Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
@ambay en mocht dit niet lukken, dan kan je denk ik het best een case aanmaken bij flightsimulator team zelf ipv via xbox algemeen: https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us volgens mij heb ik dit soort zaken ook op t forum wel ns voorbij zien komenravw schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:05:
@ambay Heb je wel gekeken in je content manager ?
Want ze worden niet automatisch gedownload , je moet alles weer hand matig aan gooien
heb je het spel gekocht via steam?ambay schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:55:
Hallo, weet niet of ik goed ben hier, maar hoop op een beetje hulp. Heb al veel dingen geprobeerd zowel bij microsoft als bij xbox maar helaas/
Ik heb de 2020 versie van MS op de xbox x, heb de laatste 3 jaar veel extra's gekocht in de marked place. Vliegtuigen, airports, luchthavens etc etc. Toen werd flightsim 2024 aangekondigd en overwoog ik om weer terug te gaan naar een windows pc. Maar ik vroeg me wel gelijk af of dan al mijn aankopen verloren zouden zijn. Dus heb ik een email naar microsoft gestuurd, en nog een, en nog een...Ik heb nog steeds geen antwoord .
Toen de hulpchat van xbox (vroeger kon je toch ook bellen??) met de vraag : Kan ik een pc kopen, daarop ms flightsim krijgen en ook al mijn aankopen weer terug krijgen en zo ja, hoe moet ik dat doen.
Bij de eerste chat kreeg ik het antwoord :Geen probleem, u moet de xbox app voor pc downloaden. Als die is geïnstalleerd zorgen dat u xbox en de pc zijn opgestart en op hetzelfde netwerk zitten. De app opstarten em dan kunt u zo uw spullen downloaden.
Dit allemaal gedaan, helaas het werkte niet. Ik kon niet bij mijn bibliotheek komen. De tweede chat was ook ja hoor heel makkelijk. Installeer flightsim op uw pc, log in ga dan naar marketplace en daar staan al uw aankopen. Maar ook dit was jammer maar.... Alles wat ik herkende als al gekocht kon ik niet downloaden maar moet ik opnieuw kopen
En nu weet ik het dus niet meer, de nieuwe pc is inmiddels binnen maar het ziet er naar uit dat ik alles kwijt ben. Ben op de pc met de goede (zelfde als op de xbox) account ingelogd. Mijn vlieguren staan op de pc weer op nul, mijn aankopen zijn weg en ook het icoon of er andere gebruikers online zijn is grijs en niet aan of uit te zetten.
Ik hoop echt iemand van jullie me op weg kan helpen, bij voorbaat vast dank.
want dan heb je geen toegang tot dezelfde aankopen als in de xbox.
als je hem via xbox app installeerd... en overal zelfde account gebruikt... zul je al je aankopen zien.
die kun je zien bij content manager (moet je wel nog even los downloaden)
[ Voor 4% gewijzigd door Dirtyrockers op 15-11-2024 14:25 ]
(xbox) en je gaat de game later installeren op een pc ga je ingame gekochten aankopen dan mee zo als vliegvelden
Ja, als je Microsoft Flight Simulator 2020 via de Microsoft Store (of Xbox-app) hebt gekocht, kun je je ingame-aankopen (zoals vliegvelden, vliegtuigen of andere DLC) opnieuw gebruiken op een andere PC, zolang je hetzelfde Microsoft-account gebruikt. Hier is hoe het werkt:
Voorwaarden:
Microsoft-account: De aankopen zijn gekoppeld aan je Microsoft-account. Zorg ervoor dat je op de nieuwe PC met hetzelfde account bent ingelogd.
Marketplace-aankopen: Content die je hebt gekocht via de in-game Marketplace wordt automatisch beschikbaar gesteld zodra je opnieuw inlogt en de game start.
Wat moet je doen?
Installeer MSFS 2020 op de nieuwe PC via de Microsoft Store of Xbox-app.
Log in met hetzelfde Microsoft-account dat je eerder hebt gebruikt.
Start de game en ga naar de Marketplace.
Klik op Content Manager in het hoofdmenu. Hier zie je een lijst van al je gekochte content.
Download alle items die je opnieuw wilt installeren.
Let op:
Aankopen buiten de Marketplace (bijvoorbeeld add-ons van externe aanbieders zoals Orbx, PMDG, etc.) moeten opnieuw gedownload of geïnstalleerd worden via de desbetreffende platforms.
Sommige add-ons van externe partijen hebben een aparte activatie nodig, maar zolang je toegang hebt tot je aankoopgegevens, kun je ze opnieuw gebruiken.
En ook als je de game gaat spelen op steam ( daar gekocht maar wel het zelfde account gebruikt
Ja, je ingame-aankopen zoals vliegvelden en vliegtuigen uit de Marketplace blijven beschikbaar, zelfs als je overstapt van de Microsoft Store-versie naar de Steam-versie, zolang je hetzelfde Microsoft-account gebruikt.
Belangrijke punten:
Microsoft-account is leidend: De Marketplace-aankopen zijn gekoppeld aan je Microsoft-account, niet aan het platform waarop je de game speelt. Dit betekent dat je toegang hebt tot je aangekochte content op elk platform (Steam of Microsoft Store) zolang je dezelfde inloggegevens gebruikt.
Content Manager: Als je de Steam-versie hebt geïnstalleerd:
Log in met je bestaande Microsoft-account bij het starten van de game.
Ga naar de Content Manager in het hoofdmenu om je gekochte content te zien.
Download alle eerder aangekochte items die je nodig hebt.
Cross-platform functionaliteit: Microsoft heeft bevestigd dat Marketplace-content onafhankelijk is van de versie van de game (Microsoft Store, Xbox of Steam).
Uitzonderingen:
Add-ons gekocht buiten de in-game Marketplace (bijvoorbeeld via Orbx Direct of andere externe sites) moeten handmatig worden hersteld. Je kunt deze opnieuw downloaden en installeren als je de originele aankoopgegevens hebt.
Als je beide versies (Microsoft Store en Steam) hebt, kun je ze niet tegelijkertijd op hetzelfde apparaat gebruiken vanwege licentiebeperkingen.
IK heb de MSFS2020 gekocht in window store op de xbox en veel ingame addons gekocht via market place
Nu stap ik over naar Steam en heb daar MSFS 2020 weer gekocht , blijf ik dan mijn addons behouden
Ja, je behoudt je in-game addons (zoals vliegvelden en vliegtuigen die via de Marketplace zijn gekocht), zelfs als je overstapt van de Microsoft Store/Xbox-versie naar de Steam-versie, zolang je hetzelfde Microsoft-account gebruikt. Hier is hoe het werkt:
Hoe werkt het?
Marketplace-aankopen zijn gekoppeld aan je Microsoft-account, niet aan de versie van de game (Steam of Microsoft Store/Xbox). Dit betekent dat je addons blijven gekoppeld aan jouw account.
Wanneer je de Steam-versie van MSFS 2020 installeert en opstart, log je in met hetzelfde Microsoft-account dat je eerder gebruikte voor de Microsoft Store-versie.
In de game:
Ga naar het hoofdmenu en open de Content Manager.
Hier zie je een lijst met alle gekochte en beschikbare items.
Download de addons die je opnieuw wilt installeren.
Belangrijke punten:
Dubbele aanschaf van de basisgame: Je hebt de basisgame nu zowel in de Microsoft Store/Xbox als op Steam gekocht. Dit is niet nodig om je Marketplace-content te behouden, maar je hebt nu wel de mogelijkheid om MSFS 2020 via Steam te gebruiken.
Extern gekochte addons: Content die je buiten de in-game Marketplace hebt gekocht (zoals bij Orbx, PMDG, etc.) moet je handmatig opnieuw installeren.
Microsoft-account = Cruciaal: Zolang je altijd hetzelfde Microsoft-account gebruikt, blijven je Marketplace-aankopen beschikbaar.
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
/f/image/x8vwxEIIUwMMtM8Evto75WUL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NMqNy5TMH2NzaY1xpHHC1ngh.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 16-11-2024 08:14 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
IK hoop juist dat dit niet meer voor gaat komen.Saekerhett schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:51:
Ene keer soepel, volgende dag weer een stotterfeest.
Want geen 1 dag is gelijk.
Elke keer als je wil gaan vliegen is er wel wat waaraan je irriteerd.
Wat een tof filmpje, dank voor het delenRivanov schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:46:
Heeft iemand dit gedaan? DLSS FG vervangen door FSR.
[YouTube: Frame Gen Mod UPDATED | Less Ghosting | Version 0.100 | DLSSG to FSR3 | MSFS 2020]
Met de 5800x3D zat m'n 4080 te slapen op 40% load.
/f/image/VCHOqfPObr6DRKXf5jeRLXYu.png?f=fotoalbum_large)
RealAcars v1.0 for MSFS released
https://search.app?link=h...l2%2Csh%2Fx%2Fgs%2Fm2%2F4
[ Voor 6% gewijzigd door PThijssen op 18-11-2024 14:13 ]
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Wachten tot vrijdag ivm nachtdiensten en dan op EHGG mijn career startenPThijssen schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:33:
Dit heb ik al lang niet meer gehad, maar ben gewoon hyped voor vanavond. Ik hoop dat de servers het gaan uithouden. Als dat werkt ga ik eerst maar in EHRD mijn brevet halen en een bedrijfje starten. Wat gaan jullie als eerste doen? (naast het over je eigen huis vliegen om te kijken dat die er nu wel goed uit ziet)
Oeps.. ben zo gewend om hier te posten....Hammie schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:41:
[...]
Wachten tot vrijdag ivm nachtdiensten en dan op EHGG mijn career startengeen Neofly meer nodig maar in de basegame. Heerlijk! En uiteraard even met een 737 max en A330 van Inibuilds op pad. (Verkeerd draadje btw)
Dan ga ik vanaf vandaag maar switchen naar het andere draadje
Denk dat het een vluchtje LOWI naar EHRD word in een Bus of MAXPThijssen schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:33:
Dit heb ik al lang niet meer gehad, maar ben gewoon hyped voor vanavond. Ik hoop dat de servers het gaan uithouden. Als dat werkt ga ik eerst maar in EHRD mijn brevet halen en een bedrijfje starten. Wat gaan jullie als eerste doen? (naast het over je eigen huis vliegen om te kijken dat die er nu wel goed uit ziet)
De redactie is voor een artikel op de frontpage op zoek naar input over Microsoft Flight Simulator 2024. Mochten jullie Jurian willen helpen dan word dat erg gewaardeerd, zie topic [Flight Simulator] Deel je mening over MSFS24 met Tweakers!
Alvast bedankt voor de moeite.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Het waren Corsair MP600 Core/LPX en XT M.2 SSD's.
2020 vanilla opstarten met de Corsair er nog in : zware shaggie en een bak zwart goud.
Met de SN850Xen... 2, net geen 3 minuten ... wtf

Klein beetje verschil okay, maar dit ...
Corsairs maar goed controleren en testen voordat ze de verkoop in gaan.
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Heb jij toevallig ook de scenery van LOIK? Als ik deze herlaad en opnieuw wil vliegen krijg ik hem met geen mogelijkheid in geladen... (Hoelang ik ook wacht)
Heb jij dit ook?
Ben er 1 keer geweest
Er naar toevliegen lukt wel.
/f/image/nNuMrlHwfmlhP668xg3y7gAC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ACQ9BIQmEHWGTAB3xQng9QpY.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 69% gewijzigd door appie35 op 25-11-2024 09:21 ]
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Heb zo veel addons , maar zal even kijken..appie35 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:04:
@ravw (tja wie anders)
Heb jij toevallig ook de scenery van LOIK? Als ik deze herlaad en opnieuw wil vliegen krijg ik hem met geen mogelijkheid in geladen... (Hoelang ik ook wacht)
Heb jij dit ook?
Ben er 1 keer geweest
Nee heb hem niet
/f/image/DvXs17sCZ9LKiwcCbaHKGdhj.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 25-11-2024 09:25 ]
Dankravw schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:16:
[...]
Heb zo veel addons , maar zal even kijken..
Nee heb hem niet [Afbeelding]
Is bij jou de marketplace al actief? of is dit fs2020?
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Dit is MSFS2020appie35 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:31:
[...]
Dank
Is bij jou de marketplace al actief? of is dit fs2020?
Nee die van MSFS2024 werkt nog niet.
Maar ik vermaak me wel met Fenix en GSX nu even in MSFS2024
[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 25-11-2024 09:32 ]
Ik heb net de pakket vanavond gekocht met Embraer 190-195 voor €6,69 in de aanbieding. Ik vlieg nu met KLM 190 boven de Noordzee nog 91KM tot Londen City Airport. Ik startte vanaf Schiphol. Ik vlieg op AI piloot. Vertrektijd 08:45 in de ochtend ingesteld. Eind december dezelfde route
Ik had de Embraer 170-175
/f/image/bxbu8GeRrCrWKu9qkqAejqFJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Igext6KCFZs0L28o4lKfoyO2.png?f=fotoalbum_large)
Momenteel volgende vlucht alweer vanuit Dublin International Airport naar New York JFK met UNITED 777-300ER. Ik ben aan boord als passagier momenteel al over de Atlantische Oceaan. FL425 de toren zeurt hele tijd dat wij moeten dalen naar FL420
Ik heb brandstof alles 100% ingesteld en gewicht aanboord zo laag mogelijk
[ Voor 62% gewijzigd door Van der Berg op 28-11-2024 02:39 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
https://forum.pmdg.com/fo...g-to-our-fellow-americans
• PMDG 737NG Update: Version 3.00.0108 is released to align Operations Center and Marketplace versions. Marketplace update expected on 05DEC24 due to Thanksgiving delays.
• PMDG 777F Release: Scheduled for 06DEC24 (evening GMT) for MSFS2020. Features include advanced freighter-specific systems and enhanced GSX connectivity. Pricing will be announced at release.
• MSFS24 Compatibility: PMDG 777 will receive an MSFS24-native build with new features. Transition aims to be affordable without requiring full repurchase. Toolkit challenges are being addressed.
• MSFS24 Backward Compatibility: Updates for other PMDG products are in progress. The team is optimistic about the platform's potential despite initial hurdles.
• Outlook on MSFS24: Praised for visual fidelity and potential for engaging simulation experiences. PMDG remains committed to long-term compatibility and user enjoyment.
[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 28-11-2024 05:40 ]
(chatgpt samenvatting)De problemen met toegang en streaming in Microsoft Flight Simulator 2024 zijn opgelost, en de betrouwbaarheid is nu boven de 99,999%. Afgelopen vrijdag is hotfix 1 uitgerold, wat de stabiliteit verbeterde. In de week van 2 december volgt een nieuwe patch, en een grotere update komt in de week van 9 december, inclusief een functie om content zelf in- of uit te schakelen en een veilige opstartoptie.
Vanwege problemen met sommige add-ons van derden wordt MSFS 2020-content (behalve vliegtuigen) tijdelijk gedeactiveerd in MSFS 2024. Verdere updates en vragen worden behandeld tijdens de Dev Q&A-stream volgende week, en de FAQ wordt continu bijgewerkt.
(oops verkeerde topic)
Heb je een nieuw toestel voor die 6,69? Kan de moeite waard zijn als ze zie ook naar 2024 brengen, wat krijg je voor dat geld? Kan toch nooit veel zijn?Van der Berg schreef op donderdag 28 november 2024 @ 01:03:
[...]
Ik heb net de pakket vanavond gekocht met Embraer 190-195 voor €6,69 in de aanbieding. Ik vlieg nu met KLM 190 boven de Noordzee nog 91KM tot Londen City Airport. Ik startte vanaf Schiphol. Ik vlieg op AI piloot. Vertrektijd 08:45 in de ochtend ingesteld. Eind december dezelfde routevoor vakantie en hetzelfde toestel.
Geniet van je vluchten, ben je van plan om ook zelf te leren vliegen?
PSN ID: Svennie-NL
Ik vlieg ook zelf en dat deed ik bij Flight Simulator X en 2004. Maar ik vlieg soms ook zelf. Laatste tijden vaker op de AI piloot.Svennie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:05:
[...]
Heb je een nieuw toestel voor die 6,69? Kan de moeite waard zijn als ze zie ook naar 2024 brengen, wat krijg je voor dat geld? Kan toch nooit veel zijn?
Geniet van je vluchten, ben je van plan om ook zelf te leren vliegen?
Ik moet ervoor bij vermelden, gisteren E190 wilde niet landen met AI piloot heel vreemd hij ging over het vliegveld heen
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
ai kan niet overweg met gekochte vliegtuigen.Van der Berg schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:39:
[...]
Ik vlieg ook zelf en dat deed ik bij Flight Simulator X en 2004. Maar ik vlieg soms ook zelf. Laatste tijden vaker op de AI piloot.
Ik moet ervoor bij vermelden, gisteren E190 wilde niet landen met AI piloot heel vreemd hij ging over het vliegveld heen
Daarover gesproken, overmorgen komt de 77F van PMDG uit. Ik vlieg graag cargo ops dus dit is wel waar ik het meest naar uit keek. Zodra hij voor 2024 uitkomt zal hij waarschijnlijk gratis of voor een hele kleine meerprijs beschikbaar komen als je hem al voor 2020 hebt.
![]() | ![]() | ![]() |
PMDG heeft nog totaal geen idee wanneer ze in 2024 komen helaas..
Voor mij nog geen enkele reden om naar MSFS2024 over te gaan. Als ik lees hoeveel gedoe er is, dan wacht ik wel.Ik vlieg ook alleen PMDG B737-800/900 en de B773. Vanaf overmorgen ook de B777F en daarmee blijf ik bij MSFS2020 totdat deze ook in 2024 beschikbaar zijn. Tegen die tijd zijn hopelijk ook veel problemen en bugs eruit.mvbo schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:44:
Dit topic is echt helemaal stil gevallen. Is echt iedereen al om naar 2024? Ik heb 2024 ook maar ik vind dat er nog zoveel problemen mee zijn dat ik voor een serieuze vlucht nog graag naar 2020 teruggrijp. Daarnaast vlieg ik graag Boeing en behalve de stock 747/787 kan dat niet.
Daarover gesproken, overmorgen komt de 77F van PMDG uit. Ik vlieg graag cargo ops dus dit is wel waar ik het meest naar uit keek. Zodra hij voor 2024 uitkomt zal hij waarschijnlijk gratis of voor een hele kleine meerprijs beschikbaar komen als je hem al voor 2020 hebt.
Ik ben ook nog niet over naar 2024, laat het eerst maar wat stabieler worden met het stream van textures. Bovendien zijn er nog aardig wat vliegtuigen die ik heb nog niet compatible. Ik vlieg de laatste tijd veel de Just Flight Avro RJ en die is er ook nog niet voor 2024.mvbo schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:44:
Dit topic is echt helemaal stil gevallen. Is echt iedereen al om naar 2024? Ik heb 2024 ook maar ik vind dat er nog zoveel problemen mee zijn dat ik voor een serieuze vlucht nog graag naar 2020 teruggrijp. Daarnaast vlieg ik graag Boeing en behalve de stock 747/787 kan dat niet.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
De RJ is sinds deze week 2020/2024 compatible met de nieuwste updateWinkey schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:33:
[...]
Ik ben ook nog niet over naar 2024, laat het eerst maar wat stabieler worden met het stream van textures. Bovendien zijn er nog aardig wat vliegtuigen die ik heb nog niet compatible. Ik vlieg de laatste tijd veel de Just Flight Avro RJ en die is er ook nog niet voor 2024.
Ik merk dat ik nu weer vanaf vrijwel 0 moet beginnen omdat ik toch een hoop zaken niet meer weet.
Zo ook het instellen van sommige knoppen op mijn joystick.
Als de gashendel helemaal terug gedraaid is gaan de motoren in thrust reverse.
Ik wil eigenlijk mijn gaspedaal gewoon van 0 - 100% gebruiken en niet -100%.
Hoe kan ik dat voorkomen in de instellingen? het zal iets vrij simpels zijn maar ik weet het niet meer.
Ik had dit specifiek in airbus vliegtuigen volgens mij (Niet mijn dingMikee007 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:34:
Ik heb lange tijd geen MSFS2020 gespeeld om meerdere redenen.
Ik merk dat ik nu weer vanaf vrijwel 0 moet beginnen omdat ik toch een hoop zaken niet meer weet.
Zo ook het instellen van sommige knoppen op mijn joystick.
Als de gashendel helemaal terug gedraaid is gaan de motoren in thrust reverse.
Ik wil eigenlijk mijn gaspedaal gewoon van 0 - 100% gebruiken en niet -100%.
Hoe kan ik dat voorkomen in de instellingen? het zal iets vrij simpels zijn maar ik weet het niet meer.
Kijk even in de EFB en zoek naar iets van reverse thrust on hardware of iets.
Voor degene die ook met de FBW A320 vliegen. Heb de documentatie bestudeerd, talloze filmpjes gezien en dus nu gaan vliegen met de FBW.
Al veel uren met de SWS PC-12 en de Asobo ATR maar nu dan een 'echte' airliners. Op zich krijg ik het ding lekker aan de praat enzo, ook met GSX werkt het vooralsnog goed.
Enige waar ik op vastloop zijn de SID's en STAR's via de MCDU.
Ik heb een FLP via Simbrief ingeladen (ID is gekoppeld enzo). Ik wil van ENVA naar EFRO en bij ENVA krijg ik weinig opties voor vertrek;

Ik was op zoek naar een 27 departure met de SID SOLKA1W. Kan wel 27 selecteren maar dan geeft hij mij slechts 2 SID's.

Nu ben ik airborne (handmatig de boel maar ingegeven) en wil ik de STAR van EFRO selcteren NEMGU3C voor 21 en zie ik dit;

Wel netjes ILS21 Y maar geen passende arrival ->

De FBW installer gedraaid en alles is up-to-date. Heb geen betaald Navigraph/simbrief account maar dat maakt denk ik niet uit voor die MCDU
Tips welkom
The sky is the limit
lijkt toch op missende data in je navdata. navigraph laat iig wel die sids en stars zien.EasyJet schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:19:
Gents,
Voor degene die ook met de FBW A320 vliegen. Heb de documentatie bestudeerd, talloze filmpjes gezien en dus nu gaan vliegen met de FBW.
Al veel uren met de SWS PC-12 en de Asobo ATR maar nu dan een 'echte' airliners. Op zich krijg ik het ding lekker aan de praat enzo, ook met GSX werkt het vooralsnog goed.
Ik heb een FLP via Simbrief ingeladen (ID is gekoppeld enzo). Ik wil van ENVA naar EFRO en bij ENVA krijg ik weinig opties voor vertrek;
[Afbeelding]
Ik was op zoek naar een 27 departure met de SID SOLKA1W. Kan wel 27 selecteren maar dan geeft hij mij slechts 2 SID's.
[Afbeelding]
Nu ben ik airborne (handmatig de boel maar ingegeven) en wil ik de STAR van EFRO selcteren NEMGU3C voor 21 en zie ik dit;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De FBW installer gedraaid en alles is up-to-date. Heb geen betaald Navigraph/simbrief account maar dat maakt denk ik niet uit voor die MCDU
Tips welkom
Pijltje omhoog klikken om door de lijst te scrollen?EasyJet schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:19:
Gents,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tips welkom
Ik moet dan even uitzoek of FBW een eigen AIRAC voert of dat deze meelift op de AIRAC van de sim zelf.Dirtyrockers schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:46:
[...]
lijkt toch op missende data in je navdata. navigraph laat iig wel die sids en stars zien.
Nee slechts drie resultaten. Dat werkte niet.Sparkiezz schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:23:
[...]
Pijltje omhoog klikken om door de lijst te scrollen?
The sky is the limit
Nu met 30% korting kost het een tientje.
Voelt wat dom, maar bleek dat in de MCDU de SID's en STARS zegmaar onderaan beginnen, dus moest naar boven scrollen om de juist te vinden. Probleem lijkt nu te zijn verholpen...nahja probleem. Ik deed het gewoon niet goedEasyJet schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 20:02:
[...]
Ik moet dan even uitzoek of FBW een eigen AIRAC voert of dat deze meelift op de AIRAC van de sim zelf.
[...]
Nee slechts drie resultaten. Dat werkte niet.

The sky is the limit
Laatst 2020 weer in pancake gespeeld en de graphics zijn echt om te kwijlen vergeleken op mijn Valve Index, wel een stuk minder immersie maar nu kan ik tenminste van alles op Ultra zetten en ook het verkeer volop aanzetten. Ik zit alleen nog een beetje te kloten met het bedienen van de camera, ik ben de trackclip kwijtgeraakt van mijn TrackIR, maar binnenkort krijg ik een nieuwe en kan ik nog meer van Flight Simulator genieten.
Wellicht stap ik over een jaar of drie wel over op 2024 wanneer die in een sale is, ik vermaak mij tot nu toe prima met 2020 en het ziet er nog steeds erg goed uit.
ik zou toch eens proberen uit te vinden waarom VR niet werkt, ik heb een game laptop met een GeForce RTX 2060 Max-Q en in zowel 2020 als 2024 werkt VR prima, ook met glass cockpits, dat zou ik toch ook verwachten met jouw GPURaXz schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:28:
Ik heb 2020 een tijd lang in VR zitten spelen maar het draait voor geen meter op mijn systeem, ik moet alles op low zetten met al het traffic uit om goede performance te krijgen met een Cessna 152. Vliegtuigen met een glass cockpit zorgen voor een grote performance impact, ik heb dat zelfs bij gliders. Ik vermoed dat er iets niet goed is met mijn processor of geheugen want echt betere VR performance heb ik niet sinds ik over ben gestapt van een RTX2070 Super naar een RTX4070.
Laatst 2020 weer in pancake gespeeld en de graphics zijn echt om te kwijlen vergeleken op mijn Valve Index, wel een stuk minder immersie maar nu kan ik tenminste van alles op Ultra zetten en ook het verkeer volop aanzetten. Ik zit alleen nog een beetje te kloten met het bedienen van de camera, ik ben de trackclip kwijtgeraakt van mijn TrackIR, maar binnenkort krijg ik een nieuwe en kan ik nog meer van Flight Simulator genieten.
Wellicht stap ik over een jaar of drie wel over op 2024 wanneer die in een sale is, ik vermaak mij tot nu toe prima met 2020 en het ziet er nog steeds erg goed uit.
Ik vermoed dat er iets mis is met de CPU of RAM, vooral met de RAM liep ik tegen het probleem aan dat het XMP profiel niet goed werkte en de verkeerde voltage gebruikte waardoor het geheugen een veel lagere snelheid had maar desondanks geen enkel verschil gemerkt in VR performance nadat ik het met de juiste snelheid aan de praat heb gekregen. Ik heb al van alles geprobeerd waaronder een clean install van Windows, en ook de nodige Cinebench en 3DMark benchmarks gedaan waaruit bleek dat m'n systeem boven het gemiddelde draait van dezelfde hardware.Svennie schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 07:43:
[...]
ik zou toch eens proberen uit te vinden waarom VR niet werkt, ik heb een game laptop met een GeForce RTX 2060 Max-Q en in zowel 2020 als 2024 werkt VR prima, ook met glass cockpits, dat zou ik toch ook verwachten met jouw GPU
Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen, ook al de laatste BIOS en drivers. Er moet iets mis zijn met m'n hardware ergens, vervangen is ook bijna geen optie want DDR4 geheugen is best duur geworden door beperkte beschikbaarheid. Enige wat ik nog kan doen is mijn CPU vervangen met een 5700X3D, maar de prijs is bijna de helft van een 9800X3D, dan kan ik beter doorsparen en naar AM5 overstappen.
Of het ligt aan mijn Valve Index, maar dat lijkt mij sterk. Ik merk ook slechte performance in andere VR spellen en ook met Falcon BMS loopt het niet lekker. Het enige wat wel goed lijkt te lopen in VR is DCS.
je kan het vragen in het specifieke VR topic, dit lijkt niet MSFS gerelateerd, wellicht dat daar voldoende kennis zit. Het enige andere dat ik kan bedenken is een andere VR set proberen maar die moet je ook voorhanden hebbenRaXz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:08:
[...]
Ik vermoed dat er iets mis is met de CPU of RAM, vooral met de RAM liep ik tegen het probleem aan dat het XMP profiel niet goed werkte en de verkeerde voltage gebruikte waardoor het geheugen een veel lagere snelheid had maar desondanks geen enkel verschil gemerkt in VR performance nadat ik het met de juiste snelheid aan de praat heb gekregen. Ik heb al van alles geprobeerd waaronder een clean install van Windows, en ook de nodige Cinebench en 3DMark benchmarks gedaan waaruit bleek dat m'n systeem boven het gemiddelde draait van dezelfde hardware.
Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen, ook al de laatste BIOS en drivers. Er moet iets mis zijn met m'n hardware ergens, vervangen is ook bijna geen optie want DDR4 geheugen is best duur geworden door beperkte beschikbaarheid. Enige wat ik nog kan doen is mijn CPU vervangen met een 5700X3D, maar de prijs is bijna de helft van een 9800X3D, dan kan ik beter doorsparen en naar AM5 overstappen.
Of het ligt aan mijn Valve Index, maar dat lijkt mij sterk. Ik merk ook slechte performance in andere VR spellen en ook met Falcon BMS loopt het niet lekker. Het enige wat wel goed lijkt te lopen in VR is DCS.
Ik ben wel een beetje klaar met het gesleutel, ik brute force het met een nieuw systeem, het is toch alweer tijd om te upgraden. En in de tussentijd ga ik weer ouderwets verder met TrackIR.Svennie schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:44:
[...]
je kan het vragen in het specifieke VR topic, dit lijkt niet MSFS gerelateerd, wellicht dat daar voldoende kennis zit. Het enige andere dat ik kan bedenken is een andere VR set proberen maar die moet je ook voorhanden hebben
Ja maar dit zijn ook vliegtuigen die je niet af en toe vliegt.RaXz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:34:
Ik vind dit een mooie kist, de Comanche 250 van A2A. Erg uitgebreid qua simulatie maar de prijs staat er ook naar, ruim 50 euro is een hoop geld.
[YouTube: An Addon Like No Other! | A2A Comanche 250 | Full Flight Review | Microsoft Flight Simulator]
Vaak zijn dit toestellen gewoon je basis voor je MSFS of XPlane aan het worden
Net zo iets als PMDG/FENIX of in Xplane Toliss.
Ja die vliegtuigen kosten wat, maar je heb er zo veel meer plezier van dat ik het zijn prijs wel waard vind.
Als je een lange tijd met dit soort toestellen vliegt ga je echt niet meer terug naar de basis vliegtuigen.
Dan word het vaak een andere keuze naar een andere "real feel" aircraft.
En dus betekend dat je weer mag gaan smijten met geld.
Inderdaad, ik ben het al aan het vergelijken met een DCS vliegtuig, die zijn ook aan de dure kant maar je krijgt er een hoop voor terug. De Comanche lijkt mij tof om met Neofly mee te vliegen, ik zie dat die ook compatible is met OnAir, dus dat maakt hem nog meer de moeite waard.ravw schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:52:
[...]
Ja maar dit zijn ook vliegtuigen die je niet af en toe vliegt.
Vaak zijn dit toestellen gewoon je basis voor je MSFS of XPlane aan het worden
Net zo iets als PMDG/FENIX of in Xplane Toliss.
Ja die vliegtuigen kosten wat, maar je heb er zo veel meer plezier van dat ik het zijn prijs wel waard vind.
Als je een lange tijd met dit soort toestellen vliegt ga je echt niet meer terug naar de basis vliegtuigen.
Dan word het vaak een andere keuze naar een andere "real feel" aircraft.
En dus betekend dat je weer mag gaan smijten met geld.
Ja daarom je krijgt er gewoon veel meer voor terug.RaXz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:43:
[...]
Inderdaad, ik ben het al aan het vergelijken met een DCS vliegtuig, die zijn ook aan de dure kant maar je krijgt er een hoop voor terug. De Comanche lijkt mij tof om met Neofly mee te vliegen, ik zie dat die ook compatible is met OnAir, dus dat maakt hem nog meer de moeite waard.
Ik zelf heb dan voor Xplane 11/12 de Cessna 172SP Skyhawk (XP11) en de C172 NG DIGITAL (XP12) gekocht van AirfoilLabs.
Maar die zijn vergelijkbaar met die van A2A.
Maar door dat ze real zijn ben je ook wat voorzichtiger , want elk foutje word eigenlijk direct afgestraft.
Dus goed op je temp blijven letten , zorgen dat je de goede smeering en sparks gebruik en dat soort dingen.
Maar ook de vliegeigenschappen en de geluiden zijn vaak veel beter.
Ik was al onder indruk dat de zuigers van de motor gesimuleerd worden en dat je die kan bijhouden op een tablet. Ook de walk around vind ik erg goed omdat het een belangrijk aspect is in de luchtvaart, zo'n controle mis ik wel bij de standaard vliegtuigen van FS2020.ravw schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:53:
[...]
Ja daarom je krijgt er gewoon veel meer voor terug.
Ik zelf heb dan voor Xplane 11/12 de Cessna 172SP Skyhawk (XP11) en de C172 NG DIGITAL (XP12) gekocht van AirfoilLabs.
Maar die zijn vergelijkbaar met die van A2A.
Maar door dat ze real zijn ben je ook wat voorzichtiger , want elk foutje word eigenlijk direct afgestraft.
Dus goed op je temp blijven letten , zorgen dat je de goede smeering en sparks gebruik en dat soort dingen.
Maar ook de vliegeigenschappen en de geluiden zijn vaak veel beter.
Zijn er nog meer goede study level vliegtuigen voor 2020?
GA is dit de enige.RaXz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:20:
[...]
Ik was al onder indruk dat de zuigers van de motor gesimuleerd worden en dat je die kan bijhouden op een tablet. Ook de walk around vind ik erg goed omdat het een belangrijk aspect is in de luchtvaart, zo'n controle mis ik wel bij de standaard vliegtuigen van FS2020.
Zijn er nog meer goede study level vliegtuigen voor 2020?
Is voor mij ook een van de reden dat ik half overgestapt ben naar XPlane 12.
Daar heb je veel meer keuze in Study level planes.
Maar voor MSFS2020 is geloof ik alleen die van
Flysimware – Cessna 414AW Chancellor
Blackbird Simulations – Cessna 310R
Een beetje in de richting van redelijk real.
Maar nog niet zo uitgebreid als die van A2A
Dat met die zuigers en zo zien en controleren is leuk..
Dat heb ik dus in XP12 ook met de C172 NG DIGITAL van Airfoillabs
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 15-01-2025 15:44 ]
Kijk eens naar de Black Square Duke bundel (turbine en piston)RaXz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:34:
Ik vind dit een mooie kist, de Comanche 250 van A2A. Erg uitgebreid qua simulatie maar de prijs staat er ook naar, ruim 50 euro is een hoop geld.
[YouTube: An Addon Like No Other! | A2A Comanche 250 | Full Flight Review | Microsoft Flight Simulator]
Voor FS termen erg uitgebreid en zeker het geld waard

Ja die is inderdaad ook goed.dierkx36 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:54:
[...]
Kijk eens naar de Black Square Duke bundel (turbine en piston)
Was ik nog vergeten.
Tip, de Dukes werken ook prima in FS2024 lijkt het. Vanmiddag paar vluchtjes mee gedaan.
??Propane schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:43:
Black Square Duke en Turbine Duke inderdaad, pracht kisten en twee motoren is altijd beter dan één zoals die A2A bak.
Tip, de Dukes werken ook prima in FS2024 lijkt het. Vanmiddag paar vluchtjes mee gedaan.
Ik heb de bundel via Contrail maar ik krijg ze niet geinstalleerd ?
Ik heb de bundel van Just Flight. Installers daarvan gingen automatisch nog naar een oude FS2020 Community folder. Van daaruit gekopieerd naar de FS2024 Community folder en klaar.dierkx36 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:00:
[...]
??
Ik heb de bundel via Contrail maar ik krijg ze niet geinstalleerd ?
Misschien dat ik wel overstap naar X Plane wanneer de ondersteuning voor FS2020 tot een einde komt, het is nog maar de vraag wat ervan over blijft en FS2024 trekt mij tot nu toe niet echt, het lijkt meer gericht te zijn op Xbox.ravw schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:37:
[...]
GA is dit de enige.
Is voor mij ook een van de reden dat ik half overgestapt ben naar XPlane 12.
Daar heb je veel meer keuze in Study level planes.
Maar voor MSFS2020 is geloof ik alleen die van
Flysimware – Cessna 414AW Chancellor
Blackbird Simulations – Cessna 310R
Een beetje in de richting van redelijk real.
Maar nog niet zo uitgebreid als die van A2A
Dat met die zuigers en zo zien en controleren is leuk..
Dat heb ik dus in XP12 ook met de C172 NG DIGITAL van Airfoillabs
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Zal wel vreemd zijn om na 40 jaar Flight Simulator af te moeten stappen.
Die zien er ook erg gaaf uit, zo te zien ook best moeilijk. Nu moet ik erover denken of ik nou de Comanche of Duke ga nemen, beide lijken mij erg leuk. De Duke lijkt mij beter in het geval van career addons omdat je er meer mee kan vervoeren. Ik kan alleen niets vinden of de vliegtuigen compatible zijn met dergelijke addons.dierkx36 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:54:
[...]
Kijk eens naar de Black Square Duke bundel (turbine en piston)
Je hoeft niet afte stappen maar gewoon er naast draaien.RaXz schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:27:
[...]
Misschien dat ik wel overstap naar X Plane wanneer de ondersteuning voor FS2020 tot een einde komt, het is nog maar de vraag wat ervan over blijft en FS2024 trekt mij tot nu toe niet echt, het lijkt meer gericht te zijn op Xbox.
Zal wel vreemd zijn om na 40 jaar Flight Simulator af te moeten stappen.
Doe ik dus ook.
Alleen houd er wel rekening mee dat X plane NIETS voorkauwt.
Dus het is kiezen van vliegtuig , vliegveld en je moet zelf maar zoeken hoe je naar het gewenste plek kom waar je heen moet.
Geen routerplanner in het programma zelf.
Dus via de FMC / MCDU .. Of g1000
Of gewoon opzicht.
Wel word bij veel vliegtuigen simbrief ondersteund.
Toliss zeker zelfde manier als Fenix
Maar goed dit is een betaalde addon.
Maar goed nu weer MSFS ..
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 16-01-2025 21:01 ]
Ik bedoelde meer dat de support voor 2020 op een gegeven moment gaat eindigen en Microsoft verwacht dat je overstapt naar 2024. Misschien loop ik een ietwat vooruit op de feiten, maar het is nog maar de vraag of je FS2020 offline kan spelen wanneer Microsoft de stekker eruit trekt. Of je het offline wil spelen is een tweede.ravw schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:51:
[...]
Je hoeft niet afte stappen maar gewoon er naast draaien.
Doe ik dus ook.
Alleen houd er wel rekening mee dat X plane NIETS voorkauwt.
Dus het is kiezen van vliegtuig , vliegveld en je moet zelf maar zoeken hoe je naar het gewenste plek kom waar je heen moet.
Geen routerplanner in het programma zelf.
Dus via de FMC / MCDU .. Of g1000
Of gewoon opzicht.
Wel word bij veel vliegtuigen simbrief ondersteund.
Toliss zeker zelfde manier als Fenix
Maar goed dit is een betaalde addon.
Maar goed nu weer MSFS ..
Vandaar dat ik erover denk om over te stappen naar X Plane omdat ik nog niet zeker weet of ik wel wil overstappen naar FS2024, de tijd zal het zeggen.
LOL die offline modes lijkt net of je naar een geupdate versie van FSX zit te kijken wat haal ik daar veel uit wat ook in FSX zit zeg . op sommige dingen na.RaXz schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:38:
[...]
Ik bedoelde meer dat de support voor 2020 op een gegeven moment gaat eindigen en Microsoft verwacht dat je overstapt naar 2024. Misschien loop ik een ietwat vooruit op de feiten, maar het is nog maar de vraag of je FS2020 offline kan spelen wanneer Microsoft de stekker eruit trekt. Of je het offline wil spelen is een tweede.
[YouTube: Microsoft Flight Simulator - Online Mode Vs Offline Mode Comparison]
Vandaar dat ik erover denk om over te stappen naar X Plane omdat ik nog niet zeker weet of ik wel wil overstappen naar FS2024, de tijd zal het zeggen.
Maar inderdaad als MSFS2020 nog goed draait waarom ovestappen.
Hoe kom jij er zo snel op .. ben al vanaf 3 uur bezig om een order te plaatsen.Er!k schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 03:31:
Zo, de Winwing MCDU is besteld 😆
Zo nu staat mij order ook.
Heb even een paar uren geduurd maar hij staat.
Oja twee stuks
[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 17-01-2025 08:07 ]
2024 is echt nog altijd een drama en dat gaat niet veranderen ben ik bang. Heel dat streaming idee is gewoon een grote cluserfuck. Je ziet constant textures in en out poppen, vooral als je van camera modes switcht. En je moet maar geluk hebben dat MS besluit om hoge resolutie textures e.d. te streamen, want een paar dagen terug was het weer feest met lage resolutie of ontbrekende textures.RaXz schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:38:
[...]
En daar heb je dan een RTX 4090 voor
Die site van winwing ligt echt bijna plat.
Blijkbaar willen heel veel mensen die MCDU. Kom er (bijna) niet in.
Inmiddels staat hij out of stock in european warehouse en global en prijs is 99999 geworden.
Ik denk dat ik maar even afwacht,.
En uiteindelijk vandaag (vr 17/1) laat toch nog gelukt om een pre-order te plaatsen.
Gaat wel 45 + dagen duren voor levering maar goed de fenix kan de mcdu ook een ipad tonen dus ik hou het wel even uit tot die tijd
[ Voor 63% gewijzigd door killerbee1958 op 17-01-2025 17:29 ]
Ja het is drama , kies voor PRE ORDER niet voor PAY ORDER.killerbee1958 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:55:
Tsjonge Tsjonge
Die site van winwing ligt echt bijna plat.
Blijkbaar willen heel veel mensen die MCDU. Kom er (bijna) niet in.
Google pay en PP zijn niet bereikbaar via hun , te veel aanvragen.
IK stond klaar om 3 uur vannacht om hem te bestellen.
pas vanmorgen om 8 uur kreeg ik hem compleet.
En bevestigt via mail dat ik de pre order had geplaatst.
Op facebook zijn ze ook niet mals op het handelen van WINWINGS ...
Zo veel reclame maken en dan niet 1 sec je server online kunnen houden op enkele mazzelaars na dan.
Ik vind dit niet meer mogen kunnen anno 2025.
Mijn ex werkgever geeft me al een officele waarschuwing als ik een koffie vlekje vergeet schoon te maken , of dat de koffie 5 min later komt.
Moet ik zo iets eens doen onder werktijd.
Nee dit is geen overmacht , dit hadden ze kunnen weten de belangstelling was groter dan bij de ETIS.
En daar ging die server al over zijn nek.
[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 17-01-2025 10:03 ]
Account had ik al ivm die andere spullen die ik daar besteld had.Er!k schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:31:
Heb de pre-order vannacht gedaan. Had ter voorbereiding al een account aangemaakt en een sneltoets naar de productpagina. Order staat er in, alleen geen mail ontvangen (outlook/hotmail), ook niet in spam. Momenteel staan de producten al op out of stock...
Maar het probleem lag in de regio setting als die op Europa had gestaan was ik binnen 20 sec klaar geweest. Maar die stond op wereldwijd... en dan betaal je 50 euro of zo meer voor bezorgkosten.
Ja dat gaan we niet doen.
En met die omgooien van world wide naar europa blijft hij vast lopen.
Elke keer die time out en andere rare dingen.
Mail moet je direct krijgen op het moment dat je hem goedkeurt.Dus dat ze hem bevestig hebben..
Daar krijg je dan ook de bevestiging voor je betaling op en dat ze na betaling hem de deur uit doen.
Hier die van mij
/f/image/pxPrd6kb3p6sCAKGPAM5sqLs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3kzM3oybLEKY1N4kepfnyEbj.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 17-01-2025 10:52 ]
goed om te weten, wist niet dat er een Career mode zit in 2020JimmyNL schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 01:03:
Even een update voor diegene die nog twijfelt in mission mode door te grinden voor de PC12. Ik heb sinds gisteren dit toestel en heb hem vandaag reeds terugverdiend. De opbrengsten zijn dus heel goed. Het aanbod van medium cargo missies is ook veel beter dan bij bijvoorbeeld vip charter én gaat ook de regio uit zodat je nieuw gebied ontdekt. Zo vloog ik van Italië naar Egypte naar Tripoli naar Abu Dabi en vervolgens terug naar Syrië en uiteindelijk via Ghaza naar Mykonos. Spannende airspace 🤡.
Staat niet in de mail maar iedereen is 2 maanden.Er!k schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:55:
Pff, voor niets zo vroeg m'n bed uitgekomen dus... Heb contact gehad en ze geven aan dat de pre-order goed staat, maar levertijd > 2 maanden en dat ik tzt een betaalmail krijg. Wanneer is de levertijd van jouw order?
Beetje normaal bij deze lui.
Geeft niet hij staat in bestelling.
Komt wel een keer binnen.
Heeft een uur geduurd (zat om 3:00 klaar) om door alle foutmeldingen heen te komen maar uiteindelijk gelukt. Paypal werkte wel, maar ze werden gethrotteld dus je had mazzel nodig om er door heen te komen. Uiteindelijk betaald en status is nu ‘waiting for shipping’. Verwacht maandag dat die via fedex verstuurd is. Maar zien hoe snel de douane is.
Blijkbaar wil je wel heel graag. Ik hoor graag als je hem ontvangen hebt wat de taxes en verzendkosten, bovenop de prijs was.Dikkie schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:24:
Ik heb de MCDU besteld via de Global shipping. Daar was die wel direct leverbaar(exc shipping en taxes).
Heeft een uur geduurd (zat om 3:00 klaar) om door alle foutmeldingen heen te komen maar uiteindelijk gelukt. Paypal werkte wel, maar ze werden gethrotteld dus je had mazzel nodig om er door heen te komen. Uiteindelijk betaald en status is nu ‘waiting for shipping’. Verwacht maandag dat die via fedex verstuurd is. Maar zien hoe snel de douane is.
(ja ik ben echte hollander die niet graag meer betaald maar ik gun je van harte het plezier van het eerder in gebruik kunnen nemen van de MCDU)
Have fun
Momenteel met een tocht bezig om van vliegveld Hilversum te vliegen naar de Alpen, en ondertussen allemaal Neofly klussen oppakken die die richting op gaan. Ik zit erover te denken om dit vliegtuig te verkopen en een 172 te huren zodat ik ook ILS landingen kan maken.
De laatste vlucht maar even met custom weather gevlogen, maar met regen en onweer om het mee te compenseren. Ook nog eens een goede landing gemaakt met redelijke kruiswind, dat was best spannend omdat ik mijn vliegtuig nog steeds niet heb verzekerd.
Maar als ik heb opstart gaat hij halve wegen het laden terug naar desktop ...
Wat kan het probleem zijn...
Oja kaal geen extra's er in ... alleen fenix en GSX
Via steam werkte het dan wel (jij gebruikt dacht ik ook steam?)
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik start hem via steam op... Maar hij start hij laat die updates gaat zoeken ziek, dan die blauwe lijn tot de helft en loopt die een heel klein stukje door en dan terug naar desktop.franssie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:52:
@ravw ik heb dat wel eens gehad dacht ik als ik FS2020 direct opstartte via het bureaublad icoon (shortlink).
MSFS2024 + XP12 doen het gewoon
Verder dan dit komt hij niet
:strip_exif()/f/image/D56ODEkna3nHicaXZKUTuoFj.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook al helemaal verwijderd en opnieuw geinstaleerd.
[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 01-02-2025 12:11 ]
Het probleem is nu opgelost.....franssie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:52:
@ravw ik heb dat wel eens gehad dacht ik als ik FS2020 direct opstartte via het bureaublad icoon (shortlink).
MSFS 2020 stond in DRX12 op 0 en die heb ik even in de UserCfg aangepast naar 1 en nu loopt die wel..
Heeft even geduurd maar hij loopt weer.
Dus nu weer alles updaten
En gelijk me rammen op de goede snelheid gezet die stonden 1 trap te laag.
Ja wel makkelijk zo AI die je even kan helpen met problemen oplossen.
Heb al behoorlijk wat tweaks gedaan met me pc
[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 07-02-2025 10:18 ]
Piaggio P.180 van FlightFX's is echt gruwelijk.
Nu te koop in game store
Deze is het
https://msfsaddons.com/20...-simulator-on-february-6/
Is deze te gebruiken in 2024, weet je dat toevallig ?ravw schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:57:
Voor wie een goede snelle prive jet ........ bedoel turbo prop zoekt.
Piaggio P.180 van FlightFX's is echt gruwelijk.
Nu te koop in game store
Deze is het
https://msfsaddons.com/20...-simulator-on-february-6/
Op de website die @ravw heeft gedeeld, staat het volgende: "compatible with both Microsoft Flight Simulator 2020 and 2024". Met andere woorden, het is geschikt voor gebruik in MSFS 2024dierkx36 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:38:
[...]
Is deze te gebruiken in 2024, weet je dat toevallig ?
/f/image/eZQSTSR2KSQ5tjXIhanBFL6M.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Cariernb op 07-02-2025 22:43 ]
Ik heb hem in MSFS2020 gekocht ....Cariernb schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:43:
[...]
Op de website die @ravw heeft gedeeld, staat het volgende: "compatible with both Microsoft Flight Simulator 2020 and 2024". Met andere woorden, het is geschikt voor gebruik in MSFS 2024
[Afbeelding]
En even gekeken of ik hem ook kon streamen in MSFS2024 maar dat is dus nog niet.
Zal wel snel gebeuren.
Hoop dat het wel snel gebeurt want het is echt een heel gaaf toestel en veel options.
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 07-02-2025 22:49 ]
Doodmoe en lichtelijk aangeschoten, dus gemist : thanxCariernb schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:43:
[...]
Op de website die @ravw heeft gedeeld, staat het volgende: "compatible with both Microsoft Flight Simulator 2020 and 2024". Met andere woorden, het is geschikt voor gebruik in MSFS 2024
[Afbeelding]
ik kreeg vandaag een email van winwing dat mijn glareshield (3x0 https://eu.wiwingsim.com/view/goods-details.html?id=925) beschikbaar was.n
Toevallig slaagde ik er ook in om gisteravond een te bestellen dus ik heb nu de kans om er twee te laten leveren.
ik heb er natuurlijk geen twee nodig en wil ook niet scalpen maar als er iemand is die snel een glarewing wil hebben voor de winwing prijs van 297,38 dan kun je even via DM contact met me opnemen.
Ik heb 48 uur om de betaling van de tweede te doen. Daarna ga ik hem cancellen
Niet meer beschikbaar
Ja heeft lang geduurd ... leuke Ryan air hub :-)Er!k schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:59:
Eindelijk: Weeze Airport! https://www.fsvisions.nl/simpixel-weeze-airport-uitgebracht/
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Merk dat de performance sinds de laatste paar Radeon driver updates minder is geworden
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
(CHAT GPT geeft als antwoord.)Dani86 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:43:
Vraag aan team rood (mede AMD mensen), wat is de beste driver voor MSFS 2020?
Merk dat de performance sinds de laatste paar Radeon driver updates minder is geworden
Op basis van recente community-discussies en gebruikerservaringen zijn er enkele AMD Radeon-driver versies die als stabiel en performant worden beschouwd voor Microsoft Flight Simulator 2020 (MSFS 2020):
Adrenalin 21.11.3
Deze driver werd uitgebracht ter ondersteuning van de Game of the Year Edition van MSFS 2020 en wordt door meerdere gebruikers als zeer stabiel ervaren. Gebruikers melden minder crashes en een soepelere ervaring met deze versie.
Adrenalin 21.10.2
Sommige gebruikers beschouwen deze versie als een van de beste voor MSFS 2020, met verbeterde prestaties en stabiliteit.
Houd er rekening mee dat nieuwere drivers, zoals de 24.x-serie, nieuwe functies introduceren zoals HYPR-RX en FSR, maar deze kunnen mogelijk niet optimaal presteren met MSFS 2020.
Ja dat zijn oude drivers + welke GPT is dat met welke dataset.ravw schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:48:
[...]
(CHAT GPT geeft als antwoord.)
Op basis van recente community-discussies en gebruikerservaringen zijn er enkele AMD Radeon-driver versies die als stabiel en performant worden beschouwd voor Microsoft Flight Simulator 2020 (MSFS 2020):
Adrenalin 21.11.3
Deze driver werd uitgebracht ter ondersteuning van de Game of the Year Edition van MSFS 2020 en wordt door meerdere gebruikers als zeer stabiel ervaren. Gebruikers melden minder crashes en een soepelere ervaring met deze versie.
Adrenalin 21.10.2
Sommige gebruikers beschouwen deze versie als een van de beste voor MSFS 2020, met verbeterde prestaties en stabiliteit.
Houd er rekening mee dat nieuwere drivers, zoals de 24.x-serie, nieuwe functies introduceren zoals HYPR-RX en FSR, maar deze kunnen mogelijk niet optimaal presteren met MSFS 2020.
Ik ben benieuwd naar onze lokale GoT flightsim community ervaringen
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Klopt maar die hij heeft het onderaan ook over de nieuwe ...Dani86 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:55:
[...]
Ja dat zijn oude drivers + welke GPT is dat met welke dataset.
Ik ben benieuwd naar onze lokale GoT flightsim community ervaringen
Ik gebruik de online versie geen app van Chatgpt. (GPT-4o)
Ik heb de mijne namelijk niet meer.
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc