Anoniem: 111246

Is dat geen kwestie van calibreren?

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 10:44

Dani86

AeroGeek

Nee :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 19:01
Wild_Snake schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:06:
Ik heb in het vorige topic al gevraagd of header (afbeelding) veranderd kon worden. Dit is ook gebeurd, maar schijnbaar heeft iemand de verkeerde versie weer mee genomen naar dit topic.

Dit is wel de goede link:

[afbeelding]
http://i172.photobucket.c...ild_Snake/FSheader2_1.jpg
Ik geloof dat webspace nu echt verdwenen is. Hierboven de goede link voor de header.

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 15:18
n00bdani86 schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:25:
[...]

Als je een ziek Core2Quad beest hebt kennelijk... :)
Mijn E6750 & 7900GTO draait anders nog gewoon alles soepel hoor :) ultra high..

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Wel behoorlijk OC'ed aan je sig te zien anders ;)

Ik had een paar add-on liveries gedownload voor m'n PMDG 747-400F, en toen stuitte ik opeens op deze: ( hotlink naar imageshack )

http://img217.imageshack.us/my.php?image=ablzo4.jpg

Een USAF 747 met Airborne Laser :D

Ik wist helemaal niet dat die erin zat :) En ik heb hem ook zeker niet gedownload.

Wisten jullie dat?

[ Voor 15% gewijzigd door Dani86 op 13-12-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Zou SP1 (of was het ondertussen al SP2?) niet een dezer dagen uitkomen? Heb er eigenlijk weinig over gelezen/gehoord.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met Kerst toch?
In iedergeval die DX10 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232506

SP1 van FSX is al een tijdje uit, op dit moment is de acceleration Pack het nieuwste voor FSX (Nieuwe Missies, en ze zeggen dat het beter draait.. not, ik merk het iig niet)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 232506 op 14-12-2007 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Accell Pack is alleen NIET gratis.
Die beloofde DX10 update (die al in 't Accell Pack zit) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116336

Qylos schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:41:
Aan degenen die in het bezit zijn van een Saitek Pro Flight Yoke System (link): ik heb interesse om deze yoke te kopen, echter heb ik een bureau met een vrij hoge voorkant (zie plaatje (clickable)), waardoor de yoke en de throttle quadrant wellicht niet op mijn bureau geklemd zouden kunnen worden.

[afbeelding]

De hoogte van de balk is (9,0 +/- 0,1) cm; de dikte is (2,0 +/- 0,1) cm. Op de site van Saitek zelf staat geen informatie wat betreft de door mij gezochte afmetingen van de yoke en de throttle quadrant. Een e-mailtje dat ik een paar dagen geleden heb gestuurd naar Saitek, heeft nog geen reactie opgeleverd.

Daarom zou ik willen vragen of degene, die in het bezit is van de Pro Flight Yoke, wellicht even zou kunnen opmeten hoeveel ruimte de klem van de yoke alsmede de throttle quadrant toelaten voor montage op het bureau. Alvast hartelijk bedankt voor de moeite.
Ik heb dat systeem. Onder je bureaublad moet je een soort bevestigingsplaatje klikken waar de schroef van de bevestiging in klikt. Als ik de schroef helemaal omlaag draai heb ik een ruimte van ong. 5 cm. Zo dik zou je bureaublad ( incl. balk dus kunnen zijn. Als je eerst om een balk heen moet is het misschien wat lastiger. Die mag dan niet te breed zijn, want anders kun je je bevestigingsplaatje niet vastpakken. Van de rand van je bureaublad tot aan het hart van het bevestigingsplaatje is ook 5 cm, maar aangezien het wat uitsteekt rondom kan die balk niet te breed zijn. . Kun je geen uitsparing in die balk zagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:21
Anoniem: 116336 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 07:46:
[...]

Ik heb dat systeem. Onder je bureaublad moet je een soort bevestigingsplaatje klikken waar de schroef van de bevestiging in klikt. Als ik de schroef helemaal omlaag draai heb ik een ruimte van ong. 5 cm. Zo dik zou je bureaublad ( incl. balk dus kunnen zijn. Als je eerst om een balk heen moet is het misschien wat lastiger. Die mag dan niet te breed zijn, want anders kun je je bevestigingsplaatje niet vastpakken. Van de rand van je bureaublad tot aan het hart van het bevestigingsplaatje is ook 5 cm, maar aangezien het wat uitsteekt rondom kan die balk niet te breed zijn. . Kun je geen uitsparing in die balk zagen?
Het is niet bepaald een optie om een uitsparing in de balk te zagen: dat is ten eerste erg lelijk en ten tweede is het niet goed voor de stevigheid voor het bureau (het is een vrij lang bureau, dus de dikke balk heeft wel zijn functie). Ik heb echter op foto's gezien dat de klem van de yoke los te halen is en dat de yoke en throttle quadrant aan de onderkant glad zijn. Dan zou ik de yoke en de throttle quadrant met dubbelzijdig tape op m'n bureau kunnen zetten, of ik monteer zuignappen aan de onderkant.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Anoniem: 111246 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 23:54:
Accell Pack is alleen NIET gratis.
Die beloofde DX10 update (die al in 't Accell Pack zit) wel.
Om het wat preciezer te zeggen: SP2, met daarin de DX10-preview, is gratis. Hij komt (als men de belofte nakomt) voor 21 december io het internet te staan. SP2 (met DX10) zit ook in Acceleration, maar dan samen met enkele nieuwe vliegtuigen, extra scenery en wat missies.

EDIT:
En om NOG wat preciezer te zijn: hij is al uit. Wat een toeval. ;)

http://blogs.msdn.com/pta...ailable-for-download.aspx

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 15-12-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En? Zijn er veranderingen merkbaar in performance met DX10 kaarten?
Heb vanmorgen net m'n pc geformateerd en ook daarbij FSX eraf gesmeten om terug te gaan naar FS9.
Had ik 't eerder geweten had ik nog ff getest, nu hou ik 't systeem liever schoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74652

Vanmorgen stond hij er nog niet op maar ik ben juist gaan kijken en ik kon men ogen niet geloven

Service Pack 2 kan je nu downloaden! :)

http://www.fsinsider.com/...mulatorXServicePack2.aspx

EDIT: oops, volg dit topic niet op de voet, blijkbaar had J van E het al gepost

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 74652 op 15-12-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 16:27:
En? Zijn er veranderingen merkbaar in performance met DX10 kaarten?
Heb vanmorgen net m'n pc geformateerd en ook daarbij FSX eraf gesmeten om terug te gaan naar FS9.
Had ik 't eerder geweten had ik nog ff getest, nu hou ik 't systeem liever schoon. ;)
Nou, ik heb niet DX10 t.o.v. DX9 bekeken, maar ben meteen met DX10 aan de slag gegaan. En er zit een giga verbetering in! Bij FSX RTM en ook bij SP1 haalde ik rond een van m'n favoriete plekken (Bergen in Noorwegen) iets van 20-25, maar dan wel met water op Low 2x en Autogen op Normal. Als ik autogen op Dense zette daalde de fps nogal in de buurt van de bossen. Als ik autogen op Very dense zette, daalde de fps naar 10-13 boven de bomen.

Nu heb ik water op High 2x (de een na hoogste setting) en zelfs met autogen op Extremely dense (de hoogste setting) daalt fps niet onder de 20: gemiddelde is zelf 25 of soms hoger. (Ik hou van veel autogen). Dit is in feite een verbetering van zowat 50% boven de bossen, maar wel met water op High. En o ja, bloom heb ik ook nog aan! Als ik dat deed met FSX RTM of SP1 donderde de fps naar beneden de 8!!! Dus dat is een verbetering van meer dan 100%!!!

Nu moet ik wel zeggen dat ik ondertussen ook wat instellingen van m'n 8800GTX heb aangepast: ik heb die niet getest met SP1, maar die veranderingen kunnen nooit verantwoordelijk zijn voor zo'n verbetering.

Al met al ziet het er met water op High 2x en Extremely dense autogen prachtig uit allemaal! Daarnaast lijk ik ook minder blurries te hebben (vlieg wel altijd met langzame GA-vliegtuigen). Enige mindere punt is dat ik zo nu en dan een hik heb, dat alles een fractie van een seconde hokt, nogal ontregelmatig, maar toch...

Over het algemeen is SP2/DX10 een hele stap voorwaarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Topicstarter
Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 18:20:
[...]

Nou, ik heb niet DX10 t.o.v. DX9 bekeken, maar ben meteen met DX10 aan de slag gegaan. En er zit een giga verbetering in! Bij FSX RTM en ook bij SP1 haalde ik rond een van m'n favoriete plekken (Bergen in Noorwegen) iets van 20-25, maar dan wel met water op Low 2x en Autogen op Normal. Als ik autogen op Dense zette daalde de fps nogal in de buurt van de bossen. Als ik autogen op Very dense zette, daalde de fps naar 10-13 boven de bomen.

Nu heb ik water op High 2x (de een na hoogste setting) en zelfs met autogen op Extremely dense (de hoogste setting) daalt fps niet onder de 20: gemiddelde is zelf 25 of soms hoger. (Ik hou van veel autogen). Dit is in feite een verbetering van zowat 50% boven de bossen, maar wel met water op High. En o ja, bloom heb ik ook nog aan! Als ik dat deed met FSX RTM of SP1 donderde de fps naar beneden de 8!!! Dus dat is een verbetering van meer dan 100%!!!

Nu moet ik wel zeggen dat ik ondertussen ook wat instellingen van m'n 8800GTX heb aangepast: ik heb die niet getest met SP1, maar die veranderingen kunnen nooit verantwoordelijk zijn voor zo'n verbetering.

Al met al ziet het er met water op High 2x en Extremely dense autogen prachtig uit allemaal! Daarnaast lijk ik ook minder blurries te hebben (vlieg wel altijd met langzame GA-vliegtuigen). Enige mindere punt is dat ik zo nu en dan een hik heb, dat alles een fractie van een seconde hokt, nogal ontregelmatig, maar toch...

Maar ook in DX9-mode is SP2 een verbetering: Anoniem: 78739 in "Flight Simulator - deel 81"
Sterker nog: In die reply kwam ik tot de conclusie om in DX9-mode te spelen ipv DX10-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 17:35
Wat is nou de echte manier van opstijgen, flaps down en full power in een x of de power langzaam naar boven laten opkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-03 16:21
Hey Hoi allemaal,
ik heb een probleempje!!!!
ik kan mijn muis niet meer gebruiken dmv rechterklik bv kan ik niks meer selecteren!
tevens kan ik daardoor mijn menu niet meer boven in krijgen!
ook met de ALT toets verschijnt er geen menu!!!

Ik snap erniks van
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:07

Pierre

Van nature lui!

niekosniekos schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:51:
Hey Hoi allemaal,
ik heb een probleempje!!!!
ik kan mijn muis niet meer gebruiken dmv rechterklik bv kan ik niks meer selecteren!
tevens kan ik daardoor mijn menu niet meer boven in krijgen!
ook met de ALT toets verschijnt er geen menu!!!

Ik snap erniks van
alvast bedankt
Gaat dit over FSX 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:13
ja, dat kan toch? hij bedoelt vast de taakbalk bovenin met Bestand Bewerken Beeld enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuzla schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:20:
Wat is nou de echte manier van opstijgen, flaps down en full power in een x of de power langzaam naar boven laten opkomen ?
Flaps zijn niet altijd nodig bij het opstijgen: hangt van het vliegtuig af en de baan (de lengte). In het echt ga je (volgens mij) 'smooth' naar full power, dus niet HOP, alsof je een broodrooster bedient, maar het hoeft ook 10 seconden te duren: gewoon rustig de throttle open zetten. Maar wel (zodra je mag opstijgen) gewoon in 1 soepele beweging naar de benodigde setting, dus niet dat je pas aan het eind van de baan de throttle helemaal open hebt! Overigens zal FSX er geen bezwaar tegen maken als je de throttle WEL binnen 0,00001 ms open ramt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 135195 schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:23:
Overigens zal FSX er geen bezwaar tegen maken als je de throttle WEL binnen 0,00001 ms open ramt. ;)
Een echt vliegtuig wel dan? Lijkt me dat de engines gewoon opspinnen zonder beschadigd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
quote:
Pierre61 schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:03:
[...]

Gaat dit over FSX 8)7

ja, dat kan toch? hij bedoelt vast de taakbalk bovenin met Bestand Bewerken Beeld enzo

Ja idd je kon met alt altijd bovenaan een menu balk te voorschijn toveren dan kon je bv je tijd je vliegtuig je snelheid of andere dingen aanpassen.
en met rechtermuisknop kon je je de camera instellingen enzo veranderen.
nu is die balk bovenin weg en werkt me rechtermuisknop niet meer.

[ Voor 45% gewijzigd door niekosniekos op 17-12-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 23:52
Van: http://blogs.msdn.com/pta...acceleration-and-sp2.aspx

"I know some are going to be disappointed, and some disappointment is reasonable. I will be the first to state that Aces releasing the magic screenies was flat out a mistake; but us not matching that level of “vision” ( and that is what the magic screenies were ) is not a cause for a flame war against Aces or DX10. I should note, for instance, that the DX10 code path performs better under load than the DX9 code path, and this means the DX10 features are more useable. And DX10 does look better, both in the cockpit and in the world."

"magic screenies"
Worden hiermee de shots bedoeld die we voor de release van FSX te zien kregen?

Verder wel fijn dat ze blijven doorontwikkelen en FSX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Tuzla schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:20:
Wat ik gehoord heb (van Bolk meen ik) is dat je eerst de engines laat opkomen tot 40% ofzo (om te zien of ze wel symetrisch opkomen) en dan met TO/GA switch naar maximale thrust, of zelf duwen als er niet zo'n switch is.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 09:42
sinds SP1 ondersteund FSX mijn duo core volledig, beide cores gaan op 100%.
Nu vroeg ik me af of het ook een quad core volledig kan aanspreken? Dat je dus alle 4 de cores op 100% krijgt? En nog belangrijker of dat nog betere performance oplevert? Weet iemand van jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

GodLiker schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:23:
sinds SP1 ondersteund FSX mijn duo core volledig, beide cores gaan op 100%.
Nu vroeg ik me af of het ook een quad core volledig kan aanspreken? Dat je dus alle 4 de cores op 100% krijgt? En nog belangrijker of dat nog betere performance oplevert? Weet iemand van jullie dat?
FSX kan nu tot 8-Cores aanspreken als het goed is. Ik neem aan dat, mits je natuurlijk ook voldoende grafische kracht heb, het de performance ten goede moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

volgens mij 32 cores zelfs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Zoals jullie kunnen terug lezen, zou een collega van mij met een 2x quadcore Xeon Mac FSx uit testen.

Dat heeft ie gedaan ( weliswaar warez, om het ff te proberen :P ). Met SP1. En 2cores stonden onder Full Load, de rest waren zo goed als Idle zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
Zijn hier mensen die actief FS spelen met de TrackIR 4 PRO icm met TrackIR Clip ?
Ik zit er namelijk serieus over na te denken om deze combinatie aan te schaffen omdat het er toch wel erg gaaf uitziet, en volgens mij het geheel nog een stukje realistischer maakt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
niekosniekos schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:37:
quote:
Pierre61 schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:03:
[...]

Gaat dit over FSX 8)7

Ja idd je kon met alt altijd bovenaan een menu balk te voorschijn toveren dan kon je bv je tijd je vliegtuig je snelheid of andere dingen aanpassen.
en met rechtermuisknop kon je je de camera instellingen enzo veranderen.
nu is die balk bovenin weg en werkt me rechtermuisknop niet meer.
Iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PunisherADF schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:25:
Zijn hier mensen die actief FS spelen met de TrackIR 4 PRO icm met TrackIR Clip ?
Ik zit er namelijk serieus over na te denken om deze combinatie aan te schaffen omdat het er toch wel erg gaaf uitziet, en volgens mij het geheel nog een stukje realistischer maakt. _/-\o_
Lees eens wat ervaringen van J van E:

Anoniem: 135195 in "Flight Simulator - deel 80"

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 18-12-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PunisherADF schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:25:
Anoniem: 78739 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:31:
[...]
Lees eens wat ervaringen van J van E.
:)

Hier bijvoorbeeld (zoek even naar mijn posts).

Wat zal ik zeggen... KOPEN DAT DING! Je wilt daarna nooit meer zonder vliegen!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 18-12-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:36:
[...]

[...]

:)

Hier bijvoorbeeld (zoek even naar mijn posts).

Wat zal ik zeggen... KOPEN DAT DING! Je wilt daarna nooit meer zonder vliegen!
Nou dat lijkt me behoorlijk duidelijk :*), Gebruik jij ook de TrackIR Clip of gebruik je zo'n petje ? Nevermind... Ik had erover heen gelezen, met TrackIR Clip dus ... binnenkort dus maar even bestellen 8)

[ Voor 10% gewijzigd door PunisherADF op 18-12-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik was aardig enthousiast, als ik dat nu zo doorlees. ;) Maar dat ben ik nog, hoor! Ik kan absoluut niet zonder dat ding vliegen! Alvast veel plezier met je aankoop! (Je vliegt toch wel (veel) in de VC, neem ik aan...? Want in de 2D cockpit heb je er toch minder aan...!)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 18-12-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mmm, en binnenkort dus tot 256 Cores. Toch handig als je 64 Quad Cores in je machine hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:08:
Ja, ik was aardig enthousiast, als ik dat nu zo doorlees. ;) Maar dat ben ik nog, hoor! Ik kan absoluut niet zonder dat ding vliegen! Alvast veel plezier met je aankoop! (Je vliegt toch wel (veel) in de VC, neem ik aan...? Want in de 2D cockpit heb je er toch minder aan...!)
Altijd al in VC :) Dus dat komt helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remelco
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2022
Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 18:20:
[...]

Welke aanpassingen heb je gedaan aan de videokaart. Ik heb dezelfde en wil dat ook wel eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166183

ik heb SP2 voor FSX geïnstalleerd maar zie grafisch geen verschil??
Ik heb Vista 64bit en een Geforce 8800 kaart en er stond in de notes dat SP2 een dx10 preview gaf? Wat bedoelen ze daar nou eigenlijk mee? Zijn er een paar kleine stukjes in FSX wat er nu beter uit ziet of wat?
Ik moest hem ook opnieuw activeren, dat heb ik nog niet gedaan, krijg je pas dx10 soms wanneer hij geactiveerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remelco schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:21:
[...]

Welke aanpassingen heb je gedaan aan de videokaart. Ik heb dezelfde en wil dat ook wel eens proberen
Ten eerste deinstalleer ik m'n nVidia drivers wat beter voordat ik nieuwe installeer: ik deinstalleer ze gewoon via de gebruikelijke optie van Windows (Vista: Confi. scherm > Programma's en zo). Maar daarna herstart ik de computer in veilige modus en laat Driver Cleaner Pro de boel ECHT opruimen. Daarna weer herstarten en de nieuwe installeren. Dan weet je in ieder geval zeker dat er niets blijft hangen van een oudere driver.

Vervolgens heb ik bepaalde instellingen in het nVidia control panel ingesteld: ik had veel opties aan, maar heb nu sommige uit. Eerlijk gezegd ben ik niet echt aan het testen gegaan hiermee (ik had de instellingen weer via een ander forum), maar omdat het, in combinatie met SP2 meteen goed werkte, hou ik het erbij! Dus misschien doen de instellingen helemaal niet veel en doet SP2 alles... ;)
De instellingen zijn zo ongeveer als volgt (zo heb ik ze uit dat andere forum gehaald, met een paar kleine wijzigingen van mezelf):

-anisotropic filtering = 16x
-antialiasing gamma correction = ON
-antialiasing mode = override ?.
-antialiasing setting = 4x
-antialiasing transparency = OFF
-conformat texture damp = OFF
-extension limit = OFF
-force mipmaps = none
-multi display?= SINGLE or MULTI
-texture filtering anisotropic sample optimization = OFF
-texture filtering negative lod bias = CLAMP
-texture filtering quality = HIGH QUALITY
-texture filtering trilinear optimization = OFF
-triple buffering = OFF
-vertical sync = use 3d application settings

Volgens mij zijn er wat meer instellingen dan hier staan, maar het geeft ongeveer de richting aan...

EDIT:
O, da's toevallig: ik zie nu net dat degene die bovenstaande instellingen had gepost, een nieuw topic heeft aangemaakt op Avsim, als een soort vervolg. Opvallend genoeg heeft hij diverse instellingen nu aardig anders...! Hij gebruikt ook nHancer: ikzelf doe dat nog niet... En hij heeft ook screenshots van zijn FSX instellingen erbij gedaan, die overigens óók nogal afwijken van zijn eerdere...! Schijnbaar kan je alle kanten op en doet SP2 het gewoon beter... ;) Misschien is dat topic dan wel interessanter: Positive thread & TIPS for Dx10/SP2 - PART 2 Ik ga zijn nieuwe instellingen ook eens proberen. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 19-12-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het getest en ondervonden dat de driversettings geen invloed hebben op de framerate (en dus gewoon op max kunnen staan), behalve dan AA en AF, die staan best op resp. toepassingsinstellingen verbeteren (4x) en toepassingsgestuurd. Dit is wel met onderstaand systeem, dus ik weet niet of het bij andere systemen ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi! Bedankt voor het testen. ;) Ik heb een vergelijkbaar systeem, dus... dan ga ik ook alles weer op max zetten. (Alhoewel alles AAN niet altijd hetzelfde is als MAX...!) SP2 is dus echt wel goed...! Je zou haast dankbaar zijn voor wat Aces heeft gedaan, maar ik ben toch eerder lichtelijk geirriteerd dat het pas een jaar na verschijnen zover is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In hoeverre zal ik deze settings kunnen toepassen op mijn 640MB 8800GTS & E6600 @ 2.4Ghz? Geen overclocked systeem.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 19-12-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

Bolk schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 02:16:
[...]

Nee, dit gaat om http://simworld.nl. We zijn nu nog gespecialiseerd in autoracen, maar sim is sim, en wellicht komt er een 737NG.
Nog een nieuwe speler op de 'entertainment' sim-markt? Het gaat nog druk worden daar! Ik vind de Prosim4u simulator ook niet echt eruit springen, het lijkt veel op de sims die thuisbouwers ook neerzetten en als je de boel als 'bouwpakket' bij Engravity aan zou schaffen ben je ongeveer de gemiddelde gezinsauto kwijt.

Ik vraag me wel af: Je bent zelf een A320 vlieger. Waarom dan de 737NG? Ik zou verwachten dat jij ze veel beter kan adviseren over de A320 serie. Flightdeck Solutions heeft in Nederland al een A320 sim gebouwd, maar die verhuren ze niet aan consumenten. Zelf zou ik graag een 737 Classic (-300/400/500) sim zien :)

Mochten ze overigens nog talent op software-gebied zoeken, mail!

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:20:
In hoeverre zal ik deze settings kunnen toepassen op mijn 640MB 8800GTS & E6600 @ 2.4Ghz? Geen overclocked systeem.
Ik zou zeggen: probeer het eens! Bewaar eerst je huidige settings even. Proberen kost niets: het is per systeem ook verschillend, dus wij kunnen wel zeggen 'Ja, dat zal goed werken' of 'Nee, ben je gek!', maar daar heb je dus niets aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

True, wil het niet dat ik net een verse install van m'n systeem heb en eigenlijk net weer FS9 erop heb gezet omdat FSX (SP1) gewoon niet lekker vloog, te stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oooooo, okay, ik snap het. ;) Tsja, de meeste reacties op SP2 zijn positief... maar ja, je weet het nooit, natuurlijk. Ik heb ook een non-overclocked E6600, maar dan wel een 8800GTX i.p.v. GTS. Ik weet niet welke settings je gebruikte in FSX (autogen en zo) of wat je wensen zijn, maar dat het beter loopt met SP2 is een feit. In hoeverre jij daar tevreden mee zal zijn... tsja, dat is erg persoonlijk... Ik ben op zich tevreden over SP2 (kan nu bloom aan, water op high 2, autogen extremely dense) en haal nog steeds hogere fps dan SP1 zonder bloom, water low 2x en autogen op normal/dense. Enige wat wel jammer is (maar daar hoor ik anderen niet over) is dat ik zo nu en dan schokjes heb, hele korte freezes... In het begin was ik blij met de goede fps, maar nu beginnen die schokjes me te irriteren...

O ja, niet onbelangrijk: ik heb wel andere ingame settings dan Cyberblizzard (minder detailed clouds, veeeeeeeel minder AI, maar ik heb dan wel weer autogen op Extremely dense). In ieder geval, op jouw systeem moet je toch wel een aardig eind kunnen komen, maar garanties kan ik niet geven. Lastig dus... Het zal toch ook wel iets uitmaken welke drivers je gebruikt. Somige van de laatste beta's schijnen het niet lekker te doen met FSX. (Misschien hebben mijn schokjes daar ook wel mee te maken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm... klinkt alsof ik toch nog maar eens een schijfje tijdelijk moet omdopen tot FS klooi systeempje, hou deze nu liever ff schoon. Net weer lekker snel. En FS9 en FSX mix ik liever niet.
Jammer dat zoiets nu weer niet kan met VMWare. ;)

Draai je trouwens in Vista x64? Of x32?
Heb zelf 4GB geheugen dus draai in x64.
Wellicht dat zoiets nog scheelt aan performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik heb SP2 geïnstalleerd, en ik kan toch wel een performance increase waarnemen :)

Gaat FS9 je nu beter af Derice? Ik hou het ook nog steeds bij FS9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FS9 draait als een trein! :)
Nou ja, uhm... je snapt wel wat ik bedoel. :D

Anoniem: 111246 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:53:
Hmm... klinkt alsof ik toch nog maar eens een schijfje tijdelijk moet omdopen tot FS klooi systeempje, hou deze nu liever ff schoon. Net weer lekker snel. En FS9 en FSX mix ik liever niet.
Jammer dat zoiets nu weer niet kan met VMWare. ;)

Draai je trouwens in Vista x64? Of x32?
Heb zelf 4GB geheugen dus draai in x64.
Wellicht dat zoiets nog scheelt aan performance?
Zou zeker kunnen! Ik draai Vista x32 met 2 Gb, dus...

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 20-12-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook leuk in SP2:

Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/2507/naamloosdp8.jpg

Altijd leuk als dingen slechter worden ipv beter. :s

Nog eentje:

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/2684/naamloosap4.jpg

|:(

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 24-12-2007 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

dat zijn gewoon bugs zo te zien. Dat wordt een re-install :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
n00bdani86 schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:16:
dat zijn gewoon bugs zo te zien. Dat wordt een re-install :P
Een re-install na een verse install? Het gaat dan nog om zaken die onder SP1 altijd perfect werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 78739 schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:45:
Ook leuk in SP2:

[afbeelding]

Altijd leuk als dingen slechter worden ipv beter. :s

Nog eentje:

[afbeelding]

|:(
Die cessna caravan wil ik wel een rondje mee vliegen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 23:52
Dat is zo'n ding uit batlestar galactica! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Idd, die vind je hier (verschillende pagina's)

Anoniem: 89872

Na lang gezocht te hebben naar een nieuwe pc speciaal om Flight Simulator X een beetje goed op te kunnen spelen heb ik toch besloten het tweakers.net best buy guide game-system aan te schaffen. Omdat €2000,- toch aardig wat geld is heb ik gekeken of ik er nog wat uit kon laten:

- Videokaart: Club3D GeForce 8800 GT (512MB) (ik kies er 1 i.p.v. 2, gaat niet ten kostte van de FS performance lijkt mij, of wel?)
- Luidsprekers: Creative Inspire T7900 (7.1) (lijkt me vrij overbodig op mijn slaapkamer)
- Monitor: HP W2207H (22") (Lijkt me ook niet noodzakelijk, voor een euro of 100 goedkoper heb je denk ik ook een goed scherm? iemand suggesties?)
- Headset: Sennheiser PC-150 (Stereo) - (twijfel ik nog over, is dit een goede headset voor FS of kan ik beter een andere aanschaffen?)
- Toetsenbord: Logitech G15 Gaming Keyboard (USB) (lijkt me ook niet noodzakelijk voor FS?)
- Muis: Logitech MX518 Optical Mouse (USB) (idem als toetsenbord)

Denk dat ik met deze besparingen een aardig systeem heb voor +- €1500,-

Omdat de processor wel belangrijk is (toch? ik heb echt geen drol verstand van computers ;) heb ik gekozen voor de Intel Core 2 Quad Q9450 i.p.v. de Intel Core 2 Duo E6850, kan iemand mij vertellen of dat echt die 70 euro extra waard is?

Nog een vraagje ik kan evt. nog wat besparen (€70) op het moederbord door de MSI P6N SLI-FI te kiezen i.p.v. de Abit IN9 32X-MAX. Zou dit ten koste gaan van de FS performance of maakt het in princiepe niet veel uit denken jullie?

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en) :D

Videokaart: 2 is toch wel beter dan 1, denk ik, ook als is FSX erg CPU-afhankelijk, maar natuurlijk ook veel duurder...
Luidsprekers: je kan ook 5.1 nemen. Of doodsimpel (zoals ik) 2 speakertjes: ik zelf vlieg altijd met een koptelefoon op dus...
Monitor: ik zou eens kijken naar de Samsung 226BW: heb ik zelf ook en is volgens mij goedkoper dan die HP. 22" widescreeen is wel errug mooi, hoor! Ik zou niet te gauw een kleiner en goedkoper scherm kopen want ALLES wat je met een computer doet komt uiteindelijk op dat scherm...! Niet onbelangrijk dus!
Headset: heb je niet nog een leuke hoofdtelefoon van je stereo liggen?
Toetsenbord: ik zou een doodsimpel MS bordje nemen van onder de 20 euro
Muis: idem dito: een simpele Optical Mouse van MS of Logitech is ook goed

Je hebt geen geluidskaart: zou ook nog wel een idee zijn (de goedkoopste X-Fi is goed genoeg). En niet onbelangrijk: voor een beetje FS heb je toch minsten een joystick nodig! En hoeveel geheugen wil je er op prikken? Moet toch wel minsten 2 Gb zijn! En wat dacht je van Windows XP of Vista...? En een harde schijf...?

Dat Abit bord lijkt me zwaar over de top voor jou: als je niet veel verstand hebt van computers en niet gaat overklokken zou ik niet snel een mobo boven de 100 euro kopen.

Die CPU zou ik niet weten. Sneller is beter, maar of het die 70 waard is... Hangt toch ook af van de rest van je systeem.

Anoniem: 89872

Bedankt voor je reactie, zoals gezegd ben ik van plan het best buy guide systeem aan te schaffen. Dus voor de geluidskaart, harde schijf en geheugen zie: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2007 (ik had niet het idee dat daar veel op te besparen viel, of wel?)
Ik heb hier zelf nog een joystick liggen, maar ben van plan de PZ44 Pro Flight Yoke System aan te schaffen. Ik dacht zelf aan windows vista, wat adviseer jij?

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
@Rick: op avsim.com heeft iemand een paar benchmarks uitgevoerd met vista/xp/RTM/sp1/sp2. Zijn bevindingen staan hieronder en geven mijns inziens een goed gevoel over de performance van FSX.(bron: http://forums.avsim.net/d...&topic_id=31320&mode=full).

Samengevat draait FSX beter op winxp, echter kun je dan geen gebruik maken van de DX10 preview. Ook is het de vraag wat winxp servicepack 3 en vista servicepack 1 voor gevolgen zal hebben voor de performance.

Verder heb ik gister FSX acceleration pack gekregen waarbij ik erg gecharmeerd ben van het vliegdekschip. Is dit schip alleen te benaderen via de bijgeleverde missies of varen deze schepen willekeurig rond op de aardbol?

• FSXnoob
Ik ben nu dus bij me broer thuis en hij heeft de md-11 pack op zijn fsx, maaaaaaar...

Ik kom niet van de grond af, de stabilizer warning gaat steeds af ?
iemand idee hoe je hier vanaf komt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157616

Hee Flightsimmers,
Ben al tijdje fan van vliegspellen enzo, vooral moderne combat vliegspellen.
Ik vroeg me alleen af of er nog nieuwe projecten zijn binnen de scene, met updated graphics enzo, van wat ik weet is lockon de laatste uitgekomen combat sim of niet?

Groetjes,
Oly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Tuzla schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:42:
Ik ben nu dus bij me broer thuis en hij heeft de md-11 pack op zijn fsx, maaaaaaar...

Stabilizer trim goed instellen voor departure. Zie checklist :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
checklist is leeg namelijk

de commands er voor zijn toch ctrl+ 1/9 op de numpad, alles gedaan en geprobeerd maar het alarm blijft afgaan, hoe ik ze ook zet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
Sinds vandaag ook de gelukkige bezitter van een TrackIR met TrackClip Pro... en wat een feest !! Na wat finetuning werkt het echt gewoon perfect :*) .... zeker geen spijt van deze aankoop :D

Het taxien, knopjes op overheadpanel indrukken... ff naar links en rechts kijken of alles vrij is ... schakelaartjes die net achter het stuur zitten kun je met zoveel gemak nu gewoon bekijken .. :9~

Mocht er hier nog iemand zijn die twijfelt of je hem wel of niet moet aanschaffen.. het is een boel geld maar het echt waard 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TOLD YOU SO! 8) :) _/-\o_ :D

Ik ben blij dat 'ie echt bevalt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 21:31

Je stabilizer trim moet in de groene zone zitten.
Kijk in Virtual Cockpit mode naar je throttle
Of bekijk het via de EICAS naar flight controls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
peak schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:52:
[...]

Je stabilizer trim moet in de groene zone zitten.
Kijk in Virtual Cockpit mode naar je throttle
Of bekijk het via de EICAS naar flight controls
Tis gelukt thnx.
Nu ik van de grond af kom ben ik NOG TELEURGESTELDER dan toen ik op de grond bleef. Super mooi die Md-11 en commands, alles kan je doen, miljoen knoppen doen het tot de raam openen aan toe.

Maar het vliegt als poep, flightmodel is extreem licht, net een cessna kist, ik zit gewoon te stunten met de MD11 ipv realistisch te vliegen 8)7 stuur een beetje naar links met de joystick en de kist staat in no time half op zijn kop, te nep gewoon.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 21:31
Tuzla schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:08:
[...]

Tis gelukt thnx.
Nu ik van de grond af kom ben ik NOG TELEURGESTELDER dan toen ik op de grond bleef. Super mooi die Md-11 en commands, alles kan je doen, miljoen knoppen doen het tot de raam openen aan toe.

Maar het vliegt als poep, flightmodel is extreem licht, net een cessna kist, ik zit gewoon te stunten met de MD11 ipv realistisch te vliegen 8)7 stuur een beetje naar links met de joystick en de kist staat in no time half op zijn kop, te nep gewoon.
:(
Welke heb je dan?

Want het is een super makkelijk vliegtuig ( in real life )
Alles gaat automatisch en het vliegtuig herstelt zichzelf bij problemen.

anyhow let me know

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Sky Simulations MD-11

Zitten idd veel toeters en bellen aan, alarms en shit gaat om de tijd af maar ik blijf er bij dat het gewoon echt TE licht is.

je kan er mee de red bull air race vliegen denk ik ook :x

Vergelijk het met de cls-dc10, die overigens gewoon groot en log aanvoelt maar toch geweldig speelt vind ik.

[ Voor 27% gewijzigd door FSXnoob op 31-12-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238724

PunisherADF schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:20:
Sinds vandaag ook de gelukkige bezitter van een TrackIR met TrackClip Pro... en wat een feest !! Na wat finetuning werkt het echt gewoon perfect :*) .... zeker geen spijt van deze aankoop :D

Het taxien, knopjes op overheadpanel indrukken... ff naar links en rechts kijken of alles vrij is ... schakelaartjes die net achter het stuur zitten kun je met zoveel gemak nu gewoon bekijken .. :9~

Mocht er hier nog iemand zijn die twijfelt of je hem wel of niet moet aanschaffen.. het is een boel geld maar het echt waard 8)
Zeker door jouw / jullie enthousiasme ben ik me er verder in gaan verdiepen.
Heb wat demo filmpjes gezien. Erg leuk allemaal.
MAAR... als je de TrackIR/Clip gebruikt, kan ik dan met gemak alles in de virttule cockpit afhandelen?
Kan ik dan gemakkelijk bij de knoppen van mijn COM, throttle, overheadpanel etc?
Of is het dan nog steeds het beste om de 2D te gebruiken.
(als ik mijn yoke op mijn joystick gebruik zijn de 3D panelen zeer moeilijk (want gedraaid) af te lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:17
Ik heb een vraagje over de Airbus A-321 die in Flight Simulator X zit: klopt het dat dit toestel helemaal geen mogelijkheid heeft tot het trimmen van de aileron? Wat is de gedachte daar achter? Of heb ik niet goed genoeg gekeken en zit het ergens ''verstopt''? Heeft dit toestel dit in het echt er ook niet in zitten? Of is het soms zo dat de fly-by-wire technologie in combinatie met de FMGC (Flight Management and Guidance Computer, ofterwel: auto-pilot) het automatisch corrigeert door de volledige aileron een kleine uitslag te geven?

Wie weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Je zegt het zelf al, door het fly by wire systeem "trimt ie zichzelf". Een barrel roll maken kan bijv. ook niet in een airbus. Bolk? :P

Al komen alle std. FS toestellen echt nep over wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238724 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 08:13:
[...]

Zeker door jouw / jullie enthousiasme ben ik me er verder in gaan verdiepen.
Heb wat demo filmpjes gezien. Erg leuk allemaal.
MAAR... als je de TrackIR/Clip gebruikt, kan ik dan met gemak alles in de virttule cockpit afhandelen?
Kan ik dan gemakkelijk bij de knoppen van mijn COM, throttle, overheadpanel etc?
Of is het dan nog steeds het beste om de 2D te gebruiken.
(als ik mijn yoke op mijn joystick gebruik zijn de 3D panelen zeer moeilijk (want gedraaid) af te lezen)
Je kan dus niet alleen draaien maar ook inzoomen. Dus je kan het niet vergelijken met de yoke op je joystick: die verandert alleen de kijkrichting. Als ik in m'n SF260 de radio of AP wil instellen (of wat dan ook) dan doe ik wat ik in het echt ook zou doen: ik buig naar voren en kijk naar beneden. Simple as that. Als je met grote overheads werkt, kan het mss wat minder makkelijk worden, maar door je maar een beetje te manouvreren kan je in de gekste hoeken dingen bekijken, zal ik maar zeggen. Ik gebruik NOOIT meer 2D panels! (De VC moet natuurlijk wel volledig functioneel/klikbaar zijn... dat kan per vliegtuig verschillen.)

Echt, het is allemaal (na een hele korte gewenningsperiode) zo intuïtief allemaal...! :)

EDIT:
Nou ja, ik gebruik wel 2D-panels, namelijk de GPS, maar dat doe ik alleen maar omdat die niet in de SF260 zit ingebouwd. Anders zou ik dat dus wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

n00bdani86 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:37:
Je zegt het zelf al, door het fly by wire systeem "trimt ie zichzelf". Een barrel roll maken kan bijv. ook niet in een airbus. Bolk? :P

Al komen alle std. FS toestellen echt nep over wat mij betreft.
Tuurlijk kun je een barrel roll maken in een Airbus, je moet alleen de juiste knopjes vinden O-)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:39:
Je kan dus niet alleen draaien maar ook inzoomen. Dus je kan het niet vergelijken met de yoke op je joystick: die verandert alleen de kijkrichting.
Ik maak gebruik van 2 POV's, eentje om rond te kijken en eentje om te zoomen, ergens achter kijken gaat niet maar dat hoeft ook niet echt bij mij (ik vlieg niet zo realistisch ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237337

Zou iemand die een sapphire x1950pro misschien screenshots van fs2004 kunnen maken?. Als ik kijk naar mijn beeld is het matig, terwijl andere spellen TDU, NFS pro street mooie beeld hebben :( . bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 16:24
Anoniem: 237337 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:34:
Zou iemand die een sapphire x1950pro misschien screenshots van fs2004 kunnen maken?. Als ik kijk naar mijn beeld is het matig, terwijl andere spellen TDU, NFS pro street mooie beeld hebben :( . bedankt ;)
Ik heb een X1950GT en ik krijg er dit mee ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.wingsofsilver.eu/images/screenshots/nicky/28-12/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wingsofsilver.eu/images/screenshots/nicky/28-12/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wingsofsilver.eu/images/screenshots/nicky/28-12/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wingsofsilver.eu/images/screenshots/nicky/28-12/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wingsofsilver.eu/images/screenshots/nicky/28-12/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wingsofsilver.eu/images/screenshots/nicky/28-12/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wingsofsilver.eu/images/screenshots/nicky/28-12/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wingsofsilver.eu/images/screenshots/nicky/28-12/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wingsofsilver.eu/images/screenshots/nicky/28-12/9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wingsofsilver.eu/images/screenshots/nicky/28-12/10.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door NovemberSierra op 04-01-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeker niet verkeerd, ik heb dan de Pro 256mb maar zit niet veel verschil in toch?.. wat zijn je instellingen in fs9 zelf?. En heb je nog bepaalde tweaks gedaan?. zo ja zou je dan misschien kunnen vertellen welke :P

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 237337 op 05-01-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:21
EBBR - EHAM (FS9; PIC 737-300; geen addon-scenery).

Afbeeldingslocatie: http://aycu39.webshots.com/image/37838/2001579473386595991_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu01.webshots.com/image/36760/2001559924416135265_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu20.webshots.com/image/39939/2001592118053442477_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu26.webshots.com/image/39145/2001522562459801874_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu26.webshots.com/image/39145/2001575248594930188_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu26.webshots.com/image/40945/2001593513903844209_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu31.webshots.com/image/39110/2001537320602617286_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu39.webshots.com/image/38478/2001583396809840889_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu20.webshots.com/image/39739/2001568737872811677_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu20.webshots.com/image/39739/2001592953564829194_rs.jpg

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Anoniem: 237337 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:05:
Zeker niet verkeerd, ik heb dan de Pro 256mb maar zit niet veel verschil in toch?.. wat zijn je instellingen in fs9 zelf?. En heb je nog bepaalde tweaks gedaan?. zo ja zou je dan misschien kunnen vertellen welke :P
Ik heb ook maar 256mb op m'n kaart zitten :). Ohja het is ook nog is de AGP versie :P dus als je PCIE hebt is dat waarschijnlijk sneller. Instellingen in FS9 allemaal gewoon op max of full. Ik heb wel een paar fs9.cfg tweaks gedaan die her en der wel te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Welke 737 add-on gebruik je daar?

Netjes op de centerline btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

CreativeMind schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:45:
[...]

Ik heb ook maar 256mb op m'n kaart zitten :). Ohja het is ook nog is de AGP versie :P dus als je PCIE hebt is dat waarschijnlijk sneller. Instellingen in FS9 allemaal gewoon op max of full. Ik heb wel een paar fs9.cfg tweaks gedaan die her en der wel te vinden zijn.
offtopic: ik heb nog een ATi x1950Pro 512 PCI-e in de V&A te koop staan mocht je een aanpassing willen doen aan je setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CreativeMind schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:45:
[...]

okee.. en bij de catalyst control center ook alles op high?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6941

heeft iemand gister nog meegedaan aan Crowded Skies 5 op IVAO?
Het record van de vorige keer was dacht ik iets van 1500 of zo, daar zijn we nu ruim overheen gegaan :D Piek lag gister op 1926 connecties !!
Was leuk om mee te maken, zoveel mensen tegelijk over heel de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173517

Was Leuk om Mee te maken maar Ik zat op EHGG_TWR en ik had opgeven moment geen enkel vliegtuig meer op de radar die er wel moesten zijn;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Anoniem: 237337 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:22:
[...]

okee.. en bij de catalyst control center ook alles op high?
'
Ja alles op High

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203464

CreativeMind schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:39:
[...]

Ik heb een X1950GT en ik krijg er dit mee ;)
Hoeveel FPS haal jij dan op EHAM Cloud9 als ik vragen mag???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177852

Crowded Skies was echt heel gaaf om eens een keer mee te maken! Deed dit jaar voor het eerst mee, van Helsinkie EFHK naar Rotterdam EHRD, het begon goed, maar halverwege knalden de servers er uit en wist ik op een gegeven moment ook niet meer naar welke controller ik moest swichen :') !
Mogen ze vaker doen wat mij betreft :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Hoe werkt dat dan, moet je met een echte controller praten?

En hoe kun je dan online gaan met FS9?

Lijkt me wel cool om dan een keer een GoT crowded skies te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uit de startpost:

:? On-line vliegen

Meer informatie over hoe on-line vliegen met VATSIM en IVAO in zijn werk gaat vind je ook daar en op de site van de DutchVACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Typisch dat bij ivao de servers er meteen uit knallen, zou bij vatsim nou nooit gebeuren :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:17
offtopic:
t zal ook niet snel gebeuren dat er 2000+ users zijn aangemeld op vatsim ;) ; overigens waren het enkel 2 duitse servers die het begaven, de gebruikers zijn allen overgezet naar NL en BE waarna het event vrolijk verder kon

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Afbeeldingslocatie: http://aycu26.webshots.com/image/39145/2001575248594930188_rs.jpg

Huh hoe krijg je de camera zo in het midden tussen de stoelen?
Alleen uitzoemen zal het niet zijn lijkt mij :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
@ hierboven, dat kan je doen met DBS Walk and follow, of met de gratis camera file vna flight1 F1view genaamt.

Hoeveel FPS op C9's EHAM hangt af of ik traffic aan heb staan of niet. Maar bedenk wel dat ik nog op een redelijk oud systeem draai. En ik haal tussen 10 en 20 frames met natuurlijk een flinke drop. Maar dat heeft dus meer te maken met het soort processor wat snort op mijn moederbordje. Dat is namelijk nog een P4 @ 3ghz op een socket 478 moederbordje.
Pagina: 1 2 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.