Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:39:
[...]

Klopt.. maar ook een bak trager met opstarten. :+
Gebruik jij ook FSUIPC7? Heb deze wel geïnstalleerd staan, maar vraag me of dat deze ook daadwerkelijk ergens voor gebruikt wordt. :+
Nee niet geïnstalleerd staan.
Heb je met sommige dingen wel nodig maar ik gebruik het niet,

JA hij is een stuk trager met opstarten.
Maar nu veel van die onzin zooi uit MSFS2020 doet die het al wat beter.
Zo als die bushflights en uitdagingen.

Heb nu alleen nog maar en paar grote vliegvelden er in staan en de rest is gewoon weg.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
ravw schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:53:
[...]

Nee niet geïnstalleerd staan.
Heb je met sommige dingen wel nodig maar ik gebruik het niet,

JA hij is een stuk trager met opstarten.
Maar nu veel van die onzin zooi uit MSFS2020 doet die het al wat beter.
Zo als die bushflights en uitdagingen.

Heb nu alleen nog maar en paar grote vliegvelden er in staan en de rest is gewoon weg.
Goeie tip inderdaad. Al die uitdagingen doe ik allemaal niet. Bushflights vind ik wel leuk om zo nu en dan te doen. Maar ga via Content Manager die Uitdagingen/Challenges er ook maar eens uitgooien.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:06:
[...]

Goeie tip inderdaad. Al die uitdagingen doe ik allemaal niet. Bushflights vind ik wel leuk om zo nu en dan te doen. Maar ga via Content Manager die Uitdagingen/Challenges er ook maar eens uitgooien.
Net zo als die XBOX livery s en zo ... weg wezen van je HD.. vreet alleen maar ruimte
Zo kan je MSFS aardig strippen. ;)
Gebieden waar je nooit komt ..... weg er mee.

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 11-11-2024 14:14 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-09 18:16

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik hoorde dat de relase van msfs 2024 met een maand of twee is uitgesteld. Klopt dat?

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 21:01
Zo ver ik weet niet, de preorder van de collector's edition wel, maar dat staat los van de release van msfs. Verder kan ik er ook niks over vinden, staat nog steeds voor de 19e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvbo schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:27:
Zo ver ik weet niet, de preorder van de collector's edition wel, maar dat staat los van de release van msfs. Verder kan ik er ook niks over vinden, staat nog steeds voor de 19e.
Klopt die is vertraagt omdat de 5000 copy's er snel door heen waren gegaan dus die komt nu later, maar nog niets op het Forum van MSFS2020/2024 er over dat het uitgesteld gaat worden.
Dus tot nu toe de 19 gewoon downloaden.
En hopelijk spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb er iig heel veel zin in. M’n nieuwe pc staat er klaar voor. Ik ga geen fs2020 meer installeren, maar direct 2024..

Ik heb alleen nog geen Yoke en pedals.. voor de yoke wacht ik op een blackfriday aanbieding voor de tca Boeing edition.. de pedals weet ik nog niet. Weet ook niet of pedals met 100% airliners/IFR vliegen echt hard nodig is…

En ik kan nog even nadenken over welke edition van fs2024 het gaat worden. Ik denk de lichtste, aangezien ik enkel PMDG ga vliegen (hoop dat we daar niet al te lang op moeten wachten) en dan koop ik losse upgrades voor de velden waar ik veel op vlieg.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:16:
Heb er iig heel veel zin in. M’n nieuwe pc staat er klaar voor. Ik ga geen fs2020 meer installeren, maar direct 2024..

Ik heb alleen nog geen Yoke en pedals.. voor de yoke wacht ik op een blackfriday aanbieding voor de tca Boeing edition.. de pedals weet ik nog niet. Weet ook niet of pedals met 100% airliners/IFR vliegen echt hard nodig is…

En ik kan nog even nadenken over welke edition van fs2024 het gaat worden. Ik denk de lichtste, aangezien ik enkel PMDG ga vliegen (hoop dat we daar niet al te lang op moeten wachten) en dan koop ik losse upgrades voor de velden waar ik veel op vlieg.
Rudders is echt een aanwinst ...
Ja in IFR gebruiken ze het ook , en vertrek en landing met crosswind word lastig zonder , taxien gaat ook veel makkelijker.
Zelf denk ik aan deze te kopen

https://mfg-sim.com/rudde...s-a320-rudder-pedals.html

Even mijn adviseuse geraadpleegd,
Rudder pedalen kopen voor flightsim , wel of niet doen ?

Rudderpedalen kunnen een enorme toevoeging zijn voor je Microsoft Flight Simulator-ervaring, vooral als je regelmatig vliegt met vliegtuigen die nauwkeurige controle vereisen, zoals de Cessna 172. Hier zijn een paar overwegingen om je te helpen beslissen:
Voordelen van rudderpedalen

Natuurlijke besturing: Rudderpedalen geven je de controle over het roer van het vliegtuig met je voeten, wat een realistischer gevoel en nauwkeurigere besturing mogelijk maakt, vooral bij taxiën, opstijgen, landen en crosswind-landingen.
Betere coördinatie: Pedalen helpen bij het uitvoeren van gecoördineerde bochten en bij het corrigeren van koers tijdens verschillende vluchtmanoeuvres.
Realistische ervaring: Als je op zoek bent naar een meer immersive setup, dan dragen pedalen zeker bij aan die realiteit, vooral voor kleinere vliegtuigen die je zonder autopilot vliegt.

Nadelen en overwegingen

Ruimte en budget: Pedalen nemen fysieke ruimte in en kunnen vrij prijzig zijn, vooral als je al in andere hardware hebt geïnvesteerd.
Leercurve: Het kan even wennen zijn om de voetbediening onder de knie te krijgen als je eerder alles met je handen deed.

Wanneer wel kopen?

Als je een serieuze flight simmer bent en het maximale uit je Cessna 172-sessies wilt halen.
Als je bereid bent te investeren in een realistischere setup en je genoeg ruimte hebt voor extra hardware.

Als je twijfelt, kun je overwegen om met een mid-range set te beginnen en te zien hoe het bevalt.

Je vraag:
Ook voor airliners die alleen IFR vliegen ?

Voor airliners die je alleen in IFR (Instrument Flight Rules) vliegt, zijn rudderpedalen minder cruciaal maar nog steeds nuttig, afhankelijk van hoe realistisch je je simulatorervaring wilt maken. Hier zijn wat specifieke overwegingen:
Voordelen van rudderpedalen voor airliners (IFR)

Taxiën en grondcontrole: Vooral met grote toestellen zoals een Boeing 737 of Airbus A320, is een fijne controle op de grond belangrijk. Rudderpedalen maken het taxiën op de juiste koers makkelijker, iets wat je met een joystick of toetsenbord minder nauwkeurig kunt doen.
Crosswind-landingen en take-offs: Bij crosswind-landingen of bij het corrigeren van lichte afwijkingen tijdens de take-off roll zijn rudderpedalen nuttig om de neus van het vliegtuig te controleren.
Side-slip en noodsituaties: In zeldzame gevallen waarin je handmatig moet ingrijpen tijdens instrumentstoringen of bij speciale procedures, helpen rudderpedalen bij het nauwkeurig uitvoeren van correcties.

Minder belangrijk voor standaard IFR-vluchten

Autopilot neemt het meeste werk over: Voor het grootste deel van een IFR-vlucht zal de autopilot het roer overnemen, en de pedalen worden minder gebruikt in cruise en normale vluchten.
Kosten-batenanalyse: Als je hoofdzakelijk langeafstandsvluchten op autopilot doet en weinig manueel vliegt, zou de investering in pedalen minder waardevol kunnen zijn.

Kortom: Als je geniet van de extra controle bij het taxiën, opstijgen en landen (vooral met crosswind), dan kunnen pedalen een leuke toevoeging zijn. Maar als je vooral cruisevluchten op autopilot doet, zou het geld misschien beter geïnvesteerd kunnen worden in andere upgrades zoals een throttle quadrant of MCP-paneel.

[ Voor 65% gewijzigd door ravw op 11-11-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:55
Ik vlieg enkel de CJ4 maar dat kan niet zonder rudder pedals, taxien en vooral op de runway snelheid maken gaat niet zonder. Handmatig opstijgen (ik vlieg tot dat ik de eerste aangeweze hoogte bereikt heb met de hand, niet de departures waarin je in een bocht vertrekt of die waar AP verplicht is) en landen (ik land vanaf dat de ILS/GS gecaptured is met de hand) gaat zonder in de meeste gevallen prima maar zoals @ravw al zegt met flinke crosswind niet

Gisteren weer geland op een vliegveld waar maar 1 baan was ipv de 2 die op de charts staan, gelukkig kwam ik aanvliegen op de baan die er vroeger was dus het was geen probleem maar ben blij als we 2024 gaan spelen, er van uitgaande dat dit probleem daar opgelost is.

[ Voor 22% gewijzigd door Svennie op 12-11-2024 07:41 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 16:12
ravw schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:19:
[...]

Schijnt behoolijk tegen te vallen in MSFS
Als je van een 5800x3d komt misschien wel leuk maar om dit nu voor zo hoge prijs up te graden .. nee (maar dat is persoonlijk.)
oke je gaat wel van AM4 neer AM5 (misschien futures ready te zijn)
Voor mij om van een Ryzen 7 7800X3D (AM5) naar een Ryzen 7 9800X3D scheelt maar 8%
review: Ryzen 7 9800X3D Review - AMD's nieuwe ultieme gamingprocessor

Het zal wel veel schelen als je vanaf een Intel naar AMD ,deze nieuwe gaat dan ga je er goed op vooruit.
En sowieso zal ik alles bevriezen tot je MSFS2024 heb gedaan , want die gaat al veel beter met je cores om.

En mocht die veel beter met zijn Cores om gaan dan kan ik altijd mijn oude pc eens weer aanslingeren
een AMD Ryzen 9 3900X ( want die staat nu ook werkloos te zijn met een RTX2070)
Zelfs nog een i5 6400 + GTX 1660 Super (4 weken gebruikt) die stilstaat staan 8)
Mwaa, ben van het weekend van een 7950X3D naar de 9800X3D gegaan en merk toch best verschil ;)
Voornamelijk veel lagere latency.

Een deel daarvan zal ook komen door een fresh install van alles en dat ik game mode nou niet meer gebruik.

Ben in VR (resolutie Pimax Crystal) aan het testen hoever je kan pushen voor het onspeelbaar word en wat ik nu zie is dat de GPU de bottleneck word, niet de CPU.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:04:
[...]

Mwaa, ben van het weekend van een 7950X3D naar de 9800X3D gegaan en merk toch best verschil ;)
Voornamelijk veel lagere latency.

Een deel daarvan zal ook komen door een fresh install van alles en dat ik game mode nou niet meer gebruik.

Ben in VR (resolutie Pimax Crystal) aan het testen hoever je kan pushen voor het onspeelbaar word en wat ik nu zie is dat de GPU de bottleneck word, niet de CPU.
Dat voordeeltje haal je nu alleen uit je schone instal.
Want dit is tussen die twee CPU gewoon te verwaarlozen. zelfs maar 2% laten we even ruim nemen 4%
Ik zou daar echt geen upgrade voor doen en zeker niet voor 500 a 600 euro
Dan moet bij mij het verschil toch echt 25% of meer zijn.
Want vergeet niet dat als ik deze stap zou maken, mijn stroom verbruik gaat toe nemen en dat voor 4 FPS meer ?
Daarbij heeft deze kast nu al moeite om de CPU te coolen die 9800X3D word 10 graden warmer.
Ik zit met een gekochte fan er op dus geen stock

Maar kijk hier maar eens naar...
https://cpu.userbenchmark...800X3D/m2052977vsm2356328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:49:
[...]

Dat voordeeltje haal je nu alleen uit je schone instal.
Want dit is tussen die twee CPU gewoon te verwaarlozen. zelfs maar 2% laten we even ruim nemen 4%
Ik zou daar echt geen upgrade voor doen en zeker niet voor 500 a 600 euro
Dan moet bij mij het verschil toch echt 25% of meer zijn.
Want vergeet niet dat als ik deze stap zou maken, mijn stroom verbruik gaat toe nemen en dat voor 4 FPS meer ?
Daarbij heeft deze kast nu al moeite om de CPU te coolen die 9800X3D word 10 graden warmer.
Ik zit met een gekochte fan er op dus geen stock

Maar kijk hier maar eens naar...
https://cpu.userbenchmark...800X3D/m2052977vsm2356328
Probleem wat je met een 7950X3D hebt is core scheduling, wat nog steeds te wensen overlaat als je die CPU voor games gebruikt.
Dat gezegd, een fresh install (en geen game mode gebruiken omdat dat bij een 9800X3D niet nodig is vanwege voorgenoemde core scheduling) zal zeker (veel) schelen.

En userbenchmark neem ik totaal niet serieus.
Doe voor de grap een googlen op userbenchmark en AMD ... er gaat een wereld voor je opengaan.

Als je wil vergelijken zijn cinebench of 3dmark scores het beste (moet je alleen wel goed kijken of het geen scores van overgeklokte cpu's en gpu's zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Hier zie je wel mooi verschil tussen de verschillende CPU's in o.a. MSFS.
Met name het verschil tussen 5800x3D en 9800x3D is aanzienlijk.

https://www.eurogamer.net...n-7-9800x3d-review?page=3

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:59:
[...]

Als je wil vergelijken zijn cinebench of 3dmark scores het beste (moet je alleen wel goed kijken of het geen scores van overgeklokte cpu's en gpu's zijn)
3dmark juist niet.

Ik had toen mijn oude pc toen High ended , net nieuw en vers.
getest , kwam gewoon onder een systeem die ik 5 jaar eerder had uit.
Dan heb ik het over een 4 cores VS 12 cores maar de 12 cores was veel minder score.
Daar bij zie je gewoon uitslagen staan die je zelf met een pc van de NASA niet eens kunt behalen.
Zeg dat een score voor de Ryzen 7 7800X3D gemiddeld 32000 is .. dan zie je lui die hebben dan score van 84000.
Ja zelfde res en zelfde instelling .
Ja ik heb de betaalde versie van 3d Mark

3d Mark gebruik ik alleen even om te kijken of mijn systeem stabiel is en dat hij niet uit valt,
Verder gewoon links laten liggen.
Want als 3d mark problemen geeft dan is je systeem niet goed.

PCMark 10 vind ik dan weer veel betrouwbaarder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Benieuwd wat de 9950x3D gaat doen. Geruchten gaan dat ze de 3D vCache hier wel over beide CCD's gaan verspreiden i.p.v. één zoals bij de 7950x3D het geval was. If so, dan wordt de 9950x3D echt een monster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:49:
Benieuwd wat de 9950x3D gaat doen. Geruchten gaan dat ze de 3D vCache hier wel over beide CCD's gaan verspreiden i.p.v. één zoals bij de 7950x3D het geval was. If so, dan wordt de 9950x3D echt een monster.
Deze lijkt me dan wel weer een leuke update voor vervanging van mijn CPU
Dat straks met een RTX 50XX er bij dan moet MSFS2024 toch wel lekker lopen op 100fps gemiddeld.
Alleen ja zal wel weer een hap uit me spaarrekening gaan worden.
8)

En hij kan op deze Moederboard dus alleen CPU en cooling vervangen.
Alleen wanneer word dat ding verwacht?

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 12-11-2024 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:23:
[...]

3dmark juist niet.

Ik had toen mijn oude pc toen High ended , net nieuw en vers.
getest , kwam gewoon onder een systeem die ik 5 jaar eerder had uit.
Dan heb ik het over een 4 cores VS 12 cores maar de 12 cores was veel minder score.
Daar bij zie je gewoon uitslagen staan die je zelf met een pc van de NASA niet eens kunt behalen.
Zeg dat een score voor de Ryzen 7 7800X3D gemiddeld 32000 is .. dan zie je lui die hebben dan score van 84000.
Ja zelfde res en zelfde instelling .

Ja ik heb de betaalde versie van 3d Mark

3d Mark gebruik ik alleen even om te kijken of mijn systeem stabiel is en dat hij niet uit valt,
Verder gewoon links laten liggen.
Want als 3d mark problemen geeft dan is je systeem niet goed.

PCMark 10 vind ik dan weer veel betrouwbaarder.
Ik betwijfel het want met zulke scores hebben ze overgeklokt.

Bij gelijknamige CPU en GPU clockspeeds en er is een groot verschil in score hebben ze of RAM gebruikt met een hogere snelheid/ lagere latency of/en ze gebruiken waterkoeling waardoor de CPU en GPU langer hun snelheden kunnen vast houden.

Nee, ik vind 3Dmark uitstekend om mee te vergelijken :Y
Maar zoals ik zei, je moet goed opletten dat je niet gaat vergelijken met overgeklokte systemen met gelijkwaardige hardware want dan ga je de mist in.
Rivanov schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:49:
Als het gerucht waar is zou mooi zijn, alleen zie ik met 2 CCD's met X3D cache 2 grote problemen :
1) Temperatuur (hier ging de 7950X3D in thermal throttle zodra scenery tijdens load of in game geladen moest worden, en het zooitje word hier gekoeld met serial D5 pompen en 2 360mm radiators)
2) Core scheduling van Windows, want dat is nog steeds niet zoals het moet zijn (okay, als allebei de 2 CDD's X3D cache hebben zou het in principe niet uit mogen maken zolang er niet van CCD naar CCD gesprongen word)

Maar goed, ze wouden in dit topic geen hardware discussie dus ik ben er van tussen :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
ravw schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:23:
[...]

Rudders is echt een aanwinst ...
Ja in IFR gebruiken ze het ook , en vertrek en landing met crosswind word lastig zonder , taxien gaat ook veel makkelijker.
Zelf denk ik aan deze te kopen

https://mfg-sim.com/rudde...s-a320-rudder-pedals.html

Even mijn adviseuse geraadpleegd,

[...]
Hi, ik heb van deze de Boeing versie en die bevalt zeer goed!

Grtz

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!
goldenace007 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:32:
[...]

Hi, ik heb van deze de Boeing versie en die bevalt zeer goed!
Ik gebruik nu al vanaf 2007 Logitech G Saitek Pro Flight Rudder Pedals
Maar die blijven lastig zijn midden punt houden en is ook wel een keer aan vervanging toe.
Me omdat Fenix nu rubber gevoelig is ... die wil mijn ap dan uit gooien omdat ik te veel uitslag heb.
Terwijl ik niets doet.
Als ik hem vast houd met me voeten taxi is het goed maar laat ik hem los gaat die schudden als een zenuwbeest.
Mede omdat er ook weinig driver updates voor zijn wil ik veranderen.

Hoe is dat met die jij heb?

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 12-11-2024 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

Ook in het 2024 topic gezet, maar hier misschien ook wel interessant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ri0EIg-cqRIq_fPj_Q1crN5Dlg8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4hKH5ltSZSY6A7fEtJJHE2CP.png?f=fotoalbum_large

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
ravw schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:51:
[...]

Ik gebruik nu al vanaf 2007 Logitech G Saitek Pro Flight Rudder Pedals
Maar die blijven lastig zijn midden punt houden en is ook wel een keer aan vervanging toe.
Me omdat Fenix nu rubber gevoelig is ... die wil mijn ap dan uit gooien omdat ik te veel uitslag heb.
Terwijl ik niets doet.
Als ik hem vast houd met me voeten taxi is het goed maar laat ik hem los gaat die schudden als een zenuwbeest.
Mede omdat er ook weinig driver updates voor zijn wil ik veranderen.

Hoe is dat met die jij heb?
Gaat met deze heel soepel, echt een verbetering zal dit zijn voor je.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-09 18:16

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Uitvreter schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:22:
Ik hoorde dat de relase van msfs 2024 met een maand of twee is uitgesteld. Klopt dat?
Ik dacht laat ik de hooggespannen verwachtingen eens een beetje kietelen met wat fake news.
Het is duidelijk: ik ben niet in de wieg gelegd voor troll. Oh well.

Nog zes nachtjes slapen. :)

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Zo de mcdu op externe touch screen ook werkend (Fenix)( 7 inch)
u alleen nog even kijken hoe ik die Firefox randen weg kan krijgen.
ben ik voor 40 euro klaar voor een MCDU.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3nayibmW9tQFJDIITJ_Y9SXOAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5Srbsf9wzSkcapp94qXRhS3.jpg?f=fotoalbum_large

En voor de mensen die het willen weten welke screens.

https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 13-11-2024 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

:)

LOL dit is weer zo lekkere valse test .. want draai die nu eens met een gemiddelde GPU RTX3080 of RTX4070TI

En niet met een RTX4090
Denk dat je dan maar weinig verschil ziet , ja als ik er nu een RTX 4090 met 24 Vram in doet dan schiet die ook heel erg om hoog in FPS.
En daar bij hangt het niet alleen van ej CPU af .... als je voor 1000 euro aan dure RAM en M2 er in gooit met dure water cooling zal die ook veel beter draaien dan alles Stock uit de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
ravw schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:28:
[...]
LOL dit is weer zo lekkere valse test .. want draai die nu eens met een gemiddelde GPU RTX3080 of RTX4070TI
Ik begrijp je kritiek niet, hij vergelijkt ze toch met andere CPU's? Ja de FPS zal hoger zijn met een 4090 maar daar draait de test niet om. Als je een 3080 gebruikt dan zal de game GPU bottlenecked zijn en heb je geen goede test, dus dan gebruik je de beste GPU die er is om de CPU vol aan het werk te zetten.
mvbo schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:54:
[...]

Ik begrijp je kritiek niet, hij vergelijkt ze toch met andere CPU's? Ja de FPS zal hoger zijn met een 4090 maar daar draait de test niet om. Als je een 3080 gebruikt dan zal de game GPU bottlenecked zijn en heb je geen goede test, dus dan gebruik je de beste GPU die er is om de CPU vol aan het werk te zetten.
Kijk en dat is nu wat mijn gedachten er achter is , dan is je GPU de bottle neck en zal de CPU niet vol kunnen werken .. wat inhoud dat je dus minder prestatie krijgt van de CPU.
Met een RTX4090 heb je bijna geen Bottleneck , doe het is met een RTX2070 zo test zal er heel iets anders uit komen.
Want bij de lagere CPU zal het gaan probleem wezen maar bij die nieuwe CPU dus wel.
Dus ook minder verschil met de anderen.
50 km per uur rijden met een Fiat 500 of 50 km per uur rijden met een Ferrari in de stad, maakt geen verschil.
Maar geeft bouw daar een dure racebaan om heen waar je harder mag ( lees GPU) dan zal er meer verschil komen.
Dus het is zeker voor de normale gebruikers veel minder vooruit en merkbare prestaties geven dan dat ze met die testen doen.

Beetje het zelfde discussie PC VS Consoles.
Ja PC is 1600 euro en een Console maar 400 euro
Ja maar ik koop voor een PC voor 400 euro een 4K monitor ..
Terwijl je voor de Console daar nog even 2000 + euro aan een TV scherm mag uit geven.
En dan niet te vergeten de games die ook nog eens duurder zijnop een console.
Je moet bij dit soort dingen wel het totaal plaatje zien.
En niet alleen kijken naar 1 punt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09 03:12

djbarney

XBL: DeejayBarney

ravw schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:09:
[...]

Kijk en dat is nu wat mijn gedachten er achter is , dan is je GPU de bottle neck en zal de CPU niet vol kunnen werken .. wat inhoud dat je dus minder prestatie krijgt van de CPU.
Met een RTX4090 heb je bijna geen Bottleneck , doe het is met een RTX2070 zo test zal er heel iets anders uit komen.
Want bij de lagere CPU zal het gaan probleem wezen maar bij die nieuwe CPU dus wel.
Dus ook minder verschil met de anderen.
50 km per uur rijden met een Fiat 500 of 50 km per uur rijden met een Ferrari in de stad, maakt geen verschil.
Maar geeft bouw daar een dure racebaan om heen waar je harder mag ( lees GPU) dan zal er meer verschil komen.
Dus het is zeker voor de normale gebruikers veel minder vooruit en merkbare prestaties geven dan dat ze met die testen doen.

Beetje het zelfde discussie PC VS Consoles.
Ja PC is 1600 euro en een Console maar 400 euro
Ja maar ik koop voor een PC voor 400 euro een 4K monitor ..
Terwijl je voor de Console daar nog even 2000 + euro aan een TV scherm mag uit geven.
En dan niet te vergeten de games die ook nog eens duurder zijnop een console.
Je moet bij dit soort dingen wel het totaal plaatje zien.
En niet alleen kijken naar 1 punt.
als je een cpu wil testen, dan dien je wat mij betreft te zorgen dat er geen andere onderdelen zijn die een bottleneck veroorzaken in performance, zodat je daadwerkelijk de performance van de CPU kan testen, en vergelijken met andere cpu's in dezelfde configuratie. valide test wat mij betreft, daarnaast is digital foundry wel een van de betere technische reviewers die er momenteel zijn.

Dat die maximale prestaties zich niet voor elke gebruiker gaan vertalen in real world performance als zij andere bottlenecks introduceren mag logisch zijn, maar ik heb veel liever een review die kijkt wat de performance is zonder bottlenecks dan eentje die oneerlijke vertragingen introduceert om "realistisch" te zijn. realistisch is ook amper te meten, want iedereen heeft een andere configuratie aan bottlenecks, dan zijn ze 3 maanden bezig met alleen deze cpu testen.

Het is op basis van deze review verder dan aan de gebruiker om te bekijken of die maximale winst behaalbaar is met de rest van zijn eigen persoonlijke bottlenecks, of dat het inderdaad tijd is om van een gangbare 3080 over te gaan naar een 40x0 of iets dergelijks.

[ Voor 5% gewijzigd door djbarney op 14-11-2024 12:29 ]

djbarney schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:28:
[...]

als je een cpu wil testen, dan dien je wat mij betreft te zorgen dat er geen andere onderdelen zijn die een bottleneck veroorzaken in performance, zodat je daadwerkelijk de performance van de CPU kan testen, en vergelijken met andere cpu's in dezelfde configuratie. valide test wat mij betreft, daarnaast is digital foundry wel een van de betere technische reviewers die er momenteel zijn.

Dat die maximale prestaties zich niet voor elke gebruiker gaan vertalen in real world performance als zij andere bottlenecks introduceren mag logisch zijn, maar ik heb veel liever een review die kijkt wat de performance is zonder bottlenecks dan eentje die oneerlijke vertragingen introduceert om "realistisch" te zijn. realistisch is ook amper te meten, want iedereen heeft een andere configuratie aan bottlenecks, dan zijn ze 3 maanden bezig met alleen deze cpu testen.

Het is op basis van deze review verder dan aan de gebruiker om te bekijken of die maximale winst behaalbaar is met de rest van zijn eigen persoonlijke bottlenecks, of dat het inderdaad tijd is om van een gangbare 3080 over te gaan naar een 40x0 of iets dergelijks.
Ja maar je vergeet dan wel als iemand net zo als 7800X3D zit en kijkt dan naar een 9800X3D en ziet deze voor uitgang tegen over die 7800X3D ( even van uit gaan dat je geen kennis heb over bottle necks)
En je zou hem dan kopen , en dan er achterkomt dat het helemaal niet zo verschil maakt.
Omdat je RTX4070ti gewoon de hele boel afremt of je HDD even de boel tegen werkt.
Dan kom je toch bedrogen uit.

Dat hij laat zien wat die CPU in huis heb . ja dat is een plus puntje.
Dit kan je er mee bereiken met een gelijkwaardig systeem.

Maar het is niet alleen je hardware die daar de oorzaak van is .. ook software kan heel veel prestatie verminderd zijn.

Daarom is het bij dit soort dingen ook heel moeilijk om een goed beeld te krijgen.
Heeft hij deze pc met een clean windows staan of draait hij hier al een jaar mee?
Dat is al zo veel verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ravw schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:40:
[...]

Ja maar je vergeet dan wel als iemand net zo als 7800X3D zit en kijkt dan naar een 9800X3D en ziet deze voor uitgang tegen over die 7800X3D ( even van uit gaan dat je geen kennis heb over bottle necks)
En je zou hem dan kopen , en dan er achterkomt dat het helemaal niet zo verschil maakt.
Omdat je RTX4070ti gewoon de hele boel afremt of je HDD even de boel tegen werkt.
Dan kom je toch bedrogen uit.

Dat hij laat zien wat die CPU in huis heb . ja dat is een plus puntje.
Dit kan je er mee bereiken met een gelijkwaardig systeem.

Maar het is niet alleen je hardware die daar de oorzaak van is .. ook software kan heel veel prestatie verminderd zijn.

Daarom is het bij dit soort dingen ook heel moeilijk om een goed beeld te krijgen.
Heeft hij deze pc met een clean windows staan of draait hij hier al een jaar mee?
Dat is al zo veel verschil.
Dit soort reviews worden vrijwel altijd (en zeker bij digital foundry) onder gelijkwaardige labcondities uitgevoerd op een specifieke test bench, dat zorgt er voor dat resultaten onderling ook vergelijkbaar zijn.

Dat een gebruiker zn eigen onderzoek niet doet en gewoon met geld smijt op basis van een review, dat is wat mij betreft zn eigen schuld. Dat software niet optimaal gebruik maakt van de capaciteit van een cpu, moet je daarom die cpu maar afkeuren en laten liggen? Uiteindelijk is er altijd iets een bottleneck in performance in games in de driehoek cpu, gpu en software.

Als je een 4090 installeert in een systeem en vervolgens nog een 7200rpm harde schijf monteert om je game vanaf te draaien, zal die ook nooit zn maximale performance halen. Betekent dat dan dat de 4090 een slecht product is of betekent het dat die gebruiker gewoon niet snapt waar ie mee bezig is? Je kan in dit soort reviews geen rekening gaan houden met alle soorten domme gebruikers, simpelweg bij de feiten blijven. En feit is dat zonder bottlenecks, deze cpu kennelijk erg goed performed. Wat je vervolgens voor conclusie trekt voor je eigen systeem, of dit ding het bedrag waard is, dat is echt aan de gebruiker zelf.

Daarnaast zie je in de dev mode in msfs ook redelijk goed waar je bottleneck zit, dus elke gebruiker die na installatie van deze cpu nog steeds issues heeft, zal daar kunnen zien dat de (nieuwe) bottleneck dan die 30x0 gpu is, of zn storage
djbarney schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:04:
[...]

Dat een gebruiker zn eigen onderzoek niet doet en gewoon met geld smijt op basis van een review, dat is wat mij betreft zn eigen schuld.
Dit zinnetje maakt alles wat je schrijft al overbodig ...

Dus als ik er blind vanuit gaat wat de reviewer zegt ... dan moet ik me eerste beter voorlaten lichten.
Want ......

Maar als ik hier mijn mening geeft die de testen onderuit halen of onbetrouwbaar acht.
Dan is het ineens wel betrouwbaar En mag ik er wel vanuit gaan dat wat gezegd getest is goed is. :D

Je moet er niet vanuit gaan dat iemand die dit soort dingen test en hier overpraat dat iedereen deze link legt.
Het gaat hier om een CPU test ( 7 van de 10 mensen is nog van mening dat je PC sneller gemaakt kan worden door snel internet te nemen. ) Dus die zullen echt niets over bottle necks weten.
Ja ik kom ze regelmatig tegen.

Inderdaad onwetende of "digibeet" of "computerleek." gebruikers. ( dom zou ik nu niet zo snel zeggen)

Maar ik begrijp je wel...
Nu weer terug naar MSFS. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 14-11-2024 16:14 ]

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-09 20:49
ravw schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:48:
alleen nog even kijken hoe ik die Firefox randen weg kan krijgen.
F11 ?

https://support.mozilla.o...d-websites-go-full-screen

[ Voor 18% gewijzigd door Soliest op 14-11-2024 16:59 ]

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Rivanov
De 9800x3D is besteld. Morgen binnen.
Ben benieuwd. Ga 'm voorlopig i.c.m. de RTX 4080 gebruiken tot de nieuwe NVIDIA 5xxx serie uit is.
Zo smeer ik de kosten wat uit. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 14-11-2024 17:22 ]

Rivanov schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:21:
De 9800x3D is besteld. Morgen binnen.
Ben benieuwd. Ga 'm voorlopig i.c.m. de RTX 4080 gebruiken tot de nieuwe NVIDIA 5xxx serie uit is.
Zo smeer ik de kosten wat uit. :+
Ik wacht even eerst kijken hoe MSFS2024 loopt .. ga pas een upgrade doen als die weer te veel last geeft.
Maar verwacht het niet . en zo wel ... bestel

Heb nog een AMD Ryzen 9 3900X staan die niets doet . dus daar kan ik zelf nog even kijken hoe die loopt.
Maar verwacht niet dat die beter gaat lopen als die ik nu heb.

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 14-11-2024 17:44 ]

• Rivanov
Moest een keer de jump naar AM5 maken. Dus dan maar wat uitgesmeerd. Nu eerst de CPU, moederbord en geheugen.

Zodra de nieuwe GPU’s uit zijn koop ik die en een nieuwe PSU (nu 850W, dan naar 1000W waarschijnlijk)

Hier kan hij er zo op de 9800x3D

Voeding is nu 850 watt dus nog wel even genoeg
Maar eerste wachten op MSFS2024

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 14-11-2024 17:58 ]

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:35
Wacht hier ook nog even op wat FS2024 gaat voordat ik een nieuwe PC ga bouwen.

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

• dierkx36
Rivanov schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:50:
Moest een keer de jump naar AM5 maken. Dus dan maar wat uitgesmeerd. Nu eerst de CPU, moederbord en geheugen.

Zodra de nieuwe GPU’s uit zijn koop ik die en een nieuwe PSU (nu 850W, dan naar 1000W waarschijnlijk)
Als ik een advies mag geven :
Als je een nieuwe voeding koopt, koop er 1 die je via moederboord (usb aansluiting op je mb) kan uitlezen, zoals bij de Corsair AX/HX **** i serie.

Ja kost een klap meer, maar zo verdomd handig.

Legt er bij jullie ook Microsoft Flight Simulator Forums er uit ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E00tRZp3DOKsSP8XAOqd2jDeib4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kW2YuOO5cmbnw98XFrEjpIGu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door ravw op 14-11-2024 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:47:
Legt er bij jullie ook Microsoft Flight Simulator Forums er uit ?
Ja.

Even wat Humor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhCNFe-1GISa-OaceaF41AiK0-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6c24XMNUWMDigbMjrnzikWH.jpg?f=fotoalbum_large

_/-\o_

Ze zijn weer terug online

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
dierkx36 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:10:
[...]

Als ik een advies mag geven :
Als je een nieuwe voeding koopt, koop er 1 die je via moederboord (usb aansluiting op je mb) kan uitlezen, zoals bij de Corsair AX/HX **** i serie.

Ja kost een klap meer, maar zo verdomd handig.
Wat is daar zo handig aan dat je daar een USB header voor wilt op offeren? Je kan toch prima een degelijk beeld krijgen van je stroomverbruik via software zoals bijv. HWInfo ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Propane schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:58:
[...]
Wat is daar zo handig aan dat je daar een USB header voor wilt op offeren? Je kan toch prima een degelijk beeld krijgen van je stroomverbruik via software zoals bijv. HWInfo ofzo.
En waar denk je dat HWInfo64 die info vandaan haalt ?

In een systeem waar de voeding niet word uitgelezen zie je een totaal som van wat de componten gebruiken.
Bij een voeding die WEL word uitgelezen zie je wat er binnen komt , wat er daadwerkelijk geleverd word, en wat, over welke railsen, en temperatuur van de voeding.

Het maakt het een stuk makkelijker om te zien wat er van begin tot eind gebeurt.
Velen zullen het onzin vinden, moet je zelf weten.
Als iemand die (te) vaak aan z'n desktop zit te knutselen zweer ik erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambay
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15-11-2024
Hallo, weet niet of ik goed ben hier, maar hoop op een beetje hulp. Heb al veel dingen geprobeerd zowel bij microsoft als bij xbox maar helaas/
Ik heb de 2020 versie van MS op de xbox x, heb de laatste 3 jaar veel extra's gekocht in de marked place. Vliegtuigen, airports, luchthavens etc etc. Toen werd flightsim 2024 aangekondigd en overwoog ik om weer terug te gaan naar een windows pc. Maar ik vroeg me wel gelijk af of dan al mijn aankopen verloren zouden zijn. Dus heb ik een email naar microsoft gestuurd, en nog een, en nog een...Ik heb nog steeds geen antwoord .
Toen de hulpchat van xbox (vroeger kon je toch ook bellen??) met de vraag : Kan ik een pc kopen, daarop ms flightsim krijgen en ook al mijn aankopen weer terug krijgen en zo ja, hoe moet ik dat doen.
Bij de eerste chat kreeg ik het antwoord :Geen probleem, u moet de xbox app voor pc downloaden. Als die is geïnstalleerd zorgen dat u xbox en de pc zijn opgestart en op hetzelfde netwerk zitten. De app opstarten em dan kunt u zo uw spullen downloaden.

Dit allemaal gedaan, helaas het werkte niet. Ik kon niet bij mijn bibliotheek komen. De tweede chat was ook ja hoor heel makkelijk. Installeer flightsim op uw pc, log in ga dan naar marketplace en daar staan al uw aankopen. Maar ook dit was jammer maar.... Alles wat ik herkende als al gekocht kon ik niet downloaden maar moet ik opnieuw kopen :-(

En nu weet ik het dus niet meer, de nieuwe pc is inmiddels binnen maar het ziet er naar uit dat ik alles kwijt ben. Ben op de pc met de goede (zelfde als op de xbox) account ingelogd. Mijn vlieguren staan op de pc weer op nul, mijn aankopen zijn weg en ook het icoon of er andere gebruikers online zijn is grijs en niet aan of uit te zetten.
Ik hoop echt iemand van jullie me op weg kan helpen, bij voorbaat vast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 28-09 10:50
ambay schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:55:
Hallo, weet niet of ik goed ben hier, maar hoop op een beetje hulp. Heb al veel dingen geprobeerd zowel bij microsoft als bij xbox maar helaas/
Ik heb de 2020 versie van MS op de xbox x, heb de laatste 3 jaar veel extra's gekocht in de marked place. Vliegtuigen, airports, luchthavens etc etc. Toen werd flightsim 2024 aangekondigd en overwoog ik om weer terug te gaan naar een windows pc. Maar ik vroeg me wel gelijk af of dan al mijn aankopen verloren zouden zijn. Dus heb ik een email naar microsoft gestuurd, en nog een, en nog een...Ik heb nog steeds geen antwoord .
Toen de hulpchat van xbox (vroeger kon je toch ook bellen??) met de vraag : Kan ik een pc kopen, daarop ms flightsim krijgen en ook al mijn aankopen weer terug krijgen en zo ja, hoe moet ik dat doen.
Bij de eerste chat kreeg ik het antwoord :Geen probleem, u moet de xbox app voor pc downloaden. Als die is geïnstalleerd zorgen dat u xbox en de pc zijn opgestart en op hetzelfde netwerk zitten. De app opstarten em dan kunt u zo uw spullen downloaden.

Dit allemaal gedaan, helaas het werkte niet. Ik kon niet bij mijn bibliotheek komen. De tweede chat was ook ja hoor heel makkelijk. Installeer flightsim op uw pc, log in ga dan naar marketplace en daar staan al uw aankopen. Maar ook dit was jammer maar.... Alles wat ik herkende als al gekocht kon ik niet downloaden maar moet ik opnieuw kopen :-(

En nu weet ik het dus niet meer, de nieuwe pc is inmiddels binnen maar het ziet er naar uit dat ik alles kwijt ben. Ben op de pc met de goede (zelfde als op de xbox) account ingelogd. Mijn vlieguren staan op de pc weer op nul, mijn aankopen zijn weg en ook het icoon of er andere gebruikers online zijn is grijs en niet aan of uit te zetten.
Nice dat je weer bent overgestapt op de pc! Heb je het spel op je pc gedownload via de Xbox Store? In dat geval, als je items hebt gekocht in de Marketplace op Xbox en hetzelfde account gebruikt via de Microsoft Store (niet via Steam), dan zou je in principe toegang moeten hebben tot alle items die je op de Xbox hebt aangeschaft.

Dit is wat ik altijd heb begrepen en een korte zoektocht op andere forums bevestigt dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Cariernb schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:02:
[...]

Nice dat je weer bent overgestapt op de pc! Heb je het spel op je pc gedownload via de Xbox Store? In dat geval, als je items hebt gekocht in de Marketplace op Xbox en hetzelfde account gebruikt via de Microsoft Store (niet via Steam), dan zou je in principe toegang moeten hebben tot alle items die je op de Xbox hebt aangeschaft.

Dit is wat ik altijd heb begrepen en een korte zoektocht op andere forums bevestigt dit.
Can confirm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ambay Heb je wel gekeken in je content manager ?
Want ze worden niet automatisch gedownload , je moet alles weer hand matig aan gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ravw schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:05:
@ambay Heb je wel gekeken in je content manager ?
Want ze worden niet automatisch gedownload , je moet alles weer hand matig aan gooien
@ambay en mocht dit niet lukken, dan kan je denk ik het best een case aanmaken bij flightsimulator team zelf ipv via xbox algemeen: https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us volgens mij heb ik dit soort zaken ook op t forum wel ns voorbij zien komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
ambay schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:55:

heb je het spel gekocht via steam?
want dan heb je geen toegang tot dezelfde aankopen als in de xbox.

als je hem via xbox app installeerd... en overal zelfde account gebruikt... zul je al je aankopen zien.

die kun je zien bij content manager (moet je wel nog even los downloaden)

[ Voor 4% gewijzigd door Dirtyrockers op 15-11-2024 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je MSFS2020 gekocht heb in windows store
(xbox) en je gaat de game later installeren op een pc ga je ingame gekochten aankopen dan mee zo als vliegvelden

Ja, als je Microsoft Flight Simulator 2020 via de Microsoft Store (of Xbox-app) hebt gekocht, kun je je ingame-aankopen (zoals vliegvelden, vliegtuigen of andere DLC) opnieuw gebruiken op een andere PC, zolang je hetzelfde Microsoft-account gebruikt. Hier is hoe het werkt:
Voorwaarden:

Microsoft-account: De aankopen zijn gekoppeld aan je Microsoft-account. Zorg ervoor dat je op de nieuwe PC met hetzelfde account bent ingelogd.
Marketplace-aankopen: Content die je hebt gekocht via de in-game Marketplace wordt automatisch beschikbaar gesteld zodra je opnieuw inlogt en de game start.

Wat moet je doen?

Installeer MSFS 2020 op de nieuwe PC via de Microsoft Store of Xbox-app.
Log in met hetzelfde Microsoft-account dat je eerder hebt gebruikt.
Start de game en ga naar de Marketplace.
Klik op Content Manager in het hoofdmenu. Hier zie je een lijst van al je gekochte content.
Download alle items die je opnieuw wilt installeren.

Let op:

Aankopen buiten de Marketplace (bijvoorbeeld add-ons van externe aanbieders zoals Orbx, PMDG, etc.) moeten opnieuw gedownload of geïnstalleerd worden via de desbetreffende platforms.
Sommige add-ons van externe partijen hebben een aparte activatie nodig, maar zolang je toegang hebt tot je aankoopgegevens, kun je ze opnieuw gebruiken.

En ook als je de game gaat spelen op steam ( daar gekocht maar wel het zelfde account gebruikt

Ja, je ingame-aankopen zoals vliegvelden en vliegtuigen uit de Marketplace blijven beschikbaar, zelfs als je overstapt van de Microsoft Store-versie naar de Steam-versie, zolang je hetzelfde Microsoft-account gebruikt.
Belangrijke punten:

Microsoft-account is leidend: De Marketplace-aankopen zijn gekoppeld aan je Microsoft-account, niet aan het platform waarop je de game speelt. Dit betekent dat je toegang hebt tot je aangekochte content op elk platform (Steam of Microsoft Store) zolang je dezelfde inloggegevens gebruikt.

Content Manager: Als je de Steam-versie hebt geïnstalleerd:
Log in met je bestaande Microsoft-account bij het starten van de game.
Ga naar de Content Manager in het hoofdmenu om je gekochte content te zien.
Download alle eerder aangekochte items die je nodig hebt.

Cross-platform functionaliteit: Microsoft heeft bevestigd dat Marketplace-content onafhankelijk is van de versie van de game (Microsoft Store, Xbox of Steam).

Uitzonderingen:

Add-ons gekocht buiten de in-game Marketplace (bijvoorbeeld via Orbx Direct of andere externe sites) moeten handmatig worden hersteld. Je kunt deze opnieuw downloaden en installeren als je de originele aankoopgegevens hebt.
Als je beide versies (Microsoft Store en Steam) hebt, kun je ze niet tegelijkertijd op hetzelfde apparaat gebruiken vanwege licentiebeperkingen.

IK heb de MSFS2020 gekocht in window store op de xbox en veel ingame addons gekocht via market place
Nu stap ik over naar Steam en heb daar MSFS 2020 weer gekocht , blijf ik dan mijn addons behouden

Ja, je behoudt je in-game addons (zoals vliegvelden en vliegtuigen die via de Marketplace zijn gekocht), zelfs als je overstapt van de Microsoft Store/Xbox-versie naar de Steam-versie, zolang je hetzelfde Microsoft-account gebruikt. Hier is hoe het werkt:
Hoe werkt het?

Marketplace-aankopen zijn gekoppeld aan je Microsoft-account, niet aan de versie van de game (Steam of Microsoft Store/Xbox). Dit betekent dat je addons blijven gekoppeld aan jouw account.

Wanneer je de Steam-versie van MSFS 2020 installeert en opstart, log je in met hetzelfde Microsoft-account dat je eerder gebruikte voor de Microsoft Store-versie.

In de game:
Ga naar het hoofdmenu en open de Content Manager.
Hier zie je een lijst met alle gekochte en beschikbare items.
Download de addons die je opnieuw wilt installeren.

Belangrijke punten:

Dubbele aanschaf van de basisgame: Je hebt de basisgame nu zowel in de Microsoft Store/Xbox als op Steam gekocht. Dit is niet nodig om je Marketplace-content te behouden, maar je hebt nu wel de mogelijkheid om MSFS 2020 via Steam te gebruiken.

Extern gekochte addons: Content die je buiten de in-game Marketplace hebt gekocht (zoals bij Orbx, PMDG, etc.) moet je handmatig opnieuw installeren.

Microsoft-account = Cruciaal: Zolang je altijd hetzelfde Microsoft-account gebruikt, blijven je Marketplace-aankopen beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Zo, nieuwe CPU, moederbord en RAM gisteren geplaatst. Gisteravond clean install Windows 11 gedaan. Vannacht alles laten downloaden. Nu MSFS voor de eerste keer uitproberen. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Niet verkeerd. Dit is met de SamSceneDesign New York scenery.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sm_IQM43tATjkeQ7_ezn78QIdB4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x8vwxEIIUwMMtM8Evto75WUL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpNu5oLDYXrwlivdJXEu6GdCmgw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NMqNy5TMH2NzaY1xpHHC1ngh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 16-11-2024 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Interessante video. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 14:36
Heel erg benieuwd naar de performance op mijn 5800X3D en 7800XT. Ik zou het prima vinden om in 4k met FSR een minimum van 30 fps te halen over pakweg New York of zo. FS2020 was soms echt hopeloos. Ene keer soepel, volgende dag weer een stotterfeest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heeft iemand dit gedaan? DLSS FG vervangen door FSR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Saekerhett schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:51:
Ene keer soepel, volgende dag weer een stotterfeest.
IK hoop juist dat dit niet meer voor gaat komen.
Want geen 1 dag is gelijk.
Elke keer als je wil gaan vliegen is er wel wat waaraan je irriteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat een tof filmpje, dank voor het delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Eindelijk wordt de GPU eens aan het werk gezet nu. ;)
Met de 5800x3D zat m'n 4080 te slapen op 40% load.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGvwfCAHfqKJWqflt-ythLuXyGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VCHOqfPObr6DRKXf5jeRLXYu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Wellicht al wel bij de die hards bekend, maar;
RealAcars v1.0 for MSFS released

https://search.app?link=h...l2%2Csh%2Fx%2Fgs%2Fm2%2F4

[ Voor 6% gewijzigd door Soliest op 18-11-2024 14:13 ]

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Dit heb ik al lang niet meer gehad, maar ben gewoon hyped voor vanavond. Ik hoop dat de servers het gaan uithouden. Als dat werkt ga ik eerst maar in EHRD mijn brevet halen en een bedrijfje starten. Wat gaan jullie als eerste doen? (naast het over je eigen huis vliegen om te kijken dat die er nu wel goed uit ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 20:52
Soliest schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:33:
Dit heb ik al lang niet meer gehad, maar ben gewoon hyped voor vanavond. Ik hoop dat de servers het gaan uithouden. Als dat werkt ga ik eerst maar in EHRD mijn brevet halen en een bedrijfje starten. Wat gaan jullie als eerste doen? (naast het over je eigen huis vliegen om te kijken dat die er nu wel goed uit ziet)
Wachten tot vrijdag ivm nachtdiensten en dan op EHGG mijn career starten :) geen Neofly meer nodig maar in de basegame. Heerlijk! En uiteraard even met een 737 max en A330 van Inibuilds op pad. (Verkeerd draadje btw) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Hammie schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:41:
[...]

Wachten tot vrijdag ivm nachtdiensten en dan op EHGG mijn career starten :) geen Neofly meer nodig maar in de basegame. Heerlijk! En uiteraard even met een 737 max en A330 van Inibuilds op pad. (Verkeerd draadje btw) ;)
Oeps.. ben zo gewend om hier te posten....
Dan ga ik vanaf vandaag maar switchen naar het andere draadje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:33:
Denk dat het een vluchtje LOWI naar EHRD word in een Bus of MAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:29

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hi alle virtuele piloten!

De redactie is voor een artikel op de frontpage op zoek naar input over Microsoft Flight Simulator 2024. Mochten jullie Jurian willen helpen dan word dat erg gewaardeerd, zie topic [Flight Simulator] Deel je mening over MSFS24 met Tweakers!

Alvast bedankt voor de moeite.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• dierkx36
Alle pci-e ssd's in de desktop veranderd naar SN850Xen om meer ruimte voor 2020, 2024 en DCS te krijgen.
Het waren Corsair MP600 Core/LPX en XT M.2 SSD's.

2020 vanilla opstarten met de Corsair er nog in : zware shaggie en een bak zwart goud.

Met de SN850Xen... 2, net geen 3 minuten ... wtf :/

Klein beetje verschil okay, maar dit ...

Corsairs maar goed controleren en testen voordat ze de verkoop in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 09:35
Tsja, geen koeien, herten of paarden... maar wel een mooie Fenix Jetstar Airbus A320 IAE vlucht JQ134 VH-VGT van Auckland naar Gold Coast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGctHXS4sM2-n7OrwH98fRVx4uE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O4TfTHF4x9wgvY3cz5NpSGFz.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-09 09:55
@ravw (tja wie anders)

Heb jij toevallig ook de scenery van LOIK? Als ik deze herlaad en opnieuw wil vliegen krijg ik hem met geen mogelijkheid in geladen... (Hoelang ik ook wacht)

Heb jij dit ook?

Ben er 1 keer geweest

Er naar toevliegen lukt wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/As6_ks0PnE_tfuaR73tbGBPnm6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nNuMrlHwfmlhP668xg3y7gAC.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idKww9iM3tDRgh6IEsADhXLpFLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ACQ9BIQmEHWGTAB3xQng9QpY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door appie35 op 25-11-2024 09:21 ]

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:04:
@ravw (tja wie anders)

Heb jij toevallig ook de scenery van LOIK? Als ik deze herlaad en opnieuw wil vliegen krijg ik hem met geen mogelijkheid in geladen... (Hoelang ik ook wacht)

Heb jij dit ook?

Ben er 1 keer geweest
Heb zo veel addons , maar zal even kijken..
Nee heb hem niet Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPBELk-6i_AL7EGygeUtumFazzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DvXs17sCZ9LKiwcCbaHKGdhj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 25-11-2024 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
ravw schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:16:
[...]

Heb zo veel addons , maar zal even kijken..
Nee heb hem niet [Afbeelding]
Dank

Is bij jou de marketplace al actief? of is dit fs2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:31:
[...]

Dank

Is bij jou de marketplace al actief? of is dit fs2020?
Dit is MSFS2020

Nee die van MSFS2024 werkt nog niet.
Maar ik vermaak me wel met Fenix en GSX nu even in MSFS2024

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 25-11-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Ik blijf me verbazen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNzYErrhnpyJExlDAWI83BBioW0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U1pP4YEOmJ2Dot7CMLlrSQjc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qP8TdmrlvzYJg-UaxoxGKY-tuVo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E6afJy4mFNO4L0HjHGWOLMUN.png?f=fotoalbum_large

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:52
Ik heb net de pakket vanavond gekocht met Embraer 190-195 voor €6,69 in de aanbieding. Ik vlieg nu met KLM 190 boven de Noordzee nog 91KM tot Londen City Airport. Ik startte vanaf Schiphol. Ik vlieg op AI piloot. Vertrektijd 08:45 in de ochtend ingesteld. Eind december dezelfde route :) voor vakantie en hetzelfde toestel.

Ik had de Embraer 170-175

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1y2kkDIstXfu5DhrLU49n4fLWG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bxbu8GeRrCrWKu9qkqAejqFJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SC6fIjou33L5iketJ9yOiT4KF5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Igext6KCFZs0L28o4lKfoyO2.png?f=fotoalbum_large

Momenteel volgende vlucht alweer vanuit Dublin International Airport naar New York JFK met UNITED 777-300ER. Ik ben aan boord als passagier momenteel al over de Atlantische Oceaan. FL425 de toren zeurt hele tijd dat wij moeten dalen naar FL420 :) AI piloot reageert daar steeds niet op

Ik heb brandstof alles 100% ingesteld en gewicht aanboord zo laag mogelijk :)

[ Voor 62% gewijzigd door Van der Berg op 28-11-2024 02:39 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Rivanov
PMDG update

https://forum.pmdg.com/fo...g-to-our-fellow-americans

• ⁠PMDG 737NG Update: Version 3.00.0108 is released to align Operations Center and Marketplace versions. Marketplace update expected on 05DEC24 due to Thanksgiving delays.
• ⁠PMDG 777F Release: Scheduled for 06DEC24 (evening GMT) for MSFS2020. Features include advanced freighter-specific systems and enhanced GSX connectivity. Pricing will be announced at release.
• ⁠MSFS24 Compatibility: PMDG 777 will receive an MSFS24-native build with new features. Transition aims to be affordable without requiring full repurchase. Toolkit challenges are being addressed.
• ⁠MSFS24 Backward Compatibility: Updates for other PMDG products are in progress. The team is optimistic about the platform's potential despite initial hurdles.
• ⁠Outlook on MSFS24: Praised for visual fidelity and potential for engaging simulation experiences. PMDG remains committed to long-term compatibility and user enjoyment.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 28-11-2024 05:40 ]

Update van MSFS:
De problemen met toegang en streaming in Microsoft Flight Simulator 2024 zijn opgelost, en de betrouwbaarheid is nu boven de 99,999%. Afgelopen vrijdag is hotfix 1 uitgerold, wat de stabiliteit verbeterde. In de week van 2 december volgt een nieuwe patch, en een grotere update komt in de week van 9 december, inclusief een functie om content zelf in- of uit te schakelen en een veilige opstartoptie.

Vanwege problemen met sommige add-ons van derden wordt MSFS 2020-content (behalve vliegtuigen) tijdelijk gedeactiveerd in MSFS 2024. Verdere updates en vragen worden behandeld tijdens de Dev Q&A-stream volgende week, en de FAQ wordt continu bijgewerkt.
(chatgpt samenvatting)

(oops verkeerde topic)

• Svennie
Van der Berg schreef op donderdag 28 november 2024 @ 01:03:
[...]
Ik heb net de pakket vanavond gekocht met Embraer 190-195 voor €6,69 in de aanbieding. Ik vlieg nu met KLM 190 boven de Noordzee nog 91KM tot Londen City Airport. Ik startte vanaf Schiphol. Ik vlieg op AI piloot. Vertrektijd 08:45 in de ochtend ingesteld. Eind december dezelfde route :) voor vakantie en hetzelfde toestel.
Heb je een nieuw toestel voor die 6,69? Kan de moeite waard zijn als ze zie ook naar 2024 brengen, wat krijg je voor dat geld? Kan toch nooit veel zijn?

Geniet van je vluchten, ben je van plan om ook zelf te leren vliegen?

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:52
Svennie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:05:
[...]

Heb je een nieuw toestel voor die 6,69? Kan de moeite waard zijn als ze zie ook naar 2024 brengen, wat krijg je voor dat geld? Kan toch nooit veel zijn?

Geniet van je vluchten, ben je van plan om ook zelf te leren vliegen?
Ik vlieg ook zelf en dat deed ik bij Flight Simulator X en 2004. Maar ik vlieg soms ook zelf. Laatste tijden vaker op de AI piloot.

Ik moet ervoor bij vermelden, gisteren E190 wilde niet landen met AI piloot heel vreemd hij ging over het vliegveld heen

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Van der Berg schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:39:
[...]

Ik vlieg ook zelf en dat deed ik bij Flight Simulator X en 2004. Maar ik vlieg soms ook zelf. Laatste tijden vaker op de AI piloot.

Ik moet ervoor bij vermelden, gisteren E190 wilde niet landen met AI piloot heel vreemd hij ging over het vliegveld heen
ai kan niet overweg met gekochte vliegtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Dit topic is echt helemaal stil gevallen. Is echt iedereen al om naar 2024? Ik heb 2024 ook maar ik vind dat er nog zoveel problemen mee zijn dat ik voor een serieuze vlucht nog graag naar 2020 teruggrijp. Daarnaast vlieg ik graag Boeing en behalve de stock 747/787 kan dat niet.

Daarover gesproken, overmorgen komt de 77F van PMDG uit. Ik vlieg graag cargo ops dus dit is wel waar ik het meest naar uit keek. Zodra hij voor 2024 uitkomt zal hij waarschijnlijk gratis of voor een hele kleine meerprijs beschikbaar komen als je hem al voor 2020 hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOG0JaAVzFHUWBFWN526-648UPc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XSdPvyCQEoKj2GZQE68jzVNi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofDLD88vyahBeb6ioKHVpuUyGkM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFurgOxR62yq51QZjNEb2dcm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PqZwEempN3DeThhVyKxLhqdDRY0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/trABUQ79OO09hCkU1rvQ9gkQ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Ik vlieg hoofdzakelijk met de Fenix A320 en die werkt nagenoeg perfect in 2024. :)

PMDG heeft nog totaal geen idee wanneer ze in 2024 komen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
ik vlieg enkel VR en dat ziet er in 2024 zo veel beter uit dat ik niet terug kan, kan het wel eens proberen om het verschil te ervaren maar ik denk dt ik dan weer terug ga naar 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mvbo schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:44:
Dit topic is echt helemaal stil gevallen. Is echt iedereen al om naar 2024? Ik heb 2024 ook maar ik vind dat er nog zoveel problemen mee zijn dat ik voor een serieuze vlucht nog graag naar 2020 teruggrijp. Daarnaast vlieg ik graag Boeing en behalve de stock 747/787 kan dat niet.

Daarover gesproken, overmorgen komt de 77F van PMDG uit. Ik vlieg graag cargo ops dus dit is wel waar ik het meest naar uit keek. Zodra hij voor 2024 uitkomt zal hij waarschijnlijk gratis of voor een hele kleine meerprijs beschikbaar komen als je hem al voor 2020 hebt.
Voor mij nog geen enkele reden om naar MSFS2024 over te gaan. Als ik lees hoeveel gedoe er is, dan wacht ik wel.Ik vlieg ook alleen PMDG B737-800/900 en de B773. Vanaf overmorgen ook de B777F en daarmee blijf ik bij MSFS2020 totdat deze ook in 2024 beschikbaar zijn. Tegen die tijd zijn hopelijk ook veel problemen en bugs eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
mvbo schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:44:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik ben ook nog niet over naar 2024, laat het eerst maar wat stabieler worden met het stream van textures. Bovendien zijn er nog aardig wat vliegtuigen die ik heb nog niet compatible. Ik vlieg de laatste tijd veel de Just Flight Avro RJ en die is er ook nog niet voor 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 21:52
Winkey schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:33:
[...]

Ik ben ook nog niet over naar 2024, laat het eerst maar wat stabieler worden met het stream van textures. Bovendien zijn er nog aardig wat vliegtuigen die ik heb nog niet compatible. Ik vlieg de laatste tijd veel de Just Flight Avro RJ en die is er ook nog niet voor 2024.
De RJ is sinds deze week 2020/2024 compatible met de nieuwste update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik heb lange tijd geen MSFS2020 gespeeld om meerdere redenen.
Ik merk dat ik nu weer vanaf vrijwel 0 moet beginnen omdat ik toch een hoop zaken niet meer weet.

Zo ook het instellen van sommige knoppen op mijn joystick.
Als de gashendel helemaal terug gedraaid is gaan de motoren in thrust reverse.

Ik wil eigenlijk mijn gaspedaal gewoon van 0 - 100% gebruiken en niet -100%.
Hoe kan ik dat voorkomen in de instellingen? het zal iets vrij simpels zijn maar ik weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 21:52
Mikee007 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:34:
Ik heb lange tijd geen MSFS2020 gespeeld om meerdere redenen.
Ik merk dat ik nu weer vanaf vrijwel 0 moet beginnen omdat ik toch een hoop zaken niet meer weet.

Zo ook het instellen van sommige knoppen op mijn joystick.
Als de gashendel helemaal terug gedraaid is gaan de motoren in thrust reverse.

Ik wil eigenlijk mijn gaspedaal gewoon van 0 - 100% gebruiken en niet -100%.
Hoe kan ik dat voorkomen in de instellingen? het zal iets vrij simpels zijn maar ik weet het niet meer.
Ik had dit specifiek in airbus vliegtuigen volgens mij (Niet mijn ding :+ )
Kijk even in de EFB en zoek naar iets van reverse thrust on hardware of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 11:15
Gents,

Voor degene die ook met de FBW A320 vliegen. Heb de documentatie bestudeerd, talloze filmpjes gezien en dus nu gaan vliegen met de FBW.

Al veel uren met de SWS PC-12 en de Asobo ATR maar nu dan een 'echte' airliners. Op zich krijg ik het ding lekker aan de praat enzo, ook met GSX werkt het vooralsnog goed.

Enige waar ik op vastloop zijn de SID's en STAR's via de MCDU.
Ik heb een FLP via Simbrief ingeladen (ID is gekoppeld enzo). Ik wil van ENVA naar EFRO en bij ENVA krijg ik weinig opties voor vertrek;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dGOMB0g.png

Ik was op zoek naar een 27 departure met de SID SOLKA1W. Kan wel 27 selecteren maar dan geeft hij mij slechts 2 SID's.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/no8UCKx.png

Nu ben ik airborne (handmatig de boel maar ingegeven) en wil ik de STAR van EFRO selcteren NEMGU3C voor 21 en zie ik dit;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xHHaWYb.png

Wel netjes ILS21 Y maar geen passende arrival ->
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fRBmapH.png

De FBW installer gedraaid en alles is up-to-date. Heb geen betaald Navigraph/simbrief account maar dat maakt denk ik niet uit voor die MCDU

Tips welkom :)

The sky is the limit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
EasyJet schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:19:
Gents,

Voor degene die ook met de FBW A320 vliegen. Heb de documentatie bestudeerd, talloze filmpjes gezien en dus nu gaan vliegen met de FBW.

Al veel uren met de SWS PC-12 en de Asobo ATR maar nu dan een 'echte' airliners. Op zich krijg ik het ding lekker aan de praat enzo, ook met GSX werkt het vooralsnog goed.

Ik heb een FLP via Simbrief ingeladen (ID is gekoppeld enzo). Ik wil van ENVA naar EFRO en bij ENVA krijg ik weinig opties voor vertrek;
[Afbeelding]

Ik was op zoek naar een 27 departure met de SID SOLKA1W. Kan wel 27 selecteren maar dan geeft hij mij slechts 2 SID's.
[Afbeelding]

Nu ben ik airborne (handmatig de boel maar ingegeven) en wil ik de STAR van EFRO selcteren NEMGU3C voor 21 en zie ik dit;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De FBW installer gedraaid en alles is up-to-date. Heb geen betaald Navigraph/simbrief account maar dat maakt denk ik niet uit voor die MCDU

lijkt toch op missende data in je navdata. navigraph laat iig wel die sids en stars zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
EasyJet schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:19:
Gents,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Pijltje omhoog klikken om door de lijst te scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
Dirtyrockers schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:46:
[...]

lijkt toch op missende data in je navdata. navigraph laat iig wel die sids en stars zien.
Ik moet dan even uitzoek of FBW een eigen AIRAC voert of dat deze meelift op de AIRAC van de sim zelf.
Sparkiezz schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:23:
[...]

Pijltje omhoog klikken om door de lijst te scrollen?
Nee slechts drie resultaten. Dat werkte niet.

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Rex Atmos gekocht voor MSFS 2020. Mooie toevoeging voor als ik switch van 2024 naar 2020. :)

Nu met 30% korting kost het een tientje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EasyJet
EasyJet schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 20:02:
[...]

Ik moet dan even uitzoek of FBW een eigen AIRAC voert of dat deze meelift op de AIRAC van de sim zelf.

[...]

Nee slechts drie resultaten. Dat werkte niet.
Voelt wat dom, maar bleek dat in de MCDU de SID's en STARS zegmaar onderaan beginnen, dus moest naar boven scrollen om de juist te vinden. Probleem lijkt nu te zijn verholpen...nahja probleem. Ik deed het gewoon niet goed :X

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 17:49
Ik heb 2020 een tijd lang in VR zitten spelen maar het draait voor geen meter op mijn systeem, ik moet alles op low zetten met al het traffic uit om goede performance te krijgen met een Cessna 152. Vliegtuigen met een glass cockpit zorgen voor een grote performance impact, ik heb dat zelfs bij gliders. Ik vermoed dat er iets niet goed is met mijn processor of geheugen want echt betere VR performance heb ik niet sinds ik over ben gestapt van een RTX2070 Super naar een RTX4070.

Laatst 2020 weer in pancake gespeeld en de graphics zijn echt om te kwijlen vergeleken op mijn Valve Index, wel een stuk minder immersie maar nu kan ik tenminste van alles op Ultra zetten en ook het verkeer volop aanzetten. Ik zit alleen nog een beetje te kloten met het bedienen van de camera, ik ben de trackclip kwijtgeraakt van mijn TrackIR, maar binnenkort krijg ik een nieuwe en kan ik nog meer van Flight Simulator genieten.

Wellicht stap ik over een jaar of drie wel over op 2024 wanneer die in een sale is, ik vermaak mij tot nu toe prima met 2020 en het ziet er nog steeds erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
RaXz schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:28:
Ik heb 2020 een tijd lang in VR zitten spelen maar het draait voor geen meter op mijn systeem, ik moet alles op low zetten met al het traffic uit om goede performance te krijgen met een Cessna 152. Vliegtuigen met een glass cockpit zorgen voor een grote performance impact, ik heb dat zelfs bij gliders. Ik vermoed dat er iets niet goed is met mijn processor of geheugen want echt betere VR performance heb ik niet sinds ik over ben gestapt van een RTX2070 Super naar een RTX4070.

Laatst 2020 weer in pancake gespeeld en de graphics zijn echt om te kwijlen vergeleken op mijn Valve Index, wel een stuk minder immersie maar nu kan ik tenminste van alles op Ultra zetten en ook het verkeer volop aanzetten. Ik zit alleen nog een beetje te kloten met het bedienen van de camera, ik ben de trackclip kwijtgeraakt van mijn TrackIR, maar binnenkort krijg ik een nieuwe en kan ik nog meer van Flight Simulator genieten.

Wellicht stap ik over een jaar of drie wel over op 2024 wanneer die in een sale is, ik vermaak mij tot nu toe prima met 2020 en het ziet er nog steeds erg goed uit.
ik zou toch eens proberen uit te vinden waarom VR niet werkt, ik heb een game laptop met een GeForce RTX 2060 Max-Q en in zowel 2020 als 2024 werkt VR prima, ook met glass cockpits, dat zou ik toch ook verwachten met jouw GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
Svennie schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 07:43:
[...]

ik zou toch eens proberen uit te vinden waarom VR niet werkt, ik heb een game laptop met een GeForce RTX 2060 Max-Q en in zowel 2020 als 2024 werkt VR prima, ook met glass cockpits, dat zou ik toch ook verwachten met jouw GPU
Ik vermoed dat er iets mis is met de CPU of RAM, vooral met de RAM liep ik tegen het probleem aan dat het XMP profiel niet goed werkte en de verkeerde voltage gebruikte waardoor het geheugen een veel lagere snelheid had maar desondanks geen enkel verschil gemerkt in VR performance nadat ik het met de juiste snelheid aan de praat heb gekregen. Ik heb al van alles geprobeerd waaronder een clean install van Windows, en ook de nodige Cinebench en 3DMark benchmarks gedaan waaruit bleek dat m'n systeem boven het gemiddelde draait van dezelfde hardware.

Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen, ook al de laatste BIOS en drivers. Er moet iets mis zijn met m'n hardware ergens, vervangen is ook bijna geen optie want DDR4 geheugen is best duur geworden door beperkte beschikbaarheid. Enige wat ik nog kan doen is mijn CPU vervangen met een 5700X3D, maar de prijs is bijna de helft van een 9800X3D, dan kan ik beter doorsparen en naar AM5 overstappen.

Of het ligt aan mijn Valve Index, maar dat lijkt mij sterk. Ik merk ook slechte performance in andere VR spellen en ook met Falcon BMS loopt het niet lekker. Het enige wat wel goed lijkt te lopen in VR is DCS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
RaXz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:08:
[...]

Ik vermoed dat er iets mis is met de CPU of RAM, vooral met de RAM liep ik tegen het probleem aan dat het XMP profiel niet goed werkte en de verkeerde voltage gebruikte waardoor het geheugen een veel lagere snelheid had maar desondanks geen enkel verschil gemerkt in VR performance nadat ik het met de juiste snelheid aan de praat heb gekregen. Ik heb al van alles geprobeerd waaronder een clean install van Windows, en ook de nodige Cinebench en 3DMark benchmarks gedaan waaruit bleek dat m'n systeem boven het gemiddelde draait van dezelfde hardware.

Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen, ook al de laatste BIOS en drivers. Er moet iets mis zijn met m'n hardware ergens, vervangen is ook bijna geen optie want DDR4 geheugen is best duur geworden door beperkte beschikbaarheid. Enige wat ik nog kan doen is mijn CPU vervangen met een 5700X3D, maar de prijs is bijna de helft van een 9800X3D, dan kan ik beter doorsparen en naar AM5 overstappen.

Of het ligt aan mijn Valve Index, maar dat lijkt mij sterk. Ik merk ook slechte performance in andere VR spellen en ook met Falcon BMS loopt het niet lekker. Het enige wat wel goed lijkt te lopen in VR is DCS.
je kan het vragen in het specifieke VR topic, dit lijkt niet MSFS gerelateerd, wellicht dat daar voldoende kennis zit. Het enige andere dat ik kan bedenken is een andere VR set proberen maar die moet je ook voorhanden hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
Svennie schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:44:
[...]

je kan het vragen in het specifieke VR topic, dit lijkt niet MSFS gerelateerd, wellicht dat daar voldoende kennis zit. Het enige andere dat ik kan bedenken is een andere VR set proberen maar die moet je ook voorhanden hebben
Ik ben wel een beetje klaar met het gesleutel, ik brute force het met een nieuw systeem, het is toch alweer tijd om te upgraden. En in de tussentijd ga ik weer ouderwets verder met TrackIR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
Ik vind dit een mooie kist, de Comanche 250 van A2A. Erg uitgebreid qua simulatie maar de prijs staat er ook naar, ruim 50 euro is een hoop geld.

Pagina: 1 ... 341 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc