Dit is top! Ben benieuwd hoe het ingevuld gaat worden deze samenwerking.
dat zijn wel leuke berichten
heb ik ooit ook nog eens een tijdje opgezeten
als ik het zo hoort en leest komen veel veel oudere dingen weer mee die ooit zo goed waren met fs2002 en Fsx
Nu nog even een bevestiging van Orbx naar de Windows store , en mijn spaarvarken is weer leeg

vandaag weer een meevalletje gehad van 300 euro dus dat varkentje zit weer aardig vol
heb ik ooit ook nog eens een tijdje opgezeten
als ik het zo hoort en leest komen veel veel oudere dingen weer mee die ooit zo goed waren met fs2002 en Fsx
Nu nog even een bevestiging van Orbx naar de Windows store , en mijn spaarvarken is weer leeg
vandaag weer een meevalletje gehad van 300 euro dus dat varkentje zit weer aardig vol
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 24-07-2020 00:16 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik heb mijn beta invite binnen! Check de Xbox Insider Hub! Er wordt trouwens ook een e-mail verstuurd.
offtopic:
Zit hier totaal niet als een klein kind te juichen van blijdschap
Zit hier totaal niet als een klein kind te juichen van blijdschap

[ Voor 56% gewijzigd door RobinNL op 24-07-2020 00:57 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
waar kan je dat zien dan ? ik heb volgens mij weer niets binnen
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ja ben ook wel benieuwd naar de invite.
PSN: plexforce (ps4)
@ravw Invites voor de beta worden vanaf vandaag verstuurd, dus je zou 'm ook over een paar dagen kunnen krijgen.
De invite zie je in de Xbox Insider Hub (deze app heb je nodig voor de alpha/beta), onder het tabje 'Insider Content', of je mail checken met als titel 'Microsoft Flight Simulator Cleared for Take-off'.
Ik heb 35GB vrije ruimte over... Dat wordt even nalopen wat eraf kan.
https://www.flightsimulat...-2020-development-update/People that receive their invites between now and 07.30, will be given access to the Closed Beta Preview build.
De invite zie je in de Xbox Insider Hub (deze app heb je nodig voor de alpha/beta), onder het tabje 'Insider Content', of je mail checken met als titel 'Microsoft Flight Simulator Cleared for Take-off'.
Ik heb 35GB vrije ruimte over... Dat wordt even nalopen wat eraf kan.
[ Voor 18% gewijzigd door RobinNL op 24-07-2020 01:24 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Volgens mij ligt dat aan de brondata (Airbus OneAtlas?) van Bing. Zowel Google Maps als HERE hebben ze niet geblurred, net als PDOK, Esri, Mapbox en Maxar. En met name PDOK is CC licentie en 25cm resolutie, waarom zou je dan nog voor een inferieur Airbus-product betalen?jppilot schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:22:
[...]
Eindhoven is officieel een militair vliegveld. De civiele tak is deelgebruiker. Eindhoven valt daarmee in dezelfde categorie als volkel, gilze, de kooi etc.
Neemt niet weg dat ik het wel apart vindt dat de militaire velden niet zijn opgenomen. Weet iemand of duitse militaire velden bijv. Ook niet zijn opgenomen? Bijvoorbeeld Geilenkirchen of Wiesbaden.
Een screenshot van EHEH op PDOK:

Dat zou wel zuur zijn. Had nu wel verwacht dat je erbij zou zitten. Heb je bij je email ook in de ongewenste en junk mail gekeken?ravw schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 00:58:
waar kan je dat zien dan ? ik heb volgens mij weer niets binnen
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Super tof die integratie. Ik wil ook zeker gaan vatsimmen zodra ik wat meer ervaring heb.
Lijkt erop dat er steeds meer externe applicaties ondergebracht worden in MSFS2020. Hulde
Tesla M3LR '21
Ik heb ook nog niets binnen. Helaas.Marcievg schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:06:
[...]
Dat zou wel zuur zijn. Had nu wel verwacht dat je erbij zou zitten. Heb je bij je email ook in de ongewenste en junk mail gekeken?
Maar als ik het goed begrijp, als je nu de invite krijgt, kan je pas 30-7 aan de slag met de Beta?
Ik dacht dat de bèta de 23ste begon. Misschien een weekje uitgesteld. Wie weet doen ze er volgende week ook nog invites uit.Sparkiezz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:28:
[...]
Ik heb ook nog niets binnen. Helaas.
Maar als ik het goed begrijp, als je nu de invite krijgt, kan je pas 30-7 aan de slag met de Beta?
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Ook de xbox insider hub gecheckt? Soms staat die daar wel
Haha vaker dan me lief is de afgelopen wekencracking cloud schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:10:
[...]
Ook de xbox insider hub gecheckt? Soms staat die daar wel

Maar nee... helaas. Toch bedankt voor de tip
ja allesMarcievg schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:06:
[...]
Dat zou wel zuur zijn. Had nu wel verwacht dat je erbij zou zitten. Heb je bij je email ook in de ongewenste en junk mail gekeken?
Same here
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Verwijderd
Hier ook niks geen invite en ik wacht al sinds december 2019 op een invite. Niks in de mail en/of Xbox Insider Hub. Ik heb het spel al wel digitaal gepreordered in de Windows Store dus 18 augustus kan ik aan de slag.
hier het zelfde , heb er zelf nog een nieuwe pc erbij gekocht en Rift SVerwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:07:
Hier ook niks geen invite en ik wacht al sinds december 2019 op een invite. Niks in de mail en/of Xbox Insider Hub. Ik heb het spel al wel digitaal gepreordered in de Windows Store dus 18 augustus kan ik aan de slag.
en nog geen mailtje van ze
Verwijderd
Gaat er nu officieel ondersteuning voor VR zijn? Iemand al geprobeerd?ravw schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:11:
[...]
hier het zelfde , heb er zelf nog een neiuwe pc bij gekocht en Rift S![]()
en nog geen mailtje van ze
Je kan direct spelen. Ik dacht ook dat we pas op de 30e toegang zouden krijgen.Sparkiezz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:28:
[...]
Ik heb ook nog niets binnen. Helaas.
VR/Track IR zit er niet in, maar staat in de top 10 wensen.
Is er iemand die de alpha heeft kunnen doen en al toegang heeft tot de beta?
Zijn er veel dingen gewijzigd/verbeterd?
De officiele beta komt de 30e uit. Alpha testers hebben momenteel een preview van de beta. Zal er dus ergens tussenin zitten.Marcievg schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:38:
[...]
Ik dacht dat de bèta de 23ste begon. Misschien een weekje uitgesteld. Wie weet doen ze er volgende week ook nog invites uit.
In de preview beta is haast niets veranderd. Voornaamste was de toevoeging van alle standard vliegtuigen en vliegvelden. Voor de rest voelt het allemaal nog erg apha aan. Ben heeeeeeeeeeeeeel benieuwd of de echte beta echt anders zal zijn.Sparkiezz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:32:
Is er iemand die de alpha heeft kunnen doen en al toegang heeft tot de beta?
Hier overigens ook nog geen uitnodiging, terwijl ik me vrij vroeg had aangemeld voor het insider programma tijdens de alpha.
Check vooral je spam folder. Bij mij zat de uitnodiging een paar dagen ongezien tussen alle meuk daar... En nog steeds komt alles wat MSFS betreft bij mij in de spam, wat ik ook doe.
Ik wacht ook al sinds november, in 2de ronde aangemeld zucht. En dan zie je dudes met pruts pc's printscreens maken dat ze uitgenodigd zijn, mja ze werden gekozen omdat ze pruts pc hadden dan
Ik vrees dat als je een dikke pc hebt, ik/velen dat je kansen dan juist kleiner zijn omdat ze van dat al miljoenen hebben

Ik vrees dat als je een dikke pc hebt, ik/velen dat je kansen dan juist kleiner zijn omdat ze van dat al miljoenen hebben
dat met die pruts pc gaat ook niet op dan had ik al een uitnodig moeten hebben gehad met mijn oude i5 6400Vedrano schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:46:
Ik wacht ook al sinds november, in 2de ronde aangemeld zucht. En dan zie je dudes met pruts pc's printscreens maken dat ze uitgenodigd zijn, mja ze werden gekozen omdat ze pruts pc hadden dan![]()
8 gig ram met een GTX 970
daar mee heb ik tot mei dit jaar gedraaid
staat nu met een 1660 Super er in niets te doen
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 24-07-2020 11:51 ]
Niets in de spam folder en de insider hub. Jammer want mijn vakantie is precies tot de release datum.
Val met een 2080ti, 8700k en 32gb niet in de categorie pruts pc's...
Val met een 2080ti, 8700k en 32gb niet in de categorie pruts pc's...
Ik ben voornamelijk een simracer maar heb in het verleden veel flightsimulator gedaan en het begint nu wel heel erg te kriebelen met Flight Simulator 2020.
Ik heb in een ander topic aan race simmers gevraagd of er mensen bij zijn die hun race rig ook gebruiken voor flight sims.
Als er hier mensen zijn die ook een race rig hebben en deze gebruiken voor zowel flight simmen als race simmen dan zijn jullie tips van harte welkom:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63183704
Ik heb in een ander topic aan race simmers gevraagd of er mensen bij zijn die hun race rig ook gebruiken voor flight sims.
Als er hier mensen zijn die ook een race rig hebben en deze gebruiken voor zowel flight simmen als race simmen dan zijn jullie tips van harte welkom:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63183704
Volgens mij is het uiteindelijk vrij random of je wel/niet toegelaten wordt.Vedrano schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:46:
Ik wacht ook al sinds november, in 2de ronde aangemeld zucht. En dan zie je dudes met pruts pc's printscreens maken dat ze uitgenodigd zijn, mja ze werden gekozen omdat ze pruts pc hadden dan![]()
Denk het ook. Er is in ieder geval onmogelijk een logica erachter te ontdekken. Je hebt gewoon mazzel of pech.Sparkiezz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:07:
[...]
Volgens mij is het uiteindelijk vrij random of je wel/niet toegelaten wordt.
ja ze hadden gewoon bij de aanschaf van de duurste versie van FS2020 ook gelijk meedoen met de beta moeten doen ... dat had zo ie zo al meer verkooop gegven en je heb gelijk meer testers .. plus hij was bij die gebruikers ook al redelijk voorgeinstaleerd
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 24-07-2020 12:26 ]
Dat had commercieel gezien helemaal niet zo'n gek idee geweest!ravw schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:25:
ja ze hadden gewoon bij de aanschaf van de duurste versie van FS2020 ook gelijk meedoen met de beta moeten doen ... dat had zo ie zo al meer verkooop gegven en je heb gelijk meer testers .. plus hij was bij die gebruikers ook al redelijk voorgeinstaleerd
Nee dat was juist een mooie stap kunnen wezen ... ook voor als benchmark luiSparkiezz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:28:
[...]
Dat had commercieel gezien helemaal niet zo'n gek idee geweest!
die dan even snel kunnen kijken of FS2020 loopt en dan over gaan tot upgraden voordat de officele versie uit kwam
Wat dan ook weer in het voordeel van MS is .. allemaal nieuwe licenties van Windows 10 ( al die OEM versies die vervallen bij aanschaf van nieuwe hardware )
denk trouwens dat er maar weinig mensne echt voor de basis gaan en voor die daar boven ..
wnat de basis kan je straks voor 1 euro uitproberen met de game pass
en dus is dat ook niet een die ze dus veel zullen verkopen
vele zullen toch wel voor de all in gaan
maar ik moet zeggen de prijs vind ik zeer mee vallen , toen ik de eerste keer las wat er alemaal inkwam en hoe veel bedrijven er mee te maken had dacht ik echt , dat word als instap 150 Euro en voor de pro versie iets van 200/ 300 euro .. maar goed het is gelukkig "maar" 120 euro gewoorden max
maar ik denk dat ze de prijs ook laag kunnen houden omdat er straks ook nog een store is .. waar ze dus ook heel veel weer van gaan binnne trekken
PS gisteren die Xbox dag geweest maar ik heb ze niet 1 keer gehoort over FS2020
of heb ik wat gemist , vind dit toch erg vreemd waarom ze deze sim niet meenemen
[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 24-07-2020 12:42 ]
Dus toch. Had al zo'n vermoeden. Voornamelijk omdat ik meerdere KLM tags zag haha.JOM92 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:57:
In de laatste development update van Microsoft is onderstaande foto te zien. Na wat vergelijking met google maps lijkt dit de Kaagbaan te zijn vanuit zuidelijke richting (afrit Hoofddorp A4 is te zien voor de baan). Wel grappig dat alle auto's inclusief tegemoet komende rode lampen hebben
[Afbeelding]
Het begint trouwens een bijna ziekelijke vorm aan te nemen hoe vaak ik dit forum check... En de mail... En de insiders hub...

Dit worden 25 hele lange dagen haha.
[ Voor 10% gewijzigd door Sparkiezz op 24-07-2020 14:06 ]
Haha ja door die KLM tags ging er ook bij mij een belletje rinkelen.
Heb hetzelfde trouwens, een soort dwangneurose om elk uur even op dit forum te kijken
Ben flink hyped en dat terwijl ik al jaren geen flight simulator meer aangeraakt heb. Het begint nu toch wel heel erg te kriebelen om er weer vol in te gaan
Heb hetzelfde trouwens, een soort dwangneurose om elk uur even op dit forum te kijken
Ben flink hyped en dat terwijl ik al jaren geen flight simulator meer aangeraakt heb. Het begint nu toch wel heel erg te kriebelen om er weer vol in te gaan
Ik heb het net ook even gespeeld en ik ben het ermee eens dat het nog allemaal erg alpha aanvoelt. Ik wilde vertrekken op Schiphol vanaf een bepaalde gate, stond ik gewoon half schuin tegen het gebouw aan, met de slurf in m'n toestel. Daarna opnieuw gespawned en toen was het wel goed.tup61 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:40:
[...]
In de preview beta is haast niets veranderd. Voornaamste was de toevoeging van alle standard vliegtuigen en vliegvelden. Voor de rest voelt het allemaal nog erg apha aan. Ben heeeeeeeeeeeeeel benieuwd of de echte beta echt anders zal zijn.
Net m'n eerste A320 vluchtje succesvol afgerond. Korte hop van Toulouse naar Barcelona. Vertrokken met onbewolkt weer, over de Pyreneeen, gehuld in wolken. Daarna met een bocht over zee geland op 25R. Is wel wennen in vergelijking met FSX/P3D, maar wel gaaf hoor! Enige scenery issue was dat de gebouwen van Barcelona niet goed werden gerendered. Veel spikes. En dit ondanks mijn 250/25 kabel abo.
Ik heb een vraagje aan de mensen die de Honeycomb Yoke hebben
Nu heb ik zelf een saitek pro flight yoke system ..
nu is mijn vraag kan je die Gashendels ook aansluiten op die Yoke van Honeycomb
? omdat die gashendels ook op de yoke aangesloten moet worden op de yoke van Saitek?
? omdat die gashendels ook op de yoke aangesloten moet worden op de yoke van Saitek?
[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 24-07-2020 17:17 ]
Komt niet door je verbinding maar doordat Barcelona photogrammetry is: gewone autogen gebouwen behouden op afstand hun vorm, alleen de textures zijn low res; photogrammetry gebouwen verliezen op afstand echter ook hun vorm, er vallen punten af, de geometrie wordt ook low res, zodat ze er uitzien als afgebrande, zwarte pyramides... Vormeloze punten die de lucht in steken. Photogrammetry ziet er alleen mooi uit als je er vlak overheen vliegt.Er!k schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:21:
Enige scenery issue was dat de gebouwen van Barcelona niet goed werden gerendered. Veel spikes. En dit ondanks mijn 250/25 kabel abo.
PayPal betalen kan inmiddels, wanneer je ORBX Central installeert.ravw schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:25:
[...]
maar Hoop wel dat ORBX nu wel komt met zijn airports via een derde uitgever![]()
of dat ze weer eens via PAYPAL gaan komen ..
Quatt Hybrid, EvoHome WiFi. Met R8810A1018 OpenTherm, HR92 en HCE80 + MT-4, Vloerverwarmimg als bijverwarming, Radiatoren, Intergas HRE28/24 55gr.
Ben onderhand toch wel benieuwd naar verdere bevindingen van de nieuwe alpha testers...?
Daar zit geen port voor op. Wellicht kun je wel een Ps/2 naar usb adapter kopen. Die zitten ook bij mijn thrustmaster rudder pedals die daarmee los zijn aan te sluiten?ravw schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:27:
Ik vlieg soms in een sim waar ze enkel de saitek throttles gebruiken en een custom yoke/stick, dus het lijkt me dat je deze gewoon (via hub) aan je pc kunt koppelen!, maar zeer waarschijnlijk is dit de losse throttle, welke geen ps2 maar usb aansluiting heeft. Wat Googlen laat zien dat het nog niet eenvoudig is om van ps2 met een verloopje jouw throttles op pc aan te sluiten. Probeer zelf wat te Googlen, wellicht vind je meer relevante informatie.ravw schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:27:
[ Voor 20% gewijzigd door Craftop op 24-07-2020 19:25 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
oke ik heb ze wel een stuk of 20 liggen van USB naar Ps/2Vinslo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:17:
[...]
Daar zit geen port voor op. Wellicht kun je wel een Ps/2 naar usb adapter kopen. Die zitten ook bij mijn thrustmaster rudder pedals die daarmee los zijn aan te sluiten?
gaat niet werken lees ik net dus helaas toch eens kijken naar een met usb aansluiting
[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 24-07-2020 20:10 ]
Lijkt me toch meer iets voor het algemene FS topic? Kunnen we het hier on topic houden en het alleen hebben over MSFS?ravw schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:27:
Nadat ik nog ene paar vluchten in de omgeving had gedaan was dat me ook opgevallen inderdaad. Tijdens de eerste landing waren het vooral de kranen in de haven en de (cruise) schepen die opvielen. Die zijn ook gerendered en niet door MS geplaatst.tup61 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:49:
[...]
Komt niet door je verbinding maar doordat Barcelona photogrammetry is: gewone autogen gebouwen behouden op afstand hun vorm, alleen de textures zijn low res; photogrammetry gebouwen verliezen op afstand echter ook hun vorm, er vallen punten af, de geometrie wordt ook low res, zodat ze er uitzien als afgebrande, zwarte pyramides... Vormeloze punten die de lucht in steken. Photogrammetry ziet er alleen mooi uit als je er vlak overheen vliegt.
Kijk zo kan je dus ook gaan simmen met FS2020
Home made cockpit (realplane) ( + FS2020 )
YouTube: Simroom-Tour of my twin-engine Home Cockpit
Home made cockpit (realplane) ( + FS2020 )
YouTube: Simroom-Tour of my twin-engine Home Cockpit
Vraagje voor de mede-testers. Het valt me op dat ik eigenlijk continu bezig ben met trimmen. Nu weet ik niet of dat normaal is een vliegtuig. Vlieg in X-Plane meestal de 737 en daar moet je af en toe een tikje bij geven en dan blijft hij wel 'hangen'. In msfs vlieg ik vooral met het GA spul zoals de JMB, de C-172 en de G-36.
Maar hoe is jullie ervaring in MSFS? Moet je veel trimmen?
Of heb ik iets verkeerd ingesteld? Ik vlieg met een T.Flight Hotas X en ik heb op de stick twee buttons geconfigureerd voor trim (up en down).
Of heb ik iets verkeerd ingesteld? Ik vlieg met een T.Flight Hotas X en ik heb op de stick twee buttons geconfigureerd voor trim (up en down).
nee het moet niet zo zijn dat je alleen maar aan het trimmen bent .. maar de AP en hoogte houdne is bij FS2020 nog een puntje waar ze wat aan moeten doencracking cloud schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:54:
Vraagje voor de mede-testers. Het valt me op dat ik eigenlijk continu bezig ben met trimmen. Nu weet ik niet of dat normaal is een vliegtuig. Vlieg in X-Plane meestal de 737 en daar moet je af en toe een tikje bij geven en dan blijft hij wel 'hangen'. In msfs vlieg ik vooral met het GA spul zoals de JMB, de C-172 en de G-36.
voor zo ver ik alle berichten een beetje gevolg heb ..
ALs je met de C172 op AP is het echt maar heel af en toe een tikje geven ... maar hij zou dus gewoon zijn hoogte moeten behouden
Klopt, op de AP (in ieder geval in de C172) wordt de hoogte prima vast gehouden maar het handmatig trimmen werkt nog niet echt top...! Daar zijn meer klachten over.
Ik denk dat dit topic wel een topic warning kan gebruiken om niet filmpjes van random sim setups fo vluchten te posten, algemene sim hardware vragen te stellen, maar het gewoon puur relevant over FS2020 te houden. Anders valt het hele nut van een apart topic voor FS2020 weg
.
Qua trimmen, afhankelijk van het vliegtuig en het weer kan je flink bezig zijn met trimmen tijdens het vliegen. Sowieso als je in het echt een GA vliegtuigje aan het rondvliegen bent wil je gewoon altijd zorgen dat je in trim bent, en dat vereist wel regelmatig wat kleine aanpassingen voor veranderende omstandigheden, zoals weer of simpelweg snelheid, hoeveelheid throttle, hoogte etc. FS2020 in de alpha/beta preview stelt ook standaard 50% fuel in geloof ik, en je moet ook een beetje de balans tussen tanks in de gaten houden zodat je niet constant naar één kant rolt. Voor mij voelt het allemaal wel redelijk authentiek in de sim, tenzij je met muiswiel gaat trimmen, dan maakt hij gewoon veel te grote wijzigingen. De standaard buttons op de Xbox Controller werken veel beter, meer granulair.
Ik heb nog een paar jaar op een kleine twin turboprop gevlogen en daar was je eigenlijk ook gewoon door de hele vlucht bezig met kleine trim aanpassingen. En dan switch je naar een wat meer moderne jet en heb je opeens niets meer te doen
. Ik heb zelfs een enkele keer in het begin op de jet gehad dat ik terug greep naar een trim wiel dat er niet meer was.
Qua trimmen, afhankelijk van het vliegtuig en het weer kan je flink bezig zijn met trimmen tijdens het vliegen. Sowieso als je in het echt een GA vliegtuigje aan het rondvliegen bent wil je gewoon altijd zorgen dat je in trim bent, en dat vereist wel regelmatig wat kleine aanpassingen voor veranderende omstandigheden, zoals weer of simpelweg snelheid, hoeveelheid throttle, hoogte etc. FS2020 in de alpha/beta preview stelt ook standaard 50% fuel in geloof ik, en je moet ook een beetje de balans tussen tanks in de gaten houden zodat je niet constant naar één kant rolt. Voor mij voelt het allemaal wel redelijk authentiek in de sim, tenzij je met muiswiel gaat trimmen, dan maakt hij gewoon veel te grote wijzigingen. De standaard buttons op de Xbox Controller werken veel beter, meer granulair.
Ik heb nog een paar jaar op een kleine twin turboprop gevlogen en daar was je eigenlijk ook gewoon door de hele vlucht bezig met kleine trim aanpassingen. En dan switch je naar een wat meer moderne jet en heb je opeens niets meer te doen
Hoe doen jullie dat eigenlijk in de sim met trimmen? Ik vind het altijd zo onrealistisch aanvoelen.
Wat ik in een echt vliegtuig doe, is gewoon trimmen tot ik geen druk meer voel op de knuppel, maar met FS kan dat natuurlijk niet.
Daarom ben ik in de sim altijd meer bezig met trimmen omdat ik het gewoon niet goed krijg.
Dat vind ik eigenlijk een van de laatste dingen die nog totaal onrealistisch zijn. Die stomme veren in de knuppel. Die harde overgang in het midden tussen links/rechts (en voor/achter) heb je in het echt ook niet.
Zelfs in de tijd van force-feedback joysticks kon je niet zo trimmen - en had je ook niet dat 'lege' gevoel tijdens een stall! Toen ik het ding kocht, had ik er veel hoop in, maar het bleek niet meer te doen dan trilling tijdens schieten in militaire sims en stickshaking in jets enzo. (Ik heb hem wel maar heel kort gehad, dus wellicht deed ik wat fout)
Zoals mijn instructeur altijd zei: Het gaat niet om stick uitslag, het gaat om de druk die je geeft. In een sim mis ik die feedback wel.
Wat ik in een echt vliegtuig doe, is gewoon trimmen tot ik geen druk meer voel op de knuppel, maar met FS kan dat natuurlijk niet.
Daarom ben ik in de sim altijd meer bezig met trimmen omdat ik het gewoon niet goed krijg.
Dat vind ik eigenlijk een van de laatste dingen die nog totaal onrealistisch zijn. Die stomme veren in de knuppel. Die harde overgang in het midden tussen links/rechts (en voor/achter) heb je in het echt ook niet.
Zelfs in de tijd van force-feedback joysticks kon je niet zo trimmen - en had je ook niet dat 'lege' gevoel tijdens een stall! Toen ik het ding kocht, had ik er veel hoop in, maar het bleek niet meer te doen dan trilling tijdens schieten in militaire sims en stickshaking in jets enzo. (Ik heb hem wel maar heel kort gehad, dus wellicht deed ik wat fout)
Zoals mijn instructeur altijd zei: Het gaat niet om stick uitslag, het gaat om de druk die je geeft. In een sim mis ik die feedback wel.
[ Voor 51% gewijzigd door GekkePrutser op 24-07-2020 23:07 ]
ik heb hem zelf op mijn Hotas staan ... en ik trim hem altijd iets omhoog dus dat de neus omhoog komt..GekkePrutser schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:00:
Hoe doen jullie dat eigenlijk in de sim met trimmen? Ik vind het altijd zo onrealistisch aanvoelen.
Wat ik in een echt vliegtuig doe, is gewoon trimmen tot ik geen druk meer voel op de knuppel, maar met FS kan dat natuurlijk niet (zelfs in de tijd van force-feedback joysticks werkte dat niet zo - en had je ook niet dat 'lege' gevoel tijdens een stall!).
als ik dan met de hand gaat vliegen zorg ik dat de neus op de goede stand staat , en trim bij tot hij niet meer zakt of omhoog gaat
dan laat ik alles los en kijkt wat hij gaat doen .. Op een gegeven moment doe je dit automatisch en weet je hoe hij moet staan voor een goede trim
Maar ik zal snel zorgen dat ik hem op de AP heb staan en dan level blijven ... en dan gewon van het uitzicht genieten en met de Nav gewoon bij sturen of aan geven welke richting je wil dus mijn Joystick of Yoke raak ik eigenlijk niet meer aan
maar daarom wil ik ook snel die Saitec panels heben of wta anders zo dat ik ook gen muis meer hoeft te gebruiken maar dat ej echt aan de knoppen kan draaien
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 24-07-2020 23:07 ]
Op de Logitech G940 die ik thuis hebt staan werkt het anders nog best OK om te trimmen op de force feedback. Voor eerdere sims zoals FSX was er een mooie RealTrim addon waarmee je bijvoorbeeld de joystick/yoke in de positie hield waarbij je level vloog, knop indrukt en dan de joystick/yoke naar neutraal liet gaan en je was perfect in trim dan. Misschien komt iemand met iets dergelijks voor FS2020.
Er is een update uit voor MSFS en er is nu TrackIR support!!!!!!!!!! En het werkt perfect samen met de default cams: wat je ook doet, waar je ook gaat zitten (alt-arrows) of welke preset je ook gebruikt (ook drone): TrackIR blijft werken! Helemaal top!
dan kan VR ook niet lang meer duren ... misschien alleen het rond kijken maar niet met de VR sticks bedienen - maar het begin is ertup61 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:09:
Er is een update uit voor MSFS en er is nu TrackIR support!!!!!!!!!! En het werkt perfect samen met de default cams: wat je ook doet, waar je ook gaat zitten (alt-arrows) of welke preset je ook gebruikt (ook drone): TrackIR blijft werken! Helemaal top!
Wel een tekendat ze er mee bezig zijn
Ik gebruik ook nog steeds de MS force feedback 2 en kan eigenlijk prima trimmen daarmee. Als je bij helemaal nose down getrimd bent voel je de stick echt wel tegenwerken om level te blijven vliegen. Dus trimmen gaat prima. Is echt een top product van Microsoft btw. Maar zou voor dcs wel de thrustmaster warthog willen.
Vind het toch al vreemd dat er wel 100 sturen zijn met FFB maar een Hotas of Joystick .. je mag blij wezen als je er 2 kunt vinden
de enige die ik ken is inderdaad de MS force feedback 2 , maar er is volgens mij nog geen Yoke met FFB
de enige die ik ken is inderdaad de MS force feedback 2 , maar er is volgens mij nog geen Yoke met FFB
Geen FFB, maar de weerstand die zit op de Honeycomb yoke geeft het toch een extra diepgang. Je moet echt flink kracht zetten om full range van de pitch te gebruiken.
Wat ik doe is: als ik merk dat het vliegtuig bijvoorbeeld wil klimmen, trim naar beneden. Paar kleine tikjes, maar dat heeft weinig effect. Dan hou ik hem vast zodat het wat sneller gaat maar dan schiet hij weer te ver door zodat ik in een daling terechtkom.
Vervolgens probeer ik dat weer tegen te gaan door de andere kant op te trimmen zodat het vliegtuig de andere kant op gaat, maar dat gaat uiteindelijk ook weer te ver.
Moet dus allemaal wat subtieler
Vervolgens probeer ik dat weer tegen te gaan door de andere kant op te trimmen zodat het vliegtuig de andere kant op gaat, maar dat gaat uiteindelijk ook weer te ver.
Moet dus allemaal wat subtieler
wat ik soms ook wel is doet .. mijn flaps op 1 of 3 zetten dan gas wat minder en je trim iets omhoog
soms wil die dan net in evenwicht zijn ....
maar dan praat ik wel over een GA toestel
trouwens heb hier nog een mooie PDF gevonden over de basis van het vliegen ( NL) mischien kan deze ook inde opening gezet worden voor de nieuw komers
http://fsgg.nl/handleidin...0cursus%20vliegen%201.pdf
http://fsgg.nl/handleidin...0cursus%20vliegen%202.pdf
http://fsgg.nl/handleidin...0cursus%20vliegen%203.pdf
trouwens heb hier nog een mooie PDF gevonden over de basis van het vliegen ( NL) mischien kan deze ook inde opening gezet worden voor de nieuw komers
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 25-07-2020 00:32 ]
Flaps zijn niet echt bedoeld als trim hulp
. Als je de balans niet kunt vinden, pak dan de trim die je het dichtste bij balans brengt en fine tune vervolgens met vermogen
.
Inderdaad wordt die aerodynamica (pitch is speed en power is trim) nogal eens vergeten.
Ik zag ook in dat filmpje over de 0 Kts IAS op de cessna dat die piloot dat correct opnoemde.
Trimmen doe je met gas en niet met knuppel (fijn afstelling dan voor de goede orde)
P3D v4.5 doet dat gedrag aardig correct na (voor zover ik dat kan beoordelen dan, want wederom ik heb geen enkel uur motorvliegen in het echt :-) )
Ik zag ook in dat filmpje over de 0 Kts IAS op de cessna dat die piloot dat correct opnoemde.
Trimmen doe je met gas en niet met knuppel (fijn afstelling dan voor de goede orde)
P3D v4.5 doet dat gedrag aardig correct na (voor zover ik dat kan beoordelen dan, want wederom ik heb geen enkel uur motorvliegen in het echt :-) )
Naar de V/S indicator kijken en net zo lang bij trimmen tot die (bijna) niet meer beweegtGekkePrutser schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:00:
In other news: VATSIM voor FS2020 confirmed, vanaf release al!
Bedankt voor die handleidingen!ravw schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:17:
wat ik soms ook wel is doet .. mijn flaps op 1 of 3 zetten dan gas wat minder en je trim iets omhoog
Ik ga er dit weekend even naar kijken
Ja ik kwam ze tegen op het net dus dacht laat ik het hier maar even plaatsen voor de mensen die nieuw zijn en beginnen met fs2020
Iemand de TBM geprobeerd? Wordt misselijk van dat ding
misselijk ?? verklaar je nader want het lijkt me juist een heel goed vliegtuig om mee te vliegencracking cloud schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:54:
en is het alleen met de TBM dat je misselijk word ?
Want misschien dat je kan uitvinden waar het aanligt ? en dat doorgeven aan MS
Ik vlieg zelf Pilatus PC-12NG en de TBM vliegt als een natte krant in FS2020 vergeleken met de PC-12cracking cloud schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:54:
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Ik heb het doorgegeven aan MS. Als je klimt of hoogte wil houden met de autopilot dan zit hij continu te trimmen naar boven en beneden.
De sim mag wat mij betreft op dit vlak wel een 'cheat' functie krijgen.GekkePrutser schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:00:
Beetje hetzelfde als PMDG doet met de positie van de thrust-lever.
(Bijna) niemand heeft een gemotoriseerde thrust-lever dus hebben ze een hulpmiddel ingebouwd waarbij de stand van je thrust-lever wordt weergegeven op de EICAS. Zodat je er voor kunt zorgen dat voordat je auto-thrust uitschakelt je je eigen lever op het juiste niveau kunt zetten.
Dat zou met de trim natuurlijk ook kunnen. Een kleine cheat waarmee aan wordt gegeven welke druk er nog op de yoke zit.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Handige PDF's! Zoiets zocht ik een aantal jaar geleden! In plaats daarvan een paar vlieglessen bij de dichtstbijzijnde vliegschool gevolgd om de basisbeginselen onder de knie te krijgen. Risico daarvan is dat je er niet meer mee wilt stoppen. ;-)ravw schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:17:
Uiteindelijk de laatste jaren weinig gesimmed omdat het, behalve checklists en procedures oefenen, niet echt meehelpt aan een vliegopleiding. Maar met FS2020 ga ik het zéker weer oppakken, het ziet er gewoonweg te mooi uit!
Planes, trains and automobiles
daarom heb ik ze hier ook even geplaast en ik weet dat er nu ook veel beginnende mensne komen dus deze info kan heel goed zijn om te lezne als je nog geen ervaring met fliegen heb
ALs er een MODJE of de USer die de Start topic kan aanpassne even deze PDF jes er in kan zetten
en das noods ook in die andere FS topic
ALs er een MODJE of de USer die de Start topic kan aanpassne even deze PDF jes er in kan zetten
en das noods ook in die andere FS topic
Precies dat! Maar zodra VR komt in FS2020 zou ik het zeker een nieuwe blik geven want ik vind het zelf een stuk realistischer geworden met VR. En op die manier veel meer helpen bij de bekende oefeningen (rechthoekje vliegen met zijwind enzo).Speedy67 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:38:
[...]
Uiteindelijk de laatste jaren weinig gesimmed omdat het, behalve checklists en procedures oefenen, niet echt meehelpt aan een vliegopleiding. Maar met FS2020 ga ik het zéker weer oppakken, het ziet er gewoonweg te mooi uit!
Overigens was ik zelf met het 'echte' vliegen een beetje gedesillusioneerd. Het ging me te veel over de procedures, continu circuitjes oefenen in plaats van de omgeving verkennen enzo. Uiteindelijk ben ik gestopt omdat ik het zonde van het geld vond om alleen maar rondjes te vliegen.
Wat dat betreft vond ik zweefvliegen een stuk leuker. Veel minder procedure, veel meer uitdaging (thermiek zoeken). Maar waar ik toen woonde (en nu woon) wordt nauwelijks zweefgevlogen, en als het al gebeurt is het met vliegtuigstarts, geen lier. Dus veel duurder dan met lierstarts. Dan kan je qua kosten net zo goed motorvliegen.
@GekkePrutser
Even over die kosten. Daar heb ik toch een ander beeld bij.
Ik heb vanuit Hoogeveen gevlogen (ook in principe alleen sleepstarts, tenzij buiten openingsuren van het veld)
IN het begin is het misschien wat duurder, maar toen ik eenmaal mijn ZVB had maakte ik nog maar weinig starts en bijna elke start werd ik door sleepvlieger in een bel afgezet, waardoor aan het eind van mijn zweefvlieg carrière over 800 starts en 1200 uur beschikte (en daar zitten dus ook mijn opleidingsstarts van het begin in)>
Sleepstarts zijn inderdaad wat duurder dan lierstarts maar mijn ervaring is dat de Return on Investement juist weer hoger is dan bij een lierstart.
Maar goed, je moet wel even over de beginkosten heen en dat kan inderdaad een belemmering zijn.
Even over die kosten. Daar heb ik toch een ander beeld bij.
Ik heb vanuit Hoogeveen gevlogen (ook in principe alleen sleepstarts, tenzij buiten openingsuren van het veld)
IN het begin is het misschien wat duurder, maar toen ik eenmaal mijn ZVB had maakte ik nog maar weinig starts en bijna elke start werd ik door sleepvlieger in een bel afgezet, waardoor aan het eind van mijn zweefvlieg carrière over 800 starts en 1200 uur beschikte (en daar zitten dus ook mijn opleidingsstarts van het begin in)>
Sleepstarts zijn inderdaad wat duurder dan lierstarts maar mijn ervaring is dat de Return on Investement juist weer hoger is dan bij een lierstart.
Maar goed, je moet wel even over de beginkosten heen en dat kan inderdaad een belemmering zijn.
VR zou inderdaad een super toevoeging zijn. Maar ik heb begrepen dat dat nog even (af)wachten wordt...GekkePrutser schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:29:
[...]
Precies dat! Maar zodra VR komt in FS2020 zou ik het zeker een nieuwe blik geven want ik vind het zelf een stuk realistischer geworden met VR. En op die manier veel meer helpen bij de bekende oefeningen (rechthoekje vliegen met zijwind enzo).
Ik moet zeggen dat er vanaf het begin een redelijk gevarieerd lesprogramma is gerealiseerd. Take-off's, procedures, circuits en landingen zijn wel de dingen die je als eerste onder de knie wilt hebben. Ik ben blij dat ik uiteindelijk heb doorgezet, heb genoten van elke les. Binnen enkele maanden staat een check-out gepland op de Cessna 172, ik ga die met behulp van FS2020 alvast wat beter leren kennen. ;-) Die met de 'steam gauges' wordt het, dus ik heb op z'n minst de deluxe edition nodig.Overigens was ik zelf met het 'echte' vliegen een beetje gedesillusioneerd. Het ging me te veel over de procedures, continu circuitjes oefenen in plaats van de omgeving verkennen enzo. Uiteindelijk ben ik gestopt omdat ik het zonde van het geld vond om alleen maar rondjes te vliegen.
Zit er trouwens een glider in FS2020? Zweefvliegen staat nog wel op m'n to-do list om een keer te doen. Lijkt me een prachtige ervaring.Wat dat betreft vond ik zweefvliegen een stuk leuker. Veel minder procedure, veel meer uitdaging (thermiek zoeken). Maar waar ik toen woonde (en nu woon) wordt nauwelijks zweefgevlogen, en als het al gebeurt is het met vliegtuigstarts, geen lier. Dus veel duurder dan met lierstarts. Dan kan je qua kosten net zo goed motorvliegen.
Planes, trains and automobiles
Gliders staan op de wishlist, maar zitten er nog niet in (tenzij je de motor uitzet).
cracking cloud schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:12:
Gliders staan op de wishlist, maar zitten er nog niet in (tenzij je de motor uitzet).
en een Deadstick landig is erg leuk om te doen
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 25-07-2020 16:33 ]
Zo te zien zitten er geen freighters in het spel he? Had het wel leuk gevonden als er bijv een 747-8F in zat (überhaupt is dit het enige bestaansrecht van de 747-8).
Ik vloog in FSX veel met de PMDG 747-400, die was er in cargo variant, dus wellicht komt die ook wel naar deze versie. De cargo routes vind ik wel leuk omdat je soms op wat onbekendere vliegvelden komt en je (soms) nog wat korte stukjes vliegt. Als je een beetje realistische route wilt vliegen in de 747-8I zit je al snel aan een vliegtijd van 10 uur, daar heb ik ook niet altijd zin in.
Ik vloog in FSX veel met de PMDG 747-400, die was er in cargo variant, dus wellicht komt die ook wel naar deze versie. De cargo routes vind ik wel leuk omdat je soms op wat onbekendere vliegvelden komt en je (soms) nog wat korte stukjes vliegt. Als je een beetje realistische route wilt vliegen in de 747-8I zit je al snel aan een vliegtijd van 10 uur, daar heb ik ook niet altijd zin in.
@mvbo Tip. Koop Air Hauler 2 en richt je eigen Cargo Corp op.
Daarin kun je dan inderdaad een 747-8 in cargo uitvoering aanschaffen en AH2 zal cargo routes voor je genereren naar nog niet eerder bevlogen (of wel) airports.
Ik vind het vooral een uiterst waardevolle addon omdat het me dwingt om inderdaad vlucht voorbereiding serieus te nemen. Je accepteert een cargo run van A naar B en alles wat je moet doen om die vlucht succesvol te laten zijn regel je zelf.
AH2 monitoort ook je landing dus je wordt nog gedwongen om op de baan met een redelijk beperkte VSI neer te komen.
Daarin kun je dan inderdaad een 747-8 in cargo uitvoering aanschaffen en AH2 zal cargo routes voor je genereren naar nog niet eerder bevlogen (of wel) airports.
Ik vind het vooral een uiterst waardevolle addon omdat het me dwingt om inderdaad vlucht voorbereiding serieus te nemen. Je accepteert een cargo run van A naar B en alles wat je moet doen om die vlucht succesvol te laten zijn regel je zelf.
AH2 monitoort ook je landing dus je wordt nog gedwongen om op de baan met een redelijk beperkte VSI neer te komen.
net zo iets als fs passenger dsu alleen dan misschien met maar options
http://www.fspassengers.com/
hoop dat die voor fs2020 wat heb er vroeger veel plezier aan gehad..
met die schrreuwende mensen als je weer eens door slecht weer ging of als je weer iets vergeten was om te doen hahaha
dit zou eigenlijk standaard in fs moeten zitten
http://www.fspassengers.com/
hoop dat die voor fs2020 wat heb er vroeger veel plezier aan gehad..
met die schrreuwende mensen als je weer eens door slecht weer ging of als je weer iets vergeten was om te doen hahaha
dit zou eigenlijk standaard in fs moeten zitten
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 26-07-2020 12:14 ]
Misschien leuk om er straks bij te houden als ie uit is;
https://docs.google.com/d...2lziVOts/edit?usp=sharing
1800 locaties die de moeite waard zijn om even langs te vliegen
beetje het zelfde als deze dusSlickynl schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:10:
Misschien leuk om er straks bij te houden als ie uit is;
https://flightloc.com/map
Ja idd, kon ik niet! thxravw schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:17:
[...]
beetje het zelfde als deze dus
Ik zie dat Vancouver Island, Canada er ook in zit. Is dat voor de watervliegtuigen? 2 jaar geleden ben ik vanuit Vancouver per watervliegtuig naar Nanaimo gevlogen echt prachtig.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ze hebben er wel een paar airports hoor zo wel normaal als waterplanes en een zooi heliportsPierre schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:19:
Ik zie dat Vancouver Island, Canada er ook in zit. Is dat voor de watervliegtuigen? 2 jaar geleden ben ik vanuit Vancouver per watervliegtuig naar Nanaimo gevlogen echt prachtig.
Wikipedia: List of airports on Vancouver Island
Zo weer eens mijn Saitek spul aangesloten

maar het werk wel beter met de nieuwe drivers
moet hem nog even fijn turnen
gelijk weer even testen voor de komst voor fs2020
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 25-07-2020 20:49 ]
Bedankt voor de link! Ben nu bezig met een vlucht in de cub vanaf CYDF (Deer Lake op Newfoundland) naar Gros Morne National Park (#135 op die site). Zo gaaf om te doen!ravw schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:17:
[...]
beetje het zelfde als deze dus
Deer lake mooie omgeving ,..ik zit meestal aan de andere kant van canada .. meer richting New Colombia Alaska , Washington
Is ook heel mooi zeker als je met GA vliegt
met welke Cob vliegje ?
Is ook heel mooi zeker als je met GA vliegt
met welke Cob vliegje ?
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 25-07-2020 21:35 ]
Welke AP zit daar in ?cracking cloud schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:29:
Dat was de savage cub.
deze ?

want die andere CubCrafters X Cub heeft een Classcockpit
Wel leuk
nu je het over die Savage heb ... Bij die een word hij Zlin Savage Cub genoemt bij de andere site de Zlin Shock Ultra
[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 25-07-2020 23:52 ]
Geeneen. De GA's zonder glass panel hebben allemaal geen AP, voor zover ik weet.
Ik raak af en toe de draad hier een beetje kwijt, is dit nu het FS2020 forum of alles en nog wat op FS gebied?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Is er eigenlijk al iets bekend rond support voor keyboard, yoke, etc voor de versie op XBox Series X ?
Met wat ik gezien heb van FS2020 begint het enorm terug te kriebelen. Mijn FS ervaringen dateren nog van FS2004, die ik tot zo'n 2012 gespeeld heb of zo. Nu heb ik echt weer zin om de draad weer op te pikken met de nieuwe FS. Ik heb vroeger overigens enkel met een simpele flight joystick gespeeld die gebundeld zat met FS2004.
Grootste probleem is dat ik thuis geen enkele PC heb die zelfs maar aan de minimum requirements van FS2020 voldoet. Zijn ook allemaal laptops in huis. Dus ik dacht eerst aan een dedicated game PC, ook al omdat mijn zoontje ondertussen een tiener geworden is en ook meer en meer interesse in de PC krijgt (Roblox Studio, video editing voor YouTube...). Maar voor een ietwat deftige game PC ben je toch al snel €1500 kwijt, dus ik vroeg me af of een XSX dan geen waardig alternatief is. Al is de keerzijde natuurlijk dat je daar wel geen 'nuttiger' dingen kunt gaan op doen, zoals video editing, of huiswerk e.d. al heeft hij daar nu wel zijn midrange general purpose (geen GPU) laptop voor.
Met wat ik gezien heb van FS2020 begint het enorm terug te kriebelen. Mijn FS ervaringen dateren nog van FS2004, die ik tot zo'n 2012 gespeeld heb of zo. Nu heb ik echt weer zin om de draad weer op te pikken met de nieuwe FS. Ik heb vroeger overigens enkel met een simpele flight joystick gespeeld die gebundeld zat met FS2004.
Grootste probleem is dat ik thuis geen enkele PC heb die zelfs maar aan de minimum requirements van FS2020 voldoet. Zijn ook allemaal laptops in huis. Dus ik dacht eerst aan een dedicated game PC, ook al omdat mijn zoontje ondertussen een tiener geworden is en ook meer en meer interesse in de PC krijgt (Roblox Studio, video editing voor YouTube...). Maar voor een ietwat deftige game PC ben je toch al snel €1500 kwijt, dus ik vroeg me af of een XSX dan geen waardig alternatief is. Al is de keerzijde natuurlijk dat je daar wel geen 'nuttiger' dingen kunt gaan op doen, zoals video editing, of huiswerk e.d. al heeft hij daar nu wel zijn midrange general purpose (geen GPU) laptop voor.
Dit is het FS2020 topic, echter snapt niet iedereen dat en worden er allerlei irrelevante dingen besprokencbr600f4i schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:26:
Ik raak af en toe de draad hier een beetje kwijt, is dit nu het FS2020 forum of alles en nog wat op FS gebied?
dat zal wel minder zijn maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze geen AP hebben ..tup61 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:44:
[...]
Geeneen. De GA's zonder glass panel hebben allemaal geen AP, voor zover ik weet.
maar goed we zullen wel zien
het is dat je geen screenshot kan en mag plaatsten van de kockpits dan had ik het zo kunnen zien
De Cassna 172 zonder Class heeft het wel
[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 26-07-2020 12:18 ]
De cub heeft geen AP, maar die Savage Cub blijft verrassend goed hangen. Met alle andere GA kisten heb ik het probleem dat ze continu extreem afwijken naar links en lastig te trimmen zijn. Maar met de cub totaal niet.
Er zijn nog een paar andere vliegtuigen zonder autopilot.
[ Voor 14% gewijzigd door cracking cloud op 26-07-2020 12:37 ]
In de TBM kan je beter zonder AP vliegen. Werkt voor geen meter nog die autopilots. Dikke oscillaties continue.
klopt die Cub is echt super ... hij word niet voor niets de Super Cub genoemtcracking cloud schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:36:
De cub heeft geen AP, maar die Savage Cub blijft verrassend goed hangen. Met alle andere GA kisten heb ik het probleem dat ze continu extreem afwijken naar links en lastig te trimmen zijn. Maar met de cub totaal niet.
maar zo als ik al eerder schreef bij die cub moet je echt veel moeite doen om hem tegen de gond te krijgen
Alleen het landen is lastig ...
maar dat moet je even weten hoe je dat moet doen tail draggers zijn wat lastiger te landen
dat de andere uitwijken naar links vind ik vreemd , je zou toch zeggen dat ze afwijken naar rechts ivm de propellor ... dat is normaal
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 26-07-2020 13:26 ]
Het is juist andersom voor het gros van single engine prop toestellen. De prop draait met de klok mee (vanuit de piloot gezien) en veroorzaakt yaw naar links. En yaw veroorzaakt roll etc. Dus het is heel normaal dat je wat rechts voeten moet geven, voornamelijk bij takeoff en hogere power settings.ravw schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:15:
[...]
dat de andere uitwijken naar links vind ik vreemd , je zou toch zeggen dat ze afwijken naar rechts ivm de propellor ... dat is normaal
Tijdens cruise doorgaans minder, en dan kan de afwijking komen vanwege bijvoorbeeld een onbalans in de brandstof tanks. Veel kleinere toestellen hebben geen automatische crossfeed of iets dergelijks, en je moet zelf van tank switchen om balans te houden. Savage Cub heb ik nog niet echt bekeken.
Dit zijn trouwens twee verschillende modellen van dezelfde maker.ravw schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:39:
[...]
Wel leuk
nu je het over die Savage heb ... Bij die een word hij Zlin Savage Cub genoemt bij de andere site de Zlin Shock Ultra
[ Voor 15% gewijzigd door Propane op 26-07-2020 14:14 ]
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc