Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i172.photobucket.com/albums/w13/Wild_Snake/FSheader2_1.jpg
Flight Simulator - deel 82
Voorgaande delen: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81

Forumregels:
  • Max. 10 pics van 800x600 Resize ze zelf en niet met behulp van de img tag.
  • Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan, houd het een beetje verdeeld.
  • Houd het topic op niveau. Dus niet continue enkel "wow, mooie pics!".
  • Geen offtopic gebabel, geflame, geruzie, gescheld etc.
  • Zie je iets wat niet kan? Gebruik dan de
    Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif -knop
Nieuwigheden:
PMDG Boeing 747-400 Freighter, 747-400 voor FSX en MD-11
B747-400 (FSX)
MD11 (FSX)
B747-400F
PMDG Website
PMDG Forum

Feelthere Boeing 777
PSS liet een slechte indruk achter met zijn 777. Allicht doet Feelthere het beter!
Feelthere Website

Suggesties voor je post
  • Vermeld wat je op de plaat hebt gezet, van waar naar waar je vliegt en met welke kist en met welke scenery.
  • Bij een vraag: Is je vraag duidelijk? Is het wel echt een vraag?
  • Liever geen post met alleen 'wil je even op msn komen' of ' _/-o_ @ pics'
    of _/-o_ @ startpost
Frequently Asked Questions
:? Microsoft website

Officiële Microsoft Flight Simulator site

:? Waar kan ik gratis add-ons downloaden?

:? Waar vind ik payware?

:? Sites over cockpitbouw

SIMKITS
737cockpit (nederlandse producent van 737 lightpanels)
Flightdeck Solutions
dakenskys
Flight Illusion (sim instruments)
Sea Gull (sim instruments)
Cockpit Simulations
Project Magenta (software)
IOcards (open source I/O hardware)
Extended Programmable Input Controller (EPIC)

:? Antwoorden op vragen die hier (te) vaak gesteld worden

Welk systeem heb ik nodig om FSX optimaal te kunnen draaien? Zie onderdaan deze topicstart.
Waar kan ik gratis files uploaden? Chello/@home/casema/(vul hier je provider in) sucks.
Met welk progje maken jullie screenshots? (deze, of deze)
Basisprincipes van hoe een vliegtuig werkt
Informatie over vliegen met een propeller-aangedreven vliegtuig
Wat is VOR? NDB? ILS? Hoe navigeer ik met FS?
Hoe bestuur ik een helikopter? Ik kan eigenlijk alleen achteruit vliegen.
Hoe krijg ik de Polderbaan in FS2004?
Hoe krijg ik de nieuwe baannummers, realistische active runways voor AI Traffic en AI aan de goede gate?
Welke verlichting moet ik op welk moment aan hebben van mijn kist?
Hoe werkt zo'n Boeing FMC?

:? Waarom heb ik geen wagentjes, intelligente gates e.d op het vliegveld!?

Al die extra dingen die je op een airport ziet zoals bagagekarren, fuel/cateringtrucks, zitten in de scenery van dat airport ingebouwd. En hoofdzakelijk in payware-scenery (EDDW=Bremen Airport is enige freeware die het ook heeft volgens mij). Je kan ze meestal activeren door een bepaalde com frequentie in te voeren, welke com frequentie kun je meestal in de readme van de betreffende scenery vinden. In FSX zit er standaard al heel wat meer airport traffic.

:? Vliegroutes

RouteFinder Aanrader!
FSBuild Payware
Flight plan valideren met CFMU IFPUV van Eurocontrol
Time/Distance Calculator

:? On-line vliegen

Meer informatie over hoe on-line vliegen met VATSIM en IVAO in zijn werk gaat vind je ook daar en op de site van de DutchVACC.

:? AI vliegtuigen

TheFrankO AI-Traffic On request zie hier
Project AI
AI-Aardvark
FSPainter
Dubbele flight plans verwijderen
Laat de AI hun vertrek- en aankomstbestemmingen zien

:? Andere handige links

The Dutch Flight Simulator Site
simFlight.nl - Onderdeel van het grote simFlight.com; nieuws, reviews en een forum
Navdata.at - Airac-cycles en SIDs/STAR's voor zo ongeveer alle FMC's
Fokker 70/100 FS Movie
Videofragment met een demo van prestatiewinst die behaald is door textures te converteren met behulp van DDS Convertor: Klik rechts op de Youtube-pagina op 'more info' voor meer informatie. :)

:?Known issues/bugs met FS9

• De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS9)
    De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS2004)
    Amsterdam Schiphol Airport (EHAM) is erg gedetaileerd nagemaakt, maar er zit een fout in. Er staat een misplaatste toren op Schiphol. Hieronder de stappen hoe je het kan verwijderen:

1. Ga naar de FS9 map (C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9)
    2. Open Scenery.cfg met kladblok
    3. Scroll naar Addon Scenery en voeg deze regel daaraan toe:
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects
    4. Save Scenery.cfg en start FS2004
  • Coördinaten Schiphol Tower
    N52:18.4347 E004:45.7462
    Hoogte: +300FT

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/pc/flightsimulatorx/Banner_flightsimulatorx.jpg

Microsoft's Flight Simulator "X"

Versies:

Standard Edition
2 DVD
18 airplanes
40 high-detail airports (16 new to Flight Simulator)
28 high-detail cities
30+ structured missions

Deluxe Edition
2 DVD
24 airplanes
45 high-detail airports (21 new to Flight Simulator)
38 high-detail cities
50+ structured missions
Glass panel (G1000) cockpit
Tower controller

Screenshots:

http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/fsx_thumbs.html

Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx027_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx021_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx030_jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/FSX/tn_avsim_wingview01_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/FSX/tn_avsim_glacier01_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx011_jpg.jpg

Additional Downloads & Info:

FSX Service Pack 1: Prestatieverbeteringen (multicore-support) en oplossingen voor diverse problemen.

FSX Service Pack 2 (FSX Service Pack 1 vereist!) DX10-ondersteuning (Windows Vista vereist), DX9-optimalisaties en meer bugfixes.

FSX Acceleration bevat drie nieuwe toestellen (F/A-18A Hornet, P-51D Mustang en de AgustaWestland EH101), nieuwe missies, nieuwe scenery en DirectX10-ondersteuning.

FSX-Vista compatibility update is een update die er voor zorgt dat de Aero grafische interface van Vista niet uitgeschakeld wordt bij het uitvoeren van FSX (Vista 32 en 64 bit)

Opmerkingen:
-FSX Acceleration bevat reeds SP1 en SP2
-SP2 vereist vooraf de installatie van SP1
-SP2 bevat veel DX9-optimalisaties, het loont dus ook de moeite voor DX9-kaarten!

Technische informatie over FSX Acceleration en SP2

Welk systeem heb ik nodig om FSX optimaal te kunnen draaien?
Eind 2008 heb je geen nieuwe high-end videokaart meer nodig om het vlot te kunnen draaien op hoge settings, aangezien FSX grotendeels afhankelijk is van CPU-power. FSX maakt vanaf SP1 gebruik van meerdere processorcores, maar de ervaring leert dat er geen optimaal gebruik gemaakt wordt van meer dan 2 cores. Eigenlijk heb je beter een hooggeklokte dualcore dan een lager geklokte quadcore en tot op vandaag is er nog geen standaard geklokte desktop-CPU die zo snel is dat een (mid/high-end) GPU niet meer meekan.

DX9 of DX10?
In tegenstelling tot wat beloofd werd zorgt DX10 amper of niet voor prestatieverbeteringen. Wat betreft de kwaliteit is er weinig verschil, de waterstructuur ziet er bvb. beter uit maar de kleur ervan is minder realistisch geworden. Verder zijn er ook compatibiliteitsproblemen met 3rd-party toestellen. Veel simmers vliegen dus gewoon in DX9-mode, wat meteen ook handig om weten is voor XP-gebruikers (FSX biedt weinig extra op Vista en DX10).

Optimale settings voor FSX:
-AF: toepassingsgestuurd in driver, anisotropic filtering selecteren in FSX
-AA: toepassingsinstellingen verbeteren in driver (GeForce), anti-aliasing aanvinken in FSX
-Scenery objects en Traffic vereisen heel veel CPU-power, als je deze verlaagt stijgt je framerate aanzienlijk, in het linkerdeel van het scenery tabblad kan je het meeste gewoon op max zetten.
-Bloom uitvinken (DX9): Scheelt veel performance en het enige visuele verschil is een halo rond de zon en lijntjes rond reflecties en lichtjes, wat het voor velen niet echt waard is.
-Meer uitleg over grafische instellingen vind je hier.

[ Voor 137% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 16-03-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Topicstarter
Na 1224 posts nog eens tijd voor een nieuw deeltje. Ik heb een aantal dode links verwijderd en gewijzigde links aangepast. De extra info over FSX kan nog een deeltje apart blijven staan aangezien de meerderheid nog geen FSX heeft. Een nieuw intro-screenshotje en nieuwe links zijn altijd welkom. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 16-11-2007 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:07

klaaz

it's me!

Zo Zo... Ik kijk af en toe toch wel even in het meest actuele FS topic en verbaas me steeds weer over de hoeveelheid werk die jullie er in steken... Fantastisch...! Deze startpost heeft me weer een paar uur bezig gehouden vanavond!

Hier overigens al enige tijd FSX op Vista, en dat bevalt prima. Mis wel een paar leuke zaken uit 2004 (scenery / kisten), maar mijn belangrijkste kist, de Cirrus SR22 van Eaglesoft werkt ondertussen ook in FSX onder Vista. Nu maar hopen dat de scenery en vliegtuigbouwers snel zullen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:39

aerofreak

Steve Jobs

en deel 82 alweer

ik zelf vlieg nog met FS9, maar dat is meer hardwarematig probleem :9

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@Obi-one-kenobi

Ga jij voor de nieuwe ATI 3870 (single) ipv een VNidia 8800GT voor FSX? Ik wil tzt een nieuwe kaart ter vervanging van mijn X1950Pro (op mijn P2W DH deluxe) en denk toch dat de NV een betere kaart is voor FSX. CF met de ATi lijkt wel leuk, maar ik dacht met te kunnen herinneren dat niet alle games hier ondersteuning voor hebben...heeft FSX dat eigenlijk wel dan?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 10:44

Dani86

AeroGeek

Deel 82, kijken hoe lang deze het volhoudt :P

Ik wacht op vette Fsx add-ons, voordat ik echt Fsx ga spelen. En ik heb ook een snellere PC nodig.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

dubbelpost:

@Kensei: je kan beter 1 hele snelle videokaart nemen ipv crossfire imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16

tomic

Smexylittlebabe!

Kan je in FS x nu met zn 2'en in multiplayer via internet in één vliegtuig zitten?

ik had gehoord dat het mogelijk moest zijn, en dan heeft 1 player de 'controls'.
Of moet je hiervoor een plugin kopen?

Edit: staat dus in de OP. (Nieuwe Multiplayer functies, zoals Dual-Pilot)
Weet iemand hoe dat werkt?

[ Voor 20% gewijzigd door tomic op 18-11-2007 12:25 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanbstefan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 19:21
tomic schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:23:
Kan je in FS x nu met zn 2'en in multiplayer via internet in één vliegtuig zitten?

ik had gehoord dat het mogelijk moest zijn, en dan heeft 1 player de 'controls'.
Of moet je hiervoor een plugin kopen?

Edit: staat dus in de OP. (Nieuwe Multiplayer functies, zoals Dual-Pilot)
Weet iemand hoe dat werkt?
Als je Multiplayer gaat kun je op een gegeven moment kiezen voor 'share aircraft', dan kunnen er andere mensen bij jou in het vliegtuig komen, en dan kun je samen besturen. Andersom kan ook, als je inlogt bij een game zie je bij sommige mensen een button met 'Join Aircraft' staan, als je daar op klikt kom je in de cockpit van die persoon en kun je samen vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:31
Is het mogelijk om een vlucht te starten met een vooraf ingestelde altitude?
Met een free flight begin je altijd op de grond vanaf een vliegveld. Het lijkt mij leuk om te starten met een ingestelde hoogte zodat je bijvoorbeeld sneller landingen kan oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16

tomic

Smexylittlebabe!

stefanbstefan schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:43:
[...]

Als je Multiplayer gaat kun je op een gegeven moment kiezen voor 'share aircraft', dan kunnen er andere mensen bij jou in het vliegtuig komen, en dan kun je samen besturen. Andersom kan ook, als je inlogt bij een game zie je bij sommige mensen een button met 'Join Aircraft' staan, als je daar op klikt kom je in de cockpit van die persoon en kun je samen vliegen :)
Ah! \Ik d8 dat share aircraft was om bv een pdmg toestel te delen voor andere ofzo :P
Dit is echt cewl! :9 Thanks

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:39

aerofreak

Steve Jobs

C00KW4US schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:34:
Is het mogelijk om een vlucht te starten met een vooraf ingestelde altitude?
Met een free flight begin je altijd op de grond vanaf een vliegveld. Het lijkt mij leuk om te starten met een ingestelde hoogte zodat je bijvoorbeeld sneller landingen kan oefenen.
Een vlucht vliegen en net voor dat je gaat beginnen met de landing saven. Er zit ook een knopje op je panel in FS waar je vliegtuigje kan slepen, hoogte instellen, snelheid, ect.. :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Het Airliner-XP team laat ook erg lang op zich wachten zeg :(

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 17:35
Geen martinair kist te vinden voor fsx, beetje jammer weer :x

Maarehh is er een leuke vliegveld waar je kan landen zodat je de replay mooi terug kan zien, overal waar ik kom en land zitten er wel gebouwen, bomen en stuff die de view blokken.

[ Voor 60% gewijzigd door FSXnoob op 19-11-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

SPOT camera nemen, en inzoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:57
Zou iemand mij kunnen / willen helpen?

Ik heb zojuist TileProxy gedownload en geïnstalleerd.
Vervolgens heb ik het volgende gedaan zoals in de handleiding staat:
The paths to the worldfolder locations in your scenery.cfg must then be manually adjusted from ..\TileProxy Photoreal World\xxxx a absolute paths containing with the location of your "TileProxy Photoreal World folder" (including the drive letter of the partition you used). It is best to use the Search/Replace capabilities of a text editor to achieve this quickly.
So far so good. :)

Maar verder dan dat ik volgens mij de proxyUser.ini moet aanpassen kom ik helaas niet wijs uit die handleiding die erbij zit :?

Ik zie in de handleiding allemaal dingen staan over kwadrant ABCD en verschillende servers zoals http://server0.acmeglobe.com/terraintile?pos=AA&v=10 etc etc, maar ik weet dus niet welke ik moet kiezen en of ik nog meer aanpassingen moet doen?

De forums op sourceforge zeggen er niks over en met google vind ik ook niets bruikbaars; dat gaat allemaal over FSX ipv FS2004.

Ik gebruik dus FS2004 en wil graag over Nederland vliegen en dan dat TileProxy het terrain automatisch download.

Zou iemand zo vriendelijke willen zijn om mij een eind in de goede richting te helpen? :)
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik ben grote noob dus niet uitlachen, ben druk aan t leren =)

Marehh.. als ik vlieg hoor en lees ik vaak dat andere kisten instructies krijgen, daal naar 5000m klim naar 2000m, 737 op 4 uur van je etc, als ik vlieg van a>b krijg ik nooit onderweg zulke info m.b.t. mijn kist/route ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:16
Als je op de tilde drukt (~) tijdens je vlucht open zich het ATC scherm. De standaard ATC is niet je van het. Als je wat meer ervaring hebt kun je natuurlijk op een Online netwerk vliegen zoals Vatsim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanbstefan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 19:21
Tuzla schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:07:
Ik ben grote noob dus niet uitlachen, ben druk aan t leren =)

Marehh.. als ik vlieg hoor en lees ik vaak dat andere kisten instructies krijgen, daal naar 5000m klim naar 2000m, 737 op 4 uur van je etc, als ik vlieg van a>b krijg ik nooit onderweg zulke info m.b.t. mijn kist/route ?
Vlieg je wel IFR? Als je VFR vliegt wordt je niet 'gestuurd' door de ATC, en krijg je dus geen instructies (overigens kun je met VFR wel 'Flight Following' aanvragen bij de ATC, en dan krijg je wel informatie over overig verkeer ('737 at 4 ò clock enzo'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09
Tuzla schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:21:
Geen martinair kist te vinden voor fsx, beetje jammer weer :x

Maarehh is er een leuke vliegveld waar je kan landen zodat je de replay mooi terug kan zien, overal waar ik kom en land zitten er wel gebouwen, bomen en stuff die de view blokken.
www.flightsim.com. Ff aanmelden en zoeken op martinair. Daar zul je FSX kisten vinden :)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ghe, de Hornet haalt een top altitude van bijna 77.000ft :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/emfranken/top_hornet.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:57
Ik heb inmiddels via internet wat meer info gevonden over TileProxy en een server gevonden waarmee het mogelijk zou moeten zijn om het werkend te krijgen.

Helaas, bij mij werkt het niet. Ik krijg nu bij het opstarten van FS2004 de melding dat mijn computer niet genoeg geheugen heeft om FS2004 te starten. Dit is een foutmelding van FS zelf, niet van TileProxy. Mijn pc heeft genoeg geheugen, dat is het probleem niet.

Soms krijg ik die melding niet en dan knalt FS er ineens uit tijdens het laden en dan staat TileProxy te reconnecten met FS. Wat natuurlijk niet lukt omdat FS2004 dan niet meer draait.

Zo ziet mn ProxyUser.ini er nu uit:
[TileProxy]
lod_distance=1500
source=Google Earth

[Virtual Earth]
cache_folder=cache.service1
network_module=libnettile
module_config="server=http://a*.ortho.tiles.virtualearth.net|path=/tiles/a%s.jpeg?g=52|quad=0123|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)"
max_lod=13
min_level=9
max_level=17
color_hack=yes
color_level=7
bulk_extend=50

[Google Earth]
cache_folder=cache.tiles
network_module=libnettile
module_config="conn=20|server=http://kh*.google.com|path=/kh?t=t%s&n=404&v=17|quad=qrts|balance=0123|useragent=MSIE 6.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)"
max_lod=13
min_level=9
max_level=17
color_hack=No
color_level=0
bulk_extend=50
toon volledige bericht
Van wat ik op internet gevonden heb moet het zo goed zijn, maar helaas werkt het bij mij niet :'(

Ik ben nu bezig met NL2000 v3.0 te downloaden. Wellicht werkt dat wat makkelijker.
Kan iemand mij vertellen welke mooier is? NL2000 scenery van Nederland, of die van google earth?

Bedankt alvast :)

• mekkieboek
  • Laatst online: 09:01
Bolk schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:53:
Het Airliner-XP team laat ook erg lang op zich wachten zeg :(
Check.
Maar misschien wordt deze a320 een interessant alternatief. Voorlopig nog vaporware :O

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 12:43
*Hier stonden de screens*

Wat leuke screens, vliegtuigen gedownload van simviation.com

[ Voor 87% gewijzigd door Martinique op 29-12-2007 18:19 . Reden: Screens offline gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Mooie shots!

Die transavia, is zeker alleen FS9? Ik zoek al een tijdje die paint voor FSX ( is het vliegtuig waar ikzelf altijd mee op vakantie ga ;) )

Ik heb er 1 gevonden op flightsim. Maar daar staat met koeienletters "JUMBO Supermarkten" op. Niet echt leuk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 12:43
Google:

Afbeeldingslocatie: http://flightsimx.be/downl/b738_tra.jpg
(3,39Mb)

Al mijn screenshots hierboven zijn bytheway uit FSX genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
nog iets, k speel veel met de DC10 pack @ fsx, elke knopje en stuff van de dc10 doet het z‘n beetje.

In normale kisten als je shift+3 doet krijg je toch z‘n schermpje met gps, bij de dc10 vliegtuigen is shift+3 een ander command, je krijgt dan de boven-pannels te zien, maar ik zoek dus die gps command.

Waar bij de buttons-configuration moet je die nu veranderen, k verander zoveel maar kom de goede gps schermpje maar niet tegen :X of is de dc10 te oud model en dus gps-loos :p

[ Voor 4% gewijzigd door FSXnoob op 23-11-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Martinique schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:33:
Google:

[afbeelding]
(3,39Mb)

Al mijn screenshots hierboven zijn bytheway uit FSX genomen...
Dan zijn jou google Skills toch wat hoger als de mijne want ik heb er echt geen kunnen vinden!

Al met al bedankt! ga hem er meteen inzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik ben nu nog steeds op zoek naar de juiste AFCAD voor EHAM, die werkt met de cloud9. O-)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227673

Afbeeldingslocatie: http://i237.photobucket.com/albums/ff181/Grobble/2007-11-25_18-31-22-31.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i237.photobucket.com/albums/ff181/Grobble/2007-11-25_18-31-55-93.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i237.photobucket.com/albums/ff181/Grobble/2007-11-25_18-37-48-62.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i237.photobucket.com/albums/ff181/Grobble/2007-11-27_14-4-40-328.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i237.photobucket.com/albums/ff181/Grobble/2007-11-27_14-5-2-140.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i237.photobucket.com/albums/ff181/Grobble/2007-11-27_14-5-19-187.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i237.photobucket.com/albums/ff181/Grobble/2007-11-27_14-30-20-546.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i237.photobucket.com/albums/ff181/Grobble/2007-11-27_14-32-20-640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

supermooie screenies, grobbie!

Is die vlucht met die delta-kist multiplayer zeker?

Misschien kan er iemand van ons een server hosten, dat we online wat kunnen vliegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Over screenhots gesproken.
Ik ben gisteravond bij een maatje in de PDMG 737-400 KLM gesprongen online. Aangezien ik zelf nog maar weinig snap van de PDMG hoopte ik op deze manier wat meer te leren. Helaas kon ik niet zien hoe hij de bijvoorbeeld de autopilot instelde enzovoort. Dus helaas. Ben ik maar screenshots gaan maken.

Just flight Boeing 747-400 KLM PDMG. van EHAM - EGGL
(helaas kon ik ineens geen screenshots meer maken bij de approch...)

Afbeeldingslocatie: http://forum.clan-beware.nl/uploads/1196187291/med_gallery_1339_2_35538.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forum.clan-beware.nl/uploads/1196187291/med_gallery_1339_2_126146.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forum.clan-beware.nl/uploads/1196187291/med_gallery_1339_2_314498.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forum.clan-beware.nl/uploads/1196187291/med_gallery_1339_2_512014.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forum.clan-beware.nl/uploads/1196187291/med_gallery_1339_2_186391.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forum.clan-beware.nl/uploads/1196187291/med_gallery_1339_2_389315.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forum.clan-beware.nl/uploads/1196187291/med_gallery_1339_2_425636.jpg

Je kan dan niet zien wat je medevlieger allemaal doet. Daarintegen kan je het weer wel zien als ik bijvoorbeeld de gordijntjes dicht doe.. of de stoelen anders zet, of zelfs de KLM mappen heen en weer haal.

(iemand enig idee hoe je in de cabine kan komen?)

Deze kist is echt onwijs gaaf trouwens! echt een aanrader!

[ Voor 11% gewijzigd door ikbengoofy op 28-11-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203464

is FS Global 2008 op fs9 een frameratekillerr. of blijft ie lekker stabiel draaien op een P4 3.06 GHZ 2 GB DDRAM, X1950 PRO DDRAM 256 mb???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 15:00
Anoniem: 203464 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:35:
is FS Global 2008 op fs9 een frameratekillerr. of blijft ie lekker stabiel draaien op een P4 3.06 GHZ 2 GB DDRAM, X1950 PRO DDRAM 256 mb???
Geen framekiller...
Global 2008 zorgt er alleen maar voor dat bergen en dergelijke er correct uitzien..( je mesh )

Dus dat je geen kegel bergen hebt, of met vage gaten erin die er niet horen.

Kortom, Vlieg je over de Hymalya gebergte, dan ziet het er net zo uit als in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Het blijft de schattigste vliegtuigje ever.. (L)

Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/3193/sc1vo5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Wannabe-747 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-03 16:21
nieuwe pc gekocht
quad core 6600
4gb mem
en 8800 620 mb
windows vista home basic voor direct x10!
service pack voor flight sim ook geinstalled!
nu was ik wel benieuwd naar spel dus maar gekocht
maar ikkrijg echt neit die mooie effecten als die screens
heb die nzone gids gevolgd maar ook dat brengt niet die schitterende effecten in beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Heb je de grafische instellingen wel op maximaal gezet? :P

Die Bae 146 lijkt meer op een wannabe IL-76 :) Ze zien er wel cool uit, als ik ze zie overvliegen hier. Ze zijn vrij stil ook overigens.

[ Voor 54% gewijzigd door Dani86 op 03-12-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ze noemen het niet voor niets 'whisperjet' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

even een kort vraagje: wat is belangrijker in FS-X een goede VGA-kaart of een dikke CPU. Ik ken iemand met een dual core van ongeveer 1 jaar oud met 1 GB ram. Hij wilde naar 3GB ram gaan en een geforce8800GT kopen. Zal het daar een beetje op draaien?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

CPU is het belangrijkste, dat is al zo bij elke versie van FS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Bolk schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:02:
CPU is het belangrijkste, dat is al zo bij elke versie van FS.
maar hij heeft dus nu 1GB ram en gaat naar 3GB ram en heeft een geforce6700 en gaat naar een geforce8800gt. Zal performance vooruitgang merken? anders is het voor hem niet de moeite van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-05 11:27
Mede-FS'ers :)
Ik heb zo af en toe een erg vervelend probleem in FSX. Ik vlieg met toetsenbord (:X i know), dus met de numpad. Soms reageert het ATC-window echter ook op de numpad (venster wordt dan gescrolled), en het vliegtuig niet meer. Je kan je vast wel voorstellen dat dit bijzonder onhandig is (heb al een keer een airbus de grond in geramd bij final approach ;( ).
Is er iemand bekend met dit probleem? Zo ja, hoe los ik dit op? Met google heb ik niks kunnen vinden, en het ligt ook niet aan mijn num-lock (aan is rondkijken, uit "hoort" vliegen te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

jos_zwa schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:57:
[...]

maar hij heeft dus nu 1GB ram en gaat naar 3GB ram en heeft een geforce6700 en gaat naar een geforce8800gt. Zal performance vooruitgang merken? anders is het voor hem niet de moeite van het geld.
Ligt eraan wat je wilt.

Persoonlijk heb ik er een hekel aan om een approach te schieten met een FPS van minder dan 20. Ik lever dan ook sterk op kwaliteit in om zo meer realisme te creeren.

Wil je dat het er super uitziet en het maakt je niet uit of je rond de 10 FPS schommelt, kies dan voor een dikke GPU.

Ik heb zelf 4 gig geheugen en 2 raptors in RAID 0 voor meer performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126470

misschien een domme vraag, maar ik neem aan dat het niet mogelijk is om FSX op een dual screen opstelling te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-05 11:27
Anoniem: 126470 schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:32:
misschien een domme vraag, maar ik neem aan dat het niet mogelijk is om FSX op een dual screen opstelling te spelen?
Kan zeker wel :D
Afbeeldingslocatie: http://www.pibmug.com/files/wideview.jpg
edit: niet mijn opstelling hoor ;) i wish

[ Voor 8% gewijzigd door Martin op 03-12-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martinator schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:37:
[...]

Kan zeker wel :D
[afbeelding]
edit: niet mijn opstelling hoor ;) i wish
Hahaha, briljant!
Is het lastig om dit voor elkaar te krijgen (met 2 schermen dan.. laat ik klein beginnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Met Wide FS moet je een heel eind kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik vraag me af wat die gast voor elektriciteitsrekening heeft :P. Volgens mij nog duurder dan z'n PPL halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-06 07:00
Het zijn nog CRT monitoren ook... Als het nu LCD schermen waren :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ja daarom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Laatst online: 23-12-2024
zijn er hier mensen die ervaring hebben met het gebruik van 2 videokaarten, zowel onder fs2004 als fsx?

Ik gebruik nu 1 videokaart om 2 schermen aan te sturen maar dat is te traag, dus komt er een nieuw systeem met sli opstelling.
Maar als ik het goed heb kun je met sli maar 1 scherm aansturen?

Mijn idee is dus om in flight simulator op mijn ene scherm het vliegtuig/omgeving enz weer te geven, en op het andere scherm mijn panel enz.
Gaat dit goed werken onder zowel fs2004 als fsx?

Heb al gezocht in t forum en op google, maar geen specifiek antwoord kunnen vinden...

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry, heb geen antwoord op je vraag, maar zou je mij uit willen leggen hoe je systeem op dit moment runt (1 computer, 2 schermen) ?
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 19:01
Ik heb in het vorige topic al gevraagd of header (afbeelding) veranderd kon worden. Dit is ook gebeurd, maar schijnbaar heeft iemand de verkeerde versie weer mee genomen naar dit topic.

Dit is wel de goede link:

Afbeeldingslocatie: http://i172.photobucket.com/albums/w13/Wild_Snake/FSheader2_1.jpg
http://i172.photobucket.c...ild_Snake/FSheader2_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Laatst online: 23-12-2024
Anoniem: 126470 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:01:
sorry, heb geen antwoord op je vraag, maar zou je mij uit willen leggen hoe je systeem op dit moment runt (1 computer, 2 schermen) ?
Thanks
Ik heb op dit moment één videokaart (ati 9800pro) met 2 vga uitgangen met aan beide een lcd scherm gekoppeld.
Je vind deze videokaart ook terug in de settings in fs2004 onder de naam 9800pro primary and secondary apapter.
Ik verplaats mijn panels e.d. door ze te docken in fs2004 waarna ik ze naar mijn 2e scherm kan verplaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Mooi filmpje van de C-5, maar wat zijn de commands om de camera zo buiten rondom de kist te kunnen gebruiken/draaien ????

[yt]http://www.youtube.com/watch?v=p3e2JeYn8bo[/yt]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244135

Na 2,5 jaar weer eens FS9 geinstalleerd. 'Vroeger' helemaal verslingerd geweest aan dit spel en veel met RDLuca, Kimble, Bolk, Rellehenk, Gilly, Nealzie enz gevlogen. (heette toen terwee, maar ik wist mijn wachtwoord niet meer.. :) ). Ik heb nu de PMDG 737 er weer op staan en wilde de sids/stars erop zetten en de nieuwste Airac. Nu blijkt dat je voor de airac op navdata 'ineens' voor moet betalen. Kan iemand mij vertellen waar ik een goede airac voor de PMDG (en andere kisten) kan vinden?

En weet iemand ook een manier om de callsigns onder Vista te updaten? Editvoicepack werkt helaas niet... :(

Thanx alvast!! Binnenkort zal ik weer eens wat piccies posten.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 244135 op 06-12-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Tuzla schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:13:
Het blijft de schattigste vliegtuigje ever.. (L)

[afbeelding]
Waar heb je die vandaan? Wil ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Anoniem: 244135 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:12:
Nu blijkt dat je voor de airac op navdata 'ineens' voor moet betalen. Kan iemand mij vertellen waar ik een goede airac voor de PMDG (en andere kisten) kan vinden?
*knip*
Doemanie

[ Voor 31% gewijzigd door TheZeroorez op 07-12-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Even een vraagje van huishoudelijke aard ;)

Als er een 737NG simulator beschikbaar zou zijn die je voor tussen de 50 en 100 euro per uur kan huren, is daar dan animo voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:54
absoluut bolk, maar gaat het hier om de bij simsensation of prosim4u binnenkort verschijnende sims?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ja daar is zeker animo voor Bolk :).

Ik vond de 737 sim van Prosim4u echt zwaar tegenvallen. M'n bevindingen kan je terug lezen in Deel 81.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26
Hallo allemaal, ik ben sinds kort ook geinteresseerd in flight sims en heb een WOII sims geinstalleerd, alleen hoe kan ik nu een beetje leren vliegen in zo'n flight sim? Er zitten wel een paar e-books bij maar dat is zo droge stof :(

Hebben jullie nog tips over hoe ik kan leren vliegen :)

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Tutorials/lessons doen.

Check de start-post.

[ Voor 34% gewijzigd door Dani86 op 07-12-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik had vraagje over frame rates, als ik speel draait alles op 19,8/ 20 framerates, haast contast zelfs, dr naast staat (targeted frames) ofzo iets tussen haakjes, de bedoeling is toch hoe meer frames hoe beter ? bij mij is het bloked op 20 denk ik want ik kom er niet overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Kijk in je display settings onder de tab hardware, en zet de target framerate hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
Bolk schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 05:17:
Even een vraagje van huishoudelijke aard ;)

Als er een 737NG simulator beschikbaar zou zijn die je voor tussen de 50 en 100 euro per uur kan huren, is daar dan animo voor?
Zeker weten lijkt me erg mooie aanbieding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
@ n00bdani86: dat was de static sim. de full motion is er voor zover ik weet nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Het was inderdaad de static sim: Een 737 NG panel, wat niet 100% werkte, maar 1 yoke werkte, geen overhead panel etc.

Terwijl op die kerel z'n website een filmpje stond van twee gasten die in een full motion een vlucht simuleerden + foto's van een full motion simulator. Dus ik had een afspraak gemaakt, want dat leek me wel wat.

Kom ik daar; is het een half afgebouwde static, een beetje jammer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
maar dat was gewoon bekend. ze zouden een full motion en een static procedure sim hebben, maar door leverings problemen is die full motion er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

jeehaa schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:47:
absoluut bolk, maar gaat het hier om de bij simsensation of prosim4u binnenkort verschijnende sims?
Nee, dit gaat om http://simworld.nl. We zijn nu nog gespecialiseerd in autoracen, maar sim is sim, en wellicht komt er een 737NG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Is dat zo'n full motion geval? Dan heb ik zeker interesse, is ook niet echt duur voor die prijs.
ProSim4u en die andere toko uit Lelystad hebben die full motions nog steeds niet heb ik begrepen, leverings issues.

Andere vraag:
Draaien mensen al met dat FSX accel pack onder Vista met een DX10 kaart? (aangezien daar al de DX10 patch in zit).

Want ik draai FSX nu al een tijdje en sinds kort ook met de PMDG 744X, maar ik moet toch concluderen dat 't echt als bagger presteerd. Mag blij zijn met 15 FPS.
En ik heb toch geen slecht systeem (E6600, 8800GTS, 4GB, etc).
Heb al alles op laag gezet, maar dat gaf nog niet dezelfde preformance als FS9.

Zit er aan te denken om toch FS9 maar er weer op te zitten, daar is in de 1e plaats veel meer voor beschikbaar qua add-ons en punt 2, 't draait als een trein op mijn systeem.
Wie is voor en wie is tegen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Anoniem: 244135 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:12:
Na 2,5 jaar weer eens FS9 geinstalleerd. 'Vroeger' helemaal verslingerd geweest aan dit spel en veel met RDLuca, Kimble, Bolk, Rellehenk, Gilly, Nealzie enz gevlogen. (heette toen terwee, maar ik wist mijn wachtwoord niet meer.. :) ). Ik heb nu de PMDG 737 er weer op staan en wilde de sids/stars erop zetten en de nieuwste Airac. Nu blijkt dat je voor de airac op navdata 'ineens' voor moet betalen. Kan iemand mij vertellen waar ik een goede airac voor de PMDG (en andere kisten) kan vinden?

En weet iemand ook een manier om de callsigns onder Vista te updaten? Editvoicepack werkt helaas niet... :(

Thanx alvast!! Binnenkort zal ik weer eens wat piccies posten.
Hello Terwee :)

De 737 is bij mij ook nog in gebruik.

Bewijs ;) :

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/29nov_tncm97.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/29nov_tncm99.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/29nov_tncm126.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/29nov_tncm139.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/29nov_tncm146.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/29nov_tncm157.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/29nov_tncm166.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/29nov_tncm174.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/29nov_tncm190.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244135

ik heb je ff aan mijn nieuwe msn toegevoegd.. dus als je een vreemde aanmelding krijgt... it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237337

Kan iemand mij misschien helpen met de Walk And Follow programma in fs9. als ik in spot plan * of / in druk dan rolt hij om de vliegtuig heen en reageerd die nergens op totdat ik het weer uitzet. wat is hier de reden van?.. ik heb de programma omdat ik graag de wing views van de pmdg 747 wil zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

GoT is geen e-mail-adres-uitwissel-forum.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 10-12-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

even een vraagje over de vleugels van de nieuwe PMDG 747X. Trillen bij jullie deze ook niet meer? als ik wingview bekijken en landt dan trillen ge vleugels helemaal niet meer. Dit was altijd wel bij fs2004. Het lijkt ook wel of de vleugel gewoon lelijker en meer blurry geworden is in FS-X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 08:47:

Andere vraag:
Draaien mensen al met dat FSX accel pack onder Vista met een DX10 kaart? (aangezien daar al de DX10 patch in zit).

Want ik draai FSX nu al een tijdje en sinds kort ook met de PMDG 744X, maar ik moet toch concluderen dat 't echt als bagger presteerd. Mag blij zijn met 15 FPS.
En ik heb toch geen slecht systeem (E6600, 8800GTS, 4GB, etc).
Heb al alles op laag gezet, maar dat gaf nog niet dezelfde preformance als FS9.

Zit er aan te denken om toch FS9 maar er weer op te zitten, daar is in de 1e plaats veel meer voor beschikbaar qua add-ons en punt 2, 't draait als een trein op mijn systeem.
Wie is voor en wie is tegen? ;)
Ik gebruik ook alleen nog maar FS9, want FSX loopt bij mij ook gewoon bagger, en zelfs de MD11 is voor zowel FS9/FSX in de maak. Ik begin m'n copy van FSX een beetje geldverspilling te vinden, ik doe er niks meer mee.

FS9 loopt bij mij perfect, en met andere watertextures en alles op max ziet het er nog steeds wel mooi uit. Het gaat mij dan ook meer om het simmen dan om de graphics.
Nee, dit gaat om http://simworld.nl. We zijn nu nog gespecialiseerd in autoracen, maar sim is sim, en wellicht komt er een 737NG.
Wel een goed idee, dan kan je na een uurtje 737 nog ff racen ook :D. Ik had nog nooit van dat simworld gehoord, terwijl ik vlakbij Haarlem woon. Ik ga maar es ff kijken binnenkort, thx voor je spam, Bolk :+

Houd ons op de hoogte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Kensei schreef op maandag 10 december 2007 @ 07:05:
[mbr]GoT is geen e-mail-adres-uitwissel-forum.[/]
offtopic:
True, maar hoe kan ik 'm anders bereiken als er geen info in zijn profiel staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bdani86 schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:45:
[...]

Ik gebruik ook alleen nog maar FS9, want FSX loopt bij mij ook gewoon bagger, en zelfs de MD11 is voor zowel FS9/FSX in de maak. Ik begin m'n copy van FSX een beetje geldverspilling te vinden, ik doe er niks meer mee.

FS9 loopt bij mij perfect, en met andere watertextures en alles op max ziet het er nog steeds wel mooi uit. Het gaat mij dan ook meer om het simmen dan om de graphics.
Ben ik helemaal met je eens. Merk ook dat ik gewoon minder vlieg omdat 't allemaal niet zo gaat zoals het hoort te gaan in FSX.
Echter vind ik die verschillende view modes rond je vliegtuig wel weer erg leuk, maar daar is ActiveCamera o.i.d. ook wel toe te bewegen denk ik? (nooit mee gespeeld, overigens).

Denk dat ik toch ook dan maar weer FS9 ga installeren. Ben ook nog niks tegen gekomen waarvoor ik per se FSX moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David19x
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-01 13:59
Ik vind FSX toch stukken realistischer. De hoofdreden waarom ik niet terug zou gaan is beslist voor de 3D cockpits, je moet toegeven dat die enorm goed zijn in fsx. Ook de 'camera' die meebeweegt als je een take-of of landig maakt. Het enige wat ik echt mis, Fspassenger. Hoelang duurt die ontwikkeling nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ja, maar wat jij nu opnoemt is imo toch echt eyecandy, en het heeft niets met realisme te maken.

Het vluchtmodel is nagenoeg hetzelfde als bij FS9. ( Correct me if i'm wrong ).
FSX is leuk als je PC het aankan, anders overbodig. Maargoed dat zijn dus mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David19x
Het is toch realistischer als je 'meebeweegt' in je cockpit?
Het is toch ook veel realistischer als je vrij in je cockpit kan kijken. In tegenstelling tot fs9 waar je 6 kanten kan opkijken.
En dan heb ik het nog niet over de wegen met autos, fueltrucks, jetways,...
wat bedoel je precies met vluchtmodel?

En wat je zegt klopt volledig: "het is leuk als je computer het aankan", en daar wringt het schoentje met FSX, helaas.

[ Voor 20% gewijzigd door David19x op 10-12-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
De shockwave 3d lights blijven nice, dat ms bij de lancering van fsx er zelf niet aan heeft gedacht om het zo nice te krijgen verbaast me wel

united 747 met 3d light (L)
Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/9641/u50tg5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bdani86 schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:43:
FSX is leuk als je PC het aankan, anders overbodig. Maargoed dat zijn dus mijn bevindingen.
Wanneer kan je pc FSX aan?
Met mijn specs moet het toch kunnen draaien, maar valt zo enorm tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Laatst online: 09:01
n00bdani86 schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:43:
Ja, maar wat jij nu opnoemt is imo toch echt eyecandy, en het heeft niets met realisme te maken.

Het vluchtmodel is nagenoeg hetzelfde als bij FS9. ( Correct me if i'm wrong ).
You're wrong :) , niet helemaal hetzelfde. Als je in een cessna op de rudderpedalen trapt en meteen weer loslaat, zwenkt het vliegtuig in FSX langer heen en weer. In FS9 staat ie vrijwel meteen stil en dat hoort volgens mij niet (correct me if i'm wrong :P). Maar voor de rest is het een pot nat. Trouwens, voor dat soort realisme kun je beter je toevlucht tot X-plane zoeken (ook voor b.v. ground effect).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Anoniem: 111246 schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:30:
[...]

Wanneer kan je pc FSX aan?
Met mijn specs moet het toch kunnen draaien, maar valt zo enorm tegen!
Als je een ziek Core2Quad beest hebt kennelijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik ben het met de bovenstaande discussie helemaal eens. FS-X valt kwa performance zwaar tegen. Het is ook de eerste nieuwe flightsim die mij teleurstelt. Geef mij maar weer FS9 met alle add-ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David19x
Om FSX te draaien heb je nu het neusje van de zalm nodig (net zoals toen hetgeval was bij de introductie van FS9)
Ik durf wedden dat binnen 2 jaar FSX heel goed draait op de dan standaard computer.
Dan komt er weer een nieuwe FS versie uit die nog meer van je computer vraagt, en dan zal iedereen weer steen en been klagen 'ho ik hou het toch bij fsx, fs11 vraagt teveel van je pc'
Het is een feit dat FSX een zwaar gamesysteem nodig heeft. Maar niemand verplicht toch om over te stappen? Als je het de moeite niet vindt om te investeren in een computer, nou speel dan verder FS9 (wat zeker een hele goeie FS versie is) en binnen 2 jaar draait alles lekker op een standaard pc.
Dat is nu eenmaal de invloed die de gameindustrie heeft!
Maar waarom praten we niet gewoon verder over FS want we gaan hier wat off-topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mwah, wat offtopic moet kunnen.
't gaat tenslotte toch nog steeds over FS(X) icm gebruikte hardware.
Maar tja, neusje van de zalm is ook elke maand anders, investeren ok, maar toen ik vorig jaar mijn pc kocht (toen was FSX ook al uit) was dat op dat moment het neusje van de zalm.
Toch jammer dat blijkt dat het niet zo werkt zoals het moet, maar je hebt wel gelijk, toen ik FS9 op dit zelfde systeem draaide, had ik voor m'n gevoel eindelijk een systeem waarvan ik kon zeggen dat FS9 er perfect op draaide.
Binnenkort maar eens een format weer doen en dat ding weer voorzien van FS9. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik ben wel van plan om rustig aan te upgraden: 8800GT, nieuw mobo, en een Yorkfield. Alles 1voor1. Vraag me alleen of hoe WinXp omgaat met 4cores, misschien is het dan handig om op vista over te stappen. Wel 32bit dan, 2GB moet genoeg zijn lijkt me.

Een collega van me heeft zo'n dual Xeon quadcore Mac ( 8cores dus ). Hij draait ook vista dmv een dual-boot.Ik zal eens aan hem vragen of ie FSx wil testen. :P

Volgens mij is de bottleneck gewoonweg de CPU bij FSx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de multimedia pc van september (best buy guide), en hij draait als een zonnetje! Let wel, ik draai geen Vista, maar XP, misschien dat dat ook nog scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

David19x schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:38:
Om FSX te draaien heb je nu het neusje van de zalm nodig (net zoals toen hetgeval was bij de introductie van FS9)
Ik durf wedden dat binnen 2 jaar FSX heel goed draait op de dan standaard computer.
Dan komt er weer een nieuwe FS versie uit die nog meer van je computer vraagt, en dan zal iedereen weer steen en been klagen 'ho ik hou het toch bij fsx, fs11 vraagt teveel van je pc'
Het is een feit dat FSX een zwaar gamesysteem nodig heeft. Maar niemand verplicht toch om over te stappen? Als je het de moeite niet vindt om te investeren in een computer, nou speel dan verder FS9 (wat zeker een hele goeie FS versie is) en binnen 2 jaar draait alles lekker op een standaard pc.
Dat is nu eenmaal de invloed die de gameindustrie heeft!
Maar waarom praten we niet gewoon verder over FS want we gaan hier wat off-topic...
Dat klopt idd, maar ik kijk ook gewoon hoe alles eruit ziet en hoeveel recources dit vreet. Spellen als b.v. halflife2 zien er zo veel mooier en zoveel grafischer uit en dat draait als een trein. Begin gewoon een beetje te twijfelen aan de manier van programmeren van Microsoft. Het kan echt gewoon zoveel sneller staan. Als ik op de baan sta en hier en daar een paar boompjes om mij heen ziet en dan maar 12 FPS hebben dan ga je wel nadenken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831

ik ben nieuw in FS gebied, heb FS9 gehaald en het bevalt me wel!
Alleen is het veel fijner om een joystick te hebben t.o.v. een keyboard?
Want dan zou ik er een aan moeten schaffen, wat is dan een goede keus? (niet te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
De boeing 777 pack @ fsx is ook echt mega goed vind ik, ziet er super uit en vliegt heerlijk (L)

Afbeeldingslocatie: http://img161.imageshack.us/img161/5434/7772kz3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img45.imageshack.us/img45/7728/7771cj5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:21
Aan degenen die in het bezit zijn van een Saitek Pro Flight Yoke System (link): ik heb interesse om deze yoke te kopen, echter heb ik een bureau met een vrij hoge voorkant (zie plaatje (clickable)), waardoor de yoke en de throttle quadrant wellicht niet op mijn bureau geklemd zouden kunnen worden.

Afbeeldingslocatie: http://aycu29.webshots.com/image/38068/2001547048760939909_th.jpg

De hoogte van de balk is (9,0 +/- 0,1) cm; de dikte is (2,0 +/- 0,1) cm. Op de site van Saitek zelf staat geen informatie wat betreft de door mij gezochte afmetingen van de yoke en de throttle quadrant. Een e-mailtje dat ik een paar dagen geleden heb gestuurd naar Saitek, heeft nog geen reactie opgeleverd.

Daarom zou ik willen vragen of degene, die in het bezit is van de Pro Flight Yoke, wellicht even zou kunnen opmeten hoeveel ruimte de klem van de yoke alsmede de throttle quadrant toelaten voor montage op het bureau. Alvast hartelijk bedankt voor de moeite.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Anoniem: 192831 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:20:
ik ben nieuw in FS gebied, heb FS9 gehaald en het bevalt me wel!
Alleen is het veel fijner om een joystick te hebben t.o.v. een keyboard?
Want dan zou ik er een aan moeten schaffen, wat is dan een goede keus? (niet te duur)
Logitech Extreme 3D pro. Ik heb hem zelf en ik ben er nog steeds tevreden mee. Kost ongeveer 40~45€

Koop geen speedlink/trust meuk, zonde van je geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik doe het met de Saitek ST 290, prima ding voor €30, heb dr blikje cola over heen laten vallen half jaar geleden, de boel goed uitdrogen en het werkt nog steeds, top dingetje.

Maar ik zat te denken om eentje te halen met force feedback, heeft het veel nut bij fs games of is het geld niet waard ? ik speel alleen fsx en geen andere vliegsimulaties btw.

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik had eerst een Logitech FF joystick gekocht, maar dat werkte niet goed, als je de autopilot aanzet, gebruik jeje joystick natuurlijk niet. Het motortje gaat dan uit, en de joystick gaat een kant ophangen, waardoor er wel "beweging" geregistreerd wordt.

Het resultaat is dat de autopilot weer uitgaat bij bijv de PMDG 747.

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.