, op een enkele 2ehands marktplaats na.
Mijn ervaring: Een enkel spel komt altijd door de douane zonder naheffing, zit te dicht op/onder de grens van €40 die je vrij mag importeren. Ga je meerdere spellen in één keer bestellen, dan betaal je wel. Hoe het dan gaat ligt aan de manier van verzenden. Gaat het met USPS via standaard internationaal, dan gaat ie gewoon de douane in, daar blijft ie meestal twee-drie weken hangen, en wordt dan met rekening afgeleverd. De postbode (TNT in dat geval) mag hem pas afgeven als je betaalt. Invoerrechten zijn iets van 20% van de waarde + €15 administratiekosten.
Wordt het met express verzonden (bv fedex), dan krijg je de spullen direct, zonder tussenkomst van de douane, maar krijg je een rekening achteraf. bedrag douane is hetzelfde, maar ook fedex rekent iets van €15 administratiekosten, dus die betaal je dan dubbel.

Het beste is het als de verzender het spel in een bubbel-verpakking stopt, en gewoon in standaard internationale post gooit. Kans is groot dat ie dan de douane mist, en je je bestelling binnen een week binnen hebt.

Dit alles is een ervaring van zo'n 15 verzendingen, inclusief een Wii + Wii Fit, veel PS3 games, foto-camera, lens ed. Alles via Amazon.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Laatst online: 25-07 10:36

x2! Ik wil eind van de maand een PS3 scoren, alleen het niet bezitten van een HD/HD-Ready tv houd me nog tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:27:
...

edit: ja, dat wilde ik nog even kwijt. Mensen die gaan zeuren over hoe lang het wel niet duurt om uesr requested features te implementeren, en dat je onder het gamen helemaal niks meer op de background kan doen. 8)7 Echt, die mensen hebben nog nooit van software engineering gehoord en wat er allemaal niet bij komt kijken of hoe moeilijk het is. En ja, die PS3 is er om games op te spelen, als een game 100% uit die PS3 haalt, hoe kan dat ding dan ooit nog allemaal zooi op de background runnen? Daar moet je allemaal concessies voor doen.
Uhm... Volgens mij hoeft de PS3 dingen niet op de background te runnen, voor het OS is een dedicated CPU beschikbaar... Dus je kan nog steeds 100% performance halen en er toch zaken naast doen.. Wellicht dat memory usage wel een beetje problematisch kan gaan worden als je er teveel naast doet..

Wikipedia: PlayStation 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

ApOE schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:11:
[...]

x2! Ik wil eind van de maand een PS3 scoren, alleen het niet bezitten van een HD/HD-Ready tv houd me nog tegen...
Geen goede reden ik heb een hele tijd gegamed op mijn SD televisie, en ook daar is het gamen geen probleem. Er ontstaat pas een probleem als je 1x een PS3 op een HD tv ziet draaien dan wil je maar 1 ding ook zo'n tv.
Maar het kan zeer goed op een "normale" TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
ben ik ff blij dat ik niet geupdate heb met mijn ps3 die niet meer onder garantie is :(

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ik krijg de update van Stardust HD maar niet geïnstalleerd :(. Elke reboot reboot mijn PS3.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Update zonder problemen geinstalleerd hier :) De XMB ingame is natuurlijk mooi, maar je merkt tijdens gamen dat het allemaal wel stuk trager inlaad, dus even snel spel sluiten viel nu me wat tegen.

Nu nog overwegen om Singstar aan te schaffen, helaas wordt dus 2 USB aansluitingen wel te weinig. (racestuur, memorystick, lader voor joypads en dan nog 2 mics).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
FL!PNEUS schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:26:
Ik krijg de update van Stardust HD maar niet geïnstalleerd :(. Elke reboot reboot mijn PS3.
60GB?

Ik zat gisteren even in Pro Evo 2008 te kijken en daar zag ik een install optie in de system settngs zitten. Betekend dit dat je het spel op de HDD kan installeren?

[ Voor 28% gewijzigd door Kenny_026 op 03-07-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:22
Phusebox schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:20:
[...]

ben ik ff blij dat ik niet geupdate heb met mijn ps3 die niet meer onder garantie is :(
Ik neem aan dat Sony dan je PS3 moet repareren zonder kosten in rekening te brengen. Zij zijn de schuldige van het veroorzaakte defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
Gunner schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 07:54:
Kan het kwaad als je v2.40 al hebt geinstalleerd maar geen problemen hebt?
nee, zie mijn uitleg hieronder
Xross-Media-Bar.
Wat de Xbox, net zoals dat hele Trophy-gebeuren, al sinds de launch heeft.
De xbox360 heeft geen XBM. Hoe kom je daar nu bij? De xbox360 heeft een z.g. dashboard met tabbladen als bestuursysteem.

Ik lees over het internet de volgende uitleg voor de problemen met de 2.4 update:
" De update is in orde. Wat er mis ging is, is dat de pakketten verkeerd verstuurd werden naar de gebruikers wegens overbelaste servers, en helaas ging de PS3 dus de incomplete firmware installeren. Dus iedereen die het al geïnstalleerd heeft zal geen problemen hebben."

Erg vervelend verhaal maar de drukte op de servers was wel te verwachten na de filmpjes op het internet en de grote aankondigingen etc. Eerklijk waar ik ben erg fan van Sony en hun kwalitatieve producten maar hier hebben ze echt een grote steek laten vallen en hier smult de media natuurlijk van. Dare i say: prutsers?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

FL!PNEUS schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:26:
Probeer het eens via een andere account. Ik had ook problemen, maar heb hem uiteindelijk van mijn PS3 afgegooid en opnieuw erop gezet.

Ik vind het overigens erg slecht dat de PS3 blijkbaar een incomplete firmware kan installeren. CRC-checks vergeten? Betekent dit dat als je het kan simuleren dat je custom firmware op de PS3 kan zetten? Je zou het haast denken.
Je kan het overigens oplossen door een andere HD in je PS3 te doen of je huidige te formatteren. Dan zou hij de firmware opnieuw downloaden en zou je PS3 meer moeten werken. Je bent dan wel al je data kwijt :/

[ Voor 39% gewijzigd door Shiver23 op 03-07-2008 09:55 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Vet sneu. kameraad van me download 3.40. Installeert deze en de PS3 blijft vervolgens na het installeren hangen op het xmb scherm zonder icoontjes. Hij ziet alleen dat golfje. Hij bellen met Sony...PS3 softwarematig opgefokt. RMA dus...

Hmm topic niet doorgelezen..is bekend probleem dus..Bij mij werkt ie trouwens foutloos..

[ Voor 16% gewijzigd door P.E.No.1 op 03-07-2008 12:34 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
P.E.No.1 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:52:
Vet sneu. kameraad van me download 3.40. Installeert deze en de PS3 blijft vervolgens na het installeren hangen op het xmb scherm zonder icoontjes. Hij ziet alleen dat golfje. Hij bellen met Sony...PS3 softwarematig opgefokt. RMA dus...
Er is dus al een fix voor he:

Gewoon HD uit de ps3 halen en via je normale pc formaterren. Volgensmij is het een SATA hdd dus die kan je zonder veel problemen aan je pc hangen. Via de PC formatteren en weer in de ps3 stoppen.

Ps3 formateerd de hdd nu opnieuw en zorgt dat alles weer werkt. Enige nadeel is dat je al je saves kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 00:03

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Iemand hier inmiddels al voorzien van Buzz! ;) (incl de vier wireless buzzers natuurlijk)...? Ik vind het wel een grappige toevoeging in het kader van "fun maken met je vrienden/kids/bekenden" :+ En ik moet zeggen dat het lekker werkt met die wireless uitvoering! Wil je dus een game voor een avondje lol met z'n allen dan bij deze mijn tip en voorzie je PS3 van deze game.

M.b.t. de 2.4 up-date lijkt mijns inziens gezien de huidige berichten van Sony dat het alleen nog maar een kwestie van uitbreiding download capaciteit bij de servers is. Ik verwacht dan ook vandaag alsnog de up-date te kunnen binnen halen -> of zou dat de wens van mijn gedachte zijn :*)

Cheers

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Is Buzz specifiek Nederlands? Of staan alle versies van het spel op de disc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 14:41
Ik heb hier een 80gb versie en 2.40 draait als een zonnetje!

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Heb hier een 60GB versie en de update werkt bij mij perfect. Ingame XMB is inderdaad iets trager, maar werkt voldoende imho.

Over het formatteren. Ik heb, toen ik mijn PS3 nog minder dan een week in bezit had, een corrupte HDD gehad. (Zoontje had stekker uit het stopcontact getrokken toen ie aan het saven was). Heb toen de HDD eruitgehaald, in mijn PC gehangen en geformatteerd. Het is heel erg simpel te doen en je garantie vervalt er niet door. Let wel op dat je al je savegames, demo's, filmpjes, kortom alle data kwijt bent. Backup maken voor dat je dit gaat doen dus!

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

swopdark schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:51:
De xbox360 heeft geen XBM. Hoe kom je daar nu bij? De xbox360 heeft een z.g. dashboard met tabbladen als bestuursysteem.
Voor zover ik weet is de hele XMB-opzet zodat je in-game ook enkele PSN-functies kan gebruiken, zoals zien wie er online zijn als je aan het gamen bent.

Dat heeft de Xbox dus wel al sinds de launch, door op de Guide-button te drukken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
WizzieJP schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:18:
Iemand hier inmiddels al voorzien van Buzz! ;) (incl de vier wireless buzzers natuurlijk)...? Ik vind het wel een grappige toevoeging in het kader van "fun maken met je vrienden/kids/bekenden" :+ En ik moet zeggen dat het lekker werkt met die wireless uitvoering! Wil je dus een game voor een avondje lol met z'n allen dan bij deze mijn tip en voorzie je PS3 van deze game.
en wat was de prijs? en waar gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57
Buzz lijkt me ook wel een leuke mulitplayer game. Dat ontbreekt toch nog wel beetje op PS3, games die je met je vrienden kan spelen. En het liefst nog online zoals Halo 3 op Xbox. Dat hadden ze in CoD4 ook moeten inbouwen. Met ze 4en op 1 PS3 en dan online knallen!
Want CoD4 met ze 2en tegen elkaar is een beetje saai.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 04-09 21:20
Gunner schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:04:
Onzin, GT5:P ziet er op mn 70CM 4:3 tv nog steeds super uit, beter dan verwacht zelfs :)

Al is een Full HD plasma/LCD wel mooier natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Shiver23 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:22:
Dit vind ik ook wel een goeie vraag. En ik ben erg benieuwd naar de manier om zelf vragen te maken. Als je die maakt, kun je die voorzien van audio-, video- en of fotomateriaal? En moet je een inet verbinding live hebben om je eigen vragen te kunnen spelen? Ik regel namelijk altijd een sinterklaasactiviteit tijdens een weekendje met een vriendengroep en Buzz heeft de potentie om hier uitermate geschikt voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
zerokill schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:58:
[...]

Er is dus al een fix voor he:

Gewoon HD uit de ps3 halen en via je normale pc formaterren. Volgensmij is het een SATA hdd dus die kan je zonder veel problemen aan je pc hangen. Via de PC formatteren en weer in de ps3 stoppen.

Ps3 formateerd de hdd nu opnieuw en zorgt dat alles weer werkt. Enige nadeel is dat je al je saves kwijt bent.
heb hem net gebeld. Hij heeft hem net opgestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 00:03

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Shiver23 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:22:
Het is een internationale versie.. gewoon je keuze maken welke taal je wilt 'spelen' :) .
Phusebox schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:28:
[...]

en wat was de prijs? en waar gekocht?
€66 bij MM Arnhem.. en bij de FRS Nijmegen lag hij ook al, maar dan voor de advies retailprijs van €79.95.

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb gister de 2.40 FW ook zonder problemen binnen gehaald. Daarna nog wat GTA4 en wat demo's zitten spelen.

Wat ik alleen niet begrijp is waarom er zo'n onwijze ophef over deze update wordt gemaakt. Uiteindelijk is het niet zo bijzonder. Ik bedoel ingame berichten versturen whoohoo! Dat kan volgens mij al jaren op de pc en xbox waarom is het bij sony dan opeens een wereldvinding?! 8)7

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Meelobee schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:55:
Ik heb gister de 2.40 FW ook zonder problemen binnen gehaald. Daarna nog wat GTA4 en wat demo's zitten spelen.

Wat ik alleen niet begrijp is waarom er zo'n onwijze ophef over deze update wordt gemaakt. Uiteindelijk is het niet zo bijzonder. Ik bedoel ingame berichten versturen whoohoo! Dat kan volgens mij al jaren op de pc en xbox waarom is het bij sony dan opeens een wereldvinding?! 8)7
Met ^^
En ik geef net zo min om de trophies. Ik wil gewoon een goed single player spel spelen, en daarom start ik mijn console op. Niet om even te chatten, daar heb ik IRC wel voor :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Is het mogelijk om de PS3 bij het booten niet automatisch de geladen disc te laten starten? Ik wil gewoon meteen naar dashboard, is bij de 360 gewoon mogelijk, bij de PS3 dus ook? Want ik zie het nergens staan in het dasboard, of ik kijk er overheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
UltraSub schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:59:
Is het mogelijk om de PS3 bij het booten niet automatisch de geladen disc te laten starten? Ik wil gewoon meteen naar dashboard, is bij de 360 gewoon mogelijk, bij de PS3 dus ook? Want ik zie het nergens staan in het dasboard, of ik kijk er overheen...
Dat staat onder systeeminstellingen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 18:25
chrisboers schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:55:
[...]
Een enkel spel komt altijd door de douane zonder naheffing, zit te dicht op/onder de grens van €40 die je vrij mag importeren.
Die € 40,= is het al even niet meer hoor...
In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting (BTW) en rechten bij invoer. Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22,=
Te vinden op de site van de belastingdienst

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Het is wel mogelijk, ergens bij de instellingen kun je instellen dat de disc niet automatisch geladen moet worden...weet zo 123 niet uit mijn hoofd welke instelling het is.

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

settings > system settings > disc autostart off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
WizzieJP schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:47:
[...]
[...]

€66 bij MM Arnhem.. en bij de FRS Nijmegen lag hij ook al, maar dan voor de advies retailprijs van €79.95.
met 4 buzzers?
maar jammer, hier ligt geen winkel die onder de adviesprijs verkoopt, 60 euro is mijn max voor een spel (met of zonder buzzers...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

SinergyX schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:28:
Update zonder problemen geinstalleerd hier :) De XMB ingame is natuurlijk mooi, maar je merkt tijdens gamen dat het allemaal wel stuk trager inlaad, dus even snel spel sluiten viel nu me wat tegen.

Nu nog overwegen om Singstar aan te schaffen, helaas wordt dus 2 USB aansluitingen wel te weinig. (racestuur, memorystick, lader voor joypads en dan nog 2 mics).
USB hub werkt gewoon hoor... En trouwens, voor Singstar heb je 1 USB aansluiting nodig, er zit zo'n kastje tussen waar je de 2 mics indoet.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
A3-D schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:06:
[...]

Die € 40,= is het al even niet meer hoor...

[...]

Te vinden op de site van de belastingdienst
Quote dan even de hele tekst daar...

Daarnaast zijn onder meer kleine zendingen vrijgesteld die een particulier buiten de EU gratis aan een particulier binnen de EU stuurt. Als dit incidenteel gebeurt en de zending alleen goederen bevat die bestemd zijn voor persoonlijk gebruik door u of uw gezin, dan kunt u een vrijstelling aanvragen. daarbij gelden onder andere de volgende voorwaarden:

De totale waarde van de zending mag niet meer bedragen dan € 45 (exclusief verzekerings- en vervoerskosten). Als de waarde van de zending hoger is dan € 45, dan moet u belasting betalen over het totale bedrag.
U mag maar een beperkte hoeveel accijnsgoederen met vrijstelling invoeren.

De verzendende partij moet het dus wel even onder zijn eigen naam versturen :)

En in december wordt dit bedrag trouwens €150...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al iets bekend watvoor nieuws er in de psstore komt vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde (uit zeer betrouwbareonbetrouwbare bron) dat echochrome vandaag in de EU store komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

itsoutthere schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:12:
[...]

USB hub werkt gewoon hoor... En trouwens, voor Singstar heb je 1 USB aansluiting nodig, er zit zo'n kastje tussen waar je de 2 mics indoet.
Kijk, weer 1 probleem minder :) Dank je.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:27
Mensen die reeds Buzz hebben, kunnen jullie even nakijken of de PAL versie verschillende talen bevat? Niet enkel Engels maar ook Nederlands (ik ben van plan Buzz te kopen via play vandaar)

@shiver: Merci!
@2de edit: stom van mij, had de post gelezen maar heb er blijkbaar over gelezen grrr...

[ Voor 21% gewijzigd door Ekfad op 03-07-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:44:
Ik hoorde (uit zeer betrouwbareonbetrouwbare bron) dat echochrome vandaag in de EU store komt.
Ik had het gewoon van de Sony website. Maar die hebben het op 10 juli gezet.

@Ekfad: WizzieJP in "Het PlayStation 3 ervaringen topic - Dee..."

[ Voor 11% gewijzigd door Shiver23 op 03-07-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
Meelobee schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:55:
Waarschijnlijk omdat het een groot gedeelte van de PS community wel op deze functionaliteit zit te wachten.
Op de PC kan het wel ja :X je game minimizen en middels MSN een bericht verzenden :+

[ Voor 8% gewijzigd door HoefMeistert op 03-07-2008 12:31 ]

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie mezelf toch nog niet echt midden in een spannend spelletje een bericht gaan versturen. Ik kan nog niet eens de pauze knop vinden midden in een spel.. :P Ben dan veel te gefocussed op het spel zelf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Ik vind 3.40 iig wel een hele verbetering. Het staat ook nog eens mooier dan dat zwarte scherm met alleen die 4 zinnetjes. Alleen wel raar idd dat de tijd over het batterijicoontje komt te staan. Maar dat wordt vast wel aangepast...
Maar wat ik me afvraag..hoe zit dat met die trophies. Ik heb MGS4 bijv. nog niet uitgespeeld. Krijg ik dan straks ook een trophy? Vind het nog een beetje vaag allemaal...

[ Voor 29% gewijzigd door P.E.No.1 op 03-07-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoefMeistert schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:30:
[...]

Waarschijnlijk omdat het een groot gedeelte van de PS community wel op deze functionaliteit zit te wachten.
Op de PC kan het wel ja :X je game minimizen en middels MSN een bericht verzenden :+
Dat maakt het geen wereldvinding maar een update waar veel mensen op zitten te wachten. Waar ik niet bij zit trouwens. Net zoals de trophies... 200 vlaggen in AssCreed, als het trophies zouden worden dan ga ik ze opeens wel zoeken? Laat die patch maar zitten hoor Ubi...

@ P.E. nr1:
Als je je PS knop wat langer indrukt kom je gewoon in dat oude scherm. Vind ik erg handig omdat ik vaak de PS3 uitzet terwijl de TV al uitstaat.
Zit ik in een game: PS knop, 2x omlaag, X, links, X.
In de XMB: PS knop, X, X.
Nu moet ik (nog) zoeken in de XMB naar power off...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Laatst online: 18-07 02:25
Kun je met de demo van Super Star Dust ook trophies halen, ik wou gisterenavond nog snel even kijken of dat zo was en toen moest ik eerst een update van !255MB! voor de !!!demo!!! downloaden... Toen heb ik dat maar gelaten voor wat het was en ben maar gaan slapen.
DCFreak schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 01:00:
[...]
Tevens:

- Op het PS blog zegt men dat de geluidsinstellingen te wijzigen zijn vanuit de ingame XMB, dit werkt niet.
- Men voegt een klok toe op de positie waar de batterij status van de controller verschijnt, tevens kan je de klok niet uitzetten, of van positie veranderen.
- De ingame XMB is extreem traag.

Het heeft maar 2 voordelen; je kan ingame tekst berichten verzenden en ontvangen, en het trophy systeem. Ik vraag mij serieus af of dat alle ophef waard was, zeker nu blijkt dat er dusdanige bugs in zitten dat de update zelfs offline gehaald wordt.
Dat van het geluids heb ik niet geprobeert, je hebt toch wel gelezen dat het hier gaat om het veranderen van de output en niet van de andere instellingen he.

Ik zie het probleem van de positie van de klok niet, die batterij indicator zie je maar 2 seconden en die word bovenop de klok geplaatst, het is niet zo dat de indicator permanent de klok blokkeerd en de klok zit niet boven de indicator dus niets mis mee.

Ingame XMB werkt hier zover ik heb gemerkt normaal, ik heb nog geen verschil gemerkt met als ik niet ingame ben, maar ik heb het alleen nog geprobeert bij het spelen van Smackdown vs Raw 2008, de Metal Gear Database en Metal Gear Solid 4 zelf. Maar het lijkt me sterk dat als het bij mij niet is voorgekomen bij Metal Gear dat het dan bij de andere spellen wel gaat gebeuren. Ik heb trouwens een 40GB versie waarbij ik de HDD heb vervangen met een 320GB HDD.

En je moet er rekening mee houden dat nu ze deze functies hebben toegevoegt, dat het niet betekent dat het allemaal meteen werkt, het is nu aan de developers om de trophies voor hun games te creeëren en dat het gewoon de eerste stap is voor Sony om de functionaliteit te vergroten, ze hadden ook wel kunnen wachten tot alles ingame zou werken maar dan had je deze update pas in 2009 gezien, wees blij dat je nu tijdens het gamen berichten kan sturen, kijken hoever je downloads zijn en problemen met je headset kan oplossen zonder uit het spel te gaan. Dit is pas de eerste stap in het toevoegen van deze functionaliteit.

Gewoon doen hoor, ik heb het eerste half jaar ook zonder HD tv op een 68cm philips breedbeeld crt gespeeld en het ziet er prima uit, een spel als Assassins Creed ziet er zelfs beter uit dan op een HD scherm. Natuurlijk zien de meeste andere spellen er wel wat beter uit op mijn 40 inch HD tv nu. Maar het is geen reden om het te laten. Het is trouwens wel zo dat sommige dingen een beetje te klein zijn, zo was het duvien zoeken in GTA 4 een hel aangezien ik ze vaak niet kon zien als ik een meter of 4 tot 5 van mijn tv af zat, maar de rest van het spel had ik nergens problemen mee.

Daarnaast zijn de media functies van de PS3 voor mij een geweldige aanvulling geworden, geen gezeik meer met video en audio kabels van mijn pc naar de tv maar gewoon via netwerk media naar mijn ps3 streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Laatst online: 10-09 11:00
Ook hier de 2.40 succesvol geïnstalleerd op een 40gb PS3.

Nu heb ik sinds kort een Full HD Sony 40w4000 en vroeg ik mij af wat de beste PS3 instellingen zijn voor de tv. Is Full RGB en Super white aan te raden? Heb het idee dat ik in sommige games en films last heb van color banding en vraag me af of dat aan de bron of aan de tv ligt.

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 18:25
chrisboers schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:26:
[...]
Quote dan even de hele tekst daar...

Daarnaast zijn onder meer kleine zendingen vrijgesteld die een particulier buiten de EU gratis aan een particulier binnen de EU stuurt. Als dit incidenteel gebeurt en de zending alleen goederen bevat die bestemd zijn voor persoonlijk gebruik door u of uw gezin, dan kunt u een vrijstelling aanvragen. daarbij gelden onder andere de volgende voorwaarden:

De totale waarde van de zending mag niet meer bedragen dan € 45 (exclusief verzekerings- en vervoerskosten). Als de waarde van de zending hoger is dan € 45, dan moet u belasting betalen over het totale bedrag.
U mag maar een beperkte hoeveel accijnsgoederen met vrijstelling invoeren.

De verzendende partij moet het dus wel even onder zijn eigen naam versturen :)

En in december wordt dit bedrag trouwens €150...
Dat had ik bewust niet gedaan omdat er dus wat haken en ogen aanzitten..

Het moet dus van een particulier afkomen en je moet vrijstelling aanvragen.

Als je dus iets in Azië besteld bij een bedrijf, niet zijnde een particulier, en het komt boven de € 22,= dan is de kans aanwezig dat je gewoon invoer en BTW gaat betalen.

Natuurlijk zijn er altijd wat mazen in de wet, maar daar heb ik het even niet over.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

HoefMeistert schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:30:
[...]

Ik snap dat veel PS3 bezitters erop zaten te wachten, het is inderdaad wel handig. Maar het is het wereldnieuws dat Sony het probeert te laten zijn. En op de PC kan het in 9 van de 10 games zelfs zonder te minimizen. T for chat, R for teamchat..

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
swopdark schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:51:
Ik lees over het internet de volgende uitleg voor de problemen met de 2.4 update:
" De update is in orde. Wat er mis ging is, is dat de pakketten verkeerd verstuurd werden naar de gebruikers wegens overbelaste servers, en helaas ging de PS3 dus de incomplete firmware installeren. Dus iedereen die het al geïnstalleerd heeft zal geen problemen hebben."

Erg vervelend verhaal maar de drukte op de servers was wel te verwachten na de filmpjes op het internet en de grote aankondigingen etc. Eerklijk waar ik ben erg fan van Sony en hun kwalitatieve producten maar hier hebben ze echt een grote steek laten vallen en hier smult de media natuurlijk van. Dare i say: prutsers?
Nogal, want ze hebben kennelijk een UDP gebaseerd downloadsysteem, wat connectionless is en waar je dus packetdrop kunt hebben. Hadden ze gewoon een TCP based downloadsysteem gehad, dan was dit niet voorgekomen, want alle packets worden in-order aangeleverd aan de bovenliggende layers in de TCP/IP stack.

Ik vind het excuus van drukke servers nogal onzin. Het download systeem is gewoon kreupel. Wat er ook kennelijk niet gebeurd is een checksum berekenen over de gedownloade firmware: had men dit wel gedaan dan was het meteen aan het licht gekomen en was de install niet verder gegaan... brak.

Eerlijk gezegd geloof ik er niks van dat ze geen checksum doen over de firmware die ze gaan installeren. Immers, zodoende kun je hacked versies ontdekken.

[ Voor 5% gewijzigd door EfBe op 03-07-2008 13:36 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Meelobee schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:27:
[...]

Ik snap dat veel PS3 bezitters erop zaten te wachten, het is inderdaad wel handig. Maar het is het wereldnieuws dat Sony het probeert te laten zijn. En op de PC kan het in 9 van de 10 games zelfs zonder te minimizen. T for chat, R for teamchat..
Jij bedoeld ingame chatten. Dat kan nu ook wel via voicechat of zelfs met tekst via het toestenbord. Je kan nu juist buiten het spel om met anderen communiceren die in je vriendenlijst staan. Zie het als een soort MSN die je in het spel kan oproepen.
Sony heeft niet heel veel gedaan. Het is de community die nogal gefocussed was op 2.4 omdat deze optie echt veelgevraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
A3-D schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:21:
[...]

Dat had ik bewust niet gedaan omdat er dus wat haken en ogen aanzitten..

Het moet dus van een particulier afkomen en je moet vrijstelling aanvragen.

Als je dus iets in Azië besteld bij een bedrijf, niet zijnde een particulier, en het komt boven de € 22,= dan is de kans aanwezig dat je gewoon invoer en BTW gaat betalen.

Natuurlijk zijn er altijd wat mazen in de wet, maar daar heb ik het even niet over.
Dat aanvragen hoeft echt niet. Heb ik in al mijn zendingen nog nooit gedaan. En de praktijk is dus ook dat een PS3 game gewoon langs de douane gaat, en zonder invoerrechten oid op de mat ploft. Combineer je meerdere games, dan gaat het mis, en gaat het via de douane. Dat is mijn ervaring, en dat was ook de originele vraag hier.
Mugge(n)ziften doe ik wel op vakantie in de tropen :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:52
chrisboers schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:51:
[...]

Dat aanvragen hoeft echt niet. Heb ik in al mijn zendingen nog nooit gedaan. En de praktijk is dus ook dat een PS3 game gewoon langs de douane gaat, en zonder invoerrechten oid op de mat ploft. Combineer je meerdere games, dan gaat het mis, en gaat het via de douane. Dat is mijn ervaring, en dat was ook de originele vraag hier.
Ik heb toch al eens tien euro moeten bij betalen op een enkel spel. Ik had toen drie games besteld op enkele weken tijd en twee van de drie zijn zonder problemen aangekomen.Wel was op dat ene spel op de envelop het vakje "gift" niet aangevinkt, en bij die andere twee wel.
Nu was dit wel in belgie, misschien dat er daar nog andere regels gelden dan in nederland, maar dat weet ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
Zou kunnen, ik heb idd ook wel het idee dat de factor 'kans' hier in meespeelt. Dan heb ik inmiddels mijn fortuin wel opgebruikt... In NL zou het in ieder geval nooit 10 euro zijn, aangezien ze hier al 15 euro administratie in rekening brengen. Dan is het dus meteen 25 euro. Wordt zo'n spel van $60 meteen een flink stuk duurder van!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:52
chrisboers schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:46:
Zou kunnen, ik heb idd ook wel het idee dat de factor 'kans' hier in meespeelt. Dan heb ik inmiddels mijn fortuin wel opgebruikt... In NL zou het in ieder geval nooit 10 euro zijn, aangezien ze hier al 15 euro administratie in rekening brengen. Dan is het dus meteen 25 euro. Wordt zo'n spel van $60 meteen een flink stuk duurder van!
Maar zelfs met die 10 euro erbij kwam dat ene spel nog maar op 50 euro, was nog altijd een stuk goedkoper dan de winkelprijs in Belgie/Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
paulmadejong schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:18:
Ook hier de 2.40 succesvol geïnstalleerd op een 40gb PS3.

Nu heb ik sinds kort een Full HD Sony 40w4000 en vroeg ik mij af wat de beste PS3 instellingen zijn voor de tv. Is Full RGB en Super white aan te raden? Heb het idee dat ik in sommige games en films last heb van color banding en vraag me af of dat aan de bron of aan de tv ligt.
Full RGB moet je alleen aanzetten als je TV dat daadwerkelijk ondersteunt. Als je TV het niet ondersteunt, wordt alles wat donker of donkergrijs is een pikzwarte brei. Kijk eerst dus naar een stuk film waar je ook in de donkere delen nog een gedetailleerd beeld hebt. Zet dan Full RGB aan en probeer je beeld zo in te stellen dat je nog steeds die details ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
chrisboers schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:51:
[...]
Toch was zijn mededeling c.q. "waarschuwing" wel degelijk op zijn plaats aangezien er bij mij zo goed als geen énkel pakketje (meer) doorheen komt zonder douane heffing. Of er nu heel geestig Gift op staat of niet. Een heleboel afzenders kent de douane gewoon ondertussen al en ze zullen dan ook automatisch de heffing doorberekenen. Zomaar "even" er van uit gaan dat een pakketje van 40 Euro "dus" zonder heffing op je deurplat ploft is absoluut niet waar.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Laatst online: 10-09 11:00
ymmv schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:10:
[...]

Full RGB moet je alleen aanzetten als je TV dat daadwerkelijk ondersteunt. Als je TV het niet ondersteunt, wordt alles wat donker of donkergrijs is een pikzwarte brei. Kijk eerst dus naar een stuk film waar je ook in de donkere delen nog een gedetailleerd beeld hebt. Zet dan Full RGB aan en probeer je beeld zo in te stellen dat je nog steeds die details ziet.
Uit deze test lijkt mij dat limited een beter resultaat geeft maar heb het idee dat color banding toeneemt. Vandaar mijn vraag wat de ervaringen van anderen zijn.

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
paulmadejong schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:29:
[...]

Uit deze test lijkt mij dat limited een beter resultaat geeft maar heb het idee dat color banding toeneemt. Vandaar mijn vraag wat de ervaringen van anderen zijn.
Er ging voor mij een wereld open. Voor mij was GTA de aanleiding want ik vond het op de 360 er stukken beter uitzien. Ik heb naast de RGB instellingen ook superwhite aangezet.

edit: Even voor de duidelijkheid, ik heb RGB op Full staan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kenny_026 op 03-07-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Is al iets bekend wanneer de update 2.40 "weer"beschikbaar is/komt?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Gisteren ook 2.4 geinstalleerd op een 60 GB versie.

Op zich geen enkel probleem, maar wat ik niet begrijp is het gebrek aan XMB tijdens het bekijken van een DVD! Hoe kunnen ze dat nou over het hoofd zien?!?!?

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:26
Will In-Game XMB come up during playback of PS2 games, Blu-Ray discs, and DVDs?

The XMB is an exclusive feature for PS3 game titles. Accessing the XMB during gameplay was the top request from our users, which we focused on for this update. However, we continually engage PS3 owners for feedback and will evaluate the opportunity to offer XMB access during movie playback in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

Waarom denken mensen dat het nou allemaal zo makkelijk is om zulke features nog even te implementeren? :? Er is een oorspronkelijk design, en om er later vanaf te stappen om dingen alsnog te implementeren (user features FFS!), is erg lastig. En kom nou niet aan met "Ja, maar dan had Sony maar meer moeten afkijken van Microsoft", want daar gaat het helemaal niet om. Er was een design, dat is op de markt gebracht, en nu probeert men de users alsnog tegemoet te komen, omdat die concurrent het wel kon, en dat vinden de users niet leuk.

Wees gewoon eens tevreden zeg...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:26
I agree :)

Je moet het ook denk ik zien als opzet. Ingame XMB was de grootste uitdagen. De fundering is gelegd en de rest kan met toekomstige updates geimplementeerd worden.

Ik ben er iig heel tevreden mee. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
scorpie schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:08:
Waarom denken mensen dat het nou allemaal zo makkelijk is om zulke features nog even te implementeren? :? Er is een oorspronkelijk design, en om er later vanaf te stappen om dingen alsnog te implementeren (user features FFS!), is erg lastig. En kom nou niet aan met "Ja, maar dan had Sony maar meer moeten afkijken van Microsoft", want daar gaat het helemaal niet om. Er was een design, dat is op de markt gebracht, en nu probeert men de users alsnog tegemoet te komen, omdat die concurrent het wel kon, en dat vinden de users niet leuk.

Wees gewoon eens tevreden zeg...
Tsja ik kan me moeilijk voorstellen dat sony de xmb bedoelt had zoals bij zijn eerste incarnatie op de ps3. Die XMB was gewoon leeg en fout.

Verder vind ik het geweldig dat sony nieuwe features toevoegd maar kritiek moet mogelijk zijn. Als er geen kritiek was gekomen hadden we nu waarschijnlijk ook geen ingame XMB gehad.

Verder denk ik dat je wel kan stellen dat deze 2.40 update een haastklus was. Er zijn tal van "schoonheids foutjes" te vinden in versie 2.40. Maarja er zal binnen paar maanden wel weer een 2.50 komen die dit allemaal verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Misschien bij een niewue revisie (slimline bv.) dat ze dan een extra geheugen chipje op het mobo zetten waar de data voor de XMB op staat. Zo heb je die bijna instant. (lijkt me niet zo moeilijkte realiseren, nu zijn er voor verschillende revisies ook al verschillende firmwares, echter download je firmware waar alles al voor elke revisie in zit volgens mij, net zoals videokaart drivers).

[ Voor 5% gewijzigd door jdm8 op 03-07-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
zerokill schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:13:
[...]

Tsja ik kan me moeilijk voorstellen dat sony de xmb bedoelt had zoals bij zijn eerste incarnatie op de ps3. Die XMB was gewoon leeg en fout.

Verder vind ik het geweldig dat sony nieuwe features toevoegd maar kritiek moet mogelijk zijn. Als er geen kritiek was gekomen hadden we nu waarschijnlijk ook geen ingame XMB gehad.

Verder denk ik dat je wel kan stellen dat deze 2.40 update een haastklus was. Er zijn tal van "schoonheids foutjes" te vinden in versie 2.40. Maarja er zal binnen paar maanden wel weer een 2.50 komen die dit allemaal verbeterd.
Ik denk dat Sony wel degelijk dacht genoeg te hebben aan het oorspronkelijk ontwerp. De 360 is gewoon ontzettend innovatief geweest wat dat betreft (dat wordt nog wel eens vergeten/ontkent). Goed dat ze een inhaalslag proberen te maken maar je ziet dat het nu allemaal wat lastiger is. Bij de 360 hebben ze bij het ontwerp van het begin af aan met alles rekening gehouden zodat in elk geval de foundation in orde is. Iedereen die wel eens geprogrammeerd weet hoeveel extra tijd het kost om functies achteraf in te bouwen, zeker als de foundation ervoor er niet is.
Goede zaak dat ze in elk geval proberen aan te klampen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Nintendo die werkelijk niets doet om de achterban te pleasen en daar keer op keer mee weg komt (omdat de doelgroep blij is dat een met een controller kan wapperen). Maar die hebben dan ook geen concurrentie (helaas).
Kortom, goed te zien waar de concurrentie allemaal niet goed voor is en het is weer erg treffend te zien dat een hardware bedrijf (Sony) moeite heeft met de software en een software bedrijf (MS) met de hardware niet overweg kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
SeamusXanthus schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:31:
[...]

Ik denk dat Sony wel degelijk dacht genoeg te hebben aan het oorspronkelijk ontwerp. De 360 is gewoon ontzettend innovatief geweest wat dat betreft (dat wordt nog wel eens vergeten/ontkent). Goed dat ze een inhaalslag proberen te maken maar je ziet dat het nu allemaal wat lastiger is. Bij de 360 hebben ze bij het ontwerp van het begin af aan met alles rekening gehouden zodat in elk geval de foundation in orde is. Iedereen die wel eens geprogrammeerd weet hoeveel extra tijd het kost om functies achteraf in te bouwen, zeker als de foundation ervoor er niet is.
Goede zaak dat ze in elk geval proberen aan te klampen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Nintendo die werkelijk niets doet om de achterban te pleasen en daar keer op keer mee weg komt (omdat de doelgroep blij is dat een met een controller kan wapperen). Maar die hebben dan ook geen concurrentie (helaas).
Kortom, goed te zien waar de concurrentie allemaal niet goed voor is en het is weer erg treffend te zien dat een hardware bedrijf (Sony) moeite heeft met de software en een software bedrijf (MS) met de hardware niet overweg kan
Nou als je ziet wat sony met de FW van de PSP doet dan denk ik dat je het verkeerd hebt. De strategie van sony bij de PSP en bij de PS3 lijkt te wijzen op basis functionalieit aan het begin van de cyclus leveren en deze steeds verder uitbreiden.

Dingen als up/downscalen van BD zaten bijv niet in de originele FW terwijl dit er gewoon in moet zitten. Zo zijn er nog veel meer dingen die bij de ps3 zijn gekomen die van de PS3 veel meer de "media center" maken zoals sony de ps3 heeft geadverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

1shot1kill schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:17:
Dat van het geluids heb ik niet geprobeert, je hebt toch wel gelezen dat het hier gaat om het veranderen van de output en niet van de andere instellingen he.
Ja, ik wilde dus de output wijzigen van hdmi naar optisch en andersom. Dit kan dus niet.
Ik zie het probleem van de positie van de klok niet, die batterij indicator zie je maar 2 seconden en die word bovenop de klok geplaatst, het is niet zo dat de indicator permanent de klok blokkeerd en de klok zit niet boven de indicator dus niets mis mee.
Het is minimaal slordig te noemen dat die zaken op elkaar gezet worden, ook is de batterij indicator nu onduidelijk vanwege klok-pixel-restanten die eromheen zitten. Verder vind ik het raar dat je de klok niet kan uitzetten of van positie veranderen.
Ingame XMB werkt hier zover ik heb gemerkt normaal, ik heb nog geen verschil gemerkt met als ik niet ingame ben, maar ik heb het alleen nog geprobeert bij het spelen van Smackdown vs Raw 2008, de Metal Gear Database en Metal Gear Solid 4 zelf. Maar het lijkt me sterk dat als het bij mij niet is voorgekomen bij Metal Gear dat het dan bij de andere spellen wel gaat gebeuren. Ik heb trouwens een 40GB versie waarbij ik de HDD heb vervangen met een 320GB HDD.
Geen verschil met XMB als je niet ingame bent? Bijna geen enkele optie werkt, wat is het praktische nut hier nu van? Oke, je kan tekst berichten verzenden en ontvangen maar om dat nou "ingame XMB" te noemen vind ik een beetje overdreven.

Overigens is die "ingame XMB" in warhawk zo traag als stront, het is blijkbaar teveel gevraagd van de ps3 om een beetje soepel door een menu te navigeren.
En je moet er rekening mee houden dat nu ze deze functies hebben toegevoegt, dat het niet betekent dat het allemaal meteen werkt, het is nu aan de developers om de trophies voor hun games te creeëren en dat het gewoon de eerste stap is voor Sony om de functionaliteit te vergroten, ze hadden ook wel kunnen wachten tot alles ingame zou werken maar dan had je deze update pas in 2009 gezien, wees blij dat je nu tijdens het gamen berichten kan sturen, kijken hoever je downloads zijn en problemen met je headset kan oplossen zonder uit het spel te gaan. Dit is pas de eerste stap in het toevoegen van deze functionaliteit.
Trophies is dan ook een van de weinige dingen die werken, toch vind ik het vreemd dat je het niet uit kan zetten. Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die hun trophies (of het gebrek daaraan) niet aan iedereen willen tonen. Verder is het totaal niet functioneren van de custom soundtracks heel jammer, er is waarschijnlijk bijna geen developer die geld gaat steken in het aanpassen van oude spellen. Tevens ben je met deze implementatie volledig afhankelijk van de developer of de functie er uberhaupt in komt. Aangezien custom soundtracks zoals in SSD en dat bowling spel al een tijdje bestaan, geeft dat weinig vertrouwen voor de toekomst.

Oja, ik zou het bijna nog vergeten... je kan de thumbnails bekijken van de foto's die op je HDD staan. Werkelijk fantastisch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat een geklaag zeg. Het is gratis en zorgt voor meer mogelijkheden. Lijkt me sterk dat je er last van hebt dat het er op zit. En in de basis doet het wat het moet doen.
In de nieuwe SDK zitten de nieuwe features dus alle games die met de nieuwe SDK gemaakt worden kunnen er gemakkelijk gebruik van maken. Kleine kans dat veel bestaande games aangepast gaan worden, maar toen de opties er niet waren kon je je ook goed vermaken met het spel. Kijk eens wat er allemaal al aan opties is toegevoegd. Dan kan je best stellen dat Sony goed luistert naar de community. Maar je kan natuurlijk niet alles in 1x veranderen.

[ Voor 16% gewijzigd door Shiver23 op 03-07-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
DCFreak schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:05:
Het is minimaal slordig te noemen dat die zaken op elkaar gezet worden, ook is de batterij indicator nu onduidelijk vanwege klok-pixel-restanten die eromheen zitten. Verder vind ik het raar dat je de klok niet kan uitzetten of van positie veranderen.
Ik weet niet wat jouw instellingen zijn, maar die batterij indicator is prima zichtbaar bovenop de klok bij de standaard settings en theme, niks geen last van de pixels van de klok, de klok krijgt een heel andere kleur door het transparante achtergrond van de batterij indicator, waardoor de pixels van de klok donkerder worden en dus niet het felle witte van de batterij indicator verstoren.
Geen verschil met XMB als je niet ingame bent? Bijna geen enkele optie werkt, wat is het praktische nut hier nu van? Oke, je kan tekst berichten verzenden en ontvangen maar om dat nou "ingame XMB" te noemen vind ik een beetje overdreven.

Overigens is die "ingame XMB" in warhawk zo traag als stront, het is blijkbaar teveel gevraagd van de ps3 om een beetje soepel door een menu te navigeren.
Ik kan geen verschil merken met de snelheid van functioneren tussen ingame en niet ingame, ik heb wel gelezen dat er wat meer mensen last van hebben dat het langzamer is maar bij anderen, waaronder bij mij is dat niet het geval. En je moet echt ophouden met dit als kant en klare functie te zien, dit is de eerste stap van het implenteren van wat de gebruikers willen, je kan nu zonder uit een spel te gaan naar de XMB gaan, checken hoever je downloads zijn, trophies bekijken, berichten lezen en versturen naar vrienden en problemen oplossen met randapparuur als dat nodig is. Er zullen meer stappen komen waarbij je meer kan, maar je mag niet verwachten dat je gewoon alles kan doen terwijl je ingame bent, dat kan het apparaat gewoon niet aan.
[...]

Trophies is dan ook een van de weinige dingen die werken, toch vind ik het vreemd dat je het niet uit kan zetten. Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die hun trophies (of het gebrek daaraan) niet aan iedereen willen tonen. Verder is het totaal niet functioneren van de custom soundtracks heel jammer, er is waarschijnlijk bijna geen developer die geld gaat steken in het aanpassen van oude spellen. Tevens ben je met deze implementatie volledig afhankelijk van de developer of de functie er uberhaupt in komt. Aangezien custom soundtracks zoals in SSD en dat bowling spel al een tijdje bestaan, geeft dat weinig vertrouwen voor de toekomst.

Oja, ik zou het bijna nog vergeten... je kan de thumbnails bekijken van de foto's die op je HDD staan. Werkelijk fantastisch :X
Als je die trophies niets vind, waarom zou het je dan wat schelen of andere ze zien? Dan lijkt het me dat je ze wel belangrijk vind. Niet dat het niet als toekomstige functie toegevoegd kan worden maar je zit nu gewoon kleine dingen te zoeken om op te zeiken zonder dat er enige reden toe is.

En waarom wil jij onder het gamen je foto collectie gaan bekijken? Als je iets anders wilt doen dan gamen dan ga je uit het spel en ga je dat andere doen, hoe moeilijk is dat? Deze functionaliteit is een toevoeging waar ze nu mee beginnen die het makkelijker moet maken om bepaalde dingen te doen zonder uit een spel te gaan, dat betekend niet dat je ALLES zal kunnen doen terwijl je ingame bent, zoals jij blijkbaar wel wilt, en wat nooit zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ik denk dat sommige mensen aan het punt voorbij gaan dat velen met een PS3 wellicht vrienden hebben in hun friendslist maar dat het a) al zelden voorkomt dat er veel online zijn wanneer zij ook spelen en b) dan ook nog eens hetzelfde spel hebben en c) zin hebben om daar dan ook nog eens samen mee bezig te gaan in co-op bv.

Ik game alleen savonds of in het weekend en dan zie ik in mn friendslist echt niet veel mensen online en veelal met games die ik of niet heb (CoD4) of geen reet aan vind (GTA4) of waar bij geen co-op mogelijk is (MGS4) etc. Verder is het bv lastig om dan samen een on-line server te vinden wanneer je bv samen warhawk wil gaan spelen.

M.a.w.: ik denk dat voor sommigen de in-game XMB totaal irrelevant is (zoals voor mij) en voor anderen die veel met vrienden samen gamen het een must is.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Shiver23 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:20:
Wat een geklaag zeg. Het is gratis en zorgt voor meer mogelijkheden. Lijkt me sterk dat je er last van hebt dat het er op zit. En in de basis doet het wat het moet doen.
In de nieuwe SDK zitten de nieuwe features dus alle games die met de nieuwe SDK gemaakt worden kunnen er gemakkelijk gebruik van maken. Kleine kans dat veel bestaande games aangepast gaan worden, maar toen de opties er niet waren kon je je ook goed vermaken met het spel. Kijk eens wat er allemaal al aan opties is toegevoegd. Dan kan je best stellen dat Sony goed luistert naar de community. Maar je kan natuurlijk niet alles in 1x veranderen.
Ik vind het ook zeer typisch dat de klagers verwachten dat je alles moet kunnen in de ingame XMB... Het meest typerende vond ik iemand die heel erg :( was omdat je niet tijdens een potje MGS4 de internet browser kunt opstarten om een walkthru online te bekijken. Wat verwachten mensen nou? Dat als je een game hebt die 100% van de hoeveelheid geheugen en CPU-power van de PS3 gebruikt, dat je het spel kunt pauzeren en zo maar een extra CPU/RAM-verslindende applicatie zomaar ernaast kunt starten?

Ik vind de ingame XMB een zeeeer veelbelovende start. Een jaar geleden was dit nog onmogelijk, nu is die functionaliteit er. Dit is gewoon het begin. Hierop kan Sony voortbouwen om meer functionaliteit erin te stoppen, maar die functionaliteit zal altijd beperkt blijven tot basisfuncties, gewoonweg omdat het met een minimum aan CPU/RAM-power moet werken. Je zult nooit volledige filmpjes of een diashow kunnen afspelen terwijl je Warhawk speelt. Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen hierover durven klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Laatst online: 09-09 12:14
Als die PS3 Slim beter wordt(Meer geheugen,sneller of minder verbruik) ,zou je je dan ook je PS3 40GB kunnen inwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Tankbuster schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:22:
Als die PS3 Slim beter wordt(Meer geheugen,sneller of minder verbruik) ,zou je je dan ook je PS3 40GB kunnen inwisselen?
Nee. En meer geheugen of sneller zal die niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:49

Grannd

da Granndest

Shiver23 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:48:
[...]

Nee. En meer geheugen of sneller zal die niet worden.
Ze zouden het toch op zich wel kunnen verbeteren?

Apart geheugen/processor/etc. toevoegen die de XMB runt en de rest van de PS3 de games laten starten, en zorgen dat die naast elkaar kunnen draaien zodat hij beter kan switchen.

Of ze het doen is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Dat is wel zeker mogelijk, kijk maar eens naar de PSP. De slim & lite versie heeft meer geheugen gekregen waardoor games veel sneller laden. Het lijkt mij zelfs makkelijker om de XMB op een apart, gewoon, geheugenchipje te zetten. Dus bij het opstarten wordt het niet meer van de harde schijf geladen, maar van HDD naar geheugen. Als dit er eenmaal in zit is het leze vanaf het geheugen veel sneller als van de HDD. (een soort van hibernate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:08:
[...]

Ik vind het ook zeer typisch dat de klagers verwachten dat je alles moet kunnen in de ingame XMB... Het meest typerende vond ik iemand die heel erg :( was omdat je niet tijdens een potje MGS4 de internet browser kunt opstarten om een walkthru online te bekijken. Wat verwachten mensen nou? Dat als je een game hebt die 100% van de hoeveelheid geheugen en CPU-power van de PS3 gebruikt, dat je het spel kunt pauzeren en zo maar een extra CPU/RAM-verslindende applicatie zomaar ernaast kunt starten?

Ik vind de ingame XMB een zeeeer veelbelovende start. Een jaar geleden was dit nog onmogelijk, nu is die functionaliteit er. Dit is gewoon het begin. Hierop kan Sony voortbouwen om meer functionaliteit erin te stoppen, maar die functionaliteit zal altijd beperkt blijven tot basisfuncties, gewoonweg omdat het met een minimum aan CPU/RAM-power moet werken. Je zult nooit volledige filmpjes of een diashow kunnen afspelen terwijl je Warhawk speelt. Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen hierover durven klagen...
Tja, mensen klagen altijd. Maar zo raar is het toch niet? Als je het pauzeert, daalt het cpu en ram gebruik, dan zou XMB gewoon mogelijk moeten kunnen zijn. Als er MMORPG's op de PS3 komen zou het iig wel makkelijk zijn, dat zijn de enige games waarbij ik walktroughs /sites check tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:12:
[...]

Tja, mensen klagen altijd. Maar zo raar is het toch niet? Als je het pauzeert, daalt het cpu en ram gebruik, dan zou XMB gewoon mogelijk moeten kunnen zijn. Als er MMORPG's op de PS3 komen zou het iig wel makkelijk zijn, dat zijn de enige games waarbij ik walktroughs /sites check tijdens het gamen.
Ten eerste pauzeert hij niet als je de XMB indrukt en ten tweede wil pauze niet zeggen dat het spel geen rekenkracht meer kost of het geheugen bezet houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:12:
[...]

Hoezo daalt het RAM-gebruik? Denk je dat de PS3 het RAM dat een game gebruikt eerst naar de HD swapt om de browser te kunnen laden en na het afsluiten van de browser weer in het geheugen laadt? Of verwacht je dat die browser dusdanig klein is dat het er makkelijk naast kan draaien? Ondanks alle grafische afbeeldingen die geladen worden, eventuele flash-movies, etc? Da's wel heel erg simplistisch gedacht hoor...

PS3 != PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:33:
[...]

Hoezo daalt het RAM-gebruik? Denk je dat de PS3 het RAM dat een game gebruikt eerst naar de HD swapt om de browser te kunnen laden en na het afsluiten van de browser weer in het geheugen laadt? Of verwacht je dat die browser dusdanig klein is dat het er makkelijk naast kan draaien? Ondanks alle grafische afbeeldingen die geladen worden, eventuele flash-movies, etc? Da's wel heel erg simplistisch gedacht hoor...

PS3 != PC
Het lijkt me dat zodra je pauzeert, de PS3 niet hoeft te rekenen. Aangezien er niets gebeurt, hij hoeft alleen data vast te houden. Zo raar is dat ook weer niet gedacht :') . Chill people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Laatst online: 08:32
Uhmm... Dus ik ben van plan om een ps3 te halen ( De onderhandelingen lopen echt stroef met de persoon waar ik een tweedehands ps3 wou kopen ), en wil graag 100% garantie.

Zou een belangerijke ding willen weten... Wanneer komt die Dualshock 3 nou uit in NL winkels? Had namelijk in de krant gelezen dat het al in de winkels lag maar dit blijkt echter toch niet het geval te zijn. Is er ook nog een kans dat er een Battlefield Bad Company pack komt ( netals gta ofzo ).

Ben wel van plan om binnen ~3 weken te gaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Grr wil ik Buzz gaan kopen, wordt ik een uur opgehouden door irritante mediamarkt lui die me mijn geld moeten teruggeven van een produkt (ik koop dus echt nooit meer wat bij mediamarkt; ik ben toch niet gek). Alle winkels waar ik nog op tijd kon zijn hadden Buzz niet.... grrrmph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
ymmv schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:33:
[...]

PS3 != PC
eventjes rustig idd mensen....

maargoed even inhoudelijk: Het lijkt er wel op dat de PS3 een soort van "state save" doet waarbij de inhoudt van het RAM geheugen even naar de hdd wordt gekopieert als de xmb geladen wordt. Je kent de functies uit de verschillende emulators wel waarbij je een state kan saven en opnieuw kan openen. Het zou me weinig verbazen als sony deze aanpak heeft gekozen om ingame xmb mogelijk te maken.

Wat ik me afvraag is of je hetzelfde kan doen met de VRAM. Voor zover ik weet heb je meestal geen rechtstreekse toegang tot VRAM en kan je niet makkelijk een DMA operatie uitvoeren.

Iets dat me verder opviel van ingame xmb: normaal maken alle icontjes een geluidje als je eroverheen gaat maar tijdens ingame xmb gebeurt dit niet. Het lijkt er dus op dat sony nog geen manier heeft gevonden om de software mixer (?) aan te spreken. Waarschijnlijk wordt dit in de toekomst wel toegevoegd want de framework is er in princiepe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

FireBladeX: De DS3 ligt toch echt al wel in de winkels. Ik heb er vandaag één gehaald

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Nu online
Ik heb ook alles geupdate op me PS3, inc Super Stardust. Maar wat ik me afvraag is wanneer zie ik een lijst met trophys? Als ik daar heen ga staat er dat ik ze nog niet heb. Terwijl een intro filmpje op gametrailers.com laat zien dat ze daar in een locked status staan.
Net potje ge SuperStardust, en tot 35 miljoen puntjes gekomen ( ok, lang niet bij me record van 65m ) maar kreeg geen trophy. Nu kan dat uiteraard veels te laag zijn, maar hoe weet ik dan wat ik wel moet halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

technoaddict schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:31:
Ik heb ook alles geupdate op me PS3, inc Super Stardust. Maar wat ik me afvraag is wanneer zie ik een lijst met trophys? Als ik daar heen ga staat er dat ik ze nog niet heb. Terwijl een intro filmpje op gametrailers.com laat zien dat ze daar in een locked status staan.
Net potje ge SuperStardust, en tot 35 miljoen puntjes gekomen ( ok, lang niet bij me record van 65m ) maar kreeg geen trophy. Nu kan dat uiteraard veels te laag zijn, maar hoe weet ik dan wat ik wel moet halen?
Ingame PS-knop drukken. Klik op trophie-optie en je ziet de lijst als het goed is. Voor het halen van iedere planeet krijg je er iig eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz
  • Laatst online: 21-03-2023

madwurmz

from Planet Verbs

GG---77 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:26:
Is al iets bekend wanneer de update 2.40 "weer"beschikbaar is/komt?
Dat is wel interessant om te weten inderdaad.

je zult namelijk maar in de volgende situatie zitten:
Ik werd net gevraagd door een kerel, of ik misschien advies had...
Gisteren heeft hij 2.40 succesvol geïnstalleerd op de standaard 40gb harddisk- lekker online ge-GTA'd en in-game het XMB werkend gezien.
Vandaag een nieuwe 250 gb harddisk erin geprikt, met de verwachting hem te kunnen formatteren in de XMB..
Krijgt ie de melding "No applicable update data was found" plus zoiets als "please insert a storage device with 2.40" Maar die is dus offline en nergens te vinden.. |:(
Hebben we nog geprobeerd terug naar 2.36 te gaan, maar ff lekker downgraden lukt niet...
En om het drama compleet te maken: De oude harddisk werkt nu ook niet meer werkt. Namelijk dezelfde melding "No applicable update data was found"... Geen XMB zichtbaar, alleen maar meldingen dat het niet gevonden kan worden.
2.40 via netwerk gezocht en 2.36 via USB geprobeerd.
Kan niets anders dan wachten op de verbeterde 2.40 ... of heeft iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

madwurmz schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:28:
[...]

Dat is wel interessant om te weten inderdaad.

je zult namelijk maar in de volgende situatie zitten:
Ik werd net gevraagd door een kerel, of ik misschien advies had...
Gisteren heeft hij 2.40 succesvol geïnstalleerd op de standaard 40gb harddisk- lekker online ge-GTA'd en in-game het XMB werkend gezien.
Vandaag een nieuwe 250 gb harddisk erin geprikt, met de verwachting hem te kunnen formatteren in de XMB..
Krijgt ie de melding "No applicable update data was found" plus zoiets als "please insert a storage device with 2.40" Maar die is dus offline en nergens te vinden.. |:(
Hebben we nog geprobeerd terug naar 2.36 te gaan, maar ff lekker downgraden lukt niet...
En om het drama compleet te maken: De oude harddisk werkt nu ook niet meer werkt. Namelijk dezelfde melding "No applicable update data was found"... Geen XMB zichtbaar, alleen maar meldingen dat het niet gevonden kan worden.
2.40 via netwerk gezocht en 2.36 via USB geprobeerd.
Kan niets anders dan wachten op de verbeterde 2.40 ... of heeft iemand een andere oplossing?
Hier halen: http://www.ps3hax.net/downloads.php?do=file&id=145
In de juiste map zetten X:\PS3\UPDATE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:49

FeaR

In GoT we trust

Creepy schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:56:
FireBladeX: De DS3 ligt toch echt al wel in de winkels. Ik heb er vandaag één gehaald
En wat heb je ervoor betaald?
  • De €69,95 die veel winkels er voor vragen
  • De €59,95 wat de adviesprijs bedraagt
Klasgenoot van me heeft er eentje voor €44,95 weten te scoren.
Hij had de verkoopster (obvious ;)) ervan weten te overtuigen dat de DualShock 3 hetzelfde was als de SixAxis die ze ook in de winkel had liggen. Dus dan moet er toch geen prijsverschil zijn...

Vond het zelf een beetje sneaky, maar het scheelde hem toch weer €25,00

Haal mijn tweede DS3 wel als de SixAxis-sen helemaal uitverkocht zijn en dat de prijzen dus wat leuker blijven.

Of zou de SiXAxis altijd naast de DS3 blijven bestaan?
Ken genoeg mensen die de trilfunctie altijd uitzetten en dus meer baat hebben bij een SixAxis.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwurmz
  • Laatst online: 21-03-2023

madwurmz

from Planet Verbs

Thanks. Hier heb ik ook aan gedacht maar ik zie bij die download geen regio aangegeven, wat bij verkeerde keuze hele andere problemen kan geven..
Of zou de SiXAxis altijd naast de DS3 blijven bestaan?
Ken genoeg mensen die de trilfunctie altijd uitzetten en dus meer baat hebben bij een SixAxis.
Nee de productie is al een tijdje gestopt. Tweedehands zal die oude wel veel te vinden zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door madwurmz op 04-07-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

madwurmz schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:03:
[...]

Thanks. Hier heb ik ook aan gedacht maar ik zie bij die download geen regio aangegeven, wat bij verkeerde keuze hele andere problemen kan geven..
De firmware is universeel. Maakt niet uit waar je PS3 vandaan komt.
edit: ow ik zie dat 2.40 ook weer officieel te krijgen is.

[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 04-07-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:05:
[...]

Het lijkt me dat zodra je pauzeert, de PS3 niet hoeft te rekenen. Aangezien er niets gebeurt, hij hoeft alleen data vast te houden. Zo raar is dat ook weer niet gedacht :') . Chill people!
Wel dus, of wil jij dat als jij je game pauzeerd dat het weer 30 seconden of hoe lang dan ook weer moet laden omdat het de data naar de schijf heeft geschreven?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.