Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:30
Luuk2015 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:56:
[...]

Ik weet niet of die video's hier eigenlijk gedeeld mogen worden maar indien het mag, kan je deze dan hier misschien plaatsen? :)
De insiders hebben een NDA getekend, zij mogen niks opnemen en verspreiden. Als iemand toevallig een filmpje tegenkomt op YouTube, dan kan je dat gewoon delen. De insider in kwestie zat fout.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tanh92 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:55:
Weet niet wat het beleid is betreft NDA, maar na het gelekte filmpje hierboven ben ik op zoek gegaan naar wat meer gelekte filmpjes en man wat ben ik nu hyped voor deze sim. :P >:)
ja volgens de NDA mag het niet ... maar goed sommige nemen het risico
Als ik hem zelf had gehad dan had ik wel hele mooie filmpjes gemaakt maar pas geshowd op de dag van uitbrengen of kijken of je het via Microsoft zelfnaar buiten mag brengen

maar soms worden er ook dingen bewust gelekt
puur om te kijken hoe de reakties zijn van de mensen

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-07 17:23
Luuk2015 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:56:
[...]

Ik weet niet of die video's hier eigenlijk gedeeld mogen worden maar indien het mag, kan je deze dan hier misschien plaatsen? :)
Ik heb inmiddels al met een paar leden hier eigen gemaakte screen gedeeld via pb.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
In principe mogen we hier al met geen woord reppen over de alpha en nu beta preview :P. En door de lekkers die wel beelden delen zitten we nu met 50 watermerken in het beeld tijdens spelen 8)7 .

[ Voor 38% gewijzigd door Propane op 19-07-2020 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op zondag 19 juli 2020 @ 00:03:
In principe mogen we hier al met geen woord reppen over de alpha en nu beta preview :P.
klopt

Zei je wat ???

is er een Beta gaande dan 8)

Ja die watermerken was me al opgevallen
maar dat gebeurd vaker vidn het ergens wel goed als er een NDA is

maar die kan je met filmpjes of foto programa's dus wel weg krijgen of wazig maken :D
dus het heeft eigenlijk geen zin en zo zijn er nog wel meer trukjes omdat niet te laten zien
op afstand met mobile telefoon opnemen zie je ook geen namen staan :-)
gebeurd vaak met films ook op die manier om een watermerk minder zichtbaar te maken
als hij allen voor preview doeleinde is vrijgegeven :X
en ze willen hem achter af snel in de underground gooien

maar geod dat is weer een andere discussie , maar wel of niet vrij geven als de testers maar hun werk goed doen dan ben ik te vrede
en dat er niet nadat de game uit komt door "niet gezien bugs "het spel dus niet goed werkt of erger nog vast loopt
of dta hij door gat gaat vertragen omdat je pc volloopt of wat dan ook
dit is wel eens vaker voor gekomen :o

Ik kan me nog een spel herinneren als je die wilde uninstaleren dat hij een Format gaf dus je game was niet alleen verwijderd maar je windws ook

[ Voor 77% gewijzigd door ravw op 19-07-2020 00:16 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tanh92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:38
RobinNL schreef op zondag 19 juli 2020 @ 00:01:
[...]

De insiders hebben een NDA getekend, zij mogen niks opnemen en verspreiden. Als iemand toevallig een filmpje tegenkomt op YouTube, dan kan je dat gewoon delen. De insider in kwestie zat fout.
In dat geval: https://www.bilibili.com/video/BV1AC4y1W7MV?

En zo nog talloze andere filmpjes als je op de juiste termen zoekt, bijvoorbeeld:

小赛VOR进近加州小城奥克斯纳德
超逼真的微软模拟飞行 小赛172 胡乱瞎飞自由行
[MFS2020]实机展示-机库
[MFS2020]实机展示-法国高雪维尔机场着陆挑战赛

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tanh92 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 00:15:
[...]

In dat geval: https://www.bilibili.com/video/BV1AC4y1W7MV?

En zo nog talloze andere filmpjes als je op de juiste termen zoekt, bijvoorbeeld:

小赛VOR进近加州小城奥克斯纳德
超逼真的微软模拟飞行 小赛172 胡乱瞎飞自由行
[MFS2020]实机展示-机库
[MFS2020]实机展示-法国高雪维尔机场着陆挑战赛
ik kende ze al maar die wolken van dat eerste filmpje O+
maar hij mag zijn DE icer wel aanzetten :o
holy crap dat die nog kan sturen ( om maar even over details te beginnen )

en daar zie je dus ook dat ze het watermerk weg hebben gehaald ..

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 19-07-2020 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-03 21:56

Rudy-B

Always have fun.

YouTube AI Playlist - Deviantart AI Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deze vond ik zelf ook mooi geen filmpje maar heel veel screenshots in filmpje gezet met uitleg erbij

YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - 253 Amazing Pictures #1

en hier word ook weer veel uitgelegt

YouTube: Flight simulator 2020 | update 16th July | Are you prepared for Augu...

hand crafted airports

YouTube: Microsoft Flight Simulator - ALL CONFIRMED HAND-CRAFTED AIRPORTS

[ Voor 52% gewijzigd door ravw op 19-07-2020 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik heb net nog even lekker wat rond gevlogen. En zonder in detail te gaan... Dit wordt hoe dan ook de nieuwe standaard basis voor de komende paar jaar. Nee, het zal niet perfect zijn bij launch. Ja, het zal even wachten worden op de favoriete addons voor die de overstap maken. Maar ik denk dat de meeste simmers na release toch echt even P3D of XP links laten liggen en dat het merendeel na de eerste week of weken niet zeer vaak terug zal keren. Ik gok op hooguit een jaar dat mensen die sims naast elkaar zullen hebben draaien, tenzij hun favoriete vliegtuig een beetje een niche is die niet snel door een developer wordt opgevuld in FS2020.

De vliegtuigen die er bij zitten zullen ook niet perfect zijn, maar zijn ze dat ooit geweest in FSX of P3D of XP? De diepgang moet je toch meestal zoeken bij addons, maar wat ligt er een mooie basis straks. Met ook zoveel mooie kleine grafische details die voor mij echt de immersie ten goede komen. Ook alvast de tip om je niet af te laten schrikken door de user interface... die is niet echt wat simmers zullen verwachten, en het zal even zoeken en wennen zijn. Maar het is niet zo slecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Propane schreef op zondag 19 juli 2020 @ 02:00:
Ik heb net nog even lekker wat rond gevlogen. En zonder in detail te gaan... Dit wordt hoe dan ook de nieuwe standaard basis voor de komende paar jaar. Nee, het zal niet perfect zijn bij launch. Ja, het zal even wachten worden op de favoriete addons voor die de overstap maken. Maar ik denk dat de meeste simmers na release toch echt even P3D of XP links laten liggen en dat het merendeel na de eerste week of weken niet zeer vaak terug zal keren. Ik gok op hooguit een jaar dat mensen die sims naast elkaar zullen hebben draaien, tenzij hun favoriete vliegtuig een beetje een niche is die niet snel door een developer wordt opgevuld in FS2020.
Zolang het geen VR heeft, zal het voor mij nooit X-Plane kunnen vervangen. Vliegsimulatie zonder VR is gewoon een dooie mus wat mij betreft :) Voor mij maakt het het verschil tussen 'maar een computerspelletje' en een echte simulatie.

Hopelijk komt het snel.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 19-07-2020 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Rudy-B schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:56:
Op YouTube staat al ruim een dag een gelekte video: YouTube: Microsoft Flight Simulator BETA LEAK VIDEO

Afgezien van het klungelige vliegen van deze brokkenpiloot, er zitten nog wel een paar issues in MSFS die hopelijk nog opgelost worden in de loop van de tijd.
En inmiddels is de video weg.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ravw schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:56:
[...]
32 Gig is echt geen luxe ...

XP 11 met https://simheaven.com/
je gaat echt willen dat je 64 had gekocht
geloof me maar 32 is nu nog bij veel over kill

maar dat gaat over een jaar al anders zijn .. ik heb op steam nu al net zo veel games die 16 gig nodig hebben dan de oude 8

1 game daar kreeg ik met mijn oude pc bij opstarten al de waarschuwing van u heeft te weinig geheugen .. , nu houd hij zijn mond dicht met mijn 32 :*)
Nu is MSFS nog niet uit dus is het nog redelijk onduidelijk waar vooral de bottlenecks zitten. CPU / GPU / RAM limited.

Als je naar 64GB gaat kijken als dat nodig blijkt dan is het de vraag of je niet (deels) limited gaat zijn op een consumentenplatform zoals Ryzen omdat je maar 2 geheugenkanalen hebt. Wellicht is het dan ook handiger om over te stappen op bijv. Threadripper dat 4 geheugenkanalen heeft.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

@Pierre Er staan er meerdere ... op het moment dat ik dit schrijf (zondag 09:45) is ie nog te zien op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Help!!!! schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:11:
[...]

Nu is MSFS nog niet uit dus is het nog redelijk onduidelijk waar vooral de bottlenecks zitten. CPU / GPU / RAM limited.

Als je naar 64GB gaat kijken dan is het de vraag of je niet (deels) limited gaat zijn op een consumentenplatform zoals Ryzen omdat je maar 2 geheugenkanalen hebt. Wellicht is het dan ook handiger om over te stappen op bijv. Threadripper dat 4 geheugenkanalen heeft.
Inderdaad, men loopt hier nogal voor op de feiten. De ene krijgt zijn 16 GB niet vol, de andere zegt dat 32 GB niet genoeg zal zijn. Idem voor CPU's: dat zelfs hun 'recommended' CPU niet voldoende zou zijn. Helemaal gek als je nu al een systeem koopt voor FS20, je kan zomaar een onderdeel kopen dat overkill of een bottleneck is. Ik wacht geduldig op officiële benchmarks en vergelijkingen, met de finale versie, en eventueel na driveroptimalisaties.

Mijn GTX970 zou 'recommended' zijn, benieuwd naar de framerate op 1600p. Als ik niet tevreden ben met de kwaliteit/performance komt er een RTX2060 Super (dubbele framerate) en als mijn 16 GB vol zit maak ik er 32 van. Als mijn Core i7 de bottleneck zou zijn ga ik misschien een volledig nieuw systeem kopen, maar daarmee ga ik niet nogmaals een dubbele framerate halen, dus ik weet niet of dat zijn geld waard zou zijn...

Ik kan me voorstellen dat het er zonder internetverbinding ook al prachtig uitziet met 150 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Inderdaad. Het beste lijkt me om gewoon even geduld te hebben, het gaat vast allemaal snel genoeg getest worden.

Stel iemand koopt nu een 16 core maar je blijkt met 8 al ruim voldoende te hebben en vooral GPU limited te zijn. Dan had je denk ik toch liever die 8 core genomen en het restant bewaard voor een betere GPU.

Je wilt gewoon weten wat de bottlenecks zijn en vooral daar je geld in steken.

ps: tenzij je niet cash limited bent :P Koop dan een Zen2 threadripper met alles erop en eraan.

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 19-07-2020 09:53 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Rudy-B schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:44:
@Pierre Er staan er meerdere ... op het moment dat ik dit schrijf (zondag 09:45) is ie nog te zien op YouTube.
Hmm niet via de link die jij poste, daar is die weg.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Pierre schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:52:
[...]

Hmm niet via de link die jij poste, daar is die weg.
Was het dit filmpje misschien? YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 LEAK (MSFS2020) . Van AdeptBaton.

Is zeker een brokkenpiloot :P Krijgt overspeed warnings op final :') De link uit de post beneden werkt voor mij inderdaad ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 19-07-2020 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
GekkePrutser schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:34:
[...]

Was het dit filmpje misschien? YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 LEAK (MSFS2020) . Van AdeptBaton.

Is zeker een brokkenpiloot :P Krijgt overspeed warnings op final :') De link uit de post beneden werkt voor mij inderdaad ook niet.
Dit filmpje is gewoon niet fijn om te kijken. Glideslope heeft hij nog nooit van gehoord denk ik. Maar verder vliegt hij heel onrustig. Qua graphics zijn dit echt niet de ultra settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Marcievg schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:41:
[...]

Dit filmpje is gewoon niet fijn om te kijken. Glideslope heeft hij nog nooit van gehoord denk ik. Maar verder vliegt hij heel onrustig. Qua graphics zijn dit echt niet de ultra settings.
Sowieso, wie vliegt er in chase view mode :') :') Dit is geen PilotWings.

Maargoed, ieder zijn lol... Ben blij dat het niet de echte wereld is :P

Maar juist het feit dat het niet de ultra settings zijn, vind ik wel goed om te zien. Het geeft beter aan wat we in de praktijk kunnen verwachten aangezien het originele marketing materiaal natuurlijk zeer nauwkeurig geselecteerd is.

Ik vind vooral de ATC nogal houterig klinken. Kan je trouwens niet tegen de ATC praten? Ik had wel verwacht dat ze er iets als Cortana in verwerkt zouden hebben. Dat is veel realistischer dan antwoorden selecteren uit een menuutje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-07 16:51
Marcievg schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:41:
[...]

Het is jammer dat deze mensen met nul ervaring op de teller mogen deelnemen aan de beta test, (aangezien de wat ervaren flight simmer juist kunnen kijken of het allemaal wel snor zit)

Om je aan te melden bij de beta moest je opgeven of je een ervaren flight sim vlieger was en hoeveel uur je gemiddeld per week vloog.

In mijn gedachten vraag ik me af, hoe kun je een flight sim testen als je er geen verstand van hebt,,, :?

[ Voor 8% gewijzigd door Microburst op 19-07-2020 11:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ah, dat filmpje geeft exact mijn niveau van vliegen weer. Ben dus gelukkig niet de enige 😂

Edit: bij alpha en beta tests wordt juist zo veel mogelijk geprobeerd om een gevarieerd publiek te hebben. Dus zowel mensen met duizenden uren ervaring tot mensen met 0 uren ervaring, juist omdat je beiden zult hebben bij het uiteindelijke spel en het spel ook voor beiden toegankelijk moet zijn.

[ Voor 61% gewijzigd door EDIT op 19-07-2020 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Crash detection stond blijkbaar ook uit, de eerste landingspoging was heel hard. Een echte piloot vliegt zelfs in een storm rustiger dan deze bij helder weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Microburst schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:05:
[...]

Het is jammer dat deze mensen met nul ervaring op de teller mogen deelnemen aan de beta test, (aangezien de wat ervaren flight simmer juist kunnen kijken of het allemaal wel snor zit)

Om je aan te melden bij de beta moest je opgeven of je een ervaren flight sim vlieger was en hoeveel uur je gemiddeld per week vloog.

In mijn gedachten vraag ik me af, hoe kun je een flight sim testen als je er geen verstand van hebt,,, :?
dat is ook wat ik eerder beschreef
ja daarom ben ik ook best wel geschrokken van dit filmpje
en ook mijn onbegrip naar FS2020 bouwers toe
Ik heb bij inschrijving mijn Yoke en andere dingen ook vermeld ( oke mijn PC was toen niet top ( dit heb ik later veranderd )
Maar ook aangegeven dat ik al mee vliegt vanaf deel 1 van flighstims
maar als je dan op Internet dit soort lui tegen komt die totaal niet real bezig zijn ...
dan komt dat toch wel erg vreemd over ..
het is net of je naar GTA 5 of The Crew 2 filmpje zit te kijken van aangeschote pubers

het gaat er mij om dat als ik straks in een C172 een landing in zit met 65 kn dat ik dan ook als in real net blijft hangen .. en niet dat ik dan nog makkelijk kan blijven vliegen
.. om maar even een voorbeeld te noemen
of dat ik niet langzamer kan gaan vliegen dan 75 Kn omdat ik anders een stall krijg ...
veel mensne denk ik die jaren ervaring hebben en ook in het echt vliegen zullen daar heel erg veel last van gaan odner vinden als het niet klopt met de real world ..
dat gaat bij vele dus frustratie opleveren

maar goed dan zeggen ze weer ervaring is ook niet alles , dit is weer een nieuwe sim

Want als ik mijn uren en ervaring met ETS 2 mag rekenen , dan mogen ze me nu alvast wel al mijn rijbewijzen geven want ik heb ervaring zat..zit daar ook bijan op 400 uren _/-\o_
en met XP11 ( alleen op steam al 170 uurtjes )
en dan mogen ze mij ook wel slager diploma's geven want ik heb met de game GRIM DAWN bijna 900 uur er opzitten :o

maar goed een beetje serious bezig zijn als je iemand anders zijn of haar produkt mag testen en daar de fouten mag uit halen of te kijken of er fouten in zitten
dan mag je toch je wel iets anders gedragen dan wat er in dat filmpje voorkomt

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 19-07-2020 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Microburst schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:05:
[...]

Ik kan me wel voorstellen dat ze er een handjevol totale n00bs bij willen hebben :) Een gedeelte van de kopers zal ook helemaal nieuw zijn en het puur kopen vanwege de mooie plaatjes. Ik kan me voorstellen dat ze geinteresseerd zijn in hoe die mensen het ervaren, hoe ze aan de UI wennen enz. Voor die mensen zijn de tutorials ook bedoeld die wij als ervaren simmers nooit spelen (geen idee of die ook in FS2020 zitten maar in FSX zaten ze dacht ik wel).

Anders krijg je straks reviews van random game reviewers die roepen dat het allemaal te moeilijk is en niet goed in te komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:23
Het zou ons allemaal sieren als we eens niet zo aanmatigend naar anderen zouden doen.

Voor de goede orde, ook ik vlieg met een PMDG 737NGx en heb de FCOM uitgespit en vlieg online met up to date Navigraph cycle.
Dat doe ik omdat dat MIJN manier van vliegen is.
Nog steeds besef ik mezelf echter heel goed dat ik een SPEL speel (oke een spel dat de werkelijkheid aardig benaderd, maar het is en blijft een spel)

De bedoelde video laat inderdaad iemand zien die op ZIJN (of HAAR?) manier dit spel beleeft.

Niets mis mee en waarschijnlijk was Microsoft heel geinteresseerd om ook zo een Beta tester aan boord te nemen.

Gun iedereen even zijn of haar lol in een spel.
De manier waarop we Open world sandboxes (Far CRY/RDR2) of shooters (DOOM) etc spelen zal ook nog wel eens per speler verschillen

En als FS2020 inderdaad niet aan het ideaal van de serieuze simmer voldoet dan zijn er nog voldoende alternatieven beschikbaar (zie P3D/X-plane 11).

Vandaar dat ik ook nog even de kat uit de boom kijk.
Ik ga wel lezen na lancering hoe FS2020 bij mijn spelbeleving past.
Als het past dan schaf ik het aan.
Zo niet, dan niet en dan vlieg ik met veel plezier verder in mijn huidige simulator (P3D V4.5)

@ravw Je 400 uur in ETS2 betekenen helemaal NIETS.
Ook ik speel ETS2 maar ben ook echt in het bezit van C en D rijbewijs (en heb gereden op vrachtwagen en bus) en ETS2 bereid je op geen enkele manier goed voor op het rijden met een echte vrachtwagen.
Of dat ook zo is met P3D en X-plane 11 laat ik over aan de beoordeling van echte piloten.

Ik heb wel 10 jaar zweefvliegervaring en ik kan je vertellen dat een echte landing toch nog steeds heel anders is dan in de sim.
Grap is dan wel weer dat als je dat eenmaal onder de knie hebt dat het in het echt makkelijker is dan in de sim omdat de sim een aantal haptische feedbacks mist die je in het echt wel heel goed helpen om fatsoenlijk te landen.

Laat dit maar niet ontaarden in een discussie over hoe real een sim is (zeker op systeem bediening en vluchtplanning klopt het aardig, DENK IK) maar het zou toch goed zijn als we allemaal blijven bedenken dat we een SPEL spelen. :)

[ Voor 28% gewijzigd door killerbee1958 op 19-07-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Ik denk dat je ook eerder kan verwachten dat een serieuze simmer veel feedback achterlaat en dat de 'normale gamer' dit minder of niet doet.

Edit: Misschien was dit niet zo lekker verwoord, maar het ging meer om het idee dat er meerdere groepen gamers zijn met alpha en beta tests en dat Microsoft op basis hiervan de juiste dingen kan doen met de feedback om Flight Simulator zowel goed te maken voor ervaren simmers, als voor de gamer.

[ Voor 52% gewijzigd door RobinNL op 19-07-2020 13:11 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
@RobinNL maar de serieuze simmer zou niet de stunten uit gaan halen van het bedoelde you tube filmpje en misschien is Microsoft ook wel heel geintresseerd in de feedback van dat publiek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Waarom zou een serieuze simmer veel feedback achterlaten en een 'normale gamer' dat minder doen?

Juist een paar verse ogen en een andere manier van spelen kan enorm waardevol zijn, inderdaad omdat mensen dan vaak op onconventionele wijze het spel spelen of andere aannames doen over hoe bepaalde dingen werken.
Als ik het even op mijzelf betrek: Ik ben zelf bij alpha/beta tests van een behoorlijk aantal spellen betrokken geweest. Of ik het spel (of de spelreeks) nu kende of niet, ik heb altijd feedback gegeven over de punten die ik tegenkwam. Soms waren het punten die ik tegenkwam omdat ik het spel nog niet kende (en dus het op een andere wijze speelde dan ervaren mensen), soms waren het juist punten die naar voren kwamen juist omdat ik het spel goed kende.
In alle tests waren de mensen over het algemeen heel erg betrokken, of ze nu ervaring hadden of niet, en voorzagen de ontwikkelaars ook gewoon van goede feedback.

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 19-07-2020 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:07
De meesten zullen waarschijnlijk altijd netjes volgens de regeltjes vliegen, maar soms is gewoon een beetje kloten ook leuk in een sim natuurlijk. Ik ga sowieso straks wel een keer door een dikke onweersbui heen vliegen en kijken wat er gebeurt ipv netjes 20 nm er omheen navigeren. Ff kijken of je met de B747 onder een brug door kan vliegen is ook wel lachen. Lekker op 100ft over je huis heen met een cubje. Dat is het mooie aan sims, ja kan dingen doen die je in het echt nooit zou doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
@upclocker En zo is het maar net.
Het is een spel en daarin kun je dingen doen die je in het echte leven je brevet zouden kosten
Ben zelf ook wel eens met een 737 onder de golden gate bridge doorgevlogen.

lekker kwaai-jongens achtig.

omdat het kan. Omdat het een spel is.

En net weer een keurige, by the rules, flight van LIBR naar LUKK.
Beiden is leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:46
Hier nog een gelekte video van de Chinese YouTube:
https://www.bilibili.com/...from=333.788.videocard.19

Het ziet er naar uit dat een hoop addons niet meer nodig zijn:
- Weather addons
- global earth addons
- airport environment addons
- camera addons

Ik heb ook nog even die airbus IFR video gekeken. Maar het lijkt erop dat de airliners een stuk beter in elkaar zitten dan FSX/P3D:
- sids en stars en Vspeeds in de FMS
- diverse autopilot modes lijken gesimuleerd

Ik ben heel benieuwd :) .

Mocht je, net als ik, ook nog niet bekend zijn met airbus? Dan is deze serie wel interessant:
https://www.youtube.com/w...EDFpNfyGIIR0L4Ob5BOhR-V7X
Dan kan ik op 18-8 alvast een beetje uit de voeten met de a320 :) .

[ Voor 70% gewijzigd door Sparkiezz op 19-07-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:39:

@ravw Je 400 uur in ETS2 betekenen helemaal NIETS.
Ook ik speel ETS2 maar ben ook echt in het bezit van C en D rijbewijs (en heb gereden op vrachtwagen en bus) en ETS2 bereid je op geen enkele manier goed voor op het rijden met een echte vrachtwagen.
Of dat ook zo is met P3D en X-plane 11 laat ik over aan de beoordeling van echte piloten.

Ik heb wel 10 jaar zweefvliegervaring en ik kan je vertellen dat een echte landing toch nog steeds heel anders is dan in de sim.
Grap is dan wel weer dat als je dat eenmaal onder de knie hebt dat het in het echt makkelijker is dan in de sim omdat de sim een aantal haptische feedbacks mist die je in het echt wel heel goed helpen om fatsoenlijk te landen.
ik maakte ook een grapje natuurlijk weet ik dat het totaal niets met het echte werk te maken heeft ,
en ja het is maar een spelletje .. :-)
daar moet ik altijd om lachen ..

denk niet dat veel diehard simmer het zo zien .. denk als je ook zag de reakties van de beroeps lui in diverse race classes , in de lockdown die gingen sims racen dat ze het toch wel heel er onderschat hadden , en achteraf ook zeggen dat het toch wel erg dicht bij de realthing komen
zeker met een goede race rig

want je ziet het ook in de luchtvaart dat bijna alle piloten toch ook gaan trainen in een SIM om belangrijke handelingen te trainen of bij leren
dus zo maar een spelletje spelen is het niet
:+

Wat wij als "pro" simmer vergeten dat we al heel erg ervaren zijn en dus voor ons nu net zo iets als koffie zitten ..
maar dat nieuwe simmer hier toch wel in het begin veel moeite mee zullen hebben .. dus 100 kilo aan handleidingen door lezen of 100 uren aan filmpjes door te nemen .. om het helemaal te begrijpen

Dus "even" een spelletje spelen is het niet .. het is een simulator ...
daar zit denk ik wel een verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:25:
@upclocker En zo is het maar net.
Het is een spel en daarin kun je dingen doen die je in het echte leven je brevet zouden kosten
Ben zelf ook wel eens met een 737 onder de golden gate bridge doorgevlogen.

lekker kwaai-jongens achtig.

omdat het kan. Omdat het een spel is.

En net weer een keurige, by the rules, flight van LIBR naar LUKK.
Beiden is leuk.
ach daar heb je geen spel voor nodig kan in reallife ook

YouTube: Charles Godefroy Flies Through the Arc de Triomphe

https://www.airspacemag.c...under-the-eiffel-tower_1/

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 19-07-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

Misschien een stomme vraag maar hoe realistisch zijn de flight simulators tegenwoordig?
Zijn er nog dingen die echt niet geoefend kunnen worden in een simulator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:35
Luuk2015 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:10:
Misschien een stomme vraag maar hoe realistisch zijn de flight simulators tegenwoordig?
Je gaat nog steeds niet echt dood als je crasht.

:+

Je hebt flight sims en je hebt flight sims. Hoe realistisch het er ook uitziet en klinkt, zolang je niet in een cabine zit die in z'n volledigheid schudt en kantelt, zal het natuurlijk geen vervanging zijn voor 'echte' vluchtsimulaties wat je als piloot kan (moet?) doen bijvoorbeeld, omdat het niet dezelfde ervaring is.

Met wat voor intentie stel je deze vraag? Wil je het gebruiken als legitieme oefening voor echt vliegen, of iets anders?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Hahn schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:13:
[...]

Met wat voor intentie stel je deze vraag? Wil je het gebruiken als legitieme oefening voor echt vliegen, of iets anders?
Nee ben gewoon geïnteresseerd in hoe het er tegenwoordig voor staat ;)
Het gevoel is natuurlijk compleet anders dan in een echt vliegtuig.
Maar wat ik eigenlijk bedoelde is of echt alle functionaliteiten die je in een cockpit vindt echt volledig zijn overgenomen in een flight sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:20:
[...]

Nee ben gewoon geïnteresseerd in hoe het er tegenwoordig voor staat ;)
Het gevoel is natuurlijk compleet anders dan in een echt vliegtuig.
Maar wat ik eigenlijk bedoelde is of echt alle functionaliteiten die je in een cockpit vindt echt volledig zijn overgenomen in een flight sim.
de functies en handelen zijn het zelf

het is zelf een keer zo erg dat met een oude Flighstim falcon 3.0 dacht ik , F16 sim
daar is zelf verboden om bepaalde dingen in te doen omdat dit geheim moeten blijven
dus daar heeft die sim maker ook gehoor aangegeven , om niet de kans te geven om door een vijand te laten inzien of te trainen met dit systeem

dus sims gaan tegenwoordig heel ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het mentale aspect. Hoe goed ik ook een vliegtuig kan landen in een sim, misschien zou ik wel panikeren als ik ineens een echt vliegtuig met 100 passagiers aan de grond zou moeten zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
Als je study level sims als de PMDG 737/777/747 installeert in P3D dan krijg je een simulatie van dat desbetreffende vliegtuig waarbij (bijna) elk knopje ook echt doet wat het in het echt doet.
Waarbij je de motoren bv niet gestart krijgt als je niet weet wat je moet doen om bleed air beschikbaar te krijgen bv.
Programmeren van de vlucht middels de CDU gaat net als in het echt. En als je een abbonement neemt op Navigraph dan vlieg je ook met de maandelijkse updates conform de real life routes die ook in het echt gevlogen worden.

Vandaar dat ik schreef dat als het gaat om systeem emulatie dat de huidige flight sims erg ver komen.

Maar zoals ook door CyberBlizzard aangegeven mis je uiteindelijk het "gevoel".

Maar als je vraag puur gaat over hoe reeel de bediening van zo een jet is, dan kan ik je verzekeren (niet dat ik een echte jet heb gevlogen maar wel de FCOM (zeg maar user manual) van Boeing er naast gehouden) dat dit soort addon's de realiteit wel heel erg dicht naderen als het om het " bedienen" van de kist gaat.

:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Vermakelijke discussies zijn dit ook altijd om te lezen als “echte” commerciële piloot. Simmers die neerkijken op casual gamers want hoe kunnen die nou ooit goede feedback geven. En ik zit hier soms te kijken van wat “echte” simmers als realistisch beschouwen als ik dat dan even vergelijk met de dagelijkse operaties als “echte” piloot.

De commerciële simulators komen bij lange na niet aan “the real thing”. Procedureel misschien wel, qua knoppen drukken en checklists. Maar flight models, meestal gewoon niet vanwege technische limitaties in de sim. Zelfs moderne full motion simulators met specialistische software kunnen vaak niet exact simuleren wat er aan de extremen van de flight envelope gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
maar dat is juist waar het bij de meeste omgaat het " Procedureel " als je het echt vliegen wil er varen of wil doen zal je een echt vliegtuig onderbegeleiding moeten huren , en dan zelf gaan vliegen
dat is ook waarom ik dat toen gedaan heb ..
maar het is ook de kosten niet iedereen kan een PPL halen of zelfs meer ..
zelf als je dat kan halen , dan is het nog maar de vraag of je een vliegtuig kan kopen en onderhouden , dan heb ik het voornamelijk over GA ..
dan nog eens de stallings plek en landings gelden en wat er alemaal nog meer bij komt kijken , voor je PPL heb je gewoon per jaar een X aantal landingen en starts nodig ander mag je het hele zaakje weer op nieuw gaan doen

het is niet zo als je rijbewijs dat je maar even behaald en je bent voor de rest van je leven veilig .. gelukkig is dit in de luchtvaart goed geregeld
daar blijft het bij dat je jaarlijks je moet bewijzen dat je het kan en ook dat je het doet , dat hoeft met een rijbewijs niet eens .. daar kan je 10 jaar zonder ooit in een auto stappen en weg rijden
zou ik met vliegen toch echt niet willen doen

maar het hele sim gedeelte is eigenlijk ook alleen maar theorie en niets van praktijk ... maar goed het geeft je als Leek wel een heel goed beeld hoe het er aan toe kan gaan in de luchtvaart
en zeker ervaren simmers kunne een aardig woordije mee praten met echte piloten , heb er opoit eens twee in de kennisen kring gehad , maar zijn verhuist helaas .. meer geld kunne verdienen en 1 is zelf veiligheid en fleet manager geworden .. ergens bij een noors bedrijf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
@Propane: Dank voor deze aanvulling vanuit een echte commerciële piloot

Ik probeerde exact datzelfde te verwoorden.
het feit dat je weet welke knopjes je op welk moment moet indrukken maakt nog steeds niet dat je het gevoel van vliegen ervaart.
Als ex zweefvlieger weet ik wat het is om de grond op je af te zien komen en welk gevoel dat met zich meebrengt.
En een spin in een echt vliegtuig (ook zweefvliegtuig) geeft je een adrenaline kick die geen enkele sim kan veroorzaken.

Het " gevoel" van vliegen is niet door een sim te benaderen en is wel een belangrijk deel van de echte wereld. Neemt niet weg dat, zoals je zelf ook opmerkt, de procedures en processen zoals die door jou in het echt gevolgd moeten worden door study level sims als PMDG wel heel erg benaderd worden.

Wat jij in feite zegt is hetzelfde. Leuk al deze sim's maar probeer als simmer het wel te relativeren.

En dan ook niet neerkijken op gamers die deze spel software gebruiken om lekker rond te raggen en op die manier hun plezier hebben.

Laat iedereen lekker op zijn/haar manier lol hebben van FS2020/P3D/FSx/X-plane of welke sim je dan ook gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 15:22
killerbee1958 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:21:

Ik probeerde exact datzelfde te verwoorden.
het feit dat je weet welke knopjes je op welk moment moet indrukken maakt nog steeds niet dat je het gevoel van vliegen ervaart.
Als ex zweefvlieger weet ik wat het is om de grond op je af te zien komen en welk gevoel dat met zich meebrengt.
En een spin in een echt vliegtuig (ook zweefvliegtuig) geeft je een adrenaline kick die geen enkele sim kan veroorzaken.

Het " gevoel" van vliegen is niet door een sim te benaderen en is wel een belangrijk deel van de echte wereld. Neemt niet weg dat, zoals je zelf ook opmerkt, de procedures en processen zoals die door jou in het echt gevolgd moeten worden door study level sims als PMDG wel heel erg benaderd worden.

Wat jij in feite zegt is hetzelfde. Leuk al deze sim's maar probeer als simmer het wel te relativeren.

En dan ook niet neerkijken op gamers die deze spel software gebruiken om lekker rond te raggen en op die manier hun plezier hebben.

Laat iedereen lekker op zijn/haar manier lol hebben van FS2020/P3D/FSx/X-plane of welke sim je dan ook gebruikt.
Flink mee eens met bovenstaande. Ik ben ook opgegroeid met flightsim, maar na 10+ Jaar zweefvliegen, PPL vliegtuig en helicopter ervaring, en militaire vliegervaring, leer je alles wat in perspectief te plaatsen. Flightsim is tof, maar het blijkt een game. Ook professionele Full motion simulatoren hebben mij nog nooit overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mensen we moeten het woord
Een simulatie is een nabootsing van de werkelijkheid, in veel gevallen met behulp van een model van die werkelijkheid.
Een simulatie is een dynamisch proces.

het is net te doen alsof het de werkelijkheid is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
Full motion simulators benaderen in een best aardig gedeelte van de flight envelope de werkelijkheid en zijn dus best wel goed te gebruiken om te trainen in dat gedeelte. De fabrikanten leveren voor een beperkt gebied van de envelope de flight test data aan simulator bouwers. De rest van de envelope wordt geëxtrapoleerd. Hierdoor zijn vooral stalls etc niet heel realistisch.

Dit is wel een dingetje tegenwoordig, want de focus op het verbeteren van de vliegveiligheid ligt nu voornamelijk op het trainen van upset prevention en recoveries. Welke dus nog niet heel accuraat zijn gemodelleerd in veel sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo net hier voor mijn deur een Life liner geland ... :-( had mijn mobile op foto staan niet op film helaas want hij kwam zo wat binnen vliegen hier , helaas moest hij iets verder landen .. maar wel een gaaf gezicht dat die gasten altijd maar van die moeilijke pleken uitzoeken om te landen _/-\o_

terwijl er hier toch wel ruimte genoeg is om hem iets verder weg te zetten met veel makkelijker landings plekken

nu staat hij vlak bij een tram baan en tussen een fietspad in met zijn staart naar de bovenleidingen toe
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NGXXdSth/IMG-20200719-194532.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 19-07-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:21:

Ik zat hem gisteren anders flink te knijpen in FS2020 toen ik stalls/spins ging proberen, dus dan zal het in het echt helemaal eng zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
@cracking cloud Eng is niet het juiste woord (als dat is wat je voelt als je in een spin raakt dan is het misschien wel beter om niet in het echt te gaan vliegen :-) )

Maar een stall, en nog meer een spin, doet wel iets met je adrenaline en de krachten die op je lijf komen zijn ook iets wat een simulator nooit na kan doen.

Hetgeen overigens niet wegneemt dat een simulator je wel kan leren wat de gewenste reactie op een stall of spin is. Maar zoals door Propane ook aangegeven, pas als je in een echt vliegtuig een stall of spin meemaakt en je VOELT wat er gebeurt heb je het nog niet echt meegemaakt.

En dan verschilt het ook nog heel erg per vliegtuig type. Zweefvliegtuigen hebben van nature een neiging om zichzelf al uit een stall te halen en ook een spin in een zweefvliegtuig voortzetten is echt lastig.

Maar ik kan me zo maar voorstellen (en hier ben je dus bij het punt dat je dit nooit met een simulatie programma kan nadoen) dat een stall van een F16 of 737 heel wat anders aanvoelt en ook meer actie van de piloot vraagt om hieruit te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar juist stall en spins daar word toch best veel aandacht aan gegevenm , het was een van de eerste dingen die ik mijn aangeleerd heb om te leren daar uit te komen met een FS

ik dacht nog dat het een trainings mission was van F22 ADF , maar kan ook van een sim daar voor zijn ik weer nog dat het een warfighter sim was ..

daarin tegen vind ik een overtrek of stal bij een GA vaak heel makkelijk op te vangen .. echt nooit moeite er mee gehad maar misschien om dat ik er ook op let dat het niet gebeurd ..
heels soms bij het opstijgen of landen over komt het me nog wel eens , XP met dat de wind ineens snel veranderd ...

Maar een spin heb ik nog niet mogen ervaren .. .. als ik het goed heb is dan ook gewoon de neus (langzaam) naar beneden en de roer in tegen gestelde richting gooien waar in je draait , dat is iets wat mij nog bij staat, en ik dacht ook je motoren op standje 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
@ravw Bijna goed de herstel van de spin
Je neus staat (redelijkerwijs) al naar beneden en herstel is eerst de spin stoppen door vol voeten tegen te geven (dus niet je rolroer) en als de draaiing gestopt is de neus langzaam optrekken, nadat het vliegtuig voldoende snelheid gewonnen heeft om weer te kunnen vliegen.

En theoretisch kun je dit prachtig oefenen in de sim.
Maar als je het in het echt meemaakt dan is het toch allemaal net even iets anders.
En dat is ook niet iets wat je op een van je eerste lessen in het echt met een vliegtuig (zwever, motorkist of jet) gaat doen.
Eerst leer je om je vliegtuig onder normale omstandigheden onder controle te hebben en pas als de instructeur van mening is dat je dat voldoende beheerst is het tijd om buitengewone vliegstanden uit te proberen.

Maar ik ga niet betwisten dat je in een sim, in theorie, het gedrag van een vliegtuig kan laten zijn als in het echt.
Echter, en ik geloof Propane en JPPilot die dit aangeven, het gedrag van onze gesimuleerde vliegtuigen benaderd de werkelijkheid van dit soort zaken nog steeds niet. (Nog los van dat je het gevoel nooit zult hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Ik heb geen idee hoe oud deze alpha versie was, maar hier was het voor auto's mogelijk om op de kabels van bruggen te rijden. Daarnaast zijn er ook geen Gamertags te zien, dit zou om een early build kunnen gaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/ca0a526ea838133f0c45a5087077170f.jpg
Video: YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 LEAK (MSFS2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:02:
@ravw Bijna goed de herstel van de spin
Je neus staat (redelijkerwijs) al naar beneden en herstel is eerst de spin stoppen door vol voeten tegen te geven (dus niet je rolroer) en als de draaiing gestopt is de neus langzaam optrekken, nadat het vliegtuig voldoende snelheid gewonnen heeft om weer te kunnen vliegen.

En theoretisch kun je dit prachtig oefenen in de sim.
Maar als je het in het echt meemaakt dan is het toch allemaal net even iets anders.
En dat is ook niet iets wat je op een van je eerste lessen in het echt met een vliegtuig (zwever, motorkist of jet) gaat doen.
Eerst leer je om je vliegtuig onder normale omstandigheden onder controle te hebben en pas als de instructeur van mening is dat je dat voldoende beheerst is het tijd om buitengewone vliegstanden uit te proberen.

Maar ik ga niet betwisten dat je in een sim, in theorie, het gedrag van een vliegtuig kan laten zijn als in het echt.
Echter, en ik geloof Propane en JPPilot die dit aangeven, het gedrag van onze gesimuleerde vliegtuigen benaderd de werkelijkheid van dit soort zaken nog steeds niet. (Nog los van dat je het gevoel nooit zult hebben)
Ik bedoel ook je staart roer (rudder) ( voeten werk ) tegen sturen

nee het blijft puur theory maar in het ehct gaat dat velemalen anders omdat je met G krachten zit en ook met je angsten ...

al moet ik wel zeggen , ik heb ook wel vluchten gehad (sim ) waarbij ik dus echt wel een natte rug had dus het is niet echt helemaal zonder beleving :X

ooit eens 2 kilo afgevallen tijdens een sim race op talladega met 2 mensen eindigen binnen 1 sec van elkaar na 2 uur racen

[ Voor 69% gewijzigd door ravw op 19-07-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:06:
Ik heb geen idee hoe oud deze alpha versie was, maar hier was het voor auto's mogelijk om op de kabels van bruggen te rijden. Daarnaast zijn er ook geen Gamertags te zien, dit zou om een early build kunnen gaan.

[Afbeelding]
Video: YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 LEAK (MSFS2020)
lol dit doet me denken aan de multyplay met FSX ( niet op een bekende server ) maar gewoon zelf een server opzetten dat je dan in een B737 word ingehaald door een hetelucht ballon _/-\o_

dit soort dingen behoren niet maar komen in de beste games voor ..

Ai planes die door je heen rijden of vliegen ( jij krijgt de melding dat je gecrasht ben) , en de andere gaat gewoon door of er niets aan de hand is :o

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 19-07-2020 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ook leuk, sommige van de basis oefeningen kan je niet/nauwelijks in de simulator nadoen tenzij je een flinke partij hardware hebt staan. Engine failure after takeoff (EFATO) bijvoorbeeld, veel handelingen in korte tijd, tenzij je alle dingen gebonden hebt aan hardware knoppen ben je met de camera aan het klooien en zal je nog niet halverwege de procedure komen voordat je in het boerenland ligt :P.

Maar goed, blijft een eeuwig iets binnen de sim scene. Veel simmers denken dat het dichter bij het echt ligt dan dat het is. En als je eenmaal veel echt vliegt krijg je weer een hele andere blik op simmen.

Maar laat ik die discussie hier misschien voorlopig afsluiten met het feit dat FS2020 qua immersie enorme stappen vooruit heeft gezet en dat het ook voor mij echt een plezier is om lekker rond te brommen in een C152 bijvoorbeeld. Voelt veel meer levend aan dan voorheen, bijvoorbeeld hoe je vliegtuig op de luchtstroom aan het reageren is (XP had dat al maar vaak weer te ver doorgeslagen IMHO). Of hoe je op de grote watervlakken nu ook die variatie ziet van lichte en donkerde plekken (meestal weinig of juist veel golven). Of het wolkendek, wat echt fantastisch is wat mij betreft. Zeker overdag, ik heb nog niet veel 's avonds/'s nachts gevlogen in FS2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Immersie is inderdaad flink toegenomen. Komt m.i. ook doordat de scenery niet meer bestaat uit elke keer hetzelfde herhalende vakje, maar elke plek ziet er weer anders uit. Ook de vliegvelden vallen nu niet meer op zoals bv in X-Plane, waar je een hele grote lege vlakte hebt, en dan ineens een stuk bebouwing. (ik moest bv echt zoeken naar EHMZ en EHTE).

Nu is alles veel realistischer. Bebouwing, water, natuur. In combinatie met de weerseffecten maakt dat dit wel een heel andere game is dan bv XP11 of FSX.

[ Voor 4% gewijzigd door cracking cloud op 19-07-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die winden in XP 11 zijn inderdaad soms even iets te .. maar goed wel leuk beter dan met windkracht 10 vliegen en je hele plane geen krimp geeft

ooit een fiimpje zitten kijken van die tornado jagers die dan zo'n ding binnen vliegen in het het centrum van zo'n storm te komen .. cat 5
hoop dat het ook kan met FS2020 mocht er ergens zo'n cat 5 yornado of hurrican komen dat je daar dan ook door heen kunt vliegen

YouTube: Flying into the eye of Hurricane Irma
cracking cloud schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:19:
Immersie is inderdaad flink toegenomen. Komt m.i. ook doordat de scenery niet meer bestaat uit elke keer hetzelfde herhalende vakje, maar elke plek ziet er weer anders uit. Ook de vliegvelden vallen nu niet meer op zoals bv in X-Plane, waar je een hele grote lege vlakte hebt, en dan ineens een stuk bebouwing. (ik moest bv echt zoeken naar EHMZ en EHTE).

Nu is alles veel realistischer. Bebouwing, water, natuur. In combinatie met de weerseffecten maakt dat dit wel een heel andere game is dan bv XP11 of FSX.
gaaf want vroeger ging ik vaak in de schemering vliegen
zo dat de airports goed verlicht waren en dan kon je ze dus beter zien .. maar het is wel goed om te horen dat je dat nu nog meer heb

leuk dat soort dingen , zoekt en gij zult vinden ... of niet .. het is me al eens over komen dat ik op een andere vliegveld stond dan waar ik wilde komen , maar dat gebeurd in het echt ook nog wel eens ..

[ Voor 49% gewijzigd door ravw op 19-07-2020 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Nieuwe video op bilibili

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat geeft een hele ander indruk als die gisteren gepost werd ...
maar dit ziet er voor de GA vliegers erg goed er uit .....

ik had al wel door dat het een beetje zo eruit zal gaan zien ..
Alleen die ATC dingen vind ik ene beetje te groot
had wel wat kleiner gemogen , of via spraak

En eindelijk eens af na 40 jaar FS van zoeken naar mooie landschappen en omgevingen _/-\o_ _/-\o_
en het net afzoeken naar addons daarvoor ... nu misschien alleen eens een mooie airport kopen en klaar
of als ze freeware uit komen even instaleren en weer verder gaan
Nu alleen nog hopen dat het snel VR kan , maar er zal snel wel iets komen waardoor je rond kan kijken.

Dit is gewoon pure PorN voor flightsimmers :P :P O+

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 19-07-2020 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

De bilibili video ziet er goed uit. In de YouTube New York video zitten nog wel wat probleempjes ... grappige auto bewegingen, iets teveel bomen op de straten, alle schepen liggen stil, video glitches onder bruggen ... maar hopen dat die in de loop van de tijd weggewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Persoonlijk is Airbus mijn favoriet, vooral de A319 / A320.
Meestal een vaste route, Amsterdam naar Ibiza of van Amsterdam naar Milas / Bodrum.
Voor de korte route vaak London City.

Ben benieuwd naar het moois wat gaat komen 18 Augustus.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
cracking cloud schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:19:

Dit was voor mij ook wennen in het begin. ik weet van explane dat ik bij leiden op 53 graden moet vliegen en zo recht op schiphol af vlieg. Ik was echt aan het zoeken naar die groene vlek maar het gaat allemaal zo op in het landschap. nu moet je echt zoeken naar die landing lights en is 4k voor mij beter dan 1080P.

Heb je al landing challenges geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook vaak korte vluchten , 2 a 3 uur is toch wel gemiddelt
zo wel met een GA als airliner

Vaak LOWI AMS - EHRD LOWI AMS - EHRD TNCA- TNCC -TNCB
Maar veel vaker te tevinden rond Can - BC - Alaska
en dat zal straks ook wel anders gaan worden met FS2020 , meer richting zuid america
Peru , Colombia , Dominicaanse Rep

Maar ik zal ook denk ik wel meer in het Oosten van de VS gaan vliegen en Africa word zeker ook wel aangedaan

Maar het zal nu niet meer steeds wordne op de zelfde routes te blijven vliegen , nu ishet wel veel intressanter om gewoon door te vliegen naar andere gebieden
voor de ETS 2 en ATS kenners , leuk om ook eens over de gebieden te vliegen waar je dus met die trucks sim vaak rijd

Wat me wel opvalt met dat lastte filmpje is dat nu de runwya niet gelijk loopt aan het gras maar dat het net zo als in het ehct een verhoging is .. en ook de manier waarom het landschap loopt is nu vele malen beter weer gegeven .. komt waarschijnlijk ook dat alles nu met bomen is waardoor het nu ook veel voller lijkt en mooier overkomt

maar is er al iets bekent of er ook bird strikes komen of windshear (in XP11 krijg ej hier waarschuwingen voor als ze in de buurt zijn ... ) .. en of er nu ook een goede TCAS in zit zeker omdat er nu ook heel veel luchtverkeer is .. en ook de wolken veel meer dichtheid hebben en heel erg verschillend zijn

hopelijk krijgen we deze beelden ook in FS 2020 te zien .. en dan bedoel ik echt zulke wolken
( als je dit filmpje ziet gaat airliners ook wel weer kribbelen ) O+

YouTube: PilotsEYE.tv - Miami Approach - TCAS Alert | Appetizer MIA "Licence ...

[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 20-07-2020 00:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marcievg schreef op zondag 19 juli 2020 @ 23:48:
[...]

Heb je al landing challenges geprobeerd?
Ja de A-320 op Gibraltar, maar ik kon het vliegveld niet vinden. Zou een ruime bocht naar rechts moeten zijn, maar op een gegeven moment had ik geen controle meer (te weinig snelheid) en ben ik ergens in zee geland :/

@ravw die wolken heb je wel. Zie bv YouTube: Feature Discovery Series Episode 2: Weather vanaf 1:42

[ Voor 16% gewijzigd door cracking cloud op 20-07-2020 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op maandag 20 juli 2020 @ 07:38:
[...]

Ja de A-320 op Gibraltar, maar ik kon het vliegveld niet vinden. Zou een ruime bocht naar rechts moeten zijn, maar op een gegeven moment had ik geen controle meer (te weinig snelheid) en ben ik ergens in zee geland :/

@ravw die wolken heb je wel. Zie bv YouTube: Feature Discovery Series Episode 2: Weather vanaf 1:42
die ligt toch aan het water met een de linkerof rechts kant een berg ... en dan daar vlak na de landing die auto weg er over heen ... ???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
cracking cloud schreef op maandag 20 juli 2020 @ 07:38:
[...]

Dit had ik ook met de challenge op rio. In de briefing zag je dat je een bocht naar links moest maken maar ik zag hem niet en volgens mij mede door de schaduw van het wolkendek. Bij de tweede poging ben ik wat hoger gebleven en heb ik voor mezelf kunnen bepalen dat ik net iets rechts van het eilandje voor de baan moet blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Propane schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:00:
[..]

En als je eenmaal veel echt vliegt krijg je weer een hele andere blik op simmen.

[..]
Haha echt hè. Hoe vaak ik al "dit vliegt als een dweil" gezegd heb als het op flight sims aan komt is niet meer te tellen. Eerste keer FS2020 was niet anders.

Als je het dan een beetje laat bezinken en niet gelijk alle hoeken van de envelope opzoekt dan valt het best mee en voelt het best goed aan, zeker op het gebied van GA.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolk schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:08:
[...]

Haha echt hè. Hoe vaak ik al "dit vliegt als een dweil" gezegd heb als het op flight sims aan komt is niet meer te tellen. Eerste keer FS2020 was niet anders.

Als je het dan een beetje laat bezinken en niet gelijk alle hoeken van de envelope opzoekt dan valt het best mee en voelt het best goed aan, zeker op het gebied van GA.
Dus ze gaan een beetje de zelfde kant op als XP11 .. dus deze sim is voor GA wel heel erg goed , maar voor Airliners wat minder .. maar we weten ook dat XP11 na jaren nu ook wel en goede Airliners heeft en dat daar nu ook na vele updates er aardig met Airliners gevlogen kan worden

niet dat ik het erg vind bij mij zal het toch voor 90% GA zijn maar zou het ook mooi vinden dat mensen die airliners vliegen nu ook eens een mooie en goede sim krijgen met de grafx van deze tijd ..
maar we krijgen nog zat Payware voor ons kiezen dus ik ben er niet ongerust over dat deze sim over een jaar / 2 jaar echt een dijk van een sim is

xp 11 begon ook pas in beeld te komen na een aantal updates door een grote groep
terwijl XP toch al 10 delen had is het nooit echt serious genomen door de flightsim wereld ..
daar is nu wel verandering in gekomen , en ik hoop dat ze gaan kijken naar hoe FS2020 het aan gepakt heb , en hier van gaan leren
en ook die kant op gaan , zal mooi wezen een beetje keuze is nooit weg .. en soms wat afwisseling kan ook geen kwaad
maar oms traks van FS2020 terug te vallen naar deze XP 11 ... denk dat je daar niet meer aan kunt wennen met betreft grafx ( over een jaar zal je denk ik afvragen hoe heb ik ooit met Xp11 of FSx zo goed kunnen vliegen en dat ik dat toen mooie gevonden heb ..
de standaard voor Flightsims worden door FS2020 wel heel hoog gelegt

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 20-07-2020 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-07 16:51
Mooi stukje van de a320 in FS2020 (en vanaf 5:18 zie je nog wat cockpit beelden van andere toestellen)

YouTube: Main Screen Interface and IFR summary | Microsoft Flight Simulator 2020

En volgens mij is dit van de C172:
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 LEAK (MSFS2020)

[ Voor 51% gewijzigd door Microburst op 20-07-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Microburst schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:33:
Mooi stukje van de a320 in FS2020 (en vanaf 5:18 zie je nog wat cockpit beelden van andere toestellen)

YouTube: Main Screen Interface and IFR summary | Microsoft Flight Simulator 2020

Interessante filmpjes weer!
Weet iemand trouwens of ook de hoeveelheid benodigde brandstof wordt berekend in de FS2020 flightplanner? (in het geval van een IFR vlucht met een airliner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als mensen nog een leuke route willen vliegen met de Airbus in FS2020 kan ik je aanraden om te gaan langs de volgende vliegvelden

Dutch harbor - > Anchorage ->Seattle -> Dallas -> Quito ( Ecuador )
De dominicaanse rep ( Gregorio Luperon Airport) terug naar de vs Orlando ( deze is over de Bahama's heen ) . Chicago naar winnipeg , terug naar Anchorage, en het laaste stukje weer naar Dutch harbor

er zitten een paar bij die best listig zijn om te landen maar wel erg mooie omgeving
deze route ben ik dus ook eens vanplan om te gaan doen

Misschien met meer tussen stops ivm met een GA toestel , je kan er ook voor kiezen om vanaf Ecuador naar St Maarten te vliegen ( B747 B787 ) -> EHAM

of van uit Ecuador naar beneden te gaan , Brasil (ook in de B787) ( Rio ) vanuit daar naar Kaapstad dan door naar Indonesia , dan Door naar Japan , vanuit daar naar Hawaii en terug naar de VS , tegen die tijd is de final versie wel uit >:)

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 20-07-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Microburst schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:33:

Heb van die 2e even wat meer filmpjes bekeken waaronder een rondvlucht door/over New York. Schitterend zeg, holy shit _O_ Zelfs m'n niet-simmende collega's waren onder de indruk.

18 augustus is nog zo ver weg :'(

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
Er is net nog een video van een landing verschenen op YouTube. Deze video zal waarschijnlijk snel offline worden gehaald.
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 Leak | Small Plane Landing]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er al iemand dagen aan het aftellen (als je zulke filmpjes als hierboven ziet)?

[ Voor 35% gewijzigd door cracking cloud op 20-07-2020 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

RobinNL schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:14:
Er is net nog een video van een landing verschenen op YouTube. Deze video zal waarschijnlijk snel offline worden gehaald.
Bizar. Weeral bizar. Ik kom echt superlatieven tekort.

@cracking cloud Ik voel me als een jongetje van 10 de dag voordat de nieuwste Pokemon uitkomt. In de ~20 jaar dat ik nu actief game heb ik zelden zulke anticipatie gehad voor een game als nu voor MSFS2020.

Wel gedurfd van deze mensen om die video's gewoon op YouTube te plempen terwijl er NDA's actief zijn. Aan de andere kant snap ik niet dat Microsoft die NDA niet lift want dit soort filmpjes zorgen voor zo ongelooflijk veel meer sales.

[ Voor 6% gewijzigd door London op 20-07-2020 20:36 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-07 15:33
cracking cloud schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:30:
Is er al iemand dagen aan het aftellen (als je zulke filmpjes als hierboven ziet)?
Yep, Sept. drie weken vakantie en gaan nergens heen, duuuus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
cracking cloud schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:30:
Ik eerst niet echt, maar nu wel. Ik wilde Flight Simulator pas halen op het moment dat ik m'n nieuwe build binnen zou hebben (Zen 3, 32GB RAM, RTX 3080). Heb vanmiddag toch maar de Premium Deluxe gepre-orderd, omdat ik niet kon wachten.
London schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:35:
[...]

Bizar. Weeral bizar. Ik kom echt superlatieven tekort.

@cracking cloud Ik voel me als een jongetje van 10 de dag voordat de nieuwste Pokemon uitkomt. In de ~20 jaar dat ik nu actief game heb ik zelden zulke anticipatie gehad voor een game als nu voor MSFS2020.

Wel gedurfd van deze mensen om die video's gewoon op YouTube te plempen terwijl er NDA's actief zijn. Aan de andere kant snap ik niet dat Microsoft die NDA niet lift want dit soort filmpjes zorgen voor zo ongelooflijk veel meer sales.
Ik snap het ook niet echt. Misschien omdat niet alles even mooi is, maar spelers raken er toch wel hyped van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
migeye schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:35:
[...]

Yep, Sept. drie weken vakantie en gaan nergens heen, duuuus :)
Ik ga dat morgen met me werkgever dus ook bespreken maar even terug komen op dat filmpje ...

dat licht effect op de landingsbaan is echt gaaf .. geeft echt een real gevoel ..
en ook het nacht flight is echt super

maar die lichten op de baan waren echt mooi weer gegeven ,,

en mensen deze al gezien .......

YouTube: 1 HOUR OF MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR 2020 4K 60 FPS

O+
WOW daar komen ook mooie stukken in die ik nog niet gezien had

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 20-07-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:09
De weerspiegeling van dat beeldscherm in de die zijruit... bizar hoe gedetailleerd dit is.

Zou Microsoft de teugels met betrekking tot de NDA niet langzaam laten vieren? De graphics zijn zo bizar goed dat elk filmpje een commercial voor het product is.

En voor enige concurrentie hoeven ze de komende jaren ook niet te vrezen. Als P3D dit grafische niveau wil halen zullen ze eerst een Google Maps integratie moeten bouwen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Heeft iemand een idee wat voor vliegtuig dat is en waar de persoon in kwestie landt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:59
Glass cockpit cessna 172 zo te zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MS zit heus niet heel erg achter leaks aan. Allemaal gratis marketing en hype.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:16:
[...]

Heeft iemand een idee wat voor vliegtuig dat is en waar de persoon in kwestie landt?
C172 Skyhawk G1000
Vinslo schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:21:
Glass cockpit cessna 172 zo te zien.
ja klopt er zit 1 met en 1 zonder in :-)

dus die zonder gaat echt mijn plane worden .. hoop zelf dat er nog een Cessna 210 Centurion in gaat komen met intrekbare wielen
Of een Skymaster met inklapbare wielen

of een leuke beechcraft bonanza v35

[ Voor 57% gewijzigd door ravw op 20-07-2020 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb vanavond weer even 'getest', man, wat is dit mooi! Eerst met de cub van een random veld waar ik nog nooit van had gehoord (NTMN), en daarna met de JMB VL-3 een stukje door de Rocky Mountains in Canada (CYXC-CYYC).

Ja, er wordt veel gehypet, maar een deel is ook wel terecht. Bijvoorbeeld de turbulentie die je merkt als je langs een berg vliegt. Na take-off van NTMN moest ik grote moeite doen om de Cub in bedwang te houden, want die wou alle kanten op stuiteren.

Dat 'vechten' met het toestel vind ik mooi. De luchten zijn indrukwekkend. Echt onder de indruk. Het wordt nog een lange maand tot 18 augustus, dat weet ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook het leukste aan je gaat nu ook van andere velden vertrekken omdat het nu ook mooie beelden opleverd en toch weer helemaal nieuw is ,,,,

ja dat vechten met een cub ... lol daar moet je wel heel gek mee doen wil je die tegen de grond aangooien

dat is een van de weinige vliegtuigen als die in de lucht is .. zien hem dan maar weer eens op de grond te krijgen , met een beetje goede wind zal je dat dus echt alleen maar lukken om de neus echt richting de grond te sturen

heb diverse keren meegemaakt dat ik 0 airspeed had en nog bleeft dat ding inde lucht .. met een beetje goede tegen wind kan je gewoon stil gaan hangen

en zo zijn er nog wel meer van die kleine Stol planes die dat kunnen

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 20-07-2020 21:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jppilot
ravw schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:54:
Dat is ook het leukste aan je gaat nu ook van andere velden vertrekken omdat het nu ook mooie beelden opleverd en toch weer helemaal nieuw is ,,,,

ja dat vechten met een cub ... lol daar moet je wel heel gek mee doen wil je die tegen de grond aangooien

dat is een van de weinige vliegtuigen als die in de lucht is .. zien hem dan maar weer eens op de grond te krijgen , met een beetje goede wind zal je dat dus echt alleen maar lukken om de neus echt richting de grond te sturen

heb diverse keren meegemaakt dat ik 0 airspeed had en nog bleeft dat ding inde lucht .. met een beetje goede tegen wind kan je gewoon stil gaan hangen

en zo zijn er nog wel meer van die kleine Stol planes die dat kunnen
0 airspeed kerel? Really? Ik begrijp je enthousiasme, maar er zijn grenzen. Hoog kroeggehalte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jppilot schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:03:
[...]

0 airspeed kerel? Really? Ik begrijp je enthousiasme, maar er zijn grenzen. Hoog kroeggehalte ;)
kijk vanaf 5:30 (7:20 is 0 )

YouTube: Cessna flying at 0 indicated airspeed

Rechtstanding naar beneden met een CuB

YouTube: Shortest Landing!!! Severe Headwind! Aircraft hovers and vertically ...

Dus echt geen kroeggehalte maar deze planes hebben gewoon heel weinig nodig om in de lucht te blijven hangen , als de wind sneller is dan wat de minimaal lift van zijn vliegtuig is . dan zou hij nog achteruit kunnen gaan vliegen

YouTube: Flying N701GV Backwards

_/-\o_

Probeer eens een Zenith CH-701 uit zou ik zeggen zet de de wind op 30 / 40 kt je zult zien dat die dingen gewoon rechtstandig kunnen opstijgen

die dingen zijn ook niet in stall te krijgen ( of je moet echt alles uit de kast gaan halen maar het zal je bijna niet lukken

YouTube: STOL CH 701 Sky Jeep: Stall testing

[ Voor 67% gewijzigd door ravw op 20-07-2020 22:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:01
Hier ook nog een hele avond korte vluchtjes gedaan en bugs gemeld... Onder andere:
- Opgestegen in het Amazone gebied en het toestel in de rivier laten landen (ja, dat kan met de ICON A5)...
- Madrid verkend, tussen de schuine torens door op Plaza de Castilla en een fly-by over het Santiago Bernabeu van Real Madrid.
- Gestart vanaf Lelystad en windmolens in de Flevopolder gespot
- Vanuit Dusseldorf de Rijn gevolgd richting het zuiden

Ik heb al te veel verteld denk ik :X

De sim is zeker niet perfect, maar voor het eerst is het echt leuk om de wereld te verkennen! En omdat de data gestreamd wordt hoop ik dat Asobo/MS ook eenvoudig updates door kan voeren zonder ons telkens een update van de sim te laten doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Er!k op 20-07-2020 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ravw schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:07:
[...]

kijk vanaf 5:30 (7:20 is 0 )

YouTube: Cessna flying at 0 indicated airspeed

Dus echt geen kroeggehalte maar deze planes hebben gewoon heel weinig nodig om in de lucht te blijven hangen , als de wind sneller is dan wat de minimaal lift van zijn vliegtuig is . dan zou hij nog achteruit kunnen gaan vliegen
Dat is echter geen "0 indicated airspeed". Als je tegen hele harde wind invliegt, zie je gewoon een normale airspeed, alleen je ground speed is 0/negatief.

Ik zag het filmpje, heb nu geen tijd om het helemaal te kijken maar ik denk eerder dat er iets mis is met zijn instrumentatie. Bij 0 airspeed doet je vleugel gewoon helemaal niks meer en ben je gewoon een baksteen. Dan moet je wel heel harde wind recht naar boven hebben (als in honderden km/u) om te blijven 'vliegen'. Zit zijn pitot niet gewoon verstopt ofzo? Of hij is gewoon keihard aan het stallen en dat kan wel maar gaat niet heel lang goed :P

[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 20-07-2020 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik denk dat die vriendelijke meneer in de Cessna met een IAS van 0kts een slecht gecalibreerde airspeed indicator heeft, of z'n pitot vangt geen lucht meer op. Je ziet tijdens de recovery z'n airspeed ook niet, kans dat er geen pitot heat aanwezig was of aanstond en hij het ijs op zocht voor een video. Alweer een tijd terug dat ik nog met "steam gauges" vloog, maar tenzij ik me vergis zijn normaal gesproken de enige manieren om 0kts IAS op je instrumenten te hebben en wel nog in de lucht te zijn een blokkade in je pitot-statisch systeem of je zit op 0G (denk aan parabolische vlucht).

Je kan prima "hoveren" in die STOL vliegtuigen, maar dan heb je nog steeds een IAS > 0kt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar je even op moet letten in het filmpje met die C152 is zijn Turn Coordinator die zie je wel heel erg zijn balance zoeken dus kan zijn dat hij genoeg tegen wind heeft en echt tegen stall aanhangt
dat is ook vaak wat ze doen
dit moet je ivm wind wel heel goed timen
Ik zou zeggen probeer het uit in FS2020 ... pak de C152 Full flaps en zorg dat je een tegenwind heb van iets meer dan , 43 Knots en neem je gas terug en neus iets omhoog

de Piper Cub zal daar iets makkelijker voor zijn die kan je zelf al op iets meer dan 30 kt al laten "zweven "

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upclocker
ravw schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:56:
Waar je even op moet letten in het filmpje met die C152 is zijn Turn Coordinator die zie je wel heel erg zijn balance zoeken dus kan zijn dat hij genoeg tegen wind heeft en echt tegen stall aanhangt
Ik zou zeggen probeer het uit in FS2020 ... pak de C152 Full flaps en zorg dat je een tegenwind heb van iets meer dan , 43 Knots en neem je gas terug en neus iets omhoog

de Piper Cub zal daar iets makkelijker voor zijn die kan je zelf al op iets meer dan 30 kt al laten "zweven "
Steady wind heeft geen invloed op indicated airspeed...
Wind doet alleen iets met je groundspeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
upclocker schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 00:08:
[...]

Steady wind heeft geen invloed op indicated airspeed...
Wind doet alleen iets met je groundspeed.
YouTube: Piper Comanche 250 - Flying at Zero Airspeed
;)

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 21-07-2020 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
Vstall is oa een functie van je load factor. Dit is dus wat propane bedoelde. Met 0g is je vstall theoretisch ook 0 knots.

Filmpje is eigenlijk een soort introductie op upset recoveries. Bij een upset doe je ook URPS.
Unload.
Roll.
Power/performance.
Stabilize.

Dus eerst invalshoek verkleinen en eigenlijk 0,5g zoeken. Dan heb je vrijwel volledige weer controllability en kan je dus naar de dichtstbijzijnde horizon rollen. En dan gas er bij of er af afhankelijk van de situatie. En voila je bent uit de upset.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
Volgens mij was deze video ook nog niet gedeeld. Nachtvlucht met de 747-8 en een dag vlucht met de A320neo. Er wordt totaal niet serieus gevlogen, maar kijk vooral hoe het er 's nachts uitziet!
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 Leak A320 Neo & 747 (MFS2020)]

[ Voor 17% gewijzigd door RobinNL op 21-07-2020 02:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Die man legt dus exact uit wat wij je proberen te vertellen, namelijk dat je nul knopen IAS kan bereiken als je 0G bereikt (gewichtloosheid). En je ziet ze het ook doen, hoewel ze niet tot nul komen. Klimmen tot het niet meer gaat en aan de top van de klim de neus drukken.

;)

Voorwaartse, steady, level flight aan nul knopen IAS is wel gewoon kroegpraat, en dat Cessna filmpje is daarom zo apart en lijkt meer op foutief instrument of leuk doen voor de video. Maar voer even je eigen experiment uit en laat ons weten wat je op de airspeed indicator ziet als je die 40-50 knopen headwind aanzet. Ik heb er redelijk vertrouwen in dat het geen 0kt gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 01:46:
Volgens mij was deze video ook nog niet gedeeld. Nachtvlucht met de 747-8 en een dag vlucht met de A320neo. Er wordt totaal niet serieus gevlogen, maar kijk vooral hoe het er 's nachts uitziet!
hoop wel dat ze bij die outside view die panels (gauges) wel weg kunt laten ..
voor filmpjes en screenshot zou dat wel zeer wenselijk zijn ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
ravw schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:56:

Ik heb het filmpje nog niet bekeken maar dit klinkt als een slip landing. Iets wat elke zweefvlieger leert.
Dan plaats je rolroer tegengesteld aan voetenstuur en slipt je vliegtuig, Voordeel is dat je lekker snel naar beneden komt (als je de landing iets verkeerd hebt ingeschat en je dreigt te overshooten).
Bij een slip wordt je pitot niet meer recht aangeblazen en klopt dus je snelheidsaanduiding niet meer.

Beroemd verhaal hiervan is de 767 Gimli glider. (zie youtube)

Maar zoals Gekke Prutser al aangaf bij 0 luchtstroom over de vleugels val je erg hard naar beneden (basic aerodynamica).

Groundspeed kan wel 0 worden bij harde tegenwind en echt langzaam vliegende kisten. Heb zelf ooit wel eens een Ka-8 op zijn plek tov de grond kunnen houden bij harde wind.

[ Voor 18% gewijzigd door killerbee1958 op 21-07-2020 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
RobinNL schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 01:46:
Dezelfde uploader heeft ook dit filmpje geupload:
https://www.youtube.com/watch?v=DkiUdJmcEnM

Check ook rond 3:13. Miami ziet er ook wel goed uit :P :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jppilot
Goedemorgen, ik ga hier gewoon even uitgebreid op reageren. Het filmpje van de piper cub is al door andere users ontkracht, namelijk dat er simpelweg veel headwind staat. Vanuit aerodynamisch perspectief is alleen het snelheidsverschil tussen de wind en het vliegtuig zelf relevant, ook wel TAS (True Air Speed) genoemd. Hoe het vliegtuig ten opzichte van de grond beweegt maakt aerodynamisch gezien niks uit.

Het filmpje van de Cessna met 0 IAS (Indicated Air Speed) vond ik wel interessant om uit te zoeken! Naast ruime PPL Cessna ervaring volg ik momenteel de Master Lucht- & Ruimtevaarttechniek aan TU Delft (gespecialiseerd in Flight Performance and Propulsion). Dus hier een kleine mythbuster special: Can A Cessna 150 Fly at 0 IAS Indicated Airspeed?

Als eerste: wat zien we in het filmpje?
  • een ervaren vlieger, fijne touch op de controls, goede look-out, rustige stem. Hij voelt zich duidelijk comfortabel ondanks de weersomstandigheden en het opzoeken van de stall.
  • koud weer!
  • een power-on inzet voor een stall, waarbij de IAS terugloopt naar 0 MPH. De powersetting is hoog, dit blijkt uit het feit dat de piloot aangeeft veel voetenstuur nodig te hebben om gecoördineerd te blijven vliegen. De vlieger benoemt ook de P-factor. zie hier voor meer uitleg.
  • 'straight and level flight' met een hoge neusstand van 10 graden op 3500 ft
  • de vlieger noemt een groundspeed van 25 KTS ten tijde van de stall nadering
Analyse
Laten we eerst het Cessna 150 Pilot Operating Handbook erbij pakken, en uitzoeken wat volgens Cessna de stall-speed van de 150 is.

We vinden de volgende paragraaf en tabel: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqtumpYBmVkYHIX-9LWG2kB3qlc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nR3lvYqlNc5djy1lG4h5kz6K.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5T5ORQUQdEO7pleH_bHHZVnTi_s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KuBvj4jYrjOVdGbziAWXT05R.jpg?f=user_large

Een paar conclusies hieruit:
  • De IAS is onbetrouwbaar in stall-condities.
  • Dit kun je ook herleiden uit de conversie tabel: bij lagere snelheden wordt de fout tussen IAS en CAS steeds groter. 2% bij 100 KIAS, bijna 25% bij 40 KIAS.
  • De power-off CAS stall-speed in flaps-down configuratie is 48 MPH
Nu even terug redeneren:
De vlieger benoemde een groundspeed van 25 KTS. Zijn handelen duidt op ruime vliegervaring, waarmee ik aanneem dat hij de stall volgens het boekje tegen de wind in opzoekt. Op 3500 ft staat altijd wel iets wind, een voorzichtige aanname is een windsnelheid van 10 KTS op die hoogte. Oftewel: de TAS, True Air Speed, bedraagt 35 KTAS. De weersomstandigheden en hoogtemeter instelling converteert de 35 KTAS naar 37 KCAS - Knots Calibrated Air Speed. 37 KCAS = 43 MPH. Er is sprake van een power-on vliegconditie, de neusstand van 10 graden leidt tot het feit dat 17% van de propeller stuwkracht in verticale richting wijst (sinus 10 graden). Dit is een logische verklaring voor waarom hij niet stallt bij 48 MPH, maar bij +/- 43 MPH. Daarnaast is de 48 MPH gebaseerd op maximaal take-off gewicht. Dat is in dit filmpje zeker niet het geval.

Conclusie
Er gebeurt hier niks raars. Een samenloop van omstandigheden leidt tot 0 KIAS, terwijl het vliegtuig toch echt de wind 'voelt' met +/- 43 MPH.

Nawoord
In dit topic, en op Tweakers algemeen, lopen veel luchtvaart enthousiastelingen rond. Dat is tof, en ik hoop hiermee jullie iets meer inzicht gegeven te hebben in slechts een miniem deel van aircraft performance.
Pagina: 1 ... 3 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc