Acties:
  • 0Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:01
Op de XSX lijkt de AP in de Asobo 787 niet meer te werken in de zin van LNAV. Kan iemand dat bevestigen? Ik heb heel veel geprobeerd maar krijg het niet meer aan de praat dat mijn flightplan opgepakt wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
djbarney schreef op maandag 15 mei 2023 @ 02:52:
[...]

ja geweldig pmdg weer.. wat een bedrijf.. joh we hebben geluisterd naar de community en die ene week die het kost om de liveries in het base package te stoppen, kunnen jullie echt niet meer wachten.. oh wat erg dat het echt niet onze fout is dat een dlc nou eenmaal 5 dollar moet kosten.. maar dan heb je je vliegtuig wel echt zo snel als we mogelijk konden leveren hoor.

mooi niet dus, pmdg gaat bij mij op dezelfde untrustworthy shitstapel als de captain sims en de rest.. zo ga je niet met een community om. ik heb de 737-800 op pc, en daar blijft het dus verder bij.. jammer randazzo dat je je zo laat kennen.
Jeez je klinkt salty.

Vandaag een prachtige trip van LOWI naar EHAM met de PMDG 737. De approaches zijn altijd een beetje vreemd op Innsbruck maar wat blijft het prachtig om daar te landen en op te stijgen.

let op topic warning over plaatjes.
Ik had een beetje crosswind op EHAM/22 dus de landing zelf afgemaakt in Ryanair style. Stond stevig op de grond :+

Edit: Ik zie hier flaps 40 staan, terwijl ik toch echt flaps 30 geselecteerd had... En op de foto lijkt het ook wel op flaps 40... nouja

[Voor 11% gewijzigd door Ircghost op 16-05-2023 08:07]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben weer onderweg in de Fenix. Van KFLL (Fort Lauderdale) naar KPNS (Pensacola).
Die departure is wel cool, over Miami :)

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:18:
Ik ben weer onderweg in de Fenix. Van KFLL (Fort Lauderdale) naar KPNS (Pensacola).
Ja klopt die is altijd wel gaaf

Ben net geland op Ketchikan Intl vanuit Fairbanks Intl met de B737 Alaska airliners.
op het handje
Want ILS kennen ze niet in Alaska, geloof ik
Wel tricky altijd met aan beide kanten die bergen en water
Was al blij dat het zicht goed was.
Eerste Shot vertrek uit Fairbanks intl en andere twee de landing op Ketchikan intl

geen image dump..

[Voor 50% gewijzigd door Ircghost op 16-05-2023 08:05]

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:09
ravw schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:27:
[...]
Want ILS kennen ze niet in Alaska, geloof ik
Met dat mooie weer ga je toch niet op de ILS landen ;-)
Overigens heeft PAKT wel een ILS voor RWY 11

Acties:
  • 0Henk 'm!
mvbo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:40:
[...]

Met dat mooie weer ga je toch niet op de ILS landen ;-)
Overigens heeft PAKT wel een ILS voor RWY 11
Ach als de mogelijkheid er is doe ik het wel, maar dit soort landingen is leuker om het met de hand te doen.
Maar ja klopt, maakte ook maar een grapje
ik kwam ook aan op die baan

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hoogie2004 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:18:
In navolging van dit, Pensacola Intl. is echt een ruk standaard vliegveld, niet eens een gate... Sla die dus maar over als bestemming. Of zou het kunnen dat de scenery niet laad (nooit last van gehad, en er stonden wel wat hangars).

Eerste basis vliegveld waarbij ik echt zoiets heb van, wtf waar ben ik geland... Misschien moeten eens even daar starten, kijken of het echt zo is....

#Edit:
Er is een soortgelijk issue op de forums waarbij de arrival airport niet in laadt. https://forums.flightsimu...ave-disappeared/552363/32
Maar ik run niet de addons waarmee de rest issues heeft (AIG / GSX heb ik niet), heb wel FSLTL

[Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 16-05-2023 08:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 23:46:
[...]

In navolging van dit, Pensacola Intl. is echt een ruk standaard vliegveld, niet eens een gate... Sla die dus maar over als bestemming. Of zou het kunnen dat de scenery niet laad (nooit last van gehad, en er stonden wel wat hangars).

Eerste basis vliegveld waarbij ik echt zoiets heb van, wtf waar ben ik geland... Misschien moeten eens even daar starten, kijken of het echt zo is....

#Edit:
Er is een soortgelijk issue op de forums waarbij de arrival airport niet in laadt. https://forums.flightsimu...ave-disappeared/552363/32
Maar ik run niet de addons waarmee de rest issues heeft (AIG / GSX heb ik niet), heb wel FSLTL
hier is geen groot vliegveld , maar zeker hebben ze daar wel slurven
Of ze dat in MSFS weer geven weet ik niet maar er is wel een payware er voor
Maar het is ook gewoon een uit 1000 airports die er zijn..
Niet echt speciaals

DominicDesignTeam heeft er een uit gebracht en dacht just flight ook dacht ik

Die van DominicDesignTeam – KPNS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:05
Als een casual speler die eigenlijk alleen maar om zich heen zit te kijken is onderstaande best vervelend. Het is dat ik nu die FP met AP aan het ontdekken ben dat ik daar nu meer mee bezig ben, maar hoe krijg ik die blokken weg?

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 32GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 - Oculus Referral Link

Acties:
  • 0Henk 'm!
PThijssen schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:13:
Als een casual speler die eigenlijk alleen maar om zich heen zit te kijken is onderstaande best vervelend. Het is dat ik nu die FP met AP aan het ontdekken ben dat ik daar nu meer mee bezig ben, maar hoe krijg ik die blokken weg?

[Afbeelding]
Ik heb ze soms ook , je word er gek van ...
denk dat het iets is dat de server misschien wat vreemde dingen doet.
Maar het is bij mij gekomen de eerste keer toen de Xbox samen ging met de pc.
Het is zoals het is , en er valt niets tegen te doen.
gelukkig heb ik het niet vaak.
maar je krijgt er wel weer een FS2K2 FSX gevoel van dat in het hokje vliegen.

Wat ik vooral in de buurt heb van de carribean, is dat vaak de hele eilanden gewoon wit zijn , en niet in geleden worden.
En dat pas als je vlakbij bent het langzaam ziet op bouwen.
Dus ook met die vlakken, het is dan net of hij niet verder kan inladen dan 10nm

[Voor 12% gewijzigd door ravw op 16-05-2023 10:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Weet iemand hoe je die Simbrief routes die in je FMC staan , er uit kan halen.
Ik heb al in de map gekeken waar ik ze opslaat maar niets , gewoon leeg
Maar ik wil die FMC nu wel even legen bij alle vliegtuigen
want het worden er steeds meer terwijl ik ze toch niet meer vliegt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PThijssen
ravw schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:08:
Weet iemand hoe je die Simbrief routes die in je FMC staan , er uit kan halen.
Ik heb al in de map gekeken waar ik ze opslaat maar niets , gewoon leeg
Maar ik wil die FMC nu wel even legen bij alle vliegtuigen
want het worden er steeds meer terwijl ik ze toch niet meer vliegt
Wat ik op het interweb heb gevonden hierover:

On the steam version I delete the flight plans and weather files from here.
  • C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\Packages\pmdg-aircraft-737\work\Flightplans
  • C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\Packages\pmdg-aircraft-737\work\WX
Change "pmdg-aircraft-737" to "pmdg-aircraft-738" for the -800

For steam there is also another which can catch people out at:
C:\Users\<User name>\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\Packages\Community\pmdg-aircraft-738\Config\Flightplans

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 32GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 - Oculus Referral Link

Acties:
  • +2Henk 'm!
Gratis ATR.
We are sorry this situation took longer than expected to investigate, which is why we are happy to confirm that on May 12th, 2023 we issued a FULL refund for your purchase. As a goodwill gesture, the aircraft will not be removed from your inventory so you do not need to worry about purchasing it again at a discounted price.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ravw schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:26:
[...]

hier is geen groot vliegveld , maar zeker hebben ze daar wel slurven
Of ze dat in MSFS weer geven weet ik niet maar er is wel een payware er voor
Maar het is ook gewoon een uit 1000 airports die er zijn..
Niet echt speciaals

DominicDesignTeam heeft er een uit gebracht en dacht just flight ook dacht ik

Die van DominicDesignTeam – KPNS [Afbeelding]
Dat dacht ik dus al, maar overduidelijk werd mijn scenery niet goed geladen aan het eind van de vlucht. Er stonden 2 hangars en dat was het. ATC had ook geen opties om te taxiën naar de gate ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!
PThijssen schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:17:
[...]

Wat ik op het interweb heb gevonden hierover:

On the steam version I delete the flight plans and weather files from here.
  • C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\Packages\pmdg-aircraft-737\work\Flightplans
  • C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\Packages\pmdg-aircraft-737\work\WX
Change "pmdg-aircraft-737" to "pmdg-aircraft-738" for the -800

For steam there is also another which can catch people out at:
C:\Users\<User name>\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\Packages\Community\pmdg-aircraft-738\Config\Flightplans
Die mappen zijn dus leeg

En zo al die mappen die ik heb aangevinkt in SB downloader.

Ze zijn weg ...
Heb die link die SBD aangaf in verkenner geopend dan zie je ze wel staan.

Dus even heel veel .pln weg gegooid.|die lijst word steeds later en je kan ze toch niet op nieuw gebruiken

[Voor 7% gewijzigd door ravw op 16-05-2023 10:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
En de mensen die er ook geld voor hebben neergelegd en hem nu ook gratis willen hebben in 3...2...1... :+

Beetje rare oplossing dit, aan de ene kant netjes maar aan de andere kant gaan anderen zich nu weer genaaid voelen. Geef gewoon het te veel betaalde geld terug als refund zodat iedereen op gelijke voet staat. Nu maken ze er weer een bende van en krijgen ze waarschijnlijk een andere groep klanten die zich benadeeld gaat voelen.

Ik heb die hele kist niet gekocht trouwens, dus het maakt mij verder geen bal uit, maar gewoon een vreemde oplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik denk dat hun systeem alleen maar volledige bedragen kan vergoeden. Maar inderdaad wel een beetje raar. Had gevraagd of de Atr nu uit mijn library zou verdwijnen zodat ik hem opnieuw kon aanschaffen voor het juiste bedrag, maar daar kwam dus die reactie op.

Acties:
  • 0Henk 'm!
hoe doen ze dat met de steam aankopen dan ?
want ik heb nog niets ontvangen?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Had je contact opgenomen via Zendesk? Als het goed is wordt het teruggeboekt naar de betaalmethode die je bij aankoop hebt gebruikt.
Refunds are applied to the original payment option. If the money hasn't been credited back to your payment provider already, please wait up to 72 hours. Depending on the bank, processing the refund can take up to a few working days.

Acties:
  • 0Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:11:
Had je contact opgenomen via Zendesk? Als het goed is wordt het teruggeboekt naar de betaalmethode die je bij aankoop hebt gebruikt.

[...]
Ik had het gemeld in het forum stukje die daar over ging gemeld dat ik de fullprijs had betaald er voor met bewijs .. en verder niets meer van gehoort.
Ze waren er toen mee bezig.
Want er werd toen ook gemeld geen zendesk meer aan te vragen

[Voor 9% gewijzigd door ravw op 16-05-2023 11:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zo dat was maar net an .. Even een vluchtje Rotterdan - Istanbul
Maar 2 keer rond moeten gaan bij de landing maar had echt geen 3de keer moeten gebeuren ...
Dan was het leeg geweest.

Maar we zijn er , had voor 45 min meer meegenomen _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• upclocker
  • Nu online
ravw schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:39:
Zo dat was maar net an .. Even een vluchtje Rotterdan - Istanbul
Maar 2 keer rond moeten gaan bij de landing maar had echt geen 3de keer moeten gebeuren ...
Dan was het leeg geweest.
[Afbeelding]

Maar we zijn er , had voor 45 min meer meegenomen _/-\o_
Je zit nog boven je final reserve, dus op zich nog niet eens een emergency. Had je nog een keer een go around gemaakt dan wel inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!
upclocker schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:05:
[...]

Je zit nog boven je final reserve, dus op zich nog niet eens een emergency. Had je nog een keer een go around gemaakt dan wel inderdaad.
maar veel is het niet ...

Wat ik wel merk met die PMDG als ik op FL zit is vaak mijn middelste tank wel leeg .. dat is altijd rond dat punt.
Is dat in het echt ook zo ?
Want lang al niet met een Boeing gevlogen.
De laatste keer was geloof ik nog zonder glas cockpit.
Maar het valt mij nu gewoon op de laatste dagen..

Maar vind hem echt lekker vliegen , alleen nog even die ILS door krijgen, soms wil hij niet pakken.
Moet daar nog eens een goede uitleg van zien te vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:58
ravw schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:25:
[...]

Wat ik wel merk met die PMDG als ik op FL zit is vaak mijn middelste tank wel leeg .. dat is altijd rond dat punt.

Maar vind hem echt lekker vliegen , alleen nog even die ILS door krijgen, soms wil hij niet pakken.
737 drinkt eerst zijn Center leeg voordat ze aan de wings begint.

Acties:
  • 0Henk 'm!
JayZeeTie schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:19:
[...]

737 drinkt eerst zijn Center leeg voordat ze aan de wings begint.
Ja wel weer even wennen aan die Boeing vliegen , na bijna 3 jaar lang alleen maar airbus gevlogen te hebben.
En daarvoor heel lang al niet meer gevlogen.
Ja veel GA dus geen airliners

Maar inderdaad de center drink hij eerst leeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• upclocker
  • Nu online
ravw schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:25:
[...]

Waarschijnlijk toeval dat de center leeg is als je net op de cruise zit. Je hebt waarschijnlijk toevallig vluchten gedaan met dezelfde hoeveelheid fuel.

Wat gaat er fout bij de ILS? Op de B737 moet je course op je mcp instellen en ILS frequentie in je radiostack.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 03:26
Wie nog een leuke Boeing737 sim zoekt, iemand uit Rotterdam heeft er 1 op Marktplaats staan, ik zal er geen link bij zetten want ik heb geen idee of dat hier mag.

upclocker schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:00:
[...]

Waarschijnlijk toeval dat de center leeg is als je net op de cruise zit. Je hebt waarschijnlijk toevallig vluchten gedaan met dezelfde hoeveelheid fuel.

Wat gaat er fout bij de ILS? Op de B737 moet je course op je mcp instellen en ILS frequentie in je radiostack.
Dat van die zelfde feul zou kunnen , de afstanden die ik gevlogen heb de laatste tijd zijn wel een beetje gelijk aan.
En feul word door simbrief gedaan dus dat houd ik dan aan.

Die course zal het dan wel zijn voor de ILS , gebruik gewoon de loc knop er voor ... als die onderste diamant komt , dan zal hij hewoon zijn midden vande baan moeten aan gaan houden , maar dat wil die dus niet en dan pas als die loch hem heeft gecentreert pak je de app knop dan moet het gewoon goed gaan.
Maar zal nog eens gaan kijken ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• upclocker
  • Nu online
ravw schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 01:35:
[...]

Dat van die zelfde feul zou kunnen , de afstanden die ik gevlogen heb de laatste tijd zijn wel een beetje gelijk aan.
En feul word door simbrief gedaan dus dat houd ik dan aan.

Die course zal het dan wel zijn voor de ILS , gebruik gewoon de loc knop er voor ... als die onderste diamant komt , dan zal hij hewoon zijn midden vande baan moeten aan gaan houden , maar dat wil die dus niet en dan pas als die loch hem heeft gecentreert pak je de app knop dan moet het gewoon goed gaan.
Maar zal nog eens gaan kijken ...
Het is allemaal niet heel ingewikkeld. Je moet eerst zorgen dat je de juiste ILS frequentie in je radiostack zet en de juiste course in je mcp aan zowel CPT als FO zijde. Daarna als je op een intercept heading vliegt kan je de localizer armen door op je MCP op Loc te drukken. Als het goed is verschijnt dan op je FMA op je PFD in het wit LOC. Dan is hij goed gearmd. Je kan ook gelijk op APP klikken op je MCP als je je approach klaring hebt. Dan armt hij gelijk de LOC en G/S. Dan moet je op je FMA LOC en G/S in het wit zien onder je huidige laterale en verticale modus. Als je dan eenmaal op de ILS zit en je wilt een autoland maken moet je zorgen dat beide autopilots actief zijn.

• PThijssen
Helemaal niet ingewikkeld... 10 stappen verder met 5x als...
Je moet het maar allemaal weten, maar ook wat te doen als die als niet klopt.
Voor mij sowieso nog allemaal abracadabra :p

• upclocker
  • Nu online
Ik heb laatst GSX pro aangeschaft alleen ik krijg deze niet aan de praat. Hij blijft vast lopen op 'Loading GSX Menu, please wait...'. Iemand ervaring met dit probleem?
Hij geeft eerst ook de foutmelding dat couatl niet is opgestart.
upclocker schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:39:
[...]

Het is allemaal niet heel ingewikkeld. Je moet eerst zorgen dat je de juiste ILS frequentie in je radiostack zet en de juiste course in je mcp aan zowel CPT als FO zijde. Daarna als je op een intercept heading vliegt kan je de localizer armen door op je MCP op Loc te drukken. Als het goed is verschijnt dan op je FMA op je PFD in het wit LOC. Dan is hij goed gearmd. Je kan ook gelijk op APP klikken op je MCP als je je approach klaring hebt. Dan armt hij gelijk de LOC en G/S. Dan moet je op je FMA LOC en G/S in het wit zien onder je huidige laterale en verticale modus. Als je dan eenmaal op de ILS zit en je wilt een autoland maken moet je zorgen dat beide autopilots actief zijn.
ja dat weet ik wel maar toch soms wil hij niet pakken ..
maar goed het komt wel .

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:37

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

ravw schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:23:
ja dat weet ik wel maar toch soms wil hij niet pakken ..
maar goed het komt wel .
Zorg dat je eerst de localizer intercept, dan pas de glideslope.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Uitvreter schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:29:
[...]

Zorg dat je eerst de localizer intercept, dan pas de glideslope.
Ja dat doe ik al.

Maar komt goed het is weer even die feeling krijgen

upclocker schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:55:
Ik heb laatst GSX pro aangeschaft alleen ik krijg deze niet aan de praat. Hij blijft vast lopen op 'Loading GSX Menu, please wait...'. Iemand ervaring met dit probleem?
Hij geeft eerst ook de foutmelding dat couatl niet is opgestart.
Heb GSX pro bij release aangeschaft en heb dit probleem ook altijd gehad. Probleem is inderdaad dat "Couatl64_MSFS" niet automatisch opstart. Moest deze dus met de hand opstarten, ondanks dat ie wel in de exe.xml (deze staat in de localCache map van je MSFS installatie) vermeld stond. Beste kun je deze opstarten als je in het hoofdmenu zit.

Ik heb dit probleem nooit op kunnen lossen op m'n oude PC. Vreemde is dat het na installatie op m'n nieuw systeem direct werkte, deze start nu altijd automatisch op zoals het moet. Zou kunnen proberen om een herinstallatie van GSX te doen, misschien helpt het wel.

Onderstaand is hetgeen dat GSX in m'n exe.xml heeft geplakt, misschien kun je het eventueel met de hand er inplakken (moet uiteraard wel het path aanpassen naar de locatie waar je de addon Manager hebt geinstalleerd), al denk ik dat deze al wel bestaat.
<Launch.Addon>
<Name>Couatl</Name>
<Disabled>False</Disabled>
<Path>F:\Apps install\Addon manager\Addon Manager\couatl64\couatl64_MSFS.exe</Path>
</Launch.Addon>

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

_/-\o_ _/-\o_

https://headwindsim.net/installer.html
Alelen jammer dat ze een eigen installer hebben ipv even bij die FBW er bij te zetten

[Voor 13% gewijzigd door ravw op 17-05-2023 19:23]

• upclocker
  • Nu online
Gameaddict schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:36:
[...]

Heb GSX pro bij release aangeschaft en heb dit probleem ook altijd gehad. Probleem is inderdaad dat "Couatl64_MSFS" niet automatisch opstart. Moest deze dus met de hand opstarten, ondanks dat ie wel in de exe.xml (deze staat in de localCache map van je MSFS installatie) vermeld stond. Beste kun je deze opstarten als je in het hoofdmenu zit.

Ik heb dit probleem nooit op kunnen lossen op m'n oude PC. Vreemde is dat het na installatie op m'n nieuw systeem direct werkte, deze start nu altijd automatisch op zoals het moet. Zou kunnen proberen om een herinstallatie van GSX te doen, misschien helpt het wel.

Onderstaand is hetgeen dat GSX in m'n exe.xml heeft geplakt, misschien kun je het eventueel met de hand er inplakken (moet uiteraard wel het path aanpassen naar de locatie waar je de addon Manager hebt geinstalleerd), al denk ik dat deze al wel bestaat.

[...]
Dat staat bij mij allemaal net zo, maar hij werkt nog steeds niet. Ook handmatig starten van die couatl.exe lost het niet op.

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-05 22:35

zwammen

In denial

ravw schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 19:15:

Alelen jammer dat ze een eigen installer hebben ipv even bij die FBW er bij te zetten
De reden dat die niet in de FBW installer staat, is omdat FBW dit niet wil :) helaas hebben ze dan zelf maar hun eigen installer voorzien

This is not a signature

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mvbo
ravw schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 19:15:
_/-\o_ _/-\o_

[Afbeelding]

Wat vreemd dat ze een screenshot nemen van een Air France A339, terwijl AF dit type helemaal niet vliegt. Neem er dan één van een operator die hem wel in de vloot heeft :o
mvbo schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:47:
[...]

Wat vreemd dat ze een screenshot nemen van een Air France A339, terwijl AF dit type helemaal niet vliegt. Neem er dan één van een operator die hem wel in de vloot heeft :o
AF heeft wel de A330 in zijn vloot zitten maar geen 900 versie, dacht dat ze de 200 hadden

[Voor 33% gewijzigd door ravw op 18-05-2023 16:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

ravw schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:05:

AF heeft wel de A330 in zijn vloot zitten maar geen 900 versie, dacht dat ze de 200 hadden
Ze hebben er nu 15, waarvan er twee geparkeerd staan. Allemaal A330-203. Allemaal geleased.
In 2005 hebben ze er in Toronto eentje de baan uit laten glijden, en in 2009 hebben ze er eentje in de Atlantische Oceaan laten vallen. Cynisch grapje: dat krijg je met leasebakken, daar zijn mensen minder zuinig op.

Over het capturen van de ILS; waarschijnlijk doe je dat al, maar de optimale de optimale hoek om een localizer te intercepten is 30 graden verschil met de localizer koers, dus bijvoorbeeld een track 153 voor een approach op de Polderbaan op Schiphol (final approach course 183).
Zorg dat je niet te hard vliegt: 210 of 180 kts is prima. Let daarbij ook op eventuele tailwind. Als je 210 kts vliegt met 60 kts tailwind gaat het alsnog niet zo lekker.

Gave scenery van Flamingo trouwens, super realistisch. Wie maakt die? :+

Uitvreter schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:22:
[...]

Ze hebben er nu 15, waarvan er twee geparkeerd staan. Allemaal A330-203. Allemaal geleased.
In 2005 hebben ze er in Toronto eentje de baan uit laten glijden, en in 2009 hebben ze er eentje in de Atlantische Oceaan laten vallen. Cynisch grapje: dat krijg je met leasebakken, daar zijn mensen minder zuinig op.

Over het capturen van de ILS; waarschijnlijk doe je dat al, maar de optimale de optimale hoek om een localizer te intercepten is 30 graden verschil met de localizer koers, dus bijvoorbeeld een track 153 voor een approach op de Polderbaan op Schiphol (final approach course 183).
Zorg dat je niet te hard vliegt: 210 of 180 kts is prima. Let daarbij ook op eventuele tailwind. Als je 210 kts vliegt met 60 kts tailwind gaat het alsnog niet zo lekker.

Gave scenery van Flamingo trouwens, super realistisch. Wie maakt die? :+
Die van Toronto was een Airbus A340
Die in de plas een duik nam , was wel een A332

je bedoelt TNCB Kralendijk Flamingo Intl airport ?
Die is van Aerosoft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

ravw schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:07:
Die van Toronto was een Airbus A340
Die in de plas een duik nam , was wel een A332
Je hebt gelijk, het was een A340 in Toronto. Ik kan het verschil nooit zo goed zien. ;)
je bedoelt TNCB Kralendijk Flamingo Intl airport ?
Die is van Aerosoft.
Nee, ik bedoel natuurlijk TNCM. Mijn fout.
Maar het screenshot dat je postte ziet er erg goed uit. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Voor de mensen die de ATR hebben gekocht zonder korting en dit via steam account hebben gekocht ...
Ik ben al een paar dagen bezig om het geld terug te krijgen.
maar MS raad me aan om contact te zoeken met steam support

Alleen het probleem kom je dan weer tegen dat steam weer gaat zeggen dat het ouder dan 2 dagen is en gebruikt

:+

Maar geef niet op > heb nu de Steam maar even gemaild met deze bevindingen , dus hopelijk krijg ik die 80 punten snel weer bij geschreven .
Ja je moet er wat voor overhebben .
Dus hierbij weet je wat je kunt doen als je dus geen korting heb gehad op een steam account op die ATR.
Nu maar wachten tot die teruggeschreven word en dan maar eens kijken voor de Inibuild Lax :D Of KSEA O+
misschien wel beide mijn vakantie geld is ook binnen dus :+

Ik houd jullie op de hoogte hoe deze soap zich verder gaat ontwikkelen
:P

(mail van Steam heb ik terug , mail is niet in gebruik dus nu maar even weer via een andere manier dan maar even een algemene klacht ingediend met de vraag om die 80 punten terug te zetten .. met bewijs van MS.)

[Voor 10% gewijzigd door ravw op 19-05-2023 17:49]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Nieuwe van Carenado die er aankomt
182RG _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Onderweg van Boston naar Detroit in de Fenix A320.

Sinds lange tijd weer eens een crash to desktop gehad toen ik de motoren wilde starten de eerste keer, dus ik loop nu 11 minuten achter op schema...

#edit: En op de final approach weer een random crash :(

[Voor 57% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-05-2023 21:35]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• UrbanWoodz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:17
Fenix heeft een nieuwe blogpost geplaatst.

V2 gaat fantastisch worden!

:)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Straks hebben zij hun nieuwe EFB nog eerder geleverd dan dat PMDG hun eerste af heeft.

Heb trouwens al een tijdje geen 320 of 737 meer aangeraakt. De 152 improvement mod, de Kodiak en de TBM hebben het even overgenomen. Vooral met de 152 proberen VFR te vliegen (zonder GPS) is een hele leuke uitdaging

[Voor 56% gewijzigd door cracking cloud op 20-05-2023 12:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JayZeeTie
cracking cloud schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:32:
Straks hebben zij hun nieuwe EFB nog eerder geleverd dan dat PMDG hun eerste af heeft.

Heb trouwens al een tijdje geen 320 of 737 meer aangeraakt. De 152 improvement mod, de Kodiak en de TBM hebben het even overgenomen. Vooral met de 152 proberen VFR te vliegen (zonder GPS) is een hele leuke uitdaging
Waarom heeft iedereen zo nodig een EFB nodig voor die PMDG?
Alles zit toch gewoon in de FMC verwerkt.
JayZeeTie schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:19:
[...]

ja wilde net zeggen
ach het enige wat ik op die EFB zou willen hebben is een map (vliegveld en route)
en cam view vanaf de neuswiel
zodat je eens goed kunt zien waar je moet stoppen :P
(niet overal staan die ADHD lui met die stokken te zwaaien) :+ :+
YouTube: Airport employee dancing on the tarmac

maar alles zit er gewoon in de FMC verwerkt inderdaad

[Voor 16% gewijzigd door ravw op 20-05-2023 13:30]

• mvbo
Ik heb ook altijd het idee dat ik wat mis, die efb lijkt me ook useless. Performance calculations kan wel handig zijn en dat kan niet met de fmc, maar dat kan je ook met externe tools doen. Charts etc lijkt me echt onhandig om dat in de efb te hebben, ik zet mn laptop of ipad nu naast me met navigraph en dat werkt veel handiger. Of zie ik nog iets anders over het hoofd?

• JayZeeTie
In de Ini A310 vind ik het irritant dat ik ook nog in dat tablet ding mn Vspeeds moet bereken.
Laat dat lekker automatisch gebeuren in de FMC zoals de PMDG dat doet.

Charts doe ik wel lekker op mn telefoon of gewoon via de navigraph app. Want vliegen doe je toch in Windowed mode

Ook in de ATR vraag ik me serieus af wat de meerwaarde van dat ding is.

[Voor 11% gewijzigd door JayZeeTie op 20-05-2023 17:06]

JayZeeTie schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 17:06:
In de Ini A310 vind ik het irritant dat ik ook nog in dat tablet ding mn Vspeeds moet bereken.
Laat dat lekker automatisch gebeuren in de FMC zoals de PMDG dat doet.

Charts doe ik wel lekker op mn telefoon of gewoon via de navigraph app. Want vliegen doe je toch in Windowed mode

Ook in de ATR vraag ik me serieus af wat de meerwaarde van dat ding is.
voor die grondhandelingen vind ik het wel fijn en je vliegtuig van boven af te laten zien , met pax cargo en feul .
at zijn wel leuke dingen die handig zijn.
En zo als andere het ook doen is laten zien hoe ver je in de vlucht ben
Zoals dat de pax het ook te zien krijgt .

maar kaarten vind ik ook wel makkelijk.
Ik probeer zo veel mogelijk in het vliegtuig zelf te blijven
En mijn tablet en telefoon wil ik zo kaal / schoon mogelijk houden.

Zo bijna al weer de landing gaan inzetten.
Van Suvarnabhumi int naar Kualanamu int aan het gaan :+ nacht vlucht (A330)

[Voor 6% gewijzigd door ravw op 20-05-2023 17:20]

Acties:
  • +2Henk 'm!
JayZeeTie schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:19:
[...]

1. rechtstreeks flightplan van simbrief inladen
2. navigraph (vooral handig in VR)
3. load/unload van het toestel, refuel, gewichten checken e.d.
Ben alleen nog op zoek naar een monitor smal en lang die ik onder de monitor kan plaatsten waar ik deze schermen op kwijt te kunnen

Het mooiste zou zijn 2 10 inc naast elkaar ...
dacht zelf aan zo iets te kopen

https://www.bol.com/nl/nl...cy1QdMEA.2.7.ProductTitle
maar ik heb alleen nog display poorten vrij geen HDMI
Dus moet echt Display poort hebben ( die heeft deze)

Wantd an kan ik die schermen dus egwoon naast elkaar onder mijn monitor zetten en dat is ook makkelijker aflezen omdat ze dan groter zijn dan wat ze nu zijn.

[Voor 33% gewijzigd door ravw op 20-05-2023 17:35]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 16:29

ralpje

Deugpopje

Displayport kun je prima met een convertor kabel op HDMI aansluiten. Andersom is een ander verhaal.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1Henk 'm!
He he Eindelijk de ATR is nu terug betaald via Steam , heeft even wat mailtjes gekost maar we hebben hem nu voor FREE _/-\o_

Even kort samengevat.

Geld terug gevraagd via MS en wat te doen met een steam account.

MS: je moet steam vragen de punten terug te geven.
Stuur mailtje mee als bewijs.
--------- Gedaan-----------

Antwoord steam:
Hier is alles goede gegaan de betaling is gewoon goed door gekomen en de aangekochte product is goed gekeurd. :-)
U moet bij MS wezen
---------------------------------
Terug naar Steam geschreven.

Ja de aankoop bij jullie is goed maar was door MS te veel berekend door hun.
De korting was nog niet doorgevoerd in hun winkel.
En hebben ze dus besloten het product gratis te geven om hun fout te herstellen.
En hebben mij gevraagt om aan jullie mede te delen het bedrag terug te storten aan punten.
Weer de mail mee gestuurd.

En net bericht dat alles nu wel goed is ATR staat er nog in en de punten zijn terug :D

[Voor 76% gewijzigd door ravw op 20-05-2023 20:33]

Bestaan er losse trimwheels voor MSFS? Kan wel die velocity one yoke aanschaffen maar die is nogal prijzig. Loop nu continu te klooien dat 1 klik trim te veel is en dan weer 1 klik naar beneden ook teveel

Acties:
  • +1Henk 'm!
cracking cloud schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:29:
Bestaan er losse trimwheels voor MSFS? Kan wel die velocity one yoke aanschaffen maar die is nogal prijzig. Loop nu continu te klooien dat 1 klik trim te veel is en dan weer 1 klik naar beneden ook teveel
https://flightvelocity.co...t-velocity-trim-wheel-pro

Saitek Pro Flight Cessna Trim Wheel is er ook maar is nergens te krijgen

je kunt ook als je een stuurwiel heb die instellen als trim ... zie ik ze ook wel doen.
Of tweede muis en dan scrollwheel gebruiken er voor

[Voor 5% gewijzigd door ravw op 20-05-2023 23:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PThijssen
ravw schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 17:29:
Ben alleen nog op zoek naar een monitor smal en lang die ik onder de monitor kan plaatsten waar ik deze schermen op kwijt te kunnen ...
...
Dus moet echt Display poort hebben ( die heeft deze)
...
USB-C / tablet. Dat zou denk ik ook een leuke optie zijn, of niet? Gewoon twee tablets gebruiken en dan draadloos of via USB-(C) koppelen aan je pc als extra monitor.

( https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00088544/ )
( https://www.airdroid.com/...ndroid-tablet-as-monitor/ )

[Voor 5% gewijzigd door PThijssen op 21-05-2023 10:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JayZeeTie
cracking cloud schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 17:26:
[...]

1. rechtstreeks flightplan van simbrief inladen
Dat werkt voor de pmdg gewoon prima via de Navigraph downloader :)

Acties:
  • +2Henk 'm!
JayZeeTie schreef op zondag 21 mei 2023 @ 12:16:
[...]

Dat werkt voor de pmdg gewoon prima via de Navigraph downloader :)
Ik vind het handiger om dat rechtstreeks in het toestel zelf te doen zoals bij de fbw en fenix. Plus dat het makkelijker werkt in vr. En je kan dan ook in het toestel zelf de data zien, zoals verwacht aantal pax en fuel en de route. Doe alles het liefst zoveel mogelijk vanuit msfs zelf.

Maar heb de 737 al een tijd niet meer gevlogen, het lage en trage spul heeft momenteel mijn voorkeur

Acties:
  • 0Henk 'm!
cracking cloud schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:39:
[...]

Ik vind het handiger om dat rechtstreeks in het toestel zelf te doen zoals bij de fbw en fenix. Plus dat het makkelijker werkt in vr. En je kan dan ook in het toestel zelf de data zien, zoals verwacht aantal pax en fuel en de route. Doe alles het liefst zoveel mogelijk vanuit msfs zelf.

Maar heb de 737 al een tijd niet meer gevlogen, het lage en trage spul heeft momenteel mijn voorkeur
Ik zelf ben ook meer alles van uit de cockpit zelf regelen.
Gebruik zo min mogelijk externe programma's.

Met GA en kleine airliners ziet FS er heel anders eruit.
Ik zelf vind het ook leuker wat lager te vliegen.
Maar dan kom je soms stukken tegen die echt ala FS98 zijn.
Dat vind ik dan wel wat minder , daar heb je met een Hoogvlieger veel minder last van ..
Zeker als het weer lekker dicht zit met wolken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 16:29

ralpje

Deugpopje

Schiet je weinig mee op. Ook die losse wheels (of in ieder geval de trimwheel die op m'n Honeycomb Bravo zit, dus ik verwacht de rest ook) werken gewoon intern met een sensortje die de klik registreert. Aan dat wheel draaien is due gewoon een X-aantal kliks.
Als je nu al een hardware button gebruikt die de klik doet kun je beter kijken of de sensitivity ofzo kunt aanpassen. Ik denk dat je toch snel tegen de beperkingen van de software aanloopt; er wordt uiteindelijk gewoon een trim_down of trim_up event verstuurd waar de simulator iets mee moet doen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1Henk 'm!
ravw schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 17:29:
Ben alleen nog op zoek naar een monitor smal en lang die ik onder de monitor kan plaatsten waar ik deze schermen op kwijt te kunnen
Zoals @PThijssen ook al zei kun je die schermen prima op een (oude) tablet zetten. Ik gebruik zelf de software spacedesk ism een 7" oude tablet (die nog op Android V4.2.2 draait!) als 2e scherm. Verbind deze met USB (kan ook gewoon via WIFI, maar dan is de verbinding minder stabiel) Nadeel met USB is dat je maar 1 tablet tegelijk kunt aansluiten, terwijl je via wifi meerdere tablets aan kunt. Ik gebruik spad.next om hierop een aantal VFIP (virtuele FIP's van Logitech) te zetten, maar aangezien je tablet gewoon als extra scherm werkt kun je hier alles op zetten.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1Henk 'm!
Als je de gevoeligheid in wil stellen zul je dit met external programma's moeten doen. Standaard in MSFS heb je daar op dit moment geen mogelijkheden voor (tenzij je in de config-files van de vliegtuigen zelf gaat rommelen, maar dit werkt weer niet voor vliegtuigen die via de marketplace zijn aangeschaft). Heb alleen ervaring met spad.next, maar kan met voorstellen dat Asis and Ohs dit ook kan.

Ipv een percentage kun je dan zelfs de positie van je trimwiel bepalen, waardoor je nog nauwkeuriger kunt werken. Hier heb je een uitleg van het instellen met spad.next die veel beter is ik het zou doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PThijssen
https://www.reddit.com/r/..._using_a_usb_volume_knob/

Acties:
  • 0Henk 'm!
Die is wel creatief, maar uiteindelijk is het nog steeds een keybind. Trim axis zou fijn zijn maar voor nu is het pielen met de trim icm motorvermogen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PThijssen
cracking cloud schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:45:
Die is wel creatief, maar uiteindelijk is het nog steeds een keybind. Trim axis zou fijn zijn maar voor nu is het pielen met de trim icm motorvermogen.
Het is wel een "vloeiende" keybind. Gewoon analoog. Op mijn TM 16000M Throttle zit ook een draaiknopje welke ik voor de trim gebruik. Helaas gaat die niet helemaal rond en zit er dus een "stop" op, maar zo`n volume knop kun je gewoon installen als trim. Ook in de opties van FS zelf kun je dan de curve aanpassen hoe snel die moet reageren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Stabiliteitsissues lijken verholpen. Ben in een aantal iteraties teruggegaan naar de Nvidia Studio driver uit Februari...

Zojuist van Boston (KBOS) naar Denver (KDTW) gevlogen in de A320, die heb ik beiden payware en zijn allebei wel erg mooi. Denver is best een geinige layout qua terminal.

Ik denk dat ik dadelijk vanuit Miami (KMIA) naar Santo Domingo, Puerto Rico Domenicaanse Republiek (MDSD) ga. Vlucht van iets meer dan 2 uur, met onderweg een passage over de Bahama's. Lijkt me wel een mooie vlucht.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hoogie2004 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:19:
Stabiliteitsissues lijken verholpen. Ben in een aantal iteraties teruggegaan naar de Nvidia Studio driver uit Februari...

Zojuist van Boston (KBOS) naar Denver (KDTW) gevlogen in de A320, die heb ik beiden payware en zijn allebei wel erg mooi. Denver is best een geinige layout qua terminal.

Ik denk dat ik dadelijk vanuit Miami (KMIA) naar Santo Domingo, Puerto Rico (MDSD) ga. Vlucht van iets meer dan 2 uur, met onderweg een passage over de Bahama's. Lijkt me wel een mooie vlucht.
MDSD (Las Américas International Airport) is Dominican Republic
Geen Puerto Rico
:9

Ik vind landen op MDPC (Punta Cana International Airport) wel veel mooier
Zeker op 08 - 26 , dan moet je tussen de bomen door taxiën. _/-\o_

MDPP (Gregorio Luperon International / Puerto Plata Airport is ook wel erg gaaf om te doen.

Maar MDPC ( daar is een payware, alleen niet in MP, maar die geeft je wel veel meer sfeer)
die andere zijn wel te krijgen op MP

Als je op Puerto Rico wil vliegen,zou je TJST nemen die is erg mooi
Je krijgt die stad er ook bij _/-\o_

Ja ik heb al erg veel airports gekocht in die omgeving
Net even SKRG gekocht van V pilot Designs
Die andere in Medellin (Colombia) heb ik al :*)

Trouwens zie dat ze nu in de aanbieding zijn al die tropische vliegvelden :-)
van TROPICALSIM-2

https://secure.simmarket.com/tropicalsim-2.mhtml

Als die lui van TROPICALSIM-2 hun spullen nou eens gingen verkopen op MP
Dan kan ik die omgeving ook eens op gaan vullen

[Voor 25% gewijzigd door ravw op 22-05-2023 20:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-05 15:53
Dat DLSS3 is heerlijk, 4070 draait super. Alleen hoe fix ik de landschap die random op achtergrond blijft komen/laden? Zie mijn filmpje, vanaf 1:47 zie je het, hoe is dat op te lossen pff

[Voor 14% gewijzigd door FSXnoob op 23-05-2023 18:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UrbanWoodz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:17
Heb je het ook als DLSS3 is uitgeschakeld?

Het lijkt er op dat de tile(s) niet lekker in wil laden. Heb je caching ingeschakeld?

• PThijssen
FSXnoob schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:30:
Dat DLSS3 is heerlijk, 4070 draait super. Alleen hoe fix ik de landschap die random op achtergrond blijft komen/laden? Zie mijn filmpje, vanaf 1:47 zie je het, hoe is dat op te lossen pff
Heb daar zelf ook erg veel last van en heb dat ook met DLSS2 en zonder:
PThijssen in "[PC/XBox] Microsoft Flight Simulator (2020)"

ravw in "[PC/XBox] Microsoft Flight Simulator (2020)"

We zijn niet de enige. Lijkt er ook op dat het nog wel even gaat duren voordat het gefixt gaat worden.
https://forums.flightsimu...ing-popping-in/547197/404

[Voor 18% gewijzigd door PThijssen op 24-05-2023 09:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:06
cracking cloud schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:45:
Ik verwacht dat MSFS wel een trimwheel axis heeft maar handig is het niet; Doordat de autopilot meestal trim gebruikt om het vliegtuig op hoogte te houden komt de positie van je fysieke trimwheel niet meer overeen met die in de sim. Dat geeft bijzondere effecten wanneer je dan de autopilot uit zet, Eigenlijk moet je eerst het trimwheel dan weer gelijk zetten met die in de sim.
In het echt is zo'n trimwheel gemotoriseerd zodat je dat probleem daar niet hebt, hoewel er wel vliegtuigen bestaan waar je inderdaad voor het uitzetten van de AP eerst je trim goed moet zetten.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• upclocker
  • Nu online
Allard schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:45:
[...]

Ik verwacht dat MSFS wel een trimwheel axis heeft maar handig is het niet; Doordat de autopilot meestal trim gebruikt om het vliegtuig op hoogte te houden komt de positie van je fysieke trimwheel niet meer overeen met die in de sim. Dat geeft bijzondere effecten wanneer je dan de autopilot uit zet, Eigenlijk moet je eerst het trimwheel dan weer gelijk zetten met die in de sim.
In het echt is zo'n trimwheel gemotoriseerd zodat je dat probleem daar niet hebt, hoewel er wel vliegtuigen bestaan waar je inderdaad voor het uitzetten van de AP eerst je trim goed moet zetten.
Ben wel benieuwd welke vliegtuigen dat dan zijn? Ik kan me niet voorstellen eigenlijk dat dat is toegestaan door de autoriteiten. Daarnaast moet je voor je de AP inschakelt bij de meeste toestellen wel in trim zijn.

• Allard
upclocker schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:51:
[...]

Ben wel benieuwd welke vliegtuigen dat dan zijn? Ik kan me niet voorstellen eigenlijk dat dat is toegestaan door de autoriteiten. Daarnaast moet je voor je de AP inschakelt bij de meeste toestellen wel in trim zijn.
Wat kan je je niet voorstellen? Dat een autopilot trim gebruikt?

Voor zover ik weet gebruikt een autopilot ook de trimtab om de het vliegtuig op hoogte te houden. Vereiste is dat het trimwheel gekoppeld is aan een servomotor zodat de autopilot ook daadwerkelijk het trimwheel kan bedienen.
Als je cockpitfilmpje bekijkt van een commerciele airliner zie je regelmatig het trimwheel als een dolle draaien terwijl er niemand met z'n tengels aan zit.
Uiteraard is het belangrijk om de voor het inschakelen van de AP te zorgen dat het vliegtuig min of meer in balans is, en dus ook in trim.
Maar de AP gebruikt dezelfde trim ook om het vliegtuig op hoogte te houden via een servomotor die het trimwheel bedient.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• upclocker
  • Nu online
Allard schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:32:
[...]

Wat kan je je niet voorstellen? Dat een autopilot trim gebruikt?

Voor zover ik weet gebruikt een autopilot ook de trimtab om de het vliegtuig op hoogte te houden. Vereiste is dat het trimwheel gekoppeld is aan een servomotor zodat de autopilot ook daadwerkelijk het trimwheel kan bedienen.
Als je cockpitfilmpje bekijkt van een commerciele airliner zie je regelmatig het trimwheel als een dolle draaien terwijl er niemand met z'n tengels aan zit.
Uiteraard is het belangrijk om de voor het inschakelen van de AP te zorgen dat het vliegtuig min of meer in balans is, en dus ook in trim.
Maar de AP gebruikt dezelfde trim ook om het vliegtuig op hoogte te houden via een servomotor die het trimwheel bedient.
Je stelt dat bij sommige toestellen voor het uitschakelen van de autopilot je de trim moet zetten. Daar ben ik wel benieuwd naar. ;)

• Allard
upclocker schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:39:
[...]

Je stelt dat bij sommige toestellen voor het uitschakelen van de autopilot je de trim moet zetten. Daar ben ik wel benieuwd naar. ;)
Ik las dat in een POH maar weet niet meer welk vliegtuig. het was iig een ouder type GA.
Waarschijnlijk gaat het dan om een autopilot die met een servo rechtstreeks de elevator aanstuurt maar niet het trimwheel.
Ik weet niet of dit nu nog zou mogen maar denk dat zolang het maar in de POH staat vermeldt het geen probleem is.

>>volgens OpenAI (ChatGPT) heeft bijv. de Piper Cherokee geen electrische trim, maar bijv ook oudere modellen van de Cessna 172.
Ik kan mij herinneren dat er dan ergens een indicator is die aangeeft of de manuele trim "out of sync" is en dat de piloot bij gebruik van de autopilot dus steeds de trim moet corrigeren, maar sowieso bij uitschakelen van de autopilot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• upclocker
  • Nu online
Allard schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:41:
[...]

Ik las dat in een POH maar weet niet meer welk vliegtuig. het was iig een ouder type GA.
Waarschijnlijk gaat het dan om een autopilot die met een servo rechtstreeks de elevator aanstuurt maar niet het trimwheel.
Ik weet niet of dit nu nog zou mogen maar denk dat zolang het maar in de POH staat vermeldt het geen probleem is.

>>volgens OpenAI (ChatGPT) heeft bijv. de Piper Cherokee geen electrische trim, maar bijv ook oudere modellen van de Cessna 172.
Ik kan mij herinneren dat er dan ergens een indicator is die aangeeft of de manuele trim "out of sync" is en dat de piloot bij gebruik van de autopilot dus steeds de trim moet corrigeren, maar sowieso bij uitschakelen van de autopilot.
Klopt de Piper Commanche heeft dat bijvoorbeeld. De AP geeft dan ook aan dat je moet trimmen tijdens AP gebruik. Maar dus niet alleen voor het disconnecten. Je wilt namelijk altijd in trim vliegen.
Hoe groot zijn die honeycomb alpha en bravo naast elkaar?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PThijssen

Stevig spul dus. Ben benieuwd of het gaat passen, vanavond mijn bureau opmeten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PThijssen
cracking cloud schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:10:
Stevig spul dus. Ben benieuwd of het gaat passen, vanavond mijn bureau opmeten
Als hij uiteindelijk niet op je bureau past, dan mag je hem ook naar mij doorsturen hoor, ik maak er dan wel gewoon ruimte voor ;)
Die afmetingen weerhoud mij er ook gewoon van om hem aan te schaffen. Ik heb al niet zo heel veel ruimte op dat zolderkamertje. Misschien toch maar eens die 19"serverkast weg doen.

Gisteren eindelijk mijn spullen weer terug gehad van Alternate. Wat een toko... geen extra informatie. Geven alleen aan dat ze een bios update hebben gedaan (wat ik ook al had gedaan) en dat hij doorstartte in Windows.. dus goed. Zelfde mobo teruggestuurd maar wel (zonder info) nieuw geheugen en een nieuwe processor. Gisteravond maar meteen inelkaar gezet en getest en het werkt vooralsnog. VR in FS gaat nu weer als een zonnetje. Had ook meteen de nieuwe NVIDIA drivers gedownload en die werken dus ook. Binnenkort maar wat tijd reserveren voor tweaken van de settings en mijn vlieguren ophogen :)

Welke headset heb je? VR is zo super vet in msfs, mooi dat het weer werkt

• PThijssen
cracking cloud schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:38:
Welke headset heb je? VR is zo super vet in msfs, mooi dat het weer werkt
VR is inderdaad erg vet (als het werkt). Zelf heb ik de Oculus Quest 2 (staat in m`n handtekening ;) ) omdat die ook stand allone en draadloos kan werken. Optimaal is het allemaal niet omdat je goede hardware moet hebben en dan nog heel veel moet tweaken en erg afhankelijk bent van goede drivers.
Dank je, ben erg blij dat ik eindelijk weer een werkend systeem heb met de nieuwe componenten.

Acties:
  • +1Henk 'm!
cracking cloud schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:38:
Hoe groot zijn die honeycomb alpha en bravo naast elkaar?
Je had al antwoord gehad zag ik maar de Bravo is een flinke unit. Mijn bureau heeft een metalen 'balk' aan de vóórzijde en de clamps waren niet diep genoeg om eroverheen te passe / de opening niet groot genoeg dus ik heb een extra plaat op m'n bureau gelegd die iets dieper was dan het bureau zelf zodat ie goed past.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Dat is wel een goede tip, mijn bureau is ook vrij dik (5cm denk ik), dus als het niet past in de breedte of hoogte kan ik dat altijd nog doen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51
De PDMG 737 staat morgenochtend in de Xbox Marketplace O+

Acties:
  • +1Henk 'm!
cracking cloud schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:21:
Dat is wel een goede tip, mijn bureau is ook vrij dik (5cm denk ik), dus als het niet past in de breedte of hoogte kan ik dat altijd nog doen.
Hebben eventueel ook nog grotere klemmen

https://www.aerosoft.com/.../3710/honeycomb-xl-clamps

Acties:
  • +2Henk 'm!
Thom2289 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:41:
De PDMG 737 staat morgenochtend in de Xbox Marketplace O+
Pak je leesbril alvast maar erbij.
de handleiding van toen oude FS

en ja ik heb ooit elke letter die daar instaat gelezen .... :X :X ( inc cijfers)

[Voor 8% gewijzigd door ravw op 26-05-2023 00:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!
ravw schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:47:
[...]

Pak je leesbril alvast maar erbij.
de handleiding van toen oude FS

[Afbeelding]

en ja ik heb ooit elke letter die daar instaat gelezen .... :X :X ( inc cijfers)
Zo mooi hoe ze het een "QUICK reference handbook" noemen en het nóg steeds een dik boekwerk is.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0Henk 'm!
Even een vraagje die Enviro (Xplane ) is nu ook uit voor MSFS , maar moet je die dan opnieuw kopen of krijg je die als je enviro al heb?
Kan er niets over vinden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:46
Blijft prachtig. Vanavond tijd gevonden om wat circuitjes te vliegen op EHLE. En zowaar waren er ook andere vliegers op en rond het vliegveld actief. Geeft een mooie sfeer.
Iemand die ervaring heeft met Spad.next? Probeer de honeycomb bravo te koppelen en heb wat scripts gedownload die ik nu probeer te begrijpen.

Zo op het eerste oog doet onderstaand script hetzelfde, namelijk de autopilot op heading mode zetten ongeacht of je kort drukt of lang drukt. Maar er staan toch 2 verschillende events vermeld. Wat is het verschil tussen beide events?

Acties:
  • +1Henk 'm!
cracking cloud schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:56:
Iemand die ervaring heeft met Spad.next? Probeer de honeycomb bravo te koppelen en heb wat scripts gedownload die ik nu probeer te begrijpen.

Zo op het eerste oog doet onderstaand script hetzelfde, namelijk de autopilot op heading mode zetten ongeacht of je kort drukt of lang drukt. Maar er staan toch 2 verschillende events vermeld. Wat is het verschil tussen beide events?
Zou inderdaad zeggen dat dit hetzelfde is. Het event "AP_PANEL_HEADING_HOLD" is een Simconnect event. Zie het event "AP_HDG_HOLD" er bij mij ook niet bijstaan maar kan een FSUIPC event zijn of voor een specifiek vliegtuig of iets dat in de loop der tijd aangepast/verwijderd is. Simconnect events worden ook iedere keer geupdate/toegevoegd/verwijderd.

Gebruik eigenlijk nooit gedownloaden scripts (behalve wat al standaard ingesteld staat), maar probeer alles naar eigen hand in te stellen. Lijkt in het begin vrij lastig maar als je spad.next eenmaal doorhebt gaat dit vanzelf. En iedere keer leer je weer iets meer. Het koppelen van verschillende soorten hardware is voor mij ook een deel van de hobby, naast het vliegen zelf.

Blijft altijd even uitzoeken welk event je nu moet gebruiken, zeker met de geavanceerde vliegtuigen die LVAR's gebruiken.

De uitleg van de simconnect events vind je overigens hier.
https://docs.flightsimula...s/Event_IDs/Event_IDs.htm

Bedankt, ga er zeker verder induiken. Had ook axes and ohs geprobeerd maar die interface is veel spartaanser. Uiteindelijk wil ik de 737 en fenix 320 er ook in hebben maar dat zal wel een paar avonden trial and error worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:00
cracking cloud schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:49:
Bedankt, ga er zeker verder induiken. Had ook axes and ohs geprobeerd maar die interface is veel spartaanser. Uiteindelijk wil ik de 737 en fenix 320 er ook in hebben maar dat zal wel een paar avonden trial and error worden.
Kijk even naar de filmpjes van Les O’Reilly op YouTube: https://m.youtube.com/@LesOReilly

Binnen 5 minuten werkte mijn bravo met spad.next met de 737 :-)

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

Bedankt, ga ik zeker doen. Ben nu met de kodiak bezig. Wat in MSFS kan doe ik daar maar bv de ignition en AUX bus konden daar in niet. Aux bus gefixt met een online script en de ignition met zelf debuggen. Wel super leuk om te doen. Nu ook ervoor gezorgd dat het Starter Engaged lampje op de Bravo aangaat als ik de ignition aan heb. Verslavend, dat is het zeker.
Pagina: 1 ... 313 314 315 Laatste

Let op:
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee