Volgens het artikel op kotaku schijnt het probleem willekeurig op alle versie's van de ps3 voor te komen, en is het alleen op te lossen door je HDD eruit te halen en extern opnieuw te formatteren.
Ik moet zeggen dat deze update nogal teleurstellend is. We hebben ingame toegang tot de XMB, maar 95% van de XMB functionaliteit is niet aanwezig. Ingame muziek werkt alleen met spellen die daarvoor aangepast zijn, maar bijna geen enkel spel is aangepast, dus nu ben je weer afhankelijk of de developer het patched (oude spellen) of uberhaupt inbouwt bij nieuwe spellen.
Super Stardust is wel aangepast, maar daar kan je de ingame muziek alleen wijzigen vanuit het spel zelf, en die feature bestond al voor FW2.40. Dit is een in mijn ogen nogal onlogische en waardeloze implementatie.
Tevens:
- Op het PS blog zegt men dat de geluidsinstellingen te wijzigen zijn vanuit de ingame XMB, dit werkt niet.
- Men voegt een klok toe op de positie waar de batterij status van de controller verschijnt, tevens kan je de klok niet uitzetten, of van positie veranderen.
- De ingame XMB is extreem traag.
Het heeft maar 2 voordelen; je kan ingame tekst berichten verzenden en ontvangen, en het trophy systeem. Ik vraag mij serieus af of dat alle ophef waard was, zeker nu blijkt dat er dusdanige bugs in zitten dat de update zelfs offline gehaald wordt.
EDIT:
Wat dan wel weer aardig is dat je nu spellen, die voorheen gelocked waren aan je account (zoals warhawk en gran turismo) nu ook onder andere accounts kan opstarten. Hopelijk is dit niet een bug die ze weer gaan verwijderen
[
Voor 6% gewijzigd door
DCFreak op 03-07-2008 03:19
]