crazyman2008 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:37:
[...]
Van wat ik tot nu toe gezien heb, ziet het er goed uit en is dat zeker een dikke plus.
Wat ik alleen niet begrijp is dat je zo makkelijk over de negatieve dingen heen stapt. Tuurlijk als het beperkt blijft tot een autotje op een brugpijler of iets kleins is dat, voor mij in ieder geval, minder belangrijk, maar als er echt bugs in zitten, is dit toch zeker wel het noemen waardig. Alleen maar focussen op het goede betekent per definitie dat je dus eigenlijk alles aan het goed praten bent naar mijn idee....
Waar ik wel benieuwd naar ben, zijn juist die bugs die er nog in zitten. Ik begreep dat er een heel aantal alfa spelers waren die zich rot schrokken toen bekend werd dat de release al in augustus was, maar ik heb nog niet veel info gehoord over waarom dit dan zo is? Zijn er mensen die hier misschien wat meer over kunnen vertellen?
Zaten/Zitten er in de alpha/beta nog veel van de bugs in de visuele dingetjes (zoals autos op brugpijlers) of gaat dit ook over core dingen zoals bijv. flight mechanics/ ATC en dergelijken?
Fair enough. Ik focus op het goede omdat ik anders toch een heel stuk minder plezier beleef aan MSFS. Ik ben het dus niet aan het goed praten: dat vind ik wat anders. Maar als je het wilt weten bij dezen een paar 'random' minpunten (dit betreft dus de beta preview!):
- de planner heeft geen echte kaart dus een strakke VFR flight plannen (door valleien heen of zo) gaat niet
- veel vliegtuigen hebben de G1000 maar daarin is veel nog niet functioneel
- airliners zijn nog erg beperkt en ook daarin is de apparatuur vaak nog niet functioneel
- de autopilot werkt in sommige vliegtuigen niet echt goed (bijvoorbeeld wat betreft altitude hold of ILS)
- ATC is verbeterd wat opties betreft maar je wordt soms om de haverklap naar verschillende altitudes gestuurd
- diverse autogen gebouwen kloppen totaal niet (flat op plek boerderij en zo)
- bruggen en andere open structuren zijn vaak dicht: je ziet er dan een texture onder en je kan er niet onderdoor vliegen
- live weather klopt vaak/meestal niet en er is ook geen historic weather
- custom weather heeft o.a. geen visibility slider
- er is geen replay optie
Dat zijn zo de eerste dingetjes die naar boven komen.

Als ik er even induik, valt er nog veel meer te vinden. Maar... alsnog kan ik er uitstekend VFR én IFR vluchten mee doen en er ontzettend van genieten. Al die problemen zijn echt problemen maar je kan ze omzeilen of negeren voor alsnog een mooie vliegervaring. Persoonlijk vlieg ik (momenteel) bijna alleen maar in de C172 met G1000 en AP en dat werkt allemaal prima (genoeg), ook de ILS etc. ATC is ook leuk en moet je soms gewoon negeren.
In het kort: voor mij persoonlijk (!) wegen de nadelen niet op tegen de voordelen. En die nadelen zullen in de loop van de tijd vast verdwijnen.
Uiteraard. Als zal je huis er wel wat anders uitzien... De grond textures zijn gewoon zoals het is (of zoals het was toen de foto's genomen werden) maar de bebouwing wijkt meestal wel wat af. Je kan je eigen huis dus wel vinden maar het zal er wat anders uitzien. Er bestaat ook een kans dat een flat verdwenen is of zo... Maar de straten etc. zijn er.
Wat me wel heel erg opvalt, is dat men bij MS/Asobo schijnbaar niet van rijtjeshuizen hebben gehoord: half Nederland ligt er vol mee maar in MSFS zie je in NL eigenlijk alleen maar 'losse' huisjes. Da's wel erg jammer. TrueEarth had dat trouwens ook.
migeye schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:19:
Ik ben meer van het vliegen in de kleinere vliegtuigen, niet de airliners. Ziet er gaaf uit maar is me te ingewikkeld ook. Ben dus de meer casual vlieger

, en jullie?
Wat voor controllers gebruiken jullie ook? Ik heb nog een sidwinder 3D pro maar ben ook het kijken naar de honeycomb lijn voor in de toekomst.
Ik ben redelijk fanatiek als het op flightsimmen aan komt maar vlieg alsnog met een 'gewone' Logitech Extreme 3D Pro'. En oké, met Saitek Combat Rudder Pedals. Maar zo'n joystick vind ik prima, meer dan genoeg. Ik hoef geen tafelvullende yokes of perperdure Honeycomb (die vaak nog geeneens past bij het soort vliegtuig dat je vliegt).
[
Voor 21% gewijzigd door
tup61 op 21-07-2020 13:37
]