Welkom in alweer deel 22 van het Playstation 3 ervaringen topic! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
[ Voor 100% gewijzigd door Arx op 18-02-2008 19:12 ]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Welkom in alweer deel 22 van het Playstation 3 ervaringen topic! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
[ Voor 100% gewijzigd door Arx op 18-02-2008 19:12 ]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
| |||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Allereerst moeten al deze mensen bedankt worden voor hun bijdrage aan de startpost: FeaR1986, philotra, scorpie, PromoX, inanc, master007, Frank J., -GF-Annihilator, Laszlo en ymmv! Daarnaast blijven we gek op cijfertjes. De volgende poll ga ik bij iedere nieuwe topic resetten en eventueel updaten. De coverart (nu Uncharted) in de header van de startpost is afhankelijk van deze resultaten. Poll: Beste PS3 game van dit moment? • Uncharted: Drake's Fortune • Lair • Singstar • Ratchet & Clank Future: Tools of Destructio • Resistance: Fall of men • Assassin's Creed • Eye of Judgment • Heavenly Sword • Call of Duty IV: Modern Warfare • Warhawk Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier Disclaimer: Deze bovenstaande gamelijst is tot standgekomen door per post in de voorgaande threads grondig te analyseren, ook is er jing/jang gebruikt maar vooral veel Maggi en een beetje van mezelf (de topic starter). Naast deze lijst komen er nog veel meer games waarvan we nog niet eens wisten dat ze bestonden (Turrican HD schijnt ook in ontwikkeling voor de PS3 te zijn Post zoveel mogelijk content in dit topic! Heb je een game gezien die we zeker met ons allen _moeten_ zien, post dan lekker wat screenschots in dit topic. Tegenwoordig hebben we allemaal breedband internet, dus we kunnen heust wel verwerken! ![]() |
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
www.vdzande.com
Anoniem: 237666
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 237666 op 18-02-2008 19:47 ]
corniels schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:00:
Ben van plan een ps3 + Z-5500 aan te schaffen. Tv heb ik al ( panasonic tx-32lx70 )
Maar nu lees ik het 1 en ander over het aansluiten, maar hoe hebben jullie dat gedaan?!
Is het mogelijk om de z-5500 optisch te verbinden met de PS3 .. waarna het geluid +beeld over de hdmi kabel naar de tv gaat?
Als ik gewone televisie kijk dan hoe ik er geen supergeluid bij, dan voldoet het geluid van de tv wel.
dat was het dan weer voor deze post
PSN: Shiver23
Anoniem: 244919
Inderdaad...Anoniem: 244919 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:20:
Iedereen kan wel een Home counter op zijn site zetten. Dus ik zou er vooral niets van denken. Moet je eens op dat PS network forum kijken. Daar is een Home subforum waar elke dag volgens mij wel en aantal mensen een topic starten waarin ze volgens betrouwbare bron hebben vernomen dat het "willekeurig moment in de toekomst" beschikbaar komt. Ik zou gewoon rustig wachten tot hij in de XMB verschijnt.
Ik kwam net trouwens deze counter tegen... het zou toch niet he
http://www.MakeACountdown.com?id=326691
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Anoniem: 148415
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 148415 op 18-02-2008 20:32 ]
Als dat zo is, dan krijgen we veel GTA4 te zien. Die komt in april, en dit zijn nou net de momenten voor Sony om te laten zien waarom de (mass market) gamer voor de PS3 versie moet kiezen ipv van de Xbox 360 versie. Ben erg benieuwd wat de meerwaarde tov Xbox 360 versie zal zijn omdat de PS3 versie geen ( nog steeds zo?? ) downloadable content heeft.Anoniem: 148415 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:30:
Ik denk dat Home wel vrij snel uit gaat komen, maar er is nog helemaal geen release datum voor Home gegeven dus die counter is op niks gebaseerd.
Ik las dat Sony ergens in mei een eigen event houdt en dat daarom Sony weinig nieuwe dingen zal tonen op GDC... Hopelijk krijgen we toch nog leuke dingen te zien.
Trouwens, je hebt nog niets gezegd van de Warhawk box-art op de FP.Frank J. schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:02:
p.s. Mag er een keer een WARHAWK plaatje komen?
Arx schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:53:
[...]
Trouwens, je hebt nog niets gezegd van de Warhawk box-art op de FP.
BUH
Ja toch maar gedaan omdat de box-art mooi kleurt bij mijn avatar.
Enige idee hoe groot deze episodes zijn?PS3 versie krijgt wel DLC maar de "draai een heel rondje" versie krijgt twee extra episodes/missions welke exclusive zijn.
Ben zelf gestopt met de 2de keer uitspelen nadat ik erachter kwam dat de wapens bij lvl 10 in vorm en aanval niet meer upgraden/veranderenAapiethaaap schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:07:
Ratchet and clank blijft zo een heerlijk spel, ik heb nog nooit eerder een spel uitgespeeld en nu ben ik het zelfs voor de tweede keer aan het doorlopen en ik overweeg zelfs om te sparen voor achtelijk dure dingen zoals de zelf aanvullende groovitron, 2 miljoen raritanium (heeft iemand hem?).
[ Voor 4% gewijzigd door bAdmuTs op 18-02-2008 21:16 ]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
[ Voor 12% gewijzigd door bramberk15 op 18-02-2008 22:04 ]
Op zichzelf is een HD-installatie niet zo'n probleem, als enkel maar het hoognodige wordt gekopieerd en de benodigde diskgrootte klein blijft. Als spellen 1GB disk cache reserveerden was er niet zo veel aan de hand. Die 5GB is alleen veel te veel. Het is nu nog niet zo problematisch met een 60GB HD, maar ik kan me in de toekomst wel voorstellen dat het vervelend is wanneer je even 'P&P' een spelletje wil spelen dat je eerst de cache van een ander spel moet verwijderen en dan 20min moet wachten tot je wat kunt.Anoniem: 244919 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:48:
Voor mij is het 'pick-up-and-play' gehalte van een console wel degelijk een voordeel boven een PC. het feit dat je een oud spel op een zondag middag gewoon even snel kan spelen als je daar zin in hebt zonder dat dat daarvoor eerst ruimte moet gaan maken op je HD zoals dat bij mijn pc's altijd het geval was.
Toen DMC4 met die install kwam zag ik het probleem niet zo, aangezien ik dacht dit die 5Gb meer een incident was. Het lijkt er nu op dat steeds meer games dit gaan doen. In dat geval heb je met je 40Gb PS3 wel degelijk een probleem als je aantal van die games tegelijk wil spelen en daarnaast nog wat video/mp3 content op je ps3 hebt staan.
Bereid je maar voor om toch eens in de x jaar een nieuwe schijf te kopen dan. De tijdspanne van de ps3 wordt ongeveer gelijk aan die van de ps2, zo zei Sony ooit. De ps2 doet al een jaartje of 8 mee, en in 8 jaar stijgen de HD groottes ook mee. Ik weet niet of we in de toekomst grotere installaties zullen gaan krijgen, maar als je zelf ook nog films en muziek en alles op die schijf wil zetten is het eigenlijk eindeloos ;pbramberk15 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:57:
Juist..5Gb is toch 12,5% van mijn harde schijf. Tuurlijk heeft het voordelen maar als dit gewoonte wordt dan houd je weinig over voor muziek etc. Voor mij persoonlijk zal het niet zoveel uitmaken want ik gooi er wss toch een grotere harde schijf in. Wacht nu nog ff want geloof dat tot nu toe de grootste schijf die past er een van 320Gb is en wil er wel een ingooien die dan permanent is. Wil er minimaal een 500Gb in gooien, aangezien ik dan wss goed zit voor altijd (je weet het nooit he, maybe toch 1Tb??), en ik mijn hele muziekcollectie er dan op kwijt kan.
Maar voorlopig is het idd vervelend dat er 5Gb per spel af gaat. Net trwns even deze draad doorlopen en 320Gb lijkt idd t maximum, tot nu toe:
http://boardsus.playstati...=ps3media&thread.id=32840
Anoniem: 239951
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 239951 op 18-02-2008 23:02 ]
Sjah die Groovitron, ik vind hem zelf niet zoooo supergeweldig, maar heej, wat moet je anders met je Raritanium he! En het upgraden van wapens gaat inderdaad niet verder dan level 10. Opzich is dat niet zo snel bereikt....ik heb hem in totaal 2x uitgespeeld, en daarna verkocht. Was wel weer mooi geweest, maar wat een geweldig spel, zal zeker de opvolger aanschaffen die hopelijk wat meer houdbaarheid biedt in de zin van een multiplayer (off- en/óf online)Aapiethaaap schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:07:
Ratchet and clank blijft zo een heerlijk spel, ik heb nog nooit eerder een spel uitgespeeld en nu ben ik het zelfs voor de tweede keer aan het doorlopen en ik overweeg zelfs om te sparen voor achtelijk dure dingen zoals de zelf aanvullende groovitron, 2 miljoen raritanium (heeft iemand hem?).
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Goed idee.swopdark schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:42:
Ik mis Burnout Paradise en Devil May Cry 4 in de openingspost onder: "wat zijn we nu aan het spelen"
...
Is dit al officeel dan?philotra schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:26:
Ik mis eigenlijk in de openingspost (en eigelijk in het hele (vorige) topic) Dat de nieuwe 40GB starters pack is gelanceerd (PS3 40GB + Ratched and Clanck + uncharted + Sixaxis controller). Dit pakket is al bij Bart Smid te koop en ook bij diverse online console shops.
Beiden cachen gamedata. Burnout sowieso, cod4 zou ik even moeten checken. Maar die bestanden zijn wat kleiner dan die van DMC4 en Lostplanettechnoaddict schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:32:
Heb nog niet gehad dat ik moest installeren. Burnout en COD4 zijn me laatste games. Lekker vanaf de CD spelen. Geen problemen.
Ben echt benieuwd naar wat dit jaar gaat brengen. Ben eigenlijk nieuw met de PS. Nooit MGS gespeeld, nooit Final Fantasy gespeeld. Daar ga ik maar eens verandering in brengen.
Ik heb het pookje niet. Heb het stuur even geleend van een vriend en dat pookje zat er niet bij. Wellicht is dat het probleem...tex5 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:41:
bassio schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 22:07[/message]:[/b]
Heeft iemand de G25 ook aan de praat gekregen in GT5 Prologue (japanse versie) met de flippers achter op het stuur om te schakelen? Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt maar niet om te schakelen. Het g25 stuurtje staat er kwa layout ook niet bij. Wat hebben jullie gedaan om het aan de praat te krijgen?
Werkt hier gewoon, je moet wel de switch op het pookje naar links draaien terwijl je het pookje ingedrukt hebt. Je hoeft in GT5 niks in te stellen verder.
Ik vind dat je de keuze moet hebben tussen een volledige installatie, en de game direct opstarten met langere laadtijden (een kleine cache daargelaten). Op zich is er nu nog geen probleem, maar natuurlijk wel zodra je HDD vol is, omdat er dan veel tijd gaat zitten in (de)installatie acties.swopdark schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:42:
-knip-
Wat vinden jullie van een game die je moet installeren? Ik vind een 20 minuten durende installatie welliswaar lang en soms frustrerend maar als dat eenmaal achter de rug is kan je gewoon plug and play gamen met kortere laadtijden. Dat je een game moet instaleren op de PC was toch ok nooit een heet hangijzer? Dat de PS3 (Sony) de eerste is die dit toestaat (door een zeer compleet stuk hardware aan te bieden) is naar mijn idee juist een goede ontwikkeling.
Ik heb alle wapens en upgrades na 2 keer uitspelen. Het spel is erg makkelijk wat ik wel jammer vind, maar ik heb er veel lol mee gehad.Aapiethaaap schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:07:
Bedoel je het spel voor de verhoudingen tussen de beide console-versies, of dit spel ten opzichte van andere spellen die nog uit moeten gaan komen (ik denk even aan Saints Row 2)?Arx schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:52:
[...]
Sowieso wordt GTA4 een erg belangrijke release voor beide console, omdat je er toch moet vanuit gaan dat dit als benchmark in de toekomst gezien gaat worden.
Ik vond het eerlijk gezegd niet opruiend. Het wijst wel een minpunt van de PS3 aan, misschien bedoel je datswopdark schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:42:
check uit dit stukje text op gamer.nl een site doordrenkt van de nodige 360 fanboys met hun reacties op alles wat met de Ps3 te maken heeft.
Het gaat over de "zotte" beslissing van Sony (lees:Capcom) om games verplicht te laten installeren op de HDD van je PS3. Deze kerel beschrijft de installatieprocedure als een bijna onoverkomelijk stukje drempel waardoor zijn hele ervaring met de Ps3 eigenlijk op losse schroeven komt te staan. Het is immers zo dat als je 8 of meer spellen hebt, die geinstalleerdmoeten worden, je dus niet meer ff snel een spel kan spelen zonder eerst een installatie file te wissen. Nu is dit wel een goed punt maar de verkorte laadtijden en andere grote voordelen van een standaard HDD in een platform worden gewoon overboord gegooit. Zelden zo'n stukje opruiend media gelezen als op gamer.nl
Wat vinden jullie van een game die je moet installeren? Ik vind een 20 minuten durende installatie welliswaar lang en soms frustrerend maar als dat eenmaal achter de rug is kan je gewoon plug and play gamen met kortere laadtijden. Dat je een game moet instaleren op de PC was toch ok nooit een heet hangijzer? Dat de PS3 (Sony) de eerste is die dit toestaat (door een zeer compleet stuk hardware aan te bieden) is naar mijn idee juist een goede ontwikkeling.
[ Voor 8% gewijzigd door Armada op 18-02-2008 23:50 ]
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Ik heb zelf geen DMC4 voor de PS3 (en ook geen xbox360), maar ik lees nogal wisselende verhalen over het voordeel dat de PS3 zou hebben door de installatie. Als ik bijvoorbeeld de review lees op IGN, dan schrijft men:Armada schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:45:
-knip-
Daarnaast moest ik ook even aan een andere discussie eerder hier in het PS3-topic gehouden denken. Het ging om het langzaam zijn van een Blu-Ray disc en dat een DL-DVD niet veel sneller zou zijn. Hoe is het dan mogelijk dat de PS3 versie met een HDD installatie toch maar 1 a 2 seconden sneller is dan een 360? Hoe was het dan wel niet zonder installatie? En klopt de vergelijking met de snelheid tussen een Blu-Ray en een DL-DVD dan nog wel?
Ik geef toe dat het nogal relatief en vaag lijkt, en ze geven geen absolute cijfers uitgedrukt in seconden. Overigens, waar komt die 1 a 2 seconden verschil vandaan die jij post?No, the edge comes in the fact that the PS3 installs a large amount of game files to the hard drive, dramatically reducing load times between stages and cinematics. I've timed the game on both systems numerous times, and each time has been consistently in the PS3's favor. Transitions to gameplay from starting menus are relatively close, frequently within half a second or so of each other, but when you're loading up a cutscene or having another pause in the action, the 360's times are easily three times that of the PS3.
Anoniem: 148415
Een HD vervangen van de PS3 is eigenlijk hartstikke simpel, gewoon een klepje openmaken, schuifje openzetten en de HD met bracket eruit halen. Misschien dat de HD uit het bracket halen nog lastig kan zijn. In de handleiding van de PS3 staat zelfs hoe het moet. Het is niet zo dat je je PS3 open moet schroeventechnoaddict schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:02:
Die douw je er in? Ik zou mijn PS3 niet open durven te makenTenzij ik moet. Ben een schijterd als het komt op prutsen met electronica
Wat me trouwens pas opviel is dat het stotteren van een xvid film niet aan het streamen lag. Ik heb de film naar me PS3 gekopieerd en vanaf me PS3 stotterde hij net zo erg.. Beetje jammer
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 148415 op 19-02-2008 00:52 ]
De WD Scorpio 320GB is inderdaad een prima keuze. Gemakkelijk in te bouwen, fluisterstil en retesnel (bijna net zo als die 'bejaardenauto'. Ik weet nog dat je met de kickdown in dat ding iedere opgefokte sjonniebak eruit sjeestAnoniem: 239951 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:47:
Je pakt een WD Scorpio 320gb voor €150 die douw je erin...Ik gebruik nu 7 gb van de 295 beschikbaar op mijn Scorpio. (Ford maakte ook Scorpio bedenk ik me nu pas, van die bejaardenauto's)
Xbox Live / PSN: ZenphiR0
Weet niet of Sony zich daar mee moet gaan bemoeien, worden game ontwikkelaars niet vrolijk van denk ikAnoniem: 244919 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:24:
Aangezien sony het nodig vond om 20Gb minder in de huidige PS3's te doen (ipv meer wat je zou verwachten) vind ik dat ze een bepaalde verantwoordelijkheid hebben tegenover hun klanten.
Dit houdt mijn inziens in dat ze installaties van 5Gb gewoon weg niet toe moeten staan (DL games als Warhawk of GT5:P zijn wat mij betreft hier een uitzondering op).
PSNID : HoefMeistert
Als het net zo is als in de GT5 P demo, can moet je de switch op het pookje naar sequentieel draaien. Dan moet ie ook de flippers gebruiken als het goed is.bassio schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:12:
[...]
Ik heb het pookje niet. Heb het stuur even geleend van een vriend en dat pookje zat er niet bij. Wellicht is dat het probleem...
Vorige week bij de Mediamarkt Eindhoven stond er een pallet vol van deze starters kit; prijs 466 euro.Arx schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:05:
[...]
quote:
philotra schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:26:
Ik mis eigenlijk in de openingspost (en eigelijk in het hele (vorige) topic) Dat de nieuwe 40GB starters pack is gelanceerd (PS3 40GB + Ratched and Clanck + uncharted + Sixaxis controller). Dit pakket is al bij Bart Smid te koop en ook bij diverse online console shops.[...]
Is dit al officeel dan?
[ Voor 29% gewijzigd door chrisboers op 19-02-2008 09:40 ]
-
of komt het omdat er op de 360 veel meer uit is en de aankopen meer gespreid worden over verschillende games?ymmv schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:15:
Zoals gebruikelijk weer veel Nintendo in de top 10. Interessant voor PS3-bezitters is dat opnieuw de PS3-versie van een game beter verkoopt dan de 360-versie. Vorige week was dat Burnout Paradise, nu is dat Devil May Cry. Ik denk dat de PS3 de 360 nu officieus heeft ingehaald in NL en dat terwijl de 360 13 maanden langer op de markt is.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
-
Nee en dat zal Sony ook nooit aankondigen. Hooguit enkele dagen voor een prijsdaling bekend als een intern persoon van een winkel zijn mond open doet. Maar voor nu blijven het bundelaanbiedingen of 399 kaal. Waarbij de bundels natuurlijk wel gunstig zijn geprijsd voor wat je krijgt.pipo1000 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:48:
Ik wil misschien een PS3 gaan kopen, maar zijn er al geruchten dat er weer een prijsdaling aankomt?
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Ik heb mijn indruk van het verschil hiervan:DCFreak schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:22:
Ik geef toe dat het nogal relatief en vaag lijkt, en ze geven geen absolute cijfers uitgedrukt in seconden. Overigens, waar komt die 1 a 2 seconden verschil vandaan die jij post?
De snelheids vergelijking tussen BD en DL-DVD klopt natuurlijk nog steeds, dit was immers gebaseerd op de hardware specificaties van deze producten.
Ik begrijp dat de hardware specificaties vanuit een theoretisch standpunt vergelijkbaar zijn, maar is er dan iets waar de BR tegenaan loopt in de praktijk, zodat een HD install nodig is?I now own both versions of Devil May Cry 4, and I can tell you that the benefits of the twenty-one minute install are completely irrelevant. I spent over a hundred and twenty dollars to learn this bit of trivia. I love to hear talk online about load times which are "twice as fast" on the Playstation 3. It's very easy to double a small number. If you have two cents, and then you find two more, that doesn't make you a rich man. The reality is that the loads are pretty slick on both platforms, and even spooled from the hard disc the loads are by no means instantaneous. The whole experience has been quite odd. The advantage of the local cache in this case is entirely dismissible, which makes me wonder why they subjected users to it. There's no option to play the game without an install, which I think is telling.
Is de set die geïnstalleerd wordt statisch, of is dit een eerste 'vulling' die vervolgens ververst wordt met caching data? Want ik kan me ook voorstellen dat het achtergrond cachen een deel van de processorkracht afsnoept, iets dat sommige spellen blijkbaar net niet kunnen hebben.EfBe schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:00:
Capcom is gewoon een slechte ontwikkelaar in deze: 20 minuten nodig om 5GB data te kopieren vooraf... terwijl de game lineair is en je t.a.t. weet welke kamers de gamer zometeen kan zien. Dit is een ideale situatie om pre-caching op de harddisk te doen zoals uncharted doet. Dan hoef je niet te installeren en je hebt toch het profijt van de harddisk. Ach ja... capcom...
Ja, slechte programmeurs.Armada schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:05:
Ik begrijp dat de hardware specificaties vanuit een theoretisch standpunt vergelijkbaar zijn, maar is er dan iets waar de BR tegenaan loopt in de praktijk, zodat een HD install nodig is?
[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 244919 op 19-02-2008 10:13 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Shiver23 op 19-02-2008 10:40 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 244919 op 19-02-2008 10:42 ]
-
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Bestaat al, maar op de PS3 bestuur je een vlinder waar ze achteraan gaan. Best grappig, maar wel anders dan de PSP-versie.chrisboers schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:45:
Hmmm Locoroco, die zou het op de PS3 ook goed doen, met de sixaxis motion control.
Vond hem op de PSP al behoorlijk verslavend.
Beetje jammer dat hier nu uberhaupt zo'n herrie over gemaakt wordt. Enige reden dat er nu moeilijk over wordt gedaan is omdat het weer voer is voor 360/PS3 vergelijkingen. En wat is er mis met capcom? Zo'n beetje de laatste uitgever die nog veel games maakt voor de wat fanatiekere gamer en een goed voorbeeld van een Japanse uitgever die niet alleen naar zijn eigen land kijkt.EfBe schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:00:
Capcom is gewoon een slechte ontwikkelaar in deze: 20 minuten nodig om 5GB data te kopieren vooraf... terwijl de game lineair is en je t.a.t. weet welke kamers de gamer zometeen kan zien. Dit is een ideale situatie om pre-caching op de harddisk te doen zoals uncharted doet. Dan hoef je niet te installeren en je hebt toch het profijt van de harddisk. Ach ja... capcom...
Toevallig ben ik afgelopen weekend weer met Parappa de rapper 2 begonnen.scorpie schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:35:
Spelen er nog mensen wel eens ps2 spellen op hun 60Gb versie?
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
De discussie ging over het feit of het installeren van een grote cache een positieve of negatieve trend is, dat lijkt mij bij uitstek een geschikt onderwerp om ervaringen over uit te wisselen. Verder zijn een hoop PS3 bezitters van het eerste uur niet vergeten dat capcom met 'lost planet' ineens exclusive voor de 360 ging, daarmee (onterecht) weinig vertrouwen uitsprekende in het Sony platform.SeamusXanthus schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:52:
[...]
Beetje jammer dat hier nu uberhaupt zo'n herrie over gemaakt wordt. Enige reden dat er nu moeilijk over wordt gedaan is omdat het weer voer is voor 360/PS3 vergelijkingen. En wat is er mis met capcom? Zo'n beetje de laatste uitgever die nog veel games maakt voor de wat fanatiekere gamer en een goed voorbeeld van een Japanse uitgever die niet alleen naar zijn eigen land kijkt.
Lijkt mij dat cachen van harddisk of van een optisch medium dezelfde hoeveelheid processorkracht kost. Wellicht dat door de UMA van de 360 geheugen beschikbaar is voor cache, itt de PS3 met zijn gesplitste geheugen.Armada schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:11:
[...]
Is de set die geïnstalleerd wordt statisch, of is dit een eerste 'vulling' die vervolgens ververst wordt met caching data? Want ik kan me ook voorstellen dat het achtergrond cachen een deel van de processorkracht afsnoept, iets dat sommige spellen blijkbaar net niet kunnen hebben.
[ Voor 28% gewijzigd door DCFreak op 19-02-2008 12:08 ]
Anoniem: 128025
Staat op nu.nl, met de aankondiging dat de X-doos waarschijnlijk ook een Bluray add-on gaat krijgen gaan hopelijk de prijzen straks ook een beetje zakken.Toshiba bevestigt einde HD-DVD lees voor
Uitgegeven: 19 februari 2008 11:02
Laatst gewijzigd: 19 februari 2008 11:02
TOKIO - Het Japanse elektronicaconcern Toshiba heeft bevestigd dat het stopt met de productie van dvd-spelers die werken met de zogenoemde high-definition technologie.
De strijd met Sony, dat de rivaliserende Blu-ray technologie voor dvd-spelers ontwikkelde, is daarmee in het voordeel van Toshiba's concurrent beslecht. "Een snelle beslissing leek ons nu het beste", aldus Toshiba-topman Atsutoshi Nishida dinsdag. Eerder deze week hadden anonieme medewerkers van het bedrijf de nakende beslissing al bevestigd tegenover persbureau Reuters.
Je leest wel nu.nl, maar het feit dat het al een tijd op tweakers staat is je volledig ontgaan?Anoniem: 128025 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:57:
Nou het is over voor HD-DVD:
Staat op nu.nl
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
-
Het zijn twee Capcom games die een nogal lastige installatie hebben want kijk eens naar Oblivion dat 4,5Gbyte installeert maar terwijl je aan het spelen bent!swopdark schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:42:
Ik mis Burnout Paradise en Devil May Cry 4 in de openingspost onder: "wat zijn we nu aan het spelen"
check uit dit stukje text op gamer.nl een site doordrenkt van de nodige 360 fanboys met hun reacties op alles wat met de Ps3 te maken heeft.
Het gaat over de "zotte" beslissing van Sony (lees:Capcom) om games verplicht te laten installeren op de HDD van je PS3. Deze kerel beschrijft de installatieprocedure als een bijna onoverkomelijk stukje drempel waardoor zijn hele ervaring met de Ps3 eigenlijk op losse schroeven komt te staan. Het is immers zo dat als je 8 of meer spellen hebt, die geinstalleerdmoeten worden, je dus niet meer ff snel een spel kan spelen zonder eerst een installatie file te wissen. Nu is dit wel een goed punt maar de verkorte laadtijden en andere grote voordelen van een standaard HDD in een platform worden gewoon overboord gegooit. Zelden zo'n stukje opruiend media gelezen als op gamer.nl
There is no place like ::1
Dat is zeker al officieel. Sterker nog, ik heb afgelopen weekend dat pakket gekocht samen met Devil May Cry 4. En ik vermaak me kostelijk met mn PS3.Arx schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:05:
Is dit al officeel dan?
Eigenlijk zijn er inmiddels al 3 Capcom titels die een installatie vereisen; Everybody's Golf installeert namelijk ook zo'n 5GB op je HDD.swampy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:34:
Het zijn twee Capcom games die een nogal lastige installatie hebben want kijk eens naar Oblivion dat 4,5Gbyte installeert maar terwijl je aan het spelen bent!
[ Voor 25% gewijzigd door SD5k op 19-02-2008 12:39 ]
paff.. welnu laat Universal en Paramount maar op hun blote knietjes terugkomen bij BluRay. Hoelang zal het duren voordat de Bourne trilogy, Shrek 3 en Transformers in de bakken van de Free Record sjop liggen?Anoniem: 128025 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:57:
Nou het is over voor HD-DVD:
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ps4/switch gamer
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Anoniem: 237666
Ik heb zelden een echt goede game van Capcom gezien. er is altijd wel wat aan. maar goed, anderen vinden dat niet.SeamusXanthus schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:52:
Beetje jammer dat hier nu uberhaupt zo'n herrie over gemaakt wordt. Enige reden dat er nu moeilijk over wordt gedaan is omdat het weer voer is voor 360/PS3 vergelijkingen. En wat is er mis met capcom? Zo'n beetje de laatste uitgever die nog veel games maakt voor de wat fanatiekere gamer en een goed voorbeeld van een Japanse uitgever die niet alleen naar zijn eigen land kijkt.
Nee dat zie je goed. Sterker: doordat de CELL goed is in het crunchen van numbers, is het ook nog een optie om alles packed op de bluray te proppen, zodat je EN tegelijk kunt laden van bluray EN tegelijk kunt unpacken EN tegelijk kunt schrijven naar hdd. Dat lijkt me het snelst.Anoniem: 237666 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:00:
Als we de ingame XMB hebben dan lijkt met het installeren al een stuk minder 'storend', even internetten of een film vanaf de harde schijf kijken (of maakt dat het juist langzamer?).
Verder, BD op 2 speed heeft toch 72Mbit? zeg 8MB per seconde. 5.000MB installeren zou niet langer dan 10 minuten in beslag mogen nemen op die manier. Het kan zijn dat er verschillende files gekopierd moeten worden, maar BD heeft ruimte genoeg om de install image in zijn geheel te bevatten, zodat de BD drive in linear read de data kan oversturen, dit is het snelst. Of denk ik verkeerd?
[ Voor 32% gewijzigd door EfBe op 19-02-2008 13:12 ]
Hmm wordt er niet enthousiast van, ik zie niet echt wat de bedoeling is.Shiver23 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:13:
edit: De jongens van Pixeljunk komen weer met twee nieuwe games. Eden en Dungeons. Alleen van Eden is een filmpje. Bijzonder...
[video]
Thnx, ik zat al te twijfelen over skate maar nu ga ik hem zeker kopen!NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:53:
Interessante aanbieding bij e-plaza, skate voor maar 20 euro!!! internet only
https://www.eplaza.com/sh...tail.php?productID=173085
Persoonlijk, vind ik Capcom een van de weinige goede gamedevelopers. Capcom levert wel degelijk topgames af.EfBe schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:09:
[...]
Ik heb zelden een echt goede game van Capcom gezien. er is altijd wel wat aan. maar goed, anderen vinden dat niet.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
[ Voor 16% gewijzigd door Shiver23 op 19-02-2008 13:44 ]
Dat is eigenlijk gewoon de adviesprijs van het spel.Dutch_Baseline schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:43:
Dit is ook een leuke aanbieding denk ik (al vond ik die demo zwaar, zwaar kl$te):
39,95 voor Lost Planet
[ Voor 81% gewijzigd door Fuelke op 19-02-2008 18:21 ]
-
DS3 kan aardig tekeer gaan ja, moet je in burnout eens crashen en de controller op de tafel leggen dan verplaats hij zichzelf! Maar hij kan ook heel zacht trillen dus ja een grote verbetering op de sixasix zelf!Shiver23 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:44:
DS3 vandaag ook binnen gehad. Is een stukje degelijker dan de sixaxis. Eens kijken of ik nog wat geld kan vangen voor mijn sixaxis.
Bij de eerste vibratie schrok ik me dood, maar dat went gelukkig weer snel
@Dutch_Baseline: Lost Planet zal overal voor ongeveer die prijs te verkrijgen zijn.
There is no place like ::1
Stuur me even een PM of een mailtje anders.
[ Voor 11% gewijzigd door Fuelke op 19-02-2008 18:22 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ps4/switch gamer
Je denkt goed. Ik heb zojuist even gechecked.. Ridge Racer 7 heeft ook een (optionele) installatie van ruim 5 Gigabyte en dat duurt een kleine 10 minuten.Anoniem: 237666 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:00:
Als we de ingame XMB hebben dan lijkt met het installeren al een stuk minder 'storend', even internetten of een film vanaf de harde schijf kijken (of maakt dat het juist langzamer?).
Verder, BD op 2 speed heeft toch 72Mbit? zeg 8MB per seconde. 5.000MB installeren zou niet langer dan 10 minuten in beslag mogen nemen op die manier. Het kan zijn dat er verschillende files gekopierd moeten worden, maar BD heeft ruimte genoeg om de install image in zijn geheel te bevatten, zodat de BD drive in linear read de data kan oversturen, dit is het snelst. Of denk ik verkeerd?
Dead Rising (360), Okami (PS2,Wii), Phoenix Wright series (DS), Viewtiful Joe (MP), Resident Evil (MP), Zak and Wiki (Wii), Devil May Cry series (MP).EfBe schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:09:
[...]
Ik heb zelden een echt goede game van Capcom gezien.
Is het nou zo dat je een externe schijf dan alleen FAT32 kan formatteren en dat je dus een filesize limiet hebt van 4GB?itsoutthere schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:55:
Zo... 62 uur Burnout Paradise gespeeld en eindelijk 100% uitgespeeld... Dus als iemand online een platina auto langs ziet rijden zou ik dat wel kunnen zijn ;-) (PSN = drT3000)
Nu nog even 3 Sony Blu-rayfilms kopen en die gratis afstandbediening scoren, want je bent Nederlander of je bent het niet.
Ik heb ook eindelijk een externe harddisk aan de PS3 gehangen waar ik lekker al m'n geconverte HD-films op kwijt kan. (Matrix trilogie, Transformers en nog wat andere). Zat nog te twijfelen om hem in te bouwen (vanwege de discussie hierboven) maar toch maar niet gedaan... Demo's en installaties op de 60GB intern en muziek en films en andere media op mn 320GB externe 2,5 inch SATA.
#FFTB #CRO validator Kingstaker
Jahesr schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:28:
[...]
Is het nou zo dat je een externe schijf dan alleen FAT32 kan formatteren en dat je dus een filesize limiet hebt van 4GB?
Besteld, bedankt voor de tipNinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:53:
Interessante aanbieding bij e-plaza, skate voor maar 20 euro!!! internet only
https://www.eplaza.com/sh...tail.php?productID=173085
PSN id: NL_SToRM
Bedankt, je bespaart me een hoop opzoekwerkSeamusXanthus schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:25:
[...]
Dead Rising (360), Okami (PS2,Wii), Phoenix Wright series (DS), Viewtiful Joe (MP), Resident Evil (MP), Zak and Wiki (Wii), Devil May Cry series (MP).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
-
Anoniem: 230486
interessant! Als HD content volledig te gebruiken is dan gaat deze ook voor mij erop komenAnoniem: 230486 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:43:
Misschien leuk voor de mensen die niet op de mediacentre topic komen van ps3, ik heb momenteel ydl6.0 binnen en op het moment is ie aan het installeren. Daarna gelijk natuurlijk eens even kijken wat nu precies de mogelijkheden zijn!
Anoniem: 230486
dit is het geval, ik ben hem nu aan het posten op ftd, dus mocht je hem zoeken, daar is ie te vindenFrank J. schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:46:
[...]
interessant! Als HD content volledig te gebruiken is dan gaat deze ook voor mij erop komen
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 230486 op 19-02-2008 18:48 ]
Bourne goes blu! Nu Paramount nog!Breaking: Universal Studios Goes Blutoon volledige bericht
Tue Feb 19, 2008 at 12:14 PM ET
Universal Studios Home Entertainment has officially announced that it will release its titles on Blu-ray.
Though details of the studio's transition away from HD DVD were still sketchy at press time, Universal Studios Home Entertainment President Craig Kornblau officially confirmed the move in a just issued statement:
"The path for widespread adoption of the next-generation platform has finally become clear. Universal will continue its aggressive efforts to broaden awareness for hi-def’s unparalleled offerings in interactivity and connectivity, at an increasingly affordable price. The emergence of a single, high-definition format is cause for consumers, as well as the entire entertainment industry, to celebrate. While Universal values the close partnership we have shared with Toshiba, it is time to turn our focus to releasing new and catalog titles on Blu-ray."
Universal's statement this morning comes only hours after primary HD DVD-backer Toshiba announced that it would drop its support of the format. Universal was the format's most ardent studio backer, having released titles on HD DVD exclusively since the format's inception.
We'll have more on this breaking story as it comes to us.
#FFTB #CRO validator Kingstaker
Ja duuuhh...hesr schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:00:
De kogel is door de kerk:
[...]
Bourne goes blu! Nu Paramount nog!
paramount komt morgen met zijn nieuwshesr schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:00:
[...]
Is er trouwens al iets bekend over BD profile 2.0 op de PS3? Wanneer komen de eerste 2.0 BD's?
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Anoniem: 138251
Ben benieuwdAnoniem: 230486 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:43:
Misschien leuk voor de mensen die niet op de mediacentre topic komen van ps3, ik heb momenteel ydl6.0 binnen en op het moment is ie aan het installeren. Daarna gelijk natuurlijk eens even kijken wat nu precies de mogelijkheden zijn!
Goeie zaak!! Dit ga ik vierenhesr schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:00:
[...]
Is er trouwens al iets bekend over BD profile 2.0 op de PS3? Wanneer komen de eerste 2.0 BD's?
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 19-02-2008 20:00 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq