Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:17
Anoniem: 78739 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:02:
Waar is de tijd van 1 CD/DVD 3,5" floppy met games waarvoor je geen internetverbinding nodig had (bij deze moet het wel voor alle data) en waar je met een crack klaar was.
:+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gogol schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:03:
[...]

Ik begrijp het nog steeds niet. Heb ik bij bestelling in de MS Store nu een DVD speler nodig of niet? Bij de systeemvereisten staat geen DVD speler vermeld!
Nee omdat die net zo als games van steam gaan , dat zijn download versies
bij de DVD versie moet je als je dus wil gaan spelen , wel 1 dvd in je player hebben zitten

bij de Download versie is alleen online check genoeg

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

[...]

Ik begrijp het nog steeds niet. Heb ik bij bestelling in de MS Store nu een DVD speler nodig of niet? Bij de systeemvereisten staat geen DVD speler vermeld!
Nee, je hebt geen dvd nodig.
Alleen als je game op disc koopt kijkt de game of de game aanwezig is op je account en of de disc aanwezig is. Dit allemaal om ervoor te zorgen dat mensen bijvoorbeeld niet de game op disc kunnen kopen en daarna door kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
150GB op floppy dsk zetten
:o 360 kB (double sided, double density) :o

reken maar uit hoe veel dat er gaan worden

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

alexbl69 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:39:
[...]

Dan hebben die mensen met FS2020 alsnog een probleem. De scenery wordt toch on-the-fly ( ;)) gedwonload?
Niet per se, je kan ervoor kiezen om ook alleen offline data te gebruiken die dus op de disc is meegeleverd.
Volgens mij zijn er 3 verschillenden varianten mogelijk:
1. Online data, internetverbinding moet aanwezig zijn en de game streamt de scenery vanuit Azure naar je PC.
2. Cached data, vooraf download je bepaalde delen van de scenery, deze worden lokaal opgeslagen waardoor je bijna niets hoeft binnen te halen vanuit Azure.
3. Offline mode, je gebruikt de beschikbare scenery die standaard bij de game zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:12:
[...]

Niet per se, je kan ervoor kiezen om ook alleen offline data te gebruiken die dus op de disc is meegeleverd.
Volgens mij zijn er 3 verschillenden varianten mogelijk:

2. Cached data, vooraf download je bepaalde delen van de scenery, deze worden lokaal opgeslagen waardoor je bijna niets hoeft binnen te halen vanuit Azure.
mmmm dat is mooi dus de gebieden waarje vaak komt kan je dus vast zetten

...... hopelijk kan je kiezen welmap je daar aan kan geven ( waarje hem kan saven) .. want ik heb nog ergens een 6TB extern liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij werkt cached mode pas nadat je er geweest bent. Ik kan namelijk in de settings een cache instellen (locatie en hoe groot), maar ik ben geen optie tegengekomen waarmee je van te voren een gebied kan selecteren dat wordt gedownload.

Kan ook zijn dat het nu niet in de Alpha zit, omdat je daar alles online moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:55
[...]

Nee, uiteraard niet. Dat is gewoon een digitale versie. Je krijg uiteraard geen DVD opgestuurd als je in de MS store een digitale versie koopt. Enkel als je er voor kiest om de hard copy versie aan te schaffen.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:16:
Volgens mij werkt cached mode pas nadat je er geweest bent. Ik kan namelijk in de settings een cache instellen (locatie en hoe groot), maar ik ben geen optie tegengekomen waarmee je van te voren een gebied kan selecteren dat wordt gedownload.

Kan ook zijn dat het nu niet in de Alpha zit, omdat je daar alles online moet doen.
lol bij een trage verbinding zal dat lastig gaan worden ,,,,, wil je gaan landen net over een loadingborder

...... Downloading ..1% ........ 5min leter .. 2% 48 hours to go .. go back your normal life and we wil landed this plane for you and saved , see you next time :D :D

48 hours later .....(your 4 YB SSD is full ) we cant not save , you need more space , press ESC to close the game and make more room at your disk :o :(

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:40
cracking cloud schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:16:

Klopt, de scenery wordt pas gedownload als je er komt. Dit om het een volgende keer wat soepeler te maken.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 13:16
ravw schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:22:
[...]

lol bij een trage verbinding zal dat lastig gaan worden ,,,,, wil je gaan landen net over een loadingborder

...... Downloading ..1% ........ 5min leter .. 2% 48 hours to go .. go back your normal life and we wil landed this plane for you and saved , see you next time :D :D
Zie eerdere plaatje: min/recommended/ideal internet bandbreedte: 5/20/50 Mbps

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muyz schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:25:
[...]

Zie eerdere plaatje: min/recommended/ideal internet bandbreedte: 5/20/50 Mbps
dus de 52K modems mogen ook weer uit de kast gehaald worden ... ( kunnen we gelijk weer een BBS opzetten ) _/-\o_ good old times ( alleen de telefoonkosten waren minder)

voor de niet kenners BBS - Bulletin board system ( beetje een voorloper van het internet )

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:58
ravw schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:31:
[...]

dus de 52K modems mogen ook weer uit de kast gehaald worden ... ( kunnen we gelijk weer een BBS opzetten ) _/-\o_ good old times ( alleen de telefoonkosten waren minder)
Toen ik jaren 80 een 300 baud modem had was het tarief nog 1 "tik" voor lokaal, inbellen op de TH en dan ingelogd blijven de hele dag voor 16 cent, of wat het ook was toen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
durian schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:34:
[...]

Toen ik jaren 80 een 300 baud modem had was het tarief nog 1 "tik" voor lokaal, inbellen op de TH en dan ingelogd blijven de hele dag voor 16 cent, of wat het ook was toen :P
dan moet die wel lokaal gezeten hebben ... ik weet nog dat ik wel eens termijn afrekeningen kreeg van 40 gulden meer dan normaal (betaalde toen 1 x in de 3 maanden (PTT)...... wow die 300 baud modem

deze heb ik gehad ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3wRyfRJZ/746px-Hayes-300-Baud-Smartmodem-03.jpg
met rode lampjes

_/-\o

Was deze nou ook zo'n schreeuw ding ? dat ej hem snachts uit moest zetten anders konden de buren niet slapen

maar wel een gave tijd en wat is de IT toch veranderd
hier nog wel een leuke van Teleac uitzending van 1987

Effectief pc gebruik

YouTube: Teleac - Effectief pc gebruik 1987

toen was het nog voor veel mensen van ja leuk maar wat hebben we er aan die dingen kunnen we nooit betalen

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:58
ravw schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:38:
[...]

dan moet die wel lokaal gezeten hebben ... ik weet nog dat ik wel eens termijn afrekeningen kreeg van 40 gulden meer dan normaal (betaalde toen 1 x in de 3 maanden (PTT)...... wow die 300 baud modem

deze heb ik gehad ;)
[Afbeelding]
met rode lampjes

_/-\o

Was deze nou ook zo'n schreeuw ding ? dat ej hem snachts uit moest zetten anders konden de buren niet slapen
Ja, veldhoven-eindhoven was lokaal. Mijn modem was een ding in een 19 inch rack via de eindhovense computer club

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:14

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Mooi stukje nostalgie, maar zullen we maar weer ontopic gaan? ;)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
durian schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:44:
[...]

Ja, veldhoven-eindhoven was lokaal. Mijn modem was een ding in een 19 inch rack via de eindhovense computer club
Die omgeving doet mij weer denken aan mijn tijd van de 27 MC (400 watt lineair + ontvangstversterker inegebouwd )

oke nu weer terug naar FS2020

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:22:
[...]
lol bij een trage verbinding zal dat lastig gaan worden
Ik zit op een 50mbps verbinding over wifi maar ik heb nog nooit gemerkt tijdens het vliegen dat er dingen geladen werden. Het ziet er gewoon heel vloeiend uit.

Ook met het weer. In X-Plane heb je wel eens (eigenlijk altijd) dat ineens de hele lucht verandert omdat er nieuwe metar is ingeladen. Dat heb ik bij MSFS niet gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Je kan in de alpha inderdaad niet een bepaald gebied aanwijzen om te downloaden: waar je heengaat, wordt gewoon opgeslagen in een cache zodra je daar heengaat. Je kan zelf de grootte van die cache instellen.

Ik merk zelf overigens helemaal niets van die cache: ook al ga ik 10 keer naar dezelfde plek, het laden blijft even lang duren (als in laaaaaaang) en tijdens het vliegen merk ik helemaal niets van laden of haperingen wat dat betreft. (Internet is bij mij 250 Mbps download snelheid.) Ik denk dat MSFS tijdens het laden een hele grote cirkel om je heen download en opslaat en dan beetje bij beetje wat extra laadt al naar gelang de richting waarin je vliegt. Maar dat denk ik maar. Ik heb sowieso geen idee wat er nou allemaal al op mijn SSD staat en wat nou gedownload wordt... Beetje vaag, allemaal. Maar wat kan het mij schelen: het werkt prima, dus... ;)

BTW Wat de laadtijden betreft: ik heb die een tijdje geleden gecheckt, samen met wat andere lui op het MSFS forum:

0:52 - van het bureablad naar Press Key to Start
1:48 - van Press Key to Start naar het Main menu
1:00 - van het Main menu naar de cockpit

Al met al duurt het dus zo'n kleine 4 minuten om van de desktop naar de cockpit te gaan (en dat allemaal zonder iets te veranderen aan een vlucht of zo, natuurlijk). Maar goed, dit is zo met de alpha, hè: kan zijn dat dit met de release anders is (meer geoptimaliseerd en wellicht een ander soort update check en waarschijnlijk geen Accept-optie wat betreft de NDA en zo ;) ).

Dat Press Key to Start vind ik trouwens irritante nonsens... dat moet je dus elke keer doen na de filmpjes van de diverse logo's... wat ook allemaal veel te lang duurt. Ik weet onderhand wel wie het spel gemaakt hebben...

[ Voor 34% gewijzigd door tup61 op 22-07-2020 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-07 21:38

pro_6or

amateur_60r

Weet je wat ze zouden moeten doen, geen idee of dat er al is, maar de optie voor users om verkeerd gegenereerde gebouwen te markeren. Bv wat iemand postte een flat waar een boerderij staat. Zorg dat je dit soort zaken aan kan klikken (als community, game owner) en geef een drop down menu om het type autogen building te corrigeren). Ik weet zeker dat over de hele wereld mensen lokaal hun mappen bekijken, overvliegen. Zo krijg je fijnmazig een check zonder al te veel effort van de programmeurs.

Sla de log in op. Blijkt dat iemand loopt te bedonderen, blokkeren en een roll back voor al zijn changes.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pro_6or schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:28:

Sla de log in op. Blijkt dat iemand loopt te bedonderen, blokkeren en een roll back voor al zijn changes.
dit hoeft niet je kan ook gewoon een foto mee sturen van die plek en laten zien dat het huisje er niet hoort te staan op die plek .. of juist well

maar ik heb wel meer dingen waarvan ik zeg , waarom gaan ze dat niet standaard invoeren
Dus een soort van gezamelijke vluchten op slaan , die dan ook beoordelet kunnen worden ..

allen bij dubbele vluchten gewoon negeren
dus dat je een lijst krijgt met alle vluchten die gedaan zijn van en naar airports
over een jaar heb je daan gewoon een grote lijst met vluchten die al klaar zijn

beetje het idee van

https://flightplandatabase.com/

maar dan in FS2020 zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 13:46

JK

Propane schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:15:
[...]
Goh, waar zou die 20% toch vandaan komen... :+. By The Way, dat is heel normaal voor nagenoeg alle producten.
Die 20% zou dan dus gewoon de Amerikaanse prijs + sales tax zijn + NL BTW. Dus 2x belasting betalen. Een beetje hetzelfde als in Amerika een fooi geven over het belaste bedrag. :+
downtime schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 00:27:
[...]

Volgens mij zitten jullie er allebei naast en de waarheid ligt in het midden.

De dollar is minder waard dan de euro wat goed is voor een verschil van 15%. De Amerikaanse prijs is, omgerekend naar euro's, ongeveer € 52 (ex tax). In Europa wordt € 57,80 ex BTW gevraagd. Dus de Europese prijs is ongeveer € 6 ex BTW hoger.

Dus ja, een deel van de meerprijs is het verschil in BTW, en een deel gewoon omdat Microsoft het leuk vindt om naar boven af te ronden.
Ik kom geregeld in de VS, dus ik weet hoe het in elkaar steekt. Ze (MS) vragen hier gewoon meer geld en de overheid meer BTW, simpel zat. Met videogames voor consoles is het verschil vaak zo klein, dat je niet eens de moeite hoeft te doen om daar te kijken. Of er moet toevallig net wat in de aanbieding zijn. Meestal pak ik budgetgaming er bij en dan zie ik al dat ik geen moeite hoef te doen om het daar te kopen in bijv. een Walmart.:D

Anyway, voor FS2020 betaal ik graag wat centen, ik ga voor de variant van 120 euro. Zit nu nog te wachten op mijn yoke. Nu alvast maar besteld, voor straks helemaal leveringsproblemen zijn. Heb 'm bijna een week terug besteld, dus zelfs nu is het al lastig. Kan niet wachten! Gelukkig op 19 augustus vrij, dus 18 augustus de boel in elk geval downloaden/installeren.

Ben ook erg benieuwd naar het vliegen over bijv. Yellowstone, Yosemite... zou Disney World (NFZ) kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Gaat het crashen ook realistisch? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52
PMDG komt naar FS2020 met o.a. de nieuwe 737NG3, 747, 777 en DC6

EDIT: spuit11 :+

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 22-07-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-07 12:30
In meerdere gelekte video's was te zien dat je een melding krijgt dat je gecrasht bent.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RobinNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:58:
[...]

In meerdere gelekte video's was te zien dat je een melding krijgt dat je gecrasht bent.
Dat is niet bijzonders realistisch. Eigenlijk wil je een explosie, vuur, rook en daarna een wrak zien. De her en der liggende ledematen en plassen bloed mogen natuurlijk achterwege blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Bij mij wordt het scherm meteen zwart, nog voordat je door hebt dat je gecrasht bent... Niet zo, dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
downtime schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:07:
[...]

Dat is niet bijzonders realistisch. Eigenlijk wil je een explosie, vuur, rook en daarna een wrak zien. De her en der liggende ledematen en plassen bloed mogen natuurlijk achterwege blijven.
en dat is juist wat de vliegtuigbouwers niet willen zien ... geen schade aan hun vliegtuigen en andere rare dingen , dat is ook een van de voorwaarde om de models te mogen gebruiken ..

zo hebben ze dat met de makers van Truckssim ATS /ETS 2 dus ook gedaan en zijn zijn er meerdere games die echte merken gebruiken die in de regels om het te gebruiken mogen dus onder andere geen schade toebrengen aan de auto's vliegtuigen , of andere merkrecht dingen die ze dan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

[...]

Geen Michael Bay achtige explosies? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
tup61 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:09:
[...]

Bij mij wordt het scherm meteen zwart, nog voordat je door hebt dat je gecrasht bent... Niet zo, dus.
Het ging me er meer om om te vertellen dat je de crash niet ziet. Scherm wordt idd zwart met daarna de melding dat je bent gecrasht.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:17:
[...]

Geen Michael Bay achtige explosies? :P
nop , je kan misschien wachten op een addon van de Enola Gay met een Bockscar aanboord genaamt : Little Boy

Misschien dat je dan even een grote explosie kan krijgen maar ik geef je anders weinig kans dat je iets van vuur ziet ...

misschien eens als de motoren in brand staan maar verder zal je geen vuur of explosies zien

vroeger wel bij FS als je ergens vloog met oud en nieuw dan zag je vuurwerk ..
dat was volgens mij Las Vagas , New York , London in FS X

YouTube: FSX How to Find Fireworks | New York, London + More

en in Las vagas P3d

YouTube: Prepar3D v4 | Las Vegas Fireworks Show! | A2A Cessna 172

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:23:
[...]

Het ging me er meer om om te vertellen dat je de crash niet ziet. Scherm wordt idd zwart met daarna de melding dat je bent gecrasht.
En die pieptoon ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ravw schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:14:
[...]
en dat is juist wat de vliegtuigbouwers niet willen zien ... geen schade aan hun vliegtuigen en andere rare dingen , dat is ook een van de voorwaarde om de models te mogen gebruiken ..
Maar FSX deed dit wel een beetje (wat vuur) en bij X-Plane valt het vliegtuig zelfs in losse stukken uit elkaar (bepaald niet op een realistische manier maargoed).

Maar ik vraag me dus af of die bepaling er wel is, want bij andere sims kan het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ravw schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:14:
[...]

I know. Jammer eigenlijk want een wheels-up landing kun je dus ook nooit simuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:29:
[...]

Maar FSX deed dit wel een beetje (wat vuur) en bij X-Plane valt het vliegtuig zelfs in losse stukken uit elkaar (bepaald niet op een realistische manier maargoed).

Maar ik vraag me dus af of die bepaling er wel is, want bij andere sims kan het wel.
heeft ook allemaal met de afspraken te maken die ze op dat moment hebben , maar soms zijn ze wat makkelijker , en ook als er geen echte luchtvaartsmaatschappijen in zitten , zo als FSX zullen ze dat sneller goedkeuren ( denk hier bij aan de nabestande of overlevende van een vliegramp
( het is niet leuk als je op internet in eens jou verloren geliefde door een crash na gespeeld ziet worden ... dat blijft een gevolig onderwerp )

Ze zijn er wel waar bij ze met FS x rampen na spelen maar vaak zie je daar niet het laaste gedeelte

dit was ook een vande reden dat in FS2002 heel snel een patch kwam om de twintowers er uit te halen ,
of die waren er toen al uit puur voor dat mensen dus de aanslagen gingen na spelen en dit op het net gaan zetten ..

Maar let wel op vuur zal je wel zien als de motor brand maar niet bij een crash , bij een motor brand zal het vliegtuig wel door vliegen en niet in de lucht uitelkaar kunnen vallen .. dus er zijn ook wel degelijkafspraken gemakat voor "motor brand " weer te geven

En met vleugels afbreken is vaak in het scherm waarje dus vaak al niets meer kunt doen en grote letters staan CRASH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:40
Gister even gespeeld met iemand en diegene vloog in manhattan tegen een wolkenkrabber aan. Ik was gewend dat het beeld dan zwart wordt met een doffe dreun. Echter ketste het vliegtuig weg van het gebouw maar wel met een kapotte motor. Er werd geprobeerd om op de hudson te landen maar bij de eerste aanraking met het water was daar de crash.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:26
FastFred schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:58:
PMDG komt naar FS2020 met o.a. de nieuwe 737NG3, 747, 777 en DC6

EDIT: spuit11 :+

[YouTube: Microsoft Flight Simulator - THIRD-PARTY Developers]
Nou nog hopen dat het niet jaren gaat duren. Die standaard airliners zijn niet echt top in mijn ogen. Die airbus A320 vliegt als een Boeing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
upclocker schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:48:
[...]

Nou nog hopen dat het niet jaren gaat duren. Die standaard airliners zijn niet echt top in mijn ogen. Die airbus A320 vliegt als een Boeing.
hahaha dat is wel vreemd het spel word gemaakt door Fransen

ik hoop dat A2A snel komt of andere met een realfeel GA :9

Iemand die weet of je in FS2020 birdstrikes kunt krijgen ? zoals in XP11
dat ze dan ook tegen je raam aan vliegen met gevolg een grote barst . en een hartverzakking ....... :X
je schrik je eigen dood door dat geluid .. en van de schade van je raam

YouTube: BIRDSTRIKE ON FINAL | Home Sim Pilot | Xplane 11

Ik heb hem ook al meerdere keren gehad :o :( klote vogels, ze moeten verplicht uitgerust worden met een TCAS

[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudy-B schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:58:
Het Radios & Autopilot paneel is op tijd af.
Nu maar hopen dat FSUIPC blijft / gaat werken op de nieuwe MSFS.
Kijk hier voor meer info mocht je een dergelijk paneel ook willen bouwen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
jammer dat ik daar geen gereedschap voor heb en de kennis ... had graag ook zo iets op maat willen bouwen voor een GA

voor de mensen die beginnen met GA hier een mooie uitleg over alle knoppen van een C172

YouTube: My Cessna 172 In Depth Interior Overview

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Laatst online: 07-07 08:09
Is er al iets bekend over welke liveries er in de game zitten? Ik heb wel eens eens een 320 van Iberia voorbij zien komen in een filmpje van MS, maar verder nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:21
[...]

En dat we niet opnieuw de volle pot ervoor mogen betalen.
Ik hoop ook dat de Majestic Dash8 snel beschikbaar komt, heerlijk toestel om mee te vliegen.

Verder hoop ik nog steeds op een study level A380, al zal deze nooit meer komen vrees ik.
Een A350 is ook mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvbo schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:19:
Is er al iets bekend over welke liveries er in de game zitten? Ik heb wel eens eens een 320 van Iberia voorbij zien komen in een filmpje van MS, maar verder nog niks.
Lufthansa Iberia klm Airfrance heb ik al voor bij zien komen ... maar er zullen best wel wat meer gaan komen .. zeker met die AI
en zo niet dan zal je wle betaalde livery's gaan krijgen :X

dit lijkt me ook wel mooi om te vliegen in FS2020

YouTube: MOST BEAUTIFUL FLIGHT IN THE WORLD (Maldives seaplane transfer)

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ravw schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:20:
[...]

en zo niet dan zal je wle betaalde livery's gaan krijgen :X
Dat ligt een beetje voor de hand vanwege die appstore die MSFS krijgt. Voor een livery zullen ze de maatschappijen een vergoeding moeten betalen. Dan ga je geen honderden liveries toevoegen, wat het product alleen maar duurder maakt voor iedereen, maar alleen de meest populaire (of goedkoopste) en de rest gooi je in de appstore voor de mensen die ervoor willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nou nog hopen dat het niet jaren gaat duren.
Nou, wat ik nog meer hoop is dat we geen rechttoe rechtaan ports krijgen, dus dat ze dezelfde textures gaan gebruiken als in FSX/P3D/XP... dus met ingebakken highlights en dat soort meuk... De default MSFS planes zijn allemaal op een heel andere manier opgebouwd, denk ik, en ik ga absoluut geen vliegtuig kopen met ouwe graphics!
sandpatt schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:20:
[...]

Ik hoop ook dat de Majestic Dash8 snel beschikbaar komt, heerlijk toestel om mee te vliegen.
Dat is het ENIGE vliegtuig waar ik op hoop. Als ik die heb, kan de rest me gestolen worden en vermaak ik me wel zo nu en dan met de default C172. Maar ook de Q400 zal echt met nieuwe technieken gemaakt moeten worden anders pas ik.
ravw schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:10:
Wie vanavond nog een mooie trip wil doen met fs2020 zal ik jullie willen aanraden op te stijgen vanaf El Chalten airport en dan naar de Cerro Torre te vliegen (NW) (Argentinië en Chili)
Dank voor de tip, ik ga eens kijken: ben nog niet in die uithoek geweest! Jammer dat ik geen screenies mag posten hier... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door tup61 op 22-07-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
downtime schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:52:
[...]

Dat ligt een beetje voor de hand vanwege die appstore die MSFS krijgt. Voor een livery zullen ze de maatschappijen een vergoeding moeten betalen. Dan ga je geen honderden liveries toevoegen, wat het product alleen maar duurder maakt voor iedereen, maar alleen de meest populaire (of goedkoopste) en de rest gooi je in de appstore voor de mensen die ervoor willen betalen.
ach als je 10 verschillende AI plane heb vliegen verschillede livery;s van grote en dan per plane een andere nemen dan valt het vaak niet eens op

en die grote bakbeesten zal ik denk ik onderweg zelden tegen komen , of ze vliegen te hoog of ze landen niet op mijn airports ... _/-\o_

dus ik zou dan toch eens naar een wat groter ierport moeten gaan :-)
maar dat komt wel wil ook wel weer eens b737 gaan vliegen of een b787

mar ik hoop niet dat andere bedrijven nu ook in eens geld gaan reuken , zo als dat filmpje eerder dat veel van de addon makers daar ook gaan komen .. zie ik dadelijkw eer allemaal de zelfde addons terug komen
Alleen dan voor een veel hogere prijs

Mar het zou mooi wezen als Dreamfleet , Pic, RFPB weer eens met een geupdate versie zou komen ...

old skool B737 400 - B747 200 - A300 B727 B707 DC8/9 MD 8 (maddog)

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:00
tup61 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:03:
[...]

Nou, wat ik nog meer hoop is dat we geen rechttoe rechtaan ports krijgen, dus dat ze dezelfde textures gaan gebruiken als in FSX/P3D/XP... dus met ingebakken highlights en dat soort meuk... De default MSFS planes zijn allemaal op een heel andere manier opgebouwd, denk ik, en ik ga absoluut geen vliegtuig kopen met ouwe graphics!

[...]

Dat is het ENIGE vliegtuig waar ik op hoop. Als ik die heb, kan de rest me gestolen worden en vermaak ik me wel zo nu en dan met de default C172. Maar ook de Q400 zal echt met nieuwe technieken gemaakt moeten worden anders pas ik.

[...]

Dank voor de tip, ik ga eens kijken: ben nog niet in die uithoek geweest! Jammer dat ik geen screenies mag posten hier... ;)
Hoe is het eigenlijk om boven Nederland te vliegen qua details? Krijg je er echt een 'Nederland' gevoel bij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
flugelisoke schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:23:
[...]

Hoe is het eigenlijk om boven Nederland te vliegen qua details? Krijg je er echt een 'Nederland' gevoel bij?
Jazeker! Alleen zijn de bomen wat rommelig of zo: niet zo strak als in het echt. Bomen zijn sowieso nog een probleempje (te veel en te groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
tup61 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:30:
[...]

Jazeker! Alleen zijn de bomen wat rommelig of zo: niet zo strak als in het echt. Bomen zijn sowieso nog een probleempje (te veel en te groot).
Kun je apart een slider bedienen die de density van bomen aanpast? En is er ook een losse slider voor autogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:03:

ikdenk wel dat ze dat gaan doen even snel weer binnen halen maar ik ga dara nu ook op letten dat ze echt weer niet de zelfde dingen gaan aanbieden ..
ik ga ook wel kijken naar ehct nieuw spul

zal em niets verbazen als straks alle carenado planes weer snel op de store staan en dat soort dingen ..
ik vond ze met FS2002 / FSx Wel mooi maar de lol is dar nu ook wel of om 20 jaar bijna tegen het zelfde ding aan te kijken

net zo als die piper Archer van Aerosoft aaaagh die komt ook bij elke FS weer terug
Ja ziet met Xplane nu de laaste tijd ook hele mooie dingen uit komen wat betreft landschappen en planes maar ja .. ik ga daar geen geld meer aan uitgeven

wil nu gewoon alles op FS2020 gaan gooien .. missien vlak daarvoor nog even snel een format en dan helemaal een schone pc met alleen FS2020

Maar die vlucht die ik je gaf heb ik tovallig vand e week zitten kijken ..

zo heb ik al helemooie dingen gezien en genoteerd waar ik heen gaat dus ik hoop dat ik snel in de beta komt ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flugelisoke schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:31:
[...]

Kun je apart een slider bedienen die de density van bomen aanpast? En is er ook een losse slider voor autogen?
O ja, die vraag was al eerder gesteld. Je hebt niet zozeer een slider hiervoor maar de opties LOW, MEDIUM, HIGH en ULTRA (dus niet OFF!) en dat heb je dan voor BUILDINGS, TREES en GRASS AND BUSHES. En ja, voor nog meer opties maar deze betreffen 'autogen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 22:10:
Wie vanavond nog een mooie trip wil doen met fs2020 zal ik jullie willen aanraden op te stijgen vanaf El Chalten airport en dan naar de Cerro Torre te vliegen (NW) (Argentinië en Chili)

daar vlakbij ligt de berg Fitz Roy, het Viedmameer en de Viedma gletsjer.
Kon inderdaad niet missen! Mooi daar! Wijdse panorama's! Mooie gletsjer! Ben even over het dorpje El Chaltén heen gevlogen en zelfs daar klopte dus elk straatje...! (Niet elk gebouwtje, denk ik...) Dat ziet er zeker weten 1000x beter uit dan in default FSX/P3D/XP! ;) Daarna weer even teruggevlogen naar het Viedmameer. Nice! Zoooooooo jammer dat ik niet even wat screenshots kan plaatsen. Al die beekjes en riviertjes die oplichten in het zonlicht...

Maarrrrrrrrr... hier was wel weer iets duidelijk wat ik nog niet genoemd had: de resolutie van de mesh is vaak wat laag... Veel afgeronde toppen dus (als je dichtbij komt) en weinig scherpe pieken. Misschien alsnog iets voor een addon. Maar op zich is het allemaal prachtig. _/-\o_ Zo gaaf dat zelfs dit soort afgelegen en onbekende plekken er by default zo mooi uitzien in MSFS! De hele wereld ligt echt aan je voeten! 8)

[ Voor 6% gewijzigd door tup61 op 22-07-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dankje .. ja het is echt mooi daar en rustig ... daarom houd ik ook zo van die omgevingen

lekker de rust ,even je hoofd leeg maken en gewoon genieten van het uitzicht

en dan met dit nummer op de achtergrond aan

YouTube: Louis Armstrong - What A Wonderful World (Lyrics)

maledieve is ook erg mooi , zie dat filmpej wat ik hier boven heb gesport

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
@tup61 Je maakt me nog gehypeter dan ik al was man!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
flugelisoke schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:09:
:*) 8) :9~ Nu maar hopen dat het niet gaat tegenvallen... ;)

Nog even over Nederland: ik heb TrueEarth van Orbx voor Aerofly FS 2 en ik vind MSFS stukken beter. Vooral ook doordat de gebouwen in TE, AFS2 ontzettend oplichten en afsteken tegen de ondergrond. Alles lijkt zo wit en die meer gedetailleerde stedencentra juist weer grijs (zijn echt opvallende blokke die je vanaf grote afstand al ziet liggen). In MSFS (en niet alleen in Nederland) 'mergen' de gebouwen echt met de ondergrond: ze hebben betere, meer diverse kleuren, meer 'leven' (tekening in de textures) en het lijken dus niet van die lege melkkartonnen op een ondergrondje zoals in andere sims. Ongeacht het tijdstip en het licht. Die gebouwen staan daar echt. Vooral in de ochtend en tegen de avond zag dat er in AFS2 altijd lelijk uit. Heel nep. Niet dus in MSFS. Zo, nog meer gehypt nu? ;)

Ik vlieg momenteel richting Rotterdam vanuit Brabant. Die luchten... man, man, man, Jan van Goyen is er niets bij. En dat echt tot aan de horizon, hè!

[ Voor 6% gewijzigd door tup61 op 22-07-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:09:
real life foto's
dit is dus die Cerro Torre bij dag light
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8c2wrHrj/12.jpg

zon ondergang
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/c4TBW0Fv/CHN-shutterstock-113518273-min-min.jpg

hier nog meer er over

https://www.27vakantiedagen.nl/argentinie/el-chalten/

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:23:
[...]

dit is dus die Cerro Torre
[Afbeelding]
Haha, gaaf, op de plek waar die foto is genomen, heb ik dus gevlogen! Ik herken het water en hoe die gletsjes in het meer valt! Precies boven dat kleine meertje! Achter me in de verte was dus het dorpje. Maar eh... oei, oei, oie... :? zulke pieken zag ik dus niet... :| Die waren in MSFS allemaal afgerond en stomp. Da's wel een domper. :/ Ik zei het al: die mesh is niet alles.

Ik zit nu trouwens te genieten van de krasjes in de ramen van de C172... Ik vlieg nu real time richting Rotterdam en als het ligt in een bepaalde hoek op het glas valt, en alleen dan, net zoals het hoort, zie je allemaal krasjes... Nooit gedacht zo te kunnen genieten van... krasjes...! 8)

[ Voor 22% gewijzigd door tup61 op 22-07-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat is dan wel weer jammer

voor XP 11 is hij er wel (payware)

https://xplanereviews.com...nk-dainese-fabio-bellini/

maar je gaat die dingen alleen maar zien als je het gebied ook in het echt weet ...... dan zie je de foutjes maar voor een leek is het echt een mooie omgeving

daarom zoek ik ookaltidj dat soort dingen op en ik ga mooie oemgevingen bekijken en zoeken ( waar ik nu mee ebzig bent en dan ga ik ze later met FS2020 er heen .. :-)

die krasjes weet ik hebben vele PAYWARE toestellen van XP 11 ook ..

maar het zijn dingen die je wel opvalt zeker als het licht er opvalt

8)

Ik ken je gevoel dat heb ik dus ook met die payware C172 en die c150 die hebben dat ook die 150 is ook nog eens heel vies ( kan je uitzitten ) xp11

Als je van het zuidwesten aankomt bij Rotterdam airport dan kom je over mijn huis heen _/-\o_
Vlakvoor dat je de A4 overvliegt zie je mijn huis je moet links kijken wil je hem zien

[ Voor 76% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

tup61 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:16:
[...]

Nog even over Nederland: ik heb TrueEarth van Orbx voor Aerofly FS 2 en ik vind MSFS stukken beter. Vooral ook doordat de gebouwen in TE, AFS2 ontzettend oplichten en afsteken tegen de ondergrond. Alles lijkt zo wit en die meer gedetailleerde stedencentra juist weer grijs (zijn echt opvallende blokke die je vanaf grote afstand al ziet liggen). In MSFS (en niet alleen in Nederland) 'mergen' de gebouwen echt met de ondergrond: ze hebben betere, meer diverse kleuren, meer 'leven' (tekening in de textures) en het lijken dus niet van die lege melkkartonnen op een ondergrondje zoals in andere sims. Ongeacht het tijdstip en het licht. Die gebouwen staan daar echt. Vooral in de ochtend en tegen de avond zag dat er in AFS2 altijd lelijk uit. Heel nep. Niet dus in MSFS. Zo, nog meer gehypt nu? ;)

Ik vlieg momenteel richting Rotterdam vanuit Brabant. Die luchten... man, man, man, Jan van Goyen is er niets bij. En dat echt tot aan de horizon, hè!
Pff dit soort posts echt... |:( ;)

Ik kan nu al niet wachten om een schemeringsvluchtje te doen van KSFO of KLAX naar KLAS en dan in het donker te landen. Oh man The Strip en dan in het donker met al die lampjes enzo _/-\o_ _/-\o_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:31:
Als je van het zuidwesten aankomt bij Rotterdam airport dan kom je over mijn huis heen _/-\o_
Ik zag je zwaaien, zag je mij ook? :+

Nog even terugkomen op TE, AFS2: ik zei dat MSFS beter was maar dat is niet op alle vlakken zo. POI's zijn beter in TE en hier en daar zijn de grond textures erg groenig in MSFS... En zoals ik al zei, zijn de bomen soms wat rommelig. Maar alsnog, het gehele plaatje in MSFS is echt zo veel beter!
London schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:42:
[...]

Pff dit soort posts echt... |:( ;)
Ik doe m'n best. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
tup61 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:16:
[...]

Ben je bekend met EHSE (Seppe / Breda int) Ik ben daar ZO benieuwd naar want dat is m'n home airport.

Maak me nog meer hyped...

Please..

Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hahaha kunnen we een meeting organiseren bij iemand thuis die FS2020 heeft
dan kunenn we met z'n ale even vliegen dan zijn we weer rustig

lijkt wel of we allemaal codlturkey hebben :X en dan hebben wij hem nog niet eens :D

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
ravw schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:57:
hahaha kunnen we een meeting organiseren bij iemand thuis die FS2020 heeft
dan kunenn we met z'n ale even vliegen dan zijn we weer rustig

lijkt wel of we allemaal codlturkey hebben :X en dan hebben wij hem nog niet eens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aagh als dat soort vrouwen komen dan geef je mij maar een spuitje .... man man dit is wel een vande ergste soort die je kunt bedenken |:( |:( |:(
alleen al de manier van praten . ..... iets met narsictische gedrag en arrogantie -O-

mar nu weer snel terug naar FS2020 O+ :9~

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:03:
[...]

aagh als dat soort vrouwen komen dan geef je mij maar een spuitje .... man man dit is wel een vande ergste soort die je kunt bedenken |:( |:( |:(
alleen al de manier van praten . ..... iets met narsictische gedrag en arrogantie -O-
Voor de volledigheid: hier zie je even hoe die 'chicks' er in het echt uit zien. Ze spelen hun rollen ogenschijnlijk goed...! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nc-zmcLIP1-OTzsMTwQSl5Ot2x0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IWs1HVqxiBnSdtHiTcqilh5m.jpg?f=user_large

Ok, juist, terug naar MSFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:07:
[...]

Voor de volledigheid: hier zie je even hoe die 'chicks' er in het echt uit zien. Ze spelen hun rollen ogenschijnlijk goed...! 8)

[Afbeelding]

ja ik weet het maar alleen die manier al hoe ze het doen .. aagh
maar je ziet het wel hoor dat het geen echte vrouwen zijn

maar net even een backup gemaakt van alleen mijn XP11 addons ( free en payware 105 GB ) ingepakt :o

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

ravw schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:09:
[...]

ja ik weet het maar alleen die manier al hoe ze het doen .. aagh
maar je ziet het wel hoor dat het geen echte vrouwen zijn

maar net even een backup gemaakt van alleen mijn XP11 addons ( free en payware 105 GB ) ingepakt :o
Zie dat mijn XP11 install 362gb is. Verwijder hem wel de 18e. Mooi even een frisse start en zal na MSFS toch geen zin meer hebben in XP11 gok ik.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
tup61 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:07:
[...]

[Afbeelding]

Sorry dat ik je interfereer, maar Seppe Seppe seppe breda airport? Goed? IeSj MO00iii?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
Ik ben er wel een paar keer geweest in het echt. Ik vlieg nu EHSE EHMZ. Ik zou van het veld zelf je verwachtingen wat temperen. Lijkt er imo niet echt op qua gebouwen. De omgeving en de nadering daarentegen zijn wel aardig spot on. Maar toch mis je in Nederland dan wel bepaalde landmarks. Daar heb je die goed herkenbare tvtoren bij Roosendaal, maar die ontbreekt helaas gewoon. Die witte kerk vlakbij EHSE zit er bijvoorbeeld ook niet in. Het aanvliegen op baan 07 dacht ik is wel net als in het echt tussen die bomen door.

Enroute naar midden zeeland lijkt dan wel weer heel echt als je op 3000vt zit.

Kortom er is best nog wel wat te verbeteren voor scenery developers. Vooral airports zijn niet echt herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:51:
[...]

Ben je bekend met EHSE (Seppe / Breda int) Ik ben daar ZO benieuwd naar want dat is m'n home airport.

Maak me nog meer hyped...

Please..

Dank u!
EDIT
NEEEEEE, de foto hieronder is niet van MSFS!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

Ga naar https://www.bing.com/maps/ en zoek EHSE op: zo ziet het eruit! :) Is trouwens wel anders dan hier:

Afbeeldingslocatie: https://vfr-pilote.fr/uploads/2019/04/EHSE.jpg

Die banen naar het lange gebouw rechts zijn er niet in Bing...? Wat is meer up to date?

Maar je hebt wel wat pech want op Bing zit er ten zuiden van EHSE wolken en daar zie ik dus een stuk landclass. Maar het is niet onaardig voor zo'n vliegveldje: dat gebouw rechts (langs de snelweg) met dat ronde aanhangels zit er (soort van) in 3D in. De bomen rechtsonder ontbreken dan weer... (zijn alleen plat te zien in de texture).

Ik heb hier een mooi screenshot vanuit dezelfde hoek als hierboven, maar ja... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door tup61 op 22-07-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
London schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:21:
[...]

Zie dat mijn XP11 install 362gb is. Verwijder hem wel de 18e. Mooi even een frisse start en zal na MSFS toch geen zin meer hebben in XP11 gok ik.
mijn xp instal weet ik niet dit is alleen de back up van dingen die ik overallen weggehaald heb en gekocht heb

xp11 dir is maar 120 GB :o
dus dta valt mee heb ook nog niet veel er instaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
tup61 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:24:
[...]

Ik heb hier een mooi screenshot vanuit dezelfde hoek als hierboven, maar ja... ;)
Tot zo! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-07 14:46
[...]
...

8)7 |:( 8)7 |:( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

EDIT
NEEEEEE, de foto hieronder is niet van MSFS!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

Ga naar https://www.bing.com/maps/ en zoek EHSE op: zo ziet het eruit! :) Is trouwens wel anders dan hier:

[Afbeelding]

Die banen naar het lange gebouw rechts zijn er niet in Bing...? Wat is meer up to date?

Maar je hebt wel wat pech want op Bing zit er ten zuiden van EHSE wolken en daar zie ik dus een stuk landclass. Maar het is niet onaardig voor zo'n vliegveldje: dat gebouw rechts (langs de snelweg) met dat ronde aanhangels zit er (soort van) in 3D in. De bomen rechtsonder ontbreken dan weer... (zijn alleen plat te zien in de texture).

maar die van Bing lopen wel heel erg achter , hier op Bing staat een woningen in aanbouw die volgens mij nu al meer dan 10 jaar in gebruik is :o

zelfs de hele bouw van de A4 is daar nog niet eens begonnen dus deze loop zeker 10 jaar achter

maar goed ik heb zo iets het is altijd beter dan wat FSX en XP11 laten zien

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
In XP11 lijkt Seppe erg op het echte veld althans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:36:
Default? Screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:36:
ik heb hem op deze manier ( foto geleent vn de update ) (xp11

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/05WP6H2b/stampe-1x-jpg-c464db077d76002482120aec4e0ebeb7.jpg

Xp11 freeware

https://forums.x-plane.or...da-international-airport/

deze in combinatie met

https://simheaven.com/

voor dat je begint met Simhaeven
OpenSceneryX library instaleren de nieuwste versie

endan nog een hele zooi freeeware airports en dingen

Wel 32 GIG ram aanbevolen voor alles

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 22-07-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, Bing is daar dus verouderd want daar zie je al dat asfalt naar het gebouw links niet op... In Bing zijn dat heel licht zichtbare grasbaantjes... Dat gebouw links is wel weer beter dan in XP, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Zal zo even een shotje maken als ik ga landen, ben even een avondvluchtje Biesbosch aan het doen ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5l3mFHqwCOV-PuKnPHNI3gy8cQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zigIdHiOc5Wlc0ygpBjJdN4f.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet het er in MSFS beter of slechter uit dan dit?

[ Voor 5% gewijzigd door flugelisoke op 22-07-2020 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flugelisoke schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:51:
Ziet het er in MSFS beter of slechter uit dan dit?
BETER!!!!! Man, man, man, dat ziet er wel heel slecht uit! Als je dat gewend bent, ga je blij zijn met MSFS. Nou, ja op die missende taxiways na dan...

[ Voor 28% gewijzigd door tup61 op 22-07-2020 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:01
Heb net gekeken. Beter... Het benadert het screenshot erboven (Bing maps) alleen met iets meer generic gebouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
tup61 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:14:
[...]

BETER!!!!! Man, man, man, dat ziet er wel heel slecht uit! Als je dat gewend bent, ga je blij zijn met MSFS. Nou, ja op die missende taxiways na dan...
WAT DUURT DEZE MAAND LANG.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Er!k
Wel nog even een bugje ingediend voor wat kleine issues rondom Seppe ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-07 14:46
Ik voel met je mee. Ben de hele dag dit forum aan het checken en op YouTube aan het kijken voor nieuwe leaks. Om gek van te worden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Voor mij ook. Ik ben zoveel mogelijk issues aan het melden in de hoop dat het nog opgepakt gaat worden. Lijkt bijna op werken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
voorproefje van FS2030

YouTube: BOEING 777 LOS ANGELES LANDING IN 4K :P :D

_/-\o_ O+

die lichten wat een kerstboom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Mooie vergelijking tussen FS en echt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er!k schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:38:
Ik ben zoveel mogelijk issues aan het melden in de hoop dat het nog opgepakt gaat worden. Lijkt bijna op werken...
Heb ook flink wat issues ge-zendeskt afgelopen dagen. Had verwacht dat ze er nog wel wat langer over zouden doen om het af te ronden dan 27 (!) dagen.

Ben wel benieuwd naar de beta, of daar nog positieve verrassingen in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:35:
[...]

Ben wel benieuwd naar de beta, of daar nog positieve verrassingen in zitten.
Ik ook, maar eerlijk gezegd verwacht ik niet veel. Ik denk toch (lees: ik ben toch een beetje bang) dat de huidige preview beta zo ongeveer de eerste release versie zal zijn... Voor mij prima, hoor, ik vermaak me er wel mee, de rest komt de komende 10 jaar wel, maar niet iedereen zal de huidige stand van zaken kunnen waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laten we de moed er in houden mensen .. er zijn van games die veel slechter afgeleverd zijn bij begin die ook in het rijdje nu staan van goede games :-)

No mans Sky , Ets 2 was ook een demo vergeleken hoe het nu is
net zo als Rfactor 2 was in het begin ook niet echt super , maar zo zijn er best wel veel gamemakers die toch blijven door ontwikklen ..
en vergeet ook niet dat veel externe addon makers ook nog veel dingen kunnen gaan aanpasen
ORBX World rebuild of zo uitbrengen , of Goolge die zeg kom maar op met die zooi wij gaan het wel even beter doen >:)
Maar het is nog maar een Beta dus ze kunnen nog best wel een mooie begin maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Hier nog een gelekte video: https://drive.google.com/...WY0xwZVftDmnBfcWYz4g/view
A320neo take-off: https://drive.google.com/...Sdb-dUZNdqPu8vEVR2O-/view

Het lijkt erop dat Microsoft alle gelekte video's van YouTube wil hebben. Vergeleken met gisteren/eergisteren is er bijna niks meer te vinden op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
tup61 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:58:
[...]

Ik ook, maar eerlijk gezegd verwacht ik niet veel. Ik denk toch (lees: ik ben toch een beetje bang) dat de huidige preview beta zo ongeveer de eerste release versie zal zijn... Voor mij prima, hoor, ik vermaak me er wel mee, de rest komt de komende 10 jaar wel, maar niet iedereen zal de huidige stand van zaken kunnen waarderen.
Hier ben ik dus ook een beetje bang voor. Ik had nooit gedacht dat ze de sim zo snel zouden willen releasen gezien de huidige staat van de alpha. Ik had eerder eind dit jaar gedacht. Grafisch is het over het algemeen al wel in orde, maar qua physics ben ik nog niet echt onder de indruk. Vooral qua stabiliteit gedragen de vliegtuigen raar. Taxiën met meer dan 10kts is ook haast onmogelijk, want dan kan je blijkbaar niet meer sturen met je nosewheel. Lelystad airport klopt de baan lengte niet. Groningen airport ziet hij baan 01/19 als een baan terwijl die al jaren gesloten is. Eindhoven mist gewoon als airport. :-(
En dat komt omdat in bing maps de militaire vliegvelden nog geblurd zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door upclocker op 23-07-2020 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
upclocker schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 00:14:
[...]

Hier ben ik dus ook een beetje bang voor. Ik had nooit gedacht dat ze de sim zo snel zouden willen releasen gezien de huidige staat van de alpha. Ik had eerder eind dit jaar gedacht. Grafisch is het over het algemeen al wel in orde, maar qua physics ben ik nog niet echt onder de indruk. Vooral qua stabiliteit gedragen de vliegtuigen raar. Taxiën met meer dan 10kts is ook haast onmogelijk, want dan kan je blijkbaar niet meer sturen met je nosewheel. Lelystad airport klopt de baan lengte niet. Groningen airport ziet hij baan 01/19 als een baan terwijl die al jaren gesloten is. Eindhoven mist gewoon als airport. :-(
Lelystad is dan ook pas verlengd natuurlijk omdat ze het tot 'tweede schiphol' wilden bombarderen (hoop zelf dat dit nu niet meer gaat gebeuren trouwens, want voor de OV bereikbaarheid voegt dit enorm veel reistijd toe, er is niet eens een trein naartoe).

Maar dat Eindhoven er niet in zit is bizar. Dat is niet een nieuw vliegveld ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
GekkePrutser schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 00:20:
[...]

Lelystad is dan ook pas verlengd natuurlijk omdat ze het tot 'tweede schiphol' wilden bombarderen (hoop zelf dat dit nu niet meer gaat gebeuren trouwens, want voor de OV bereikbaarheid voegt dit enorm veel reistijd toe, er is niet eens een trein naartoe).

Maar dat Eindhoven er niet in zit is bizar. Dat is niet een nieuw vliegveld ofzo 8)7
Dat is waar, maar op google maps zie je de baan al wel. Nog wel met een displaced threshold maar goed. Die bing maps kaarten zijn gewoon gedateerd helaas. In Eelde is de baan 01/19 in september 2017 buitengebruik gesteld. Op bingmaps zie je gewoon nog de markeringen, dus zal die kaart ook wel van rond die tijd zijn of daarvoor.

[ Voor 12% gewijzigd door upclocker op 23-07-2020 00:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ja, gaan we nu klagen over satelliet beelden die niet 100% up to date zijn? Man man man, in FSX/P3D moest je soms jaren wachten op een update van een vliegveld om de huidige status te krijgen, en tegen de tijd dat die update klaar was liepen ze alweer achter. Laat staan dat er een goede addon was voor Groningen of Eindhoven, laat staan Seppe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
upclocker schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 00:23:
[...]

Dat is waar, maar op google maps zie je de baan al wel. Nog wel met een displaced threshold maar goed. Die bing maps kaarten zijn gewoon gedateerd helaas. In Eelde is de baan 01/19 in september 2017 buitengebruik gesteld. Op bingmaps zie je gewoon nog de markeringen, dus zal die kaart ook wel van rond die tijd zijn of daarvoor.
bij bing lopen ze 10 jaar achter . zo als ik al schreef , hier in de omgeving zie ik op bing dta ze nog heel erg achter lopen met hoe het hier is nu , het is minimaal 10 jaar geleden dat ze de foto's hebben genomen
, dus dat zal dan met die vliegvelden ook niet anders zijn en ook andere dingen zulen tetaal niet kloppen

Bij google maps en street view wel ales up to date _/-\o_

die gasten zijn gewoon ehct snel met updates , zelf al zou er nu een hond een drol laten vallen dan staat die morgen op steet view :X , lijk wle of die lui de hele dag op alle plekken staan

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 23-07-2020 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 21:26
Hoe liggen de club-velden net over de grens er eigenlijk bij? EBZR, EBBT, EBHV bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Propane schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 01:34:
Ja, gaan we nu klagen over satelliet beelden die niet 100% up to date zijn? Man man man, in FSX/P3D moest je soms jaren wachten op een update van een vliegveld om de huidige status te krijgen, en tegen de tijd dat die update klaar was liepen ze alweer achter. Laat staan dat er een goede addon was voor Groningen of Eindhoven, laat staan Seppe...
Ik loop te klagen ja. Vind jij de velden in Nederland er goed uit zien dan? Kan nou niet zeggen dat ze veel verbeterd zijn ten opzichte van fsx. Als je het op deze manier doet doe het dan met up to date data...
En er ontbreken meer velden over de wereld. Clermont Ferrand ook bijv.

Is dit erg in een alpha? Nee. Is dit erg als de game released is? Ja. Ik moet het zien of het allemaal gefixd is in de release versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39
Ben benieuwd of de back-bone van Microsoft Azure dit allemaal aan kan.

Bij het handjevol beta-testers is dit nog wel te behappen, maar als straks honderdduizenden (?) gebruikers tegelijkertijd met hun volledige bandbreedte Bing-data binnen zit te slurpen is dat nogal een aanslag op het systeem.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 5 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc