Reden om VFR Netherlands snel op Marktplaats te zetten
Shotje tussendoor:
Shotje tussendoor:

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Als je em van mij FTP wil halen, zul je moeten wachten tot in Oktober.jeehaa schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:47:
hoi remco,
tis niet echt mogelijk een direct antwoord te vinden voor je vraag, omdat hij niet echt duidelijk is.
Over AI kan ik je maar 1 ding aanraden: FrankO 's AI gebruiken.
zoek even in de SP of in het topic
Verwijderd
ik snap het nie kan het ff duidelijkerVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:24:
Het traffic pakket van "the Frank" is meeeeeeeeeeeeeeeeeeeer dan de moeite waard!
Het is namelijk in 1 woord FANTASTISCH!!
[ Voor 18% gewijzigd door mekkieboek op 16-09-2005 06:40 ]
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
oww bedoelt hij datmekkieboek schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 06:31:
Wat hij bedoelt is dat het meer dan de moeite waard is en dat het pakket in (bijna) één woord fantastisch is.
edit: tenminste, dat is wat ik eruit opmaak
Gaat verder alles goed jongen?Remco Tr schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:45:
[...]
oww bedoelt hij datheb het geinstaleerd start fs op geen AI was het in de verkeerde map nu werkt het wel en is echt in 1 woordt FANTASTISCH !!!!
Jup, DutchCommando heeft die al klaarliggen.jelleeee schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:33:
[...]
Even on-topic, krijgen we in het volgende deel eens een nieuwe startpost met up-to-date info en werkende links enzo ?
Nee, dat heeft DutchCommando niet. DutchCommando heeft daar gewoon geen tijd meer voor... (In ieder geval niet zo snel. Dus als we allemaal even onze kop houden lukt het welSleepie schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:59:
[...]
Jup, DutchCommando heeft die al klaarliggen.
[ Voor 15% gewijzigd door DutchCommando op 16-09-2005 16:01 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Nou........:Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:57:
Reden om VFR Netherlands snel op Marktplaats te zetten
Is FS2006 dan al niet uit...?On 3 september the team decided to aim for a release of version 3 round about the middle of 2006.
Verwijderd
misschien is het zo ingesteld dat de joystick de camera bestuurd en is je joystick niet helemaal goed gecalibreerd?jos_zwa schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:13:
mensen ik heb walk and follow geinstalleerd, maar de camera wil niet stil blijven staan in fs. het ligt aan de joystick want als ik die uit mijn USB trek dan werkt het programma wel naar behoren. iemand suggesties?
Niet.Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:30:
[...]
Ik heb trouwens ook een vraag over walk&follow, hoe kun je hiermee rondlopen in de virtual cockpit?
de joystick is goed gecalibreerd. hij geef top de een of andere manier input als dat niet moet.. vaag, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. echt balenVerwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:30:
[...]
misschien is het zo ingesteld dat de joystick de camera bestuurd en is je joystick niet helemaal goed gecalibreerd?
Ik heb trouwens ook een vraag over walk&follow, hoe kun je hiermee rondlopen in de virtual cockpit?
Verwijderd
ja, check het forum van hun, IGFly. Een korte zoekactie had je het volgende opgeleverd;jos_zwa schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:13:
mensen ik heb walk and follow geinstalleerd, maar de camera wil niet stil blijven staan in fs. het ligt aan de joystick want als ik die uit mijn USB trek dan werkt het programma wel naar behoren. iemand suggesties?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 19:40 ]
thnx!Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:39:
[...]
ja, check het forum van hun, IGFly. Een korte zoekactie had je het volgende opgeleverd;
in de "DBS.WalkAndFollow.ini" mot je efkes de "IgnorePOV" op 1 zetten. Presto.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Ja, teminste zover ik heb kunnen zien. Kist vliegt erg goed nu na 2 sp's en ben geen rare dingen meer tegen gekomen.ND schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:28:
Dus de irri bugs zijn eruit Gilly? (welke dat ook alweer waren)
Als behoorlijk TEjeehaa schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:40:
wow die night textures zien er overweldigend uit... misschien wel iets te? hoe ervaar jij dat gilly?
zo van de screenshots is amsterdam ineens een enorme glazenstad...
Amsterdam? No es possible. No hai un Amsterdam en el region de Barcelona.jeehaa schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:40:
wow die night textures zien er overweldigend uit... misschien wel iets te? hoe ervaar jij dat gilly?
zo van de screenshots is amsterdam ineens een enorme glazenstad...
[ Voor 27% gewijzigd door mekkieboek op 21-09-2005 00:00 ]
op de website die hierboven genoemd wordt staat wel degelijk amsterdam tussen de screenshots. Om maar in plat Amsterdams te zeggen: gogem, je heb mèje achterhoof gekekemekkieboek schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:49:
[...]
Amsterdam? No es possible. No hai un Amsterdam en el region de Barcelona.
Y no habla espanol bueno tambien.
Edit: De 767 lijkt weer een stuk beter met sp2. Alleen veel klooien met de route in de fmc, waypoints wissen, andere star of sid en dan doet ie nog wel vreemd. Alles wissen en opnieuw beginnen helpt wel. Misschien hoort dat wel? Maar visueel vind ik 'm nog steeds top.
[ Voor 11% gewijzigd door jeehaa op 21-09-2005 12:54 ]
Verwijderd
Werkt dat een beetje lekker samen met de vfr netherlands scenery?Gilly schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:44:
En Ultimate Night Environment van Zinertek voor de night tex.
http://www.zinertek.com/flightsimulator.html
[slappe_smoes.nl]ja, eh... maar het was nogal laat[/slappe_smoes.nl]jeehaa schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:25:
Om maar in plat Amsterdams te zeggen: gogem, je heb mèje achterhoof gekeke
[ Voor 11% gewijzigd door DutchCommando op 21-09-2005 19:52 ]
[ Voor 8% gewijzigd door ND863 op 21-09-2005 20:05 ]
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Vind je? Overigens heb je geluk als je de FL600 haalt, dan moet het wel iets kouder zijn dan standaard ISA temperaturen
[ Voor 10% gewijzigd door DutchCommando op 21-09-2005 20:20 ]
Moet je als F/E in deze sim ook de fuel heen en weer te pompen om de CG optimaal (minimale drag) te houden?DutchCommando schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:51:
Uiteraard speel ik ook voor F/E, en dus is ook dit "paneeltje" van mij:
Ja.mekkieboek schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:56:
[...]
Moet je als F/E in deze sim ook de fuel heen en weer te pompen om de CG optimaal (minimale drag) te houden?
Ja.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:49:
is dat de PSS concorde?
Verwijderd
lijkt mij ook niet, maar daarom vraag ik het ook in de hoop dat iemand het beantwoord die het zeker weetjeehaa schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:06:
lijkt me niet, daar die VFR scenery een andere texture is en deze night textures de originele vervangen...
[ Voor 4% gewijzigd door mekkieboek op 25-09-2005 18:37 ]
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Verwijderd
Leuke vakantie gehad naar ik aanneem.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:06:
Zo, ben d'r weer.
Met plaatje uit de cockpit. De enige die er een beetje oke uitziet. (Gemaakt tijdens de desent naar de bestemming toe).
Maar wat ik me dan gelijk afvraag is, hoe krijg ik die kleurtjes (zeg maar) in m'n display op de PMDG 737?
[afbeelding]
Heb uitleg gekregen dat die kleuren staan voor regen, bergen, hoogbouw, etc.
Ben ik nog nooit tegen gekomen in de PMDG, lijkt me wel ontzettend gaaf om erbij te hebben, maakt het nog echter!
Overigens, werken er wel meer dingen niet in de PMDG wat je in real life wel ziet, zoals bijv, wanneer je op de jumpseat zit dan zit er boven je hoofd ook nog iets van een flaps indicator.
En 't display tussen de twee FMC's werkt ook niet in de PMDG (op de foto hier ook zwart, maar d'r heeft wel degelijk info opgestaan), net als 't display dat vlakbij waar je je transponder aanzet zit. Stond iets in over de blocktime enzo.
Overigens wel nog een aparte approach bij de bestemming, de gear ging down op zo'n 10.500ft en pas veel later begon men met de flaps. Niet gevraagd waarom ie dat deed, wilde niet echt de wise guy uithangen. Maar de snelheid ging er wel enorm uit toen, zal daarom wel geweest zijn.
Waarom dan niet met wat speedbrakes en flaps eigenlijk? Iemand die daar een antwoord op heeft?
Terugweg was ook gaaf, via twente naar het ARTIP nav point, vervolgens moesten we van LNAV / VNAV af (wel nog op de AutoPilot en vervolgens met de heading bug spelen) omdat die door de ATC steeds werd aangepast (mocht meeluisteren), ipv direct naar SPY voor een 18C, moesten we na EHLE naar PAM toe, daarna richting Amsterdam CS met de neus (zag er erg gaaf uit, ook m'n huis nog gezien), vervolgens weer met een bocht naar rechts richting SPY en vervolgens weer omdraaien naar 18C. Beetje zichzaggen, nr6 voor landing.![]()
Leek wel of 't er voor gedaan was omdat ik erbij zat, m'n eigen stad vanuit de lucht nog gezien, best gaaf!
En tegelijkertijd een andere bak op 18R aan het landen, zag er erg gaaf uit! Foto's zie je helaas niets van erop terug, was te hei-ig.
Hoop dat ik 't nog eens mag meemaken, zelf doen zal d'r wel niet inzitten. ;-)
Verwijderd
Natuurlijk! Lekker bruin geworden en veel gezien/gedaan.mekkieboek schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:33:
[...]
Leuke vakantie gehad naar ik aanneem.
Kleurtjes is weather radar, zit idd niet bij PMDG, net als die ledjes voor de flaps indicator.
Het display tussen de FMC doet het wel, zij het in VC modus, druk de knopjes sys en engine ofzo.
Hoe heb dan je al die tijd je flight controls gecheckt voor takeoff
Verwijderd
Dat heeft de pmdg niet, de weerradar. Geen enkele fs kist afaik. Wel is er een losse weerradar te krijgen van reality xp, werkt wel aardig.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:06:
Maar wat ik me dan gelijk afvraag is, hoe krijg ik die kleurtjes (zeg maar) in m'n display op de PMDG 737?
Heb uitleg gekregen dat die kleuren staan voor regen, bergen, hoogbouw, etc.
Ben ik nog nooit tegen gekomen in de PMDG, lijkt me wel ontzettend gaaf om erbij te hebben, maakt het nog echter!
Alternate flaps settings mischien? Die zitten er wel in volgens mij.Overigens, werken er wel meer dingen niet in de PMDG wat je in real life wel ziet, zoals bijv, wanneer je op de jumpseat zit dan zit er boven je hoofd ook nog iets van een flaps indicator.
Als je dat display instelt op over/under ipv side by side kun je de info tevoorschijn halen met de knoppen ENG en SYS. Ook in de 2d cockpit door de lower eicas popup naar voren te halen.En 't display tussen de twee FMC's werkt ook niet in de PMDG (op de foto hier ook zwart, maar d'r heeft wel degelijk info opgestaan)
Gear wordt soms wel eens gebruikt idd om snelheid te minderen, dit gebeurd normaliter wel alleen pas zodra de speedbrakes al uitstaan en dit niet voldoende resultaat heeft. Flaps gebruiken als speedbrakes is absoluut not done.Overigens wel nog een aparte approach bij de bestemming, de gear ging down op zo'n 10.500ft en pas veel later begon men met de flaps. Niet gevraagd waarom ie dat deed, wilde niet echt de wise guy uithangen. Maar de snelheid ging er wel enorm uit toen, zal daarom wel geweest zijn.
Waarom dan niet met wat speedbrakes en flaps eigenlijk? Iemand die daar een antwoord op heeft?
Blijft toch een gare pit om te zien moet ik zeggen. En erg krapVerwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:06:
Zo, ben d'r weer.
Met plaatje uit de cockpit. De enige die er een beetje oke uitziet. (Gemaakt tijdens de desent naar de bestemming toe).
[afbeelding]
Bruges Air College Is op zich redelijk in de buurt en goed betaalbaar.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:38:
Zou 't wel ooit eens zelf willen proberen in zo'n real life simulator waarin ze ook training krijgen enzo, maar ja dat zal er wel niet meer inzitten sinds 9-11 of ik zou de opleiding moeten gaan doen (wat me niks lijkt, kan slecht tegen midden in de nacht opstaan en om nou dag in dag uit een x-aantal uur voor dood in een cockpit te zitten, neuh).
Hoe doe je dat in de pmdg 737ng?Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 09:16:
Ook in de 2d cockpit door de lower eicas popup naar voren te halen.
Verwijderd
Bovenin fs naar 'View' -> 'Instrument Panel' -> 'Lower Eicas Popup'.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 17:10 ]
Krijg nou wat. Dat werkt idd. Dat hadden ze beter onder SHIFT-8 oid kunnen hangen, misschien lukt dat wel door in panel.cfg te prutsen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 08:37:
Bovenin fs naar 'View' -> 'Instrument Panel' -> 'Lower Eicas Popup'.
Een zekere topicposter is hier al enthousiast mee bezig maar heeft liever dat er niet te vaak naar gevraagd wordtVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 08:54:
Wordt weer is tijd voor nieuw deeltje geloof ik
Ik vraag het nu toch maar
MS flightsimulator Learning Centre, onder de F staat het een en anderRemco Tr schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:39:
In de startpost staat basisprincipe van vliegtuig maar is er iemand die me kan vertelle of site kan gegeven hoe je flaps moet gebruike bij apr. want dat lukt me nooit alvast bedankt
Download hem hiermekkieboek schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:51:
Je moet de soep smeden als ie heet wordt opgediend:
AI 4.3: De digitalfrontier link van de startpost werkt niet:
[1045] dbconn: mysql_connect: Access denied for user:
Dank dank, hij is al aan het sponzen, een beetje traag maar 't gaat toch via mijn always on Linux servertje.
[ Voor 14% gewijzigd door mekkieboek op 27-09-2005 20:55 ]
De rechtersensor zit op een spoilerpanel dat alleen op de grond omhoogkomt (na de landing). Geen bug dus, juist heel goed!!mekkieboek schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:27:
Een bugje, in de eicas is alleen de linker speedbrake aktief
Terwijl ze toch echt links en rechts aktief zijn.
Moet wel een hele mooie startpost worden daar hij al meer dan een maand bezig ismekkieboek schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:35:
[...]
Een zekere topicposter is hier al enthousiast mee bezig maar heeft liever dat er niet te vaak naar gevraagd wordt![]()
![]()
.
Ik zal zijn naam dan ook niet noemen maar het begint met een hoofdletter 'D'...
En eindigt met utchcommando
Ik heb al eerder in het topic aangegeven dat ik er geen tijd meer voor heb. (HBO Informatica enzo, zat te doenrellehenk schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:22:
[...]
Moet wel een hele mooie startpost worden daar hij al meer dan een maand bezig is
HBO Informatica en zat te doen hebben zijn volgens mij twee dingen die helemaal niks met elkaar te maken hebbenDutchCommando schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:54:
[...]
Ik heb al eerder in het topic aangegeven dat ik er geen tijd meer voor heb. (HBO Informatica enzo, zat te doen)
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
[ Voor 43% gewijzigd door Floppie op 29-09-2005 11:14 ]
Verwijderd
Zie vorige blz!Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:27:
Goedemorgen!
Kan iemand mij vertellen waar ik de link naar de torrent van de AI Traffic van Frank_O kan vinden?
Ik krijg een foutmelding als ik op de link in de startpost klik.
Dank u!
FON - WiFi for Everyone | Flickr
Verwijderd
Waarom heeft Boeing daarvoor geen andere EICAS indicatie bedacht? Bezuiniging of is er een andere reden??Mycroft schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:02:
De rechtersensor zit op een spoilerpanel dat alleen op de grond omhoogkomt (na de landing). Geen bug dus, juist heel goed!!
Geen idee, naar mijn weten zit er bijvoorbeeld bij airbus op elk panel een sensor, wel zo netjes.mekkieboek schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:07:
[...]
Waarom heeft Boeing daarvoor geen andere EICAS indicatie bedacht? Bezuiniging of is er een andere reden??
Verwijderd
Dan heb je de AFCAD niet goed geinstalleerd, lijkt me. Zoek hier met Quick Search ("EHAM") even op een goede AFCAD, meeste daar zijn voor de default scenery. Misschien is het ook wel een idee om NL2000 te installeren, de laatste versie hiervan kent op EHAM ook multiple runwaysVerwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:50:
Ik vroeg mij af hoe ik instel dat FS meedere runways moet gebruiken voor approach en takeoff. Ik sta nu al een uur te wachten op 27.![]()
Er staat dat met de AFCAD(?) file die in de startpost het goed zou moeten gaan. Maar iedere keer als ik vlieg op EHAM krijg ik maar 1 runway, zodat ik erg lang stil sta te wachten op landende vliegtuigen.
Wat kan ik nakijken of ik de AFCAD wel goed heb geïnstalleerd?
[ Voor 4% gewijzigd door jelle. op 01-10-2005 12:37 ]
Verwijderd
Ik heb al een goede AFCAD, ten minste dat dacht ik. Ik heb die van Project X gedownload.jelleeee schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 12:35:
[...]
Dan heb je de AFCAD niet goed geinstalleerd, lijkt me. Zoek hier met Quick Search ("EHAM") even op een goede AFCAD, meeste daar zijn voor de default scenery. Misschien is het ook wel een idee om NL2000 te installeren, de laatste versie hiervan kent op EHAM ook multiple runways
Hmm, als ie met default scenery al moeite heeft kun je beter van NL2000 afblijven ja. Niet dat het bij mij zo fantastisch draait, EHAM (NL2000) en AI Traffic geeft enorme framedrops, maar eventueel zet ik gewoon de traffic tijdelijk uit, dan loopt het wel lekkerVerwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:06:
Ik heb al een goede AFCAD, ten minste dat dacht ik. Ik heb die van Project X gedownload.
Maar wat betreft NL2000, is dat niet een frameratekiller? De pc waarop FS9 staat is niet een van de snelste. Het werkt opzich wel goed, maar als ik bijvoorbeeld op een vliegveld kom waar veel AI Traffic is dan heeft ie er al een stuk meer moeite mee.
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 18:17 ]
Controls weergeven. Ik snap niet wat je met controls bedoelt in dit gevalVerwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:54:
Hoe kan je in FS2004 controls weergeven op een tweede monitor?
Verwijderd
Throttle, GPS, overhead panel,...DutchCommando schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:16:
[...]
Controls weergeven. Ik snap niet wat je met controls bedoelt in dit geval.
Verwijderd
Verwijderd
Download wideview! Dat is het programma die jij zoekt!Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:54:
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
Werkt voor geen meter, in het control center moet ik telkens een keer of honderd 'ok' klikken na het configureren van een vliegtuig omdat ik een foutmelding krijg door het grote aantal vliegtuigen in mijn aircraft directory (heb ai-traffic geïnstalleerd).Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 23:10:
[...]
Download wideview! Dat is het programma die jij zoekt!
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
Ik heb lange tijd op het VATSIM netwerk gevlogen en gecontroled. De procedures zijn mij zeker niet onbekend. Het ging mij meer om het off-line vliegen realistischer te maken.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:41:
Als je echte AI wilt, en dan ook echt dan moet je eens op ivao network gaan vliegen, alleen houd er rekening mee dat hier ook echt alles professioneel gedaan word, van clearances tot aan engine shutdown toe. Je moet wel de luchtvaarttaal doorhebben, maar hier helpen ze je met genoegen aan mee! Het proberen waard zou ik zeggen! En het geeft een realistischere ervaring, EHAM met 20 toestellen en real atc
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:54:
Verwijderd
Nee hoor, ik wil absoluut niet een discussie starten die al honderden keren gevoerd is.jeehaa schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:02:
daar gaat de discussie weer. beide netwerken zijn uiterst professioneel en hebben allebei voor- en "nadelen". Controllers die bij ons op IVAO zitten controllen soms ook op vatsim, bij events.
Verwijderd
Thanks! Werkt perfect! Zelfs 3D, bvb. cockpit view op ene monitor en spot plane op andere monitor. Alleen jammer dat de window positions niet gesaved kunnen worden (ook niet met save flight).Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:53:
simpele oplossing,
In windows versie FS2004 opstarten dus in windowed.
dan kan je de modules als je er op staat los koppelen en slepen naar de andere monitor.
/mamoman
http://specs.tweak.to/5817Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:57:
Wat zijn jullie specs van jullie pc? Ben wel benieuwd naar :P!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 23:03 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq