• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 11:29
Mede-auteur:
  • fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:11

fynrd1

Flight Simulator - deel 85

Voorgaande delen: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84

• Aantal pics is niet echt gelimiteerd, zolang ze maar niet te groot zijn qua KB's. Resize ze ook zelf en gooi geen pics groter dan 800x600 hier neer.
  • Zet bij voorkeur thumbails neer die verwijzen naar pics als die >800x600 zijn.
  • Vermeld wat je op de plaat hebt gezet, van waar naar waar je vliegt en met welke kist en met welke scenery.
  • Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan, houd het een beetje verdeeld.
  • Houd het topic op niveau. Dus niet continue enkel "wow, mooie pics!".
  • Geen offtopic gebabel, geflame, geruzie, gescheld etc.
  • Zie je iets wat niet kan? Gebruik dan de http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif -knop.
  • Bij een vraag: Is je vraag duidelijk? Is het wel echt een vraag?
  • Liever geen post met alleen 'wil je even op msn komen' of ' _/-o_ @ pics'
    of _/-o_ @ startpost.
  • Post geen links naar websites met daarop illegaal verkregen software

Vele nieuwkomers denken dat als je BF3 of andere games lekker kan spelen dat FSX ook wel lukt. Helaas stelt FSX andere eisen aan je hardware. Zo is de CPU bv het meest belangrijke in je systeem. Microsoft heeft flightsimulator al weer paar jaar geleden ontwikkeld maar nooit geoptimaliseerd voor de huidige hardware daarom zul je een hoop tweaks moeten toe passen voor een beetje resultaat.
Haal je bv in een shooter 60fps dan zal dat in Flight simulator ongeveer 20fps zijn. En 20fps is vaak al vloeiend en veel simmers zijn daar tevreden mee.

Voor FSX kom je niet weg met een standaard "game systeem". In BBG kan je beter kijken naar een workstation ipv game pc.

*****Hardware en Settings Guide****** (klik)

Nadat je de installatie hebt voltooid moet je een aantal stappen nemen.

De Officele service packs van Microsoft:

FSX Service Pack 1

FSX Service Pack 2

En een aantal Tweaks en Tricks:ALLEEN VOOR WINDOWS 7 64BIT
• Om er voor te zorgen dat je geen CTD (crash to desktop) krijgt wordt het aangeraden om een dll file in je fsx map te doen.
Het gaat hier om de UIAutomationCore.dll.
Plaats de DLL in de FSX map. Hier door zal FSX niet meer de standaard windows 64bit gebruiken maar een 32bit DLL.
Download UIAutomationCore.dll

ALLEEN VOOR ATI USERS
• Forceer via CCC AA en AF en gebruik een Externe FPS Limiter

DX10 preview option

Je hebt de mogelijkheid in FSX op DirectX 10 preview. Je zou denken dat het een enorme verbetering is op DX9 waar FSX normaal opdraaid, maar schijn bedriegd.
De DirectX 10 waar FSX gebruikmaakt is een incomplete implementatie van DX10. Ook is het in de meeste gevallen niet compatibel met addons. Schakel daarom DirectX 10 preview uit. (Settngs>display>graphics)

Er bestaat wel een mogelijkheid om FSX in DX10 te draaien. Hiervoor moet je de shader bestanden van FSX vervangen.
+ alles wordt iets mooier (water,wolken, reflecties)
+ je haalt iets meer FPS loopt iets smoother
+ Light bloom optie werkt veel beter dan in DX9 mode. Kost je minder FPS ivm DX9.

- Je hebt geen night textures. De meeste addon velden zijn wit omdat er geen night textures voor zijn. Het is dus alleen leuk als je overdag vliegt en niet in schemer/nacht.**

Meer info: DX10 how to Avsim

**Binnenkort komt er een fix die alle overige problemen met DX10 fixt en sommige onderdelen nog mooier maakt.
Meer info http://stevesfsxanalysis.wordpress.com/

Fabrikanten van controllers
  • Saitek - Zij bieden een combi-pakket met yoke, losse gashendels en pedalen.
  • CH Products. Zij bieden een combi-pakket met yoke, gashendels zitten op de de yoke en pedalen. Wat duurder dan Saitek.
  • Logitech - maakt goede betaalbare joysticks
  • Vrinsight; o.a. betaalbare alles-in-een CDU met EFIS
  • TrackIR ; In de virtuele cockpit (en daarbuiten) om je heen kijken dmv je hoofd bewegen
  • Goflight ; biedt diverse modules zoals gashendels, EFIS panelen, programeerbare buttons/switches etc
  • Opencockpits - FMC MCP EFIS en cockpit onderdelen voor relatief lage prijs.
Fabrikanten en info over Home cockpit

AlgemeenVliegtuigenScenery
  • Tileproxy Photo real scenery met een resolutie van max 30cm.
  • NL 2000 Scenery van heel Nederland incl. airports
AI vliegtuigen

Algemeen VliegtuigenSceneryAI TrafficAndere ATC (of voice controlled)
  • FS2CREW Multicrew button en voice control
  • Radarcontact Veel betere ATC dan de default van FS
  • VoxATC Spraakgedreven ATC (werkt niet op WINXP X64)
  • Live ATC Real live atc streams voor FSX

Hoe wordt de FSX wereld opgebouwd

FS is opgebouwd uit een aantal lagen die bij elkaar de omgeving genereren.

Mesh
Mesh is een soort draadframe dat de hoogte van het landschap bepaald. Het bevat verder geen textures of andere data. De resolutie hiervan bepaald hoe vloeiend de hoogte verschillen zijn.
FS Global Ultimate heeft de hoogste resolutie en ziet er daarom het natuurlijkst uit.
FS Global en • FS genesis

Default Textures
Textures worden over de mesh heen gelegd en wordt de ondergrond van de scenery. Deze textures kunnen worden vervangen voor betere kwaliteit.
Ground Environment en • ORBX FTX Global

Landclass
Landclass bepaald welke textures waar geplaatst moeten worden. Waar komt de industrie/huizen en waar moeten de rots textures. Maar ook waar de rivieren en bv snelwegen lopen.
Ultimate Terrain en • FTX Global LC (release TBA)

Scenery addons
Als laaste heb je nog de Addons. Dit zijn vaak vliegvelden die de standaard velden vervangen. Of bv een land of een deel daarvan gedetailleerder maken.

© FTX.com

Wil je een mooie scenery, hou dan het 'lagen' model wat hierboven beschreven staat in de gaten en bouw FSX bijv zo op:
1. Standaard FSX
2. Mesh (FS Global/FS Genesis)
3. Landclass (UTX/FTX Global LC)
5. Addon textures (GEX/FTX Global)

En wat doen Active sky 2012 en REX dan?
Active sky 2012 en REX vervangen beiden textures voor water, de luchten, wolken, taxibanen, startbanen. Ze doen dus eigenlijk hetzelfde alleen kan je de voorkeur hebben voor een van de twee. REX biedt bijv ook een routeplanner. Merendeel van de simmers kiest daarom toch voor Active sky 2012 omdat deze een uitgebreidere weather engine heeft.

VliegroutesOnline vliegen
  • Er zijn 2 netwerken waar je online kan vliegen
  • IVAO Hier word het meest in Europa gevlogen en minder in Amerika.
  • VATSIM Hier wordt meer in Amerika gevlogen en wat minder in Europa tov IVAO.
Andere handige linksBetaalbare simulatoren in Nederland
  • SimCenter Full motion 737 sim (Lelystad)
  • Prosim4u Static Boeing 737 en Cessna 172 simulator (Den Haag
Antwoorden op vragen die hier (te) vaak gesteld worden.Om een of andere reden is mijn FS niet meer goed (beeld anders, kleuren anders, instellingen anders; wat moet ik doen?
Je kan proberen je fsx.cfg file te verwijderen. Bij de volgende start van FSX wordt er een nieuwe schone file aangemaakt. Je moet dan binnen FSX en evt tweaks wel weer instellen. Je kan fsx.cfg vinden onder C:\Users\''user''\AppData\Roaming\Microsoft\FSX. (verborgen map)

Waarom heb ik geen wagentjes, intelligente gates e.d op het vliegveld!?
Al die extra dingen die je op een airport ziet zoals bagagekarren, fuel/cateringtrucks, zitten in de scenery van dat airport ingebouwd. En hoofdzakelijk in payware-scenery. In FSX zit er standaard al heel wat airport traffic.
Aerosoft en FS DreamTeam hebben hier een mooi stukje software voor Aerosoft AES of FSDT GSX

[Voor 255% gewijzigd door Remco Tr op 06-01-2014 21:54]

• Remco Tr
Gereserveerd

29-4-2012: Hardware guide toegevoegd [Wat voor Systeem?]
29-4-2012: Hardware onderdelen verwijderd [Wat voor Systeem?]
29-4-2012: Vsync tweak toegevoegd [Tweaks]
29-12-2012: Dode links vervangen.
29-12-2012: Nieuwe links toegevoegd
29-12-2012: Coming soon data aangepast
12-2-2013: FSUIPC toegevoegd bij tips en tricks
12-2-2013: DX10 update

[Voor 148% gewijzigd door Remco Tr op 12-02-2013 20:27]

Nette OP! :) Zie wel wat foutjes (vervelend dat mensen meteen foutjes aanwijzen, he... ;) ), zoals Shade (is payware, geen freeware) en DX10 is geen preview van een later uitgebrachte final: het is geen preview van DX10 maar een incomplete implementatie van DX10 in FSX die nooit echt afgemaakt). En ik mis bijvoorbeeld Orbx, wat de best verkopende scenery dev is (maar het is niet erg dat je hen vergeten bent want ik heb mot met Orbx sinds enige tijd vanwege onbehoorlijke klanten behandeling...).
In mijn optiek is GEX onderhand een beetje achterhaald en niet meer helemaal top of the line, dus die krijgt wat veel aandacht... FEX zou ik echt niet meer noemen: REX heeft FEX echt verslagen. En ASA/ASE mag wel veranderd worden in ASE2012.
Kortom, de info is wat verouderd.

O, wacht LOL ik keek net ff naar de OP van topic 85 en ik zie dat veel rechtstreeks daaruit komt.... Hmmmm, gemiste kans... ;) Die OP heeft echt een stevige update nodig. ;)

Wat wel grappig is, is dat dit topic nog meer dan het vorige speciaal over FSX gaat (toch) terwijl juist vandaag is aangekondigd dat MS Flight op 29 februari wordt gereleased...! ;)

Het openings screenshot is trouwens goed gekozen: er is momenteel imho geen beter vliegtuig dan de PMDG 737NGX! (Wat airliners betreft dan: voor GA is Bay Tower's RV-7 de top. Imho natuurlijk...

Nou, genoeg gemekkerd! Ik proost op wederom een prachtig FS topic! :)

• Remco Tr
J van E schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:37:
Nette OP! :) Zie wel wat foutjes (vervelend dat mensen meteen foutjes aanwijzen, he... ;) ), zoals Shade (is payware, geen freeware) en DX10 is geen preview van een later uitgebrachte final: het is geen preview van DX10 maar een incomplete implementatie van DX10 in FSX die nooit echt afgemaakt). En ik mis bijvoorbeeld Orbx, wat de best verkopende scenery dev is (maar het is niet erg dat je hen vergeten bent want ik heb mot met Orbx sinds enige tijd vanwege onbehoorlijke klanten behandeling...).
In mijn optiek is GEX onderhand een beetje achterhaald en niet meer helemaal top of the line, dus die krijgt wat veel aandacht... FEX zou ik echt niet meer noemen: REX heeft FEX echt verslagen. En ASA/ASE mag wel veranderd worden in ASE2012.
Kortom, de info is wat verouderd.

O, wacht LOL ik keek net ff naar de OP van topic 85 en ik zie dat veel rechtstreeks daaruit komt.... Hmmmm, gemiste kans... ;) Die OP heeft echt een stevige update nodig. ;)

Wat wel grappig is, is dat dit topic nog meer dan het vorige speciaal over FSX gaat (toch) terwijl juist vandaag is aangekondigd dat MS Flight op 29 februari wordt gereleased...! ;)

Het openings screenshot is trouwens goed gekozen: er is momenteel imho geen beter vliegtuig dan de PMDG 737NGX! (Wat airliners betreft dan: voor GA is Bay Tower's RV-7 de top. Imho natuurlijk...

Nou, genoeg gemekkerd! Ik proost op wederom een prachtig FS topic! :)
Bedankt voor je info ik ga het aanpassen. Er waren trouwens een hoop links van ontwikkelaars die inmiddels niet meer bestaan..

Proost!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-05 18:39
Net gelezen dat MS Flight 29 feb uit komt. Iemand enig idee of er multiplayer bij zit?

"Prepare for takeoff! On the heels of a successful beta, we’re excited to announce that “Microsoft Flight” will be available to download worldwide for free starting February 29, 2012, right here at www.microsoftflight.com. In addition, the Hawaiian Adventure Pack – which includes the remaining Hawaiian Islands, a new plane and 20 new missions – will be available to purchase the same day through Games for Windows—LIVE. "

FSX blijft voor mij natuurlijk met de NGX etc de voorkeur maar als er multiplayer in Flight zit lijkt me dat leuk om te doen met vrienden :)
Nog wat opmerkingen. ;)

Shader model 3.0 voor FSX vind ik persoonlijk een gevaarlijke 'addon'... Ik heb veel horrorverhalen hierover gehoord van mensen die de grootst mogelijke moeite hadden om de mod weer te verwijderen...

Links die niet werken:

Saitek
Goflight (tijdelijk, lijkt het)
Sea Gull (under construction)

Mwah, de meeste kloppen wel, eigenlijk... ;) Sowieso zijn een hele hoop sites waarnaar gelinkt wordt nogal oud... Ik zou eigenlijk alleen de grote sites posten, zoals Avsim.

En ik zie dat Orbx er wel bij staat, maar dan onder de productnaam (FTX). Sowieso staan er diverse nieuwe zaken in, dus eh... alsnog hulde voor je OP... _/-\o_ (M'n vorige post was wat te zeikerig, eigenlijk... Valse start... of aborted take off in dit geval. :+ Of go around...? 8) )
drentm0nk schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:52:
Net gelezen dat MS Flight 29 feb uit komt. Iemand enig idee of er multiplayer bij zit?

"Prepare for takeoff! On the heels of a successful beta, we’re excited to announce that “Microsoft Flight” will be available to download worldwide for free starting February 29, 2012, right here at www.microsoftflight.com. In addition, the Hawaiian Adventure Pack – which includes the remaining Hawaiian Islands, a new plane and 20 new missions – will be available to purchase the same day through Games for Windows—LIVE. "

FSX blijft voor mij natuurlijk met de NGX etc de voorkeur maar als er multiplayer in Flight zit lijkt me dat leuk om te doen met vrienden :)
Als ze een game via LIVE uitbrengen, zal er toch wel MP in zitten...! Volgens mij heb ik dat ook wel ergens gelezen.

[Voor 4% gewijzigd door goldenoldie op 06-02-2012 20:57]

• m0nkm0nk
J van E schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:55:
Als ze een game via LIVE uitbrengen, zal er toch wel MP in zitten...! Volgens mij heb ik dat ook wel ergens gelezen.
Mja, kan het nergens in de text vinden :/

En nog een plaatke: http://www.swe-gaming.com...012-1-23_16-28-21-846.jpg :+

[Voor 20% gewijzigd door m0nkm0nk op 06-02-2012 21:00]

• Remco Tr
J van E schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:55:
Nog wat opmerkingen. ;)

Shader model 3.0 voor FSX vind ik persoonlijk een gevaarlijke 'addon'... Ik heb veel horrorverhalen hierover gehoord van mensen die de grootst mogelijke moeite hadden om de mod weer te verwijderen...

Links die niet werken:

Saitek
Goflight (tijdelijk, lijkt het)
Sea Gull (under construction)

Mwah, de meeste kloppen wel, eigenlijk... ;) Sowieso zijn een hele hoop sites waarnaar gelinkt wordt nogal oud... Ik zou eigenlijk alleen de grote sites posten, zoals Avsim.

En ik zie dat Orbx er wel bij staat, maar dan onder de productnaam (FTX). Sowieso staan er diverse nieuwe zaken in, dus eh... alsnog hulde voor je OP... _/-\o_ (M'n vorige post was wat te zeikerig, eigenlijk... Valse start... of aborted take off in dit geval. :+ Of go around...? 8) )

[...]

Wat een zeikerd ben jij ;)

Haha maar die verhalen over shader mod heb ik nog nooit gehoord. Wil dan niet zeggen dat ze er niet zijn maar ik draai al paar jaar prima en hoef hem daarom niet te verwijderen.

En wat vind je achterhaald aan GEX ik gebruik het same met UTX en voor europa is dat prima. Zou niet weten wat ik anders moet nemen ?

Dank je wel zeikerd! ik pas het aan :P

btw dit was geen Valse start... of aborted take off in dit geval. Of go around...? Het was een birdstrike op V1 :P

[Voor 9% gewijzigd door Remco Tr op 06-02-2012 21:24]

LOL >:)

De prijzen van DLC voor MS Flight zijn trouwens bekend. 1600 Live points voor de rest van Hawaii en de RV-6a. 1200 punten voor de Maule (incl. VC) en de P51 Mustang 640 Points (maar die heeft geen VC en... kan je alleen van buiten afvliegen... :X ). Ik vind de prijzen nogal tegenvallen... Hier trek je geen nieuwe lui onze hobby mee in, volgens mij... Ik was best positief over MS Flight en ga ook ZEKER de free version downloaden, maar de laatste tijd vlieg ik alleen nog maar de 737NGX en voor dat soort planes en flights is MS Flight voorlopig nog niet geschikt. Toch blijf ik hopen dat MS Flight echt toekomst heeft, ook voor simmers...

EDIT
Bird strike LOL
Ja, GEX... ik weet niet... ik heb er niets mee. Ik gebruik zelf wel UTX voor Europa, maar vooral omdat FTX (Orbx) geen scenery heeft daar. Dus ja, voor regio's waarvoor nog niets beter is, is GEX vast wel okay... Dus vergeet die opmerking ook maar. 8)

O, en die shader: jij gebruikt 'm en dan is het ok. Maar als het niet bevalt en je wilt er vanaf, dan schijnt het nogal een klus te zijn. Maar goed, het is jouw OP dus... >:)

[Voor 25% gewijzigd door goldenoldie op 06-02-2012 21:41]

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Mensen ik stel voor dat iedereen een top 10 maakt van zijn favoriete payware vliegtuigjes.
Alleen een serie graag, dus niet 1. PMDG NGX 73-900 WL 2. PMDG NGX 73-700 etc.
Maar goed het is tijd voor een frisse update, en er komen nog wat leuke plaatjes in enzo;)

Payware scenery wordt opgedeeld in wereld delen (moet dat nog even overleggen:P) En als er interesse is kan er ook wat meer worden toegevoegd over Vatsim en eventueel IVAO.

[Voor 25% gewijzigd door fynrd1 op 06-02-2012 22:35]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Remco Tr
fynrd1 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:34:
Mensen ik stel voor dat iedereen een top 10 maakt van zijn favoriete payware vliegtuigjes.
Alleen een serie graag, dus niet 1. PMDG NGX 73-900 WL 2. PMDG NGX 73-700 etc.
Maar goed het is tijd voor een frisse update, en er komen nog wat leuke plaatjes in enzo;)
Ik zou zeggen doe een Poll ;)

Het is wel op 1 hand te tellen denk.

[Voor 4% gewijzigd door Remco Tr op 06-02-2012 22:36]

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Remco Tr schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:35:
[...]

Ik zou zeggen doe een Poll ;)
Nja ik ken niet alle vliegtuigjes dus iedereen mag even opnoemen wat die geweldig vind. :)

• Remco Tr
PMDG NGX :+

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 23:00
Mijn top (13 ;) ) Niet per se in deze volgorde...

PMDG 737 NGX
PMDG MD-11
Aerosoft DA20-100 Katana 4X
RealAir Turbine Duke
Lotus Sim L-39 Albatros
A2A B377 Captain of the Ship (met accu-sim)
A2A Spitfire (met accu-sim)
A2A P40 en P47 (met accu-sim)
A2A Piper J3 Cub (met accu-sim)
A2A B-17 (met accu-sim)
Eaglesoft Citation X
VRS F/A-18E Super Hornet
Milviz T-38 Talon

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze nog niet allemaal heb maar wel hard op weg :9

Misschien nuttig om in de OP ook een vermelding te maken van AES (Airport Enhancement Services) en FS2Crew. Ook zou ik bij Orbx (FTX) het "voornamelijk Australie" weghalen aangezien ze nu wel meer hebben gemaakt.

[Voor 8% gewijzigd door Stefie2010 op 07-02-2012 00:03]

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

• Nymphetic13
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-11-2018
1. PMDG NGX
2. Aerosoft Katana X
3. PMDG MD11
4. PMDG 747
5. Aerosoft Bronco
6. Level-D 767
7. Flight Sim Labs Concorde
8. PMDG JS4100
9. Captain Sim 757
10. Real Air Turbine Duke

Soon to come: PMDG DC-6, PMDG 777, Flight Sim Labs A320, Aerosoft/DA CRJ700/900, Quality wings Bae 146/RJ serie

Scenery:
1. Orbx scenery met name Central Rockies.
2. Aerosoft Anchorage
3. UK2000 met name East Midlands
4. Aerosoft EHBK
5. FSdreamteam KLAX
6. FSdreamteam JFK
7. Flytampa Athens
8. Aerosoft Corfu
9. Aerosoft Vilnius
10. NL2000

Soon to come: ORBX New Zealand North, Aerosoft Frankfurt Hahn, Aerosoft Salzburg, Aerosoft Dusseldorf, Aerosoft Iraklion, Flytampa Montreal, Aerosoft Yekaterinenburg

Dit is toch wel mijn top 10 van zowel vliegtuigen als scenery

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Oehhh 29 februari.. Is er al meer info over add-ons voor MS Flight trouwens?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Bolk schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 02:10:
Oehhh 29 februari.. Is er al meer info over add-ons voor MS Flight trouwens?
Bedoel je wat na de release gaat komen...? Want de prijzen voor de DLC ten tijde van de release had ik hierboven al gepost. Volgens mij is er verder nog helemaal NIETS bekend over wat daarna gaat komen...

Mijn top lijstjes:

Vliegtuigen
1. PMDG 737NGX
2. Bay Tower's RV-7
3. Aerosoft Katana 4x (eigenlijk nummer 2, maar ik vlieg 'm nooit meer...)

Scenery
1. Orbx PNW (plus addon airports)
2. Aerosoft Mega Schiphol, De Gaulle, Heathrow en Frankfurt

Dit is eigenlijk alles wat ik per se geinstalleerd wil hebben. Ik heb daarnaast nog wel UTX Europe (is wel leuk) en NL2000 (mwah...) plus freeware scenery voor Noorwegen (is wel leuk), maar die zou ik niet mijn top lijst zetten... Ik heb trouwens ook nog Horizon's England (alle drie de delen), maar die zijn nog geeneens geinstalleerd.

Niet om gevraagd, maar toch:

Andersoortige addons
1. Ezdok
2. REX
3. ASE

Hardware
1. Track IR

Ik las trouwens ergens dat MS Flight niet direct Track IR ondersteund... Dat wil ik nog ff uitzoeken, want dat zou wat mij betreft wel een hele grote misser zijn...

• Hoshimaru
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 18:22
Is ergens het add-on/DLC model voor 3rd party developers niet interessant voor hen ondanks dat ze een percentje aan MS moeten geven? Iedereen zit er maar op te bashen en hoe dat de community erdoor zal wegblijven etc.

Het lijkt me een goed systeem om piraterij tegen te gaan. Laten we eerlijk zijn: wie heeft er hier betaald voor alle addons die hij of zij bezit en gebruikt?

• Stefie2010
Ik

En ik.

Ik vind het trouwens niet zo slim van de 3dp's om niet mee te willen werken aan MS Flight. Maar vergeet ook niet dat slechts een paar devs hierover hebben gepost online...! En vooral erg negatief! Wie weet zijn er diverse devs die alsnog wel gewoon voor MS Flight (gaan) werken!

Ik vind op zich het DLC systeem prima: je hebt 1 store, 1 login, 1 methode van installeren etc. Ideaal. FSX opnieuw installeren is een hel door al die verschillende addons met elk hun eigen installer, serial, codes, verificatiemethodes, updates, etc. etc. etc. Ik vind het idee wat dat betreft prima!!!

[Voor 98% gewijzigd door goldenoldie op 07-02-2012 11:42]

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Het idee is prima, maar de voorwaarden zouden onrealistisch zijn. Voor developers is het ook een prima manier, alleen MS geeft de sim gratis weg, en moet de omzet halen uit de 3dp software... Ze rekenen hier de hoofdprijs voor.

Bolk schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:44:
Het idee is prima, maar de voorwaarden zouden onrealistisch zijn. Voor developers is het ook een prima manier, alleen MS geeft de sim gratis weg, en moet de omzet halen uit de 3dp software... Ze rekenen hier de hoofdprijs voor.
Ja, maar gezien de DLC prijzen hoeft MS maar een paar addons per persoon te verkopen en ze verdienen er al meer aan dan aan FSX. Dus het is echt niet nodig dat ze al het geld krijgen voor alle toekomstige DLC's. Maar het is natuurlijk niet gek dat ze dat wel willen, helemaal als je je bedenkt dat ze nul komma nul hebben verdiend aan alle addons voor FSX en voorgaande versies...

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 19:34
Is de Saitek Cyborg X mooi om mee te beginnen? Heb ik nog wat anders nodig?
Eerst wilde ik gaan sparen voor de Logitech Flight System G940, dus een budget heb ik niet.
Ik wil graag de kleinere vliegtuigen vliegen en daarna ga ik op zoek naar een Spitfire/Spiteful en daarna misschien toch wel een grote Boeing. Helikopters maken me niet zo veel uit, daarom vraag ik me af of alleen een joystick wel genoeg is.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Zapato
  • Laatst online: 12:10
J van E schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:27:
[...]

Mijn top lijstjes:

Scenery
Flight Méditerranée en Flight Riviera, prachtige kust.

[Voor 6% gewijzigd door Zapato op 07-02-2012 12:31]

• Hoshimaru
Die zijn via de officiële kanalen gekomen, en tegelijk de favorieten.

Wilco Airbus Series Volume 1 Deluxe
Aerosoft E-jets Series
Aerosoft Brussels
Real Environment 2004
Ground Environment Pro
FS Global 2010

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven enkele add-ons op een wat creatievere manier in mijn FS9 directory terecht gekomen... Aerosoft Heathrow, Charles-De-Gaulle, Frankfurt, FSDT Zürich en een paar andere kleinere aiports.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:01

Stoney3K

Flatsehats!

J van E schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:38:
En ik.

Ik vind het trouwens niet zo slim van de 3dp's om niet mee te willen werken aan MS Flight. Wie weet zijn er diverse devs die alsnog wel gewoon voor MS Flight (gaan) werken!
Ik ben het tenminste (als dev) wel van plan, maar ik heb voorlopig nog niks van MS gehoord over plannen om 3dp developers toe te laten of zelfs maar ergens ontwikkeltools aan te bieden voor mensen die willen developen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Stoney3K schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:42:
[...]

Ik ben het tenminste (als dev) wel van plan, maar ik heb voorlopig nog niks van MS gehoord over plannen om 3dp developers toe te laten of zelfs maar ergens ontwikkeltools aan te bieden voor mensen die willen developen.
Wat ontwikkel jij zoal?

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Stoney3K schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:42:
[...]

Vind het wel stom als ze daarmee zouden wachten. MS zou zich als geen ander moeten realiseren dat deze markt afhankelijk is van de 3rd parties. Zou het raar vinden als ze die info pas verstrekken bij release. Dan hebben ze wel een lege store om mee te beginnen...

• Hoshimaru
Of zo moesten inhouse echt high quality en super gedetailleerde sceneries hebben ontwikkeld dat zoiets als ORBX totaal overbodig is geworden? En vliegtuigen ism de fabrikanten zelf?

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:01

Stoney3K

Flatsehats!

Stoney3K in "Flight Simulator - Deel 84"

Nu weet ik natuurlijk niet in hoeverre MSFlight straks nog 2D panels of complexere zaken zoals systeemsimulatie gaat ondersteunen, maar zo lang ik nog geen tools heb gezien is het natuurlijk wel redelijk koffiedik kijken. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Anoniem: 223141

Ben van die wereldreis in EFB bezig alle flightplans te maken voor zowel de PMDG 737 NGX als de flightplans voor FSX zelf. Kan deze des gewenst als alles klaar is in 2 zipjes zetten als alles werkt.
Weet verder ook niet of er animo voor is.

Plus ben ik niet helemaal zeker of de routes ook helemaal lekker lopen, plan ze iig via routefinder en sla ze dan op in de dir's van de 737NGX en de FSX

Anoniem: 334760

fynrd1 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:34:
Mensen ik stel voor dat iedereen een top 10 maakt.....................................
Misschien heb ik niet goed gekeken maar ik mis nog iets over navigeren en de bijbehorende free- en payware zoals Plan-G en Electronic Flightbag (AivlaSoft) en FSC (Aerosoft), wellicht zijn er nog meer.

Leuk dat alles opgefrist is, mijn complimenten.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Anoniem: 334760 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:09:
[...]

Misschien heb ik niet goed gekeken maar ik mis nog iets over navigeren en de bijbehorende free- en payware zoals Plan-G en Electronic Flightbag (AivlaSoft) en FSC (Aerosoft), wellicht zijn er nog meer.

Leuk dat alles opgefrist is, mijn complimenten.
Het is nog niet klaar hoor, nog niet iedereen heeft een top10 afgeleverd :) En leuke tip ja :+

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-05 21:16
Ik vind persoonlijk de physics net zo belangrijk als al het andere. Bij A2A en de PMDG-737NGX vind ik en of ben ik van mening dat deze er zo lekker uitkomt. Recentelijk de VRS Superbug gekocht, dit slaat echt alles qua physics en hoe het oogt. Geweldig toestel die Superbug.

Vintage:
A2A spul:Spit, P40, Cub

Modern Airliners
PMDG:737NGX- all the way...

Modern Fighters
VRS-Superbug- all the way...
EDIT vandaag ook maar een pre order gedaan op de VRS- Superbug - TACPAC

Just for Fun Flying:
Super Cub - Flight Replicas
Caranedo - verschillende toestellen
RealAir Turbine Duke
Airbus X
Concorde X< snap ik nog steeds geen reet van..geen tijd voor atm...

Er is zoveel te koop en te downloaden dat je op een gegeven moment heel veel toestellen in je bezit hebt maar dat je er maar enkele goed onder controle hebt. Daarom ben ik nu bezig om the best of the best uit te zoeken en ik vind dat ik al aardig op weg ben. Ik kijk daarom ook graag wat andere simmers gebruiken...

[Voor 6% gewijzigd door Oban606 op 09-02-2012 16:39]

Anoniem: 223141 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:04:
Ben van die wereldreis in EFB bezig alle flightplans te maken voor zowel de PMDG 737 NGX als de flightplans voor FSX zelf. Kan deze des gewenst als alles klaar is in 2 zipjes zetten als alles werkt.
Weet verder ook niet of er animo voor is.

Plus ben ik niet helemaal zeker of de routes ook helemaal lekker lopen, plan ze iig via routefinder en sla ze dan op in de dir's van de 737NGX en de FSX
Ik wacht nog steeds, ik ga 'm vliegen met de default King Air 350. Kan niet wachten. Heb sinds gister wel een semi-parttime baan, dus het zal allemaal wat minder snel gaan.

Ik ben in ieder geval heel benieuwd

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-05 15:53
Microsoft Flight Release 29-02-2012?

met z'n korte ontwikkeling is het een pauper-mini-arcade-whatever geworden waarschijnlijk :/

• m0nkm0nk
Tuzla schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:02:

met z'n korte ontwikkeling is het een pauper-mini-arcade-whatever geworden waarschijnlijk :/
Het is inderdaad niet zoals FSX en ik vergelijk het er ook niet mee. Ga het wel proberen en ik hoop dat MS er op door ontwikkeld en dus met een FSX gelijkwaardig product komt :)
Tuzla schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:02:

Hm, twee jaar met een hele club medewerkers... dan kan je op zich wel een leuk spel maken. Maar het wordt geen complete vervanger van FSX. Misschien dat het in de toekomst wat meer op FSX gaat lijken wat content betreft, maar ze zijn sowieso niet van plan de hele aarde als DLC aan te bieden, dus het blijft toch voornamelijk GA in kleinere gebieden, denk ik...

Zelf zie ik MS Flight eigenlijk best wel zitten voor m'n GA/VFR/sightseeing behoeften, groot kans (heel groot kans zelfs) dat ik helemaal naar MS Flight switch wat dat betreft, maar voor airliners zal ik de komende tijd (jaren?) waarschijnlijk toch gewoon de 737NGX in FSX blijven gebruiken...!

• Stefie2010
Heeft er hier iemand trouwens al ervaring met GSX Ground Services van FSDreamTeam welke net gereleased is? Zie GSX

Aangezien je hier niet per airport hoeft te betalen zoals bij AES zou dit een waanzinning alternatief kunnen zijn!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-05 20:08
Vandaag uitgebracht: http://en.shop.aerosoft.c...lation&s_language=english

Weer een mooi airport erbij op een mooie afstand!

[Voor 4% gewijzigd door SgtPoen op 10-02-2012 14:50]

De laatste tijd vlieg ik veel (alleen maar) met de PMDG 737NGX naar EHAM. LFPG, EDDF en EGLL, maar ik ben eigenlijk best wel verbaasd hoe slecht de performance is... Mijn computer kan Orbx PNW prima aan op Extremely dense autogen en settings high, maar de combi van de 737NGX en die Aerosoft airports doet de fps dalen tot zo'n 15 fps... Ik heb vandaag autogen op dense gezet en alle Aerosoft traffic opties uit, en dan NOG is het gewoon niet vloeiend maar echt hokkerig zodra ik in de buurt van die vliegvelden ben... Valt me toch wel zwaar tegen met m'n i5 2500K @ 4,5 en GTX580 (of zo, ik ben de tel ff kwijt ;) ).

Komt dat misschien door jetways...? Dat hoor ik wel eens. Maar ik zie bedroefend weinig traffic op de vliegvelden (stuk of 2 verdwaalde planes), dus dan doen de jetways toch ook niets...? EN ik heb ook geen idioot zwaar weer met veel wolken of zo... :?

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Ik wacht nog op een lijstje van propane -O-

• Ample Energy
Siempie schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:52:
Is de Saitek Cyborg X mooi om mee te beginnen? Heb ik nog wat anders nodig?
Eerst wilde ik gaan sparen voor de Logitech Flight System G940, dus een budget heb ik niet.
Ik wil graag de kleinere vliegtuigen vliegen en daarna ga ik op zoek naar een Spitfire/Spiteful en daarna misschien toch wel een grote Boeing. Helikopters maken me niet zo veel uit, daarom vraag ik me af of alleen een joystick wel genoeg is.
De helft van de reviews zijn niet echt positief, dus ik vertrouw hem niet helemaal meer. Wat gebruiken jullie?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• m0nkm0nk
Siempie schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:56:
[...]

De helft van de reviews zijn niet echt positief, dus ik vertrouw hem niet helemaal meer. Wat gebruiken jullie?
Misschien een saitek x52? of een x52 pro. Gebruik zelf de pro al een aantal jaren en werkt nog perfect :)
Spaar nu voor een Yoke ^^

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Siempie schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:56:
[...]

Ach als je echt een g940 spaar door en koop voor nu dan gewoon ff een simpel hotas setje. Alles is beter dan een toetsenbord.

• Remco Tr
J van E schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:58:
De laatste tijd vlieg ik veel (alleen maar) met de PMDG 737NGX naar EHAM. LFPG, EDDF en EGLL, maar ik ben eigenlijk best wel verbaasd hoe slecht de performance is... Mijn computer kan Orbx PNW prima aan op Extremely dense autogen en settings high, maar de combi van de 737NGX en die Aerosoft airports doet de fps dalen tot zo'n 15 fps... Ik heb vandaag autogen op dense gezet en alle Aerosoft traffic opties uit, en dan NOG is het gewoon niet vloeiend maar echt hokkerig zodra ik in de buurt van die vliegvelden ben... Valt me toch wel zwaar tegen met m'n i5 2500K @ 4,5 en GTX580 (of zo, ik ben de tel ff kwijt ;) ).

Komt dat misschien door jetways...? Dat hoor ik wel eens. Maar ik zie bedroefend weinig traffic op de vliegvelden (stuk of 2 verdwaalde planes), dus dan doen de jetways toch ook niets...? EN ik heb ook geen idioot zwaar weer met veel wolken of zo... :?
Dan moet je toch ff je settings checken of iets want ik haal met mn i7 860 @4.2 over minimaal 20fps. en sliders staan max. Heb de zelfde aerosoft meuk incl. nl2000
Hm, vreemd... Zoals ik al zei haal ik boven PNW met graphics op max 25 tot 30! Gisteren van alles en nog wat laag gezet maar de PMDG 737NGX boven Aerosoft Mega airports blijft knudde... Ik heb niet veel meer te checken, eigenlijk... :?

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
fynrd1 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 18:30:
Ik wacht nog op een lijstje van propane -O-
Wat, zo'n lijstje met favoriete addons? Ehm...

- PMDG Jetstream 41
- FS2Crew Voice Edition(s)
- Lotus Simulations L-39 Albatros
- RealAir Duke & Turbine Duke

Dat is het wel zo'n beetje. De NGX is erg goed maar er is voor mij weinig lol aan zolang er nog niet een FS2Crew pack voor uit is :P. En ik vind analoog ook een stuk leuker dan een glass cockpit in FSX.

• Stefie2010
J van E schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:49:
Hm, vreemd... Zoals ik al zei haal ik boven PNW met graphics op max 25 tot 30! Gisteren van alles en nog wat laag gezet maar de PMDG 737NGX boven Aerosoft Mega airports blijft knudde... Ik heb niet veel meer te checken, eigenlijk... :?
Doe je boven PNW 25/30 rond Seattle KSEA of in de bush bush?

• Remco Tr
J van E schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 11:49:
Bojote cfg tweak gedaan?

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-05 20:08
Ik heb van een aantal mensen gehoord dat die g940 niet echt betrouwbaar is, vlieg zelf met een Thrustmaster Warthog.
Stefie2010 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:00:
[...]

Doe je boven PNW 25/30 rond Seattle KSEA of in de bush bush?
M'n fps is limited op 30: boven bush bush haal ik dertig, boven Seatlle en Portland zakt het naar 25 minimaal.

Ik bedacht me dat ik UTX Europe gebruik, maar wel al met een hoop opties uit. Ik heb zonet alles uitgezet behalve waters (kusten, grote rivieren) zodat het van bovenaf nog een beetje klopt. Ik gebruik NL2000 dus dat ziet er sowieso wel okay uit. Het minimaliseren van UTX hielp wel wat bij EGGL en LFPG: ik moet EHAM en EDDF nog testen. Maar dan heb ik dus wel autogen op dense (wat ik vrij laag vindt) en alle Aerosoft opties uit (wat vrij kaal oogt).

Seattle en Portland zijn zwaar, dus ik vind de performance toch wel tegenvallen...
EHAM - LFPG

Bye bye, EHAM!

Knopjes, knopjes, knopjes en nog eens knopjes!

Dat zal de Rijn zijn...?

Ha, collega!

Dark mood.

LFPG in de verte.

LFPG dichterbij.

LFPG dichterbijer.

LFPG dichterbijerder.

Dat scheelde niet veel. "Pardonnez moi!" Sta niet helemaal goed, denk ik...

• Stefie2010
J van E schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:25:
[...]

M'n fps is limited op 30: boven bush bush haal ik dertig, boven Seatlle en Portland zakt het naar 25 minimaal.

Ik bedacht me dat ik UTX Europe gebruik, maar wel al met een hoop opties uit. Ik heb zonet alles uitgezet behalve waters (kusten, grote rivieren) zodat het van bovenaf nog een beetje klopt. Ik gebruik NL2000 dus dat ziet er sowieso wel okay uit. Het minimaliseren van UTX hielp wel wat bij EGGL en LFPG: ik moet EHAM en EDDF nog testen. Maar dan heb ik dus wel autogen op dense (wat ik vrij laag vindt) en alle Aerosoft opties uit (wat vrij kaal oogt).

Seattle en Portland zijn zwaar, dus ik vind de performance toch wel tegenvallen...
Ik heb helaas (nog) geen Aerosoft airports, alleen FlyTampa en ImagineSim, dus kan niet zeggen hoe de performance bij mij is. Ga er 1 dezer dagen wel eentje aanschaffen, nog ff kijken welke. Maar wist niet dat Aerosoft airports zo zwaar waren, FlyTampa en ImagineSim's geven mij altijd minimaal 35fps.

Nice pics btw! :)

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
J van E schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:58:

Zijn wel de jetways.. UTX met alles aan heeft gene performance hit bij mij, maar een uk2000 airport xtreme weer wel, aerosoft begin ik niet eens aan. ;w

• FSXnoob
Flytampa blijft heer en meester, kai tak, Athens, heerlijke vliegvelden en heel goed te doen qua fps. Bij Aerosoft loopt de boel hier vast al is het een mini airport, om te zwijgen van Schiphol, daar kom ik geen centimeter vooruit.
Zonet ff van Flesland naar Gardemoen gevlogen, dus geen Aerosoft in de buurt, maar wel freeware van Noorwegen. Fps en performance was top...! Misschien moet ik voorlopig maar ff die Aerosoft velden uitzetten. Kom ik ook nog eens ergens anders... ;)

Trouwens, gebruiken jullie deze mode wel eens voor de ND? Ik vind 'm top, vooral tijdens de approach! Bij Oslo is het aardig vlak, dus zie je niet veel bergen onderin het scherm, maar in sommige gebieden zie je die wel heel mooi! Geeft iets extra's om naar te kijken. ;)

Close up voor de landing.

Zoals je ziet, niet veel bergen...

Niet verkeerd voor freeware, die Noorse vliegvelden! (Of was Gardemoen nog gewoon default...? Nou ja, alsnog niet verkeerd. ;) )

Hoe heet die Noorwegen scenery? Gardermoen ziet er redelijk default uit ja default Gardermoen heeft geen glazen jetways

Ik blijf lekker bij de default 737 trouwens. De PMDG is een wat te grote impact op de FPS en de learning curve is nogal stijl

[Voor 99% gewijzigd door FastFred op 12-02-2012 21:04]

De Noorse scenery heb ik van deze site:

http://www.flightsim.no/file/FSX/Scenery/Europa/Norge/

Alleen moet je bepaalde bestanden hebben, niet alles. 't Is een beetje ingewikkeld... Ik kan (waarschijnlijk pas morgenavond) wel ff posten wat je precies nodig hebt en hoe je het moet installeren.

• Stefie2010
Nu we het toch over freeware spul hebben, check deze uit: LHDC en LHPP, beide in Hongarije, voor wie ook eens die kant op wil :) LHDC is volgens mij ook geschikt voor 737's.

Prachtige airports, payware kwaliteit. _/-\o_

[Voor 7% gewijzigd door Stefie2010 op 13-02-2012 00:50]

• rdluca
  • Niet online
Binnenkort in de lucht in FSX...

J van E schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:32:
De Noorse scenery heb ik van deze site:

http://www.flightsim.no/file/FSX/Scenery/Europa/Norge/

Alleen moet je bepaalde bestanden hebben, niet alles. 't Is een beetje ingewikkeld... Ik kan (waarschijnlijk pas morgenavond) wel ff posten wat je precies nodig hebt en hoe je het moet installeren.
Een beetje ingewikkeld? Alles is in het Noors! Snap er geen drol van...

Nog eens een vraag, hoe krijgen jullie de echte airliners in FSX, dus meerdere KLM's, Transavia's, AA, BerlinAir enzo als AI traffic

Ik zie op de screenshots hierboven bijvoorbeeld ook KLM/AF Skyteam voorbij komen.

Wat is de naam van die add-on?

[Voor 20% gewijzigd door FastFred op 13-02-2012 00:04]

• Stefie2010
FastFred schreef op maandag 13 februari 2012 @ 00:02:
[...]

Een beetje ingewikkeld? Alles is in het Noors! Snap er geen drol van...

Nog eens een vraag, hoe krijgen jullie de echte airliners in FSX, dus meerdere KLM's, Transavia's, AA, BerlinAir enzo als AI traffic

Ik zie op de screenshots hierboven bijvoorbeeld ook KLM/AF Skyteam voorbij komen.

Wat is de naam van die add-on?
Met een AI utility zoals Ultimate Traffic of MyTrafficX

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik ben bezig met een complete reinstall van m'n PC (was weer eens tijd ;)). Nu heb ik een oude harde schijf extra er bij ingestoken. Normaal had ik;

- SSD (Windows, Office, Photoshop en wat andere programma's)
- 1TB Samsung HDD met 3 partities (games, data, flight sim)

Nu dus een extra 750GB HDD erbij. Is het nog nuttig voor performance om bepaalde dingen van flight sim te spreiden over de 2 HDD's? Scenery of REX bijvoorbeeld? Dus FSX lekker op de 1TB schijf en REX op de 750GB?

• Remco Tr
Ik zou gewoon 1 harddisk houden voor alleen voor flightsim. En
Alles op hardeschijf.

Als je een redelijk snelle hardeschijf hebt gaat ie dat wel redden.
Remco Tr schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:47:
Ik zou gewoon 1 harddisk houden voor alleen voor flightsim. En
Alles op hardeschijf.

Als je een redelijk snelle hardeschijf hebt gaat ie dat wel redden.
Zou ik ook doen. Ik heb FSX nu in z'n uppie op een SSD. Maar dan wel alleen wat echt op de SSD nut heeft, dus niet bijvoorbeeld REX of ASE, maar alleen FSX, scenery en vliegtuigen.

• Remco Tr
Als je ssd groot genoeg is kan de rest er ook wel bij. Helaas is mijn ssd maar 80gb dus ik krijg nl2000 er net niet bij.
Remco Tr schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:53:
Als je ssd groot genoeg is kan de rest er ook wel bij. Helaas is mijn ssd maar 80gb dus ik krijg nl2000 er net niet bij.
Ja, tuurlijk, maar de meeste SSD's zijn niet zo groot dus wat er niet per se op hoeft, zet ik liever ergens anders neer, ook met het oog op de toekomst.

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik heb een vraag over Real Environment Xtreme.
Ik heb nu een paar vluchten gedaan maar vind het nogal onstabiel met het weer. Wind veranderd heel snel en hard. Vliegtuig word alle kanten op gegooid. Zo vlieg ik 320 en dan volgende moment nog maar 195 knots.
Hoe kan ik met real weather wat stabieler vliegen en dat de veranderingen niet zo abrupt zijn.

Ik heb gevlogen met DA F-70 en pmdg MD-11

Tips zijn dus welkom op gebied van dit stukje software

• m0nkm0nk
auroortje schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 01:29:
Ik heb een vraag over Real Environment Xtreme.
Ik heb nu een paar vluchten gedaan maar vind het nogal onstabiel met het weer. Wind veranderd heel snel en hard. Vliegtuig word alle kanten op gegooid. Zo vlieg ik 320 en dan volgende moment nog maar 195 knots.
Hoe kan ik met real weather wat stabieler vliegen en dat de veranderingen niet zo abrupt zijn.

Ik heb gevlogen met DA F-70 en pmdg MD-11

Tips zijn dus welkom op gebied van dit stukje software
Herken het probleem met REX. Volgens mij fixen ze het in een nieuwe versie..
Tot die tijd gebruik ik FSUIPC (registered) met op de weer/wind pagina een paar vinkjes aan die het
abrupt veranderen van het weer door REX onderdrukken.

• Remco Tr
Weet iemand of het mogelijk is om active sky 2012 op 2 verschillende ip's te draaien?

Ze zeggen dat je ip gelogt wordt geen idee of dat een probleem gaat worden.
Wil namelijk account/licentie sharen met vriend.
Remco Tr schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:02:
Weet iemand of het mogelijk is om active sky 2012 op 2 verschillende ip's te draaien?

Ze zeggen dat je ip gelogt wordt geen idee of dat een probleem gaat worden.
Wil namelijk account/licentie sharen met vriend.
Ik weet niet of het mogelijk is maar het mag niet, het is illegaal, dus ik zou dat hier niet vragen...

• Hoogie2004
  • Laatst online: 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

Propane schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:19:
Ik ben bezig met een complete reinstall van m'n PC (was weer eens tijd ;)). Nu heb ik een oude harde schijf extra er bij ingestoken. Normaal had ik;

- SSD (Windows, Office, Photoshop en wat andere programma's)
- 1TB Samsung HDD met 3 partities (games, data, flight sim)

Nu dus een extra 750GB HDD erbij. Is het nog nuttig voor performance om bepaalde dingen van flight sim te spreiden over de 2 HDD's? Scenery of REX bijvoorbeeld? Dus FSX lekker op de 1TB schijf en REX op de 750GB?
Ik weet niet of het kan met 2 verschillende schijven, maar je kan in windows misschien een software raid aanmaken om die 2 schijven sneller te laten samenwerken. (http://www.howtogeek.com/...aid-array-in-windows-7/). Een hardware raid-0 heeft in ieder geval 2 dezelfde disks nodig.

Ik draai alles vanaf een normale hdd, want ik speel het maar tussendoor af en toe.

Net de lesson Transition to Jets gedaan, best leuk dat je copilot je dan precies verteld wat je moet doen :) Dat mis ik wel in de 'normale' vluchten.

[Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-02-2012 14:50]

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• Hoshimaru
Weet iemand hoe je correct met een F15 moet landen? Dus niet zoals dit :p

Dus ik stijg op in LSGS en wil landen op LSMJ wat verderop in de vallei. De kist is voor 100% gevuld met fuel by default. Ik heb proberen te landen tegen 165, 185 en 215 kts, allemaal hetzelfde resultaat: landing gear collapse :(

Die warbird komt vrij hard de grond, bounced en zakt erdoor... Ik vlieg gewoonlijk enkel met A32x en de M20J voor G.A. en heb nog nooit zoiets voorgehad als dit.

Ook stallt ie snel bij het landen. Tips iemand? Dat gaat in Lock On precies beter dan in FS om die dingen aan de grond te krijgen. Ik heb eens met de afterburner aan zoveel mogelijk verstookt en dan in Geneva proberen te lande: knal hetzelfde resultaat...
meer brandstof opstoken, je bent te zwaar tijdens de landing. Ook de snelheid is aan de hoge kant, of is dat normaal voor een f15?

• Remco Tr

• Hoshimaru
Oefening baart kunst :)

Landen lukt tussen 195-205 kts, maar de hoek waarmee je je approach doet is zéér belangrijk. Te laag en hij zakt door de gear, te hoog en 't is een vieze crash. En het heeft serieus wat afstand nodig om af te remmen zoals je kunt zien. De eerste keer dat ik hem veilig aan de grond krijg onder die omstandigheden (97% fuel)

Het lijkt me dus een zeer fragiele warbird met supergevoelige controls :)

Voortaan toch vaker met die kist oefenen, want over de Alpen knallen is leuk (en mooi) ^^

• Hoshimaru
FastFred schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:18:
meer brandstof opstoken, je bent te zwaar tijdens de landing. Ook de snelheid is aan de hoge kant, of is dat normaal voor een f15?
Bij een snelheid van < 180 kts stallt het vliegtuig... Ik denk dat het daarom tegen een hoge(re) snelheid moet binnenkomen en die airbrake zodra je de grondraakt in actie moet laten schieten, tesamen met idle power en gewoon afremmen met de wheelbrakes. Op een carrier moet het dan helemaal zot zijn om te landen.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:28

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

iemand 'm opgenomen?

specs | 3360wP met SE3000

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 10:14
Heb hem gezien respect voor Tom in hoeverre het "echt zelf is" maar ja hij heeft even +20u simulator gratis gekregen :p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• Remco Tr
dabelg schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:37:
[...]

Heb hem gezien respect voor Tom in hoeverre het "echt zelf is" maar ja hij heeft even +20u simulator gratis gekregen :p
+ PPL ;)

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11-2022
Tomtesteron, vliegen met een 737 in een maand, staat al op youtube.
In 3 delen, deel 1 , deel 2 en deel 3
Ik heb hem zojuist ook gezien, geweldig!

• Stefie2010
Echt heel gaaf, thx for sharing :)

En iets anders leuks, PMDG heeft tutorial 2 eindelijk af *O* + SP1c

Quote:

"I just finished the long awaited PMDG 737NGX Tutorial #2 in the wee hours of the morning here tonight.
You'll be getting all the advanced PMDG 737NGX instruction you can handle, including:

- 140+ pages, 24,000 words, over 100 screenshots and 6 saved flights/panel states.
- The full blown "cold and dark" normal procedures, exactly as Boeing has prescribed them.
- System tests.
- Fuel and performance planning.
- Noise abatement takeoffs.
- Use of winds aloft and ISA deviation predictions.
- Advanced FMC route modifications.
- Using raw data as a check on the FMC's position.
- Advanced use of the HGS during takeoff and a handflown visual approach.
- Advanced visual approach techniques.
- Tons of cool little things you probably didn't know about the systems and the FMC.
- And more...

All of this will be yours with SP1c very soon!"

Link

[Voor 94% gewijzigd door Stefie2010 op 20-02-2012 21:17]

Ja, alleen jammer dat ze die tutorial pas samen met SP1c online zetten...

• Remco Tr
J van E schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:38:
Ja, alleen jammer dat ze die tutorial pas samen met SP1c online zetten...
Kan denk maar 1 ding betekenen dat ie heel snel komt.

Iemand nog een idee of er ook iets aan de kist veranderd of alleen maar documenten?

• Ample Energy
Die gast heeft niet normaal veel geluk. Hoeveel mensen daar wel niet een moord voor zouden doen! Beetje rondvliegen met een Boeing. Die simulator alleen al is echt vet; daar heb ik altijd al een aantal lessen in willen krijgen. Jammer dat die dingen niet betaalbaar zijn :P

Inderdaad ja, even z'n PPL gehaald, 25/30 uur in een 737 simulator en met een echte 737-800NG vliegen. In een maand :P

• FSXnoob
Jullie zijn vast wel slim hier, wie kan er Duits voor me vertalen :p

Hallo fsxnoob,
erstmal möchten wir dir sagen, dass du wndervolle Videos mit dem Fsx drehst, und auch ein Super Pilot bist.
Nun haben wir eine kleine Frage an dich:
Hättest du Lust und Interesse an unserem Aerosoft-Wettbewerb teilzunehmen?
Die Regeln sind wiefolgt:
Du musst ein bereits vorhandenes Video uns schicken oder ein neues Video drehen. Es dürfen nur Flughäfen von Aerosoft verwendet werden. Welche Add-On's du für die Flugzeuge verwendest ist uns egal.
In diesem Monat gibt es kein Thema zu dem du ein Film schneiden musst.

Es wäre schön wenn du teilnehmen würdest, und deinen FSX-Freunden ebenfalls bescheid sagst.

Liebe Grüße
Das Aerosoft-Team (IO)

Hoop dat het wat leuks of positiefs is haha
Ze vinden dat je schitterende FSX-filmpjes maakt en dat je een goede piloot bent. En ze vragen zich het volgende af: Aerosoft heeft een wedstrijd, mooiste video van de maand of zo. En of jij daaraan mee wil doen: voorwaarde is dat het filmpje alleen vliegvelden van Aerosoft laat zien: de vliegtuigen maken niet uit. En er is deze maand geen thema, dus je mag verder doen wat je wilt.

Nou, leuk en positief dus. ;) Er staat trouwens niet bij wat je kan winnen...

[Voor 9% gewijzigd door goldenoldie op 21-02-2012 16:40]

• Hoogie2004
  • Laatst online: 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

Google translate:

Hallo fsxnoob,
eerst willen we u vertellen dat u zich wenden tot de FSX wndervolle video's, en zijn ook een super piloot.
Nu hebben we een kleine vraag voor u:
Wilt u deelnemen, en interesse in onze Aerosoft concurrentie?
De regels zijn geconfigureerd:
U moet ons een bestaande video of schieten een nieuwe video. Het kan alleen worden gebruikt door Aerosoft luchthavens. Welke add-ons die u gebruikt voor het vliegtuig kan ons niet schelen.
Deze maand is er geen probleem waarover u om een ​​film te knippen.

Het zou leuk zijn als je zou deelnemen, en je FSX vrienden zeggen ook bescheiden.

Groeten
Het Aerosoft team (IO)

Grofweg is er wel iets van te maken. :)

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• FSXnoob
Aha thnx, alleen is me Duits slecht om ze te vertellen dat Aerosoft pruts vliegvelden zijn waar zelfs mijn aardige pc amper mee overweg kan..

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Siempie schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:18:
Die gast heeft niet normaal veel geluk. Hoeveel mensen daar wel niet een moord voor zouden doen! Beetje rondvliegen met een Boeing. Die simulator alleen al is echt vet; daar heb ik altijd al een aantal lessen in willen krijgen. Jammer dat die dingen niet betaalbaar zijn :P
Simcenter in Lelystad is de meest betaalbare full-motion simulator in Nederland. Ga daar eens kijken als je een keer in een "echte" cockpit wilt zitten :)

[Voor 4% gewijzigd door Microkid op 21-02-2012 18:07]

3800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Er is iets in fsx waar ik me mateloos aan irriteer, alle autogen blijft nog steeds popuppen. Iemand een idee? Autogen staat op extremely dense, maarja als je stedelijk gebeid kijkt is er weinig densed aan -O-

fynrd1 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:28:
Er is iets in fsx waar ik me mateloos aan irriteer, alle autogen blijft nog steeds popuppen. Iemand een idee? Autogen staat op extremely dense, maarja als je stedelijk gebeid kijkt is er weinig densed aan -O-
Ja, irritant maar helemaal niets aan te doen... Verbaasd me eigenlijk dat er zelfs geen developer is die dit via een of andere tool heeft weten op te lossen... Wat dat betreft is mijn hoop gevestigs op MS Flight. ;) (Nog een dikke week...!)

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
J van E schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:52:
[...]

Ja, irritant maar helemaal niets aan te doen... Verbaasd me eigenlijk dat er zelfs geen developer is die dit via een of andere tool heeft weten op te lossen... Wat dat betreft is mijn hoop gevestigs op MS Flight. ;) (Nog een dikke week...!)
Dan maar niet in daytime vliegen.. met utx op max ziet het er savonds echt geweldig en levendig uit :)

Pagina: 1 2 3 ... 100 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee