[FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 68 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.333 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106009

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/header2.jpg
Flight Simulator 2002 en 2004 Vragen en mooiste Thumbnails Deel 68
Voorgaande delen: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67
FORUM REGELS:
  • Max. 10 pics van 800x600 (en let daarbij zelf even op dat je geen BMP's van 1 Mb per stuk doet ). En resize ze ook aub zelf en niet met behulp van de img tag.
  • Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan, maar hou het een beetje verdeeld. :)
  • Zorg dan dus ook dat er niet tig replies volgen waarin alleen maar "wow, mooie pics!" komt te staan, maar houdt het topic inhoudelijk op niveau.
  • Geen offtopic gebabbel, geflame, geruzie, gescheld etc.
  • Zie je iets wat niet kan? Gebruik dan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif-knop bovenaan om het te melden. Ga er niet zelf op in.

Posts die hier niet aan voldoen worden gewoon verwijderd. Bij herhaling
    volgen er andere maatregelen, maar ik neem aan dat iedereen wel snapt
    waarom deze regels er zijn.----.
Wat staat ons te wachten:

NL-2000 komt uit op 10 april
Op zaterdag 10 april wordt op Hilversum Airport de nieuwe NL-2000 versie 2.9 gereleased. Het is afwachten hoe het eruit komt te zien en of dit weer een goed argument blijkt te zijn om extra grafisch geweld in de computer te prikken.
preview screenshots versie 2.9 van december 2003
officiele website

Precision Manuals komt binnenkort met de stretch version van de populaire 737
Precision Manuals (PMDG) heeft ons beloofd binnenkort te zullen uitkomen met de 737-800 en 737-900. Wat ook in het vooruitschiet ligt is een werkende TCAS en andere FMC gerelateerde aanpassingen.
Familiefoto 1; Familiefoto 2
PMDG support forum @ avsim voor preview platen
PMDG website

Amsterdam Area Airspace Changes vanaf 18 maart
In het kader van een restructurering boven de London Area worden er boven Nederland ook wat wijzigingen doorgevoerd vanaf de nieuwe AIRAC 0403. Het belangrijkste is dat verschillende airways een andere naam krijgen in de buurt van Engeland en dat de REFSO departures vanaf Schiphol een naams en route verandering krijgen in GORLO departures. Hiermee worden in 1 klap ook gelijk alle oude flightplans ongeldig.
Nieuwe Kaarten SID, STAR en AD van EHAM, AIRAC 0403 / 18 Maart
SID/STARs packages voor de PMDG voor Nederlandse velden
Verse navigatiedata en routebenamingen van navdata.at
Suggesties voor je post
  • Vermeld wat je op de plaat hebt gezet, van waar naar waar je vliegt en met welke kist en met welke scenery.

Probeer niet groter te posten dan 512 x384 pixels, maar het mooiste is het maken van een thumbnail. Maak een klein plaatje en link die naar de originele op de volgende wijze:
    code:
    1
    2

[url=http://www.groteplaatjes.nl/grootplaatje.jpg]
    [img]http://www.kleineplaatjes.nl/kleinplaatje.jpg[/img][/url]
  • Bij een vraag: Is je vraag duidelijk? Is het wel echt een vraag?
  • Liever geen post met alleen 'wil je even op msn komen' of ' _/-o_ @ pics'
    of _/-o_ @ startpost
  • Het is niet erg als je foto's van echte vliegtuigen post, maar houd het beperkt.
Frequently Asked Questions
:? Microsoft website

Officiële Microsoft Flight Simulator site

:? Waar kan ik gratis add-ons downloaden?

:? Waar vind ik payware vliegtuigen?

Dreamfleet 2000 (737 'oude generatie' maar met mooie FMC)
Justflight Software *nieuwe link!
Phoenix Simulation Software (PSS) (Airbus A320/A330/A340, Dash 8[])
Ariane Gmax 737
Wilco Publishing
Pilot in Command 767 (PIC) (767 alleen voor FS2002)
Lago (Tornado, F16)
Simulation Software Workshop
Precision Manuals Development Group (PMDG 737 NG, nog mooier dan Dreamfleet)
Panelshop 747-200
Captainsim 727

:? Waar vind ik payware scenery?

UK2000 series en London Airports
German airports (Beek/Maastricht zit in GAP4)
Simflyers - Various Airports
Sim-Wings - Zuid-Europa, Canarische Eilanden
PTSim - Portugal / Madeira
Lago Georenders - gedetailleerder hoogtecontouren (mooiere bergen dus)
Swedflight Pro - Zweden scenery

:? Sites over cockpitbouw

Flightdeck Solutions
Cockpit Simulations
Project Magenta (software)
Extended Programmable Input Controller (EPIC)

:? Flightsim FAQ's

FS2002 FAQ by McFlipp tip
Droogkloot's FS2002 FAQ
FS2002 FAQ op simflight.com

:? Antwoorden op vragen die hier (te) vaak gesteld worden

Waar kan ik gratis files uploaden? Chello/@home/casema/(vul hier je provider in) sucks.
Met welk progje maken jullie screenshots? (of deze, of deze)
Hoe gebruik ik het PSS A320 panel met een Airbus A330 van Project OpenSky?
Hoe gebruik ik het Dreamfleet 737 panel met een Boeing 73x van FlightFX?
Dreamfleet 737 panel gebruiken in de Project Fokker 70/100
"Wil je even op MSN komen?"
Basisprincipes van hoe een vliegtuig werkt
Informatie over vliegen met een propeller-aangedreven vliegtuig
Settings om FS2002 er op zijn mooist uit te laten zien
Wat is VOR? NDB? ILS? Hoe navigeer ik met FS?
Hoe bestuur ik een helikopter? Ik kan eigenlijk alleen achteruit vliegen. (of deze)
Ik heb de 737 van PMDG, maar het lukt niet. Is er niet een goeie tutorial of zo?
Bijbehorende 0308 AIRAC en SIDs en STARs voor de PMDG tutorial.

:? Waarom heb ik geen wagentjes, intelligente gates e.d op het vliegveld!?

Al die extra dingen die je op een airport ziet zoals bagagekarren, fuel/cateringtrucks, zitten in de scenery van dat airport ingebouwd. En hoofdzakelijk in payware-scenery (EDDW=Bremen Airport is enige freeware die het ook heeft volgens mij). Je kan ze meestal activeren door een bepaalde com frequentie in te voeren, welke com frequentie kun je meestal in de readme van de betreffende scenery vinden.

:? Vliegroutes

Pilotincommand's site met reallife flightplans
Dijk.com heeft nog veel meer flight plans
Flight plan valideren met CFMU IFPUV van Eurocontrol
North Atlantic Tracks
New York - North Atlantic route planner
The Flying Friends met rechtsboven het kopje 'Flight planning'
Flightplans.tk gaat het helemaal worden! (maar is het nog niet)

:? On-line vliegen

Er is een speciaal topic hiervoor, [rml]Plan hier je online vluchten + IP[/rml] - probeer je afspraken daar te maken om het algemene topic (hetgeen je nu leest dus) niet te vervuilen. Meer informatie over hoe on-line vliegen met VATSIM en IVAO in zijn werk gaat vind je ook daar en op de site van de DutchVACC.

:? AI vliegtuigen

Project AI
AI-Aardvark
FSPainter
The AI Traffic Group (AITG)
Kant en klare vijf sterren AI, aangeboden door The_FrankO
Dubbele flight plans verwijderen

:? Andere handige links

ATCBox.com - Schiphol ATC Streams, Foto's en een leuk forum
Airside TV - Diverse films en webcasts
FSTV - Flightsim related webcasts
Navigatie Hulp
Airwork.nl - Piloten Portal
Navdata.at - Airac-cycles en SIDs/STAR's voor zo ongeveer alle FMC's
Flight!Zone Magazine
Airliners.net - Véél vliegtuigfoto's
Fokker 70/100 FS Movie
Laat de AI hun vertrek- en aankomstbestemmingen zien

:?Known issues/bugs met FS9

• Soundblaster Live! bezitters icm PMDG
    Voor Soundblaster Live! bezitters in combinatie met de PMDG, zorg dat je de laatste drivers van Creative gebruikt en niet de Windows drivers, de Windows drivers geven haperend of krakend geluid bij de PMDG.
  • FS9 (texture) tweaks
    Er zijn nog wat bekende texture tweaks die je FS9 framerates beter kunnen maken, je moet dan wat settins in je fs9.cfg configuratie-file wijzigen (voor wie hem niet kan vinden, die staat in C:Documents and Settings%USERNAME%Application DataMicrosoftFS9fs9.cfg)
  • FS9 Tips&Tricks (ja, dit is een link)
  • De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS9)
    De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS2004)
    Amsterdam Schiphol Airport (EHAM) is erg gedetaileerd nagemaakt, maar er zit een fout in. Er staat een misplaatste toren op Schiphol. Hieronder de stappen hoe je het kan verwijderen:

1. Ga naar de FS9 map (C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9)
    2. Open Scenery.cfg met kladblok
    3. Scroll naar Addon Scenery en voeg deze regel daaraan toe:
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects

Dan ziet het er zo uit:
    [Area.038]
    Title=Addon Scenery
    Local=Addon Scenery
    Layer=38
    Active=TRUE
    Required=FALSE
    Remote=
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects

4. Save Scenery.cfg en start FS2004
:?Handige kleine updates van Avsim voor FS9

• Replacement Moon Click!
    Photoreal Moon Texture This Texture is moon Texture of the enhancing size in which photographic is used. The moon of 512pixel or 256pixel floats on the sky and a fantastic flight is produced. Texture making by Izuru yokomi. Photo by Seiichi yoneyama.
  • Resized Autogen Textures Click!
    Resized textures for all Autogen buildings and trees in FS2004. Smaller texture sizes greatly improve framerate (FPS).
  • Resized Runway and Taxi Textures Click!
    Resized default textures for Runways and Taxis in FS2004. Texture format is cut in half, from 256X256 to 128X128, thus reducing the overall filesize from 3.5MB to 1.25MB. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Contrail Upgrade Click!
    Very realistic jet contrail upgrade. For more impressive 747 fly-by's (Active Camera) as well as other jet and AI contrails.
  • Vapour Trails - The Full Package Click!
    Codes that add vapour trails to a variety of popular add-on aircraft for FS2002. *NEW FEATURE* Vapour Trails automatically appear between 150 and 175kts - right after take-off and during approach! **FIXED** the missing Gauge problem and added the Simubuild A340 series code!!
  • Resized 3d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud texture (cumulus01.bmp) for 3D clouds in FS2004. Texture was resized from 512X512 to 128X128, cutting filesize from 1,33MB to 22KB (DXT3). Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail. The difference in visual detail in my opinion is minimal. IN THIS VERSION: texture was edited so that clouds would appear white instead of gray. Screenshots show 3D clouds set to maximum OVERCAST!!! Optional 888-8 type extended bitmap included (86KB). IMPORTANT: To avoid errors, turn the "Render to texture" box to ON in "Display Settings". Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Resized 2d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud textures for 2D clouds in FS2004. Cloud textures format was cut in half, thus reducing the overall filesize from 40MB to 2.5MB. Textures in 512X512 format resized to 256X256. Textures in 256X256 format resized to 128X128. Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. Display settings used while taking screenshot: Sight distance: 150Mi/240Km. Cloud draw distance: 80Mi/128Km. 3D cloud percentage: 50%. Optional 3D cloud texture "cumulus01.bmp" included. Smaller texture sizes improve framerate (FPS). To avoid errors, please make sure that "Render to texture" check box is turned ON in "Display Settings"
  • Resized Tree Textures Click!
    Resized default tree textures for Autogen trees in FS2004. Texture was resized from 1024X1024 format to 128X128, cutting filesize from 683KB to 22KB. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail, as 128X128 format reduces much detail (see screenshot), and makes textures fuzzy and blurry. In my previous release (ResAutogenTex.Zip), tree textures are in 256X256 format, so in this release the format is one step lower. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
Disclaimer uit de FAQ.
:) Deze startpost ziet er echt vet uit!

Tegenwoordig worden er prachtige startposts gemaakt en natuurlijk mag je deze mensen een compliment geven voor hun moeite, alleen is het niet de bedoeling, zoals hoe het er tegenwoordig aan toe gaat. Replies met enkel "Mooie startpost :9" of in die trant worden niet meer toegestaan, omdat het simpelweg te veel worden, sommige topics krijgen eerst meer dan 25 complimentjes en daarna begint de discussie pas.
Je kunt een complimentje geven in een "gewone reply" met de offtopic tag of deze user aanspreken via ICQ/MSN of email.

[ Voor 224% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 02-04-2004 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Zo jongens :) ik ben blij dat het gezeur ten einde is en dat het hopelijk weer een beetje gezellig kan worden...

En als ik het goed begrijp heeft bolk leuk nieuws voor jullie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75177

OK, welkom terug allemaal en ik ben blij dat ik meteen on-topic kan beginnen :-)

Ik ben sind kort in het bezit van de PMDG 737NG :*) wat een geweldig vliegtuig.
Ik heb echter 1 probleem en dat is chronisch tijdgebrek. Hierdoor lukt het me vaak niet om een iets langere vlucht in 1 keer te doen.
Ik weet dat je niet de gehele FMC en zo kunt saven. maar wat is de beste manier om zoveel mogelijk te saven en dit alles snel wel te 'restoren'.
Heb deze vraag ook op avsim uitgezet maar nog maar weinig reakties gekregen.

Mischien kunnen jullie me uit de brand helpen please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75177

in het starttopic werkt de link naar de tutorial van de PMDG 737 niet

http://library.avsim.net/...tID=fs2004misc&DLID=35813

moet zijn

http://library.avsim.net/...tID=fs2004misc&DLID=43841

Done
-Terr

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 02-04-2004 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb zeker leuk nieuws. Ik ben gister op Schiphol geweest en ben voor een scanner bij de LHshop geweest. Ook gelijk even gevraagd voor yoke korting:

10% korting bij afname van 5. Als ik een definitieve opdracht eventueel plaats, dan ga ik daar proberen meer van te maken.

Ik ga ook proberen om direct Amerika te regelen.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Die yoke, is dat de Pro van €190? Of die goedkopere?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90313

kenneth schreef op 02 april 2004 @ 22:29:
Die yoke, is dat de Pro van €190? Of die goedkopere?
LHShop verkoopt alleen nog maar de gewone versie, de lite versie hebben ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 14:51
Blijft een dure grap. Yoke + Pedals. 360 euro :/
Zonder die pedals kan je neem ik aan je rudder niet bedienen, dus dat is niet echt optimaal voor crosswindlandingen.

Las trouwens dat de elevators niet zo heel nauwkeurig te bedienen zijn met de CH flight yoke. Dus hoop eigenlijk op een beter product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

Iemand die de volgende (Dutchbird) FP's heeft?

EHAM-CYUL
CYUL-MMUN

en terug uiteraard:

MMUN-CYUL
CYUL-EHAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103205

Ik gebruik momenteel usb-race pedalen voor de rudders... Is het mogelijk deze in combinatie met enkel de yoke te gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 103205 op 03-04-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90144

Anoniem: 103205 schreef op 03 april 2004 @ 10:59:
Ik gebruik momenteel usb-race pedalen voor de rudders... Is het mogelijk deze in combinatie met enkel de yoke te gebruiken?
Zolang het allebei USB devices zijn lijkt het me geen probleem. Ik gebruik ook de racepedalen als rudder en verder een joystick, dat gaat prima, dus waarom zou een USB yoke niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:37
*spam

[ Voor 95% gewijzigd door White Dust op 03-04-2004 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
ik heb ook pedals van een racestuur en een yoke van CH... zolang die axis niet perongelijk door iets anders ook verander wordt maakt het niet uit...
Wat het is, als je wat rudder geeft, en vervolgens bijv. een klein beetje perongelijk met je stick omdat je een bochie maakt, dan schietie zegmaar weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-06 21:14
Nu wil ik me er eindelijk eens aan gaan wagen om online te vliegen, tutorial gedownload e.d. alls geinstalleerd, maar nu geeft squawkbox de hele tijd een foutmelding, als ik die opstart. Iemand hier met hetzelfde probleem en die dat heeft op kunnen lossen?

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke foutmelding geeft squawkbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92316

weststar schreef op 03 april 2004 @ 19:34:
Nu wil ik me er eindelijk eens aan gaan wagen om online te vliegen, tutorial gedownload e.d. alls geinstalleerd, maar nu geeft squawkbox de hele tijd een foutmelding, als ik die opstart. Iemand hier met hetzelfde probleem en die dat heeft op kunnen lossen?
Ik heb hier een link met uitleg hoe je alles moet instellen
http://www.fspilotguy.tk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
thnz voor de link :)
Met veel geklooi is het me dan wel gelukt, maar dat was meer geluk dan wijsheid.
Net m'n eerste online vlucht achter de rug, EHAM-EKCH, en het viel me 100% mee.
Kreeg van EKCH-app ook de vrije hand om m'n approach te doen, dus dat was makkelijk. Wel jammer dat de PMDG wat kuren had, motoren wilden niet gelijk draaien, dus had er 1 uit moeten schakelen,,\Maar goed.. voor mij nooit meer standaard ATC vliegen :-)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hetgene wat ik wel irri vind is ten eerste de unable crz alt (hopelijk gefixt in pmdg 800/900) en ten 2e, bij sommige approach op airports is er geen mogelijkheid om bij een bepaalde runway ils/vor te kiezen, hierdoor is de approach veel minder easy als ik het goed hebt. Maar voorderest is PMDG een erg chill product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92182

Ik merk nu dat ik in de PDMG Beech 1900D (en ook niet in de default King Air 350) geen "gebroken" ADF frequentie kan instellen. Dus alleen 342 of 343, maar 342.5 kan niet. Er zijn wel NDB's met die frequenties. Wat is er aan de hand? Weet iemand hoe dit is op te lossen?

p.s. Ik vlieg FS2002 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuke site van een enhousiaste DC9 / MD80 piloot. Alles over het vliegtuig, de vluchtvoorbereiding, ATC voorbeelden in RealAudio.
http://www.hilmerby.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

zijn er al mensen die shots gezien hebben van nl-2000 EHAM? ik namelijk nog helemaal nix :(

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jos_zwa schreef op 04 april 2004 @ 11:48:
zijn er al mensen die shots gezien hebben van nl-2000 EHAM? ik namelijk nog helemaal nix :(
IK heb hier wel een linkje voor je met wat pics van de NL scenery
http://www.flightsim.com/...ain/notams04/neth0331.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een FP'tje van de klm vlucht van spl naar cairo en terug ?? Ik kan zelf geen recente vinden helaas :(

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61113

Wie weet of er de komende week goede VFR-(weer)condities zijn om echt te vliegen. Ik moet namelijk de Praktische Vlieger Selectie doen voor de KLu. Dan moet er onder andere een goede duidelijke horizon zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 16:04
jos_zwa schreef op 04 april 2004 @ 11:48:
Jawel joh! gewoon op www.NL-2000.com en dan kijken in de screenshots sectie. Wel even een accountje aanmaken en inloggen hiervoor. Let wel het zijn daar de Beta shots, want men heeft wat minder egaal groene weilanden gebruikt als textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Wilde: Niet helemaal perfect helaas, maar dit vond ik met Google:

EHAM-LOPIK-LNO-BOMBI-UN850-TRA-UA10-VIC-CHI-UL612- TRL-UA14-SIT-UG400-KUMBI-G400-BLT-HECA

http://www.aussiepeter.com/plans/dloads/amsheca.zip

(Dit is de bron)

[ Voor 3% gewijzigd door rollebol op 04-04-2004 14:14 . Reden: verkeerde kerel ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61113 schreef op 04 april 2004 @ 13:45:
Wie weet of er de komende week goede VFR-(weer)condities zijn om echt te vliegen. Ik moet namelijk de Praktische Vlieger Selectie doen voor de KLu. Dan moet er onder andere een goede duidelijke horizon zijn...
Das 's zekers wel chill gozer!
Ik weet niet wat het weer wordt, weet alleen dat het bijna altijd wordt uitgesteld :P

Veel suc6 iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76385

Is NL 2000 payware?
En is dit er al voor FS9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76385 schreef op 04 april 2004 @ 16:33:
Is NL 2000 payware?
scenery is gratis en ik dacht alleen voor FS9.
Je zal alleen een bere goeie pc moeten hebben want als het net zo werkt als de scenery die ze nu hebben dan kan je weleens een diavoorstelling krijgen op je pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 76385 schreef op 04 april 2004 @ 16:33:
Is NL 2000 payware?
NL2000 is gratis, maar er zijn verschillende versies van.. NL2000v3 is nog niet uit. Screenshots zijn er echter wel te verkrijgen. Als je in de startpost keek, kon je daar ook de link naar de NL2000 site vinden..

offtopic:
Doet je nick trouwens vermoeden waar je vandaan komt (Hoogeveen)?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Sander_ schreef op 04 april 2004 @ 16:42:
[...]

offtopic:
Doet je nick trouwens vermoeden waar je vandaan komt (Hoogeveen)?
Juist ;).
Dus ik begrijp uit de startpost dat NL 2000 V2.9 op 10 april uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Anoniem: 76385 schreef op 04 april 2004 @ 16:49:
[...]
Juist ;).
offtopic:
Hier ook een Hogevener :)

Als dat daar staat, dan zou dat wel zo kunnen zijn, maar dat is nog steeds niet versie 3. Denk er ook aan dat je computer wel krachtig genoeg moet zijn voor scenery als NL2000.., zoals ook gezegd door Auroortje.. Dat vréét resources sommige delen.. En dan moet je kiezen wat voor gaat: performance of visuals.. Zelf ga ik voor de performance, ook al is m'n systeem niet een van de sloomste..

[ Voor 4% gewijzigd door SanderTje! op 04-04-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

JRR

Wilde schreef op 04 april 2004 @ 13:27:
Heeft iemand toevallig een FP'tje van de klm vlucht van spl naar cairo en terug ?? Ik kan zelf geen recente vinden helaas :(
Hier een mogelijke route die geldig is volgens AIRAC0403.

(FPL-KLM553-IS
-B763/H-SDHIRWY/S
-EHAM1745
-N0462F350 ARNEM UL620 BIRKA UZ21 OMELO UL620 KOMUR UM748 RUTOL/N0458F370 UM748 DEGET UP184 OSTOV UN127 LMO UL618 MES UN139 KUMBI/N0466F370 G400 BLT A16 CVO DCT
-HECA0418 HEAX HEPS
-REG/PHBZK SEL/KMES OPR/KLM RMK/TCAS DOF/040404 RVR/125 ORGN/EHAMKLMF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Als je nog iets leuks wil horen (weer eens wat anders), er zijn op dit moment surveillance radar approaches in progress op 18R van Schiphol, dus zet je scanner aan of luister ATCbox.com. Frequentie is 118.4 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rollebol schreef op 04 april 2004 @ 18:47:
Als je nog iets leuks wil horen (weer eens wat anders), er zijn op dit moment surveillance radar approaches in progress op 18R van Schiphol, dus zet je scanner aan of luister ATCbox.com. Frequentie is 118.4 MHz.
Waar kan ik dat vinden op ATCbox, welke hoofdstuk. zoek me rot nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

is dat Amsterdam Departure? Mijn scanner haalt het denk ik niet op 130 km van schiphol.

Wat houd het exact in btw?

[ Voor 21% gewijzigd door Bolk op 04-04-2004 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92316 schreef op 04 april 2004 @ 19:24:
[...]

Waar kan ik dat vinden op ATCbox, welke hoofdstuk. zoek me rot nu :D
Kep ze gevonden, staan op de 1ste pagina van ATCbox 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Anoniem: 92316 schreef op 04 april 2004 @ 19:35:
[...]

Kep ze gevonden, staan op de 1ste pagina van ATCbox 8)7
ATCBox verdient geen hoofdprijs voor websitenavigatie nee.. Gewoon de stream URL's opslaan op je schijf werkt ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Als je de ATCbox-stream URLs in Winamp plakt in plaats van op de link klikt, dan blijven ze in de geschiedenis zitten. Je kan ze dan altijd met Ctrl-U zo openen in Winamp zonder ze te hoeven vinden.

Het bleken maar een paar SRA's te zijn, ik weet ook niet precies waarom. Er werd daarna gewoon weer normaal op de ILS geland. Een Surveillance Radar Approach is dat je tot aan 1.5 mijl voor de threshold en/of (?) de minimum descent altitude (was in dit geval 430 voet als ik het goed heb gehoord) vectors krijgt van de verkeersleider, er is dus best drukke RT.

Op VATSIM en IVAO worden ze af en toe voor de lol gedaan - de ILS is natuurlijk nooit stuk - maar ik heb ze 'in het echt' dus nu voor het eerst gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hebben jullie dat bizarre filmpje van ATCbox al gezien?

http://www.atcbox.com/Dow...ctacular/engine-start.wmv

Leuke engine start :P

[ Voor 26% gewijzigd door Bolk op 04-04-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Bolk schreef op 04 april 2004 @ 21:28:
Hebben jullie dat bizarre filmpje van ATCbox al gezien?

http://www.atcbox.com/Dow...ctacular/engine-start.wmv

Leuke engine start :P
dat krijg je dus als je full throttle geeft en de startknop indrukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Megamind schreef op 04 april 2004 @ 21:36:
[...]

Als dit dat filmpje van die Noorse kist is, dan kwam hij uit opslag en zat er een soort beschermingsmiddel in de pijpen dat ze er 'even uitbranden'.

Je hoort ook zo'n kerel schreeuwen 'wow een nieuw record' of zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Megamind schreef op 04 april 2004 @ 21:36:
[...]

Euuhh nou, volgens mij heeft het een andere reden;

The story behind this one is that the plane had been in storage for a while and the stuff that is burning is some protective fluids they put in the pipes when planes are stored..

astu :)
Blijft een gaaf filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
weststar schreef op 04 april 2004 @ 21:52:
[...]

Euuhh nou, volgens mij heeft het een andere reden;

The story behind this one is that the plane had been in storage for a while and the stuff that is burning is some protective fluids they put in the pipes when planes are stored..

astu :)
Blijft een gaaf filmpje
Ja en weer wat geleerd :) Wist niet dat ze dat deden. Ziet er wel heftig uit.. Toen ik het filmpje zag wist ik nog niet dat daar vloeistoffen inzaten die beschermden.. Dacht meer aan alle kerosine in de vleugel wat daarmee zou gebeuren.. Maar gelukkig kunnen ze daartegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:37
Protective Fluid. Hmmmmm, en dit ziet er wel gezond uit willen ze zeggen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk alleen dat ze de vleugel aan de onderkant ff opnieuw moeten schilderen want hier zijn ze toch echt niet op gemaakt om zulke vlammen tegen de onderkant te hebben. Je ziet ook weleens dat ze motoren een cookscleaning ( als je dat zo schrijf) geven. Staat er 1 voor de motor met een lans en dan gaan er ff kersenpitten door de motor heen, stinkt lekker en een leuk gezicht. De vonken vliegen van de schoepen af :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
JRR schreef op 04 april 2004 @ 18:28:
[...]

Hier een mogelijke route die geldig is volgens AIRAC0403.

(FPL-KLM553-IS
-B763/H-SDHIRWY/S
-EHAM1745
-N0462F350 ARNEM UL620 BIRKA UZ21 OMELO UL620 KOMUR UM748 RUTOL/N0458F370 UM748 DEGET UP184 OSTOV UN127 LMO UL618 MES UN139 KUMBI/N0466F370 G400 BLT A16 CVO DCT
-HECA0418 HEAX HEPS
-REG/PHBZK SEL/KMES OPR/KLM RMK/TCAS DOF/040404 RVR/125 ORGN/EHAMKLMF)
Bedankt! jij en Rollebol voor de FP's !! Heb ik er weer een virtuele bestemming bijgekregen :)

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
Ik ben net begonnen met fs2004.

Ik heb geen joystick maar ik zou graag met de muis in de virtual cockpit willen kijken. (mouselook, zoiets als in bf1942 shift + muis is rondkijken in de cockpit)

Is dat mogenlijk ?
Ik heb de help 10 keer bekeken maar ik kan zoiets niet vinden.
Als het niet kan, kan het dan wel met een hedendaagse joystick ? (vloeiend, niet dat numlock effect)

Verder wel een prachtig spel :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Anoniem: 92316 schreef op 04 april 2004 @ 23:19:
Ik denk alleen dat ze de vleugel aan de onderkant ff opnieuw moeten schilderen want hier zijn ze toch echt niet op gemaakt om zulke vlammen tegen de onderkant te hebben. Je ziet ook weleens dat ze motoren een cookscleaning ( als je dat zo schrijf) geven. Staat er 1 voor de motor met een lans en dan gaan er ff kersenpitten door de motor heen, stinkt lekker en een leuk gezicht. De vonken vliegen van de schoepen af :*)
cokescleaning? Dat doen ze ook bij turbine's van schepen, maar dan met fijn gemalen noten schillen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
FunkySmell schreef op 05 april 2004 @ 04:20:
Ik ben net begonnen met fs2004.

Ik heb geen joystick maar ik zou graag met de muis in de virtual cockpit willen kijken. (mouselook, zoiets als in bf1942 shift + muis is rondkijken in de cockpit)

Is dat mogenlijk ?
Ik heb de help 10 keer bekeken maar ik kan zoiets niet vinden.
Als het niet kan, kan het dan wel met een hedendaagse joystick ? (vloeiend, niet dat numlock effect)
Het kan niet zoals je wil met de muis volgens mij, maar de hedendaagse joysticks hebben zo'n hoedje waarmee je rondom kan kijken. In de gewone 2D-cockpit mode werkt dat zoals 'het numlock effect' maar in de virtual cockpit kijk je dan om je heen op een vloeiende manier.

Overigens kan je ook met Ctrl+Shift+Enter/Backspace om je heen kijken, misschien heb je daar iets aan.

Er was zo'n infraroodding dat je voor op je monitor monteert zodat hij kan zien hoe je je hoofd beweegt, die emuleert een muis dus misschien is er iets mogelijk met de drivers daarvan, want die schijnt ook in FS te werken. Ik ben de naam even kwijt, ik dacht dat het iets van 'IRview' was. Er is onlangs een versie 2 van verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Bedankt voor de info.

Toch maar een joystick aanschaffen.
Ik krijg mijn kist niet fatsoenlijk op de landingsbaan met keyboard :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FunkySmell schreef op 05 april 2004 @ 14:18:
[...]

Ik krijg mijn kist niet fatsoenlijk op de landingsbaan met keyboard :'(
Daarvoor moet je ook oefenen :P. Ik heb het geleerd door steeds optestijgen en steeds weer te landen met een cessna.
Ze zeggen toch altijd het landen is het moeilijkst :?
Nee ff zonder gekheid hoe vaker je het doet hoe makkelijker het wordt ;).
En met een joystick is het ook best nog wel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76385 schreef op 05 april 2004 @ 15:03:
[...]

Daarvoor moet je ook oefenen :P. Ik heb het geleerd door steeds optestijgen en steeds weer te landen met een cessna.
Het is nog wel lastig, maar je hebt tenminste controle over je kist met een joystick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
Vraagje:

Hoe moet ik die flightplans invoeren die ik op het i-net vind ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
Achmedd: Dat zijn vaak flight plans die airways volgen. Het beste kan je hiervoor een kist gebruiken die een FMC heeft. Hoe je hem invoert varieert per FMC. Goeie FMC's zijn die van de PMDG 737, of de PSS Airbussen. Ook FS Navigator toont de airways, en als je de waypoints in het vluchtplan invoert en dan vervolgens de route plant, dan heb je 97 van de 100 keer de juiste route.

Of de GPS van FS zelf ook airways kan volgen weet ik eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
Ah ok, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Anoniem: 76385 schreef op 05 april 2004 @ 15:03:
[...]

Met een cessna heb ik geen problemen, maar zo'n 737 is voor mij nog ff te moeilijk.

Heb net mijn oude gamepadje aangesloten, wat een verademing ten opzichte van het keyboard. :*)

Waar kan ik een complete airbus downloaden met cockpit etc of is dat payware ?
(graag filename als mogenlijk is)
Ben al op www.simviation.com geweest maar daar staat zoveel dat ik niet weet welke het beste/complete is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FunkySmell schreef op 05 april 2004 @ 20:32:
[...]

Met een cessna heb ik geen problemen, maar zo'n 737 is voor mij nog ff te moeilijk.

Heb net mijn oude gamepadje aangesloten, wat een verademing ten opzichte van het keyboard. :*)

Waar kan ik een complete airbus downloaden met cockpit etc of is dat payware ?
(graag filename als mogenlijk is)
Ben al op www.simviation.com geweest maar daar staat zoveel dat ik niet weet welke het beste/complete is.
Als je een leuke kist zoekt kan ik je deze aanraden, Fokker 70/100.
Het is freeware en heeft al vele prijzen gewonnen. Leuke kist om mee te beginnen en waar je mee blijft vliegen.

http://www.avsim.com/fokker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Anoniem: 92316 schreef op 05 april 2004 @ 21:07:
[...]

Als je een leuke kist zoekt kan ik je deze aanraden, Fokker 70/100.
Het is freeware en heeft al vele prijzen gewonnen. Leuke kist om mee te beginnen en waar je mee blijft vliegen.

http://www.avsim.com/fokker/
Leuk, zal hem straks ff installen.

Mijn god wat is dit spel verslavend. :'(

Edit:
Hmm krijg nou 2 errors door die fokker vliegtuigjes, volgens mij niet echt 2004 compatible.
Kreeg die sound PF10070-sound.exe niet geinstalleerd. (app kon zelf het path niet vinden en ik kon het ook niet aanwijzen)

FSSound.dll & FSUIPC.dll geven een incompatible error

Kan ik dit ongedaan maken, of moet ik het nu opnieuw installen.

Edit#2:
Alle fokker software uninstalled, nu heb ik het FSUIPC.dll error nog over... kan ik dat deleten ? of heeft iemand een nog zo'n orginele FSUIPC.dll ?

Edit#3:
Heb het gedelete en nu is het weer goed geloof ik. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Sunrise op 06-04-2004 05:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Nee die pagina had ik nog niet gezien, bedankt voor de link.
Maar bij stap 1 gaat het dus al fout,
Kreeg die sound PF10070-sound.exe niet geinstalleerd. (app kon zelf het path niet vinden en ik kon het ook niet aanwijzen)
Bij die file krijg ik niet de kans om het installatie path te kiezen, bij die andere 2 files wel, PF10070-aircraft.exe & PF10070-panel.exe heb ik dus geen problemen mee.
Run the executable files for the PF10070-aircraft, -sound and -panel. Each executable will give a dialogue box where you can change the installation targeted folder. Standard target folder points to FS2002, but for FS9 you will need to change this into:
C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9
Of moet ik die dir aanmaken, ook al staat het spel op een andere locatie ? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Sunrise op 06-04-2004 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
verkeerd knopje

[ Voor 97% gewijzigd door Sunrise op 06-04-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Laatst online: 08-06 12:04
FunkySmell schreef op 06 april 2004 @ 13:29:
[...]

Of moet ik die dir aanmaken, ook al staat het spel op een andere locatie ? 8)7
tis natuurlijk je eigen keuze maar vrijwel alle downloadable software gaat er vanuit dat fs9 hebt geïnstalleerd in de standaard dir. als je dat niet hebt gedaan moet je dat dus bij elke installatie veranderen met de hand. dat geldt dus ook voor die fokker.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
jeehaa schreef op 06 april 2004 @ 14:05:
[...]

tis natuurlijk je eigen keuze maar vrijwel alle downloadable software gaat er vanuit dat fs9 hebt geïnstalleerd in de standaard dir. als je dat niet hebt gedaan moet je dat dus bij elke installatie veranderen met de hand. dat geldt dus ook voor die fokker.
Nou dat vind ik belachelijk dat iemand er vanuit gaat dat iedereen het spel op c:\ installeerd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FunkySmell schreef op 06 april 2004 @ 19:01:
[...]

Nou dat vind ik belachelijk dat iemand er vanuit gaat dat iedereen het spel op c:\ installeerd |:(
Standaard spel installatie is altijd c:\, welk spel je ook neemt. Dat jij zelf er voor kiest om FS9 op een andere partitie te zetten is jouw keuze :*) Dus zal je altijd als je iets installeerd even je eigen partitie moeten kiezen als hij op een andere staat B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Anoniem: 92316 schreef op 06 april 2004 @ 20:10:
[...]

Standaard spel installatie is altijd c:\, welk spel je ook neemt. Dat jij zelf er voor kiest om FS9 op een andere partitie te zetten is jouw keuze :*) Dus zal je altijd als je iets installeerd even je eigen partitie moeten kiezen als hij op een andere staat B)
FS Installaties is soms wel standaard C inderdaad

Ik vraag me alleen af wie bepaald dat het standaard C is dat FS daarop staat.. FS Software loopt technisch gezien altijd een standje lager vaak.. (Third party software) en kijk ook maar een aantal sites. Der zijn ook goeie bij uiteraard! Menig developer weet toch wel dat er tegenwoordig vaak meer partities op 1 schijf zijn of zelfs meerdere schijven?

Maar soms vind ik de opties laks in installers.. en dan moet je met Rips gaan werken bijvoorbeeld. Maar met de software die ik nu heb kan ik me uitstekend redden, zonder rips of wat dan maar ook. FS staat hier trouwens op O:.. das is weer wat anders dan C, D of E.. :)

[ Voor 12% gewijzigd door SanderTje! op 06-04-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Anoniem: 92316 schreef op 06 april 2004 @ 20:10:
[...]

Ja dat begrijp ik ook wel B).

Ik snap niet dat ik bij die andere files PF10070-aircraft.exe & PF10070-panel.exe wel handmatig kan kiezen waar die het moet installeren en niet bij PF10070-sound.exe wat toch door dezelfde mensen is gemaakt neem ik aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Sunrise op 06-04-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FunkySmell schreef op 06 april 2004 @ 20:23:
[...]

Ja dat begrijp ik ook wel B).

Ik snap niet dat ik bij die andere files PF10070-aircraft.exe & PF10070-panel.exe wel handmatig kan kiezen waar die het moet installeren en niet bij PF10070-sound.exe wat toch door dezelfde mensen is gemaakt neem ik aan.
Omdat ik zelf wou zien wat er gebeurde heb ik snel de F100 aircraft geinstalleerd en daarna de sound maar ik kon gewoon kiezen waar ik hem wou hebben. Hij geeft meteen in het begin aan dat ie FS2002 niet kan vinden maar als je ok klikt en doorgaat kan je daarna zelf opgeven waar hij moet komen. Vreemd dat ie het bij jouw niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Hmm ik dacht ik geef het nog een kans, en nu werkt het wel, sorry voor al het gezeur. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FunkySmell schreef op 06 april 2004 @ 20:32:
Hmm ik dacht ik geef het nog een kans, en nu werkt het wel, sorry voor al het gezeur. :O
Geeft niet, wij zijn er voor om mekaar te helpen niet waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de fokker 70/100 ook ff gedownload maar bij de FS9 support pagina zit ik met een ding dat ik niet kan vinden.
Namelijk:

Next, install the updated New-Clock gauge available from the Downloads page. The new panel.cfg that comes with this update is important and also includes the improved visual 3D outlook from the panel.

Maar op de download pagina kan ik niet iets duidelijks vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
o please, het is natuurlijk nog al logisch dat C:\ de enige schijf is waarvan ze de meeste garantie kunnen hebben dat die ook daadwerkelijk bestaat :Z
En aangezien ms gebruiksvriendelijk is gebruiken ze dat gewoon... De een wil het op E, de ander op D, de ander op F... ik hebbem op E, nou vind ik het écht niet onlogisch dat ze die niet als standaard hebben, dat zou het pas zijn als ze D als standaard hadden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
nealzie schreef op 06 april 2004 @ 22:24:
o please, het is natuurlijk nog al logisch dat C:\ de enige schijf is waarvan ze de meeste garantie kunnen hebben dat die ook daadwerkelijk bestaat :Z
En aangezien ms gebruiksvriendelijk is gebruiken ze dat gewoon... De een wil het op E, de ander op D, de ander op F... ik hebbem op E, nou vind ik het écht niet onlogisch dat ze die niet als standaard hebben, dat zou het pas zijn als ze D als standaard hadden!
Tuurlijk is dat niet standaard.., een E schijf.. Maar ik bedoel meer van dat sommige installers nogal laks zijn en de user niet de optie geeft om schijf te selecteren. Gelukkig is dat met de payware wel anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Anoniem: 76385 schreef op 06 april 2004 @ 21:40:
Ik heb de fokker 70/100 ook ff gedownload maar bij de FS9 support pagina zit ik met een ding dat ik niet kan vinden.
Namelijk:

Next, install the updated New-Clock gauge available from the Downloads page. The new panel.cfg that comes with this update is important and also includes the improved visual 3D outlook from the panel.

Maar op de download pagina kan ik niet iets duidelijks vinden :S
Je bedoeld waar je het kan downloaden ?
Dat probleem had ik ook, dat hebben ze goed 'verstopt', de download link zit aan de rechterkant van het PANEL-module stukje. (of op die pagina CTRL + F en dan zoek je op clock, ben je der meteen.)
Hier is de link voor de zekerheid http://library.avsim.com/sendfile.php?DLID=30638

Vind het wel een leuk vliegtuig, mooi overzichtelijk, nog bedankt voor de tip. :>

[ Voor 6% gewijzigd door Sunrise op 07-04-2004 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Ik heb een raar probleem, althans voor mij.

Als ik fs9 start dan stuurt elk vliegtuig een beetje naar rechts, erg vervelend.
Ik probeerde het bij te stellen met CTRL + NUM 0 en CTRL + NUM ENTER maar die eerste combinatie heeft geen effect, de 2e combinatie werkt dus wel, dan gaat ie helemaal scheef, dan maar RESET Flight en dan heb ik nergens meer last van.

Waar kan dat aan liggen ?

Ik heb een simpel gamepadje die het volgens mij perfect doet, waar zou ik die gamepad mee kunnen testen, in spelbesturing staat ie perfect stil gecalibreerd.
Misschien is een stuk software die de rust stand uitleest van de axis ?

[ Voor 24% gewijzigd door Sunrise op 07-04-2004 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
FunkySmell schreef op 07 april 2004 @ 05:39:
Ik heb een simpel gamepadje die het volgens mij perfect doet, waar zou ik die gamepad mee kunnen testen, in spelbesturing staat ie perfect stil gecalibreerd.
Misschien is een stuk software die de rust stand uitleest van de axis ?
Configuratiescherm -> Spelopties :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Megamind schreef op 07 april 2004 @ 07:06:
[...]

Configuratiescherm -> Spelopties :?
:X

uitleest in cijfers/coordinaten
Soort software die zegt of alles in orde is met je joystick of gamepad
In andere games merk ik niks van de evt. afwijkingen.
Zou gamepad graag willen uitsluiten.

[ Voor 44% gewijzigd door Sunrise op 07-04-2004 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FunkySmell schreef op 07 april 2004 @ 07:17:
[...]

:X

uitleest in cijfers/coordinaten
Soort software die zegt of alles in orde is met je joystick of gamepad
In andere games merk ik niks van de evt. afwijkingen.
Zou gamepad graag willen uitsluiten.
Je moet even kijken onder assignments of hij wel bij je rudder de goeie key heeft staan. Ik heb nog weleens last gehad dat hij hem dan aan me mixture koppelde en zodoende gebeurde er dat als ik mijn mixture bij stelde dat me rudder een uitslag kreeg. Dus daar moet je even op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand een ACA (liefst) FP: CYYZ-EHAM ???

laat maar

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 51137 op 07-04-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76385 schreef op 04 april 2004 @ 16:49:
[...]
Juist ;).
Gaat er zaterdag 10 april nog iemand naar vliegveld Hilversum voor de officiële presentatie van NL 2000 v2.9??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Anoniem: 90144 schreef op 07 april 2004 @ 14:00:
[...]

Gaat er zaterdag 10 april nog iemand naar vliegveld Hilversum voor de officiële presentatie van NL 2000 v2.9??
LOL :r
Zit zeker wel een Athlon64 3400+, 2GB ram, Radeon 9800XT en 2 x WD 73GB Raptor 10.000rpm, 8MB, SATA in het toegangskaartje inbegrepen?
Zou zonde zijn als je NL2000 met 2FPS zou moeten spelen. Met deze config haal je tenminste 8FPS!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is zo lekker tegenstrijdig :) Als ik met de PMDG vlieg, dan ga ik voor max FPS, vlieg ik lekker rondjes met de Cesna, dan wil ik ook wel wat te zien hebben en accepteer ik dus een lagere FPS. Je zou eigenlijk moeten kunnen kiezen. Opstarten met- en zonder NL2000.

Ik ben wel benieuwd wat ze gemaakt hebben en zal het denk ik wel gaan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Je kan sceneries aan- en uitschakelen. Maar dan heb je zeker weer gezeik met AFCADs :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
kenneth schreef op 07 april 2004 @ 19:49:
Je kan sceneries aan- en uitschakelen. Maar dan heb je zeker weer gezeik met AFCADs :?
Maak je een apparte map aan met alleen de NL2000 afcadjes en die add je in de libery kun je ook aan het uischakelen dan :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[center] Offtopic [/center]

Weet dat ik even vreselijk offtopic ga, maar misschien wel leuk om te zien.
Vluchtje gemaakt EHAM-LLBG als LY814, charter voor Elal cargo

Afbeeldingslocatie: http://xs4all.nl/~tesair/ly1.jpg
Polar Air Cargo N924FT te downloaden bij www.projectopensky.com
Voor navigatie 3x Litton 92 INU en 2x GPS

Afbeeldingslocatie: http://xs4all.nl/~tesair/ly2.jpg
Take off EHAM rwy 24

Afbeeldingslocatie: http://xs4all.nl/~tesair/ly3.jpg
Climbing met een Arnhem 1S SID

Afbeeldingslocatie: http://xs4all.nl/~tesair/ly4.jpg
Cruise op FL330. Natuurlijk was FS2004 ook van de partij (om het een beetje on topic te houden)

Afbeeldingslocatie: http://xs4all.nl/~tesair/ly5.jpg
Vanaf waypoint Siron vectors voor een circuit LLBG rwy 30

Afbeeldingslocatie: http://xs4all.nl/~tesair/ly6.jpg
Op downwind leg rwy 30

Afbeeldingslocatie: http://xs4all.nl/~tesair/ly7.jpg
Baseleg turning final rwy 30

Afbeeldingslocatie: http://xs4all.nl/~tesair/ly8.jpg
Geland rwy 30

Flightplan ELY814 EHAM-SID Arnie 1S-ARNHEM KOMUR DEGET MOKRU KFK ALSUS DESPO VELOX SOLIN LLBG

Terugvlucht LY815 volgende dag

Afbeeldingslocatie: http://xs4all.nl/~tesair/ly11.jpg
Take off rwy 22, Deena 1A SID

Afbeeldingslocatie: http://xs4all.nl/~tesair/ly10.jpg
Cruise FL340 maar stuk cruise zelf meegemaakt op een veel hoger FL :Z

Via Rekken A Star naar rwy 27, erg turbulent en winderig (gusting 30 kts) dus geen mooie foto's kunnen maken. :'(

Fltplan: LLBG DEENA PURLA GITLA VELOX ALSUS VESAR MUT KFK MAKOL BNO HMM NORKU SONSA RUBIS OSKUR ARTIP EHAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106009 schreef op 07 april 2004 @ 21:17:

[afbeelding]
Polar Air Cargo N924FT te downloaden bij www.projectopensky.com
Voor navigatie 3x Litton 92 INU en 2x GPS

[afbeelding]
Take off EHAM rwy 24

[afbeelding]
Climbing met een Arnhem 1S SID

[afbeelding]
Cruise op FL330. Natuurlijk was FS2004 ook van de partij (om het een beetje on topic te houden)

[afbeelding]
Vanaf waypoint Siron vectors voor een circuit LLBG rwy 30

[afbeelding]
Op downwind leg rwy 30

[afbeelding]
Baseleg turning final rwy 30

[afbeelding]
Geland rwy 30

Flightplan ELY814 EHAM-SID Arnie 1S-ARNHEM KOMUR DEGET MOKRU KFK ALSUS DESPO VELOX SOLIN LLBG

Terugvlucht LY815 volgende dag

[afbeelding]
Take off rwy 22, Deena 1A SID

[afbeelding]
Cruise FL340 maar stuk cruise zelf meegemaakt op een veel hoger FL :Z

Via Rekken A Star naar rwy 27, erg turbulent en winderig (gusting 30 kts) dus geen mooie foto's kunnen maken. :'(

Fltplan: LLBG DEENA PURLA GITLA VELOX ALSUS VESAR MUT KFK MAKOL BNO HMM NORKU SONSA RUBIS OSKUR ARTIP EHAM
Misschien best wel offtopic... Maar erg leuke plaatjes. :)
Zijn dit al je foto's, of heb je er meer maar deze niet geplaatst door de nieuwe 10 pic limiet? Misschien zou je daar dan anders de tekstlinks van kunnen posten... Ik wil wel meer zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106009 schreef op 07 april 2004 @ 21:17:

Heeej Tesair 8)
Ik zie dat je een goede vlucht hebt gehad, mooie pic's zo en dan nog aan boord lekker FS9 vliegen maar wrom dan met een 727 :P
Nog moeten werken of was alles rustig zonder klachten zoals het hoort :D

Spreek je laters man :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90144 schreef op 07 april 2004 @ 14:00:
[...]

Ik wil er wel graag naar toe zeker omdat het voor mij om de hoek is ;) Dus als er meer mensen gaan kijken dan hoor ik het graag, kunnen we mekaar is live zien

Ik hoor het wel wie er gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 103205 schreef op 07 april 2004 @ 21:25:
[...]

Misschien best wel offtopic... Maar erg leuke plaatjes. :)
Zijn dit al je foto's, of heb je er meer maar deze niet geplaatst door de nieuwe 10 pic limiet? Misschien zou je daar dan anders de tekstlinks van kunnen posten... Ik wil wel meer zien :+
Hier zijn de andere foto's die het forum niet gehaald hebben (10 mooiste). Sommige wat onscherp tgv de turbulentie :r

www.xs4all.nl/~tesair/P1010097.JPG

www.xs4all.nl/~tesair/P1010098.JPG

www.xs4all.nl/~tesair/P1010099.JPG

www.xs4all.nl/~tesair/P1010100.JPG

www.xs4all.nl/~tesair/P1010107.JPG

www.xs4all.nl/~tesair/P1010109.JPG

www.xs4all.nl/~tesair/P1010110.JPG

www.xs4all.nl/~tesair/P1010112.JPG

www.xs4all.nl/~tesair/P1010115.JPG

www.xs4all.nl/~tesair/P1010126.JPG

www.xs4all.nl/~tesair/P1010127.JPG

www.xs4all.nl/~tesair/P1010129.JPG

www.xs4all.nl/~tesair/P1010133.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 92316 schreef op 07 april 2004 @ 21:48:
[...]

Nog moeten werken of was alles rustig zonder klachten zoals het hoort :D
Hi Roortje,

Met de :? blik in mijn ogen heb ik nooit zoveel last ;) .

Vorige week voor het eerst online gevlogen :9 en dat terwijl ik FS al sinds 1987 ken.

Afbeeldingslocatie: http://xs4all.nl/~tesair/fs4.jpg

Heb de smaak weer helemaal te pakken, kom je binnenkort tegen op vatsim of ivao :9

Verder wordt er zeker weinig gevlogen, zie geen screenshots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Anoniem: 92316 schreef op 07 april 2004 @ 13:11:
[...]

Je moet even kijken onder assignments of hij wel bij je rudder de goeie key heeft staan. Ik heb nog weleens last gehad dat hij hem dan aan me mixture koppelde en zodoende gebeurde er dat als ik mijn mixture bij stelde dat me rudder een uitslag kreeg. Dus daar moet je even op letten.
Bedankt voor de tip, het was toch de gamepad, nu een ander aangesloten en het probleem is opgelost.

Ik heb echter een nieuw probleem, als ik met de fokkers vlieg is alles ok todat ik neerstort, dan blijft het geluid hangen en volgt enkele seconden daarna een blauw scherm en dan moet ik resetten. O-)
Verder heb ik ook af en toe een software(fs9)-crash als ik met standaard vliegtuigen vlieg, en dan wil fs9 een report sturen naar microsoft. (niet belangrijk maar dan weet je wat ik bedoel).
Soms speel ik uren zonder problemen.

Heeft het spel problemen met overclockte pc's ?, heb mijn p4 2400 op 2880 mhz lopen.
Toch heb ik ergens het vermoeden dat het aan mijn geluidskaart kan liggen, want het lijkt erop dat ie af en toe crashed als er een geluid(atc bv) bij komt, heb een philips 706 en geluid settings op high.
Ik draai het spel op 98se dat is geen probleem neem ik aan?
Verder heb ik geen problemen met andere games.

Vervelend, ik wil lekker vliegen, was net bezig met afdalen voor een landing crashed ie. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FunkySmell schreef op 07 april 2004 @ 23:02:
[...]

Bedankt voor de tip, het was toch de gamepad, nu een ander aangesloten en het probleem is opgelost.

Ik heb echter een nieuw probleem, als ik met de fokkers vlieg is alles ok todat ik neerstort, dan blijft het geluid hangen en volgt enkele seconden daarna een blauw scherm en dan moet ik resetten. O-)
Verder heb ik ook af en toe een software(fs9)-crash als ik met standaard vliegtuigen vlieg, en dan wil fs9 een report sturen naar microsoft. (niet belangrijk maar dan weet je wat ik bedoel).
Soms speel ik uren zonder problemen.

Heeft het spel problemen met overclockte pc's ?, heb mijn p4 2400 op 2880 mhz lopen.
Toch heb ik ergens het vermoeden dat het aan mijn geluidskaart kan liggen, want het lijkt erop dat ie af en toe crashed als er een geluid(atc bv) bij komt, heb een philips 706 en geluid settings op high.
Ik draai het spel op 98se dat is geen probleem neem ik aan?
Verder heb ik geen problemen met andere games.

Vervelend, ik wil lekker vliegen, was net bezig met afdalen voor een landing crashed ie. ;(
Je moet eens proberen als je DXDIAG opstart en daar bij je geluid de hardware versnelling uit te zetten. Heb je de laatste drivers voor je geluidskaart?? Kan aan meerdere dingen liggen. Word je proc niet te heet omdat ie overclockt is omdat FS9 nogal veel van je proc vraagt. IK moet zeggen dat ik geen vastlopers heb met FS9 en dat terwijl ik er vaak mee rommel en genoeg scenery en planes erop heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Anoniem: 92316 schreef op 07 april 2004 @ 23:09:
[...]

Je moet eens proberen als je DXDIAG opstart en daar bij je geluid de hardware versnelling uit te zetten. Heb je de laatste drivers voor je geluidskaart?? Kan aan meerdere dingen liggen. Word je proc niet te heet omdat ie overclockt is omdat FS9 nogal veel van je proc vraagt. IK moet zeggen dat ik geen vastlopers heb met FS9 en dat terwijl ik er vaak mee rommel en genoeg scenery en planes erop heb staan.
Ja dat had ik ook gelezen op microsoft game support pagina maar ik vrees een beetje voor een performance drop, ik heb p4 weer normaal lopen en nog geen vastloper gehad, mocht dat het toch niet zijn dan zal ik hardware versnelling uitzetten.
Ik heb trouwens de laaste drivers van philips, jawel vers uit 2001 :r (nooit meer philips voor mij).

Net heerlijk gevlogen met de fokker 100 van Amsterdam naar London. :)
||Click||
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/terms/small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FunkySmell schreef op 08 april 2004 @ 04:15:
[...]

Ja dat had ik ook gelezen op microsoft game support pagina maar ik vrees een beetje voor een performance drop,
Net heerlijk gevlogen met de fokker 100 van Amsterdam naar London. :)
Geloof niet dat een perf drop van 2800 naar 2400 veel zal opvallen, zeker niet als je proc op 2800 erg warm wordt, kost ook weer snelheid. Blauw scherm had ik laatst ook met een critical error. Proc was erg warm geworden omdat ik was vergeten de coolfan aan te sluiten na schoonmaak 8)7 .

Nice pic btw :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
joh, ik draai mn 2500+ op 3200+, wel meer hier, knal dr een goeie cooler op voor 20€ et voila. Performance verschil merk je echt wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Anoniem: 106009 schreef op 08 april 2004 @ 07:59:
[...]

Geloof niet dat een perf drop van 2800 naar 2400 veel zal opvallen, zeker niet als je proc op 2800 erg warm wordt, kost ook weer snelheid. Blauw scherm had ik laatst ook met een critical error. Proc was erg warm geworden omdat ik was vergeten de coolfan aan te sluiten na schoonmaak 8)7 .
Ik bedoelde eigenlijk een performance drop wanneer ik hardware versnelling uit zou zetten van de geluidskaart.
Dat heb ik toch maar gedaan omdat windows icoontjes er raar uitzagen na het vliegen met een fokker, nu met hardware versnelling uit heb ik daar geen last meer van en ik merk ook niks van een slechtere framerate. (ik zou graag willen weten wat de negatieve effecten zijn)
Een 9800pro is trouwens onderweg :P wat zal het er mooi uit gaan zien :9, speel nu met een gf2mx op 1024*768 16bit, loopt eigenlijk bovenverwachting toch goed met veel settings op high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Misschien nuttig voor de Ati bezitters onder ons:
Catalyst 4.4 drivers zijn uit :)
http://www.ati.com/suppor...r&submit.x=11&submit.y=11

Fixed in this driver:
- Connecting a secondary CRT and enabling VPU Recover no longer results in the operating system failing to restore itself
- The new rotation implementation no longer fails to update the desktop when doing a mode set on exit
- Setting the display resolution to 1024x768 32bpp and switching the DVI connector for HDTV to 480i no longer results in the HDTV device not working within the ATI Control Panel
- Setting the display resolution to 1152x864 32bpp under Windows XP and playing an MPEG or AVI file using the Windows Media Player no longer results in display corruption on the TV output
- Setting the display resolution to 1920x1080 on an ATI RADEON 9700 PRO when connected to a specific monitor no longer results in the image not being display
- The file version and the product version information is now correct
- Worms 3D no longer fails to properly play. Launching in game movies no longer results in only the sound being heard with the display being corrupted or black
- Intermittent texture corruption and flashing is no longer seen when playing the game Battlefield 1942
- The shadow of the characters in the game Splinter Cell Pandora Tomorrow are now being displayed properly
- Display corruption is no longer noticed when switching between 2D and 3D modes in the game Microsoft Flight Simulator 2004
- The performance of the game Tomb Raider AOD is no longer compromised when running the game at the display resolution of 1600x1200
- The brightness option found in certain games is now working properly when extended desktop is enabled and both monitors are set to 1280x1024 32bpp
- Configuring the game RACER version 0.50 to run at full screen, 1600x1200 32bpp, no longer results in the game failing to respond
- Setting the display resolution to 1600x1200 and running the game Jedi Knight: Jedi Academy no longer results in display corruption being noticed at a specific point in the game
- Display corruption is no longer seen when playing the demo version of the game Far Cry

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:03

dbzfan

Nee.

Noob vraag, maar de search werkt hier niet. Ik heb deze vraag al een x gesteld een jaartje geleden, maar ben het antwoord dus kwijt. Ik weet dus niet hoe de autopilot werkt (in een 747 en andere grotere planes) Dus het instellen van de alt, hdg enz, en welke volgorde ik de knoppen in moet drukken :/ Iemandd ie het me even snel wil uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Eerst AP master switch, heading, speed (wel autothrottle switch aan) in willekeurige volgorde imho. Ligt aan de situatie :)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.