[FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 74 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.692 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06-2020
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58447/full.jpg
Flight Simulator 2002 en 2004 Vragen en mooiste Thumbnails Deel 74
Voorgaande delen: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73
FORUM REGELS:
  • Max. 10 pics van 800x600 (en let daarbij zelf even op dat je geen BMP's van 1 Mb per stuk doet ). En resize ze ook aub zelf en niet met behulp van de img tag.
  • Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan, maar hou het een beetje verdeeld. :)
  • Zorg dan dus ook dat er niet tig replies volgen waarin alleen maar "wow, mooie pics!" komt te staan, maar houdt het topic inhoudelijk op niveau.
  • Geen offtopic gebabel, geflame, geruzie, gescheld etc.
  • Zie je iets wat niet kan? Gebruik dan de [afbeelding]-knop bovenaan om het te melden. Ga er niet zelf op in.

Posts die hier niet aan voldoen worden gewoon verwijderd. Bij herhaling
    volgen er andere maatregelen, maar ik neem aan dat iedereen wel snapt
    waarom deze regels er zijn.
Wat staat ons te wachten:
PMDG 747
Na de geweldige 737NG serie van PMDG wordt er nu door PMDG gewerkt aan een heuse 747. Veel longhaul vliegers zitten met smart op deze queen of the sky te wachten.
B747 Product Page
PMDG Website
PMDG Forum

PMDG MD11
Velen vinden het jammer dat Bill Grabowski gestopt is met zijn tot dat moment nog als freeware geplande MD11 panel. Hij heeft zich ondertussen bij het PMDG team gevoegd waar men na de release van de Boeing 747 keihard gaat werken aan "The Last Tri-Jet".
MD11 Product Page
PMDG Website
PMDG Forum

FSCloud9 en Horizon Scenery
FSCloud9 werkt aan een splinternieuwe Amsterdam scenery met daarin niet alleen Schiphol maar ook de stad Amsterdam. Horizon werkt aan een geweldige VFR Scenery. De teams werken samen om de sceneries feilloos op elkaar aan te laten sluiten!
FSCloud9 Amsterdam Scenery
Horizon VFR Netherlands
Samenwerking

Suggesties voor je post
  • Vermeld wat je op de plaat hebt gezet, van waar naar waar je vliegt en met welke kist en met welke scenery.

Probeer niet groter te posten dan 512 x384 pixels, maar het mooiste is het maken van een thumbnail. Maak een klein plaatje en link die naar de originele op de volgende wijze:
    code:
    1
    2

[url=http://www.groteplaatjes.nl/grootplaatje.jpg]
    [img]http://www.kleineplaatjes.nl/kleinplaatje.jpg[/img][/url]
  • Bij een vraag: Is je vraag duidelijk? Is het wel echt een vraag?
  • Liever geen post met alleen 'wil je even op msn komen' of ' _/-o_ @ pics'
    of _/-o_ @ startpost
  • Het is niet erg als je foto's van echte vliegtuigen post, maar houd het beperkt.
Frequently Asked Questions
:? Microsoft website

Officiële Microsoft Flight Simulator site

:? Waar kan ik gratis add-ons downloaden?

:? Waar vind ik payware?

:? Sites over cockpitbouw

SIMKITS
737cockpit (nederlandse producent van 737 lightpanels)
Flightdeck Solutions
dakenskys
Flight Illusion (sim instruments)
Sea Gull (sim instruments)
Cockpit Simulations
Project Magenta (software)
IOcards (open source I/O hardware)
PhidgetsUSA (I/O boards)
Extended Programmable Input Controller (EPIC)

:? Flightsim FAQ's

FS9 (texture) tweaks
Er zijn nog wat bekende texture tweaks die je FS9 framerates beter kunnen maken, je moet dan wat settins in je fs9.cfg configuratie-file wijzigen (voor wie hem niet kan vinden, die staat in C:Documents and Settings%USERNAME%Application DataMicrosoftFS9fs9.cfg). Voor een zeer compleet overzicht met tweaks kan je hier terecht.

:? Antwoorden op vragen die hier (te) vaak gesteld worden

Waar kan ik gratis files uploaden? Chello/@home/casema/(vul hier je provider in) sucks.
Met welk progje maken jullie screenshots? ( deze, of deze)
"Wil je even op MSN komen?"
Basisprincipes van hoe een vliegtuig werkt
Informatie over vliegen met een propeller-aangedreven vliegtuig
Settings om FS2002 er op zijn mooist uit te laten zien
Wat is VOR? NDB? ILS? Hoe navigeer ik met FS?
Hoe bestuur ik een helikopter? Ik kan eigenlijk alleen achteruit vliegen.
Dreamfleet 737 panel gebruiken in de Project Fokker 70/100
Hoe krijg ik de Polderbaan in FS2004?
Hoe krijg ik de nieuwe baannummers, realistische active runways voor AI Traffic en AI aan de goede gate?
Welke verlichting moet ik op welk moment aan hebben van mijn kist?

:? Waarom heb ik geen wagentjes, intelligente gates e.d op het vliegveld!?

Al die extra dingen die je op een airport ziet zoals bagagekarren, fuel/cateringtrucks, zitten in de scenery van dat airport ingebouwd. En hoofdzakelijk in payware-scenery (EDDW=Bremen Airport is enige freeware die het ook heeft volgens mij). Je kan ze meestal activeren door een bepaalde com frequentie in te voeren, welke com frequentie kun je meestal in de readme van de betreffende scenery vinden.

:? Vliegroutes

RouteFinder Aanrader!
PMFlightPlanner
FSBuild Payware
Flight plan valideren met CFMU IFPUV van Eurocontrol
North Atlantic Tracks
New York - North Atlantic route planner

:? On-line vliegen

Er is een speciaal topic hiervoor, [rml]Plan hier je online vluchten + IP[/rml] - probeer je afspraken daar te maken om het algemene topic (hetgeen je nu leest dus) niet te vervuilen. Meer informatie over hoe on-line vliegen met VATSIM en IVAO in zijn werk gaat vind je ook daar en op de site van de DutchVACC. Om het moeilijk te maken is er nog een nieuw netwerk bij om online te vliegen; FPI.

:? AI vliegtuigen

Franko AI-Traffic Aanrader!!
Project AI
AI-Aardvark
FSPainter
Dubbele flight plans verwijderen
Laat de AI hun vertrek- en aankomstbestemmingen zien

:? Andere handige links

simFlight.nl - Onderdeel van het grote simFlight.com; nieuws, reviews en een forum
ATCBox.com - Schiphol ATC Streams, Foto's en een leuk forum
Airside TV - Diverse films en webcasts
FSTV - Flightsim related webcasts
flightlevel350.com
Navigatie Hulp
Airwork.nl - Piloten Portal
Navdata.at - Airac-cycles en SIDs/STAR's voor zo ongeveer alle FMC's
Airliners.net - Véél vliegtuigfoto's
Fokker 70/100 FS Movie

:?Known issues/bugs met FS9

• De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS9)
    De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS2004)
    Amsterdam Schiphol Airport (EHAM) is erg gedetaileerd nagemaakt, maar er zit een fout in. Er staat een misplaatste toren op Schiphol. Hieronder de stappen hoe je het kan verwijderen:

1. Ga naar de FS9 map (C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9)
    2. Open Scenery.cfg met kladblok
    3. Scroll naar Addon Scenery en voeg deze regel daaraan toe:
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects

Dan ziet het er zo uit:
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8

[Area.038]
    Title=Addon Scenery
    Local=Addon Scenery
    Layer=38
    Active=TRUE
    Required=FALSE
    Remote=
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects

4. Save Scenery.cfg en start FS2004
  • Coördinaten Schiphol Tower
    N52:18.4347 E004:45.7462
    Hoogte: +300FT
:?Handige kleine updates van Avsim voor FS9

• Replacement Moon Click!
    Photoreal Moon Texture This Texture is moon Texture of the enhancing size in which photographic is used. The moon of 512pixel or 256pixel floats on the sky and a fantastic flight is produced. Texture making by Izuru yokomi. Photo by Seiichi yoneyama.
  • Resized Autogen Textures Click!
    Resized textures for all Autogen buildings and trees in FS2004. Smaller texture sizes greatly improve framerate (FPS).
  • Resized Runway and Taxi Textures Click!
    Resized default textures for Runways and Taxis in FS2004. Texture format is cut in half, from 256X256 to 128X128, thus reducing the overall filesize from 3.5MB to 1.25MB. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Contrail Upgrade Click!
    Very realistic jet contrail upgrade. For more impressive 747 fly-by's (Active Camera) as well as other jet and AI contrails.
  • Vapour Trails - The Full Package Click!
    Codes that add vapour trails to a variety of popular add-on aircraft for FS2002. *NEW FEATURE* Vapour Trails automatically appear between 150 and 175kts - right after take-off and during approach! **FIXED** the missing Gauge problem and added the Simubuild A340 series code!!
  • Resized 3d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud texture (cumulus01.bmp) for 3D clouds in FS2004. Texture was resized from 512X512 to 128X128, cutting filesize from 1,33MB to 22KB (DXT3). Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail. The difference in visual detail in my opinion is minimal. IN THIS VERSION: texture was edited so that clouds would appear white instead of gray. Screenshots show 3D clouds set to maximum OVERCAST!!! Optional 888-8 type extended bitmap included (86KB). IMPORTANT: To avoid errors, turn the "Render to texture" box to ON in "Display Settings". Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Resized 2d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud textures for 2D clouds in FS2004. Cloud textures format was cut in half, thus reducing the overall filesize from 40MB to 2.5MB. Textures in 512X512 format resized to 256X256. Textures in 256X256 format resized to 128X128. Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. Display settings used while taking screenshot: Sight distance: 150Mi/240Km. Cloud draw distance: 80Mi/128Km. 3D cloud percentage: 50%. Optional 3D cloud texture "cumulus01.bmp" included. Smaller texture sizes improve framerate (FPS). To avoid errors, please make sure that "Render to texture" check box is turned ON in "Display Settings"
  • Resized Tree Textures Click!
    Resized default tree textures for Autogen trees in FS2004. Texture was resized from 1024X1024 format to 128X128, cutting filesize from 683KB to 22KB. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail, as 128X128 format reduces much detail (see screenshot), and makes textures fuzzy and blurry. In my previous release (ResAutogenTex.Zip), tree textures are in 256X256 format, so in this release the format is one step lower. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
Veranderd in deze startpost.
  • Met dank aan (waarschijnlijk) DutchCommando, voor het maken van de header.
  • Coördinaten Schiphol Tower toegevoegd (zet in World - Map - Tower).
  • FSCloud9 en Horizon Scenery in 'Wat staat ons te wachten?'.
Startpost verzoeken op leonbrouwer@hotmail.com
Disclaimer uit de FAQ.
:o Deze startpost ziet er echt vet uit!

Tegenwoordig worden er prachtige startposts gemaakt en natuurlijk mag je deze mensen een compliment geven voor hun moeite, alleen is het niet de bedoeling, zoals hoe het er tegenwoordig aan toe gaat. Replies met enkel "Mooie startpost :9" of in die trant worden niet meer toegestaan, omdat het simpelweg te veel worden, sommige topics krijgen eerst meer dan 25 complimentjes en daarna begint de discussie pas.
Je kunt een complimentje geven in een "gewone reply" met de offtopic tag of deze user aanspreken via ICQ/MSN of email.

[ Voor 23% gewijzigd door Hazel op 13-05-2005 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Ok 6000 ft/m is dus niet abnormaal voor de 767 8)
Blijft er nog een rare bug over, namelijk dat alle keyassignments veranderen na het installen en vliegen met de Level-D. What's going on :?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~l.brouwer3/AD15.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Hazel op 11-05-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:53
Daar heb ik ook geen last van. Je bent overigens vergeten iets te melden in de startpost... Ik denk dat je wel weet wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
DutchCommando schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:59:
Daar heb ik ook geen last van. Je bent overigens vergeten iets te melden in de startpost... Ik denk dat je wel weet wat :P
Met dank aan DutchCommando voor het maken van de header? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83314

mooi gedaan! _/-\o_

Maar wel 2 dingetjes:
- Dreamfleet 737 panel gebruiken in de Project Fokker 70/100 stiet er twee keer in
- misschien leuk om ook www.flightlevel350.com toe te voegen aan 'verdere handige links'?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:12
Zijn er nog meer mensen die zijn uitgenodigd in de produktsurvey van FS2004? :)
Ik heb mijn userid al binnen, alleen het inloggen gaat nog niet.

Ik zal het wel hier posten als er wat interessants gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dennis_k schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:08:
Zijn er nog meer mensen die zijn uitgenodigd in de produktsurvey van FS2004? :)
Ik heb mijn userid al binnen, alleen het inloggen gaat nog niet.

Ik zal het wel hier posten als er wat interessants gaat gebeuren.
Als de survey voor FS2006 is lijkt het me niet dat deze binnen aanzienlijke tijd uit gaat komen bedenk ik me nu.

Wat ik me afvraag: is een microburst op een of andere manier te simuleren in FS9?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06 23:22
Bolk schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:32:
[...]

Wat ik me afvraag: is een microburst op een of andere manier te simuleren in FS9?
Ga op 100ft hoogte willekeurig aan je stick/yoke rammelen, crash vervolgens en zeg dat t kwam door een microburst ? B) O-) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:06
Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0505/lvld_767/lds767_vcpanel_banner.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0505/lvld_767/stars_5.gif
What I Don't Like About the Level-D 767
No worries here!
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91858

Hallo allemaal! :)
Tijd niet hier geweest want ik ben vannochtend teruggekomen uit Venezuela (na 18 dagen) via Tobago. :9~
Wat ik alleen wil vragen (en me eigenlijk altijd heb afgevraagd) is dat je met FS zo snel met vele modellen maar max ongeveer 350 kts. kan vliegen.
Dat is toch echt een stuk langzamer (voorzover ik weet) dan de bijna 1000 km per uur die ik een paar uur geleden vloog over de Oceaan!
Dat is dus iets wat ik niet helemaal snap van FS.... :>

Gelukkig een goeie reis achter de rug en we kregen zeker GEEN "Aircraft Overstressed" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Anoniem: 91858 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:02:
Hallo allemaal! :)
Tijd niet hier geweest want ik ben vannochtend teruggekomen uit Venezuela (na 18 dagen) via Tobago. :9~
Wat ik alleen wil vragen (en me eigenlijk altijd heb afgevraagd) is dat je met FS zo snel met vele modellen maar max ongeveer 350 kts. kan vliegen.
Dat is toch echt een stuk langzamer (voorzover ik weet) dan de bijna 1000 km per uur die ik een paar uur geleden vloog over de Oceaan!
Dat is dus iets wat ik niet helemaal snap van FS.... :>

Gelukkig een goeie reis achter de rug en we kregen zeker GEEN "Aircraft Overstressed" _/-\o_
Google: Indicated Airspeed, True Airspeed, Groundspeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 22:16
tja wat moet je daar op zeggen: zoals DC zegt even googlen. knopen is niet gelijk aan kilometers per uur en al helemaal niet in de lucht.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

De grondsnelheid, in Engels luchtvaartjargon ground speed (GS) genoemd, is de snelheid van een vliegtuig ten opzichte van het aardoppervlak. De grondsnelheid kan, afhankelijk van de heersende wind, beduidend verschillen van de luchtsnelheid van een vliegtuig.
[q]De luchtsnelheid, in Engels luchtvaartjargon airspeed genoemd, is de snelheid van een vliegtuig ten opzicht van de omringende luchtmassa. De luchtsnelheid wordt in de gemotoriseerde luchtvaart uitgedrukt in knopen.

De term 'luchtsnelheid' zonder toevoegingen kan een van deze betekenissen hebben:
• Aangewezen luchtsnelheid (indicated airspeed — IAS). Dit is de snelheid aangegeven door luchtsnelheidsmeter in het vliegtuig. Het is de snelheid die in de radiocommunicatie tussen piloot en luchtverkeersleiding wordt verstaan onder de algemene term 'luchtsnelheid'.
• Ware luchtsnelheid (true airspeed — TAS). Dit is de luchtsnelheid van een vliegtuig ten opzichte van onverstoorde lucht. De ware luchtsnelheid wordt voornamelijk gebruikt bij het plannen van een vlucht.

De luchtsnelheidsmeter in het vliegtuig werkt met een Pitotbuis aan de buitenkant van het vliegtuig, die de druk van de aanstromende lucht meet. Deze druk varieert met de snelheid, maar ook met de vlieghoogte omdat de dichtheid van de lucht afneemt met de hoogte. Tevens wordt de dichtheid van de lucht beïnvloed door de temperatuur. Hierdoor kunnen de aangewezen luchtsnelheid en de ware luchtsnelheid van elkaar afwijken.
Het Machgetal is de verhouding tussen de snelheid van een object en de geluidssnelheid in het medium waar het object doorheen vliegt. Het Machgetal is een dimensieloze grootheid die vooral wordt gebruikt om de snelheid van vliegtuigen te beschrijven. Mach 1 is gelijk aan de geluidssnelheid, Mach 2 is tweemaal de geluidssnelheid etc. Het Machgetal is genoemd naar de Oostenrijkse natuurkundige en filosoof Ernst Mach.

Omdat de geluidssnelheid in lucht toeneemt met de temperatuur, zal de snelheid van een object dat reist met Mach 1 afhangen van de hoogte in de atmosfeer.

Vliegtuigen kunnen, afhankelijk van de te bereiken snelheid, worden onderverdeeld in de volgende categorieën:

Subsonisch M < 1
Sonisch M = 1
Supersonisch M > 1
Transsonisch 0.8 < M < 1.3
Hypersonisch M > 5

Bij transsonische snelheid beweegt het vliegtuig met een snelheid in de orde van grootte van de geluidssnelheid. In de omringende lucht ontstaan lokaal zowel subsonische als supersonische gebieden. Dit veroorzaakt kleine schokken die de controleerbaarheid van het vliegtuig kunnen aantasten.

Als een vliegtuig de snelheid van Mach 1 overschrijdt, zegt men wel dat het "door de geluidsbarrière gaat". Een groot drukverschil wordt gevormd net voor de neus van het vliegtuig, doordat de opgebouwde druk minder snel kan wegstromen dan het vliegtuig naar voren vliegt. Dit drukverschil wordt een schokgolf genoemd. De schokgolf verspreidt zich in alle richtingen, maar doordat het vliegtuig doorvliegt wordt de schokgolf naar voren verder voortgezet, zodat een kegelvormige golf ontstaat rond het vliegtuig. Op de grond is de schokgolf hoorbaar als de supersonische knal. Een persoon in het vliegtuig zal deze knal meestal niet horen (de schokgolf blijft voor het vliegtuig).

Bij hypersonische snelheden kan het oppervlak van het vliegtuig zeer heet worden vanwege de wrijving met de lucht.
1 knot = 1.852 kilometer/hour
1 mach = 1,225.044 kilometer/hour

Op zeeniveau zijn de lucht- en grondsnelheid gelijk aan elkaar (als er geen wind is), maar op een grotere hoogte neemt door de lagere luchtdruk de grondsnelheid toe af bij een gelijke luchtsnelheid.

Op een hoogte van 10 km heb je bij een luchtsnelheid van 290 knopen (537 km/h) een grondsnelheid van 980 km/h (mach 0.8).

Bronnen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdpagina en http://www.onlineconversion.com/speed_all.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 12-05-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En die mag in de startpost... :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
SanderTje! schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:57:
[...]

Sandertje! is still alive :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
[...]

Hoest met ILA ? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
ILA zeg je he.. Nee, die vliegt nooit meer.. :)
Sleepie schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:18:
[...]

Sandertje! is still alive :o
Oh yeah, alive and kicking! Ben af en toe weer aan het klooien met FS :)

Vorige week iemand die op de KLS zit de ILS wat uitgelegd, daar had hij afgelopen dinsdag een een test had. En toen kreeg ik er ook weer zin in!

Ik werd toen ik nog hevig FS'te alleen zo sch**tziek van die vage problemen die onoplosbaar waren.. Zo had ik deze maal toen ik weer wat begon te vliegen vorige week, éérst een werkend PMDG panel. Toen later na nog een paar keer opstarten, waren alle avionics uit, geen hydrauliek etc, alleen maar motoren. Nou toen kon ik weer herinstalleren dus. Dat heb ik gedaan, en alles werkt. Binnenkort maar weer is een bezoek brengen als piloot op VATSIM.

[ Voor 92% gewijzigd door SanderTje! op 12-05-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91858

Mensen, mag ik jullie bedanken voor jullie informatie!! HULDE! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
[...]

De ondernemende vlieger Googled......... en concludeert zelf B) (eigenlijk is dit forum overbodig :+ )
O met mijn Level-D 767 gaat het nu beter :) Op de NAV1 en 2 bug na werkt alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Bolk schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:32:
[...]

Als de survey voor FS2006 is lijkt het me niet dat deze binnen aanzienlijke tijd uit gaat komen bedenk ik me nu.

Het is geen survey voor FS2006.
Het gaat om een data survey. Ik moet een programma downloaden en installeren die gegevens bijhoud van FS2004 en verstuurd naar het FS team. Het programma verzend ondermeer hoe je FS2004 gebruikt.

Ik kan alleen nog niet inloggen op de site :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Zou iemand me dit nog eens kunnen uitleggen (wellicht handig voor de StartPost?):

Ik gebruik AS2004.5 en een paar dingen weet ik nog niet helemaal zeker wat ze nou betekenen:

EHAM 140955Z 03016KT 9999 FEW022 BKN260 15/08 Q1014 NOSIG

EHAM - Dat is Schiphol (of een andere naam van een luchthaven
140955Z - Info is dateerd van de 14e om 09:55 Zulu time (welke zone is dat?)
03016KT - Wind komt uit richting 030 en is 16Knots
9999 - ????
FEW022 - Few clouds @ 2200 ft????
BKN260 - ????
15/08 - ????
Q1014 - ????
NOSIG - No Significant Change????

Ik had ooit een URL voor de betekenis van veel van deze dingen, maar sinds ik m'n pc opnieuw heb opgezet ben ik die kwijt (vergeten te backuppen).

Als iemand me kan vetellen of ik 't bij het juiste end hem met wat ik heb ingevuld en wat er op de plek van de ???? moet komen, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:41:
Zou iemand me dit nog eens kunnen uitleggen (wellicht handig voor de StartPost?):

Ik gebruik AS2004.5 en een paar dingen weet ik nog niet helemaal zeker wat ze nou betekenen:

EHAM 140955Z 03016KT 9999 FEW022 BKN260 15/08 Q1014 NOSIG

EHAM - Dat is Schiphol (of een andere naam van een luchthaven
140955Z - Info is dateerd van de 14e om 09:55 Zulu time (welke zone is dat?)
03016KT - Wind komt uit richting 030 en is 16Knots
9999 - Visibility 10km or better
FEW022 - Few clouds @ 2200 ft Yup
BKN260 - Broken Clouds @FL260
15/08 - Temp 15°C/Dew point 08°C
Q1014 - Local QNH 1014
NOSIG - No Significant Change Yup
Voor de mensen die niet alles op Google kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Dolman schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:44:
[...]

De ondernemende vlieger Googled......... en concludeert zelf B) (eigenlijk is dit forum overbodig :+ )
O met mijn Level-D 767 gaat het nu beter :) Op de NAV1 en 2 bug na werkt alles!
Ye, daarom houden we het ook al 74 topics vol hier 8)7
Van een NAV1 en 2 bug in de 767 heb ik nog nooit gehoord hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Sleepie schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:59:
[...]

Ye, daarom houden we het ook al 74 topics vol hier 8)7
Van een NAV1 en 2 bug in de 767 heb ik nog nooit gehoord hoor :?
De NAV1 en 2 radio's doen alleen xxx.15 in- c.q decreaments. Van de 1 hoor ik dat dat zo hoort, van de ander hoor ik dat het niet zo hoort. Ik zal vandaag de OpMan er eens op naslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:24
Dolman schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:23:
De NAV1 en 2 radio's doen alleen xxx.15 in- c.q decreaments. Van de 1 hoor ik dat dat zo hoort, van de ander hoor ik dat het niet zo hoort. Ik zal vandaag de OpMan er eens op naslaan.
Gisteren de update geinstalleerd. In/Decrements van .15 heb ik niet waargenomen, ik kon gewoon afstemmen op EELde of WeSeR met de radiounit van het panel in manual mode. Die van de FMC heb ik niet geprobeerd...
Wel leek me de climb rate inderdaad aan de hoge kant. Volgeladen vliegtuig (V1 was dacht ik 167) en initieel klom ie lekker met 4000 fpm en nog steeds met 2000 fpm @ FL300. Maar ik ben geen reallife 767 piloot dus misschien is het wel normaal???

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Dolman schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:23:
[...]

Nee, de NAV1 + NAV2 behoren met .05 opgehoogd te kunnen worden. De ILS frequency kan je echter enkel met grotere increments verhogen.

EDIT: nee dat zeg ik verkeerd. Bij frequency's waar ook de ILS op bivakeert (108.xx - 111.xx) zijn niet alle .05 NAV1 en NAV2's mogelijk. Daarboven wel.

[ Voor 16% gewijzigd door DutchCommando op 14-05-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
mekkieboek schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:48:
[...]

Gisteren de update geinstalleerd. In/Decrements van .15 heb ik niet waargenomen, ik kon gewoon afstemmen op EELde of WeSeR met de radiounit van het panel in manual mode. Die van de FMC heb ik niet geprobeerd...
Wel leek me de climb rate inderdaad aan de hoge kant. Volgeladen vliegtuig (V1 was dacht ik 167) en initieel klom ie lekker met 4000 fpm en nog steeds met 2000 fpm @ FL300. Maar ik ben geen reallife 767 piloot dus misschien is het wel normaal???
Climb rate is/lijkt inderdaad aan de hoge kant ja. Maar darate gewoon flink naar een 60°C take-off, dan valt het allemaal reuze mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Sleepie schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:26:
[...]

Climb rate is/lijkt inderdaad aan de hoge kant ja. Maar darate gewoon flink naar een 60°C take-off, dan valt het allemaal reuze mee ;)
Of kijk even in je performance manuals ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Sleepie schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:26:
Check. Het is iig beter dan te lage climb rate :). Er zijn nog wel andere dingen die niet kloppen, de hele FMC route verdween bv bij het toevoegen vd star/approach van EDDH. Kan ook een foutje in de procedure data zijn, ik weet het nog niet. Maar al met al ben ik wel blij met de verbeteringen aan LDS 767, mn dat ie niet meer zo door de altitude heenzakt bij de descent/approach.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Precisionmanuals.com 747 product update, yada yada yada :O ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90313

Ondanks update hier laatst toch gedonder met de alt hold weer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6941

Hallo mensen,

ik heb weer 's een vaag probleem met flightsimulator. Vaak tijdens het vliegen dan krijg ik in één keer een volledig blauw beeld, met niks geen foutmelding of zo, alleen blauw beel, en dan moet ik opnieuw opstarten. Het vreemde is dat ik het eerst nooit had, maar ik weet niet meer wanneer het precies begon [V]
Ik heb al een keer FS opnieuw geinstalleerd, toen ging het aan het begin goed, maar na het installeren van een aantal addons begon het weer. Dus het lijkt aan een bepaalde addon te liggen, maar ik kan m'n vinger d'r niet op leggen. Ik gebruik de volgende addons:

FS 9.1
FSUIPC 3.47 (geregistreerd)
pmdg 737 600 t/m 900 (met alle patches)
fsquality myworld europe
fsqualtiy myworld america
lvldsim 767 met patch
FS2crew voor de pmdg

Op een aantal forums heb ik iets gelezen over een lege texture folder in de addon scenery map waardoor een blauw beeld ontstaat met foutmelding over geheugen, maar volgens mij is het standaard dat er een lege texture en scenery map in de addon scenery map staat?

Ik ben nu aan het proberen om telkens een bepaalde addon te installeren en dan weer wat vluchten te maken om te ontdekken waar het probleem zit. Bijvoorbeeld nu ben ik aan het vliegen met de default 737 van FS en met alleen FSUIPC zonder enige scenery, en het lijkt nu goed te gaan. Misschien is er iemand die dit herkent, of een bepaalde combinatie van addons ziet die niet werkt? Ik heb nog wel meer addons, maar het probleem doet zich al voor zonder deze addons, dus die laat ik maar even buiten beschouwing.

Alvast bedankt! [:)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Anoniem: 6941 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 14:18:
Hallo mensen,

ik heb weer 's een vaag probleem met flightsimulator.

Alvast bedankt! [:)]
Dikke kans dat het aan je overclock ligt. FS is super gevoelig voor ook maar de kleinste misstap in je hardware. Vroegah tweakede ik met hardware ook altijd max, alles maar dan ook alles liep super stabiel behalve FS.
Tegenwoordig heb ik alles @ def speed behalve me vid en heb nooit meer last van een error die niet terug te herleiden is naar me software. Die addon's die je gebruik ligt het iniedergeval niet aan, teminste daar worden geen structuele vastlopers bij gemeld door andere users. Dat het met een def panel wel goed gaat kan zijn dat deze veel minder resources gebruik en of deze anders gebruikt.

Tip; probeer is een week de hardware te gebruiken op de snleheden zoals deze bedoeld zijn en als dat goed gaat, kijk dan hoever je kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham05.jpg

Gelukkig had me ND geen zin, de AP gaf niet thuis en kon ik mijn irs weer bla bla ....

pfffffffffffffffff :r

[ Voor 11% gewijzigd door Ensinker op 15-05-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89065

Gilly schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:16:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gelukkig had me ND geen zin, de AP gaf niet thuis en kon ik mijn irs weer bla bla ....

verbaast me niets. Het zou gezien de prestaties van deze 767 mischien niet eens zo'n verkeerd idee zijn om er een onur air repaint voor te maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05
Onur Air repaint _O^

Dan eis ik wel een werkende Master Alarm indicator >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Gilly schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:16:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Tja, gebrekkige stuurman achter de yoke eh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
DutchCommando schreef op zondag 15 mei 2005 @ 18:22:
[...]

Tja, gebrekkige stuurman achter de yoke eh :P
Zekers, echte prutser benk.

Dees is ook "leuk" ff een drugs transportje kelderen .. ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/leukleukleuk00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/leukleukleuk01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/leukleukleuk02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/leukleukleuk03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/leukleukleuk04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/leukleukleuk05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/leukleukleuk06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/leukleukleuk07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Leuk hoor Gilly.. Leverde het nog wat op?

En ik ging net vliegen (ja ja!) :) Nam de PMDG 737(-700) mee vanaf EHAM naar EDDM. Vluchtje ging relaxed, blij dat ik nog zoveel wist. Alleen bij de approach ging het een beetje raar. Ik wilde landen op 26L met een auto-land. Dus ik stel in de navigatie op allebei de NAV's in: 108.30. De kist ontvangt keurig de ILS en geeft het weer. We vliegen door en ik klik beide channels aan van de AP en druk APP op de CMD aan. Dat ging even goed, vervolgens komt er boven de Attitude Indicator 'SINGLE CH' te staan, APP gaat uit. Dus ik dissengage de AP, druk weer beide AP's aan, en druk weer APP in. Op dit moment vliegt ie op de VOR LOC. Vervolgens krijg ik hem wel weer op de APP en stuurt hij inderdaad netjes kaarsrecht voor de baan. Op het eind, vanaf zo 200 FT AGL heb ik het zelf afgemaakt omdat het APP lampje uit was, maar wel nog de glideslope keurig volgde. Ik kon er niet op vertrouwen dat de AP hem zelf ook zou landen..

Wat doe ik nou fout..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
SanderTje! schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:30:
Leuk hoor Gilly.. Leverde het nog wat op?

En ik ging net vliegen (ja ja!) :) Nam de PMDG 737(-700) mee vanaf EHAM naar EDDM. Vluchtje ging relaxed, blij dat ik nog zoveel wist. Alleen bij de approach ging het een beetje raar. Ik wilde landen op 26L met een auto-land. Dus ik stel in de navigatie op allebei de NAV's in: 108.30. De kist ontvangt keurig de ILS en geeft het weer. We vliegen door en ik klik beide channels aan van de AP en druk APP op de CMD aan. Dat ging even goed, vervolgens komt er boven de Attitude Indicator 'SINGLE CH' te staan, APP gaat uit. Dus ik dissengage de AP, druk weer beide AP's aan, en druk weer APP in. Op dit moment vliegt ie op de VOR LOC. Vervolgens krijg ik hem wel weer op de APP en stuurt hij inderdaad netjes kaarsrecht voor de baan. Op het eind, vanaf zo 200 FT AGL heb ik het zelf afgemaakt omdat het APP lampje uit was, maar wel nog de glideslope keurig volgde. Ik kon er niet op vertrouwen dat de AP hem zelf ook zou landen..

Wat doe ik nou fout..?
Een broodje haring met uitjes op de vleugel van de PH-trix

APP lampje op je mcp gaat altijd uit, of ik moe me heel sterk vergissen. Dat die terug gaat naar single channel is wel vaag ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 22:16
disregard

[ Voor 95% gewijzigd door jeehaa op 15-05-2005 21:22 ]

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Establish eerst op de ILS (met 1 AP en dus APP er al op) en dan de 2e AP erbij. Moest wel voor een bepaalde hoogte gebeuren, dacht iets van boven de 500-1000ft AAL.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
ND schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:44:
Establish eerst op de ILS (met 1 AP en dus APP er al op) en dan de 2e AP erbij. Moest wel voor een bepaalde hoogte gebeuren, dacht iets van boven de 500-1000ft AAL.
1500RA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 07-06 14:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Kiesie kan prima autoland maken op 1 AP (real), dus wat ouwehoeren jullie nou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Je hebt gelijk :>

In de war met 767! :P

[ Voor 9% gewijzigd door DutchCommando op 15-05-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Zelfs het beste paard struikelt wel eens, ja toch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Gilly schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:37:
Kiesie kan prima autoland maken op 1 AP (real), dus wat ouwehoeren jullie nou!
Met 1 AP issie (767) niet meer CAT|||C

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Als die 767 geen zin heeft, doen we het ff over.

Lullen wat je wil, maar die 737 is wel stabiel ... :|

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham07.jpg

http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham13.jpg

http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/lepaeham19.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Gilly schreef op maandag 16 mei 2005 @ 14:51:
Als die 767 geen zin heeft, doen we het ff over.

Lullen wat je wil, maar die 737 is wel stabiel ... :|
Ja, ik weet het nu ook niet meer. Met de lds van lfpg naar eham al twee keer een crash tijdens approach/final. Alt hold is wel ok en andere dingen ook maar een crash vlak voor het eind is nogal frustrerend :(.
Met de pmdg no problemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:32
Bij mij ook probleempjes bij level-d 767 met patch.
Hetzelfde als hierboven beschreven, crasht fs9 bij final approach.. erg frustrerend.
Denk eraan om de patch eraf te gooien.... 't werkt slechter als voorheen :( ;(

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mekkieboek schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:53:
[...]

Ja, ik weet het nu ook niet meer. Met de lds van lfpg naar eham al twee keer een crash tijdens approach/final. Alt hold is wel ok en andere dingen ook maar een crash vlak voor het eind is nogal frustrerend :(.
Met de pmdg no problemo.
Hier inmiddels 5 vluchten gedaan met de Level-D 767 + patch maar geen crash hier van FS9 op approach/final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Nee, ik zeg nogmaals. Alles werkt prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand nog een goeie gratis online routeplanner (voor Europa)?
http://rfinder.asalink.net/free/ is namelijk down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
DutchCommando schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:13:
Weird :? Ik zal de laatste EHAM xml eens proberen.
Anoniem: 111246 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:33:
Probeer euroute eens bij dutchvacc. Zit onder 'pilots'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Anoniem: 90313 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:19:
[...]

Hier inmiddels 5 vluchten gedaan met de Level-D 767 + patch maar geen crash hier van FS9 op approach/final.
DutchCommando schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:13:
Doe is vliegen, pause drukken, ff pissen/eten/what ever, dan terug komen om verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Heb zojuist ook ff gesimmed met de 76, 4 failures per uur gepland, erg spannend allemaal. Zit je in het laatste stukje van je approach, krijg je RUNTIME ERROR ABNORMAL PROGRAM TERMINATION BLA BLA
dag vlucht :(

http://www.leveldsim.com/...m_posts.asp?TID=4857&PN=1

Hier staat een mogenlijke oplossing van Lee. Wellicht werkt het :)

[ Voor 25% gewijzigd door Floppie op 17-05-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gilly schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:35:
[...]

[...]

Doe is vliegen, pause drukken, ff pissen/eten/what ever, dan terug komen om verder te gaan.
Zal ik is doen komende vluchten, je hoort het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Er is een nieuwe update van de PMDG 747.
Het gaat op plaatjes van de VC:
http://www.precisionmanuals.com/html/747VC.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Dennis_k schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 10:07:
Er is een nieuwe update van de PMDG 747.
Het gaat op plaatjes van de VC:
http://www.precisionmanuals.com/html/747VC.htm
*kuch* dat was dus de update van een maand geleden. Is al diverse malen langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Oops....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Mijn laatste assert log is van 25 mrt dus ik heb mijn twijffels maar ik ga het proberen. To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Iemand problemen met de sids en stars van de lds767

Heb de AIO van navdata en de nieuwste airac geintalleerd, maar bij geen een veld laat hij de sids en stars zien. Volgens procio6 moeten ze werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
rellehenk schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:55:
Iemand problemen met de sids en stars van de lds767

Heb de AIO van navdata en de nieuwste airac geintalleerd, maar bij geen een veld laat hij de sids en stars zien. Volgens procio6 moeten ze werken
Ja had ik ook, uninstall patch en daarna main pack, daarna opnieuw LVLd installen en het werkte weer.
Deze vreselijk profi tip komt van lvld zelf :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Nog maar eens van de Gaule naar Schiphaule gevlogen met de lds. Dit keer (met nieuwe TCAS dll) geen problemen met crashen. Als ie het nog een keer zonder crash doet, geloof ik waarachtig dat het weer ok is :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gilly schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:29:
[...]

Ja had ik ook, uninstall patch en daarna main pack, daarna opnieuw LVLd installen en het werkte weer.
Mag ook de patch opnieuw of is patch boosdoener dat het niet werkt? Sjonge laat is een goed product maken zeg blijf niet installen en uninstallen. Krijg soms wel het idee dat we meer bezig zijn met dit soort shit in plaats van het werkelijke vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
[...]

Klinkt weer fantastisch. :O

Kunnen die betatesters alleen zeggen: 'hier werkt het wel, dus het moet aan je computer liggen. Het beste wat je kunt doen is alles verwijderen, je harde schijf leegmaken, defragmenteren. Please report back'.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25
Anoniem: 111246 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:33:
weer online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben jullie ook met de 767 dat het t/d punt hele tijd tussen twee punten heen en weer springt. Voor patch had ik dit nooit, nu na installatie van de patch is het bij iedere vlucht bal.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 90313 op 18-05-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Anoniem: 90313 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:50:
Hebben jullie ook met de 767 dat het t/d punt hele tijd tussen twee punten heen en weer springt. Voor patch had ik dit nooit, nu na installatie van de patch is het bij iedere vlucht bal.
Heb je al een complete format gedaan, incl je mp3 backup ?

Zo daar zijn we weer 24uur vanaf !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gilly schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:58:
[...]

Heb je al een complete format gedaan, incl je mp3 backup ?

Zo daar zijn we weer 24uur vanaf !
Ambities om beta tester te worden bij Level-D, Gil? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Hehe, nee :)

Iets veel leukers, ff die nieuwe freeware scenery van LIRN Napoli die gister uitgekomen is bekeken vandaag. Mooie app zo over die heuveltjes.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamlirn02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamlirn07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamlirn08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamlirn09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamlirn10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamlirn11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamlirn12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamlirn13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamlirn14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamlirn15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gillyfs/ehamlirn16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
[...]

En inderdaad het werkt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gilly schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:25:
ff die nieuwe freeware scenery van LIRN Napoli die gister uitgekomen is bekeken vandaag.
Nice,

wat is dat voor kist? en zie ik het goed dat ie ook uitgerust is met FMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Anoniem: 89065 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:44:
[...]

Nice,

wat is dat voor kist? en zie ik het goed dat ie ook uitgerust is met FMC?
Ja met FMC enzo en je krijgt er wat bug's bij en geen support, maar als je daar omheen vliegt zou ik er nog geen rooie rot € aan uit geven. :)

http://www.lagosim.com/?act=scheda&p=100061&lang=eng

[ Voor 9% gewijzigd door Ensinker op 18-05-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

ik dacht dat ik de update van 15 mei van PMDG over de 744 nog niet voorbij heb zien komen:

Afbeeldingslocatie: http://www.precisionmanuals.com/images/products/747400/screenshots/Mix/747400_forum_09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.precisionmanuals.com/images/products/747400/screenshots/Mix/747400_forum_00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.precisionmanuals.com/images/products/747400/screenshots/Mix/747400_forum_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.precisionmanuals.com/images/products/747400/screenshots/Mix/747400_forum_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.precisionmanuals.com/images/products/747400/screenshots/Mix/747400_forum_06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.precisionmanuals.com/images/products/747400/screenshots/Mix/747400_forum_07.jpg

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jos_zwa schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 08:37:
ik dacht dat ik de update van 15 mei van PMDG over de 744 nog niet voorbij heb zien komen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Screens zien er niet slecht uit. Of het inderdaad fatsoenlijk werkt moet ik nog afwachten dat is helaas vanaf screenshots niet te zien :) En zijn PFD en ND geen exactie kopieën van de 737NG?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 90313 op 19-05-2005 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Anoniem: 90313 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 09:31:
[...]
En zijn PFD en ND geen exactie kopieën van de 737NG?
Ja, die waren al op eerdere screenshots te zien. ik hoop vooral dat ze die PFD nog iets gaan aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En zijn PFD en ND geen exactie kopieën van de 737NG?
Ehh.... die verschillen in real life ook niet van elkaar AFAIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
jos_zwa schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:01:
[...]

Ja, die waren al op eerdere screenshots te zien. ik hoop vooral dat ze die PFD nog iets gaan aanpassen...
De aanpassingen die nodig zijn zijn gemaakt (FMA bijvoorbeeld). Wat wil je dat ze nog meer aanpassen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Bleek achteraf een fout te wezen in de procedure file zoals die op navdata te downloaden was. Bij 1 airport zat een foutje en dan werkt gelijk geen enkele sid/star, handig O-)

De inmiddels geliefde beta testers van Level-D hebben nu een nieuwe procedure file gemaakt met ruim 200 airports er in. Hier te downloaden:

http://www.mbev.net/prod/proddb0519.zip

Zie ook dit topic in het Level-D forum:

http://www.leveldsim.com/...m_posts.asp?TID=5300&PN=1

Net even getest en het werk weer, zonder reinstall _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Anoniem: 90313 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 18:05:
Net even getest en het werk weer, zonder reinstall _/-\o_
Ik heb nog wel (wat je eerder meldde) dat ie soms in LNAV nogal heen en weer zwabbert om het geprogrammerde pad, net name na een scherpe bocht. Vreemd is wel dat het mbv heading select een stuk beter lijkt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mekkieboek schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:27:
[...]

Ik heb nog wel (wat je eerder meldde) dat ie soms in LNAV nogal heen en weer zwabbert om het geprogrammerde pad, net name na een scherpe bocht. Vreemd is wel dat het mbv heading select een stuk beter lijkt te gaan.
Met LNAV heb ik nooit echt problemen gehad. Met VNAV en alt hold wel. Dat lijkt nu beter maar nog niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144792

Zo, mijn first post hierzo :)

Heb onderstaande ook al op de simFlight forums laten weten, maar nu jullie het hier toch over bugs in de LDS767 hebben, ook maar even mijn bijdrage ;)

Vóór de patch ging nagenoeg alles zonder problemen, maar na installatie van de patch heb ik, gelukkig maar één keer, het volgende probleem gehad:

Tijdens de climb naar FL360 verdwenen rond FL250 alle SPD en ALT waarden van de FMC, en stond er ineens overal 341 en 9000. Zie onderstaande screenshot. Daardoor verdwenen dus ook de T/C en T/D. Na een paar keer heen en weer springen tussen de goede waarden en de foute (zoals die op de shot staan), liep alles gelukkig weer goed, maar tis toch een raar probleem, waar ik voor de patch geen last van had :?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wieck003/ss39.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 144792 op 20-05-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Dat probleem ben ik nog niet tegengekomen, niet op shorthaul flights niet op longhaul flights.
Misschien weet jij wel meer van de NAV1 en 2 radio's? Bij mij kan ik ze alleen met xxx.15 verhogen en verlagen. Is dat normaal? (sorry folks dat ik dit weer onder de aandacht breng)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Anoniem: 144792 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:34:
Zo, mijn first post hierzo :)

Heb onderstaande ook al op de simFlight forums laten weten, maar nu jullie het hier toch over bugs in de LDS767 hebben, ook maar even mijn bijdrage ;)

Vóór de patch ging nagenoeg alles zonder problemen, maar na installatie van de patch heb ik, gelukkig maar één keer, het volgende probleem gehad:

Tijdens de climb naar FL360 verdwenen rond FL250 alle SPD en ALT waarden van de FMC, en stond er ineens overal 341 en 9000. Zie onderstaande screenshot. Daardoor verdwenen dus ook de T/C en T/D. Na een paar keer heen en weer springen tussen de goede waarden en de foute (zoals die op de shot staan), liep alles gelukkig weer goed, maar tis toch een raar probleem, waar ik voor de patch geen last van had :?

[afbeelding]
Daar het één keer voorgekomen is denk ik dat het een brainfart van FS was. Je hebt af en toe van dat soort dingen ;).
Dolman schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:58:
Dat probleem ben ik nog niet tegengekomen, niet op shorthaul flights niet op longhaul flights.
Misschien weet jij wel meer van de NAV1 en 2 radio's? Bij mij kan ik ze alleen met xxx.15 verhogen en verlagen. Is dat normaal? (sorry folks dat ik dit weer onder de aandacht breng)
En in welke range is dat? Kan je dat alleen bij 108.xx - 111.xx met .15 verhogen of ook binnen andere ranges?

[ Voor 52% gewijzigd door DutchCommando op 20-05-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Binnen alle ranges :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slightly off-topic:

Als er nog luchtvaart mensen/fans/freaks/vul in zijn die een erg leuke cabaret show willen zien over de luchtvaart, ga naar STESSEN!
Ben er net geweest en hij is heel erg gaaf! En 't meeste is zo ontzettend true! ;-)
't is met twee bekende uit kopspijkers (die ene die balkende nadoet en die ene die Wouter Bos na doet). Weet hun namen wel, maar nu ff niet. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

Screens zien er niet slecht uit. Of het inderdaad fatsoenlijk werkt moet ik nog afwachten dat is helaas vanaf screenshots niet te zien :) En zijn PFD en ND geen exactie kopieën van de 737NG?
Ik quote even:

The mechanical and flight systems modeling used in the PMDG 747-400 represents truly "CBT" (Computer Based Training) quality simulation technology. Interdependence, reliance, reliability and overloading is accurately modeled from the electrical system to the pneumatic and hydraulic systems. The loss of various components must be handled according to the supplied "Quick Reference Handbook" and "Quick Reference Card" guides for Abnormal conditions. Failure to follow proper procedures can lead to more significant failures or permanent damage to the airplane or its flying characteristics in line with actual training modules used by airline crews throughout the world. When compared to some well known, significantly more expensive software suites, the PMDG 747-400 is more comprehensive and more accurate in it's representation of the sophisticated 747-400 airplane.

Dat zijn toch heftige uitspraken. Ik vat 't op als een vergelijking met PS1. Tuurlijk je krijgt er de aandacht mee maar euhm ik geloof er geen hout van. Niet dat ie slecht in elkaar zou zitten maar ze durfen wel zeg... :O

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Laat ze het maar bewijzen voordat je gaapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allemaal reclamepraatjes van PMDG. Maar goed ze moeten hun zooi ook kwijt proberen te raken. Eerst zien hoe goed het is dan pas geloven :)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 90313 op 21-05-2005 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Eerst waren er nog geruchten dat ie voor de kerst 2004 zou uitkomen... pffff we zitten nu al achterin mei. Er lijkt geen einde aan te komen niet normaal gewoon, maar ik ga deze queen of the sky zowiezo kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136845

waar kan je die Bremen Airport downloaden met die wagentjes, intelligente gates e.d op het vliegveld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Anoniem: 136845 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:18:
waar kan je die Bremen Airport downloaden met die wagentjes, intelligente gates e.d op het vliegveld??
google: "bremen freeware scenery"
En het is jammer dat er niet meer duitse freeware velden zijn van die kwaliteit _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door mekkieboek op 21-05-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~l.brouwer3/runtimeerror_small.jpg

Wel gggggggg..... :(
Eerste keer dat t gebeurt, hopelijk ook de laatste 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143497

mijn TCAS schakelt steeds uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Dolman schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:58:
Eerste keer dat t gebeurt, hopelijk ook de laatste 8)7
De fix hiervoor (TCAS dll) zoals op dit forum beschreven (weekje terug ofzo) lijkt bij mij te werken... althans hij crasht niet meer tijdens de approach

[ Voor 9% gewijzigd door mekkieboek op 21-05-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Deze? http://www.leveldsim.com/...m_posts.asp?TID=4857&PN=1
Die's van rellehenk.

Ik kom alleen niet in het licensed member area van het forum :|
Never mind :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hazel op 21-05-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:32
Eigenlijk w8 ik met spanning op de nieuwe PSS 777
Daarom heb ik vandaag maar weer eens standaard fs2004 gevlogen (geen fmc e.d.) en me kriskras door californie laten vliegen... brakke atc..... :'( |:(

Toch nog een paar plaatjes gemaakt...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.post30/flightsim/ss311.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.post30/flightsim/ss325.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.post30/flightsim/ss327.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.post30/flightsim/ss333.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.post30/flightsim/ss338.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.post30/flightsim/ss343.jpg

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.