Nou nou nou... als ik default FSX leg naast default MSFS dan zien de vliegvelden (en de nabije omgeving) in MSFS er toch wel een tikkie geloofwaardiger uit...upclocker schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:07:
[...]
Kan nou niet zeggen dat ze veel verbeterd zijn ten opzichte van fsx.
haha zie het al helemaal voorme straks ...upclocker schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:07:
[...]
Ik loop te klagen ja. Vind jij de velden in Nederland er goed uit zien dan? Kan nou niet zeggen dat ze veel verbeterd zijn ten opzichte van fsx. Als je het op deze manier doet doe het dan met up to date data...
En er ontbreken meer velden over de wereld. Clermont Ferrand ook bijv.
Is dit erg in een alpha? Nee. Is dit erg als de game released is? Ja. Ik moet het zien of het allemaal gefixd is in de release versie.
een mooie vlucht op zicht vliegen .... vertrek van EHRD .. naar Eindhoven ..
net genoeg getankt om het veld te kunnen halen ..
vlak voor dat ik wil landen zoek ik contakt met de ATC ...... zoek zoek ... geen ATC te vinden ?
Wat is dat ach misschien wat verkeerd ingesteld kan gebeuren , vlieg door naar de juiste aanvliegroute ... het is lekker bewolkt dus veel zie ik niet , ILS onderscheppen ....... welke ILS ... ?? wat ook al geen ILS .... mmm dan maar proberen op het handje te landen ..
500 meter voor de baan ... baan , welke baan? , waar is dat vliegveld ...
kijkt op de map , ja hij moet daar toch echt zijn ... .... oke dan maar afsluiten
dit moet je niet willen hebben want dat betekend dat je dus voor elke vlucht moet gaan controleren of de airport waar je heen wil ook wel daadwerkelijk bestaat en word aangegeven en gemaakt is ..
Dus blindelings opstijgen en we zien wel is er dus niet meer bij
maar goed het komt hopelijk alemaal wel goed en zo niet dan worden er weer alleen mijn oude bekende vluchtjes doen , of gewoon mijn tank vol gooien met feul en dan maar kijken als het veld er is , zo nietdan maar uitwijken naar eentje die er wel is
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
verwachten mag altijd :-) maar of je het krijgt ... maar dit doen ze bewust hoor dat ze het geen addon kwaliteit geven , want anders kunnen bedrijven als Aerosoft , ORBX en andere addon makers de deuren wel gaan sluiten , en dat willen ze dus ook niet :-) gaat een hoop rechtszaken geven denk ik , zeker in de VS waar toch voor elke scheet die je laat een zaak aangespannen kunt wordentup61 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:52:
[...]
Nou nou nou... als ik default FSX leg naast default MSFS dan zien de vliegvelden (en de nabije omgeving) in MSFS er toch wel een tikkie geloofwaardiger uit...Nee, het is geen add on kwaliteit maar dat kan/mag je ook niet verwachten.
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Dankzij jullie (en alle videos) ben ik inmiddels helemaal hyped voor MSFS. Nu ben ik van plan om wat mooie gear aan te gaan schaffen, zoals Yoke/stick, Throttle quadrant(s) en rudders pedals. Ik zou hierbij graag jullie ervaring mee willen nemen, vooral voor de keuze tussen yoke en stick (ga ze niet beide nemen). Bijvoorbeeld; is een yoke ook leuk te gebruiken op de widebody planes, en is een stick in de kleinere (propellor) vliegtuigen interessant? Met welke van de twee maak ik de beste keuze denken jullie? (op dit moment te weinig ervaring met beide, vandaar de vraag).
[ Voor 5% gewijzigd door Craftop op 23-07-2020 10:14 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
persoonlijk zou ik gaan voor beide Stick ( piper cub , airbus )Craftop schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:13:
Dankzij jullie (en alle videos) ben ik inmiddels helemaal hyped voor MSFS. Nu ben ik van plan om wat mooie gear aan te gaan schaffen, zoals Yoke/stick, Throttle quadrant(s) en rudders pedals. Ik zou hierbij graag jullie ervaring mee willen nemen, vooral voor de keuze tussen yoke en stick (ga ze niet beide nemen). Bijvoorbeeld; is een yoke ook leuk te gebruiken op de widebody planes, en is een stick in de kleinere (propellor) vliegtuigen interessant? Met welke van de twee maak ik de beste keuze denken jullie? (op dit moment te weinig ervaring met beide, vandaar de vraag).
en een yoke voor de yoke bestuurde vliegtuigen , Maar het is welke realisme je wil
Ik ken vliegtsimmers die dus met 1 vliegtuig vliegen en nooit veranderen , dus dan is de keuze wel makkelijk
Als jij voor 20.000 euro aan home made cockpit heb staan thuis van een B737 dan ga je echt niets anders meer vliegen ...
Ik zou gewoon gaan voor een Hotas om te beginnen , maar beter kan je wachten op die Airbus edition
http://www.thrustmaster.c...ficer-pack-airbus-edition
dan heb je zeker genoeg voor single props en voor meerdere jets planes
vele moderne GA planes hebben ook een Joystick besturing dus dan zit je dus ook goed
Aangezien ik alles nog aan moet schaffen, vind ik voor beide gaan een te grote investering. Over de honeycomb yoke lees ik bijvoorbeeld veel positieve verhalen, maar die is al aardig aan de prijs. En ik vind het zonde van het geld om bijvoorbeeld voor de saitek te kiezen, omdat ik veel lees over een redelijke deadzoneravw schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:21:
[...]
persoonlijk zou ik gaan voor beide Stick ( piper cub , airbus )
en een yoke voor de yoke bestuurde vliegtuigen , Maar het is welke realisme je wil
...
...
Ik zou gewoon gaan voor een Hotas om te beginnen , maar beter kan je wachten op die Airbus edition
http://www.thrustmaster.c...ficer-pack-airbus-edition
dan heb je zeker genoeg voor single props en voor meerdere jets planes
vele moderne GA planes hebben ook een Joystick besturing dus dan zit je dus ook goed
Ik heb het thrustmaster setje wat je linked inderdaad ook op mijn wenslijstje staan, dat leek me een mooie eerste set. Dank in ieder geval voor je reactie.
[ Voor 5% gewijzigd door Craftop op 23-07-2020 10:26 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Alleen de stick lijkt me toch genoeg voor de gemiddelde vlieger? Throttle kan ook op de stick zie ik en de throttle is veel duurder.ravw schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:21:
Begrijp ik dat naast Eindhoven ook alle andere (voormalige) vliegbases niet te zien zijn? Net even Bing maps bekeken en los van de mindere kwaliteit van de kaart en het minder diep kunnen inzoomen valt op er heel veel geblurred is. Wat zie je dan als je bijv. over Leeuwarden AB vliegt?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
bij die Honeycomb zit geen gashandels en pedalen dus als die er bij moeten komen dan zit je aan een leuk bedrag van rond de 500 euro ..Craftop schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:25:
[...]
Aangezien ik alles nog aan moet schaffen, vind ik voor beide gaan een te grote investering. Over de honeycomb yoke lees ik bijvoorbeeld veel positieve verhalen, maar die is al aardig aan de prijs.
Ik heb het thrustmaster setje wat je linked inderdaad ook op mijn wenslijstje staan, dat leek me een mooie eerste set. Dank in ieder geval voor je reactie.
daar heb ik dan wel en een Hotas en een Complete Yoke inc Pedalen voor staan
Logitech G Saitek Pro Flight Yoke Systeem 150 euro
Logitech G Saitek Pro Flight Rudders 130 euro
Airbus set 150 euro
Dan heb je ze wel beide staan
de Saitek Pro set heb ik hier in huis
inc een hotas ( airbus gaat er ook komen )
@Craftop
Iedereen is nu hyped en wil losgaan maar ik zou, als ik beginner was, toch even wat terughoudend zijn met het aanschaffen van randapparatuur, zoals een yoke, die echt heel specifiek alleen iets betekent voor Fligthsims.
Nu ben je misschien wel heel enthousiast maar wat als het tegenvalt?. Dan staat zo een yoke alleen maar in de weg in de toekomst op je bureau (of ligt hij te verstoffen in je kast)
Mijn inziens doen je er veel verstandiger aan om een Logitech Extreme 3D Pro aan te schaffen.
Een uitstekende stick (met throttle en voetenstuur op de stick geïntegreerd) zodat je kan uitvinden of vliegen inderdaad jouw passie is.
Als dan in de toekomst blijkt dat je er inderdaad langdurig lol van hebt is het vroeg genoeg om aan specifieke flight gear te gaan denken.
Maar goed, jouw keus en ik kan natuurlijk niet in jouw financiën kijken dus weet ook niet hoeveel pijn het doet als er honderden euro's gear in de hoek liggen te verstoffen.
Iedereen is nu hyped en wil losgaan maar ik zou, als ik beginner was, toch even wat terughoudend zijn met het aanschaffen van randapparatuur, zoals een yoke, die echt heel specifiek alleen iets betekent voor Fligthsims.
Nu ben je misschien wel heel enthousiast maar wat als het tegenvalt?. Dan staat zo een yoke alleen maar in de weg in de toekomst op je bureau (of ligt hij te verstoffen in je kast)
Mijn inziens doen je er veel verstandiger aan om een Logitech Extreme 3D Pro aan te schaffen.
Een uitstekende stick (met throttle en voetenstuur op de stick geïntegreerd) zodat je kan uitvinden of vliegen inderdaad jouw passie is.
Als dan in de toekomst blijkt dat je er inderdaad langdurig lol van hebt is het vroeg genoeg om aan specifieke flight gear te gaan denken.
Maar goed, jouw keus en ik kan natuurlijk niet in jouw financiën kijken dus weet ook niet hoeveel pijn het doet als er honderden euro's gear in de hoek liggen te verstoffen.
zo veel verschil is dat niet hoorhoevenpe schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:26:
[...]
Alleen de stick lijkt me toch genoeg voor de gemiddelde vlieger? Throttle kan ook op de stick zie ik en de throttle is veel duurder.
de Logitech Extreme 3D Pro ( joystick met gashandel er op ( gemiddelt 60 euro ) ( heb je wel een hele goede stick
Thrustmaster T.Flight Hotas ONE is 75 Euro
is ook een hele goede Hotas ( deze heb ik zelf ook alleen de oudere versie van 15 jaar geleden of zo
Het is niet dat ik niet in sims vlieg, ik heb het geluk dat er op mijn werk een extreem uitgebreide simulator staat (inclusief force feedback stick, buttkickers, vr-mogelijkheden etc), waarin ik al enige uurtjes heb kunnen maken, dus ik weet dat ik het heel tof vind. Echter is dat grotendeels custom build stuff, en heb ik dus geen ervaring met 'standaard' producten. Vandaar mijn interesse en de vraag naar ervaringen van jullie!killerbee1958 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:32:
@Craftop
Nu ben je misschien wel heel enthousiast maar wat als het tegenvalt. Dan staat zo een yoke alleen maar in de weg in de toekomst op je bureau (of ligt hij te verstoffen in je kast)
Een uitstekende stick (met voetenstuur op de stick geïntegreerd) zodat je kan uitvinden of vliegen inderdaad jouw passie is.
denk dat het dan makkelijker zou wordne om te zeggen hoe veel geld je wil uit geven aan zo iets , dan kunnen wij wel zeggen wat je daar voor het beste kan kopen .. het is nog al een verschil als iemand zeg dat hij voor max 100 euro een setje wil hebben , of zegt nou ik heb hier 400 euro liggen voor een leuk setjeCraftop schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:35:
[...]
Het is niet dat ik niet in sims vlieg, ik heb het geluk dat er op mijn werk een extreem uitgebreide simulator staat (inclusief force feedback stick, buttkickers, vr-mogelijkheden etc), waarin ik al enige uurtjes heb kunnen maken, dus ik weet dat ik het heel tof vind. Echter is dat grotendeels custom build stuff, en heb ik dus geen ervaring met 'standaard' producten. Vandaar mijn interesse en de vraag naar ervaringen van jullie!
EHLW weet ik niet, kan vanavond wel even kijken. Maar EHTW zit er in ieder geval niet in. Is nu gewoon een grote grasvlakte.hoevenpe schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:26:
[...]
Begrijp ik dat naast Eindhoven ook alle andere (voormalige) vliegbases niet te zien zijn? Net even Bing maps bekeken en los van de mindere kwaliteit van de kaart en het minder diep kunnen inzoomen valt op er heel veel geblurred is. Wat zie je dan als je bijv. over Leeuwarden AB vliegt?
Alleen de stick is 79,- en de throttles zijn 104,-. Er is ook een combi-pakket waardoor het goedkoper is maar zie de toegevoegde waarde van de throttle niet zo voor die 70,- extra of mis ik iets?ravw schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:34:
zo veel verschil is dat niet hoor
is genoeg voor mijn Piper Cub , meer heb ik ook niet nodig
Ik had vooral interesse in de vraag; yoke of stick. Die is (deels) beantwoord, alhoewel 'Ik zou beide doen' natuurlijk niet veel zegt. Dus ik ga er gewoon verder naar op zoek! Wat betreft prijsklasse koop ik liever iets wat kwalitatief goed is, waar ik wellicht iets meer voor moet uitgeven (Saitek pro is leuk, maar ik ga niet iets kopen met zo'n enorme deadzone).ravw schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:38:
[...]
denk dat het dan makkelijker zou wordne om te zeggen hoe veel geld je wil uit geven aan zo iets , dan kunnen wij wel zeggen wat je daar voor het beste kan kopen .. het is nog al een verschil als iemand zeg dat hij voor max 100 euro een setje wil hebben , of zegt nou ik heb hier 400 euro liggen voor een leuk setje
Bing heeft bijna een miljard unieke gebruikers per maand, ongetwijfeld meer dan een paar procent die ook maps gebruiken. Het zou me verbazen als Microsoft zich erg druk maakt om een paar honderdduizend extra simultane gebruikers. Het is niet dat iedere gebruiker permanent zijn 250 Mb/s-pijp dichttrekt aan streaming mapdata tijdens een vlucht van twee uur.alexbl69 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:21:
Ben benieuwd of de back-bone van Microsoft Azure dit allemaal aan kan.
Bij het handjevol beta-testers is dit nog wel te behappen, maar als straks honderdduizenden (?) gebruikers tegelijkertijd met hun volledige bandbreedte Bing-data binnen zit te slurpen is dat nogal een aanslag op het systeem.
Heeft een van de testers misschien ooit eens bijgehouden wat de datastroom is op een paar uurtjes vliegen in nieuw of bekend (gecachet) gebied?
Ik hoor alleen maar goede verhalen over de Honeycomb (en die throttle ziet er vet uit). Heb er geen ervaring mee.
Speel zelf al een paar jaar met de T Flight Hotas X
Speel zelf al een paar jaar met de T Flight Hotas X
Kan vanavond wel eens kijken.Bacchus schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:42:
[...]
Heeft een van de testers misschien ooit eens bijgehouden wat de datastroom is op een paar uurtjes vliegen in nieuw of bekend (gecachet) gebied?
[ Voor 30% gewijzigd door cracking cloud op 23-07-2020 10:44 ]
Deze combi lijkt mij ideaal.Craftop schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:39:
[...]
Ik had vooral interesse in de vraag; yoke of stick. Die is (deels) beantwoord, alhoewel 'Ik zou beide doen' natuurlijk niet veel zegt. Dus ik ga er gewoon verder naar op zoek! Wat betreft prijsklasse koop ik liever iets wat kwalitatief goed is, waar ik wellicht iets meer voor moet uitgeven (Saitek pro is leuk, maar ik ga niet iets kopen met zo'n enorme deadzone).
https://www.flightsimwebs...lpha-flight-controls.html
https://www.flightsimwebs...vo-throttle-quadrant.html
...
Geen meer waarde zien in die Throttleshoevenpe schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:38:
[...]
Alleen de stick is 79,- en de throttles zijn 104,-. Er is ook een combi-pakket waardoor het goedkoper is maar zie de toegevoegde waarde van de throttle niet zo voor die 70,- extra of mis ik iets?
deze gashandels hebben ook de andere extra funkties als Straalomkeerders , , uit zetten van je motorern handels .. en ook andere functies die je er aan toe kunt wijzen
Het is niet alleen gasgeven dat je doet
Ik heb op mijn gashandel ook de knoppen ingesteld voor flaps en wielen en breaks
dus je kan zonder je handen los te maken van de Hotas veel meer bedienen , de meer waarde is zeker het geld waard ..
Neem je d e duurste Hotas die er is heb je alles aan knoppen bij de hand en heb je helemaal geen ToBo meer nodig ..
Heb zelf de Honeycomb Alpha en de Thrustmaster T16000M combo met pedals/throttle/joystick.
Eerstgenoemde heb ik recentelijk pas gekregen en kan ik na wat testvluchtjes in XP11 van harte aanbevelen. Voelt echt heel realistisch en is van uitmuntende bouwkwaliteit.
Ga de Throttle Quadrant ook zeker aanschaffen te zijner tijd.
Eerstgenoemde heb ik recentelijk pas gekregen en kan ik na wat testvluchtjes in XP11 van harte aanbevelen. Voelt echt heel realistisch en is van uitmuntende bouwkwaliteit.
Ga de Throttle Quadrant ook zeker aanschaffen te zijner tijd.
Tesla M3LR '21
Allemaal leuk, die peperdure yokes en zo maar geen enkele past precies bij welk vliegtuig dan ook... De knopjes zitten nooit op een plek waar ze in het vliegtuig zitten, de levers zijn vaak anders, veel vliegtuigen hebben helemaal geen yoke... dus dan kan je net zo goed gewoon met de goedkopere maar o zo goede Logitech Extreme 3D Pro vliegen.
Ik vind het ook veel leuker om zoveel mogelijk in de sim zelf te doen, dus met de muis 'in' het vliegtuig: ik heb al die hardware dus niet nodig. Neemt ook allemaal ruimte in... Maar goed, ieder z'n hobby.
[ Voor 24% gewijzigd door tup61 op 23-07-2020 10:47 ]
Ik zou een stick aanraden, meest universeel kwa vliegen van vliegtuigen. Kan je ook heli mee vliegen (alhoewel er heen heli in FS2020 zit).
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Vwb sticks/yokes zie je hier aan de discussie: zoveel mensen, zoveel smaken. Het budget lijkt me leidend. Pas als je weet wat je echt leuk vindt vliegen, kun je een onderbouwde keuze maken, lijkt me. Een Cessna is immers geen Airbus en een Airbus geen Boeing...etc.
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
ik vind het zelf ook erg raar om in een piper cub te vliegen met een yokeND863 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:47:
Ik zou een stick aanraden, meest universeel kwa vliegen van vliegtuigen. Kan je ook heli mee vliegen (alhoewel er heen heli in FS2020 zit).
dat voelt voor mij erg vreemd , en een C172 met een stick vliegen ..... nop
wat ik ook eerder schreef het licht er ook helemaal aan welke vliegtuigen je gaat vliegen ,
wil je geen luchtbus vliegen maar een boeing dan zou ik gaan Yoke
maar zegje de luchtbus is mijn ding , dan zou ik niet geen voor een yoke
En wat moeder-de-vrouw tolereert als je niet in het bezit bent van een flight-mancave...Muyz schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:52:
Vwb sticks/yokes zie je hier aan de discussie: zoveel mensen, zoveel smaken. Het budget lijkt me leidend.
die heb ik ook nog liggen
maar dit soort mensen met deze uitspraken zouden ze een perma ban moeten geven
De XBOX controller kan je prima gebruiken voor de camera drone in MSFS.
Mee eens!tup61 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:45:
Allemaal leuk, die peperdure yokes en zo maar geen enkele past precies bij welk vliegtuig dan ook... De knopjes zitten nooit op een plek zoals ze in het vliegtuig zitten, de levers zijn ook vaak anders, veel vliegtuigen hebben helemaal geen yoke... dus dan kan je net zo goed gewoon met de goedkopere maar o zo goede Logitech Extreme 3D Pro vliegen.
Ik vlieg al jaren met een MS Sidewinder FFB2. En die gebruik ik dan voor de PMDG 737 en 777
Geen yoke dus. Dat vind ik het geld niet waard en zoals je terecht opmerkt, geen enkele past precies bij welk vliegtuig dan ook. Zo een apparaat voor me neus die de toegang tot het toetsenbord en muis belemmert vind ik ook gewoon niet prettig.
Ik heb liever achter mijn toetsenbord een MCP voor als ik op A/P vlieg.
Veel mensen zullen dat niet realistisch vinden maar ik vlieg naar volle tevredenheid en maak daarmee -in mijn optiek- mooie circuits, manual approaches en landingen.
Aangezien de Sidewinder inmiddels aan het einde van zijn levensduur is gekomen ga ik met ingang van FS2020 de PMDG 737 en 777 Boeings vliegen met.....:
De TCA Airbus Sidestick

Dit! En ook voor slew, trouwens! De standaardinstellingen hiervoor zijn top! Ik ontdekte tijdens een vlucht (ik zat tijdens cruise even op het MSFS forumcracking cloud schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:04:
Is het niet zoiets als met race simulators? Ja, kan met keyboard of controller maar is toch veel gaver met een stuur etc.??.
Ik heb voor nu een logitech ectreme 3D pro (oud beestje) en ben het sparen voor die honeycomb yoke en misschien later de throttles.
Ik heb voor nu een logitech ectreme 3D pro (oud beestje) en ben het sparen voor die honeycomb yoke en misschien later de throttles.
tup61 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:13:
[...]
(ik zat tijdens cruise even op het MSFS forum!
kijk dit zijn de manieren , zo doe ik het dus ook ,, of even een filmpje aanzetten
In FS X had ik daar een Ingame browser voor, dus die kon je gewoon in game gebruiken zonder er uit te hoeven gaan of een andere monitor of beeldscherm te gebruiken , altijd makelijk om kaarten of om dingen opte zoeken tijdens de vlucht , hopelijk komt er voor FS2020 ook zo iets dat je gewoon in de cockpit een soort van tablet heb die je ook als normale browser kan gaan gebruiken
Ziggo go open en Air Crash Investigation kijken
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 23-07-2020 11:21 ]
Einde van zijn levensduur omdat hij bij jou versleten is of omdat de ondersteuning niet meer actueel is ?rdluca schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:05:
[...]
Aangezien de Sidewinder inmiddels aan het einde van zijn levensduur is gekomen ga ik met ingang van FS2020 de PMDG 737 en 777 Boeings vliegen met.....:
De TCA Airbus Sidestick![]()
Ik vraagt dit omdat ik precies dezelfde joystick, sidewinder FFB2 in de kast heb staan. Daar staat hij al vele jaren ongebruikt, maar ik had me net voorgenomen FS2020 daarmee te proberen. Heb alleen nog niet uitgezocht of er Win10 drivers o.i.d. bestaan..
Anoniem: 78739
Na 15 jaar een MS Sidewinder en tussendoor 2 x Saitek X52 die allebei snel stuk gegaan zijn (rudder werd onbruikbaar) ga ik voor deze, heeft veel goeie reviews en kost geen nier: pricewatch: Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Oranje, Zwart
Ik gebruik deze ook al jaren. De perfecte low budget optie. Hele nauwkeurige thumbstick welke de yoke/joystick vervangt. Pedalen kan je bedienen met de triggers voor je wijzvinger. En veel knoppen om te programmeren.cracking cloud schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:04:
Je mist dan wel de throttle, maar vlieg vooral airliners en gebruik bij het landen de autothrottle. Voor het taxiën en de take-off is het niet heel spannend zonder throttle.
Ben nu wel erg geïnteresseerd in de logitech airbus sidestick
Die hele Airbus set ziet er verrekte mooi uit ja. Zeker met de flaps/brakes boel er bij.rdluca schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:05:
[...]
De TCA Airbus Sidestick![]()
Het enige dat ik niet zo mooi vind is de voet van de stick (is gewoon de Trustmaster 16000 base - en waarom zo'n throttle erop als hij geleverd wordt met een heel quadrant ?)
Maar ik ben heel benieuwd hoe hij bevalt - neem aan dat hij nog niet binnen is? Want ik dacht dat hij in September pas kwam?
Edit: Mag weg
[ Voor 98% gewijzigd door flugelisoke op 23-07-2020 11:42 ]
Ach, het is ongeveer even realistisch als een plastic yoke, plastic HOTAS etc... echter is de controller nog veel nuttiger in allerlei andere gamesravw schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:03:
[...]
maar dit soort mensen met deze uitspraken zouden ze een perma ban moeten geven![]()
Volgens mij kunnen die screenshots beter in Flight Simulator - Deel 85. Dit topic is speciaal apart gehouden voor FS2020 blijkbaar.flugelisoke schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:24:
Vanochtend even een rondje gevlogen met een ultra light vanaf Seppe / Breda airport in XP11:
Inderdaad, de stick is bijna hetzelfde als van de 16000 en de throttle vind ik nogal lomp. Ook nogal raar om een Airbus stick (met branding) te gebruiken voor een Cessna of fighter. De 16000 heeft een neutraal uiterlijk (al had ik liever blauw of rood ipv oranje).GekkePrutser schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:24:
[...]
Die hele Airbus set ziet er verrekte mooi uit ja. Zeker met de flaps/brakes boel er bij.
Het enige dat ik niet zo mooi vind is de voet van de stick (is gewoon de Trustmaster 16000 base - en waarom zo'n throttle erop als hij geleverd wordt met een heel quadrant ?)
Primair omdat hij versleten is. De handgrip is aan het loslaten en ik krijg steeds vaker controlspikes tijdens het vliegen die niet met FSUIPC zijn op te lossen en ik ook nooit eerder heb gehad.strider1007 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:21:
[...]
Einde van zijn levensduur omdat hij bij jou versleten is of omdat de ondersteuning niet meer actueel is ?
Ik vraagt dit omdat ik precies dezelfde joystick, sidewinder FFB2 in de kast heb staan. Daar staat hij al vele jaren ongebruikt, maar ik had me net voorgenomen FS2020 daarmee te proberen. Heb alleen nog niet uitgezocht of er Win10 drivers o.i.d. bestaan..
Daarnaast ook omdat ik wel zin heb in iets nieuws.
De ondersteuning is ook een beetje een onzekere factor en maar afwachten. Hoewel, dat werd ook gezegd bij Windows 7/FSX en hij heeft daarin prima gewerkt zonder dat ik ooit een driver heb moeten installeren.
lol net zo iets als dat er staat original USA made....... kijk je op de onderkant of label , MADE IN CHINAAnoniem: 78739 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:31:
[...]
. Ook nogal raar om een Airbus stick (met branding) te gebruiken voor een Cessna of fighter.
ooit eens een Tshirt willen kopen in oostenrijk als aandenken... kijk ik op de label voor de maat , staat er made in holland

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 23-07-2020 12:40 ]
OH wacht, je hebt gelijk! Ga ik meteen doen.Propane schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:30:
[...]
Ach, het is ongeveer even realistisch als een plastic yoke, plastic HOTAS etc... echter is de controller nog veel nuttiger in allerlei andere games.
[...]
Volgens mij kunnen die screenshots beter in Flight Simulator - Deel 85. Dit topic is speciaal apart gehouden voor FS2020 blijkbaar.
Ik dacht eigenlijk dat je de screenshots hier bewust postte om te laten zien hoe ruk XP eruitziet.flugelisoke schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:42:
[...]
OH wacht, je hebt gelijk! Ga ik meteen doen.
Ik heb hem nog niet. Hij wordt volgens mij in de loop van augustus leverbaar en wellicht gezien de vraag en aanvoer dat het dan nog wel een tijdje kan duren.GekkePrutser schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:24:
[...]
Maar ik ben heel benieuwd hoe hij bevalt - neem aan dat hij nog niet binnen is? Want ik dacht dat hij in September pas kwam?
Ik moet sowieso nog gaan upgraden van mijn huidige i7-4770K. Ik wacht na uitkomen van FS2020 eerst de ervaringen en reviews af en ga dan bepalen welke cpu ik kies en ga de rest er dan omheen samenstellen. Ik blijf in ieder geval bij Intel.
Ik heb nu een GTX 2070 Super dus kan daarmee wel even afwachten en bepalen welke nieuwe NVidia het daarna gaat worden.
dacht eigenlijk dat deze twee nu samengevoegt waren en dus alles over Flightsim hier in konden besproken worden .. Omdat in de kop ook de history van fs topic staantup61 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:51:
[...]
Ik dacht eigenlijk dat je de screenshots hier bewust postte om te laten zien hoe ruk XP eruitziet.Maar serieus, als jij momenteel dit soort scenery gewend bent dan ga je echt uit je dak bij MSFS.
alleen dus net als eerder de naam veranderd is , om makkelijker te kunnen vinden
ja die XP11 is daar nog erg kaal ,zal kijken of ik die van mij eens kan laten zien die is al een heel stuk voller
. maar het blijft Xp11
Nope, de moderator beslissing en uitleg staat in het andere topicravw schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:55:
[...]
dacht eigenlijk dat deze twee nu samengevoegt waren en dus alles over Flightsim hier in konden besproken worden .. Omdat in de kop ook de history van fs topic staan
alleen dus net als eerder de naam veranderd is , om makkelijker te kunnen vinden
Net zoals IKEA....echte "Zweedse" degelijkheid. Maar ja kunnen we ook zeggen van de gehele auto/truck industrie. Wat dacht je van Lego? En MSFS wordt gemaakt in Frankrijkravw schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:40:
[...]
lol net zo iets als dat er staat original USA made....... kijk je op de onderkant of label , MADE IN CHINA
ooit eens een Tshirt willen open in oostenrijk als aandenken... kijk ik op de label voor de maat , staat er made in holland![]()
![]()
Ik wilde trouwens beginnen met het ontwikkelen van addons in FS maar ik ga wel verder in XP11 wegens gebrek aan info vanuit MS/Asobo. Alles voelt overhaast aan bij de uitlevering van FS in augustus.
[ Voor 15% gewijzigd door Saybia op 23-07-2020 12:35 ]
Dus je zit tussen aanbevolen en ideaal maar gaat toch een nieuwe videokaart kopen? Speel je 4k?rdluca schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:53:
[...]
Ik heb nu een GTX 2070 Super dus kan daarmee wel even afwachten en bepalen welke nieuwe NVidia het daarna gaat worden.
Ik ben van een Dell 24" naar een Dell 27" op 2560x1440 gegaan. Om niet teveel op fps in te leveren heb ik toen een GTX 770 vervangen door de GTX 2070 Super.Anoniem: 78739 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:37:
[...]
Dus je zit tussen aanbevolen en ideaal maar gaat toch een nieuwe videokaart kopen? Speel je 4k?
Bottleneck is nu dus de i7-4770K.
Ik moet gewoon afwachten hoe alles loopt als ik de overstap naar een nieuwe CPU heb gemaakt. Ik wacht de reviews en ervaringen af of een 10600K zal volstaan of dat het toch een 10700K of 10900K zal gaan worden.
Misschien ben ik na de overstap tevreden met de GTX 2070 Super en vind ik de extra uitgave voor een GTX 3080 of 3070 niet voor mijzelf direct te verantwoorden. Nieuwe cpu/mobo/ram/voeding en SSDs is immers al een behoorlijke uitgave.
1400 euro uitgeven aan de PC upgrade voor dit alleen, de lat is loog 
Maar de teleurstelling ook vrees ik, Bing maps + NL is gewoon wazige troep, als ik mijn Hilversum zie dan lijkt het alsof het uit 1985 is, terwijl google maps het wel dik in orde heeft.
Laat de sim dus de beelden van Bing gebruiken en dan projecteren naar 3D, good luck met mijn huis en heel de wazige Hilversum uit de lucht, dat word gewoon 25% correcte reflectie en 75% ongeveer wat er op lijkt of totaal niet. Op de filmpjes van MFS zie je alleen steden van Bing maps waar ze de HQ steden deden, dan is het wel super, maar ik vrees dat wij die boven ons eigen huis gaan vliegen behoorlijk teleurgesteld gaan zijn.
Maar de teleurstelling ook vrees ik, Bing maps + NL is gewoon wazige troep, als ik mijn Hilversum zie dan lijkt het alsof het uit 1985 is, terwijl google maps het wel dik in orde heeft.
Laat de sim dus de beelden van Bing gebruiken en dan projecteren naar 3D, good luck met mijn huis en heel de wazige Hilversum uit de lucht, dat word gewoon 25% correcte reflectie en 75% ongeveer wat er op lijkt of totaal niet. Op de filmpjes van MFS zie je alleen steden van Bing maps waar ze de HQ steden deden, dan is het wel super, maar ik vrees dat wij die boven ons eigen huis gaan vliegen behoorlijk teleurgesteld gaan zijn.
Hier zal het de CPU upgrade worden.
Zit met een 2070 super, 16GB mem en een 970nvme, maaarrr die dingen hangen aan een i5 2500k :-D.
En mss nog een ultra wide ofzo.
Zit met een 2070 super, 16GB mem en een 970nvme, maaarrr die dingen hangen aan een i5 2500k :-D.
En mss nog een ultra wide ofzo.
Dat neemt niet weg dat (neem ik aan, beschik niet over de alpha) dit er nog steeds vele malen beter en realistischer uit ziet dan in de huidige flightsims. Zeker als je out-of-the-box versies vergelijkt. Grote kans dat dit (al dan niet via betaalde addons) in de toekomst alleen nog maar beter wordt.Vedrano schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:15:
Ja tuurlijk is het een vooruitgang, maar als je alle filmpjes ziet dan leg je de lat extreem hoog terwijl het misleiding is. Je kan de spoorwegen en straten vast volgen, dan weet je dat je huis links van het station is in de zijstraat, maar dan zie je wazige oranje daken en dan weet je van ja daar is mijn huis, ergens..Sparkiezz schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:17:
[...]
Dat neemt niet weg dat (neem ik aan, beschik niet over de alpha) dit er nog steeds vele malen beter en realistischer uit ziet dan in de huidige flightsims. Zeker als je out-of-the-box versies vergelijkt. Grote kans dat dit (al dan niet via betaalde addons) in de toekomst alleen nog maar beter wordt.
De 3d data word gehaald uit de bing map, als die wazig is dan kan de AI er ook weinig mee lijkt mij, dus die zal een deel herkennen en groot deel gokken. Kijk de maps in New York en vergelijk het met een stad hier, daar kan je bijna mensen hun gezicht zien zo scherp, en hier herken je nog net een dak alleen.
dat is hier dus al gebeurd + VR ( terwijl ik al wist dat die nog niet gaat komen met de dag dat hij vrijgegeven wordVedrano schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:15:
maar ik heb het ook mede gedaan om aan de toen Beta eisen te voldoen
maar ook mijn ervaring met fs is dat je behoorlijk power pc moet heben wil je een beetje kunnen genieten van FS
en aangezien FS toch wel een van mijn hoofd games word en is
wil ik er al klaar voor zijn als hij uit komt en niet bij het opstarten gelijk alles op LOW , OFF moet zetten
Misschien dat ik misschien wat schaduwen uit moet zetten nu maar voor de rest zal het wel redelijk gaan lopen
Maar mijn andere pc was ook met andere games best wel al aan het kraken en roken .... dus hij was toch aan vervanging toe
Dus vandaar dat ikdit systeem toen maar gekocht heb ..
mijn syteem is dus een
(nu er ook in ) en 6 TB externe- be quiet! PURE BASE 500DX Window bk ATX 1
- AMD Ryzen 9 3900X WRAITH 3800 AM4 +Wraith Prism cooler
- Asro X570 PHANTOM GAMING 4 X570
- D432GB 3200 Veng. RGB PRO
- RTX 2070
- SSD 1000GB A2000 M.2
- be quiet! POWERZONE 650W
de kosten waren voor de mensen die het willen weten
1.110,50 Euro ( zonder de RTX 2070 die had ik al )
+ 2 TB SSD
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 23-07-2020 14:20 ]
Heel logisch hoor al die upgrades. Heb zelf ook mijn pc geupgrade voor MSFS2020 naar een Ryzen 5 3600, XT5700, 32GB RAM, 34 inch curved 144hz scherm (144hz niet voor MSFS overigens) + 2 extra monitoren voor extra applicaties. En natuurlijk een Thrustmaster T16000M set en de Honeycomb Yoke.
Beetje investeren in je hobbies hé
Beetje investeren in je hobbies hé
Tesla M3LR '21
Sinds eergisteren ook een nieuwe setup gekocht.
I7 10700k
32gb DDR4 ram
2x Samsung evo 970 SSD
GTX 1080 (meegenomen uit andere system)
I7 10700k
32gb DDR4 ram
2x Samsung evo 970 SSD
GTX 1080 (meegenomen uit andere system)
Is te hopen dat er een pre-download komt voor de 18de, als miljoenen 150gb moeten gaan downloaden op 1 dag good luck
Klopt, dat zou vandaag zijnPana schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:16:
Ging het uitsturen van de beta keys normaal vandaag niet ergens van start?
dat zal wel want in de bevestigings mail van MS store na aankoop staat dat op maandag 17 augustus 2020 hij beschikbaar komt.. dusdan zal rond die tijd de DL wel gestart wordenVedrano schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:13:
Is te hopen dat er een pre-download komt voor de 18de, als miljoenen 150gb moeten gaan downloaden op 1 dag good luck
Normaal komt de wekelijkse update ook pas ergens in de nacht, dus ik verwacht dat die invites dan ook wel worden verstuurd.Pana schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:16:
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Dat is voor de mensen die nog niet in de alpha zitten toch? Hopelijk krijgt iedereen hier die daar nog niet bij zit vanavond een uitnodiging. Het is zo vet wat er nu al staat, zou mooi als zo veel als mogelijk dat nu al kunnen uittesten. En anders, nog 26 (lange) dagen!Pana schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:16:
zal wel mooi zijn dna hebben ze ook al veel mensen die de meeste data dan al binnen hebben voordat de retail uitkomt dus dna is het op dag van uit brengen nog even wat restanten downloaden , maar ik verwcht niet dat ze dta gaan doen ... wacht al vandaag 1 er op sta al vanaf die dag ingeschreven dus we zien welcracking cloud schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:38:
[...]
Dat is voor de mensen die nog niet in de alpha zitten toch? Hopelijk krijgt iedereen hier die daar nog niet bij zit vanavond een uitnodiging. Het is zo vet wat er nu al staat, zou mooi als zo veel als mogelijk dat nu al kunnen uittesten. En anders, nog 26 (lange) dagen!
Ik verwacht eigenlijk wel dat we de game, ook al heb je geen toegang tot de beta, vooraf kunnen downloaden en installeren. En dat deze speelbaar wordt vanaf de release.
Dit is heel vaak mogelijk bij games, en zeker bij een download van 150 GB kan het toch haast niet anders dan dat je deze kan pre-installen...
Als het ze is gelukt om heel de wereld na te maken, dan moet pre-installen toch ook mogelijk zijn
Dit is heel vaak mogelijk bij games, en zeker bij een download van 150 GB kan het toch haast niet anders dan dat je deze kan pre-installen...
Als het ze is gelukt om heel de wereld na te maken, dan moet pre-installen toch ook mogelijk zijn
[ Voor 15% gewijzigd door Sparkiezz op 23-07-2020 14:50 ]
als ze niet eens een vliegveld als Eindhoven na kunnen maken dan er in doen :-) dan verwacht jij nog veel van hunSparkiezz schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:49:
Als het ze is gelukt om heel de wereld na te maken, dan moet pre-installen toch ook mogelijk zijn![]()
het zijn fransen ... iets met de franse slag

Vandaag is volgens mij ook het Xbox event, geen idee of dit al besproken is maar hebben jullie een idee wat we kunnen verwachten?
Game play van de nieuwe HaloLuuk2015 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:03:
Vandaag is volgens mij ook het Xbox event, geen idee of dit al besproken is maar hebben jullie een idee wat we kunnen verwachten?
En natuurlijk hoop ik heel veel nieuws van FS2020 mar denk dta ze daar niet veel tijd aan besteden ... ik vol de Xbox / microsft games nu ook al een week maar erg weinig van hun kant wat betreft FS2020
[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 23-07-2020 15:16 ]
Ik heb het ff gechecked net. Alle geblurde velden zitten er niet in en zijn grasvelden. Dus geen EHEH, EHLW, EHKD, EHDL, EHVK, EHGR, EHWO, EHTW en zelfs soesterberg is één groot grasveld met wat huisjes her en der.hoevenpe schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:26:
[...]
Alleen de stick lijkt me toch genoeg voor de gemiddelde vlieger? Throttle kan ook op de stick zie ik en de throttle is veel duurder.
Dat is hopelijk snel gerepareerd...Kunnen de alpha testers dit melden bij MS? (als dat al niet gedaan isupclocker schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:54:
[...]
Ik heb het ff gechecked net. Alle geblurde velden zitten er niet in en zijn grasvelden. Dus geen EHEH, EHLW, EHKD, EHDL, EHVK, EHGR, EHWO en zelfs soesterberg is één groot grasveld met wat huisjes her en der.
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Ik had EHTW gemeld, kreeg ik dit (weinig hoopgevende) standaard antwoord:
There will be over 37,000 airports in Microsoft Flight Simulator—we cannot provide individual updates.
Make sure to visit the Pre-order FAQ to find the complete list of customized, hand-crafted airports that come with each edition. And to see what default and hand-crafted airports will look like in Microsoft Flight Simulator make sure to watch our Feature Discovery Series Episode 6: Airports
Zal de rest ook even melden.
There will be over 37,000 airports in Microsoft Flight Simulator—we cannot provide individual updates.
Make sure to visit the Pre-order FAQ to find the complete list of customized, hand-crafted airports that come with each edition. And to see what default and hand-crafted airports will look like in Microsoft Flight Simulator make sure to watch our Feature Discovery Series Episode 6: Airports
Zal de rest ook even melden.
Als dit de enige vliegvelden in MSFS waren, zou het vast 'snel' gerepareerd zijn, maar helaas... er zijn er zo'n 37.000 waarvan heel veel met kleine tot grote problemen. Ik zou dat snel dus maar vergeten.Muyz schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:56:
[...]
Dat is hopelijk snel gerepareerd...Kunnen de alpha testers dit melden bij MS? (als dat al niet gedaan is)
EDIT
Dat dus.cracking cloud schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:10:
[ Voor 22% gewijzigd door tup61 op 23-07-2020 16:12 ]
dan zouden maar erg weinig airports in de UK maken de meeste zijn juist onstaan door en voor de luchtmachttup61 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:10:
[...]
Kan me ook voorstellen dat ze bepaalde vliegvelden achterwege laten omdat het niet echt civiele vliegvelden
EDIT

dus als ze die beredenering zoudne hanteren dan zullen ze maar erg weinig airports moeten en hoeven doen ...
Maar wel vreemd dan dat het in eerdere MSFS wel zit en nu in eens alles weg laten ...
ach we zullen zien ..
Ik heb het ook altijd wel een beetje minder gevondne dat er nooit eenecht eruit ziende airport van Rotterdam is geweest ( op 1 na dan ) maar goed je kan niet alles willen hebben ..
ik weet dat ze die nu wel aan het amken zijn voor xp en misschien komt hij ook naar FS2020
En grote kans dat deze vliegvelden er lader als addon (freeware of payware) bijkomen. Het lijkt me niet bepaald een drama als er een paar kleine vliegvelden out-of-the-box missen. Als de basis maar goed is.
Deze is wel aardig toch?
https://secure.simmarket....-online-rotterdam-x.phtmlravw schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:23:
[...]
..
Ik heb het ook altijd wel een beetje minder gevondne dat er nooit eenecht eruit ziende airport van Rotterdam is geweest ( op 1 na dan ) maar goed je kan niet alles willen hebben ..
ik weet dat ze die nu wel aan het amken zijn voor xp en misschien komt hij ook naar FS2020
Deze is wel aardig toch?
[ Voor 55% gewijzigd door Sparkiezz op 23-07-2020 16:25 ]
En dat terwijl er tegenwoordig op EHTW bijkans meer 744's staan dan op EHAMcracking cloud schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:10:
Ik had EHTW gemeld, kreeg ik dit (weinig hoopgevende) standaard antwoord:
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
En Valkenburg stoppen ze er dan wel weer standaard in

[ Voor 3% gewijzigd door Er!k op 23-07-2020 16:45 ]
ja maar ik heb toch al met diverse Airports de vraag waarom doen ze deze er in en niet een belangrijker .. ze hebben St barth en Saba ...Er!k schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:45:
En Valkenburg stoppen ze er dan wel weer standaard in
ST Barth begrijp ik dna nog wel ivm Frans talig maar waarom geen St Maarten , Wie gebruikt nou Saba ..
ik zelf vlieg veel in dat gebeid maar naar Saba .. nee mede ook omdat die airport ook officeel gesloten is ...
trouwens voor de mensen die nog willen gaan voor leuk setje voor FS 2020
complete cockpit (900 euro )
https://flightvelocity.co...light-simulator-panel-kit
[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 23-07-2020 17:08 ]
Saba is niet gesloten. Jet verkeer is niet toegestaan, maar er wordt gewoon commercieel op gevlogen door bijvoorbeeld Winair met de Twin Otter of BN-2 Islander.
Ik denk dat het voornamelijk momenteel beetje afhangt van bron materiaal en toekomst plannen. St. Maarten is populair dus misschien plannen ze wel een first party addon er voor. Of is het bron materiaal niet goed genoeg (kan het niet checken, Bing Maps op mobiel laat me geen Aerial View selecteren).
Ik denk dat het voornamelijk momenteel beetje afhangt van bron materiaal en toekomst plannen. St. Maarten is populair dus misschien plannen ze wel een first party addon er voor. Of is het bron materiaal niet goed genoeg (kan het niet checken, Bing Maps op mobiel laat me geen Aerial View selecteren).
Het vliegveld is officieel gesloten maar mag met speciale toestemming van de autoriteiten worden gebruikt en kan alleen worden aangedaan met kleine vliegtuigen, zoals de Twin Otter. Winair voert dagelijks meerdere vluchten uit naar de buureilanden.Propane schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:12:
Saba is niet gesloten. Jet verkeer is niet toegestaan, maar er wordt gewoon commercieel op gevlogen door bijvoorbeeld Winair met de Twin Otter of BN-2 Islander.
ze staan het toe maar officeel is het nog steeds dicht , de kruizen staan er ook nog
St barths is een heel tof vliegveld om op te landen. Ben er meermaals irl geweest, lijkt me juist heel tof om daar ook in MSFS heen te gaan. Probeer het eens, vliegveld ligt net over een heuvel, net niet de rotonde raken en zorgen dat je niet het strand op schiet, de zee in.ravw schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:00:
[...]
ja maar ik heb toch al met diverse Airports de vraag waarom doen ze deze er in en niet een belangrijker .. ze hebben St barth en Saba ...
ST Barth begrijp ik dna nog wel ivm Frans talig maar waarom geen St Maarten , Wie gebruikt nou Saba ..![]()
ik zelf vlieg veel in dat gebeid maar naar Saba .. nee mede ook omdat die airport ook officeel gesloten is ...
trouwens voor de mensen die nog willen gaan voor leuk setje voor FS 2020
complete cockpit (900 euro )
https://flightvelocity.co...light-simulator-panel-kit
Ik weet het heb hem in XP11Craftop schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:34:
[...]
St barths is een heel tof vliegveld om op te landen. Ben er meermaals irl geweest, lijkt me juist heel tof om daar ook in MSFS heen te gaan. Probeer het eens, vliegveld ligt net over een heuvel, net niet de rotonde raken en zorgen dat je niet het strand op schiet, de zee in.
https://store.x-plane.org/TFFJ--St-Barts_p_674.html
bij slecht weer pak ik hem vanaf de andere kant , niet vanaf de heuvel , maar dna nog is het echt oppassen
ja dat gebeurd daar vaak en vanaf de heuvel landen is echt een duikvlucht
en uitkijken voor het strand ??
YouTube: St Barts Runway Overrun
even je vliegruig wassen ivm met al die dooie vliegjes op de voorkant
hier van beide kanten zo als het hoort
YouTube: Landing at St Barths TFFJ (Pilots View) _ Straight In RWY 10 (Part 1)
YouTube: Landing at St Barths TFFJ (Pilots View) _ Left Pattern RWY 28 (Part 2)
de eerste landing
YouTube: 4 of the best of St Barths Landings
hier nog een goed voor de zenuwen
https://www.youtube.com/w...e.com/watch?v=P-eq6hy2nPQ
[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 23-07-2020 18:01 ]
Eindhoven zou ik geen 'klein vliegveld' willen noemen...Sparkiezz schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:23:
En grote kans dat deze vliegvelden er lader als addon (freeware of payware) bijkomen. Het lijkt me niet bepaald een drama als er een paar kleine vliegvelden out-of-the-box missen. Als de basis maar goed is.
die was een paar jaar geleden wel een stukje kleiner door dat de garage was ingestorthoevenpe schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:02:
[...]
Eindhoven zou ik geen 'klein vliegveld' willen noemen...
maar het is zeker geen klein airport , maar ik vind het wel een mooi airport om te zien , mooi gebouw zeker met die aanbouw van tulip inn
voor de mensen die het nog nooit gezien hebben

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 23-07-2020 18:13 ]
Wat ik dan weer niet snap is warom Eindhoven in Bing geblurd is en in Google Maps al jaren niet meer? Bing wordt waarschijnlijk veel minder frequent ge-update.upclocker schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:54:
[...]Ik heb het ff gechecked net. Alle geblurde velden zitten er niet in en zijn grasvelden.
ja die is hier in omstreken meer dan 10 jaar geleden voor het laast genomen .. heel veel dingen staan daar nog niet op en of is nog in aanbouwdRudy-B schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:13:
[...]
Wat ik dan weer niet snap is warom Eindhoven in Bing geblurd is en in Google Maps al jaren niet meer? Bing wordt waarschijnlijk veel minder frequent ge-update.
Net even getest met een korte vlucht van Seattle richting het noorden. Glasswire (de app die ik ervoor gebruikt) werkt niet goed of er wordt gewoon echt heel weinig data gebruikt. Als iemand nog tips heeft voor monitoren van dataverbruik per app dan hou ik me aanbevolen.Bacchus schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:42:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/CDHHrICTQ8IwqnkhOlxtiN5V.png?f=user_large)
Ik vermoed dat het MSFS data verbruik in het GamingServices gedeelte zit.
Moet wel weer zijn lijkt me. Ik heb iets minder dan 10 uur gevlogen en zit al op 11gb data verbruik.cracking cloud schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:20:
[...]
Net even getest met een korte vlucht van Seattle richting het noorden. Glasswire (de app die ik ervoor gebruikt) werkt niet goed of er wordt gewoon echt heel weinig data gebruikt. Als iemand nog tips heeft voor monitoren van dataverbruik per app dan hou ik me aanbevolen.
[Afbeelding]
je kan dit ook gewoon met windows zelf monitorencracking cloud schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:20:
[...]
Net even getest met een korte vlucht van Seattle richting het noorden. Glasswire (de app die ik ervoor gebruikt) werkt niet goed of er wordt gewoon echt heel weinig data gebruikt. Als iemand nog tips heeft voor monitoren van dataverbruik per app dan hou ik me aanbevolen.
[Afbeelding]
https://www.windowscentra...dows-10-april-2018-update
Volgens de datateller in MSFS zelf zit ik op 18GB. Ik vermoed dat dat sinds de laatste update is.
edit: @ravw Dit is denk ik sinds begin van de alpha's:
:fill(white):strip_exif()/f/image/SwHgd47bcZxp4rAs9HBuSaSu.png?f=user_large)
[ Voor 56% gewijzigd door cracking cloud op 23-07-2020 18:26 ]
hoe veel is hij geinstaleerd aan GB ??cracking cloud schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:25:
Volgens de datateller in MSFS zelf zit ik op 18GB. Ik vermoed dat dat sinds de laatste update is.
[Afbeelding]
mijn algemeen verbruik

daar zit nog niet echt super veel in
dus ik maak me geen zorgen over data gebruik
maar ik ben wel benieuwd hoe veel het gaat gebruiken die FS2020
[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 23-07-2020 18:44 ]
Werkt broncontrole via taakbeheer niet ook gewoon hiervoor?cracking cloud schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:20:
[...]
[Afbeelding]
Eindhoven is officieel een militair vliegveld. De civiele tak is deelgebruiker. Eindhoven valt daarmee in dezelfde categorie als volkel, gilze, de kooi etc.Rudy-B schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:13:
[...]
Wat ik dan weer niet snap is warom Eindhoven in Bing geblurd is en in Google Maps al jaren niet meer? Bing wordt waarschijnlijk veel minder frequent ge-update.
Neemt niet weg dat ik het wel apart vindt dat de militaire velden niet zijn opgenomen. Weet iemand of duitse militaire velden bijv. Ook niet zijn opgenomen? Bijvoorbeeld Geilenkirchen of Wiesbaden.
Inderdaad. Dan kom ik op 800mb voor ongeveer 3 kwartier tot een uur vliegen.Luuk2015 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:57:
[...]
Werkt broncontrole via taakbeheer niet ook gewoon hiervoor?
Zitten er beide in.jppilot schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:22:
[...]
Weet iemand of duitse militaire velden bijv. Ook niet zijn opgenomen? Bijvoorbeeld Geilenkirchen of Wiesbaden.
Geilenkirchen zit er in. Is ook niet afgeschermd op bingmaps. Dus in Duitsland zullen ze er wel gewoon in zitten.jppilot schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:22:
[...]
Eindhoven is officieel een militair vliegveld. De civiele tak is deelgebruiker. Eindhoven valt daarmee in dezelfde categorie als volkel, gilze, de kooi etc.
Neemt niet weg dat ik het wel apart vindt dat de militaire velden niet zijn opgenomen. Weet iemand of duitse militaire velden bijv. Ook niet zijn opgenomen? Bijvoorbeeld Geilenkirchen of Wiesbaden.
Voor de beta testers, ziet het er beter uit dan Orbx True Earth Netherlands? Dat is eigenlijk vrij wazig die ondergrond.
[ Voor 22% gewijzigd door flugelisoke op 23-07-2020 21:41 ]
tup61 in "Microsoft Flight Simulator (2020)"flugelisoke schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:41:
Voor de beta testers, ziet het er beter uit dan Orbx True Earth Netherlands? Dat is eigenlijk vrij wazig die ondergrond.
Deze reply beantwoordt jouw vraag denk ik
Tesla M3LR '21
Yep, maar lees ook mijn tweede post verderop even. Daar breng ik wat meer balans aan 8n mijn mening.London schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:53:
[...]
tup61 in "Microsoft Flight Simulator (2020)"
Deze reply beantwoordt jouw vraag denk ik
En dan te bedenken dat ik die post heb geliked........tup61 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:20:
[...]
Yep, maar lees ook mijn tweede post verderop even. Daar breng ik wat meer balans aan 8n mijn mening.
Overwhelmed door al dat moois
[ Voor 6% gewijzigd door flugelisoke op 23-07-2020 22:47 ]
Misschien ook wel even belangrijk om te vermelden die SPAD drivers voor Saitek Flight panels en yoke , rudders zijn nu ook te koop voor FS2020
https://www.spadnext.com/home.html
nog voor mensen die het probleem hebben met de yoke
Probleem #1: de deadzone van de yoke
https://www.flightsimwebs...emen-met-saitek-hardware/
Gelukkig is er inmiddels door LogitechG een oplossing gevonden voor dit probleem. In de meest recente driver updates is dit probleem verholpen!

je moet de Flight_Yoke_System_x64_8_0_213_0 driver versie hebben
https://support.logi.com/...s-Vluchtstuurkolomsysteem
https://www.spadnext.com/home.html
nog voor mensen die het probleem hebben met de yoke
Probleem #1: de deadzone van de yoke
https://www.flightsimwebs...emen-met-saitek-hardware/
Gelukkig is er inmiddels door LogitechG een oplossing gevonden voor dit probleem. In de meest recente driver updates is dit probleem verholpen!
je moet de Flight_Yoke_System_x64_8_0_213_0 driver versie hebben
https://support.logi.com/...s-Vluchtstuurkolomsysteem
[ Voor 78% gewijzigd door ravw op 24-07-2020 00:02 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc