Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaXz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:34:
Ik vind dit een mooie kist, de Comanche 250 van A2A. Erg uitgebreid qua simulatie maar de prijs staat er ook naar, ruim 50 euro is een hoop geld.

[YouTube: An Addon Like No Other! | A2A Comanche 250 | Full Flight Review | Microsoft Flight Simulator]
Ja maar dit zijn ook vliegtuigen die je niet af en toe vliegt.
Vaak zijn dit toestellen gewoon je basis voor je MSFS of XPlane aan het worden
Net zo iets als PMDG/FENIX of in Xplane Toliss.
Ja die vliegtuigen kosten wat, maar je heb er zo veel meer plezier van dat ik het zijn prijs wel waard vind.
Als je een lange tijd met dit soort toestellen vliegt ga je echt niet meer terug naar de basis vliegtuigen.
Dan word het vaak een andere keuze naar een andere "real feel" aircraft.
En dus betekend dat je weer mag gaan smijten met geld.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:29
ravw schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:52:
[...]

Ja maar dit zijn ook vliegtuigen die je niet af en toe vliegt.
Vaak zijn dit toestellen gewoon je basis voor je MSFS of XPlane aan het worden
Net zo iets als PMDG/FENIX of in Xplane Toliss.
Ja die vliegtuigen kosten wat, maar je heb er zo veel meer plezier van dat ik het zijn prijs wel waard vind.
Als je een lange tijd met dit soort toestellen vliegt ga je echt niet meer terug naar de basis vliegtuigen.
Dan word het vaak een andere keuze naar een andere "real feel" aircraft.
En dus betekend dat je weer mag gaan smijten met geld.
Inderdaad, ik ben het al aan het vergelijken met een DCS vliegtuig, die zijn ook aan de dure kant maar je krijgt er een hoop voor terug. De Comanche lijkt mij tof om met Neofly mee te vliegen, ik zie dat die ook compatible is met OnAir, dus dat maakt hem nog meer de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaXz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:43:
[...]

Inderdaad, ik ben het al aan het vergelijken met een DCS vliegtuig, die zijn ook aan de dure kant maar je krijgt er een hoop voor terug. De Comanche lijkt mij tof om met Neofly mee te vliegen, ik zie dat die ook compatible is met OnAir, dus dat maakt hem nog meer de moeite waard.
Ja daarom je krijgt er gewoon veel meer voor terug.
Ik zelf heb dan voor Xplane 11/12 de Cessna 172SP Skyhawk (XP11) en de C172 NG DIGITAL (XP12) gekocht van AirfoilLabs.
Maar die zijn vergelijkbaar met die van A2A.

Maar door dat ze real zijn ben je ook wat voorzichtiger , want elk foutje word eigenlijk direct afgestraft.
Dus goed op je temp blijven letten , zorgen dat je de goede smeering en sparks gebruik en dat soort dingen.
Maar ook de vliegeigenschappen en de geluiden zijn vaak veel beter.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
ravw schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:53:
[...]

Ja daarom je krijgt er gewoon veel meer voor terug.
Ik zelf heb dan voor Xplane 11/12 de Cessna 172SP Skyhawk (XP11) en de C172 NG DIGITAL (XP12) gekocht van AirfoilLabs.
Maar die zijn vergelijkbaar met die van A2A.

Maar door dat ze real zijn ben je ook wat voorzichtiger , want elk foutje word eigenlijk direct afgestraft.
Dus goed op je temp blijven letten , zorgen dat je de goede smeering en sparks gebruik en dat soort dingen.
Maar ook de vliegeigenschappen en de geluiden zijn vaak veel beter.
Ik was al onder indruk dat de zuigers van de motor gesimuleerd worden en dat je die kan bijhouden op een tablet. Ook de walk around vind ik erg goed omdat het een belangrijk aspect is in de luchtvaart, zo'n controle mis ik wel bij de standaard vliegtuigen van FS2020.

Zijn er nog meer goede study level vliegtuigen voor 2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaXz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:20:
[...]

Ik was al onder indruk dat de zuigers van de motor gesimuleerd worden en dat je die kan bijhouden op een tablet. Ook de walk around vind ik erg goed omdat het een belangrijk aspect is in de luchtvaart, zo'n controle mis ik wel bij de standaard vliegtuigen van FS2020.

Zijn er nog meer goede study level vliegtuigen voor 2020?
GA is dit de enige.

Is voor mij ook een van de reden dat ik half overgestapt ben naar XPlane 12.
Daar heb je veel meer keuze in Study level planes.
Maar voor MSFS2020 is geloof ik alleen die van
Flysimware – Cessna 414AW Chancellor
Blackbird Simulations – Cessna 310R
Een beetje in de richting van redelijk real.

Maar nog niet zo uitgebreid als die van A2A

Dat met die zuigers en zo zien en controleren is leuk..
Dat heb ik dus in XP12 ook met de C172 NG DIGITAL van Airfoillabs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tMwwnSTGdv6_4pA95iFG49D2Uo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vWu8BqzZGTZXddRhD28aWzpA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdCftcISIoZx2EoRwFx9G2yZlPo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mVZtwXan09RRZMNvt3j8goKm.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSq-PucQbkD_Rip0QNhE-WRYTM8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OdHGeIVQQTS6uS17Dc6M6dot.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 15-01-2025 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 22:44
RaXz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:34:
Ik vind dit een mooie kist, de Comanche 250 van A2A. Erg uitgebreid qua simulatie maar de prijs staat er ook naar, ruim 50 euro is een hoop geld.

[YouTube: An Addon Like No Other! | A2A Comanche 250 | Full Flight Review | Microsoft Flight Simulator]
Kijk eens naar de Black Square Duke bundel (turbine en piston)
Voor FS termen erg uitgebreid en zeker het geld waard :Y

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:54:
[...]

Ja die is inderdaad ook goed.
Was ik nog vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Black Square Duke en Turbine Duke inderdaad, pracht kisten en twee motoren is altijd beter dan één zoals die A2A bak :P.

Tip, de Dukes werken ook prima in FS2024 lijkt het. Vanmiddag paar vluchtjes mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Propane schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:43:
Black Square Duke en Turbine Duke inderdaad, pracht kisten en twee motoren is altijd beter dan één zoals die A2A bak :P.

Tip, de Dukes werken ook prima in FS2024 lijkt het. Vanmiddag paar vluchtjes mee gedaan.
??

Ik heb de bundel via Contrail maar ik krijg ze niet geinstalleerd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
dierkx36 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:00:
[...]

??

Ik heb de bundel via Contrail maar ik krijg ze niet geinstalleerd ?
Ik heb de bundel van Just Flight. Installers daarvan gingen automatisch nog naar een oude FS2020 Community folder. Van daaruit gekopieerd naar de FS2024 Community folder en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
ravw schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:37:
[...]

GA is dit de enige.

Is voor mij ook een van de reden dat ik half overgestapt ben naar XPlane 12.
Daar heb je veel meer keuze in Study level planes.
Maar voor MSFS2020 is geloof ik alleen die van
Flysimware – Cessna 414AW Chancellor
Blackbird Simulations – Cessna 310R
Een beetje in de richting van redelijk real.

Maar nog niet zo uitgebreid als die van A2A

Dat met die zuigers en zo zien en controleren is leuk..
Dat heb ik dus in XP12 ook met de C172 NG DIGITAL van Airfoillabs
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Misschien dat ik wel overstap naar X Plane wanneer de ondersteuning voor FS2020 tot een einde komt, het is nog maar de vraag wat ervan over blijft en FS2024 trekt mij tot nu toe niet echt, het lijkt meer gericht te zijn op Xbox.

Zal wel vreemd zijn om na 40 jaar Flight Simulator af te moeten stappen.
dierkx36 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:54:
[...]

Die zien er ook erg gaaf uit, zo te zien ook best moeilijk. Nu moet ik erover denken of ik nou de Comanche of Duke ga nemen, beide lijken mij erg leuk. De Duke lijkt mij beter in het geval van career addons omdat je er meer mee kan vervoeren. Ik kan alleen niets vinden of de vliegtuigen compatible zijn met dergelijke addons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaXz schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:27:
[...]

Misschien dat ik wel overstap naar X Plane wanneer de ondersteuning voor FS2020 tot een einde komt, het is nog maar de vraag wat ervan over blijft en FS2024 trekt mij tot nu toe niet echt, het lijkt meer gericht te zijn op Xbox.

Zal wel vreemd zijn om na 40 jaar Flight Simulator af te moeten stappen.
Je hoeft niet afte stappen maar gewoon er naast draaien.
Doe ik dus ook.
Alleen houd er wel rekening mee dat X plane NIETS voorkauwt.
Dus het is kiezen van vliegtuig , vliegveld en je moet zelf maar zoeken hoe je naar het gewenste plek kom waar je heen moet.
Geen routerplanner in het programma zelf.
Dus via de FMC / MCDU .. Of g1000
Of gewoon opzicht.
Wel word bij veel vliegtuigen simbrief ondersteund.
Toliss zeker zelfde manier als Fenix
Maar goed dit is een betaalde addon.
Maar goed nu weer MSFS ..

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 16-01-2025 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
ravw schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:51:
[...]

Je hoeft niet afte stappen maar gewoon er naast draaien.
Doe ik dus ook.
Alleen houd er wel rekening mee dat X plane NIETS voorkauwt.
Dus het is kiezen van vliegtuig , vliegveld en je moet zelf maar zoeken hoe je naar het gewenste plek kom waar je heen moet.
Geen routerplanner in het programma zelf.
Dus via de FMC / MCDU .. Of g1000
Of gewoon opzicht.
Wel word bij veel vliegtuigen simbrief ondersteund.
Toliss zeker zelfde manier als Fenix
Maar goed dit is een betaalde addon.
Maar goed nu weer MSFS ..
Ik bedoelde meer dat de support voor 2020 op een gegeven moment gaat eindigen en Microsoft verwacht dat je overstapt naar 2024. Misschien loop ik een ietwat vooruit op de feiten, maar het is nog maar de vraag of je FS2020 offline kan spelen wanneer Microsoft de stekker eruit trekt. Of je het offline wil spelen is een tweede.

Vandaar dat ik erover denk om over te stappen naar X Plane omdat ik nog niet zeker weet of ik wel wil overstappen naar FS2024, de tijd zal het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaXz schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:38:
[...]

Ik bedoelde meer dat de support voor 2020 op een gegeven moment gaat eindigen en Microsoft verwacht dat je overstapt naar 2024. Misschien loop ik een ietwat vooruit op de feiten, maar het is nog maar de vraag of je FS2020 offline kan spelen wanneer Microsoft de stekker eruit trekt. Of je het offline wil spelen is een tweede.

[YouTube: Microsoft Flight Simulator - Online Mode Vs Offline Mode Comparison]

Vandaar dat ik erover denk om over te stappen naar X Plane omdat ik nog niet zeker weet of ik wel wil overstappen naar FS2024, de tijd zal het zeggen.
LOL die offline modes lijkt net of je naar een geupdate versie van FSX zit te kijken wat haal ik daar veel uit wat ook in FSX zit zeg . op sommige dingen na.

Maar inderdaad als MSFS2020 nog goed draait waarom ovestappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:49
Zo, de Winwing MCDU is besteld 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er!k schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 03:31:
Zo, de Winwing MCDU is besteld 😆
Hoe kom jij er zo snel op .. ben al vanaf 3 uur bezig om een order te plaatsen.
Zo nu staat mij order ook.
Heb even een paar uren geduurd maar hij staat.
Oja twee stuks ;)

[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 17-01-2025 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:21

Saven

Administrator

RaXz schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:38:
[...]
2024 is echt nog altijd een drama en dat gaat niet veranderen ben ik bang. Heel dat streaming idee is gewoon een grote cluserfuck. Je ziet constant textures in en out poppen, vooral als je van camera modes switcht. En je moet maar geluk hebben dat MS besluit om hoge resolutie textures e.d. te streamen, want een paar dagen terug was het weer feest met lage resolutie of ontbrekende textures.

En daar heb je dan een RTX 4090 voor :') Echt mega frustrerend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:01
Tsjonge Tsjonge

Die site van winwing ligt echt bijna plat.
Blijkbaar willen heel veel mensen die MCDU. Kom er (bijna) niet in.

Inmiddels staat hij out of stock in european warehouse en global en prijs is 99999 geworden.
Ik denk dat ik maar even afwacht,. :)

En uiteindelijk vandaag (vr 17/1) laat toch nog gelukt om een pre-order te plaatsen.
Gaat wel 45 + dagen duren voor levering maar goed de fenix kan de mcdu ook een ipad tonen dus ik hou het wel even uit tot die tijd

[ Voor 63% gewijzigd door killerbee1958 op 17-01-2025 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:55:
Tsjonge Tsjonge

Die site van winwing ligt echt bijna plat.
Blijkbaar willen heel veel mensen die MCDU. Kom er (bijna) niet in.
Ja het is drama , kies voor PRE ORDER niet voor PAY ORDER.
Google pay en PP zijn niet bereikbaar via hun , te veel aanvragen.
IK stond klaar om 3 uur vannacht om hem te bestellen.
pas vanmorgen om 8 uur kreeg ik hem compleet.
En bevestigt via mail dat ik de pre order had geplaatst.
Op facebook zijn ze ook niet mals op het handelen van WINWINGS ...
Zo veel reclame maken en dan niet 1 sec je server online kunnen houden op enkele mazzelaars na dan.

Ik vind dit niet meer mogen kunnen anno 2025.
Mijn ex werkgever geeft me al een officele waarschuwing als ik een koffie vlekje vergeet schoon te maken , of dat de koffie 5 min later komt.
Moet ik zo iets eens doen onder werktijd.
Nee dit is geen overmacht , dit hadden ze kunnen weten de belangstelling was groter dan bij de ETIS.
En daar ging die server al over zijn nek. :9

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 17-01-2025 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Heb de pre-order vannacht gedaan. Had ter voorbereiding al een account aangemaakt en een sneltoets naar de productpagina. Order staat er in, alleen geen mail ontvangen (outlook/hotmail), ook niet in spam. Momenteel staan de producten al op out of stock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er!k schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:31:
Heb de pre-order vannacht gedaan. Had ter voorbereiding al een account aangemaakt en een sneltoets naar de productpagina. Order staat er in, alleen geen mail ontvangen (outlook/hotmail), ook niet in spam. Momenteel staan de producten al op out of stock...
Account had ik al ivm die andere spullen die ik daar besteld had.
Maar het probleem lag in de regio setting als die op Europa had gestaan was ik binnen 20 sec klaar geweest. Maar die stond op wereldwijd... en dan betaal je 50 euro of zo meer voor bezorgkosten.
Ja dat gaan we niet doen.
En met die omgooien van world wide naar europa blijft hij vast lopen.
Elke keer die time out en andere rare dingen.
Mail moet je direct krijgen op het moment dat je hem goedkeurt.Dus dat ze hem bevestig hebben..
Daar krijg je dan ook de bevestiging voor je betaling op en dat ze na betaling hem de deur uit doen.
Hier die van mij Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARilBsdQFlFz20YEQGVLiKVN_cc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pxPrd6kb3p6sCAKGPAM5sqLs.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvTpY8M05ZOBGx59EVGicUeXpa8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3kzM3oybLEKY1N4kepfnyEbj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 17-01-2025 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Pff, voor niets zo vroeg m'n bed uitgekomen dus... Heb contact gehad en ze geven aan dat de pre-order goed staat, maar levertijd > 2 maanden en dat ik tzt een betaalmail krijg. Wanneer is de levertijd van jouw order?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:06
JimmyNL schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 01:03:
Even een update voor diegene die nog twijfelt in mission mode door te grinden voor de PC12. Ik heb sinds gisteren dit toestel en heb hem vandaag reeds terugverdiend. De opbrengsten zijn dus heel goed. Het aanbod van medium cargo missies is ook veel beter dan bij bijvoorbeeld vip charter én gaat ook de regio uit zodat je nieuw gebied ontdekt. Zo vloog ik van Italië naar Egypte naar Tripoli naar Abu Dabi en vervolgens terug naar Syrië en uiteindelijk via Ghaza naar Mykonos. Spannende airspace 🤡.
goed om te weten, wist niet dat er een Career mode zit in 2020 8) Ik was aan het sparen voor de PC-24 maar dan ga ik ook eerst voor de PC-12 _/-\o_

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er!k schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:55:
Pff, voor niets zo vroeg m'n bed uitgekomen dus... Heb contact gehad en ze geven aan dat de pre-order goed staat, maar levertijd > 2 maanden en dat ik tzt een betaalmail krijg. Wanneer is de levertijd van jouw order?
Staat niet in de mail maar iedereen is 2 maanden.
Beetje normaal bij deze lui.
Geeft niet hij staat in bestelling.
Komt wel een keer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:09
Ik heb de MCDU besteld via de Global shipping. Daar was die wel direct leverbaar(exc shipping en taxes).

Heeft een uur geduurd (zat om 3:00 klaar) om door alle foutmeldingen heen te komen maar uiteindelijk gelukt. Paypal werkte wel, maar ze werden gethrotteld dus je had mazzel nodig om er door heen te komen. Uiteindelijk betaald en status is nu ‘waiting for shipping’. Verwacht maandag dat die via fedex verstuurd is. Maar zien hoe snel de douane is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Dikkie schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:24:
Ik heb de MCDU besteld via de Global shipping. Daar was die wel direct leverbaar(exc shipping en taxes).

Heeft een uur geduurd (zat om 3:00 klaar) om door alle foutmeldingen heen te komen maar uiteindelijk gelukt. Paypal werkte wel, maar ze werden gethrotteld dus je had mazzel nodig om er door heen te komen. Uiteindelijk betaald en status is nu ‘waiting for shipping’. Verwacht maandag dat die via fedex verstuurd is. Maar zien hoe snel de douane is.
Blijkbaar wil je wel heel graag. Ik hoor graag als je hem ontvangen hebt wat de taxes en verzendkosten, bovenop de prijs was.
(ja ik ben echte hollander die niet graag meer betaald maar ik gun je van harte het plezier van het eerder in gebruik kunnen nemen van de MCDU)

Have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
Het valt niet mee om te vliegen in al die mist van de laatste dagen, vooral niet in een Cessna 152. Heel vaak krijg ik geen toestemming om te landen omdat het alleen IFR is en dan zet ik die melding maar uit en vraag opnieuw toestemming, om vervolgens op goed geluk te landen met behulp van de VFR map.

Momenteel met een tocht bezig om van vliegveld Hilversum te vliegen naar de Alpen, en ondertussen allemaal Neofly klussen oppakken die die richting op gaan. Ik zit erover te denken om dit vliegtuig te verkopen en een 172 te huren zodat ik ook ILS landingen kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voordeel van die 172 (icm G1000) is dat je je ook niet te pletter hoeft te vliegen tegen een berg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
Inderdaad, ik vlieg nu redelijk in de buurt van de Alpen en kneep hem soms wel met het vliegen in dichte mist, soms zag ik de grond wel erg dichtbij komen.

De laatste vlucht maar even met custom weather gevlogen, maar met regen en onweer om het mee te compenseren. Ook nog eens een goede landing gemaakt met redelijke kruiswind, dat was best spannend omdat ik mijn vliegtuig nog steeds niet heb verzekerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-04 07:18

Komt vrijdag gratis uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraagje ik heb nu al een paar weken geen MSFS2020 nu wilde ik hem weer even opstarten.
Maar als ik heb opstart gaat hij halve wegen het laden terug naar desktop ...
Wat kan het probleem zijn...
Oja kaal geen extra's er in ... alleen fenix en GSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@ravw ik heb dat wel eens gehad dacht ik als ik FS2020 direct opstartte via het bureaublad icoon (shortlink).
Via steam werkte het dan wel (jij gebruikt dacht ik ook steam?)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:52:
@ravw ik heb dat wel eens gehad dacht ik als ik FS2020 direct opstartte via het bureaublad icoon (shortlink).
Ik start hem via steam op... Maar hij start hij laat die updates gaat zoeken ziek, dan die blauwe lijn tot de helft en loopt die een heel klein stukje door en dan terug naar desktop.

MSFS2024 + XP12 doen het gewoon

Verder dan dit komt hij niet Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wG4Tmc9NXIWwX6LaILrQoP9D58g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D56ODEkna3nHicaXZKUTuoFj.jpg?f=fotoalbum_large

Ook al helemaal verwijderd en opnieuw geinstaleerd.

[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 01-02-2025 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
franssie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:52:
Het probleem is nu opgelost.....
MSFS 2020 stond in DRX12 op 0 en die heb ik even in de UserCfg aangepast naar 1 en nu loopt die wel..
:9
Heeft even geduurd maar hij loopt weer.

Dus nu weer alles updaten :9

En gelijk me rammen op de goede snelheid gezet die stonden 1 trap te laag.
Ja wel makkelijk zo AI die je even kan helpen met problemen oplossen. _/-\o_

Heb al behoorlijk wat tweaks gedaan met me pc

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 07-02-2025 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wie een goede snelle prive jet ........ bedoel turbo prop zoekt.
Piaggio P.180 van FlightFX's is echt gruwelijk.

Nu te koop in game store
Deze is het

https://msfsaddons.com/20...-simulator-on-february-6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:57:
Voor wie een goede snelle prive jet ........ bedoel turbo prop zoekt.
Piaggio P.180 van FlightFX's is echt gruwelijk.

Nu te koop in game store
Deze is het

https://msfsaddons.com/20...-simulator-on-february-6/
Is deze te gebruiken in 2024, weet je dat toevallig ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 27-04 22:12
dierkx36 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:38:
[...]

Is deze te gebruiken in 2024, weet je dat toevallig ?
Op de website die @ravw heeft gedeeld, staat het volgende: "compatible with both Microsoft Flight Simulator 2020 and 2024". Met andere woorden, het is geschikt voor gebruik in MSFS 2024 ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cx4_zHtEOfYCxYYDtLwOjIM89T8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eZQSTSR2KSQ5tjXIhanBFL6M.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Cariernb op 07-02-2025 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cariernb schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:43:
[...]

Op de website die @ravw heeft gedeeld, staat het volgende: "compatible with both Microsoft Flight Simulator 2020 and 2024". Met andere woorden, het is geschikt voor gebruik in MSFS 2024 ;)

[Afbeelding]
Ik heb hem in MSFS2020 gekocht ....
En even gekeken of ik hem ook kon streamen in MSFS2024 maar dat is dus nog niet.

Zal wel snel gebeuren.
Hoop dat het wel snel gebeurt want het is echt een heel gaaf toestel en veel options.

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 07-02-2025 22:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
Cariernb schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:43:
[...]

[Afbeelding]
Doodmoe en lichtelijk aangeschoten, dus gemist : thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
hoi,

ik kreeg vandaag een email van winwing dat mijn glareshield (3x0 https://eu.wiwingsim.com/view/goods-details.html?id=925) beschikbaar was.n

Toevallig slaagde ik er ook in om gisteravond een te bestellen dus ik heb nu de kans om er twee te laten leveren.

ik heb er natuurlijk geen twee nodig en wil ook niet scalpen maar als er iemand is die snel een glarewing wil hebben voor de winwing prijs van 297,38 dan kun je even via DM contact met me opnemen.

Ik heb 48 uur om de betaling van de tweede te doen. Daarna ga ik hem cancellen

Niet meer beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja heeft lang geduurd ... leuke Ryan air hub :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zojuist MSFS2020 maar gekocht.. 50% korting op Steam en ben het wachten op een min of meer stabiele ‘24 inmiddels wel zat…:)

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 22:24

Dani86

AeroGeek

Vraag aan team rood (mede AMD mensen), wat is de beste driver voor MSFS 2020?

Merk dat de performance sinds de laatste paar Radeon driver updates minder is geworden

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dani86 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:43:
Vraag aan team rood (mede AMD mensen), wat is de beste driver voor MSFS 2020?

Merk dat de performance sinds de laatste paar Radeon driver updates minder is geworden
(CHAT GPT geeft als antwoord.)

Op basis van recente community-discussies en gebruikerservaringen zijn er enkele AMD Radeon-driver versies die als stabiel en performant worden beschouwd voor Microsoft Flight Simulator 2020 (MSFS 2020):​

Adrenalin 21.11.3
Deze driver werd uitgebracht ter ondersteuning van de Game of the Year Edition van MSFS 2020 en wordt door meerdere gebruikers als zeer stabiel ervaren. Gebruikers melden minder crashes en een soepelere ervaring met deze versie.

Adrenalin 21.10.2
Sommige gebruikers beschouwen deze versie als een van de beste voor MSFS 2020, met verbeterde prestaties en stabiliteit.

Houd er rekening mee dat nieuwere drivers, zoals de 24.x-serie, nieuwe functies introduceren zoals HYPR-RX en FSR, maar deze kunnen mogelijk niet optimaal presteren met MSFS 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 22:24

Dani86

AeroGeek

ravw schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:48:
[...]

(CHAT GPT geeft als antwoord.)

Op basis van recente community-discussies en gebruikerservaringen zijn er enkele AMD Radeon-driver versies die als stabiel en performant worden beschouwd voor Microsoft Flight Simulator 2020 (MSFS 2020):​

Adrenalin 21.11.3
Deze driver werd uitgebracht ter ondersteuning van de Game of the Year Edition van MSFS 2020 en wordt door meerdere gebruikers als zeer stabiel ervaren. Gebruikers melden minder crashes en een soepelere ervaring met deze versie.

Adrenalin 21.10.2
Sommige gebruikers beschouwen deze versie als een van de beste voor MSFS 2020, met verbeterde prestaties en stabiliteit.

Houd er rekening mee dat nieuwere drivers, zoals de 24.x-serie, nieuwe functies introduceren zoals HYPR-RX en FSR, maar deze kunnen mogelijk niet optimaal presteren met MSFS 2020.
Ja dat zijn oude drivers + welke GPT is dat met welke dataset.

Ik ben benieuwd naar onze lokale GoT flightsim community ervaringen

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dani86 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:55:
[...]

Ja dat zijn oude drivers + welke GPT is dat met welke dataset.

Ik ben benieuwd naar onze lokale GoT flightsim community ervaringen
Klopt maar die hij heeft het onderaan ook over de nieuwe ...
Ik gebruik de online versie geen app van Chatgpt. (GPT-4o)

Pagina: 1 ... 341 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc