Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-07 17:23
ravw schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:49:
600gb over dus hopelijk wel genoeg op C dan op D: 1,3TB

maar op D staat Xp11 nog dus dat is ook zo. 200GB die misschien naar huis gestuurt word na FS2020
ik heb xplane ook nog erop maar die gaat er pas af als FS2020 vr heeft

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:51:
[...]

ik heb xplane ook nog erop maar die gaat er pas af als FS2020 vr heeft
IK heb XP11 nog niet goed werkend gekregen in VR ... m,aar die gaat er bij mij er pas af als de Cessna en de Cub me daar gaan bevallen
en ik met FS 2020 dat gevoel krijg wat ik met die twee kisten heb dan komt het wel goed
het is moeilijk als je dat soort planes gewent ben om dan terug te gaan vallen op de basic planes.. ... O+
eigenlijk hoop ik nog snel een mailtje te krijgen dat ik nog eerder mag beginnen ..

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
ravw schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:54:
[...]

IK heb XP11 nog niet goed werkend gekregen in VR ... m,aar die gaat er bij mij er pas af als de Cessna en de Cub me daar gaan bevallen
en ik met FS 2020 dat gevoel krijg wat ik met die twee kisten heb dan komt het wel goed
het is moeilijk als je dat soort planes gewent ben om dan terug te gaan vallen op de basic planes.. ... O+
eigenlijk hoop ik nog snel een mailtje te krijgen dat ik nog eerder mag beginnen ..
Wat werkt er niet lekker bij jou? ik heb echt nooit problemen gehad ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:56:
[...]

Wat werkt er niet lekker bij jou? ik heb echt nooit problemen gehad ermee
ik kwam toen niet in mijn Kist .. bleef er naast zitten en ... als ik er eenmaal inzat was het leuk een paar dia;s kijken .. :+

maar denk dat er iets niet goed heb gestaan .. ik heb daarna ook niet meer geprobeerd om het uit te zoeken
het lijkt me wel gaaf om het daar net zo als aerofly fs 2 te doen

heb hem alleen de eerste twee dagen na dat ik hem gekocht heb gebruikt omdat ik hier net iets te weinig ruimte heb
dus daar moet ook aan gewerkt worden ...

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 16-07-2020 20:01 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoney3K schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:52:
[...]

Ik denk dat ze het raampje van de Cessna niet in zulk detail hebben gemodeled.
Nou... het is dat het geen Cessna is op die foto en dat de Cessna's in MSFS niet van de raampjes hebben maar anders was het zo gemodeld, hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
ravw schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:59:
[...]

ik kwam toen niet in mijn Kist .. bleef er naast zitten en ... als ik er eenmaal inzat was het leuk een paar dia;s kijken .. :+

maar denk dat er iets niet goed heb gestaan .. ik heb daarna ook niet meer geprobeerd om het uit te zoeken
het lijkt me wel gaaf om het daar net zo als aerofly fs 2 te doen

heb hem alleen de eerste twee dagen na dat ik hem gekocht heb gebruikt omdat ik hier net iets te weinig ruimte heb
dus daar moet ook aan gewerkt worden ...
heb je je settings nog op max staan in vr? Deze moet je namelijk best wel terugschroeven.
Ik vlieg met de logitech x56 en de trigger plaatst mij in de cockpit. Als je wilt kan ik even opzoeken hoe die functie heet zodat je dat zelf ergens aan kunt toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:00:
[...]

Nou... het is dat het geen Cessna is op die foto en dat de Cessna's in MSFS niet van de raampjes hebben maar anders was het zo gemodeld, hoor! ;)
is ook geen cessna , denk eerder een beechcraft
Marcievg schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:05:
[...]

heb je je settings nog op max staan in vr? Deze moet je namelijk best wel terugschroeven.
Ik vlieg met de logitech x56 en de trigger plaatst mij in de cockpit. Als je wilt kan ik even opzoeken hoe die functie heet zodat je dat zelf ergens aan kunt toewijzen.
ja niets terug geschroeft gewoon all in , zo als ik normaal vliegt en dan vr op je hoofd zetten en gaan _/-\o_

maar ik bemerk nu ook zonder VR dat mijn pc best wel gaat zweten met XP
zeker met alles van Simheaven er in ... dat word je 32 gig ram goed benut
Nu staat mijn pc ook wel ingesteld met XP dat hij FULL Power moet geven ..
Wel een Nvidea kaart hebben :o :9

YouTube: [Open GL Only] How to Ensure X Plane 11 Makes Full Use of Your CPU

het kan je veel fps opleveren met deze power setting even door te nemen , helpt bij veel FS

[ Voor 65% gewijzigd door ravw op 16-07-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Mijn computer gaat dit nooit aankunnen helaas. Ik heb wel een Xbox One X, dus ik wacht wel tot MFS naar de console komt, hoop alleen wel tot er nog een leuke flightstick word aangekondigd voor de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:03
Ik wil graag een controller kopen om te vliegen. Welke zouden jullie adviseren? Ik ga denk ik voornamelijk de 787 vliegen en wellicht nog wat kleinere vliegtuigen. Ik zat zelf te denken aan Logitech Flight Yoke System.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 21:26
Die Logitech is dezelfde als de Saitek Pro, denk ik, hè? Die werd over het algemeen altijd goed gewaardeerd. En een stapje omhoog, Proyoke bv, is ineens de drievoudige prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 11:33

Saven

Administrator

hoevenpe schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:35:
[...]

Meigs field Rwy 36... :')

ben blijkbaar niet de enige die vaak even tussen de studie door naar O'hare vloog
Haha idd _O_ _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:59
Bacchus schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:28:
Die Logitech is dezelfde als de Saitek Pro, denk ik, hè? Die werd over het algemeen altijd goed gewaardeerd. En een stapje omhoog, Proyoke bv, is ineens de drievoudige prijs.
Een stapje omhoog is de honeycomb, met 250 nog niet twee keer zo duur (zit echter geen throttle bij).
turkeyhakan schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:01:
Ik wil graag een controller kopen om te vliegen. Welke zouden jullie adviseren? Ik ga denk ik voornamelijk de 787 vliegen en wellicht nog wat kleinere vliegtuigen. Ik zat zelf te denken aan Logitech Flight Yoke System.
Ik zou zeggen lees je even goed in met recensies of het biedt wat je wilt. Yoke als type is natuurlijk een uitstekende keuze voor een Boeing en GA vliegtuigen. Vergeet ook niet dat met een yoke je eigenlijk ook roerpedalen nodig hebt, met een joystick over het algemeen niet door de twist axis.

Voor de casual speler is een hotas joystick denk ik het handigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:03
Ja, die rudder pedals heb ik dan inderdaad ook nodig.

Het liefst heb ik alleen een joystick met throttle (die kan je dan ook weer eenvoudig opbergen). Welke adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 14:06
turkeyhakan schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:05:

Het liefst heb ik alleen een joystick met throttle (die kan je dan ook weer eenvoudig opbergen). Welke adviseren jullie?
Ikzelf zat te kijken naar deze Thrustmaster . Heeft een 'slider throttle' ingebouwd. Zelf zou ik echter de combinatie maken met deze losse throttle

[ Voor 14% gewijzigd door Craftop op 17-07-2020 10:11 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcievg
Vandaag weer een update van 75gb voor de alpha binnengehaald. Het aantal vliegtuigen om te testen is nu bijna verdubbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
turkeyhakan schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:05:

Ik gebruik zelf al enkele jaren de Saitek X52. Toegegeven, niet echt een civil aviation joystick, maar meer voor straaljagers en ruimteschepen. Heb het zelf voor Elite Dangerous gekocht en ook veel in DCS gebruikt.

Mocht ik puur voor een flight sim gaan, dan zou ik waarschijnlijk ook die Thrustmaster TCA + throttle quadrant kopen die @Craftop linkte. Die throttle komt pas eind september uit. Dan is er ook een "officer pack" te koop (stick + throttle in 1 verpakking) voor een tientje goedkoper. Mooie is ook dat hij later uit te breiden is met nog een throttle quadrant, wil je in viermotorige vliegtuigen gaan vliegen, zoals de 747.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:30
Er is weer een nieuwe Development Update van Flight Simulator, zie https://www.flightsimulat...-2020-development-update/

- Op 23 juli worden uitnodigingen verstuurd voor de closed beta, die nog steeds voor 30 juli staat gepland.
- Informatie over het Marketplace Partner Program.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:46
Marcievg schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:17:
Vandaag weer een update van 75gb voor de alpha binnengehaald. Het aantal vliegtuigen om te testen is nu bijna verdubbeld.
jaloersmakend... :'( 8)7 :9~ .

Ik voel me af en toe net een klein kind, maar nu die releasedatum bekend is duurt elke dag een dag te lang haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Sparkiezz schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:00:
[...]

jaloersmakend... :'( 8)7 :9~ .

Ik voel me af en toe net een klein kind, maar nu die releasedatum bekend is duurt elke dag een dag te lang haha.
Het is verschrikkelijk. Ik start met tegenzin XP11 op omdat ik zo graag MSFS20 wil doen :'( De laatste loodjes...

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:29
Was het eigenlijk überhaupt nog mogelijk om je in te schrijven voor de uitnodigingenlijst voor de beta? Ik heb even ingelogd met mijn account op https://www.flightsimulator.com/ en ik zie alleen een opt-out knop (en dingen als de changelogs van de diverse alpha builds), terwijl ik mij nooit heb ingeschreven heb en ook geen toegang heb tot enige alpha of beta.

[ Voor 8% gewijzigd door EDIT op 17-07-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
EDIT schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:18:
Was het eigenlijk überhaupt nog mogelijk om je in te schrijven voor de uitnodigingenlijst voor de beta? Ik heb even ingelogd met mijn account op https://www.flightsimulator.com/ en ik zie alleen een opt-out knop, terwijl ik mij nooit heb ingeschreven heb en ook geen toegang heb tot enige alpha of beta.
Het inschrijven voor de beta is niet meer mogelijk.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:29
Ah, helaas, dan wordt het gewoon afwachten tot de release :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 21:26
Dat screenshot van ethugp3pp3r in die dev update ook: Met je Cub in het kniehoge gras..

[ Voor 5% gewijzigd door Bacchus op 17-07-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bacchus schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:26:
Dat screenshot van ethugp3pp3r in die dev update ook: Met je Cub in het kniehoge gras..
vind deze ook heel erg mooi

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tTm1Ly4y/Screenshot-115-1-scaled.jpg

en volgens mij kloppen de verhoudingen ook beter tussen de GA en Airliners nu

want die was en zijn in andere FS vaak ver te zoeken .. haha de GA waren of veel te groot tegen over de airliners of de airliners waren te klein tegen over de GA

voor de mensne die denken aan een home cokpit te bouwen , hier wel een hele makkelijke manier om dat voor weinig geld vor elkaar te krijgen

GA
YouTube: DIY Home Flight Simulator: cockpit enclosure

Airliners
YouTube: DIY Easy Airliner Home Cockpit

[ Voor 46% gewijzigd door ravw op 17-07-2020 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
ravw schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:29:
[...]

vind deze ook heel erg mooi

[Afbeelding]

en volgens mij kloppen de verhoudingen ook beter tussen de GA en Airliners nu

want die was en zijn in andere FS vaak ver te zoeken .. haha de GA waren of veel te groot tegen over de airliners of de airliners waren te klein tegen over de GA
En dan te bedenken dat de A320 een relatief kleine airliner is. Zet daar die 747 achter, die reduceert de A320 tot een dwerg. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vinslo schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:43:
[...]

En dan te bedenken dat de A320 een relatief kleine airliner is. Zet daar die 747 achter, die reduceert de A320 tot een dwerg. >:)
A380 er naast en je bent een broodkruimel :o

Zal wel erg gaaf wezen als de A380 er in komt en dan ook in de verhoudingen kloppen
met de andere airliners

Zal leuk worden met de wake als je met een piper cub achter een A380 vertrekt , maak je gordels maar alvast goed vast, je krijgt er gratis een achtbaan rit bij

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 17-07-2020 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
ravw schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:47:
[...]

A380 er naast en je bent een broodkruimel :o
Zou leuk zijn als er een serieuze A380 payware komt. Voor XP11 is er niet echt een goede helaas.

Valt me op het vliegveld altijd op, zeker als je in zo'n A319 of 737 stapt en dan naast een wide-body staat. Dan is die "indrukwekkende" jet waar je net in stapt echt lachwekkend.

De screenshot die je deelt geeft het idee dat je dat ook kan ervaren in de sim. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vinslo schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Valt me op het vliegveld altijd op, zeker als je in zo'n A319 of 737 stapt en dan naast een wide-body staat. Dan is die "indrukwekkende" jet waar je net in stapt echt lachwekkend.

De screenshot die je deelt geeft het idee dat je dat ook kan ervaren in de sim. :9
dat is ook een beetje het gevoel wat ik altijd wel mist als je met FS ergens op een groot vliegeld land

in het echt als je zeg maar op normaale hoogte zal staan en je kijkt tegen een B747 op dan is dat toch wel heel groot .. maar in FS heb ik nooit dat gevoel gehad ..

het enige keer dat ik dat gehad heb in een sim in bij de menu van XP11 als je VR gaat spelen ..
dna zie je wel echt hoe groot die planes zijn ..en het verschil goed

maar hier kan je zien hoe groot zo'n B747 in het echt is ...

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LX3Xp1Bz/112-1254.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1XRz53Jb/112-1251.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CL1K3dZq/112-1257.jpg

dan hier nog een mooi om de zien hoe klein de andere vliegtuigen dan wel niet zijn als je alelen de vleugel neem

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Jhw4HqpN/112-1258.jpg

PS deze fotos heb ik in 2005 zelf genomen .. was ook de dag dat ik mijn eerste vluchtje ging doen met een C150

en nog even speciaal voor de mensne die het leuk vinden

de binnen kant van het oude vrouwtje

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Z5ssw7GN/112-1259.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/13XJV083/112-1260.jpg

oud schiphol

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HshbKqLT/112-1261.jpg

Hier de Conny , was vioor begrippen uit die tijd dat ze uitkwam een groot vliegtuig

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/y6fRgMc0/112-1262.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 17-07-2020 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:20

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

ravw schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:05:
[...]

dat is ook een beetje het gevoel wat ik altijd wel mist als je met FS ergens op een groot vliegeld land

in het echt als je zeg maar op normaale hoogte zal staan en je kijkt tegen een B747 op dan is dat toch wel heel groot .. maar in FS heb ik nooit dat gevoel gehad ..

het enige keer dat ik dat gehad heb in een sim in bij de menu van XP11 als je VR gaat spelen ..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

dan hier nog een mooi om de zien hoe klein de andere vliegtuigen dan wel niet zijn als je alelen de vleugel neem

[Afbeelding]

PS deze fotos heb ik in 2005 zelf genomen .. was ook de dag dat ik mijn eerste vluchtje ging doen met een C150
Haha dat vliegtuigje heb ik ook in gevlogen bij Avio, echt leuk. Wel een aantal jaren later dan jij. Na het opstijgen: "ja hier, pak het stuur maar en kijk maar welke richting je op wil". De 747 was ook echt indrukwekkend, blij dat ik die een keer in mijn leven van dichtbij heb kunnen bekijken.

Ik ben erg enthousiast over de nieuwe FS, al sinds FS2002 ben ik fan. Wil nu eigenlijk wel iets meer dan een controller om mee te spelen, welk HOTAS setje raden jullie aan? Veel meer dan 100-150,- ben ik eigenlijk niet van plan uit te gaan geven.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-07 15:33
Kan ik ervan uitgaan dat livery's idd ook mogelijk zijn kijkende naar die KLM screens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Marcievg schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:17:
Volgens PC Gamer is dit de beta, die jullie vanaf vandaag kunnen spelen.

"There's good news for alpha testers, too. Microsoft Flight Simulator's closed beta is kicking off on July 30, but alpha testers can get in earlier—now, in fact. You lucky devils. If you don't get a chance to play the closed beta, you won't have to wait long to play. Microsoft Flight Simulator launches on August 18."
https://www.pcgamer.com/m...ketplace-for-selling-mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
migeye schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:12:
Kan ik ervan uitgaan dat livery's idd ook mogelijk zijn kijkende naar die KLM screens?
Ik denk dat je erop mag vertrouwen dat de repainters direct aan de slag gaan en al snel de livery's uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
ravw schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:05:
[...]

Ben inderdaad ook in die geweest in Aviodrome _/-\o_ !
En dit is nog maar de... -200 volgens mij? Kan nog een klapje groter :9

Verschil met de A380 is dat de 747 ook gewoon een ontzettend mooi toestel is. Wat mij betreft hèt icoon voor de civiele luchtvaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migeye
Ook maar pre-ordered, de Premium Deluxe versie.

Tijdje geleden dat ik een flghtsim gedaan heb , wel FSX, FS 2000 en century of Flight maar nooit X-plane oid.
En nooit die hard, gewoon casual

Hopelijk trekt mijn pc het een beetje, Core i7 8700, RTX 2060, 16 GB 3200 MHz/16

Als het me erg goed bevalt, wat ik niet betwijfel eigenlijk, ook eens gaan kijken naar controllers e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

migeye schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:28:
Ook maar pre-ordered, de Premium Deluxe versie.

Tijdje geleden dat ik een flghtsim gedaan heb , wel FSX, FS 2000 en century of Flight maar nooit X-plane oid.
En nooit die hard, gewoon casual

Hopelijk trekt mijn pc het een beetje, Core i7 8700, RTX 2060, 16 GB 3200 MHz/16

Als het me erg goed bevalt, wat ik niet betwijfel eigenlijk, ook eens gaan kijken naar controllers e.d.
Je kan ook voor 1 euro eenmalig 1 maand gamepass proberen.
Dan kan je de game goedkoop testen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migeye
Luuk2015 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:33:
[...]

Je kan ook voor 1 euro eenmalig 1 maand gamepass proberen.
Dan kan je de game goedkoop testen ;)
Klopt maar ik wil deze toch, ga ervan uit dat mijn systeem het trekt. Kan toch maar op 1080p spelen en geen 4K vooralsnog.

Denk dat ik nog 16GB geheugen erbij prik mocht het nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Vandaag mijn i5 6600k geupgrade naar een Ryzen 7 3700x + 32GB RAM.
Denk dat dit geen probleem zal zijn met mijn 2070super i.c.m. 1440p.
Ben erg benieuwd hoe het spel zal draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Ben eerlijk gezegd best wel benieuwd naar wanneer de ontwikkeling van de game is begonnen.
Is hier iets over bekend gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:55:
Vandaag mijn i5 6600k geupgrade naar een Ryzen 7 3700x + 32GB RAM.
Denk dat dit geen probleem zal zijn met mijn 2070super i.c.m. 1440p.
Ben erg benieuwd hoe het spel zal draaien ;)
oke dat was mijn eerste planning ook maar ben toch voor een snellere en meerdere cores CPU gegaan

want ik dacht ja straks komen er weer meer addons bij en ook meer achtergrond programma's

dus dan toch maar voor ene n 9 3900X gegaan gezien de ervaring met FS in het verleden
zat vaak al wal aan het systeem wat nodig had om alls op Max te draaien , maar na 2 a 3 addons instaleren werd dat toen bijna minimale systeem eisen .. :o

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 17-07-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

ravw schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:29:
[...]

oke dat was mijn eerste planning ook maar ben toch voor een snellere en meerdere cores CPU gegaan
Ik zat ook te kijken naar de Ryzen 9 3900x, maar uiteindelijk niet voor gegaan i.v.m. het prijsverschil.
Denk ook dat de GPU eerder de bottleneck zal zijn i.p.v. de CPU, helemaal op 1440p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:32:
[...]

Ik zat ook te kijken naar de Ryzen 9 3900x, maar uiteindelijk niet voor gegaan i.v.m. het prijsverschil.
Denk ook dat de GPU eerder de bottleneck zal zijn i.p.v. de CPU, helemaal op 1440p.
hoe hoger je de grafix zet hoe meer GPU 100% CPU 60%
hoe lager je grafx instelt hoe meer CPU 100% GPU 60 %

:D

test dat maar eens :-)
ik was ook verbaast , het lijkt wel of bij Low grafx ze het meer van je CPU gaan pakken dan van je GPU

hier een leuk lesje GPU vs CPU :o

YouTube: Is Your Gaming Rig Being Bottlenecked??

hier trouwens nog een mooie foto van mijn op Eham

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HnbMkcSp/DSC-4078.jpg

Hold short O+

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 17-07-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:31
Er komen dit jaar toch nog nieuwe AMD's uit? Iemand enig idee of er al bekend is of die significant sneller zijn dan de 39xx?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Luuk2015 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:49:
[...]

Zit er in de game iets van een planner zodat je kan berekenen of bepaalde vluchten direct mogelijk zijn?
Hele late reactie maar er zit een world map in de sim waarbij je je begin vliegveld kan opgeven en je bestemming. Dus ja, er zit een flight planner in.

https://i.imgur.com/cejTiWO.png zie hier een impressie.

Deze video legt alles uit :)

[ Voor 20% gewijzigd door London op 17-07-2020 18:52 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

alexbl69 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:35:
Er komen dit jaar toch nog nieuwe AMD's uit? Iemand enig idee of er al bekend is of die significant sneller zijn dan de 39xx?
Obv de leaks/geruchten lijkt een reëele verwachting ongeveer 15 a 25% sneller. Afhankelijk vd toepassing.

Klokspeeds iets hoger, IPC verbetert en waar bij de huidige Zen generatie een 8 core chiplet uit 2*4cores en 2*16MiB L3 cache bestaat zal een 8 core chiplet dan uit 1*8 cores bestaat met een gedeelde 32MiB L3 cache. Dus alle 8cores sharen nu de gehele L3 cache. Dit moet in principe intercore latency verbeteren.

Echter ze komen waarschijnlijk pas in Q4 en mogelijk laat in Q4.

[ Voor 27% gewijzigd door Help!!!! op 17-07-2020 18:58 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
RobinNL schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:19:
[...]
Het inschrijven voor de beta is niet meer mogelijk.
Gaan er nog wel beta uitnodigingen komen? Ik ben wel benieuwd of ik nog een kansje maak om hem eerder te zien :)

Edit: Oeps, 23 Juli dus. Damn dit topic gaat snel, ik mis steeds posts. Sorry.

Ik vind het niet zo verbazend dat er altijd de CPU of GPU op 100% zit trouwens. Hij probeert de hoogste FPS te halen en dan is dus of de CPU of de GPU de bottleneck.

[ Voor 30% gewijzigd door GekkePrutser op 17-07-2020 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:49:
[...]

Zit er in de game iets van een planner zodat je kan berekenen of bepaalde vluchten direct mogelijk zijn?
hoe bedoel je met direct mogelijk zijn ?

ivm Fuel ? dat is weer makkelijk te weten te komen .. door weten hoe ver een vliegtuig kan vliegen en dan de afstand berekenen van A naar B en daar doe ik dan nog eens 25% bij

maar denk je dat je het niet gaat redden , wat doormiddel van een lek , of tegen wind waardoor je ongunstig je brandstof verbruikt ..
kan je altijd je Vlucht herplannen ( anuleren van de aankomst en dan toestemming vragen bij een andere airport )
je moet dan wel iets meer weten hoe alles werkt maar het is allemaal mogelijk

2de option is altijd brandstof behouden aanzetten dan kan je zelf met een Cessna van New york naar Bangkok vliegen :+

Maar als je met direct bedoelt dat je gelijk weg mag ...... dat ligt er ook aan speel je zonder ATC of met
Als je met ATC speel kan het wel eens lang duren , zeker nu met 100% real time vluchten _/-\o_
On of off line maakt ook een verschil ...

maar heb het zelf wel eens gehad online dat het een uur duurde voordat ik een teken kreeg dat ik me mocht gaan melden bij de baan :-) om vervolgens een half uur in de wacht gezet te worden omdat er te veel binnen kwamen ..
was toen net met een fly inn op dat vliegveld :) :O ( nieuwe ATC was aan genomen dus die gingen ze even met een groep plagen )

IK weet nog goed mijn eerste landing online ... alles perfect tot 100 meter vooor de baan ...... disconect joystick .........bye bye goede landing .. eer ik onder mijn buro was gekropen om die hele zooi weer eens te resetten ( USB HuB ) was ik weer 5 min verder dus het was geen goede herinnering
was toen bij een bekende online dienst ... geen ivao , maar een andere weet alleen de naam niet meer

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 17-07-2020 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-07 08:26
Excuses als dit al voorbij was gekomen. Maar ik was een video aan het kijken en zag een stukje Nederland. Ziet er goed uit!

Naarden, het gooimeer, het Markermeer en een een stukje almere.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aicaramba schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:51:
Excuses als dit al voorbij was gekomen. Maar ik was een video aan het kijken en zag een stukje Nederland. Ziet er goed uit!

[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Gamers vs Simmers]

Naarden, het gooimeer, het Markermeer en een een stukje almere.
Niet te veel van die filmpjes kijken , straks als je FS2020 opstart ben je door alle filmpjes al weer gewent aan de grafX ..
en je heb dan weer zo iets van ... mmm dat heb ik allemaal al een keer gezien 8)

maar het zal me wel erg gaaf lijken als ze net zo als de the grand canyon alles op ware grote doen en zo zijn

Zeker als er straks VR in zit om dan daar eens over heen en door heen te vliegen

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 17-07-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-07 08:26
ravw schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:05:
[...]

Niet te veel van die filmpjes kijken , straks als je FS2020 opstart ben je door alle filmpjes al weer gewent aan de grafX ..
en je heb dan weer zo iets van ... mmm dat heb ik allemaal al een keer gezien 8)

maar het zal me wel erg gaaf lijken als ze net zo als de the grand canyon alles op ware grote doen en zo zijn

Zeker als er straks VR in zit om dan daar eens over heen en door heen te vliegen
Ik ben niet bepaald een flight simmer. Dus grote kans dat ik het nooit zal opstarten ;)

Ik vind het er vanuit technisch oogpunt wel enorm indrukwekkend uitzien. De hele aarde, procedurally generated. Met meteo data gestuurd weer. Echt knap.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aicaramba schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:22:
[...]

Ik ben niet bepaald een flight simmer. Dus grote kans dat ik het nooit zal opstarten ;)

Ik vind het er vanuit technisch oogpunt wel enorm indrukwekkend uitzien. De hele aarde, procedurally generated. Met meteo data gestuurd weer. Echt knap.
Ik vind het jammer dat ze van microsoft hun eigen dingen gebruiken .. het ziet er mooi uit ...
maar had toch liever gezien dat ze meer naar Google waren gegaan en dan de zelfde gebruiken als Google VR

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GmHdGjh7/1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jdjbYhNx/2.jpg

die zijn daar in toch al een stukje verder en kunnen al heel veel gewoon in 3d neer zetten op ware kleuren en grote
maar ik denk dat zo iets wel de volgende stap gaat zijn om als standaard er in te komen bij een FS

Nu nog games hebben waar je dus ingame gewoon door je eigen wijk kan gaan lopen of Trucksim door heel europa gaan rijden op deze manier

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 17-07-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Nieuw bericht op Tweakers over de ingebouwde winkel in FS met externe content:
nieuws: Microsoft Flight Simulator krijgt ingebouwde gamewinkel voor externe ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

ravw schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:36:
[...]

Nu nog games hebben waar je dus ingame gewoon door je eigen wijk kan gaan lopen of Trucksim door heel europa gaan rijden op deze manier
Van uit het vliegtuig meteen in een truck stappen :) FS20 is de eerste stap naar een World Simulator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of in een zeilboot lekker dobberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leuk met Aerosoft die nu al heeft mee gewerkt aan veel dingen van FS2020 ...
Dat gaat echt leuk worden straks .. binnen notime komen alle FS 95 tot heden addons weer boven drijven
en weer de hoofprijs vragen

je kan bijna voor elke Flighstim wel weer een "nieuwe" versie aanschafffen
Kom op, ik heb updates die komen nog zo wat van mijn geboorte jaar en als je dan de prijzen ziet ..

straks leuk met Bella Coola .... weer kopen en dan er weer achter komen dat het de zelfde versie is dan die ik al twee keer gekocht heb .. ben al blij dat Stewart er nu standaard er in zit , is weer 30 euro minder uitgeven :)

wacht PDMG .... B737 gaan ze ook weer uitbrengen ( even twee kleine dingen aanpassen en klaar , 90 Euro ...... mocht je hem al hebben voor FS 2002 en FS X en of P3D .. je krijgt geen update je koopt hem maar voor een speciaal prijsje van 75 Euro |:(

:*)
zo heb ik dus ook al LOWI 3 keer gekocht van de zelfde maker
en 100% dezelfde airport oke de een is for XP11 de andere Aerofly FS 2 en dan nog een voor FSX

Waarom niet gewon voor de mensne die de addons al hebben een update uit brengen en dan een klein bedrag vragen
En breng gewoon een installer uit die werkt op alle FS , XP AeroFly's

Want ik ben ergens wel bang dat we alles weer over nieuw moeten gaan kopen ( gelukkig scheelt het nu wel aan weer en land addons . maar vliegtuigen mis ik er nog wel een zooi van en airports
Maar goed er zit niets anders op dus we zullen wel weer gaan betalen :-)

maar Hoop wel dat ORBX nu wel komt met zijn airports via een derde uitgever _/-\o_
of dat ze weer eens via PAYPAL gaan komen ..

Even voor de Fun het reclame filmpje van FS 2000

YouTube: Microsoft Flight Simulator 2000 Official Trailer

8) realistic grafx en 6 steden in high details , en realistic landscapes O+ WOW

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 17-07-2020 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:13:
Of in een zeilboot lekker dobberen
ik gooie vanuit mijn Piper cub dan wel een paar flesjes koud vocht naar beneden :z _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcievg
Met de update van gister zijn de activities ook open gegaan bij de alpha. er zijn landing challenges op 3 niveaus en in totaal zijn het er 24(8 per niveau). Hierbij moet je zo mooi mogelijk landen en word je beoordeeld op je precisie, hoe snel je stopt en hoe zacht je landing is. Hierbij krijg je een score die op een leaderboard komt dus altijd een reden om jezelf te verbeteren. Verder zijn er 3 bush flights wat volgens mij gewoon sightseeing routes zijn. Ik heb dit nog niet gespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:05
ravw schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:36:
[...]
Ik vind het jammer dat ze van microsoft hun eigen dingen gebruiken .. het ziet er mooi uit ...
maar had toch liever gezien dat ze meer naar Google waren gegaan en dan de zelfde gebruiken als Google VR
FS 2020 gebruikt Bing maps als bron. Vanzelfsprekend, want Microsoft. :)

Dus een boel steden (bv New York, San Francisco, etc) zijn wel op een vergelijkbare manier in FS terug te vinden. Alleen helaas geen Nederlandse steden. Maar wie weet komt dat nog.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:01:
Met de update van gister zijn de activities ook open gegaan bij de alpha.
Ben nog steeds die update aan het downloaden. Zag dat er ook nieuwe vliegtuigen in zitten zoals de Citation.

Hopelijk worden een paar vliegtuigen ook uitgerust met floats zodat we net zoals met die Icon op het water kunnen landen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Marcievg schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:01:
Met de update van gister zijn de activities ook open gegaan bij de alpha. er zijn landing challenges op 3 niveaus en in totaal zijn het er 24(8 per niveau). Hierbij moet je zo mooi mogelijk landen en word je beoordeeld op je precisie, hoe snel je stopt en hoe zacht je landing is. Hierbij krijg je een score die op een leaderboard komt dus altijd een reden om jezelf te verbeteren. Verder zijn er 3 bush flights wat volgens mij gewoon sightseeing routes zijn. Ik heb dit nog niet gespeeld.
Ondanks dat dit weer enorm jaloersmakend is, is dit natuurlijk wel hele interessante info :) ;) . Meer info is altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kijk net me mail dacht YES post van Flightsim team .. mag mee doen .....

open mail PC PRE-ORDER IS NOW LIVE! :(
ja dat weet ik heb hem al gekocht , Ik wil geen pre order ik wil spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]gekkemarc in "Microsoft Flight Simulator (2020)" Verder zijn er 3 bush flights wat volgens mij gewoon sightseeing routes zijn. Ik heb dit nog niet gespeeld.
dat kan zijn op onverharde landingsbanen .. of ook wle geen landigs banen maar gewoon een grassveld
of een uitloop strookje van een berg of rivier ..
dus mag het verder uit zoeken hoe je gaat landen ... .... bij hoge bomen en wel een landings plek denken waar te nemen ... vlieg er eerst helemaal over heen ...

maak een proef landing , bij twijvel ook eens vande andere kant af proberen zie je dat het makkelijk gaat zet de landing door ... _/-\o_
maar houd er wel rekening mee vaan is een vertrek meer ruimte nodig ... of je met een STOL
maar de meeste Bush planes zijn dat wel ( Piper Cub die in FS zit is er ook een .. en die looklike cup experimental die in FS2020 zit is er ook een

voor de mensen die niet bekent zijn met STOL planes ... kijk het filmpje

YouTube: STOL World Record Shortest Landing 9 Feet 5 Inches

op 9 Feet of 5 Inches maar nodig heben om te landne of optestijgen _/-\o_

spelen met planes

YouTube: Bush planes in action

O+ O+ O+ O+
This is life _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 18-07-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
cracking cloud schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:40:
[...]

Ben nog steeds die update aan het downloaden. Zag dat er ook nieuwe vliegtuigen in zitten zoals de Citation.

Hopelijk worden een paar vliegtuigen ook uitgerust met floats zodat we net zoals met die Icon op het water kunnen landen
ja alle vliegtuigen van de standard edition. ik heb ook schiphol gekeken en die is nog zeker niet premium. We worden nog niet verwend met de content van de premium edition.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Marcievg schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:39:
[...]

ja alle vliegtuigen van de standard edition. ik heb ook schiphol gekeken en die is nog zeker niet premium. We worden nog niet verwend met de content van de premium edition.
Is Schiphol een beetje netjes met de standaard versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:46:
[...]

Is Schiphol een beetje netjes met de standaard versie?
anders gewoon even een bezemwagen er door heen .. dan zal hij wel weer schoon en netjes zijn :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
ravw schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:25:
[...]

leuk met Aerosoft die nu al heeft mee gewerkt aan veel dingen van FS2020 ...
Ik weet niet waar dit vandaan blijft komen. Bij het nieuwsbericht op de frontpage had iemand het er ook al over. Voor zover ik weet heeft Aerosoft naast de EU fysieke distributie van het spel verder niets met FS2020 te maken.

Maar misschien heb ik het fout, heb je een bron ergens wat ze dan allemaal hebben gedaan? Als Aerosoft veel met de ontwikkeling zou hebben te maken had ik mij zorgen gemaakt, hun niveau kennende :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Propane schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:10:
[...]

Ik weet niet waar dit vandaan blijft komen. Bij het nieuwsbericht op de frontpage had iemand het er ook al over. Voor zover ik weet heeft Aerosoft naast de EU fysieke distributie van het spel verder niets met FS2020 te maken.

Maar misschien heb ik het fout, heb je een bron ergens wat ze dan allemaal hebben gedaan? Als Aerosoft veel met de ontwikkeling zou hebben te maken had ik mij zorgen gemaakt, hun niveau kennende :P.
Dat dacht ik inderdaad ook, ik heb nergens gelezen dat Aerosoft meewerkt aan de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:10:
[...]

hier komt het ook van alle kanten binnen ik ben zelf ook al ana het zoeken op welke manier ze dan helpen
, wat ik wel weet dat ze nu software hebben om adoons te gaan bouwen voor fs 2020

Ik zelf ben ook al een beetje kijken waar de info vandaan komt en hoe

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 18-07-2020 17:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparkiezz
https://forum.aerosoft.co...crosoft-flight-simulator/

Hier meer info over de samenwerking tussen Asobo en Aerosoft. Het lijkt erop dat er vooral input is geweest m.b.t. de ingame store en de ontwikkeling van de SDK.
Please allow me a personal comment I have been cropping up for close to a year.

We learned about the new sim at the same time as everybody else. It is utterly incredible Microsoft and Asobo managed to keep this such a secret for over two years. But very soon after the first announcement was done we were called by Microsoft to see if we had any interest in working with them. Uhhhh.... yeah!

Now we had some luck. The development team, Asobo, is based in Bordeaux and I live close to Bordeaux. So we could set up a quick meeting (this is all before Corona, when we still could shake hands etc). At that moment we already understood that the team from Microsoft was very willing to coordinate with 3rd party developers, but they also wanted some of the experience Aerosoft gathered in the last 27 years. It was bloody amazing to be honest. We had questions, we got questions, we met people in every part of the project. Utterly different from any team at Microsoft that worked on FS. They started with the question "what can we do to make your addons work?'.

And then I visited Asobo for the first time. Now remember this was a good while ago, I think it was August 2019. We were all (and I mean everybody) assuming the videos we seen were rendered on some high end server farm. But here I was, stick in hand, on a rather modest machine, in meeting room, seeing the sim at 50 fps on a 4k screen. My yaw hit the floor. And I have seen a lot of yaws hit the floor since then. This was default sim, no add-ons, and the aircraft were pretty solid and the world was alive and looked totally amazing. Not just Frankfurt airport, but also my house. In the default sim. No add-on in FS or P3d has my house. I mean this is very rural France. A village of 300 persons. Looking even closer I noticed that even the trees were accurate. They have a tree database. Not kinds of trees, but actual locations of trees around the world. Mind blown.

We have been working with Asobo ever since. I visited them many times and have been always received with grace and friendship. No question was too weird, no comment was ignored. Super kind people. I wish I could share what information was exchanged, just take my word, what we asked, we got or got an explanation why it could not be done (yet). This is a very very cool team of developers. They get FS, they understand it, they read forums.

Next to this technical exchange (remember there was no SDK yet and Asbobo and our devs were still very much discussing what a high end, complex add-on needs), we started commercial discussion with them. We wanted to bring the product in boxed form to customers. Keep in mind that in many parts of the world boxed FS add-ons still do very well. The boxed version of X-Plane we handled did extremely well and we are super proud of that. As we learned that MFS was a very large product (over 80Gb) we knew that there would be alot of people who could use a boxed version. And after a lot of discussions we got the deal. Aerosoft would produce the boxed retail version, starting with the European market. This is a big deal for us. Believe me.

Enter Corona. Try to get hundreds of thousands of DVD's pressed and boxes made while Asia was unreachable and most of Europe in lockdown. It was not easy. It was stressful. But it is done and we are able to start shipping soon. As we reach this next milestone in this project, I can tell you I have never met any team working on MFS that was this nice, this responsive and this focussed on what this sim really is. It's a platform, MS and Asobo make money on selling it, others make money on expanding it and yet others expand it because they love it. I have been working flight sims for 20 years and I can tell you this is different. This is a new start. Is it done? Nope, nobody will claim that. You never complete a flightsim. But is a very stable new base to work on. MS and Asobo are not delivering this and step back. They understand it needs enhancements and optimizing. They understand that of the world changes the base sim needs to change. They understand it need accurate weather andt AI traffic. They are in it for the long run.

And that, my friends, is all that counts.We can make the Airbusses, my friends at PMDG can make the Boeings, Carenado will make the smaller aircraft, others will make the airports. But what we all need is the base. A solid, reliable base. And I think we just got that. A platform. It needs to grow and P3D and X-Plane are far from defeated, but boy do they have some competition.

To show our dedication to this new platform, we have hired a new top class support guy who will support this sim ('Thomas' The Flash' Flashman) and are hiring development staff to increase our production for the new platform. As we were (are?) one of the very last companies to stop development for FSX and it clones) you can rest assured that existing platforms as X-Plane and P3D will be stay supported. We love all serious sims. Always have, always will. You decide the best platform and we'll make the add-ons.

[ Voor 89% gewijzigd door Sparkiezz op 18-07-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb trouwens nog een goede site gevonden voor in de opening van deze draad

alles over het gebruik van een airport waar alles voor is en hoe te gebruiken

zeker voor beginnende vliegers is dit wel wenselijk ..
dat er ook een stukje Tips site komen weer snel alles te vinden is , scheeld een hoop vragen voor nieuwe mensne ..

http://airplanegroundschools.com/Airport-Operations/

trouwens deze hele site kan je er wel bij zetten .. er staan heel veel tips in over het vliegen

http://airplanegroundschools.com/

[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 18-07-2020 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudy-B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-03 21:56

Rudy-B

Always have fun.

Op YouTube staat al ruim een dag een gelekte video: YouTube: Microsoft Flight Simulator BETA LEAK VIDEO

Afgezien van het klungelige vliegen van deze brokkenpiloot, er zitten nog wel een paar issues in MSFS die hopelijk nog opgelost worden in de loop van de tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Rudy-B op 18-07-2020 20:59 ]

YouTube AI Playlist - Deviantart AI Portfolio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Rudy-B schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:56:
Op YouTube staat al ruim een dag een gelekte video: YouTube: Microsoft Flight Simulator BETA LEAK VIDEO

Afgezien van het klungelige vliegen van deze brokkenpiloot, er zitten nog wel een paar issues in MSFS die hopelijk nog opgelost worden in de loop van de tijd.
Dit is best wel pijnlijk om te zien haha, ik zou geen passagier willen zijn 8)7 Niet dat ik een goede piloot ben, maar in ieder geval wel beter dan deze kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Ik heb heel snel naar de video gekeken, wat zijn er voor grote problemen die jij in de video ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Hoe zit het eigenlijk met die screenshots die worden uitgebracht door individuele gebruikers, deze gebruikers hebben toch een NDA getekend?
Dan zouden deze screenshots toch niet gepubliceerd mogen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

@Luuk2015 Luuk, ik zag dat je net je systeem hebt ge-upgrade naar een 3700X met 32G en een 2070, toevallig dezelfde configuratie die ik ook op het oog heb. Hoe bevalt het?

Je vroeg je ook af wanneer de ontwikkeling gestart was? In de video met het interview met het team van september 2019 werd gezegd dat ze omstreeks 2016 gestart zijn. Elders werd gezegd '5 jaar geleden', dat zou dan 2915 geweest zijn.

'Grote problemen' ... dat zijn jouw woorden, ik noemde het 'een paar issues':
  • onder de Golden Gate zie je een raar effect, lijkt een kopie van het wegdek. Op andere video's is ook te zien dat bruggen in het algemeen nog niet goed weergegeven worden.
  • De schepen lijken op het water geplakt te zijn, of erboven te zweven.
  • Scenery pop-ups. Goed zichtbaar bijvoorbeeld op 1:45 tot 1:55
  • De reflectie van de zon in het water flikkert blokkerig. Zou de hete lucht simulatie van de motor kunnen zijn, maar dan nog ...
  • Even afgezien van het belabberde vliegen, het gedrag van het vliegtuig ziet er in mijn ogen soms onrealistisch uit, alsof het veel te licht en veel te wendbaar is, arcade, een RC simulatie. Input van een echte piloot nodig of dit realistisch is ... ik ben slechts bureau piloot. :)
  • Het landingsgestel wordt uitgeklapt bij een snelheid waarbij dit in het echte toestel onmogelijk is
Voor mij allemaal geen showstoppers, ik zal MSFS zeker aanschaffen, het is natuurlijk een revolutionair nieuwe sim ... maar we mogen met z'n allen wel kritisch blijven, daar zal ie uiteindelijk alleen maar beter van worden als Microsoft / Asobo blijft doorontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgezien van het klungelige vliegen van deze brokkenpiloot,
ja dat soort mensne zou je gelijk er uit moeten gooien en mensne die echt serious zijn aannemen voor het testen ...

want als er vele van deze figuren zijn dan kan ik me straks best wel eens voor gaan stellen dat de hardcore simmers weer last gaan krijgen omdat er nog te veel bugs in diverse systemen zitten of vliegeigenschapppen

het zal niet de eerste game zijn die ik koop waar van ik ook weet dat hij door heen veel mensne getest wod .. maar bij het uitbrengen bijna onspeelbaar is door de vele problemen ( die dna niet in het testen naar boven waren gekomen

:(

dan zit ik dus maandne te wahcten op een alpha test .. en kijken of ik ze kan helpen met foutjes er uit te halen .. endan hoor je niets .. en dan zie je steeds dit soort filmpjes voorbij komen

:o

Over 1 week is het nog maar 18 dagen vor het uitbrengen
zal em straks niets verbazen dat er nog te veel bugs in zitten dat ze het naar September gooien en ik krijg er door dit soort filmpjes er nog meer uitsel van maanden
het is jammer

dit geeft geen goed beeld van een flightsim zo als ze in dat filmpje bezig zijn .......
maar 1 ergernis zie ikw el weer terug komen waar ik em bij alel FS aan geergerd heb .....
dat die landschappen op zeer korte afstand al onscherp zijn en je ziet ze letterlijk weer opgebouwd worden .
Het bekende cirkeltje vliegen , alles binnen jou straal is mooi en de rest dus niet
dus had wel iets verder mogen gebeuren , je ziet het op hoogte en op heel laag heel erg goed dat je dingen ziet komen die je in het echt al had moeten zien staan

Ik weet wel de reden waarom ze zit doen om de rekenkracht er een beetje uit te halen .. maar met de CPU van tegenwoordig gaat dan ehct niet meer nodig zijn
, zeker niet zo'n korte afstand

en zo zijn er nog meer dingen maar denk dat deze gebruiker alles op Low en op Arcade heb staan .. dat hoop ik dan .. en die weerspiegeling odner die brug in het begin 8)7
dat had er allang uit moeten zijn dit soort foutjes

Maar voor een GA vlieger is low flight in deze sim wel lekker heb ik al gezien ..... O+
je krijgt wel hetgevoel dat je over een leefbare wereld heen vliegt ipv alleen maar landschappen met paar huisjes

En die horizon view die lijkt ook veel te dichtbij te liggen het lijkt in dat filmpje of je maar 2 a 3 km voor uit kan kijken en dan niet meer

maar dat zal misschien komen door de instellingen van die gebruiker ...
hopelijk niet dat het zo kort blijft , vind de horizon totaal niet natuurlijk over komen en veel te kort , het is net of je steeds vlak voor het vliegtuig aan het kijken ben ipv ver weg

als voorbeeld , als je opstijgt van EHRD en je zit en beetje op een hoogte kan je de banen en lichten van EHAM al zien ...
maar met deze view mag je blij wezen dat je Zoetemeer kan zien :X

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 18-07-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Het vliegen is te tweaken naar wens en moeilijksheidgraad, de "piloot" in de gelekte video had waarschijnlijk alle assists aan en alles op Easy mode. Ik heb zelf nog maar vrij weinig van de wereld gezien in MFS maar zie tot dusver echt geen rare bugs.

En ja, het is wel een product dat sterk op je internet verbinding leunt. Als je internet of delen van je PC niet snel genoeg is/zijn voor de hoeveelheid data die je binnen wilt halen en wat je op je scherm wilt zien (instellingen), dan krijg je wel nog wat level of detail pop ins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Jammerlijk dat zo'n video lekt. Ben overigens nog altijd onder de indruk van hoe de game eruit ziet.

Ja, je ziet hier en daar rare artifacts of merkwaardige map textures. Maar hoop dat dit over tijd beter wordt naar mate Bing maps ook updates krijgt.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:24:
Het vliegen is te tweaken naar wens en moeilijksheidgraad, de "piloot" in de gelekte video had waarschijnlijk alle assists aan en alles op Easy mode. Ik heb zelf nog maar vrij weinig van de wereld gezien in MFS maar zie tot dusver echt geen rare bugs.

En ja, het is wel een product dat sterk op je internet verbinding leunt. Als je internet of delen van je PC niet snel genoeg is/zijn voor de hoeveelheid data die je binnen wilt halen en wat je op je scherm wilt zien (instellingen), dan krijg je wel nog wat level of detail pop ins.
ai dat vind ik juist minder
het programma moet niet gaan bepalen wat ik wil zien en hoe , dat doe ik zelf wel

als ik heb op UBER Utra wil draaien met maar 25 fps moet ik dat zelf weten

maar dan wil ik niet dat het programma gaat zeggen van wacht even dat is te zwaar voor deze pc dus we gaan hem maar op ultra / high zetten omdat hij dan wel een 60 fps behaal

:X >:)
maar goed ik denk zelf dat hij op high en ultra al beter eruit zal zien dan XP 11 met addons en om maar even te blijven bij Microsoft FS te blijven ... FSX :*)inc addons :D

Maar ik hoop wel dat alle menu;s die in beeld komen of panelen wel onzichtbaar gemaakt kunnen worden maar dat zal wel

Maar ik heb wel egzien dat je met Mappen kan gaan verschuiven en vast pinnen dus 2de monitor komt er straks dus bij _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 18-07-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Rudy-B schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:02:
@Luuk2015 Luuk, ik zag dat je net je systeem hebt ge-upgrade naar een 3700X met 32G en een 2070, toevallig dezelfde configuratie die ik ook op het oog heb. Hoe bevalt het?
Tot nu toe bevalt het erg goed!
De RTX 2070 super had ik al een tijd i.c.m. mijn oude i5 6600k.
De laatste tijd game ik niet zoveel maar maar wilde de stap uiteindelijk toch zetten.
Games zoals BF5 draaide niet al te best op mijn systeem i.v.m. het aantal cores, vanmiddag gelijk weer geprobeerd en het draait stukken beter!
Die 32GB is misschien een beetje overkill maar wilde het er wel op gokken, wil mijn PC in de toekomst ook meer voor andere dingen gebruiken zoals editing en programma's als blender.
Ik twijfelde als eerst om voor een ryzen 9 3900x te gaan maar vond het een beetje te duur worden, denk dat in de meeste gevallen mijn GPU de bottleneck is i.p.v. mijn CPU, een ryzen 7 3700x is dus denk ik wel voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:04:
[...]

Het bekende cirkeltje vliegen , alles binnen jou straal is mooi en de rest dus niet
dus had wel iets verder mogen gebeuren , je ziet het op hoogte en op heel laag heel erg goed dat je dingen ziet komen die je in het echt al had moeten zien staan
Wacht maar tot 18 augustus en test het dan op jouw pc. Grote kans dat het allemaal wel meevalt. Het komt mij iig niet herkenbaar voor dat er tijdens het vliegen nog dingen in beeld geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:44:
[...]

Wacht maar tot 18 augustus en test het dan op jouw pc. Grote kans dat het allemaal wel meevalt. Het komt mij iig niet herkenbaar voor dat er tijdens het vliegen nog dingen in beeld geplaatst worden.
je ziet het wel in het filmpje van die gast heel duidelijk , maar je weet ook niet hoe of wat , welke systeem of hoe hoog hij hem heeft staan de settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:36:
[...]

Tot nu toe bevalt het erg goed!
De RTX 2070 super had ik al een tijd i.c.m. mijn oude i5 6600k.
De laatste tijd game ik niet zoveel maar maar wilde de stap uiteindelijk toch zetten.
Games zoals BF5 draaide niet al te best op mijn systeem i.v.m. het aantal cores, vanmiddag gelijk weer geprobeerd en het draait stukken beter!
Die 32GB is misschien een beetje overkill maar wilde het er wel op gokken, wil mijn PC in de toekomst ook meer voor andere dingen gebruiken zoals editing en programma's als blender.
Ik twijfelde als eerst om voor een ryzen 9 3900x te gaan maar vond het een beetje te duur worden, denk dat in de meeste gevallen mijn GPU de bottleneck is i.p.v. mijn CPU, een ryzen 7 3700x is dus denk ik wel voldoende.
32 Gig is echt geen luxe ...

XP 11 met https://simheaven.com/
je gaat echt willen dat je 64 had gekocht
geloof me maar 32 is nu nog bij veel over kill

maar dat gaat over een jaar al anders zijn .. ik heb op steam nu al net zo veel games die 16 gig nodig hebben dan de oude 8

1 game daar kreeg ik met mijn oude pc bij opstarten al de waarschuwing van u heeft te weinig geheugen .. , nu houd hij zijn mond dicht met mijn 32 :*)

maar ik weet niet of je nog van andere games houd , ik kan ej voor de grafx echt Tomb raider de laastte twee versies aanraden ..( zeker met HD )
en ark survival evolved ( op EPIC is die echt :o )
de eerste keer dat ik hem opstarten met de 1660 Super stond ik de eerste 10 min alleen maar te kijken naar de omgeving ...... zonder 1 stap gelopen te hebben ....... dood .... WTF ... oja er lopen nog hongerige beesten .. :-(
hier even LOW VS EPIC

YouTube: 🔥 ARK Survival Evolved (2017) | 4K EPIC vs LOW Graphic Comparison an...

weet niet of jij Minecraft speeld ? je kan nu ook Minecraft met RTX spelen ... Beta via Microsoft

YouTube: Minecraft RTX - RTX On/Off Gameplay

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 18-07-2020 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

ravw schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:56:
[...]
ik heb op steam nu al net zo veel games die 16 gig nodig hebben dan de oude 8
Volgens de requirements of echt daadwerkelijk gebruik?
Tot nu toe valt het bij mij nog redelijk mee, grafisch eisende games als BF5 en COD:MW gebruiken gemiddeld 6GB ram. Voor 9 van de 10 games zou 16GB dus al echt voldoende zijn, alleen zijn er dus wel uitzonderingen.
Ik ben behoorlijk benieuwd naar het RAM gebruik van FS zodra de game uit is, persoonlijk denk ik dat die 32GB een beetje te hoog gegrepen is, maar ja, we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:05:
[...]

Volgens de requirements of echt daadwerkelijk gebruik?
Tot nu toe valt het bij mij nog redelijk mee, grafisch eisende games als BF5 en COD:MW gebruiken gemiddeld 6GB ram. Voor 9 van de 10 games zou 16GB dus al echt voldoende zijn, alleen zijn er dus wel uitzonderingen.
Ik ben behoorlijk benieuwd naar het RAM gebruik van FS zodra de game uit is, persoonlijk denk ik dat die 32GB een beetje te hoog gegrepen is, maar ja, we gaan het zien :)
Te veel is geen probleem :9
teweinig wel
als die het niet ndoig heeft dan gebruikt die het niet ... maar heeft hij het straks wel nodig dan kan hij het wel gaan gebruiken ..

dus je bent wel klaar voor de toekomstige games

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 18-07-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Goed om te horen dat het prima bevalt Luuk. Ja, het is wijs om een bovengrens aan het budget te stellen ... het kan altijd 'gekker'. Ik heb nog niet definitief besloten of het de i5 10600 wordt, die beter scoort voor gamen, of de 3700X die overall beter scoort en ook een iets minder kostend totaal systeem oplevert omdat het mobo iets goedkoper is en er een redelijk goede koeler meegeleverd wordt.

Gebruik je de meegeleverde koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Rudy-B schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:07:

Op dit moment wel ja, in mijn oude systeem gebruikte ik de Dark Rock Pro 3.
Het probleem echter is dat deze koeler out-of-the-box geen AM4 ondersteuning biedt.
Echter kan dit wel toegevoegd worden d.m.v. een los onderdeel, hierover heb ik Be Quiet gecontacteerd.
Indien dit niet werkt dan zal ik waarschijnlijk een Dark Rock Pro 4 kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
ravw schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:32:
[...]

ai dat vind ik juist minder
het programma moet niet gaan bepalen wat ik wil zien en hoe , dat doe ik zelf wel

als ik heb op UBER Utra wil draaien met maar 25 fps moet ik dat zelf weten

maar dan wil ik niet dat het programma gaat zeggen van wacht even dat is te zwaar voor deze pc dus we gaan hem maar op ultra / high zetten omdat hij dan wel een 60 fps behaal
Ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen. Als jij je instellingen op UBER EXTRA ULTRA KIJK MIJN DIKKE PC EENS wilt zetten kan dat gewoon betekenen dat het teveel is, ook voor jou dikke PC. Of aan de andere kant, dat jou internet te traag is (misschien slechts tijdelijk, achtergrond proces die wat download of weet ik veel wat). En dan ga je waarschijnlijk zulk soort dingen merken, net als P3D of FSX vroeger. Er blijft niet genoeg tijd over om alles ingeladen te hebben voor de volgende frame dus wordt het stapsgewijs ingeladen. Zo moet je het een beetje zien.

Ik heb tot dusver nog niet echte pop-in scenery gezien, wel wat fade-in wat je alleen ziet als je toevallig echt even focused op die gebouwen/stad, en zelfs dan nog is het vrij subtiel.

Trouwens, met alles respect, ik snap dat het allemaal spannend is en je zit af te wachten... Maar ik vind jou posts echt enorm lastig te lezen door gebrek aan punctuatie, hoofdletters, etc. Bedoel het niet slecht of persoonlijk, maar misschien af en toe je post even een tweede keer lezen en checken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudy-B schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:07:
Goed om te horen dat het prima bevalt Luuk. Ja, het is wijs om een bovengrens aan het budget te stellen ... het kan altijd 'gekker'. Ik heb nog niet definitief besloten of het de i5 10600 wordt, die beter scoort voor gamen, of de 3700X die overall beter scoort en ook een iets minder kostend totaal systeem oplevert omdat het mobo iets goedkoper is en er een redelijk goede koeler meegeleverd wordt.

Ja maar die is gemiddelt 10 graden warmer dan een pro cooler
hier loopt hij max power wel op tot max 81 graden ...
en mijn stroom meter ook want vergeet ook niet dat de i5 maar 64 Watt verbruikt max en de Ryzen 9 al 120 Watt

dus je stroomkosten gaan wel om hoog de 2070 valt best nog wel mee maar het is alle bij elkaar voor een dag gamen voor mij 1 euro meer aan stroomverbruik perdag tegenover mijn oude pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Een dikkere koeler kan altijd nog als het nodig is, maar de reviews die ik heb bekeken over de standaard koeler zijn eigenlijk allemaal OK. Ik denk dat ik toch neig naar de 3700X, ik doe meer andere zaken dan gamen en die zijn dan lekker snapoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudy-B schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:15:
Een dikkere koeler kan altijd nog als het nodig is, maar de reviews die ik heb bekeken over de standaard koeler zijn eigenlijk allemaal OK. Ik denk dat ik toch neig naar de 3700X, ik doe meer andere zaken dan gamen en die zijn dan lekker snapoy.
het eerste wat ik deed hier toen ik hem binnen had was twee benchmarks draaien en een half uurtje een stress test .. ( geen een foutmelding of ander ongewenst iets

dus dan kan ik met een gerust hart gamen .. anders had hij gelijk terug gegaan naar de winkel :+
dat ik geen half uur later het hele windows Systeem vernagelt met die ^@%&^%#@%$ windows update ( 2004) versie om vervolgens de hele nahct bezig te zijn om dat ding weer te herinstaleren ( was toch achter af goed wnat ze hadden een Home er opgezet ( geen pro) dus ik heb mijn eigen pro er op kunnen gooien )
met nieuwe code , maar nu loopt hij goed :*)

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 18-07-2020 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

@ravw Wat ik gelezen heb is dat de i5 een 125W chip is en de 3700X een 65W (verschil komt mede door de 14 nm vs de 7 nm technologie).

Edit: ah, ik zie nu dat je een 3900X hebt, ja, die wordt wel iets warmer cq gebruikt iets meer stroom.

[ Voor 28% gewijzigd door Rudy-B op 18-07-2020 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Rudy-B schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:02:

Je vroeg je ook af wanneer de ontwikkeling gestart was? In de video met het interview met het team van september 2019 werd gezegd dat ze omstreeks 2016 gestart zijn. Elders werd gezegd '5 jaar geleden', dat zou dan 2915 geweest zijn.

'Grote problemen' ... dat zijn jouw woorden, ik noemde het 'een paar issues':
  • onder de Golden Gate zie je een raar effect, lijkt een kopie van het wegdek. Op andere video's is ook te zien dat bruggen in het algemeen nog niet goed weergegeven worden.
  • De schepen lijken op het water geplakt te zijn, of erboven te zweven.
  • Scenery pop-ups. Goed zichtbaar bijvoorbeeld op 1:45 tot 1:55
  • De reflectie van de zon in het water flikkert blokkerig. Zou de hete lucht simulatie van de motor kunnen zijn, maar dan nog ...
  • Even afgezien van het belabberde vliegen, het gedrag van het vliegtuig ziet er in mijn ogen soms onrealistisch uit, alsof het veel te licht en veel te wendbaar is, arcade, een RC simulatie. Input van een echte piloot nodig of dit realistisch is ... ik ben slechts bureau piloot. :)
  • Het landingsgestel wordt uitgeklapt bij een snelheid waarbij dit in het echte toestel onmogelijk is
Voor mij allemaal geen showstoppers, ik zal MSFS zeker aanschaffen, het is natuurlijk een revolutionair nieuwe sim ... maar we mogen met z'n allen wel kritisch blijven, daar zal ie uiteindelijk alleen maar beter van worden als Microsoft / Asobo blijft doorontwikkelen.
Ik hoop dat er bij de launch 3rd party vliegtuigen beschikbaar zijn. Ik snap de keuze voor een hoop extra vliegtuigen voor de premium versie, maar ben nog niet overtuigd van de kwaliteit. De A320 is nog een klein drama op dit moment en ook de TBM is nog niet je van het (op basis van mijn IRL Airbus en Pilatus PC-12 ervaring). Ook de Extra 300S heeft vreemde flight dynamics, zeker als je gekke dingen doet (heb 'm overigens wel in een spin gekregen, dat leek wel ergens op :)). Dit geldt overigens voor alle kisten. Met name rudder control voelt soms vreemd.

Persoonlijk vind ik de 18e erg optimistisch.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Rudy-B schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:19:
@ravw Wat ik gelezen heb is dat de i5 een 125W chip is en de 3700X een 65W (verschil komt mede door de 14 nm vs de 7 nm technologie).
Ravw had het over de Ryzen 9 3900x, die heeft een stuk hogere TDP t.o.v. de 3700x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Ja, ik zag het, van de 3900 ... die is inderdaad wat minder 'zuinig' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudy-B schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:19:
Mijn oude i5 6400 had maar 65 w
maar het kan zijn dat de hogere en neiuwe versies dus ook wel op 125 wat kunnen gaan draaien .. maar het is ook de cores
ik heb er nu wel 12 tegen over 4
ja ook die 14 nm maakt inderdaad veel uit , zeker wat betreft de warmte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-07 20:46
Ik ga nog even wachten met een pre-order te plaatsen tot er benchmarks beschikbaar zijn gelijkaardig aan mijn setup.
3440x1440, i5 8600k @5ghz, rtx2070, (voorlopig) 16gb RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sandpatt schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:25:
Ik ga nog even wachten met een pre-order te plaatsen tot er benchmarks beschikbaar zijn gelijkaardig aan mijn setup.
3440x1440, i5 8600k @5ghz, rtx2070, (voorlopig) 16gb RAM
PC zal geen probleem zijn , monitor wel darom heb ik hem maar op 2560 bij 1440 gehouden
Wilde eerste de 49inc ultra wide kopen maar dan had mijn video kaart het niet gaan redden
dat is toch wel een 2080Ti nodig om dat op ultra te draaien

Ik bemerk wel dat ik hier dat de videokaart sneller wil dan mijn beeldscherm :(
dus ik zou nog een hogere res aankunne speel wel op 75hz

en je weet het
2009: TO RUN THIS GAME YOU NEED A GOOD PC
2019: TO RUN THIS MONITOR YOU NEED A GOOD PC

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 18-07-2020 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanh92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:38
Weet niet wat het beleid is betreft NDA, maar na het gelekte filmpje hierboven ben ik op zoek gegaan naar wat meer gelekte filmpjes en man wat ben ik nu hyped voor deze sim. :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

tanh92 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:55:
Weet niet wat het beleid is betreft NDA, maar na het gelekte filmpje hierboven ben ik op zoek gegaan naar wat meer gelekte filmpjes en man wat ben ik nu hyped voor deze sim. :P >:)
Ik weet niet of die video's hier eigenlijk gedeeld mogen worden maar indien het mag, kan je deze dan hier misschien plaatsen? :)
Pagina: 1 2 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc