Flight Simulator - deel 82 | ||||
Voorgaande delen: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 | ||||
Forumregels: | ||||
| ||||
Nieuwigheden: | ||||
PMDG Boeing 747-400 Freighter, 747-400 voor FSX en MD-11 • B747-400 (FSX) • MD11 (FSX) • B747-400F • PMDG Website • PMDG Forum | ||||
Feelthere Boeing 777 PSS liet een slechte indruk achter met zijn 777. Allicht doet Feelthere het beter! • Feelthere Website | Suggesties voor je post |
| Frequently Asked Questions | Officiële Microsoft Flight Simulator site
SIMKITS 737cockpit (nederlandse producent van 737 lightpanels) Flightdeck Solutions dakenskys Flight Illusion (sim instruments) Sea Gull (sim instruments) Cockpit Simulations Project Magenta (software) IOcards (open source I/O hardware) Extended Programmable Input Controller (EPIC) Welk systeem heb ik nodig om FSX optimaal te kunnen draaien? Zie onderdaan deze topicstart. Waar kan ik gratis files uploaden? Chello/@home/casema/(vul hier je provider in) sucks. Met welk progje maken jullie screenshots? (deze, of deze) Basisprincipes van hoe een vliegtuig werkt Informatie over vliegen met een propeller-aangedreven vliegtuig Wat is VOR? NDB? ILS? Hoe navigeer ik met FS? Hoe bestuur ik een helikopter? Ik kan eigenlijk alleen achteruit vliegen. Hoe krijg ik de Polderbaan in FS2004? Hoe krijg ik de nieuwe baannummers, realistische active runways voor AI Traffic en AI aan de goede gate? Welke verlichting moet ik op welk moment aan hebben van mijn kist? Hoe werkt zo'n Boeing FMC? Al die extra dingen die je op een airport ziet zoals bagagekarren, fuel/cateringtrucks, zitten in de scenery van dat airport ingebouwd. En hoofdzakelijk in payware-scenery (EDDW=Bremen Airport is enige freeware die het ook heeft volgens mij). Je kan ze meestal activeren door een bepaalde com frequentie in te voeren, welke com frequentie kun je meestal in de readme van de betreffende scenery vinden. In FSX zit er standaard al heel wat meer airport traffic. RouteFinder Aanrader! FSBuild Payware Flight plan valideren met CFMU IFPUV van Eurocontrol Time/Distance Calculator Meer informatie over hoe on-line vliegen met VATSIM en IVAO in zijn werk gaat vind je ook daar en op de site van de DutchVACC. TheFrankO AI-Traffic On request zie hier Project AI AI-Aardvark FSPainter Dubbele flight plans verwijderen Laat de AI hun vertrek- en aankomstbestemmingen zien The Dutch Flight Simulator Site simFlight.nl - Onderdeel van het grote simFlight.com; nieuws, reviews en een forum Navdata.at - Airac-cycles en SIDs/STAR's voor zo ongeveer alle FMC's Fokker 70/100 FS Movie Videofragment met een demo van prestatiewinst die behaald is door textures te converteren met behulp van DDS Convertor: Klik rechts op de Youtube-pagina op 'more info' voor meer informatie.
|

Microsoft's Flight Simulator "X"
Versies:
Standard Edition
2 DVD
18 airplanes
40 high-detail airports (16 new to Flight Simulator)
28 high-detail cities
30+ structured missions
Deluxe Edition
2 DVD
24 airplanes
45 high-detail airports (21 new to Flight Simulator)
38 high-detail cities
50+ structured missions
Glass panel (G1000) cockpit
Tower controller
Screenshots:
http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/fsx_thumbs.html
Additional Downloads & Info:
FSX Service Pack 1: Prestatieverbeteringen (multicore-support) en oplossingen voor diverse problemen.
FSX Service Pack 2 (FSX Service Pack 1 vereist!) DX10-ondersteuning (Windows Vista vereist), DX9-optimalisaties en meer bugfixes.
FSX Acceleration bevat drie nieuwe toestellen (F/A-18A Hornet, P-51D Mustang en de AgustaWestland EH101), nieuwe missies, nieuwe scenery en DirectX10-ondersteuning.
FSX-Vista compatibility update is een update die er voor zorgt dat de Aero grafische interface van Vista niet uitgeschakeld wordt bij het uitvoeren van FSX (Vista 32 en 64 bit)
Opmerkingen:
-FSX Acceleration bevat reeds SP1 en SP2
-SP2 vereist vooraf de installatie van SP1
-SP2 bevat veel DX9-optimalisaties, het loont dus ook de moeite voor DX9-kaarten!
Technische informatie over FSX Acceleration en SP2
Welk systeem heb ik nodig om FSX optimaal te kunnen draaien?
Eind 2008 heb je geen nieuwe high-end videokaart meer nodig om het vlot te kunnen draaien op hoge settings, aangezien FSX grotendeels afhankelijk is van CPU-power. FSX maakt vanaf SP1 gebruik van meerdere processorcores, maar de ervaring leert dat er geen optimaal gebruik gemaakt wordt van meer dan 2 cores. Eigenlijk heb je beter een hooggeklokte dualcore dan een lager geklokte quadcore en tot op vandaag is er nog geen standaard geklokte desktop-CPU die zo snel is dat een (mid/high-end) GPU niet meer meekan.
DX9 of DX10?
In tegenstelling tot wat beloofd werd zorgt DX10 amper of niet voor prestatieverbeteringen. Wat betreft de kwaliteit is er weinig verschil, de waterstructuur ziet er bvb. beter uit maar de kleur ervan is minder realistisch geworden. Verder zijn er ook compatibiliteitsproblemen met 3rd-party toestellen. Veel simmers vliegen dus gewoon in DX9-mode, wat meteen ook handig om weten is voor XP-gebruikers (FSX biedt weinig extra op Vista en DX10).
Optimale settings voor FSX:
-AF: toepassingsgestuurd in driver, anisotropic filtering selecteren in FSX
-AA: toepassingsinstellingen verbeteren in driver (GeForce), anti-aliasing aanvinken in FSX
-Scenery objects en Traffic vereisen heel veel CPU-power, als je deze verlaagt stijgt je framerate aanzienlijk, in het linkerdeel van het scenery tabblad kan je het meeste gewoon op max zetten.
-Bloom uitvinken (DX9): Scheelt veel performance en het enige visuele verschil is een halo rond de zon en lijntjes rond reflecties en lichtjes, wat het voor velen niet echt waard is.
-Meer uitleg over grafische instellingen vind je hier.
[ Voor 137% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 16-03-2009 14:43 ]