Acties:
  • 0 Henk 'm!
het ging er mij ook meer omdat er iemand tegen mij zo dat het niet kon om 0ft airspeeds te krijgen op je Gauge terwijl je vliegt ...
want ik heb dat toch al diverse keren met XP11 mee gemaakt ..

( nou weet ik ook wel dat XP11 en real niet echt altijd goed samen gaan

Maar toch vandaar dat ik dat filmpje met die Cessna 150 posten omdta het wel degelijk kan dta je een 0 Ft airspeeds kan hebben

en zo als je het laastte stukje aangaf en wat ik ook probeerde duidelijke te maken dat het vliegtuig door de tegen wind wel kan blijven "vliegen" ( dit zet het vliegtuig wel zo wat stil in de lucht maar toch genoeg draag kracht om te blijven hangen )

dus je heb geen vooruitgang nodig om te blijven "hangen"
je moet wel zorgen dat je genoeg wind snelheid onder de vleugels om dit wel mogelijk te houden

of die door middel van het vliegtuig zelf gebeurd of doormiddel van de wind zelf dat maakt dan niet uit

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 15:22
@ravw , de verwarring ontstaat grotendeels door een incorrect gebruik van terminologie. Ook in je post hierboven spreek je simpelweg over 'airspeeds'. Welke airspeeds? Indicated? Calibrated? Equivalent? True? Er zijn veel smaken.

Vliegen met 0 True airspeed kan niet. Punt. Behalve voor heli's en luchtballonen ;)
Vliegen met 0 Indicated airspeed kan prima, zoals in het Cessna filmpje te zien.
Vliegen met 0 Ground speed kan ook prima, bijvoorbeeld met veel tegenwind. (Maar dan is je True airspeed en Indicated airspeed beide dus niet 0.)

linkje met meer uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:11
RobinNL schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 01:46:
Volgens mij was deze video ook nog niet gedeeld. Nachtvlucht met de 747-8 en een dag vlucht met de A320neo. Er wordt totaal niet serieus gevlogen, maar kijk vooral hoe het er 's nachts uitziet!
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 Leak A320 Neo & 747 (MFS2020)]
Enige nadeel is die zwaar overdreven Amerikaanse ATC, alsof het een gesprek is midden in een actiefilm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Google heeft al lang een Flight Simulator met satellietbeelden geïntroduceerd :p

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 21-07-2020 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 21:26
ravw schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:58:
het ging er mij ook meer omdat er iemand tegen mij zo dat het niet kon om 0ft airspeeds te krijgen op je Gauge terwijl je vliegt ...
Je schreef het volgende:
ravw schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:54:
heb diverse keren meegemaakt dat ik 0 airspeed had en nog bleeft dat ding inde lucht .. met een beetje goede tegen wind kan je gewoon stil gaan hangen
Vooral uit een omschrijving als "nog bleef het ding in de lucht" zullen mensen (ik in ieder geval) makkelijk afleiden dat je het over 0 KTAS hebt. En doordat je herhaaldelijk de windcomponent erbij haalt, lijk je dan ook airspeed met groundspeed te verwarren. In je enthousiasme (want dat is er wel :D) gooi je allerlei termen door elkaar waardoor je verhaal voor de lezer nergens op slaat, terwijl je volgens mij prima weet waar je het over hebt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 06:54:
[...]

hoop wel dat ze bij die outside view die panels (gauges) wel weg kunt laten ..
voor filmpjes en screenshot zou dat wel zeer wenselijk zijn ..
Ja, dat kan.

Mijn belangrijkste tip voor degenen die over een tijdje met MSFS aan de slag kunnen gaan: focus op wat goed is en niet op wat slecht is. Er is namelijk nog heel veel slecht in de preview-beta maar er is ook heel veel goed en dat goede is dan ook wel héél erg goed...!

Daarnaast moet je een en ander ook gebruiken waarvoor het bedoeld is. Bijvoorbeeld: photogrammetry steden zijn werkelijk schit-te-rend als je er laag overheen scheert, op zo'n 500 tot 1500 AGL: indrukwekkend! Nooit zoiets moois en gedetailleerds gezien! Maar... je moet niet de sim pauzeren en de details bekijken want dan schrik je... en ook van grotere afstand kan photogrammetry er beroerd uitzien. Maar zoals ik zei, als je in bijvoorbeeld een ultralight eroverheen zweeft... ongelooflijk!

Wat ik het mooist vind aan MSFS (in redelijk willekeurige volgorde):

- het belichtingssysteem. Er is bijvoorbeeld echt geen enkel lichtpuntje ingebakken in de cockpit: het is allemaal realtime. Als je door de cockpit beweegt, bewegen alle highlights precies zoals je zou verwachten. De textures zijn hierdoor ook prachtig en net echt. De kleuren veranderen al naar gelang het tijdstip maar ook al naar gelang de omgeving: als je opstijgt vanaf een grasbaan in de rimboe ziet alles er groenig uit, heel anders dan op een asfaltbaan in een stad. Het zelfde geldt natuurlijk ook voor de buitenkant van het vliegtuig.

- realtime reflecties. Wat een wereld van verschil maken die! Niet alleen in de cockpit (geen op het raam geschilderde 'reflecties' meer maar echte reflecties waarop je veranderingen live kan zien!) maar ook op de neus van je vliegtuig of aan de onderkant van de vleugels van de C172. Samen met het belichtingsysteem maakt dit MSFS echt duizend keer mooier dan andere sims. En ook natuurlijk ook van buitenaf maakt dit een wereld van verschil: een vliegtuig kan er heel anders uitzien al naar gelang de omgeving en het weer. Hierdoor past het vliegtuig ook altijd in de omgeving waar het staat: in andere sims lijkt het vaak los te staan van de plek maar niet in MSFS.

- het weer. Vooral het feit dat alles zich uitstrekt tot aan de horizon... wat een verschil met andere sims. Maar ook de diverse lagen, de kleuren, de schaduwen, de regen...

- photoreal (mét 'autogen'!) over de héle wereld. Voor het eerst vlieg ik echt overal en nergens (al blijf ik terugkomen naar m'n vaste stekkies). Gewoon, omdat het kán. Je kan het zo gek niet bedenken of het ziet er gewoon geweldig uit. En het is allemaal zoals het echt is (wat grond textures betreft, in ieder geval). Geen waardeloze landclass meer. Genieten. Out of the box.

Het zal opvallen dat ik het eigenlijk alleen over de graphics heb, maar ja, die maken MSFS ook tot wat het is. Een revolutie in de flight sim wereld. Als het aankomt op de vliegtuigen dan is het eigenlijk een beetje hetzelfde als dat het was. De default planes zijn aardig en sommige werken behoorlijk (en andere weer minder) maar voor de vliegtuigen alléén hoef je niet over te stappen naar MSFS. Sterker nog, daarvoor kan je voorlopig beter even bij andere sims (met payware addons) blijven. Ik geniet echter vooral van GA vluchten (van A naar B ) boven mooie plaatjes en daarvoor is MSFS echt super. Niet normaal zo goed. Elke vlucht is een genot. Voor liefhebbers van airliners is het allemaal wat minder interessant vooralsnog, denk ik. Maar goed... wie houdt er nou niet van mooie plaatjes... Kan me voorstellen dat heel wat airlinerfreaks de komende tijd in een Cessna o.i.d. doorbrengen. ;)

Het zal ook opvallen dat ik weinig negatiefs te melden heb... Tsja, ik volg graag mijn eigen advies op ;) dus focus ik me op het goede. Verwacht dus geen perfecte sim. Maar verwacht wel zo'n 10 jaar van doorontwikkeling en ondersteuning. Ik heb zelf al mijn andere sims ondertussen al verwijderd. MSFS is mijn sim voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazyman2008
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-07 21:04
tup61 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:03:
[...]

Ja, dat kan.

Mijn belangrijkste tip voor degenen die over een tijdje met MSFS aan de slag kunnen gaan: focus op wat goed is en niet op wat slecht is. Er is namelijk nog heel veel slecht in de preview-beta maar er is ook heel veel goed en dat goede is dan ook wel héél erg goed...!

Daarnaast moet je een en ander ook gebruiken waarvoor het bedoeld is. Bijvoorbeeld: photogrammetry steden zijn werkelijk schit-te-rend als je er laag overheen scheert, op zo'n 500 tot 1500 AGL: indrukwekkend! Nooit zoiets moois en gedetailleerds gezien! Maar... je moet niet de sim pauzeren en de details bekijken want dan schrik je... en ook van grotere afstand kan photogrammetry er beroerd uitzien. Maar zoals ik zei, als je in bijvoorbeeld een ultralight eroverheen zweeft... ongelooflijk!

Wat ik het mooist vind aan MSFS (in redelijk willekeurige volgorde):

- het belichtingssysteem. Er is bijvoorbeeld echt geen enkel lichtpuntje ingebakken in de cockpit: het is allemaal realtime. Als je door de cockpit beweegt, bewegen alle highlights precies zoals je zou verwachten. De textures zijn hierdoor ook prachtig en net echt. De kleuren veranderen al naar gelang het tijdstip maar ook al naar gelang de omgeving: als je opstijgt vanaf een grasbaan in de rimboe ziet alles er groenig uit, heel anders dan op een asfaltbaan in een stad. Het zelfde geldt natuurlijk ook voor de buitenkant van het vliegtuig.

- realtime reflecties. Wat een wereld van verschil maken die! Niet alleen in de cockpit (geen op het raam geschilderde 'reflecties' meer maar echte reflecties waarop je veranderingen live kan zien!) maar ook op de neus van je vliegtuig of aan de onderkant van de vleugels van de C172. Samen met het belichtingsysteem maakt dit MSFS echt duizend keer mooier dan andere sims. En ook natuurlijk ook van buitenaf maakt dit een wereld van verschil: een vliegtuig kan er heel anders uitzien al naar gelang de omgeving en het weer. Hierdoor past het vliegtuig ook altijd in de omgeving waar het staat: in andere sims lijkt het vaak los te staan van de plek maar niet in MSFS.

- het weer. Vooral het feit dat alles zich uitstrekt tot aan de horizon... wat een verschil met andere sims. Maar ook de diverse lagen, de kleuren, de schaduwen, de regen...

- photoreal (mét 'autogen'!) over de héle wereld. Voor het eerst vlieg ik echt overal en nergens (al blijf ik terugkomen naar m'n vaste stekkies). Gewoon, omdat het kán. Je kan het zo gek niet bedenken of het ziet er gewoon geweldig uit. En het is allemaal zoals het echt is (wat grond textures betreft, in ieder geval). Geen waardeloze landclass meer. Genieten. Out of the box.

Het zal opvallen dat ik het eigenlijk alleen over de graphics heb, maar ja, die maken MSFS ook tot wat het is. Een revolutie in de flight sim wereld. Als het aankomt op de vliegtuigen dan is het eigenlijk een beetje hetzelfde als dat het was. De default planes zijn aardig en sommige werken behoorlijk (en andere weer minder) maar voor de vliegtuigen alléén hoef je niet over te stappen naar MSFS. Sterker nog, daarvoor kan je voorlopig beter even bij andere sims (met payware addons) blijven. Ik geniet echter vooral van GA vluchten (van A naar B ) boven mooie plaatjes en daarvoor is MSFS echt super. Niet normaal zo goed. Elke vlucht is een genot. Voor liefhebbers van airliners is het allemaal wat minder interessant vooralsnog, denk ik. Maar goed... wie houdt er nou niet van mooie plaatjes... Kan me voorstellen dat heel wat airlinerfreaks de komende tijd in een Cessna o.i.d. doorbrengen. ;)

Het zal ook opvallen dat ik weinig negatiefs te melden heb... Tsja, ik volg graag mijn eigen advies op ;) dus focus ik me op het goede. Verwacht dus geen perfecte sim. Maar verwacht wel zo'n 10 jaar van doorontwikkeling en ondersteuning. Ik heb zelf al mijn andere sims ondertussen al verwijderd. MSFS is mijn sim voor de toekomst.
Van wat ik tot nu toe gezien heb, ziet het er goed uit en is dat zeker een dikke plus.
Wat ik alleen niet begrijp is dat je zo makkelijk over de negatieve dingen heen stapt. Tuurlijk als het beperkt blijft tot een autotje op een brugpijler of iets kleins is dat, voor mij in ieder geval, minder belangrijk, maar als er echt bugs in zitten, is dit toch zeker wel het noemen waardig. Alleen maar focussen op het goede betekent per definitie dat je dus eigenlijk alles aan het goed praten bent naar mijn idee....

Waar ik wel benieuwd naar ben, zijn juist die bugs die er nog in zitten. Ik begreep dat er een heel aantal alfa spelers waren die zich rot schrokken toen bekend werd dat de release al in augustus was, maar ik heb nog niet veel info gehoord over waarom dit dan zo is? Zijn er mensen die hier misschien wat meer over kunnen vertellen?
Zaten/Zitten er in de alpha/beta nog veel van de bugs in de visuele dingetjes (zoals autos op brugpijlers) of gaat dit ook over core dingen zoals bijv. flight mechanics/ ATC en dergelijken?

Ik lees het één en ander terug over de missende dingen voor airliners, maar wat moet ik me hier bij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het eens op dit systeem willen spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-07 15:33
Ze releasen het al snel wat niemand had verwacht, waarom? misschien om deadlines te halen, wie weet.
Bugs zullen er altijd inzitten, zeker een spel van dit formaat, het gaat erom dat dit met de tijd allemaal opgelost cq verbeterd wordt.

Wat ik wel raar vond, Ik dacht zoek dat vliegveld Nanwalek Airport (Alaska, USA) op in Bing maps, en uiteraard ook op google maps, liggen dan niet op dezelfde plek, check maar eens :)

Maar we kunnen iig al lekker bijna aan de slag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
@tup61 Ik ben inderdaad ook helemaal hyped over de wolken die echt tot de horizon door gaan, zoals in het echt dus. In andere sims had je altijd zo'n barriëre, hier heb je echt het gevoel dat de wereld levensgroot is.

@migeye Ik vind het juist tof dat ze het op deze manier hebben gedaan, op het moment dat het klaar is, dan pas zeggen "we releasen volgende maand". Heel nice!

Ik heb overigens mede door MFS nieuwe pc onderdelen besteld:

i7 10700K
32GB DDR4 RAM
2 SSD schijven
GTX 1080 neem ik mee uit het andere systeem, uiteindelijk komt er wel een 3000 RTX serie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ENLy1LrPti-Pie0YiYPbTT1D5w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NfDoMCMmVJ9kLUujHHij27PH.jpg?f=user_large

Ondanks de GTX 1080 moet MFS wel te draaien zijn lijkt me?

[ Voor 66% gewijzigd door flugelisoke op 21-07-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyman2008
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-07 21:04
migeye schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:45:
Ze releasen het al snel wat niemand had verwacht, waarom? misschien om deadlines te halen, wie weet.
Bugs zullen er altijd inzitten, zeker een spel van dit formaat, het gaat erom dat dit met de tijd allemaal opgelost cq verbeterd wordt.

Wat ik wel raar vond, Ik dacht zoek dat vliegveld Nanwalek Airport (Alaska, USA) op in Bing maps, en uiteraard ook op google maps, liggen dan niet op dezelfde plek, check maar eens :)

Maar we kunnen iig al lekker bijna aan de slag toch?
Was dat niet hetzelfde met No Man's Sky? Werd ook met de tijd verbeterd en toch vielen velen hier over... zat niet iedereen te zeiken op AC Unity omdat het met de release wel heel erg buggie was? Is ook allemaal toch redelijk opgelost met de tijd.
Tuurlijk zullen bugs er altijd inzitten, maar er zit toch zeker wel een verschil tussen bugjes en bugs...

Goed het is niet mijn bedoeling om hier als een zeikstraal over te komen, ik ben gewoon oprecht benieuwd naar de antwoorden op de vragen die ik stelde wat betreft airliner simulatie, omdat ik dit een tof onderdeel vind van een flight sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat het veel echter aanvoel is en het ook echt eruit ziet dat zal voor vele juist de overstap doen maken naar de FS2020
dat de vliegeigenschappen niet helemaal naar wens zijn denk wel dat vele daar over heen zullen stappen

want het gaat toch ook om het uitzicht van het vliegen ... en niet alleen om dat ding op de minimater nauwkeurig is ... ( zo lang het maar geen arcrade style gaat worden )

er is toch niets mooier dan dat je lekker op de ap vliegt met een mooie opkomen of ondergaande zon voor je afspelen , en dan onder de steden langzaam in het donker zien verdwijnen en dan alle lampjes daar worden aangezet .. of juist net andersom

Maar ook vind ik het zelf heel mooi om in berg gebieden rond te vliegen waar zo'n lekker spooky sfeertje hangt van mist
en een paar mooie drijgende wolken op je afzien komen van "we komen je opvreten"

maar ik kijk er wel erg naar uit het is jammer dat het een close beta is en geen open maar misschien krijg ik nog wle een uitnodiging .dan kan ik het zelf gaan bepalen
maar de grootste problemen zijn voor de meeste wel opgelost ---- die 101 weer en landschap programma;s en addon. hoef je niet meer te kopen of en te instaleren _/-\o_

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Ik vind het ook fantastisch dat zelfs mensen die nooit flight sims doen, er ook helemaal lyrisch over zijn. Blijkbaar trekt het toch meer mensen dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:00:
Ik vind het ook fantastisch dat zelfs mensen die nooit flight sims doen, er ook helemaal lyrisch over zijn. Blijkbaar trekt het toch meer mensen dan ik dacht.
kan twee dingen betekenen of ze zien nu dta het toch echt wel serious mooi gaat worden en ze zien de herkenning nu ... maar denk dat vele zo iets heben van WOOW dat ziet er mooi uit dat wil ik ook wel eens spelen ..

maar uit zijn op mooie grafix maar we zullen zien hoe veel nieuwkomers er blijvende zijn .. ik hoop nog zo 10.000 mensen erbij komen , hoe meer we kunnen delen aan mooie gebieden en screenshots _/-\o_
hoe beter
hopelijk wel dat ze de informatie er bij gaan zetten waar die screenshot genomen is of wel route ze vliegen

Maar deze Flightsim gooit wel even een deur open inde gamewereld waar heel veel bedrijven van gaan kwijlen
en ik hoop dat ze hier mee een stap gaan zetten tot een omslag in de game wereld
want als de deze weer en belichting kunnen gebruiken bij een Flighstim is het ook mogelijk om dat in andere games te gaan gebruiken

maar hoe zit het met Multy play ? kan je gewoon 1 op 1 gaan zitten of alleen met vrienden uit je lijst , of een server maken? want daar hoor ik nog geen mensen over

en en het lijkt me leuk als hij uitkomt dat we eens met een groep samen gaan vliegen .. :-)

PS ik heb vrij van 14 Augustus tot 1 sep _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 21-07-2020 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ravw multiplayer kan je kiezen: YouTube: Feature Discovery Series Episode 7: Multiplayer

@crazyman2008 wat bugs betreft, dat kunnen hele kleine dingen zijn die enorm worden opgeblazen. En het is de vraag of alles een bug is, of dat de speler iets verkeerd doet.
Ik probeerde afgelopen weekend de 747 uit en dat ding kon met geen mogelijheid de vnav volgen. Ging van +9999fpm naar -7000fpm. Kan een bug zijn (heb het wel gemeld) of ik heb zelf lopen klooien waardoor het systeem van slag was.

Maar verder eens met @tup61. Dit is een niveau wat we nog nooit eerder hebben gezien en het is indrukwekkend. Zal er in ieder geval voor zorgen dat we de eerste maand op een roze wolk zitten, zodat ze in de tussentijd patches kunnen uitbrengen voor wat nog niet optimaal is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:30
ravw schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:05:
[...]

maar hoe zit het met Multy play ? kan je gewoon 1 op 1 gaan zitten of alleen met vrienden uit je lijst , of een server maken? want daar hoor ik nog geen mensen over
Zie deze screenshot. "Other players will not be visible, with the exception of group members". Video: YouTube: Main Screen Interface and IFR summary | Microsoft Flight Simulator 2020

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oI-F0pALREoTNuan83mePTjCgE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sKbI5ts8WtIdIjk0Tp1iutNN.png?f=user_large

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-07 15:33
Ik ben meer van het vliegen in de kleinere vliegtuigen, niet de airliners. Ziet er gaaf uit maar is me te ingewikkeld ook. Ben dus de meer casual vlieger :), en jullie?

Wat voor controllers gebruiken jullie ook? Ik heb nog een sidwinder 3D pro maar ben ook het kijken naar de honeycomb lijn voor in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:14:

Zal er in ieder geval voor zorgen dat we de eerste maand op een roze wolk zitten, zodat ze in de tussentijd patches kunnen uitbrengen voor wat nog niet optimaal is :)
hahaha verliefheid maakt blind zeiden ze vroeger , dan zie je nog niet de fouten , nou gewoon zorgen dat je niet verliefd word .... je krijg er toch alleen maar vreemde gevoelens van en je gaat dingen zien die er niet zijn .... het lijkt wel een positieve psychose......
nou wat betreft met FS2020 laat mij die positieve psychose maar even een paar jaar duren :-)
voorlopig krijgen die smile toch niet van mijn gezicht af denk ik , en dna heb ik hem nog niet eens zelf mogen ervaren ...

Maar ja de voorpret is vaak ook wel leuk om naar een hoogte punt toe te werken :D
migeye schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:19:
Ik ben meer van het vliegen in de kleinere vliegtuigen, niet de airliners. Ziet er gaaf uit maar is me te ingewikkeld ook. Ben dus de meer casual vlieger :), en jullie?

Wat voor controllers gebruiken jullie ook? Ik heb nog een sidwinder 3D pro maar ben ook het kijken naar de honeycomb lijn voor in de toekomst.
Hier ook een GA vlieger van het eerste uur .... mar het is voor ons allemaal ingewikkelt geweest in het begin , met de tijd leer je het wel , en hoe meer je gaat begrijpen , des te meer ga je het vliegen warderen

het lijkt allemaal moeilijk maar eenmaal de basis onder de knie te hebben dan gaat het vanzelf
en als je iets niet begrijpt vraag het of zoek het op ..
er staan wat betreft de gauge en instrumenten veel op Youtube , ook technieken om te landne en te stijgen kan je vinden , er worden heel uitgebreid ingegaan op alles ..

Het is volgens deze man zelf in 5 min te leren

YouTube: How To Fly A Plane - Learn to fly a plane in 5 minutes.

:D _/-\o_

en ik vlieg met Hotas of Yoke + rudder pendalen

[ Voor 44% gewijzigd door ravw op 21-07-2020 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:17
tup61 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:03:
Is Nederland van dezelfde kwaliteit?
Lees: herken je de snelwegen, steden, dorpen, straten tot het niveau dat je bij wijze van spreken je eigen huis kan vinden?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
hoevenpe schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:24:
[...]

Lees: herken je de snelwegen, steden, dorpen, straten tot het niveau dat je bij wijze van spreken je eigen huis kan vinden?
Nou dat lijkt me wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

flugelisoke schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:52:
Ondanks de GTX 1080 moet MFS wel te draaien zijn lijkt me?
Hangt af van de resolutie en de settings, de minimale specs die in de openingspost staan zijn véél lager. Mijn GTX970 uit 2014 staat zelfs als 'recommended' :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet of dit al eerder hier is gemeld vanuit het Aerosoft forum: Een vraag naar aanleiding van een eerdere toelichting van Mathijs Kok:

But concerning point 2: "After you ran the DVD installation, you will be asked to re-insert DVD 1. This will be checked during the activation."

Oke, that is logical and to be expected. But after the installation is completed and finished: will this DVD activation-check happen every time when I start up the sim? Hence, making it mandatory to insert DVD 1 every time when I want to fly?

Het korte antwoord van Mathijs Kok: Yes.
Aldus Mathijs is dit zo door Microsoft bepaald.

Als bij iedere start naar de DVD1 wordt gezocht is dat ronduit irritant. Zeker als je normaliter geen DVD-speler hebt aangesloten. Dat maakt dat ik wellicht maar afzie van een DVD-Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Ik zou zelf lekker digitaal gaan, anders heb je 24 DVD's te verwisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
flugelisoke schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:40:
Ik zou zelf lekker digitaal gaan, anders heb je 24 DVD's te verwisselen.
Ik had gehoopt de Box enkel als aandenken en uitbreiding van de al bestaande collectie te kopen en er een key bij geleverd zou worden die ook voor de online/download versie zou gelden.

Nu dit niet zo lijkt te zijn, wordt het inderdaad de digitale versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rdluca schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:46:
[...]

Ik had gehoopt de Box enkel als aandenken en uitbreiding van de al bestaande collectie te kopen en er een key bij geleverd zou worden die ook voor de online/download versie zou gelden.

ik koop de box wel een keer als hij wat goedkoper is , puur alleen om hem gewoon te hebben , des noods laat ik de plastic er nog om heen zitten , misschien over 25 jaar nog eens goudwaart _/-\o_

https://www.nu.nl/tech/60...ingrecord-voor-games.html

PS deze info over de DVD versie mag wel even in het ROOD met Grote letters in de opening komen .. voor teleurstellingen te voorkomen van mensne die denken dus dat je met de key dus ook de DL versie kan gebruiken

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 21-07-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
rdluca schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:46:
[...]

Heb je een punt natuurlijk, is wel leuk zo'n box!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

[...]

Minder dan bijv de US. Maar kan prima VFR vliegen plus ons nieuwbouwhuis is "gewoon" aanwezig.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
crazyman2008 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:37:
[...]

Van wat ik tot nu toe gezien heb, ziet het er goed uit en is dat zeker een dikke plus.
Wat ik alleen niet begrijp is dat je zo makkelijk over de negatieve dingen heen stapt. Tuurlijk als het beperkt blijft tot een autotje op een brugpijler of iets kleins is dat, voor mij in ieder geval, minder belangrijk, maar als er echt bugs in zitten, is dit toch zeker wel het noemen waardig. Alleen maar focussen op het goede betekent per definitie dat je dus eigenlijk alles aan het goed praten bent naar mijn idee....

Waar ik wel benieuwd naar ben, zijn juist die bugs die er nog in zitten. Ik begreep dat er een heel aantal alfa spelers waren die zich rot schrokken toen bekend werd dat de release al in augustus was, maar ik heb nog niet veel info gehoord over waarom dit dan zo is? Zijn er mensen die hier misschien wat meer over kunnen vertellen?
Zaten/Zitten er in de alpha/beta nog veel van de bugs in de visuele dingetjes (zoals autos op brugpijlers) of gaat dit ook over core dingen zoals bijv. flight mechanics/ ATC en dergelijken?
Fair enough. Ik focus op het goede omdat ik anders toch een heel stuk minder plezier beleef aan MSFS. Ik ben het dus niet aan het goed praten: dat vind ik wat anders. Maar als je het wilt weten bij dezen een paar 'random' minpunten (dit betreft dus de beta preview!):

- de planner heeft geen echte kaart dus een strakke VFR flight plannen (door valleien heen of zo) gaat niet

- veel vliegtuigen hebben de G1000 maar daarin is veel nog niet functioneel

- airliners zijn nog erg beperkt en ook daarin is de apparatuur vaak nog niet functioneel

- de autopilot werkt in sommige vliegtuigen niet echt goed (bijvoorbeeld wat betreft altitude hold of ILS)

- ATC is verbeterd wat opties betreft maar je wordt soms om de haverklap naar verschillende altitudes gestuurd

- diverse autogen gebouwen kloppen totaal niet (flat op plek boerderij en zo)

- bruggen en andere open structuren zijn vaak dicht: je ziet er dan een texture onder en je kan er niet onderdoor vliegen

- live weather klopt vaak/meestal niet en er is ook geen historic weather

- custom weather heeft o.a. geen visibility slider

- er is geen replay optie

Dat zijn zo de eerste dingetjes die naar boven komen. ;) Als ik er even induik, valt er nog veel meer te vinden. Maar... alsnog kan ik er uitstekend VFR én IFR vluchten mee doen en er ontzettend van genieten. Al die problemen zijn echt problemen maar je kan ze omzeilen of negeren voor alsnog een mooie vliegervaring. Persoonlijk vlieg ik (momenteel) bijna alleen maar in de C172 met G1000 en AP en dat werkt allemaal prima (genoeg), ook de ILS etc. ATC is ook leuk en moet je soms gewoon negeren.

In het kort: voor mij persoonlijk (!) wegen de nadelen niet op tegen de voordelen. En die nadelen zullen in de loop van de tijd vast verdwijnen.
[...]

Uiteraard. Als zal je huis er wel wat anders uitzien... De grond textures zijn gewoon zoals het is (of zoals het was toen de foto's genomen werden) maar de bebouwing wijkt meestal wel wat af. Je kan je eigen huis dus wel vinden maar het zal er wat anders uitzien. Er bestaat ook een kans dat een flat verdwenen is of zo... Maar de straten etc. zijn er.

Wat me wel heel erg opvalt, is dat men bij MS/Asobo schijnbaar niet van rijtjeshuizen hebben gehoord: half Nederland ligt er vol mee maar in MSFS zie je in NL eigenlijk alleen maar 'losse' huisjes. Da's wel erg jammer. TrueEarth had dat trouwens ook.
migeye schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:19:

Ik ben redelijk fanatiek als het op flightsimmen aan komt maar vlieg alsnog met een 'gewone' Logitech Extreme 3D Pro'. En oké, met Saitek Combat Rudder Pedals. Maar zo'n joystick vind ik prima, meer dan genoeg. Ik hoef geen tafelvullende yokes of perperdure Honeycomb (die vaak nog geeneens past bij het soort vliegtuig dat je vliegt).

[ Voor 21% gewijzigd door tup61 op 21-07-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

tup61 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:30:
[...]

Fair enough. Ik focus op het goede omdat ik anders toch een heel stuk minder plezier beleef aan MSFS. Ik ben het dus niet aan het goed praten: dat vind ik wat anders. Maar als je het wilt weten bij dezen een paar 'random' minpunten (dit betreft dus de beta preview!):

- de planner heeft geen echte kaart dus een strakke VFR flight plannen (door valleien heen of zo) gaat niet

- veel vliegtuigen hebben de G1000 maar daarin is veel nog niet functioneel

- airliners zijn nog erg beperkt en ook daarin is de apparatuur vaak nog niet functioneel

- de autopilot werkt in sommige vliegtuigen niet echt goed (bijvoorbeeld wat betreft altitude hold of ILS)

- ATC is verbeterd wat opties betreft maar je wordt soms om de haverklap naar verschillende altitudes gestuurd

- diverse autogen gebouwen kloppen totaal niet (flat op plek boerderij en zo)

- bruggen en andere open structuren zijn vaak dicht: je ziet er dan een texture onder en je kan er niet onderdoor vliegen

- live weather klopt vaak/meestal niet en er is ook geen historic weather

- custom weather heeft o.a. geen visibility slider

- er is geen replay optie

Dat zijn zo de eerste dingetjes die naar boven komen. ;) Als ik er even induik, valt er nog veel meer te vinden. Maar... alsnog kan ik er uitstekend VFR én IFR vluchten mee doen en er ontzettend van genieten. Al die problemen zijn echt problemen maar je kan ze omzeilen of negeren voor alsnog een mooie vliegervaring. Persoonlijk vlieg ik (momenteel) bijna alleen maar in de C172 met G1000 en AP en dat werkt allemaal prima (genoeg), ook de ILS etc. ATC is ook leuk en moet je soms gewoon negeren.

In het kort: voor mij persoonlijk (!) wegen de nadelen niet op tegen de voordelen. En die nadelen zullen in de loop van de tijd vast verdwijnen.
Was live weather niet een van de functies waar ze het over hadden die sowieso in de game zou zitten?
Ik neem aan dat bovenstaande punten over de alpha versie gaan? Misschien zit het live weather systeem wel in de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:34:
[...]

Was live weather niet een van de functies waar ze het over hadden die sowieso in de game zou zitten?
Ik neem aan dat bovenstaande punten over de alpha versie gaan? Misschien zit het live weather systeem wel in de beta?
Het zit er ook in alleen werkt het nog niet goed. ;) Soms wel hoor, maar vaak ook niet echt. En mijn punten gaan over de preview beta: een build tussen de alpha en beta in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat van die replay funktie zou ik wel jammer vinden , dit had de laatste paar FS altijd al

en dat van geen goede mappen van de omgeving is ook wel een min punt , nou dan word het gewoon een tablet erbij en met google maps mee vliegen , ach we komen er wel uit

maar goed als je een route planned weet je toch wel een beetje waar je heen moet ... en AP is niet verplicht om aan te hebben je kan ook handmatig de route op jou manier volgen

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 21-07-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 11:33

Saven

Administrator

Zijn er mensen die de afgelopen jaren toevallig een CH Products Yoke hebben gekocht?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QYsGcfB.jpg

Ik heb dat ding 20 jaar geleden gekocht (gekregen) en volgens mij is er niks aan dat hele ding veranderd :D kan dat kloppen? Nog steeds cheap plastic cashcow? :P

Zit te kijken voor wat nieuws (van uiteraard een andere fabrikant). Twijfel tussen een yoke en een stick. Die sticks lijken wat betere kwaliteit te zijn en van metaal te zijn zelfs. Komen vaak ook met throttle en veel buttons/switches.

De yokes zijn vaak een veelvoud duurder maar hebben bij de wat betere yokes, geen hendels erop zitten oid.

Misschien kan iemand iets aanraden? :9

Vond de buttons enzo overigens wel erg fijn in gebruik bij de CH Yoke

[ Voor 5% gewijzigd door Saven op 21-07-2020 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:39:
dat van die replay funktie zou ik wel jammer vinden , dit had de laatste paar FS altijd al

en dat van geen goede mappen van de omgeving is ook wel een min punt , nou dan word het gewoon een tablet erbij en met google mps mee vliegen , ach we komen er wel uit
Een replay functie zal vast wel komen, lijkt me. En die map wordt hopelijk ook verbeterd maar sowieso schijnt Little Nav Map al met MSFS te werken! (In ieder geval om je vlucht te volgen maar ook om te plannen: het zal wat anders zijn als het op de data aankomt.) Trouwens, tijdens de vlucht heb je wel een map waarop je duidelijk bergen, valleien etc. kan zien dus dan kan je alsnog je vlucht live aanpassen. De eigenlijke planner heeft ook wel een goede zoekfunctie maar je kan niet zien waar een bepaalde stad ligt of een bepaald gebied of wat dan ook: het is nogal basic allemaal. (Daarentegen kan je wel direct SIDs en STARs etc. inplannen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:46:
[...]

Een replay functie zal vast wel komen, lijkt me. En die map wordt hopelijk ook verbeterd maar sowieso schijnt Little Nav Map al met MSFS te werken! (In ieder geval om je vlucht te volgen maar ook om te plannen: het zal wat anders zijn als het op de data aankomt.) Trouwens, tijdens de vlucht heb je wel een map waarop je duidelijk bergen, valleien etc. kan zien dus dan kan je alsnog je vlucht live aanpassen. De eigenlijke planner heeft ook wel een goede zoekfunctie maar je kan niet zien waar een bepaalde stad ligt of een bepaald gebied of wat dan ook: het is nogal basic allemaal. (Daarentegen kan je wel direct SIDs en STARs etc. inplannen!)
a kijk dat zijn al weer betere berichten ... ach ik kijk alleen eigenlijk op de map als ik zeg maar AP vliegt ... , of dat ik weer eens ergens ben waar ik dacht een airpoort te vinden of te zijn ... :o
vaak ben ik er dan al over heen of ik moet nog eens stukje verder

dat heb jee wel eens met veldjes die net achter de bomen verstopt zitten , of gewoon opgaan in het landschap ( zeker als het een grasveld is waar je moet landen )

en die veldjes zijn dan vaak nog niet eens verlicht ...
8)
Saven schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:42[/message]:[/b]
Zijn er mensen die de afgelopen jaren toevallig een CH Products Yoke hebben gekocht?
[Afbeelding]

Misschien kan iemand iets aanraden? :9
Ik heb zelf de

Logitech G Saitek Yoke system
Logitech G Saitek Rudder pedals

en een
Thrustmaster T.flight Hotas X (oudere versie )

maar van de eerste weet ik nog niet veel , heb daar net een uurtje meegevlogen

maar die Hotas is wel een fijn ding lekker groot en makkelijk in gebruik bijde eerste koste me toen 250 euro en die Hotas zijn voor 70 euro wel te krijgen

Maar wil je ehct een goede yoke hebben zou ik kijken naarde Honeycomb Alpha Flight Controls

kost wat maar die is wel heel goed beoordeelt (250 euro)
allen zonder gas en mixed handels

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 21-07-2020 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
ravw schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:39:
en dat van geen goede mappen van de omgeving is ook wel een min punt , nou dan word het gewoon een tablet erbij en met google maps mee vliegen , ach we komen er wel uit
Een externe vluchtplanner is niet zo heel gek inderdaad. Ik zou dan eerder naar iets als VFR Flight neigen dan GMaps. Op een tablet kom je denk ik snel bij een commerciële GA-gerichte app uit.
Saven schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:42:
Zit te kijken voor wat nieuws (van uiteraard een andere fabrikant). Twijfel tussen een yoke en een stick. Die sticks lijken wat betere kwaliteit te zijn en van metaal te zijn zelfs. Komen vaak ook met throttle en veel buttons/switches.

De yokes zijn vaak een veelvoud duurder maar hebben bij de wat betere yokes, geen hendels erop zitten oid.
In het algemene Flight Simulator topic komt dat weleens voorbij. Samengevat zijn de Saitek/Logitech Pro Yoke, Logitech Extreme 3D Pro en enkele Thrustmaster en Saitek HOTASses er populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Is er de mogelijkheid om de FPS te locken zoals in FSX ook kon? Ik wil bijvoorbeeld soms de fps vastzetten op 20fps om het systeem niet te zwaar te belasten of welke reden dan ook.

2e vraag: Kun je de autogen ook uitschakelen zodat je enkel en alleen op satelliet ondergrond vliegt? Of bijvoorbeeld alleen de bomen aanzetten en de huizen uit?

[ Voor 20% gewijzigd door flugelisoke op 21-07-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bacchus schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:04:
[...]

Een externe vluchtplanner is niet zo heel gek inderdaad. Ik zou dan eerder naar iets als VFR Flight neigen dan GMaps. Op een tablet kom je denk ik snel bij een commerciële GA-gerichte app uit.
of dat je een map op een tweede monitor kan weer geven zou ook al mooi zijn .. dat je realife je vlucht kan mee kijken

zo heb ik het ooit wel eens gehad met FS X
flugelisoke schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:05:
[...]

Is er de mogelijkheid om de FPS te locken zoals in FSX ook kon? Ik wil bijvoorbeeld soms de fps vastzetten op 20fps om het systeem niet te zwaar te belasten of welke reden dan ook.

2e vraag: Kun je de autogen ook uitschakelen zodat je enkel en alleen op satelliet ondergrond vliegt? Of bijvoorbeeld alleen de bomen aanzetten en de huizen uit?
denk dat je er wel een lock er op komt maar waarom op 20 fps ? dat is wel heel weinig ...
en je kunt alles gewoon op low zetten dan zal het ook veel minder van je pc vragen ..
En wat ik vroeger dan ook wel eens deed je scherm in een lage res zetten en dan de details wat hoger
en FoV gewoon wat meer achteruit Of vooruit het is maar hoe je het lekkerste vliegt

breng me gelijk bij een vraag , is dit wel intestellen bij FS2020 je FOV?

[ Voor 48% gewijzigd door ravw op 21-07-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:49
Vandaag ook de Premium Deluxe variant gepre-ordered. Zat te twijfelen tussen Deluxe (heb je in ieder geval EHAM) of Premium, maar voor die 30 euro meer pak ik dan maar wat extra vliegtuigen en velden mee. Ben erg benieuwd, beelden zien er tot zover schitterend uit en kan niet wachten tot de release.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
ravw schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:07:
[...]

of dat je een map op een tweede monitor kan weer geven zou ook al mooi zijn .. dat je realife je vlucht kan mee kijken

zo heb ik het ooit wel eens gehad met FS X

[...]

denkd at je er wel een lock er op komt maar waarom op 20 fps ? dat is wel heel weinig ...
en je kunt alles gewoon op low zetten dan zal het ook veel minder van je pc vragen ..
En wat ik vroeger dan ook wel ens deed je scherm in een lage res zetten en dan de details wat hoger
en FoV egwoon wat meer achteruit Of vooruit het is maar hoe je het lekkerste vliegt
Is een soort fetisj, net als te krappe schoenen aantrekken om ze daarna weer uit te trekken. Zelfde dat je ineens weer de fps unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:13:
[...]

Is een soort fetisj, net als te krappe schoenen aantrekken om ze daarna weer uit te trekken. Zelfde dat je ineens weer de fps unlocked.
waarom is dat vreemd dan , het is zeer makkelijk om op een scherm je cockpit te hebben en op den wat kleiner scherm je map en ook je andere dingen kunt op vrgaen ... zo dat niets je zicht in je kockpit belemmerd

was toen toch wel lekker mede omdat ik later op 3 monitoren ben overgestapt

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GhwBZ2sJ/DSC-4037.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SQ8R7htX/DSC-4046.jpg

deze setup heb ik niet meer , het bevielt me niet met andere games

PS dit is nog wel de Hotas die ik gebruik _/-\o_ denk dat deze foto's uit 2014 zijn

Wel leuk om te zien dat ik deze opstelling wat betreft het FOV beter had moeten doen ... dus de middelste monitor voor aanzicht en de andere twee de zijaanzichten was misschien achteraf gezien beter geweest :X
Maar goed dit was toen de beste manier

PS ik zit nu op een Single monitor 32 inc
( maar heb nog wel 1 29 UW en een 24 TS monitor staan ) werkloos

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 21-07-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan de VFR map loskoppelen en op een ander scherm slepen.

FOV kan je vziw ook instellen.

edit: en FPS kan je locken met de nvidia software (weet niet of AMD iets soortgelijks heeft)

[ Voor 55% gewijzigd door cracking cloud op 21-07-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:34:
Je kan de VFR map loskoppelen en op een ander scherm slepen.
dat had ik al gezien .. omdat er een PIN bij die venster stond :-)

en we het nu hier toch over wolken en zo hebben

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HkBW6sg2/DSC-4059.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/50Fx9BF7/DSC-4060.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RZs9cs7p/DSC-4058.jpg

dit waren toen afwisselend mijn burobladeren

[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 21-07-2020 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
Landing en scoreboard. Build komt uit april 2020.
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 Score Board Leaks!]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:05:
[...]

Geen idee of dat ingame kan maar ik heb volgens mij wel gelezen van lui die dat via nVidia control panel hebben gedaan... Maar ik kan er niets met zekerheid over zeggen. Zal het vanavond anders ff checken als ik het niet vergeet en er aan toekom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Het nadeel via Nvidia is volgens mij dat je muis dan ook op 20fps loopt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:57:
:o jeps het is vreemd maar soms is hij is raar ja nooit geweten dat het daar aan 'lag" maar ik heb gelukkig knoppen op mijn muis zitten om die snelheid lager of sneller te zetten

_/-\o_
Zo die zon is wel heel mooi in het begin door die wolken heen _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 21-07-2020 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Maar dat neemt niet weg dat een muis nog steeds met 20fps over het scherm schokt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:05:
Maar dat neemt niet weg dat een muis nog steeds met 20fps over het scherm schokt .
ik zet "lag"niet voor niets tussen haakjes :D

maar van echt haperingen heb ik geen last wel van vertragen of heel erg snel lopen ..
maar van lag heb ik al heel lang geen alst gehad nu staan bij mij de Nvidea dingen wel bijna op standaard ingesteld behalve de kleuren

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 21-07-2020 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
ravw schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:06:
[...]

ik zet "lag"niet voor niets tussen haakjes :D
Ach natuurlijk, zag em niet eens :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Wow dat ziet er wel echt mooi uit.
Lijkt me ontzettend cool om met zo'n vliegtuigje tussen de bergen te vliegen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvbzelf
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-05-2022
Kan iemand (misschien iemand van Tweakers) mij uitleggen waarom de pre-order van de standard version in de US $ 59.95 kost, en in Nederland € 69.95 wat toch een verschil is van plusminus € 15,=

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:03
De prijs in de VS is exclusief belastingen. Die komen er nog bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Ik zie in de reacties van deze video dat de speler in kwestie een i9 9900k gebruikt i.c.m. een rtx2080.
Als je links boven kijkt dan zie je dat de framerate rond de 24 ligt.
Dat is in mijn ogen behoorlijk laag i.c.m. die hardware, geen idee welke resolutie + settings er worden gebruikt maar toch. Wat denken jullie hierover?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
flugelisoke schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:57:
Hm, ik kan geen optie voor limiting vinden in MSFS zelf... Da's dus jammer.
Luuk2015 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:48:
[...]

Ik zie in de reacties van deze video dat de speler in kwestie een i9 9900k gebruikt i.c.m. een rtx2080.
Dat is in mijn ogen behoorlijk laag i.c.m. die hardware, geen idee welke resolutie + settings er worden gebruikt maar toch. Wat denken jullie hierover?
Dat is wel heul laag, ja, maar mss speelt hij op 4k? Hoe dan ook: net als FSX. P3D en XP is MSFS een 'zwaar' spel. Verwacht niet alles op ultra te kunnen zetten en dan een fps van 144 te halen. Denk eerder aan 30 of 60 en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

30 fps in een flight sim is verder geen enkel probleem. De Zibo 737 is geoptimaliseerd voor 30 fps en dat werkt allemaal prima.

Sowieso zullen er performance patches komen en driver updates vanuit Nvidia en AMD.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

tup61 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:51:
[...]

Hm, ik kan geen optie voor limiting vinden in MSFS zelf... Da's dus jammer.

[...]

Dat is wel heul laag, ja, maar mss speelt hij op 4k? Hoe dan ook: net als FSX. P3D en XP is MSFS een 'zwaar' spel. Verwacht niet alles op ultra te kunnen zetten en dan een fps van 144 te halen. Denk eerder aan 30 of 60 en zo.
Zelf gebruik ik g-sync op mijn monitor dus dat helpt ook al een klein beetje.
Ik ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Luuk2015 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:48:
[...]

Het is een oude build. Ik verwacht dat nieuwere builds beter presteren op PC's. Ik heb van een Tweaker die in de alpha zit gehoord dat ie 4k @ ultra settings speelt met een i9 9900k, 32GB RAM en een RTX2080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voorzo ver ik het begrepen heb .. en daarbij gaat het bij FS2020 niet alleen om de sim alleen .

Het probleem is waarom de FPS niet goed kunnen worden gemeten dat komt mede door dat erbij FS2020 vele andere programma's op de achtergrond draaien en dat scheeld weer per pc die daar mee omgaan
The problem is that a simulator such as Flight Simulator, P3D or X-Plane is not that easily comparable. Take any benchmark the principles are to take exactly the same things going on every computers.

In our simulator most of us have many external tools or addons, that makes lots of changes to the core simulator. As soon as this comes in to place you cannot benchmark anymore as the results will change vastly depending on what is used, the condition the test is run and so on.

That's why there is no magic settings or anyting like this that will give the same result on two systems.
Even vertaald
Het probleem is dat een simulator zoals Flight Simulator, P3D of X-Plane niet zo makkelijk vergelijkbaar is. Neem elke maatstaf, de principes zijn om precies hetzelfde te doen op elke computer.

In onze simulator hebben de meesten van ons veel externe tools of add-ons, die veel wijzigingen aanbrengen in de kernsimulator. Zodra dit op zijn plaats komt, kunt u niet meer benchmarken, omdat de resultaten enorm zullen veranderen, afhankelijk van wat wordt gebruikt, de toestand waarin de test wordt uitgevoerd, enzovoort.

Daarom zijn er geen magische instellingen of iets dergelijks dat hetzelfde resultaat geeft op twee systemen.
dus daar hangt het ook vanaf .. hoe hoog zet je de AI , hoe hoog zet je de buildings en andere dingen ..
en mede door de programma's die op de achtergrond draaien ook rekening gaan houden met de pc kracht en wat de gebruiker wil ( en hoe zijn instellingen staat ) ( en welke kracht deze pc kan leveren )

dus de enige manier omdat te weten hoe het loopt is spel kopen en spelen ..
dus kom maar op met die Beta :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Het menu van Flight Simulator is gelekt. Dit wordt wel even alle toestellen af gaan voordat ik begin met vliegen.
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 Menu Leaks!]
Ierland:
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 Leak Ireland Countryside (MFS2020)]
Staten Island Manhattan (zet je geluid even zacht in het begin)
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 over Staten Island Manhattan in C172]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hahah die laaste fimpje met die burg ,,,,, lekker muurtje er onder maar dat is al weggewerkt hoorde ik

en wel erg mooi die menu met die vliegtuigen ... lekker hoge details ook , zo erg zelfs dat ik zie dat ze bij de cessna 172 2 schroefjes niet goed vast gedraaid hebben :D :D (grapje)

Does Intel have a lake fetish?

😁 It’s rumoured the next generation of processors will be named Titicaca. :D

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Merkwaardig wel de hoeveelheid beeldmateriaal wat nu lekt ondanks de NDA's. Ik klaag er niet over maar had toch wel verwacht dat Microsoft of strenger zou optreden of juist de NDA zou liften. Dit is een beetje halfbakken.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:27:
Merkwaardig wel de hoeveelheid beeldmateriaal wat nu lekt ondanks de NDA's. Ik klaag er niet over maar had toch wel verwacht dat Microsoft of strenger zou optreden of juist de NDA zou liften. Dit is een beetje halfbakken.
ja vind het wel jammer voor de mensen die zich er wel aan houden je weet nu niet wat wel en niet toegestaan is .. stel dat je nu zelf wel gaat laten zien wat er allemaal mogelijk is ... dan krijg jij dadelijk wel een ban en mag je niet meer verder ...

of zijn ze alles aan het opsparen en bij release iedereen die gepost heb wat niet mag een ban geven .. :o

aangezien het een bedrijf in de VS is zal ik het niet zien gebeuren ... ivm de hele hoge kosten om er een zaak van de maken of tegen je te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Kan/mag iemand iets zeggen over de laadtijden? Een XP11 sessie starten in de Zibo duurt bij mij vaak wel even, 2-3 minuten afhankelijk van waar ik start. KSFO heb ik bijv met scenery en hoogste zoomlevel Ortho4xp. Dus dat tikt vaak wel aan.

Is dit in FS2020 beter geoptimaliseerd?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

London schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:39:
Kan/mag iemand iets zeggen over de laadtijden? Een XP11 sessie starten in de Zibo duurt bij mij vaak wel even, 2-3 minuten afhankelijk van waar ik start. KSFO heb ik bijv met scenery en hoogste zoomlevel Ortho4xp. Dus dat tikt vaak wel aan.

Is dit in FS2020 beter geoptimaliseerd?
Niet echt, alleen het menu laden duurt al zo lang :P Wel inclusief beta checks + update checks. Van menu tot runway ook zoiets. Oud beestje wel: i7-4970k.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:46
RobinNL schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:15:
Het menu van Flight Simulator is gelekt. Dit wordt wel even alle toestellen af gaan voordat ik begin met vliegen.
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 Menu Leaks!]
Ierland:
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 Leak Ireland Countryside (MFS2020)]
Staten Island Manhattan (zet je geluid even zacht in het begin)
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 over Staten Island Manhattan in C172]
Ahhh vet! Maar ook om gek van te worden. Ik kan echt niet meer wachten. Mijn brein is gedemoveerd tot een klein kleutertje voor de ruit van een snoepwinkel :P :P :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

London schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:27:
Dat is een afweging: Het is gewoon een risico wat ze accepteren door zoveel mensen Alpha en Beta access te geven. Dan gaan er mensen lekken.
Het enige wat ze er echt aan kunnen doen, als bekend is wie de NDA heeft gebroken, is die mensen uit het Alpha/Beta traject te gooien. Ik denk dat mensen die echt een Youtube channel met serieuze aantallen subscribers hebben (en voor wie het soms leuke inkomsten zijn) het risico niet willen nemen. Wat overblijft is klein bier, hobbyisten met een handvol subscribers en een paar honderd views per filmpje.

Het liften van de NDA is natuurlijk ook niet handig. Dan gooit zeker iedereen zijn materiaal online en als marketingafdeling wil je graag een beetje controle houden over de timing en de kwaliteit van het materiaal wat de wereld te zien krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sparkiezz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:24:
[...]

Ahhh vet! Maar ook om gek van te worden. Ik kan echt niet meer wachten. Mijn brein is gedemoveerd tot een klein kleutertje voor de ruit van een snoepwinkel :P :P :P
het is voor mij ook lang geleden dat ik zo naar een game uit zit te kijken en hoop dat hij echt een paar weekjes eerder kan komen

even wat anders jong geleerd oud gedaan

YouTube: 6-Year-Old Genius Kid Becomes Etihad Airways Pilot for a Day

:D _/-\o_ geef hem FS2020 for zijn verjaardag 8)

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 21-07-2020 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 13:46

JK

hvbzelf schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:22:
Kan iemand (misschien iemand van Tweakers) mij uitleggen waarom de pre-order van de standard version in de US $ 59.95 kost, en in Nederland € 69.95 wat toch een verschil is van plusminus € 15,=
Dan is er nog steeds een aardig verschil. De salestax in Amerika varieert per staat (en zelfs per county) en is over het algemeen niet hoger dan 10%, vaak zelfs nog lager, vaak zo rond 7-8%, er zijn 4 staten die geen sales tax kennen. Dus dan zit je op max 66 dollar incl. sales tax. Omgerekend is dat grofweg 57 euro incl. belasting. In Nederland betaal je dus nog even 12 euro meer. Je bent hier dus nog eens ruim 20% extra kwijt tegenover de USA incl. belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie vanavond nog een mooie trip wil doen met fs2020 zal ik jullie willen aanraden op te stijgen vanaf El Chalten airport en dan naar de Cerro Torre te vliegen (NW) (Argentinië en Chili)

daar vlakbij ligt de berg Fitz Roy, het Viedmameer en de Viedma gletsjer.
kan niet missen _/-\o_

kleine GA plane het is niet zo ver

WOW een leuk weetje van mijn kant nu ... mijn eerste flightsim ervaring was op de Tandy 1000
zo als ook lemmings ,monkey island en prince of persia en nog een zooi van hahah

sorry wilde het even kwijt .. begin oud te worden (1985 geweest )

[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 21-07-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
JK schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:43:
[...]

Dan is er nog steeds een aardig verschil. De salestax in Amerika varieert per staat (en zelfs per county) en is over het algemeen niet hoger dan 10%, vaak zelfs nog lager, vaak zo rond 7-8%, er zijn 4 staten die geen sales tax kennen. Dus dan zit je op max 66 dollar incl. sales tax. Omgerekend is dat grofweg 57 euro incl. belasting. In Nederland betaal je dus nog even 12 euro meer. Je bent hier dus nog eens ruim 20% extra kwijt tegenover de USA incl. belasting.
Goh, waar zou die 20% toch vandaan komen... :+. By The Way, dat is heel normaal voor nagenoeg alle producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Deze kaart kwam ik net tegen op r/microsoftflightsim:
https://flightloc.com/map
Zitten wel leuke en unieke locaties bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:01:
Deze kaart kwam ik net tegen op r/microsoftflightsim:
https://flightloc.com/map
Zitten wel leuke en unieke locaties bij.
leuk dat ook net die locatie die ik hier boven beschrijf ook aan gegeven word als mooi _/-\o_

gelijk maar even opgeslagen
mag ook wel in de opening van dit topic

maar we erg veel vucano's die ze weer geven en bergen _/-\o_
draai de Cub of de 172 maar alvast warm

in NL alleen Naarden >:)
schaam je Nederland is helemaal mooi

The Great Pyramid of Giza ( hopelijk valley of the king ook )

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 21-07-2020 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Vanaf 3:50

Maar zoals vermeld in de comments: beter wachten op benchmarks.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 21-07-2020 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kom dus alleen die 2080 te kort (ben een 2070 maar goed derest zit ik goed (CPU zelf ietsje beter , maar zeg maar egrust gelijk aan ) maar derest is gelijk aan ideaal setting :-) Mijn SSD is wel sneller maar goed dat is alleen voor de laad tijden O+

had mijn pc dus al veel hoger genomen dan in het begin werd vast gestelt
Want ik ken Microsoft met zijn flightsim nu wel een beetje :X als je op max zit wat hun opgeven mag je blij wezen dat je nog beweging krijgt :D

maar wat ik wel mis is , welke resolutie kan je dan spelen ?
dat word er niet bij gezet 480p , 720p ,1080P of 4K/8K ?

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

JK schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:43:
[...]

Propane schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:15:
[...]
Goh, waar zou die 20% toch vandaan komen... :+. By The Way, dat is heel normaal voor nagenoeg alle producten.
Volgens mij zitten jullie er allebei naast en de waarheid ligt in het midden.

De dollar is minder waard dan de euro wat goed is voor een verschil van 15%. De Amerikaanse prijs is, omgerekend naar euro's, ongeveer € 52 (ex tax). In Europa wordt € 57,80 ex BTW gevraagd. Dus de Europese prijs is ongeveer € 6 ex BTW hoger.

Dus ja, een deel van de meerprijs is het verschil in BTW, en een deel gewoon omdat Microsoft het leuk vindt om naar boven af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39
Bij 'ideal' kiest hij wederom Intel in verband met de betere single-core-performance.

Meende hier gelezen te hebben dat FS2020 volledig schaalt over meerdere cores. Hoop toch dat ze dat nu eindelijk eens voor elkaar hebben gekregen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier even een verschil met de I9 10900K tegenover een Amd Ryzen 9 3900x (zo als ik die er in heb zitten )

https://cpu.userbenchmark...-Ryzen-9-3900X/4071vs4044

ik begrijp niet dat die man uit het filmpje ook maar blijft gaan voor een intel en geen AMD erbij betrekt .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 13:16
ravw schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:43:
hier even een verschil met de I9 10900K tegenover een Amd Ryzen 9 3900x (zo als ik die er in heb zitten )

https://cpu.userbenchmark...-Ryzen-9-3900X/4071vs4044

ik begrijp niet dat die man uit het filmpje ook maar blijft gaan voor een intel en geen AMD erbij betrekt .
Heb je ook goed naar de getallen gekeken? De effectieve snelheid van de Intel is 15% hoger. Maar goed, will hier geen Intel vs AMD discussie ontketenen. Daar zijn er al genoeg van :)

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:23
Muyz schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:54:
[...]

Heb je ook goed naar de getallen gekeken? De effectieve snelheid van de Intel is 15% hoger. Maar goed, will hier geen Intel vs AMD discussie ontketenen. Daar zijn er al genoeg van :)
Inderdaad theoretische discussies die niets toevoegen op dit moment.
Laten we rustig wachten tot de release van MFS 2020 en dan gaan we genoeg benchmarks zien die aantonen welke config beter is.

(Aan de andere kant is dat altijd zo een nutteloze discussie, want 95 % heeft al iets en doet het daarmee. Maar goed, voor toekomstige aanschaf kan het handig zijn om inzicht te hebben wat het beter doet als je tenminste alleen naar MFS 2020 wil kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

killerbee1958 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:20:
[...]

INderdaad theoretische discussie die niets toevoegen op dit moment.
Laten we rustig wachten tot de release van MFS 2020 en dan gaan we genoeg benchmarks zien die aantonen welke config beter is.

(Aan de andere kant is dat altijd zo een nutteloze discussie, want 95 % heeft al iets en doet het daarmee. Maar goed, voor toekomstige aanschaf kan het handig zijn om inzicht te hebben wat het beter doet als je tenminste alleen naar MFS 2020 wil kijken)
Inderdaad. Ik vraag me bijvoorbeeld ook af hoeveel impact SSD snelheid heeft bij een data intensief spel als MFS2020.

De komende nieuwe consoles leiden de weg met zeer snelle en geintegreerde SSD's. Deze snelle PCIe 4.0 SSD's zul je gedurende het komende jaar ook veel meer in de PC wereld gaan zien.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Ik zit te twijfelen of ik de download versie ga kopen of de DVD versie

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Pierre schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:12:
Blader even een paar pagina's terug in dit topic, ik dacht ergens te lezen dat er om de game te spelen altijd een disc aanwezig moet zijn. Als dit geen probleem is dan maakt het niets uit.
Zelf wilde ik misschien de disc versie kopen als er een key bij zou zitten maar ben toch afgehaakt nadat ik bovenstaand heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:15:
[...]

Blader even een paar pagina's terug in dit topic, ik dacht ergens te lezen dat er om de game te spelen altijd een disc aanwezig moet zijn. Als dit geen probleem is dan maakt het niets uit.
Zelf wilde ik misschien de disc versie kopen als er een key bij zou zitten maar ben toch afgehaakt nadat ik bovenstaand heb gelezen.
je en de key die er bij zit bij de dvd versie werkt alelen maar voor de DVD versie ( dus je kan hem niet gebruiken voor een Download option .)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 09:06
Pierre schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:12:
Ik vraag me af waarom deze keuze er nog is. Ik leef al een jaar of 8 zonder DVD speler en dacht dat deze inmiddels uitgerangeerd was.
Mogelijk dat nostalgische motieven hier een rol spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:20:
[...]

Inderdaad theoretische discussies die niets toevoegen op dit moment.

Dat geldt dus voor mij. Ik wil al langere tijd een nieuwe PC samenstellen maar wacht daarmee totdat MSFS (een tijdje) uit is. Vooralsnog kan ik er op mijn 5 jaar oude PC prima van genieten maar ik zie er nu al naar uit MSFS op een nieuwe state of the art PC te gebruiken! Ik wacht sowieso op de nieuwe generatie nVidia GPU's.
Gogol schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:40:
[...]

Ik vraag me af waarom deze keuze er nog is. Ik leef al een jaar of 8 zonder DVD speler en dacht dat deze inmiddels uitgerangeerd was.
Veel (?) mensen schijnen het leuk te vinden doosjes van hun software te hebben. Mij kan dat allemaal niet boeien. Net zoals ik totaal niet geïnteresseerd ben in cd of dvd boxen... Ik vind het juist heerlijk alles digitaal te hebben en geen rommel op mijn planken te hoeven bewaren.

Er zullen vast mensen zijn die de dvd-versie aanschaffen omdat hun internetaansluiting ruk is maar die zullen alsnog daar tegenaan lopen want binnen no time zijn die dvd's achterhaald. Dat zijn ze nú al want ze zijn al gedrukt met de huidige versie (sowieso wat betreft alle ground textures) en ik ga er toch wel vanuit dat die regelmatig geupdate zullen worden.

Daar komt nog bij dat dvd-versies vaak (weken) achterlopen wat betreft updates en DLC... nee, geen dvd voor mij.

[ Voor 37% gewijzigd door tup61 op 22-07-2020 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

[...]

In sommige landen zie je weleens dat er een "cap" op je internet zit, dan mag je bijvoorbeeld maximaal zoveel GB p/maand downloaden. Een dvd-versie kan dan uitkomst bieden.
Dit kan voor sommige mensen een probleem zijn.
Uiteraard kopen mensen ook gewoon de dvd-versie omdat het een leuk hebbeding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:23
@tup61 verstandig besluit.

Eerst maar eens kijken wat voor (performance) bugs MFS 2020 nog bevat in het begin.
Die MS er overigens best wel uit zal halen in de komende maanden.
En dan besluiten welke GPU het meest geschikt is.

Wie weet wat de benchmarks aantonen? Misschien is een AMD kaart wel beter dan NVidia (denk het niet overigens) maar even de kat uit de boom kijken kan zeker geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

killerbee1958 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:53:
@tup61 verstandig besluit.

Eerst maar eens kijken wat voor (performance) bugs MFS 2020 nog bevat in het begin.
Die MS er overigens best wel uit zal halen in de komende maanden.
En dan besluiten welke GPU het meest geschikt is.

Wie weet wat de benchmarks aantonen? Misschien is een AMD kaart wel beter dan NVidia (denk het niet overigens) maar even de kat uit de boom kijken kan zeker geen kwaad.
Inderdaad, wie weet blijkt FS op hoge resoluties vooral een snelle GPU ipv een snelle CPU nodig te hebben (of andersom). Dan zit je daar met je CPU van 500 euro of je GPU van 1000 euro (als het heel CPU-afhankelijk is). Hier schrok ik toch wel even van (hier klikken want ondersteunt blijkbaar niet embedded):

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 22-07-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
[...]

Voor mij nostalgisch.

Vanaf FS5 heb ik alle versies op cd-rom etc. gekocht en bewaard.
Met het vliegen van de PIC767 heb ik de B757/767 Simulator & Checkride Manual van Mike Ray gekocht.
Met uitkomen van de PMDG737 en 777 heb ik ook de hele set printed manuals gekocht.

Ik vind het dus leuk de hele collectie aanwezig te hebben en op de plank te hebben staan. Nu met MSFS2020 lijkt die traditie te worden verbroken door de vreemde eis van MS om bij opstarten naar DVD1 te vragen. Wellicht komt daar een crack voor en koop ik alsnog de box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Help!!!! schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:55:
[...]
Inderdaad. Ik vraag me bijvoorbeeld ook af hoeveel impact SSD snelheid heeft bij een data intensief spel als MFS2020.

De komende nieuwe consoles leiden de weg met zeer snelle en geintegreerde SSD's. Deze snelle PCIe 4.0 SSD's zul je gedurende het komende jaar ook veel meer in de PC wereld gaan zien.
De snelle random access van SSD tov HDD lijkt me een no-brainer vanwege het continue cachen van scenery. (Maar niemand hier overwoog serieus MSFS op een HDD te installeren, toch?) De verbeterde doorvoersnelheid van de nieuwe bus is denk ik minder spannend: Of je in vijf of in tien seconden je geheugen tot het naadje volpompt aan het begin van een vlucht klinkt als klein bier. De blurry's als je van perspectief wisselt kun je ook met een beetje cache-slimmigheid voorkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bacchus op 22-07-2020 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bacchus schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:31:
[...]

De snelle random access van SSD tov HDD lijkt me een no-brainer vanwege het continue cachen van scenery.
Ik denk eerlijk gezegd dat de internetconnectie en niet de storage daar de bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39
Luuk2015 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:53:
[...]
In sommige landen zie je weleens dat er een "cap" op je internet zit, dan mag je bijvoorbeeld maximaal zoveel GB p/maand downloaden. Een dvd-versie kan dan uitkomst bieden.
Dit kan voor sommige mensen een probleem zijn.
Dan hebben die mensen met FS2020 alsnog een probleem. De scenery wordt toch on-the-fly ( ;)) gedwonload?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdluca schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:21:
[...]

Voor mij nostalgisch.
Wellicht komt daar een crack voor en koop ik alsnog de box.
ik ga het ook doen maar dan over een jaartje of wat , (puur voo de verzameling ook ) en even over die crack , die kun je vergeten
want zo als de eerdere versie van FS had je vaak maar 1 keer per jaar eens een update dus dan kan je wel even voor uit
maar deze gaat denk ik elke maand of week geupdate worden

wat je wel kunt doen is een Iso er van maken en die mounten , dan kan je de dvd er uitlaten
dan kan ej gewoon de org dvd weer terug in het hoesje doen

wat ik ook nog wel eens doet als je weet dat je vaker een game weghaald of dat je vaker een schone instalatie gaat doen , en om niet elke keer je dvd te moeten verwisselen
Maak een mapje aan genaamt FS2020 ( om de game naam van de game , gooi alle dvd's in de map , en maakt er een iso
bij nieuwe instalatie , is het Setup draaien vanuit dat mapje en hij gaat in 1 keer door

vaak is het toch een bestand van ... dat kan je gewoon in 1 mapje zetten

Install.txt
Setup.exe
FS2020_disk-1
FS2020_disk-2
FS2020_disk-3
FS2020_disk-x
.................

[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
ravw schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:41:
[...]

ik ga het ook doen maar dan over een jaartje of wat , (puur voo de verzameling ook ) en even over die crack , die kun je vergeten
want zo als de eerdere versie van FS had je vaak maar 1 keer per jaar eens een update dus dan kan je wel even voor uit
maar deze gaat denk ik alke maand of week geupdate worden

wat je wel kunt doen is een Iso er van maken en die mounten , dan kan je de dvd er uitlaten
dan kan ej gewoon de org dvd weer terug in het hoesje doen
Goed punt wat betreft de crack ;( De aangepaste fs.exe wordt bij iedere update overschreven of je account wordt misschien wel direct geblokkeerd en op de zwarte lijst geplaatst.

Veel pre-orders bij Aerosoft worden gecancelled vanwege de eis van MS dus misschien gaat de box tzt met grote korting aangeboden worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
rdluca schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:21:
[...]
Nu met MSFS2020 lijkt die traditie te worden verbroken door de vreemde eis van MS om bij opstarten naar DVD1 te vragen. Wellicht komt daar een crack voor en koop ik alsnog de box.
Dat begrijp ik niet. Ik heb in de MS store besteld en dan wordt er om een DVD gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gogol schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Dat begrijp ik niet. Ik heb in de MS store besteld en dan wordt er om een DVD gevraagd?
MS store is ONLINE CHECK
MS2020 DVD is DVD Check + Online check (Dus verplicht je dvd er altijd in te hebben bij gamen)
Daarom wilen mensen hem niet meer hebben , vele dachten ook dat de Code die bij de DVD zat , ook online only gebruikt kon worden maar die is afgestemt op de DVD dus daarom moet je altijd disk 1 er in hebben .. :-(
aangezien veel mensen dachten dat de code voor DL versie was ... hebben ze het nu dus allemaal ingetrokken .. :-)

En in mijn Ogen te recht , ik wil best genaait worden maar dan wel op een hele andere manier :X
ben ook blij dat ik gelijk voor de Store versie ben gegaan
word nog wel genaait want ik vind dat ze hem beter op Steam hadden kunnen doen
maar goed als die daarkomt koop ik hem daar nogmaals

Ik heb de FSx ook 3 keer gekocht , 1 keer standaard , 1 keer met die extra mission pack en update , 1 keer FS X steamversion :+

maar goed zo heb ik wel meerdere games dubbel gekocht en zelf wel 4 x 8)

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 12:02 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rudy-B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-03 21:56

Rudy-B

Always have fun.

Het Radios & Autopilot paneel is op tijd af.
Nu maar hopen dat FSUIPC blijft / gaat werken op de nieuwe MSFS.
Kijk hier voor meer info mocht je een dergelijk paneel ook willen bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://up.picr.de/39049816kv.jpg

Afbeeldingslocatie: https://up.picr.de/39049819hz.jpg

YouTube AI Playlist - Deviantart AI Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar is de tijd van 1 CD/DVD met games waarvoor je geen internetverbinding nodig had (bij deze moet het wel voor alle data) en waar je met een crack klaar was. Ik heb Telenet Basic Internet met een limiet van 150 GB, dat is dus enkel FS zonder de streaming. Ergens zou het wel handig geweest zijn als er een opvolger was voor Blu-Ray, of een geheugenkaart/stick met de game op. Nu zit je een hele dag te downloaden voor 1 spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
ravw schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:56:
[...]

MS store is ONLINE CHECK
MS2020 DVD is DVD Check + Online check (Dus verplicht je dvd er altijd in te hebben bij gamen)
Daarom wilen mensen hem niet meer hebben , vele dachten ook dat de Code die bij de DVD zat , ook online only gebruikt kon worden maar die is afgestemt op de DVD dus daarom moet je altijd disk 1 er in hebben .. :-(
aangezien veel mensne dahcten dat de code voor DL versie was ... hebben ze het nu dus allemaal ingetrokken .. :-)
Ik begrijp het nog steeds niet. Heb ik bij bestelling in de MS Store nu een DVD speler nodig of niet? Bij de systeemvereisten staat geen DVD speler vermeld!
Pagina: 1 ... 4 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc