Acties:
  • +17 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 10:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vG3LX0HQc9ycRWsuRgjS-54HEIE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9VAapZ7iUOEH11rYeZGgC6VJ.png?f=user_large

Regels

• Dit topic gaat enkel over de nieuwe Microsoft Flight Simulator (2020). Berichten over andere flight sims zoals FSX en X-Plane kunnen in het algemene Flight Simulator topic!
  • Aantal pics is niet echt gelimiteerd, zolang ze maar niet te groot zijn qua KB's. Resize ze ook zelf en gooi geen pics groter dan 800x600 hier neer.
  • Zet bij voorkeur thumbails neer die verwijzen naar pics als die >800x600 zijn.
  • Vermeld wat je op de plaat hebt gezet, van waar naar waar je vliegt en met welke kist en (indien van toepassing) met welke scenery.
  • Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan, houd het een beetje verdeeld.
  • Houd het topic op niveau. Dus niet continue enkel "wow, mooie pics!".
  • Geen offtopic gebabel, geflame, geruzie, gescheld etc.
  • Zorg dat je berichten goed te lezen zijn voor andere gebruikers. Let op spelling/grammatica, het gebruik van hoofdletters, komma's en punten.
  • Zie je iets wat niet kan? Gebruik dan de [Afbeelding] -knop.
  • Bij een vraag: Is je vraag duidelijk? Is het wel echt een vraag?
  • Post geen links naar websites met daarop illegaal verkregen software
  • Hardware discussies graag in het algemene Flight Simulator topic!

Microsoft Flight Simulator

Microsoft Flight Simulator 2020 released op 18 augustus 2020 voor Windows 10. De game is ontwikkeld door het Franse Asobo Studios.

Inhoudsopgave

Informatie
Edities
Systeemeisen
Veelgestelde vragen
Screenshots
Videos
Artikelen
Add-ons
Poll

Asobo Studio
Microsoft Flight Simulator is de jongste simulator in de Flight Simulator franchise. Microsoft sloot in 2009 de eigen Aces Game Studio, waardoor er gezocht moest worden naar een nieuwe studio die Flight Simulator kon gaan ontwikkelen. Microsoft kwam bij de Franse Asobo Studio uit. Asobo Studio staat bekend om de grote openwereld van Fuel, waar het bedrijf samen met Codemasters aan heeft gewerkt. Ook heeft het bedrijf uit Frankrijk gewerkt aan HoloTour, een demo voor de HoloLens. Microsoft zag hier een goede basis voor de nieuwe Flight Simulator.

Bing en Azure
De nieuwe Flight Simulator is het resultaat van een samenwerking tussen Microsoft en Asobo Studio. In de nieuwe simulator ligt de basis bij Microsofts Bing Maps en cloudcomputing-service Azure. De beelden die nodig zijn om de wereld te vormen komen uit Bing Maps. Op plaatsen waar detail mist, wordt dat ingevuld door kunstmatige intelligentie die draait op Azure. Bing beschikt van zo'n driehonderd steden over de hele wereld over zeer nauwkeurige beelden.

Actuele weersinformatie
Flight Simulator haalt actuele weersinformatie op en maakt daar indrukwekkend realistisch weer van. Het belangrijkste is dat de atmosfeer in de sim bestaat uit volumetrische entiteiten. Wolken hebben massa, net als regen. Zo is de luchtvochtigheid in de lucht anders dan bij de grond. Weersverschijnselen zoals een regenboog komt uit zichtzelf. Deze zijn niet geprogrammeerd. In de preview van Tweakers wordt uitgebeid ingegaan op het weer.

Er verschijnen drie edities van Microsoft Flight Simulator:
  • Standard Edition (€69,99)
    De standaardeditie bevat 20 gedetailleerde vliegtuigen met unieke vluchtmodellen en 30 handgemaakte luchthavens.
    Bestel in de Microsoft Store
    Bestel op Steam
  • Deluxe Edition (€89,99)
    De Deluxe Edition bevat alles van de standaardversie van Microsoft Flight Simulator plus 5 extra nauwkeurige vliegtuigen met unieke vluchtmodellen en 5 extra handgemaakte internationale luchthavens.
    Bestel op Steam
  • Premium Deluxe Edition (€119,99)
    De Premium Deluxe Edition omvat alles van Microsoft Flight Simulator Standard Edition plus 10 extra zeer nauwkeurige vliegtuigen met unieke vluchtmodellen en 10 extra handgemaakte internationale luchthavens.
    Bestel op Steam
* Betreft vliegvelden die met de hand zijn gemaakt en dus gedetailleerder zijn. Check Veelgestelde vragen welke handgemaakte vliegvelden je krijgt per editie. De overige +/- 37.000 vliegvelden zitten uiteraard in de simulator.

Van Microsoft Flight Simulator verschijnen ook fysieke versies in Europa met 10 DVD's. Deze worden uitgebracht door Aerosoft. Let op dat bij elke launch van Microsoft Flight Simulator disc 1 in de drive moet zitten. Heb je geen drive of wil je niet elke keer disc 1 van Microsoft Flight Simulator nodig hebben, koop dan de digitale versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0lyzdWFQAjIUwWVFTIievZr_xs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wFTK0gh9RAhDXHgGiwF0DYBk.png?f=user_large

Minimum systeemeisen
CPU: Ryzen 3 1200 / Intel i5-4460
GPU: Radeon RX 570 / NVIDIA GTX 770
VRAM: 2GB
RAM: 8GB
HDD: 150GB
Bandwidth: 5 Mbps

Aanbevolen systeemeisen
CPU: Ryzen 5 1500X / Intel i5-8400
GPU: Radeon RX 590 / Nvidia GTX 970
VRAM: 4GB
RAM: 16GB
HDD: 150GB
Bandwidth: 20 Mbps

Ideale systeemeisen
CPU: Ryzen 7 Pro 2700X / Intel i7-9800X
GPU: Radeon VII / Nvidia RTX 2080
VRAM: 8GB
RAM: 32GB
SSD: 150GB
Bandwidth: 50 Mbps

Voor welke platformen verschijnt Microsoft Flight Simulator?
Microsoft Flight Simulator is op 18 augustus 2020 verschenen voor Windows 10 en op 27 juli 2021 voor de Xbox Series X|S.

Zal VR worden ondersteund?
Microsoft heeft bevestigd dat FS2020 VR gaat ondersteunen. Vermoedelijk zal de VR-modus beschikbaar zijn voor of gedurende de herfst.
Ook TrackIR zal ondersteund worden (per Alpha build 23-7).

Zijn er abonnementen in-game?
Er is geen bevestigde aankondiging over abonnementen in de game.

Ik heb een bug gevonden die ik graag wil melden? Hoe en waar kan dit precies?
Het is belangrijk om bij het reporten van bugs zoveel mogelijk informatie te geven. Bij het reporten van fouten van scenery is het belangrijk om foto's van de echte wereld mee te sturen.
Bugs kunnen hier worden gereport.

Wordt Microsoft Flight Simulator meegeleverd met de Xbox Game Pass?
Ja, Microsoft Flight Simulator zal vanaf launch in de Xbox Game Pass zitten.

Is het mogelijk om de game via Steam te kopen?
Microsoft heeft op 30 juli 2020 bevestigd dat Microsoft Flight Simulator via Steam te koop is. Ook hier verschijnt de game op 18 augustus.

Welke vliegtuigen zitten er in Microsoft Flight Simulator?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pwR0qmkTy8Xvo-KTpW8Oil8xsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbVXeiLktUxEhzizTNZA7HKq.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azIAE_1GdS-vGvIcAW9mUuBBQKg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yVnPA8dW2OG6Ke47w2AolUjz.jpg?f=user_large

Ik zie dat er maar 30, 35 en 40 vliegvelden worden meegeleverd met Microsoft Flight Simulator. Wat houdt dit precies in?
Microsoft Flight Simulator zal vliegvelden hebben over de hele wereld, dit zijn er ongeveer 37.000. De aantallen die per versie worden aangegeven, zijn de vliegvelden die met de hand zijn gemaakt. Deze zijn dus gedetailleerder dan de vliegvelden die door middel van Bing Maps / Azure / AI worden gemaakt.

Welke gedetailleerde vliegvelden krijg ik met welke versie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsmqB9dKRJqIQoo_VehFoGf65oQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewHNlrfK94XCF5Qc8wn36RCM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHD-XK4NHYc11g2SflI1fKS9ZrQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bYA5i9P3NsSmiRYwA1UOdSiB.png?f=fotoalbum_large

Als ik de Standard / Deluxe Edition koop, kan ik later dan upgraden naar Deluxe / Premium Deluxe Edition?
A: Ja, upgraden is mogelijk, maar het zal het voordeligst zijn om direct de editie te kopen waar je in geïnteresseerd bent. Upgrade prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.

Help, ik weet niet waar ik heen moet vliegen. Hebben jullie nog leuke ideeën?
A: https://flightloc.com/locations heeft tientallen hotspots en toffe locaties om heen te vliegen!

Ik behaal hele lage fps in sommige vliegtuigen, wat kan ik hier aan doen?
A: Dit kan met veel verschillende factoren te maken hebben. Zowel pc specificaties als ingame specificaties hebben grote invloed op je uiteindelijke fps in FS2020. Daarnaast staan de airliners (A320/747/787) erom bekend veeleisender te zijn dan bijvoorbeeld de props. Een mogelijke fix kan de volgende link zijn: https://cdn.discordapp.co...8774409052210/FPS-Fix.zip

Zet deze map in je Community map binnen de FS2020 map en het zou mogelijk 5-15 fps kunnen schelen. Deze fix zorgt er namelijk voor dat de glazen panelen in deze vliegtuigen niet constant ververst worden. Met name bij schermen met een refresh rate van 100 of hoger zorgt dit voor veel fps verlies.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hrx5zel.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e2xSnlV.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zZkFxjk.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pw9s0Xk.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GCmztIZ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/McM5FN8.jpg

30-09-2019 reviews: Microsoft Flight Simulator - Vliegen boven een fotorealistische wereld
22-04-2020 nieuws: Microsoft Flight Simulator 2020 vereist minimaal 150GB opslagruimte
13-07-2020 nieuws: Microsoft Flight Simulator verschijnt op 18 augustus voor pc
17-07-2020 nieuws: Microsoft Flight Simulator krijgt ingebouwde gamewinkel voor externe ...
30-07-2020 Flight Simulator krijgt in de herfst vr-ondersteuning voor HP Reverb G2
17-08-2020 reviews: Microsoft Flight Simulator - Basis voor een erg mooie toekomst
14-11-2020 reviews: Microsoft Flight Simulator - Op reis met Ryzen 5000 en GeForce 3000

Orbx
Orbx heeft aangekondigd de volgende scenery content te gaan releasen:
  • EGLC London City Airport
  • Landmarks London City Pack
  • LOWI Innsbruck Airport
  • EGNM Leeds Bradford Airport
  • KORS Orcas Island Airport
  • KTIW Tacoma Narrows Airport
  • KBUR Hollywood Burbank Airport
  • KSBA Santa Barbara Municipal Airport
Deze content zal spoedig na de launch van MSFS2020 beschikbaar zijn. Kosten per pack zullen variëren van USD7.99 tot USD19.99 waarbij er korting te verkrijgen valt indien er al eerder Orbx producten zijn aangeschaft.

Aanschaf kan gedaan worden via Orbxdirect alsmede de Microsoft FlightSim Marketplace.

PMDG
PMDG heeft aangekondigd MSFS2020 te gaan supporten.

Het eerste vliegtuig wat PMDG zal gaan uitbrengen voor MSFS2020 is de Boeing 737NG3. Het is nog niet bekend wanneer dit vliegtuig uitgebracht zal worden of wat het gaat kosten.

flightsim.to
Het downloaden van verschillende landmarks (bijvoorbeeld bekende gebouwen, stadions, bruggen etc).

NeoFly
Een gratis add-on: "play as a freelance bush pilot who takes missions from a the NeoFly company".

LittleNavMap
Gratis open source flight planner, navigation tool, moving map, airport search and airport information system.

Poll: Welke versie van FS2020 ga jij spelen?
Standard Edition
Deluxe Edition
Premium Deluxe Edition
Xbox Game Pass (Standard Edition)
Nog geen beslissing gemaakt
Ik ga FS2020 niet spelen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402900&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Interesse om mee te werken aan de OP of heb je verbeteringen? Stuur me gerust een PM!

[ Voor 255% gewijzigd door RobinNL op 10-08-2021 09:46 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis585
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:36
Ik heb gisteren de premium editie gepreordered in Windows 10 store en ik hoop dat mensen die gepreordered hebben ook in de snel uitkomende beta zitten. De game is play anywhere dus als ik straks een Xbox Series X heb kan ik de game ook daarop spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Om een idee te geven van een ''niet-premium'' airport: YBAS Alice Springs Airport

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5OdP2iOoLJkKfKxtOH3VQwgzUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rf9TOmK2YqzUS6e5l0BB1hs8.jpg?f=fotoalbum_large

Google maps vergelijking:
https://www.google.com/ma...d-23.698042!4d133.8807471

Alsnog prima :)

[ Voor 20% gewijzigd door London op 15-07-2020 07:09 ]

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Lang naar uitgekeken én gisteren eindelijk ge-preorderd oOo

Ben trouwens nieuw hier "in deze hoek" van het forum en zal komende tijd voornamelijk meelezen. Wat een feest deze aanstaande release.

[ Voor 50% gewijzigd door Maurice W op 15-07-2020 07:51 ]

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Wordt dit weer eens een serieuze simulatorversie van FS of toch weer wat te arcade/kiddie-achtig?

Ik denk dat iedereen minimaal de premiumversie aan te raden valt, bij standaard zit Schiphol niet bij.

[ Voor 48% gewijzigd door CyberMania op 15-07-2020 07:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:24

swv

Vergeet ook niet dat je de standaard editie kunt spelen met Xbox Game Pass voor pc (of Ultimate wanneer je ook een Xbox hebt). Dit is er al vanaf €4 p/mnd waarvan eerste maand €1. Ook handig wanneer je niet weet of je alsnog Premium of Deluxe wilt gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CyberMania schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:53:
Wordt dit weer eens een serieuze simulatorversie van FS of toch weer wat te arcade/kiddie-achtig?

Ik denk dat iedereen minimaal de premiumversie aan te raden valt, bij standaard zit Schiphol niet bij.
Ja wel bij de standaard krijg je hem ook alleen niet in de uitgebreide / gedetaileerde versie zo als dat met de luxe en premium wel is :-)

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 10:22
London schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:07:
Om een idee te geven van een ''niet-premium'' airport: YBAS Alice Springs Airport

[Afbeelding]

Google maps vergelijking:
https://www.google.com/ma...d-23.698042!4d133.8807471

Alsnog prima :)
Indrukwekkend! Vergeet niet de Google Maps versie even (letterlijk) in perspectief te zetten. De kleuren maken het trouwens wel heel duidelijk dat MSFS (uiteraard) op Bing Maps is gebaseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:52

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik ben heel erg benieuwd naar het flight model. In FSX meende ik dat e.e.a. best redelijk was (als sim dan, niet in vergelijking met IRL). MS Fly leek helemaal nergens op. Flight model van DCS echter is toch echt vele malen beter en als je daarna weer eens FSX opstart is dat toch een fikse stap terug. Dus, zoals gezegd, eerst eens kijken wat voor flightmodel hier geïmplementeerd is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Wat ik me nog afvroeg, als je een extra gedetailleerd vliegveld als Schiphol erbij koopt krijg je dan ook de omgeving in extra detail? Dat Amsterdam alle bekende landmarks heeft en steden/gebieden in de aanvliegroutes herkenbare unieke gebouwen hebben?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-04 08:50
hoevenpe schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:29:
Wat ik me nog afvroeg, als je een extra gedetailleerd vliegveld als Schiphol erbij koopt krijg je dan ook de omgeving in extra detail? Dat Amsterdam alle bekende landmarks heeft en steden/gebieden in de aanvliegroutes herkenbare unieke gebouwen hebben?
het zal hier echt enkel om de vliegvelden gaan. De steden hebben er nooit bij gezeten wanneer je bijvoorbeeld een vliegveld van earosoft koopt.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marcievg schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:31:
[...]
het zal hier echt enkel om de vliegvelden gaan. De steden hebben er nooit bij gezeten wanneer je bijvoorbeeld een vliegveld van earosoft koopt.
Nee die mag je dan nog even los erbij kopen

https://secure.simmarket....rdam-city-x-fsx-p3d.phtml

:+

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Stad scenery zal ik niet zo snel kopen als je met Ortho4XP ook gedetailleerde maps kan genereren.

Nadeel alleen is dat het heel veel werk is. Ga er vanuit dat dit een stuk beter geregeld gaat zijn met de cached maps in FS2020 waarbij je schijfruimte kunt reserveren om scenery data op te slaan.

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Marcievg schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:31:
De steden hebben er nooit bij gezeten wanneer je bijvoorbeeld een vliegveld van earosoft koopt.
Het gaat me hier vooral om de 'premium' FS2020 versie boven de 'standard' variant, niet de add-ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoevenpe schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:39:
[...]

Het gaat me hier vooral om de 'premium' FS2020 versie boven de 'standard' variant, niet de add-ons.
je moet het zien als FSX standaard EHAM ( is de standaard versie ) en in de Premium krijg je dus de Fly Tampa Eham er in

Want het is niet te hopen voor de mensen die dus in de standaard versie van FS2020 naar Eham willen vliegen vlak voor het landen van de ATC te horen krijgen sorry.... je krijgt geen toestemming voor te gaan landen , wilt u landen op EHAM dan dient u naar een Deluxe of een premium te upgraden :D

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 15-07-2020 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
hoevenpe schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:39:
[...]

De premium versie zal geen verschil maken tussen de steden. De stad Amsterdam zal er voor iedereen hetzelfde uitzien. Maar op Schiphol zul je met de premium versie wel meer detail hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:43
Werk de premium op mijn computer? Ik zie Xbox staan. Ik wil hem reserveren als opvolger op mijn Flight Simulator X. Ziet er leuk uit. Ik heb heel veel gevolgen met Boeing en de Airbus.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Dennis585 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:02:
Ik heb gisteren de premium editie gepreordered in Windows 10 store en ik hoop dat mensen die gepreordered hebben ook in de snel uitkomende beta zitten. De game is play anywhere dus als ik straks een Xbox Series X heb kan ik de game ook daarop spelen.
Voor de beta moet je echt worden uitgenodigd. Als je Flight Simulator hebt gepre-orderd betekent dat niet dat je standaard toegang hebt tot de beta.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-04 08:31
Ik hoop toch wel dat ze een beetje creatief baan gebruik toestaan op 'premium' EHAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 09:09

JK

Ik ga voor de Premium. Moet ook nog een controller kopen. Ik speel eigenlijk nooit flightsims (sowieso game ik niet meer heel veel). Vooral erg benieuwd naar de omgevingen. :) Kan niet wachten om rondom Sedona te vliegen of bijv. Aspen. En uiteraard een keer een rondje Nederland. Ook nog 150 GB vrij maken. Ik kan volgens mij beter een extra SSD er bij kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-04 00:37

Luuk2015

Vires in numeris

Ik ben benieuwd hoe groot de cache zal zijn van de textures terwijl je aan het spelen bent.
Zodra de game op mijn SSD staat dan zal deze waarschijnlijk alweer bijna vol zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk2015 op 15-07-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Luuk2015 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:52:
Ik ben benieuwd hoe groot de cache zal zijn van de textures terwijl je aan het spelen bent.
Zodra de game op mijn SSD staat dan zal deze waarschijnlijk alweer bijna vol zijn.
Cache kan je instellen als het goed is. Maar met een beetje fatsoenlijke internetverbinding is het overbodig om een hele grote cache in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit zier er mooi uit zeg! Is er al iets bekend over de mogelijkheid en de kosten om een editie te upgraden?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Bor schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:16:
Dit zier er mooi uit zeg! Is er al iets bekend over de mogelijkheid en de kosten om een editie te upgraden?
De mogelijkheid om een editie te upgraden is er. De kosten zijn nog niet bekend.

Q: Will I be able to upgrade editions?
A: Yes it is possible, but the most cost-efficient way to purchase Microsoft Flight Simulator is to buy the edition you are interested in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

RobinNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:19:
[...]

De mogelijkheid om een editie te upgraden is er. De kosten zijn nog niet bekend.

Q: Will I be able to upgrade editions?
A: Yes it is possible, but the most cost-efficient way to purchase Microsoft Flight Simulator is to buy the edition you are interested in.
Zo te zien is een upgrade waarschijnlijk duurder dan dat je hem gelijk zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis585
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:36
RobinNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:56:
[...]

Voor de beta moet je echt worden uitgenodigd. Als je Flight Simulator hebt gepre-orderd betekent dat niet dat je standaard toegang hebt tot de beta.
Daarom zei ik ook 'ik hoop'. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:39:
Stad scenery zal ik niet zo snel kopen als je met Ortho4XP ook gedetailleerde maps kan genereren.

Nadeel alleen is dat het heel veel werk is. Ga er vanuit dat dit een stuk beter geregeld gaat zijn met de cached maps in FS2020 waarbij je schijfruimte kunt reserveren om scenery data op te slaan.
Maps genereren zal niet nodig zijn want MSFS bevat de complete wereld op basis van Bing Maps. Alleen op plekken waar het source material te slecht is, zitten generic textures, maar die passen altijd mooi in de Bing textures: je hebt het nauwelijks door als je over generic textures vliegt (tenzij je weet waar je op moet letten). Het is ook niet zo dat hele landen met generic textures bedekt zijn: het gaat vooral om bijvoorbeeld een wolk die weggewerkt moet worden. Generic textures worden dus best precies toegepast en niet in grote opvallende vierkanten of zo. Dit staat allemaal los van de cached scenery en de ruimte die je daarvoor kan reserveren: ook zonder ingestelde cache gebruikt MSFS de Bing textures (zolang je online bent, natuurlijk). De kwaliteit van de Bing textures kan trouwens aardig verschillen per regio...

Ik denk dat scenery addons alleen nog maar de moeite waard zijn voor vliegvelden: het lijkt me zonde om als developer tijd te steken in een of andere stad, ook omdat MS en Asobo van plan zijn minstens 10 jaar door te gaan met het ontwikkelen: groot kans dat tegen die tijd veel meer gedeelten gebruik maken van photogrammetry en alles er net zo uit ziet als in het echt. (Al heeft photogrammetry momenteel ook nadelen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
tup61 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:08:
[...]

Ik denk dat scenery addons alleen nog maar de moeite waard zijn voor vliegvelden: het lijkt me zonde om als developer tijd te steken in een of andere stad, ook omdat MS en Asobo van plan zijn minstens 10 jaar door te gaan met het ontwikkelen: groot kans dat tegen die tijd veel meer gedeelten gebruik maken van photogrammetry en alles er net zo uit ziet als in het echt. (Al heeft photogrammetry momenteel ook nadelen...)
Ik denk dat we straks wel steden kunnen kopen waar de gebouwen kloppen. Voor de laagvlieger zal, dit okk wel een meerwaarde zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de euromast, Amsterdam centraal etc. Dit zijn gebouwen die nu nog niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-04 15:57
Marcievg schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:19:
[...]

Ik denk dat we straks wel steden kunnen kopen waar de gebouwen kloppen. Voor de laagvlieger zal, dit okk wel een meerwaarde zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de euromast, Amsterdam centraal etc. Dit zijn gebouwen die nu nog niet kloppen.
Ik hoop eigenlijk dat Asobo dit gaat onderhouden. De data wordt gestreamd vanaf hun servers. Zou mooi zijn als je opstart en er zijn nieuwe zaken toegevoegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:19:
[...]

als zou dit net zo als ORBX gaan worden dat ze gewoon een heel land of een gedeelte van een land mee pakken en het helemaal namaken

dat zou al te gek wezen .. maar ik denk dat het nu op dit moment niet snel zal lopen .. we hebben nog zat te ontdekken en ook te zien .. dus we vermaken ons wel ..

wat nieuwe updates daar ben ik ook wle benieuwd naar hoe ze dat gaan aanpakken
hopelijk niet om de 4 maanden een versie installl te moeten doen om dat ze de root weer veranderd hebben of dat het landschap problemen geeft met een nieuwe aanpassing

leuk als je net wer een zooi nieuwe payware heb geinstaleerd en het werk niet
of net zo asl ETS 2 / ATS dat er een update komt dta je terug gezet word naar het begin en je hele mooie route of vlucht op die manier weer de mist in gaat :(

niet onbelangrijk hopelijk dat ze het wel goed gaan aangeven waneer er een grote update komt
niet lekker als je net na een half uur alles in gesteld heb en je FS 2020 restart zich ivm een update

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

OP is geupdate met wat meer graphics die duidelijk weergeven wat je krijgt bij welke editie qua vliegtuigen/vliegvelden.

@tup61 Intrigerend, dit wist ik niet. Desalniettemin hoop ik vooral dat het bij FS2020 minder moeite gaat kosten om de boel er een beetje goed uit te laten zien. Ik vind het wel fijn als the ''out-of-the-box'' performance goed is. Dat er geen Ortho4XP processen van 12 uur nodig zijn om de boel er een beetje realistisch uit te laten zien, of scenery packs van tientallen euro's. Afgaande op de screenshots en de video's die er tot nu toe zijn lijkt dat wel snor te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja daarom heb ik hem ook gelijk gekocht , omdat het er gewoon gelijk goed er uit ziet .. en niet dat je weer de eerste tijd vanalles moet gaan doen eer je een beetje mooie gebied heb om te vliegen die een beetje real aanvoelt

en waarbij je egwoon veel schijfruimte nodig heb om alles een beetje te kunnen instaleren
want hoe meer uit of the box , hoe meer problemen je ook kunt krijgen , veel van die extra landschappen en extra dingen gaan vaak ook een grote inpact geven op je FPS ..
het is wle leuk dat Fly Tampa ... maar als je daar dan met 2 fps overheen kan vliegen dan houd het wel snel op de lol

dat vodn ik ook zo lekker aan die XP11 in Steam , als je dar wat dingen kocht dan zaten ze gelijk in game en je hoeft niet nadat je de game opnieuw er opgezet had weer alles gaan instaleren

daarom hoop ik ook wel dat FS2020 alle addons en dingen via de store van FS2020 gekocht gaan worden ... en niet weer dat je een zooi naderhand moet instaleren

Ik heb hier van 28 GIG aan addons staan alleen al voor XP11 ( installers en zips)
als dit via Steam had kunnen kopen dan had ik die ruimte niet nodig gehad om alls te bewaren

maar gelijk geintegreert in de game :-)
het enige wat je dan moet bewaren is je logs , save games, en je vluchtplanners

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Ik ga wachten om te kopen, zelfs tot na 18 augustus. Na 13 jaar wachten (na FSX) komt het niet aan op enkele maanden. Laat ze eerst maar de bugs fixen, geoptimaliseerde drivers uitbrengen, en de benodigde hardware goedkoper maken :) Daar is trouwens nog geen zicht op: welke processor of videokaart je nodig hebt voor een bepaalde resolutie en settings. Over de benodigde hoeveelheid ram-geheugen verschilden de meningen hier ook al: de ene gebruikt minder dan 16 GB, de andere meer dan 24 GB. Daar komt nog bij dat het alfa/beta is zodat je helemaal nog geen conclusies kan trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:07:
Desalniettemin hoop ik vooral dat het bij FS2020 minder moeite gaat kosten om de boel er een beetje goed uit te laten zien. Ik vind het wel fijn als the ''out-of-the-box'' performance goed is. Dat er geen Ortho4XP processen van 12 uur nodig zijn om de boel er een beetje realistisch uit te laten zien, of scenery packs van tientallen euro's. Afgaande op de screenshots en de video's die er tot nu toe zijn lijkt dat wel snor te zitten.
Dat zit zeker wel snor. Meer dan snor. Meer dan P3D-met-allemaal-addons-snor. Laat dat 'beetje' maar weg. Als je FSX en P3D gewend bent, en ook XP, dan is MSFS echt een megastap voorwaarts. Inmho niet te vergelijken wat graphics betreft. Not even close.
Performance hangt natuurlijk af van je systeem en waar je vliegt: ik hou van gebieden als Noorwegen, Wales, Alaska en eh... dat zit dus snor. En er goed uit laten zien... delete Ortho4XP maar vast. Zoals ik al zei, krijg je de hele wereld met photoreal textures out of the box. Bing is natuurlijk ook weer niet helemaal top maar dat zal na verloop van tijd steeds beter worden: ze zijn van plan er sowieso 10 jaar aan te gaan verbeteren.
Er!k schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:32:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat Asobo dit gaat onderhouden. De data wordt gestreamd vanaf hun servers. Zou mooi zijn als je opstart en er zijn nieuwe zaken toegevoegd...
Dat hoop ik ook maar ik verwacht dit ook: verbeteringen aan Bing Maps zouden bijna als vanzelf in MSFS terecht moeten komen, dus ook zaken als photogrammetry steden.
Anoniem: 78739 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:36:
Over de benodigde hoeveelheid ram-geheugen verschilden de meningen hier ook al: de ene gebruikt minder dan 16 GB, de andere meer dan 24 GB. Daar komt nog bij dat het alfa/beta is zodat je helemaal nog geen conclusies kan trekken.
Klopt. Maar je zou denken dat een release versie beter loopt dan een alpha... al hoeft dat natuurlijk niet: hangt er toch ook vanaf wat er allemaal wel of niet in zit. Maar met 16 GB RAM, een i7 4790K en een GTX1080 kom je een heel eind met alles op ultra. (Ik vlieg momenteel wel alleen GA, trouwens... een airliner boven EDDF zal het minder doen. :) )

[ Voor 14% gewijzigd door tup61 op 15-07-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Wilde in XP11 m'n ''MrWorldwide'' tour gaan doen, maar toch besloten deze te bewaren voor FS2020 :) Ga eerst een beetje pielen met de settings en dergelijke en wat proefvluchtjes doen. Maar daarna starten met deze log:

https://i.imgur.com/Lmgwxos.png

Overigens is het misschien geen heel logisch schema.Maar wilde een paar bestemmingen (Amsterdam, Nadi, New York, LA, Honolulu) er sowieso in hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door London op 15-07-2020 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudy-B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-03 21:56

Rudy-B

Always have fun.

Voor wie nog meer info zoekt ... hier staan antwoorden op veel gestelde vragen: https://fs2020faq.wordpress.com/

[ Voor 27% gewijzigd door Rudy-B op 15-07-2020 19:30 ]

YouTube AI Playlist - Deviantart AI Portfolio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Er!k
tup61 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:56:
Klopt. Maar je zou denken dat een release versie beter loopt dan een alpha... al hoeft dat natuurlijk niet: hangt er toch ook vanaf wat er allemaal wel of niet in zit. Maar met 16 GB RAM, een i7 4790K en een GTX1080 kom je een heel eind met alles op ultra. (Ik vlieg momenteel wel alleen GA, trouwens... een airliner boven EDDF zal het minder doen. :) )
Ik heb ook een i7 4790k 16 GB RAM en een GTX 1080Ti en draait prima! Met een 747 op een vol Londen of New York zal de FPS gaan inzakken, maar dat is in FSX/P3D ook zo. In ieder geval zijn we van die legacy trage areas af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er!k schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:45:
[...]

Ik heb ook een i7 4790k 16 GB RAM en een GTX 1080Ti en draait prima! Met een 747 op een vol Londen of New York zal de FPS gaan inzakken, maar dat is in FSX/P3D ook zo. In ieder geval zijn we van die legacy trage areas af...
Dan hoef ik me met mijn systeem dus geen zorgen te maken :-)
Ryzen 9 3900X
RTX 2070
32GBVeng
Asro X570 PHANTOM GAMING 4
Windows 10 Pro 64bits

als ik rond de 60 - 80 fps kan blijven zitten vind ik het prima

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 15-07-2020 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
ravw schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:52:
[...]
Dan hoef ik me met mijn systeem dus geen zorgen te maken :-)
Ryzen 9 3900X
RTX 2070
32GBVeng
Windows 10 Pro 64bits
Zeker niet! Er staat bij mij ook een update op het programma, maar ik wacht nog even op de 4900X en de 3080TI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 78739 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:36:
Ik ga wachten om te kopen, zelfs tot na 18 augustus. Na 13 jaar wachten (na FSX) komt het niet aan op enkele maanden.
Je kan hem testen he, voor een euro via de xbox game pass aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb mijn oude systeem ook nog staan een i5 6400 8 gig ram met gtx 1660 super
maar daar hoef ik het niet op te proberen , misschien op low

Maar die houd ik er nog even bij misschien later voor een home cockpit wel makkelijk of misschien alleen voor tijdens het vliegen filmpje te kijken of op GoT te zitten of voor nav

hoop wel dat je de map / kaart in FS2020 op een andere monitor kan zetten of je NAV instrumenten
of dta je instumenten/ map kan laten weergeven op een tablet

en ik ben trouwens op zoek anar een screenshot van FS2020
dat is van een landschap met een heel groot rond bruin ding op de grond
ik heb hem voorbij zien komen maar ik kan hem niet meer vinden

of iemand die weet wat ik bedoel

[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 15-07-2020 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er!k schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:53:
[...]

Zeker niet! Er staat bij mij ook een update op het programma, maar ik wacht nog even op de 4900X en de 3080TI...
Same here. Ik wacht ook op de nieuwe hardware. Ik heb geen haast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 11:23

Stoney3K

Flatsehats!

ravw schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:42:
[...]

je moet het zien als FSX standaard EHAM ( is de standaard versie ) en in de Premium krijg je dus de Fly Tampa Eham er in

Want het is niet te hopen voor de mensen die dus in de standaard versie van FS2020 naar Eham willen vliegen vlak voor het landen van de ATC te horen krijgen sorry.... je krijgt geen toestemming voor te gaan landen , wilt u landen op EHAM dan dient u naar een Deluxe of een premium te upgraden :D
Crash detectie uit en hem gewoon op de A10 neer pleuren. :+

* Stoney3K heeft een i7-3840QM met 16GB en een GTX1660, dus dat zal qua systeemeisen best een aardig eind komen.

@ravw Als ik het zo lees is op die machine van jou straks het geheugen vooral de limit. Druk er voor weinig geld 32GB en een i7 in en je zit bijna aan de top configuratie, want een GTX 1660 is eigenlijk een RTX2060 maar dan zonder raytracing.

[ Voor 23% gewijzigd door Stoney3K op 15-07-2020 20:32 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoney3K schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:29:
[...]

Ams is dichtbij .... ( maar dan niet op zijn LY1862 (ELAL) ( 4 oktober 1992 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoney3K schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:29:
[...]

* Stoney3K heeft een i7-3840QM met 16GB en een GTX1660, dus dat zal qua systeemeisen best een aardig eind komen.

@ravw Als ik het zo lees is op die machine van jou straks het geheugen vooral de limit. Druk er voor weinig geld 32GB en een i7 in en je zit bijna aan de top configuratie, want een GTX 1660 is eigenlijk een RTX2060 maar dan zonder raytracing.
lees eens iets hoger of mijn systeem hier onder ..... dat is mijn oude systeem :+ zo als ik ook schreef

Ryzen 9 3900X
RTX 2070
32GBVeng
Windows 10 Pro 64bits

>:) Alles is al klaar voor FS2020

oja OS schijf is M2 1TB + 2 TB SSD als Game opslag
FS 2020 staat nu ingesteld op de M2

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 15-07-2020 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
London schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:59:
Wilde in XP11 m'n ''MrWorldwide'' tour gaan doen, maar toch besloten deze te bewaren voor FS2020 :) Ga eerst een beetje pielen met de settings en dergelijke en wat proefvluchtjes doen. Maar daarna starten met deze log:

Overigens is het misschien geen heel logisch schema.Maar wilde een paar bestemmingen (Amsterdam, Nadi, New York, LA, Honolulu) er sowieso in hebben.
Wel gaaf!
Vraagje, waarom Qatar en geen Dubai? Met de Premium Deluxe zit de gedetailleerde Dubai I-A.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

WeHoDo schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:46:
[...]

Wel gaaf!
Vraagje, waarom Qatar en geen Dubai? Met de Premium Deluxe zit de gedetailleerde Dubai I-A.
Uitstekende vraag! Was het zelf even vergeten 8) Zie dat het verschil 31 minuten is tussen Qatar en Dubai dus Dubai it is, thanks!

Begint met een paar redelijke lange hauls dus dan kan ik mooi het huis schoonmaken tijdens het vliegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga denk ik ook zo iets doen maar dan met een klein toestel .. dus alaska richting orlando
dan half europa over richting africa , kaap de goede hoop
en dan zien we wel weer misschien dan eens Asia

deels met een Cub en deels met een C172 / C caravan
dan zie je ook nog wat van de wereld . hopelijk ziet er een goede replay funtcie er in die een beetje stabiel is om alles een beetje goed op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe de ondersteuning gaat zijn voor de grote payware ontwikkelaars, met name Qualitywings en PMDG. Als ze die aan boord hebben dan slaan ze een goeie slag.

En voor de grap dan eens vergelijken hoe de 'default' 787-10 zich gaat verhouden tegen de QW787. Ik ga geen 60 euro extra neerleggen voor één vliegtuig als ik die ook via QW kan kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Stoney3K op 15-07-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Stoney3K schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:35:
Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe de ondersteuning gaat zijn voor de grote payware ontwikkelaars, met name Qualitywings en PMDG. Als ze die aan boord hebben dan slaan ze een goeie slag.

En voor de grap dan eens vergelijken hoe de 'default' 787-10 zich gaat verhouden tegen de QW787..
PMDG werkt al aan verschillende toestellen :)

"Just to minimize any guesswork, we are planing to bring each of our four major product lines (737, 747, 777 and DC-6) into the new Microsoft Flight Simulator."
https://forum.pmdg.com/fo...-short-development-update

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Eén ding ga ik denk ik wel missen: De oude vertrouwde Lear 45. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

London schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:59:

Zit er in de game iets van een planner zodat je kan berekenen of bepaalde vluchten direct mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoney3K schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:39:
ik heb hem zelde gevlogen maar hij zit er inderdaad bijna al vanaf de begintijd erbij
net zo als de Extra 500

ben wel benieuwd welke airport ze nu gaan gebruiken als standaard ..

meigs airport :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Historisch gezien zou dat natuurlijk wel gaaf zijn (leuker dan KSEA) maar ik geloof dat Meigs al heel lang niet meer in gebruik is (sinds 2003).

De Lear is een rare eend in de bijt want er zat heel lang een Learjet 35A in tot FS2002, daarna werd die vervangen door een Lear 45.

[ Voor 21% gewijzigd door Stoney3K op 15-07-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoney3K schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:57:
[...]

Historisch gezien zou dat natuurlijk wel gaaf zijn (leuker dan KSEA) maar ik geloof dat Meigs al heel lang niet meer in gebruik is (sinds 2003).

De Lear is een rare eend in de bijt want er zat heel lang een Learjet 35A in tot FS2002, daarna werd die vervangen door een Lear 45.
nee klopt .. maar dat dacht ik van SABA ook maar die hebben ze toch ook nu in high details er in zitten
wist niet eens dat hij weer geopend was ... :o
ik weet niet beter dat hij jaren geleden gesloten is voor het vliegverkeer
want de witte kruizen staan er ook nog steeds
daarom vind ik het ook vreemd dat ze die in high details hadden nagemaakt

gelijk even opgezocht
Het vliegveld is officieel gesloten maar mag met speciale toestemming van de autoriteiten worden gebruikt en kan alleen worden aangedaan met kleine vliegtuigen, zoals de Twin Otter. Winair voert dagelijks meerdere vluchten uit naar het eiland
Nou dan gaan we daar ook maar weer eens heen :9
mooi vluchtje vanaf Flamingo airport

Maar wel weer iets Nederlands , het is gesloten maar er gaan wel dagelijk vluchten heen :+
gedogenbeleid >:)
overal in de wereld staat bijna de doodstraf op als je de witte kruizen negeerd op een landingsbaan
maar daar hebben hebben ze gewoon maling er aan

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1zr0CJKR/unnamed.jpg

_/-\o_
ook aan de andere kant van de baan staat er een

[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 15-07-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tup61 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:18:
[...]

Same here. Ik wacht ook op de nieuwe hardware. Ik heb geen haast.
Ik heb zelfs al gevreesd dat het in het begin zo populair zal zijn dat hun servers overbelast raken, waardoor het niet vlot te spelen is. Het is niet niks, de hele wereld met een resolutie van 1 meter streamen naar honderdduizenden gebruikers. Is ook zo voor Google Maps, maar daar zit soms ook vertraging in bij het laden, vooral boven een stad in 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk als die problemen komen dat je dat wel even kunt opvangen door gewoon de grafx wat lager te zetten en dus proberen zo min mogelijk binnen te trekken dan kan je toch blijven spelen
want er zal hopelijk toch ook wel een off line option zijn ( dvd versie ) krijg je wel iets minder aan grafx maar je kunt wel vliegen
gezien dat veel mensne in de wereld toch ook afhankelijk is van een data bundel

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 15-07-2020 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kan een datalimiet instellen in de game, en je kan een cache instellen, zodat je niet elke keer je internet hoeft te belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Anoniem: 78739 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:45:
[...]
Ik heb zelfs al gevreesd dat het in het begin zo populair zal zijn dat hun servers overbelast raken, waardoor het niet vlot te spelen is. Het is niet niks, de hele wereld met een resolutie van 1 meter streamen naar honderdduizenden gebruikers. Is ook zo voor Google Maps, maar daar zit soms ook vertraging in bij het laden, vooral boven een stad in 3D.
Het zal wel meevallen, ik schat dat er momenteel wereldwijd tien keer zoveel mensen Bing's bird-eye view gebruiken dan dat er ooit tegelijk in MSFS20 van 3.000 vt recht naar beneden zullen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bacchus schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:17:
[...]

Het zal wel meevallen, ik schat dat er momenteel wereldwijd tien keer zoveel mensen Bing's bird-eye view gebruiken dan dat er ooit tegelijk in MSFS20 van 3.000 vt recht naar beneden zullen kijken.
Wacht tot ik met een fighter jet op 100 meter hoogte aan Mach 2 vlieg, benieuwd of de servers dan nog kunnen volgen :p (als je de 'overbelasting' uitschakelt kan je op die hoogte wel zo snel :) )

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 16-07-2020 08:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Afgelopen weekend even gekeken, maar ook mijn huis in LWD in photoreal textures...!! ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ofoTxWzaT_-iKfjqgQ1466Cs4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUcTWyI97kDeXh2mnRXHEFm8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

GurbY{nl} schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:37:
Afgelopen weekend even gekeken, maar ook mijn huis in LWD in photoreal textures...!! ;-)

[Afbeelding]
Woah dat is wel echt ziek mooi hoor. Gisteren mn eerste paar vluchtjes in XP11 gedaan over Teuge heen... tsja. Niks mis mee! Maar dan is dit wel andere koek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Anoniem: 78739 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:20:
[...]
Wacht tot ik met een fighter jet op 100 meter hoogte aan Mach 2 vlieg, benieuwd of de servers dan nog kunnen volgen :p (als je de 'overbelasting' uitschakelt kan je op die hoogte wel zo snel :) )
Ja, dat gaat prima, want je horizon ligt dichtbij op die hoogte en je wendbaarheid is ruk, dus de nodige strook is smal en goed voorspelbaar. En natuurlijk is de verwerkingssnelheid van alles aan deze kant van het internet; jouw pc en zeker jouw lichaam (ogen/hersenen) veel beperkter.

En M2 mag :) misschien niet haalbaar zijn op 200 m maar M1,2 moet best kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-04 19:02

[Afbeelding]
Is dit FS2020? Wouw!! En hoe zit dat dan met de NDA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

[Afbeelding]
Wait, is dit ingame footage? Wauw!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:25
Not sure if serious....

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-04 18:32
Volgens mij is de knipoog niet echt overgekomen :+

Was zeker wel een levensechte ervaring? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Vinslo schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:27:
Volgens mij is de knipoog niet echt overgekomen :+

Was zeker wel een levensechte ervaring? ;)
Man ik zweette ervan... :+

Morgen mag mijn neefje twee uurtjes mee van mijn zusje, dus GurbY{nl} weer een paar gratis uurtjes loggen. Kijken of ik die ook mee mag tellen in mijn sim logboekje... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RvdH schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:50:
[...]

Woah dat is wel echt ziek mooi hoor. Gisteren mn eerste paar vluchtjes in XP11 gedaan over Teuge heen... tsja. Niks mis mee! Maar dan is dit wel andere koek :)
Sparkiezz schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:17:
[...]

Is dit FS2020? Wouw!! En hoe zit dat dan met de NDA?
Bor schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:19:
[...]

Voor de zekerheid toch maar even: dat was een echte foto, hè. ;) Zó goed ziet het er in MSFS dus echt niet uit: er zijn (nog) grenzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Not serious voor de duidelijkheid ;)

Toch sta ik wel te kijken van de ingame footage die ik her en der zie opduiken. Voor mij is het rondvliegen in een mooie omgeving een vorm van ontspanning. Ik kijk uit naar deze nieuwe versie :)

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 16-07-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 15:17
Wat ik mis in de FAQ is: als ik de Standard Edition koop en ik wil later toch de content van de Deluxe bijvoorbeeld erbij hebben, kan ik die dan kopen als uitbreiding of betaal ik dan de volle mep?

Hoewel ik al jaren niet meer digitaal gevlogen heb is deze toch wel weer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 11:12
FastFred schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:05:
Wat ik mis in de FAQ is: als ik de Standard Edition koop en ik wil later toch de content van de Deluxe bijvoorbeeld erbij hebben, kan ik die dan kopen als uitbreiding of betaal ik dan de volle mep?

Hoewel ik al jaren niet meer digitaal gevlogen heb is deze toch wel weer interessant.
Ja, upgraden kan volgens MS. Ze zeggen wel dat je beter meteen de 'juiste' versie kan bestellen i.v.m. de kosten. Het upgradepad zal dus duurder zijn.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-03 18:13
Tweakers had enige tijd geleden een printscreen van de system-req gepost. Als ik nu op de site van Microsoft kijk is er geen sprake meer van de ideal spes.

Vooral om het feit dat ik nu (of morgen) een systeem ga bestellen .. enkel om FS te spelen .. wil ik geen overkill bestellen maar toch FS mooi op max laten draaien. Ik kan natuurlijk kiezen voor 32GB Ram en een 2080ti, maar is dit wel nodig? Ik heb flink wat gegoogeld maar ik vind enkel oudere posts die dan niet meer matchen met de post op de site van Microsoft. Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muyz
Jelliuz schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:09:
Tweakers had enige tijd geleden een printscreen van de system-req gepost. Als ik nu op de site van Microsoft kijk is er geen sprake meer van de ideal spes.

Vooral om het feit dat ik nu (of morgen) een systeem ga bestellen .. enkel om FS te spelen .. wil ik geen overkill bestellen maar toch FS mooi op max laten draaien. Ik kan natuurlijk kiezen voor 32GB Ram en een 2080ti, maar is dit wel nodig? Ik heb flink wat gegoogeld maar ik vind enkel oudere posts die dan niet meer matchen met de post op de site van Microsoft. Wat denken jullie?
32GB zou ik sowieso adviseren. Of een 2080ti een verstandige investering is met wat Nvidia in september gaat presenteren vraag ik me af. Die raak je aan de straatstenen niet meer kwijt, denk ik.

Dit is wat MS ooit zei:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5EMmd0zHbrC9lEXBVGHxx5RPqc=/fit-in/1280x/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2003553624.jpeg?f=imagegallery

[ Voor 7% gewijzigd door Muyz op 16-07-2020 11:13 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 15:17
Ik meen me te herinneren dat 32GB aanbevolen is maar dat het met 16GB ook kan.

Zelf ik heb momenteel een i7-9700k, 16GB, een RTX2070 Super en alles SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
Muyz schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:11:
[...]

32GB zou ik sowieso adviseren. Of een 2080ti een verstandige investering is met wat Nvidia in september gaat presenteren vraag ik me af. Die raak je aan de straatstenen niet meer kwijt, denk ik.
Ook al gedacht ... maar wachten tot september (of later?) voor de 3070 of 3080 vind ik dan ook weer jammer, dan mis ik 2 maand FS :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad 32 GB RAM en ik zou ook wachten op de next gen nVidia kaarten. Je kan natuurlijk altijd wel wachten maar die kaarten staan nu toch wel bijna voor de deur... En geloof me, je kan alle performance hulp gebruiken in MSFS. Het loopt best leuk en aardig op huidige of oudere hardware maar als je alles op ultra wilt en op een 1440p scherm of zelfs 4k dan zou ik toch écht wachten op de nieuwe hardware. MSFS is en blijft een 'zwaar' spel en niet zo'n game waarin je zomaar even 140 fps haalt.

Ik ga zelf een compleet nieuwe PC kopen (staat al een jaar in de planning) maar wacht daar absoluut mee totdat in ieder geval nVidia z'n nieuwe kaarten heeft gereleased. Tot die tijd speel ik MSFS wel op mijn i7 4790K-16 GB RAM-GTX1080-1080p computer. Dat geeft me al plezier genoeg (op ultra!). Het wordt dan later dit jaar alleen maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
tup61 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:23:
Ik ga zelf een compleet nieuwe PC kopen (staat al een jaar in de planning) maar wacht daar absoluut mee totdat in ieder geval nVidia z'n nieuwe kaarten heeft gereleased. Tot die tijd speel ik MSFS wel op mijn i7 4790K-16 GB RAM-GTX1080-1080p computer. Dat geeft me al plezier genoeg (op ultra!). Het wordt dan later dit jaar alleen maar beter.
Ik doe het tot einde dit jaar met mijn 2080 Super. Tegen die tijd hoop ik dat de 3080Ti (liefst Inno3d iChill) beetje is gezakt.

Even on topic: weten jullie of er al een derde partij bezig is met een Airbus (A319/320/321) voor FS2020? Dat blijkt toch altijd veel meer te bieden dan built-in.

[ Voor 12% gewijzigd door Muyz op 16-07-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
Inderdaad 32 GB RAM en ik zou ook wachten op de next gen nVidia kaarten. Je kan natuurlijk altijd wel wachten maar die kaarten staan nu toch wel bijna voor de deur... En geloof me, je kan alle performance hulp gebruiken in MSFS. Het loopt best leuk en aardig op huidige of oudere hardware maar als je alles op ultra wilt en op een 1440p scherm of zelfs 4k dan zou ik toch écht wachten op de nieuwe hardware. MSFS is en blijft een 'zwaar' spel en niet zo'n game waarin je zomaar even 140 fps haalt.

Akkoord, maar als ik nu kies voor een 2070Ti kan ik vast op ultra spelen (heb een 1440p ultra wide dus 1440 is ook wenselijk). Maar ik ga evengoed op ultra kunnen spelen met een 3070Ti veronderstel ik dan. Wat ik wil zeggen is dat ik met een 2070Ti toch al het max uit MSFS kan halen, en dat een 3070 geen meerwaarde meer heeft dan? Of zie ik dat verkeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jelliuz schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:02:
[...]
Wat ik wil zeggen is dat ik met een 2070Ti toch al het max uit MSFS kan halen, en dat een 3070 geen meerwaarde meer heeft dan? Of zie ik dat verkeerd? :)
Nou... ik zou toch echt voor die 3070 gaan dan... (begrijp dat die iets van 20 tot 30% sneller zal zijn dan vergelijkbare 20xx kaarten?). Bij MSFS moet je toch denken aan een fps van 30, 40 50, 60 en niet zo snel aan 120, 130, 140, 150... Als je straks wel een keer een PMDG vliegtuig koopt en op Heathrow wil landen, dan kan je toch echt die 3070 wel gebruiken, denk ik. En dan nog 1440p wide ook... MSFS (en elke andere civiele flightsim behalve AFS2) vraag echt het uiterste van je hardware. Het kan niet top genoeg zijn.

Nou ja, op zich zal je met een 2070Ti genoeg lol beleven aan MSFS, natuurlijk, en ook op ultra, maar of het allemaal dan top loopt... Ik ga die gok in ieder geval niet wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
tup61 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:34:
[...]

Nou... ik zou toch echt voor die 3070 gaan dan... (begrijp dat die iets van 20 tot 30% sneller zal zijn dan vergelijkbare 20xx kaarten?). Bij MSFS moet je toch denken aan een fps van 30, 40 50, 60 en niet zo snel aan 120, 130, 140, 150... Als je straks wel een keer een PMDG vliegtuig koopt en op Heathrow wil landen, dan kan je toch echt die 3070 wel gebruiken, denk ik. En dan nog 1440p wide ook... MSFS (en elke andere civiele flightsim behalve AFS2) vraag echt het uiterste van je hardware. Het kan niet top genoeg zijn.

Nou ja, op zich zal je met een 2070Ti genoeg lol beleven aan MSFS, natuurlijk, en ook op ultra, maar of het allemaal dan top loopt... Ik ga die gok in ieder geval niet wagen!
Hm je hebt me sterk doen twijfelen :-) uiteindelijk is een maandje langer wachten geen issue hoor. Bedankt voor je advies! Ik hou alvast de release date in het oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 10:01
Ik zou die fysieke versie wel willen hebben, alleen al voor de heb, maar dan wel met een key erbij om enkel te downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
migeye schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:15:
Ik zou die fysieke versie wel willen hebben, alleen al voor de heb, maar dan wel met een key erbij om enkel te downloaden.
komt er bij .... die code

maar 10 DVD krijg je dan ook zo iets er bij

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pXc6Sz2n/172805-vonyx-cdj450-dubbele-top-cd-usb-speler-mixer-met-bluetooth.jpg
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 10:01
ravw schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:17:
[...]

komt er bij .... die code
ja maar dan een dat je die discs niet nodig hebt uiteraard :) . Dan zou ik nog een DVD speler moeten aanschaffen voor mijn pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bacchus
ravw schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:17:
[...]
maar 10 DVD krijg je dan ook zo iets er bij
[Afbeelding]
>:)
Eerder deze. 8)
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41mfAYiwjwL.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!
haha dat zal nog mooier zijn dan kan ik gelijk heel mijn FS history er in gooien
Mis alleen de eerste paar die heb ik niet meer
Mijn flighsims door de jaren heen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qM2hRVRJ/IMG-20200716-154538.jpg

Diverse updates en addons door de jaren heen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/y6yCYLKq/IMG-20200716-154615.jpg

2 andere flightsims

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kGzQdxfT/IMG-20200716-154626.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/WzyGPQ2R/IMG-20200716-154641.jpg

En dan heb ik nog FSX steam , Aerofly FS 2 , en XP 11 in vele addons op steam staan

( ik heb mijn combat fs niet meegenomen want die heb ik ook nog door de jaren heen )

waarschuwing voor de mensen die willen gaan beginnen met flightsim ....als je het virus te pakken heeft gaat het echt ten koste van je bankrekening O+

Dan heb ik het nog niet over de Hardware door de jaren heen die ik al gebruikt heb :)

Mag me nu toch wel een diehard Flightsimmer noemen :9 :X

Misschien dat ik de BOXED versie van FS2020 ook nog wel een keer als die wat goedkoper is op de kop tikken
is wel leuk voor erbij

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 16-07-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 07:15

Geckoo

Good news, everyone!

migeye schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:15:
enig idee waar deze te bestellen is? ik kan hem nog niet vinden en de oom van mijn vrouw wil hem graag hebben. Ben er zelf niet echt in thuis.

@hieronder, super! ik heb de link doorgegeven! ik zat alleen in de microsoft store te kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Geckoo op 16-07-2020 16:29 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geckoo schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:21:
[...]

enig idee waar deze te bestellen is? ik kan hem nog niet vinden en de oom van mijn vrouw wil hem graag hebben. Ben er zelf niet echt in thuis.
https://www.aerosoft.com/en/flight-simulation/pre-order/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
  • Laatst online: 21:49

[Afbeelding]
Ah! Camminghaburen!

Ik zit er aan te denken fs2020 te pre-orderen. Het enige wat me nog tegenhoudt zijn de systeemeisen. Ik heb vorige maand mijn gtx960 vervangen door een gtx1660 maar vraag me af of mijn i5 3570K (die stabiel draait op 4,4 GHz) roet in het eten gooit qua systeemeisen. Om nou een nieuw mobo en processor aan te schaffen gaat mij voor nu iets te ver.

Kan iemand mij daar meer over vertellen?

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Stoney3K schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:39:
Meigs field Rwy 36... :')

Edit: of je leest eerst 3 pagina's terug... ben blijkbaar niet de enige die vaak even tussen de studie door naar O'hare vloog

[ Voor 23% gewijzigd door hoevenpe op 16-07-2020 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Dit is FS2020??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

De boxed versie overweeg ik alleen als ie ook echt in zo'n gebonden klapper komt met 1000 pagina's aan handleiding voor elk miniscuul detail in de sim. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bor schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:19:
[...]

Ik denk dat ze het raampje van de Cessna niet in zulk detail hebben gemodeled.

* Stoney3K kijkt voor de zekerheid even naar de EXIF van de foto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Ik ben echt benieuwd hoe Flight Simulator draait op 1440p en 4k. De aangegeven specs zijn toch voor 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik het goed heb draaide microsoft de demo's zelf op 4k op een 2080. (dus de filmpjes die ze gereleased hebben)

Nou weet ik alleen niet of dat een gewone 2080 was of een 2080TI

@Anoniem: 78739 De laatste update van de Alpha was ongeveer 80gb download

[ Voor 39% gewijzigd door cracking cloud op 16-07-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe groot is de download van FS? Of is de alpha/beta niet de volledige sim? Ik weet dat voor de installatie 150 GB nodig is, maar dat zegt weinig over de download (compressie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 78739 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:30:
Hoe groot is de download van FS? Of is de alpha/beta niet de volledige sim? Ik weet dat voor de installatie 150 GB nodig is, maar dat zegt weinig over de download (compressie)
doe daar de helft bij dan heb je vaak wel genoeg
ik ga bij vliegsims en race sims altijd vanuit dat ze kunnen groeien mede door de addons . dus 150 GB
dan moet ik dus 300GB over houden nadat hij geinstaleerd is
Orbx NL voor aerofly FS 2 is alleen al 150 GB :o

maar ik verwacht bij FS2020 dat het iets minder hard zal gaan ... ivm met de vele dingen die niet al eerste verholpen moeten worden aan het weer en landschap en sommige reallooks
die zitten er nu standaard er al in ... dat scheeld een hoop

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 16-07-2020 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
Anoniem: 78739 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:30:
De download om te installeren die ik heb gehad was 124GB en de update van vorige week was 65GB. Het gaat via de windows store en ik kan niet echt vinden hoe groot het nu is. De alpha heeft iets van 9 vliegtuigen dus dat scheelt ook nog wel wat met de versie die we straks krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
600gb over dus hopelijk wel genoeg op C dan op D: 1,3TB

maar op D staat Xp11 nog dus dat is ook zo. 200GB die misschien naar huis gestuurt word na FS2020

[ Voor 48% gewijzigd door ravw op 16-07-2020 19:50 ]

Pagina: 1 2 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc