Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
Tuzla schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:24:
[afbeelding]

Huh hoe krijg je de camera zo in het midden tussen de stoelen?
Alleen uitzoemen zal het niet zijn lijkt mij :O
Kijk in FS bij Assignments -> View commands. Onder Look ... staan enkele commando's om in de VC 'rond te lopen'.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is op GoT niet de bedoeling (reacties hierop zijn dan ook verwijderd). In het FS-topic hier in SGD is het vreselijk offtopic, en in de hardware fora staat dit: Wat is er nu anders in CSL?

[ Voor 90% gewijzigd door TheZeroorez op 08-01-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Sinds FSX uitgekomen is probeer ik mijn pc dusdanig aan te passen dat FSX soepel loopt, zelfs met eventuele add-ons.
Ik heb echt alles al gedaan en eigenlijk is mijn hele pc aangepast aan FSX.
Zo heb ik om de performance te verbeteren de volgende dingen aangeschaft:

- 4 GB HyperX geheugen CL 4-4-4-12
- XFX 8800GTX XXX videokaart
- Intel Q6600 multicore processor
- Naast Vista x64 speciaal XP x64 geinstalleerd.

Dit alles mocht echter nog niet baten.
Het draait wel maar lang niet met alle details.
Wanneer ik het water effect hoger zet zakt de hele performance in.
Andere games draaien wel perfect.

Ik heb zelfs inmiddels mijn videokaart wat overgeklokt, 650/1050
Mijn processor overgeklokt naar 3GHZ.

Ook dit helpt nog niet genoeg.
Onder XP is de snelheidswinst niet eens merkbaar.

Wat mij vanavond echter opviel was dat tijdens het spelen telkens maar 1 core wordt belast. Ik heb alle updates van FSX + Acceleration geinstalleerd dus zou FSX multicore processors moeten ondersteunen.
Onder vista draait ie wel met meerdere cores.
Kan het zijn dat ik iets verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Installeer SP1 en vooral SP2 eens, dan gaat de performance zienderogen vooruit. Bij worden alle cores belast na de updates.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Laatst online: 17-06 16:43
Ik heb SP1 en SP2 geinstalleerd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hangt ervan af wat je bedoelt met 'alle details', er is momenteel niemand die het met alles op max kan draaien (vooral scenery en traffic vreten performance, zie ook onderaan de TS voor goede tips), water op max zou echter geen probleem mogen zijn. Ik zou sowieso voor Vista gaan (als XP bij jou slechts één core gebruikt), maar DX9 of DX10 dan weer weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Ik ben van plan om te upgraden naar een nieuw moederbord, 3dkaart en een 45nm quadcore ( de versie met 12mb cache ). Al is het wel weer een boel geld :P

Het probleem opzich voor mij is niet de framerate, maar het loopt gewoon niet smooth. Al zet ik de landing lights aan, dan wordt het beeld voor 2 seconden wit bijv. Of als ik van camera wissel is mn pc ellenlang bezig met textures laden.

Ik wil gewoon dat de PMDG MD11 straks goed gaat werken met FSx.

Zou ik er goed aan doen om een RAID0 configuratie te installeren?

Want ik vraag me echt af. Wat is nou de echte bottleneck in veel systemen bij FSx?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

De processor. Moet nog ontworpen worden door Intel of AMD. Maar die vraag wordt echt 1000 keer per topic gesteld ondertussen...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@Bolk
Nog wat real-life vragen over procedures.
1. Wanneer doe je je gear down? Is dat al je een een ILS LOC op de baan hebt of later?
2. In het eggie zal je neem ik aan ruim van te voren al weten op welke gate je komt te staan na touchdown, nietwaar? Want FS biedt helaas die mogelijkheid niet...heb je de runway vacated, moet je switchen naar Ground, request taxi to gates doen en dan krijg je pas te horen hoe en wat....ondertussen is je kist al een paar honderd meter verder gerold en kom je er bijv achter dat je precies de andere kant op had moeten taxiën |:(
3 Na een pushback zet je als crew toch pas de flaps en niet eerder/later?
4. Weet niet of je deze kan beantwoorden omdat je Airbus vliegt, maar eh...bij de meeste kisten kan je winglights aanzetten (die verlichten de vleugel). Wanneer zet je die eigenlijk aan/uit? Alleen in het donker als je taxiet en bij de line-up op de rwy uit? Ik neem aan dat dit ook geldt voor je logo light...laat je toch ook niet altijd aan of wel?

Algemenere vragen:
1. Zijn er ergens online echte flight altitudes te vinden voor vluchten? Als ik bij van LKPR naar UUD (Praag naar Moskou) vlieg kan ik via Routefinder wel de RTE vinden voor mijn FMC, maar de hoogte is meer een kwestie van "natte vinger" (oftewel gokken)

2. 't valt me op dat de PMDG737 en de LevelD-767 bij een autoland CATIII de hoek van het vliegtuig op de baan niet echt goed lijkt te doen. Binnen 0,5 seconde van touchdown maingear komt het nosegear al op de grond. 't lijkt me dat dit een beetje té vroeg is...een kist land toch meestal op maingear...rolt dan een tijdje door (paar honderd meter vermoed ik) voordat nosegear het asfalt raakt.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Kensei schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 07:43:
@Bolk
Nog wat real-life vragen over procedures.
1. Wanneer doe je je gear down? Is dat al je een een ILS LOC op de baan hebt of later?
Een handige indicator voor gear down is meestal 3 dots op de G/S. Zolang je maar voor 1000ft fully established bent. Ligt volledig aan de procedure trouwens. Bij een engine failure wil je voordat je uberhaupt gaat zakken al klaar zijn, dus dan ligt het weer iets anders.
2. In het eggie zal je neem ik aan ruim van te voren al weten op welke gate je komt te staan na touchdown, nietwaar? Want FS biedt helaas die mogelijkheid niet...heb je de runway vacated, moet je switchen naar Ground, request taxi to gates doen en dan krijg je pas te horen hoe en wat....ondertussen is je kist al een paar honderd meter verder gerold en kom je er bijv achter dat je precies de andere kant op had moeten taxiën |:(
Meestal hoor je dat van te voren al ja. Gisteren sprak ik met een klasgenoot van me die kreeg een ILS 27 met een breakoff 24 op Amsterdam.

"Can you accept 24, you have gate C16" :P
3 Na een pushback zet je als crew toch pas de flaps en niet eerder/later?
Na pushback heb je een checklist of handelingen te doen, dan set je je flaps.
4. Weet niet of je deze kan beantwoorden omdat je Airbus vliegt, maar eh...bij de meeste kisten kan je winglights aanzetten (die verlichten de vleugel). Wanneer zet je die eigenlijk aan/uit? Alleen in het donker als je taxiet en bij de line-up op de rwy uit? Ik neem aan dat dit ook geldt voor je logo light...laat je toch ook niet altijd aan of wel?
Bedoel je je nav lights of je strobes? Strobe lights doe je vanaf het begin van de baan tijdens take-off totaan het einde van de baan bij landing. Je logo light is company policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Thx _/-\o_

Laatste vraag over de winglights is zoals ik het omschrijf..de LevelD-767 heeft een switch op het overheadpanel om de leading edge van de wing te verlichten (beschouw het maar als net zoiets als het logo light). Het heeft vlgs mij weining navigatienut (het zijn geen strobes of nav-lights).

Komt het je nu bekend voor wat ik bedoel? Anders moet ik ff kijken of ik v/h weekend een screenshotje kan maken.

De ILS27 met een break naar 24 is dus dat je in 1e instantie op 27 aanvliegt met de mogelijkheid dat je moet switchen naar 24. En dat gebeurde hem omdat hij een C gate kreeg? Goed gesnapt van mij??
Ik neem aan dat ze zoiets eigenlijk alleen doen als je een visual approach doet of niet? Want de boel nog omzetten naar rwy 24 kost natuurlijk ook nog wat tijd.

Ga je trouwens in de praktijk wel eens tijdens approach van flaps 5 in 1x door naar flaps 20 ofzo? De ene keer doe ik dat wel, de andere niet...ben dus niet zo nauwkeurig hierin. Vermoed dat dat in het echt wel wat netter gaat. Waarom ik dat vraag is dat je wel eens merkt in het echt (als PAX) dat de kist tijdens het laatste stuk van de APPR opeens (voor je gevoel) enorm vertraagd...Ik zie dan geen speedbrakes, maar wel de flaps die achter elkaar qua stand zakken. Dus...kan het zijn dat je in 1x een paar stappen gaat zakken qua flapstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De winglights zijn puur om in de gaten te kunnen houden of zich icing voordoet op je vleugels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:32:
De winglights zijn puur om in de gaten te kunnen houden of zich icing voordoet op je vleugels :)
Alsof je dat ziet in FS :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Kensei schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:29:
Thx _/-\o_

Laatste vraag over de winglights is zoals ik het omschrijf..de LevelD-767 heeft een switch op het overheadpanel om de leading edge van de wing te verlichten (beschouw het maar als net zoiets als het logo light). Het heeft vlgs mij weining navigatienut (het zijn geen strobes of nav-lights).

Komt het je nu bekend voor wat ik bedoel? Anders moet ik ff kijken of ik v/h weekend een screenshotje kan maken.

De ILS27 met een break naar 24 is dus dat je in 1e instantie op 27 aanvliegt met de mogelijkheid dat je moet switchen naar 24. En dat gebeurde hem omdat hij een C gate kreeg? Goed gesnapt van mij??
Ik neem aan dat ze zoiets eigenlijk alleen doen als je een visual approach doet of niet? Want de boel nog omzetten naar rwy 24 kost natuurlijk ook nog wat tijd.

Ga je trouwens in de praktijk wel eens tijdens approach van flaps 5 in 1x door naar flaps 20 ofzo? De ene keer doe ik dat wel, de andere niet...ben dus niet zo nauwkeurig hierin. Vermoed dat dat in het echt wel wat netter gaat. Waarom ik dat vraag is dat je wel eens merkt in het echt (als PAX) dat de kist tijdens het laatste stuk van de APPR opeens (voor je gevoel) enorm vertraagd...Ik zie dan geen speedbrakes, maar wel de flaps die achter elkaar qua stand zakken. Dus...kan het zijn dat je in 1x een paar stappen gaat zakken qua flapstand?
737:

Van flaps 1 naar 5 naar 15 naar 30 naar 40.

Afhankelijk van de snelheid. Uit m'n hoofd:

1 -> 210
5 -> 190
15 -> 170
30 -> 150
40 - Vref + 5

Weet niet zeker hoor, ligt ook aan de maatschappij. In de Airbus selecteer je gewoon flap 1 en de A/THR remt dan gelijk af naar de optimale snelheid. Hoef je niet bij na te denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Yes, de airbus is wat dat betreft makkelijker....ook iets 'kaler' qua instrumentenpaneel als ik PSS mag geloven 8)

Niet dat dat een probleem is hoor (logisch met alle moderne middelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeg ik ook niet, alsof er mensen zijn in FS die zien of jij je logo lights aanhebt?
Als je op jouw manier gaat redeneren kan je net zogoed niks meer doen ermee.

Er werd gevraagd waarvoor winglights dienen, en ik geef gewoon antwoord. Dat dat dan wel of niet nuttig is in FS doet er niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icing is voor FSXI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:46:
[...]

Dat zeg ik ook niet, alsof er mensen zijn in FS die zien of jij je logo lights aanhebt?
Als je op jouw manier gaat redeneren kan je net zogoed niks meer doen ermee.

Er werd gevraagd waarvoor winglights dienen, en ik geef gewoon antwoord. Dat dat dan wel of niet nuttig is in FS doet er niet toe.
was niet persoonlijk bedoelt hoor :'( ik probeerde alleen aan te geven dat FS niet de mogelijkheid biedt om icing op de vleugels weer te geven.

En ik vroeg me ook (vanwege de smiley) af of je wel serieus was. Ik kan me nl niet indenken dat ze die lampjes daarvoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kensei schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:29:
Een klaring ILS 27 break 24 betekent dat je aanvliegt via ILS op de 27 en dan als je +-100m of iets verder van de 27 zit een bocht maakt naar de 24 en daar landt. Je kan anders niet met de instrumenten op de 24 Landen omdat de 24 geen ILS heeft.(wel de 06). correct me If i am wrong bolk of een van de piloten. Ben niet al te bekend met deze civiele procedure aangezien ik bij DM zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kensei schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:00:
[...]

was niet persoonlijk bedoelt hoor :'( ik probeerde alleen aan te geven dat FS niet de mogelijkheid biedt om icing op de vleugels weer te geven.

En ik vroeg me ook (vanwege de smiley) af of je wel serieus was. Ik kan me nl niet indenken dat ze die lampjes daarvoor gebruiken.
Ik vatte het ook niet persoonlijk op hoor ;)

En ja ik was serieus, wat is er met die smilie dan waarom ik het niet serieus zou bedoelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:10:
[...]

Een klaring ILS 27 break 24 betekent dat je aanvliegt via ILS op de 27 en dan als je +-100m of iets verder van de 27 zit een bocht maakt naar de 24 en daar landt. Je kan anders niet met de instrumenten op de 24 Landen omdat de 24 geen ILS heeft.(wel de 06). correct me If i am wrong bolk of een van de piloten. Ben niet al te bekend met deze civiele procedure aangezien ik bij DM zit :)
100m? Zou er iets meer bij doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bewijze van he steef. Licht natuurlijk aan het vliegtuig want een CRJ die haalt het bewijze vanzelfs als tie al bijna over de baan is;):p maar een 737 heeft al snel 500m nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Kensei schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 07:43:

1. Zijn er ergens online echte flight altitudes te vinden voor vluchten? Als ik bij van LKPR naar UUD (Praag naar Moskou) vlieg kan ik via Routefinder wel de RTE vinden voor mijn FMC, maar de hoogte is meer een kwestie van "natte vinger" (oftewel gokken)
De cruize hoogte is volgensmij iets wat in principe door de airline bepaald wordt. wat je wel als regel aan kan houden is dat als je van oost naar west vliegt, je op een even getal zit en van west naar oost op een heel getal. dus bijv. van eham naar egll op FL220 en terug op FL210
uhmm ik hoop dat het niet andersom is, tis lang geleden voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je Flightlevel delen door tien en dan moet het getal even of oneven zijn:

East = Odd (FL110 130 ... 350 370 etc)
Naar naar het zuiden is ook Oneven

Hou je dus over: Noorden is even getal (FL120 140 ... 340 360)
En dus ook westen even :)

Wat nealzie zegt klopt dus!

Hoe het van Noord naar Zuid precies geregeld is weet ik niet, maar vanuit Nederland naar Frankrijk is volgens mij Oneven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt YoZzY.

in Frankrijk zijn de regels het zelfde als hier maar in frankrijk geven ze het anders aan. Hier is ook zo als ze naar het zuiden vliegen bv Italie ook al gaan ze niet door frans airspace is het een oneven FL. Gaan ze naar bv Helsinki is het ook oneven. Immers is helsinki naar het oosten. maar gaan ze naar bv Oslo dan is het een even FL.

Hier is het Noorden-west= even
Zuidwest-noordoosten=oneven

Frankrijk is gewoon noorden tot en met zuidwest is even. Zuid tot en met noordoosten is oneven

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Hey,

Ik wil ff met Fsx wat IFR VOR navigatie doen. Maar kan je bij de flight planner niet zelf een flightplan maken? Ik kan VOR's enzo wel aanklikken, maar niet toevoegen aan de navlog. Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:28

JJJ

Een leuk ezelsbruggetje om de vlieghoogte te onthouden is "Easterners are odd." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bdani86 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:29:
Hey,

Ik wil ff met Fsx wat IFR VOR navigatie doen. Maar kan je bij de flight planner niet zelf een flightplan maken? Ik kan VOR's enzo wel aanklikken, maar niet toevoegen aan de navlog. Hoe doe je dat?
Maak eerst een plan met de inbuild planner. Daarna kan je de 'lijn' beetpakken en slepen naar bijvoorbeeld een VOR: die wordt dan, als je de lijn 'op' de VOR loslaat, op die plek toegevoegd aan het vluchtplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk van dat even / oneven flightlevel.
Is me IRL nog nooit opgevallen eigenlijk.
Zal er eens in FS naar kijken of dat daar ook zo geimplementeerd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Geloof het wel. vandaag met de PMDG 737 naar copenhagen gevlogen: FL270. En v/d week naar Heathrow: FL260.

J van E, thx d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door Dani86 op 13-01-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/7893/abs1fh5.jpg

Beluga in fsx is wel een geinig dingetje opzich, mooi gemaakt en je krijgt 2 airbussen voor de prijs van 1 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

JJJ schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:47:
Een leuk ezelsbruggetje om de vlieghoogte te onthouden is "Easterners are odd." :)
Ik ken m als "Odd men fly East" :)
Bolk schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:24:
[...]

100m? Zou er iets meer bij doen ;)
idd ietsjes meer, wij mogen 600' HAT level vliegen met een Fokkert (dus plm 200m.)

Ik had laatst ook een breakoff naar 24, is altijd visual idd en je krijgt m soms best laat, kan tot 1000' :)

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Is dat KLM? Zo ja, dan moeten jullie dat toch altijd van tevoren briefen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Bolk schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 00:35:
Is dat KLM? Zo ja, dan moeten jullie dat toch altijd van tevoren briefen?
ja KLM (of KLC), nee niet briefen, omdat het vaak zo is dat je niet weet of je een breakoff krijgt naar 24 als je begint aan de ILS 27 omdat ze take-off gaan op 24, maar ATC weet dat de Fokkers fokking snel van de baan af zijn als ze landen op 24 omdat we op het B-platform staan geparkeerd :D vandaar dat we soms op het laatste moment die optie krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Laatst zag ik toen ik stond te spotten zowel een Malaysia als een Airbridge Cargo 747 een break off maken van 27 naar 24. Dat zag er wel heel vet uit :D Voor hen ook handig, sinds veel cargo mij. bij AG parkeren en lossen. :)

Het zijn dus ook heavies die het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Mja ik weet dat het per maatschappij verschilt. Ik had ooit van iemand begrepen dat KLM dat soort dingen MOETEN briefen voordat ze het doen. Niet gebriefed op een kans op een breakoff, dan wordt het ook niet uitgevoerd. Maar dat wordt dus weer redelijk ontkracht :P

Vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

nouja het is veelal SCD en wij bij KLC zijn het gewend, KLM (heavy) weet ik niet wat die doen. Als 1 van beide er niet comfortable mee is dan doen we het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie van jullie is eigenlijk overtuigd van SP2-DX10? Hier blijven de kwaliteit en performance nagenoeg hetzelfde in vergelijking met SP2 in DX9-mode en worden add-on-toestellen fout weergegeven. Ik draai SP2 alleszins in DX9-mode. Zie ook hier: Verwijderd in "Flight Simulator - deel 81"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik kom me maar ook eens aanmelden hier. Ben ook een Simmer op het IVAO netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:24:
Wie van jullie is eigenlijk overtuigd van SP2-DX10? Hier blijven de kwaliteit en performance nagenoeg hetzelfde in vergelijking met SP2 in DX9-mode en worden add-on-toestellen fout weergegeven. Ik draai SP2 alleszins in DX9-mode. Zie ook hier: Verwijderd in "Flight Simulator - deel 81"
Ik weet niet meer of ik het al gezegd had, maar ik gebruik SP2 DX9. Ik werd de korte freezes/hikjes met DX10 spuugzat: dat verpestte alles. Bovendien wekt progressive taxi net met DX10 en hebben de grondtextures van de vliegvelden een soort van bewegende ruis, die ook lelijk is. Daarnaast heb ik ontdenkt dat DX10 boven steden langzamer is dan DX9.

Ik moet zeggen dat ik FSX een beetje zat wordt, omdat het eigenlijk nog steeds niet helemaal lekker werkt... Ik blijf problemen houden met het te laat laden van textures en da's heel irritant als je alleen GA vliegt. De popup van autogen is ook afgrijselijk. Ik heb nooit het idee dat het 'net echt' is hierdoor. Ik heb me te pletter getweaked, ook met nHancer erbij, maar het blijft problematisch (zelfs als ik autogen compleet uit zet en dan heb ik heel veel settings sowieso al laag). Ik ben het tweaken zat maar kan al dat gelaad ook niet aanzien, dus... eigenlijk ben ik heel FSX zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:13:
[...]

Ik weet niet meer of ik het al gezegd had, maar ik gebruik SP2 DX9. Ik werd de korte freezes/hikjes met DX10 spuugzat: dat verpestte alles. Bovendien wekt progressive taxi net met DX10 en hebben de grondtextures van de vliegvelden een soort van bewegende ruis, die ook lelijk is. Daarnaast heb ik ontdenkt dat DX10 boven steden langzamer is dan DX9.

Ik moet zeggen dat ik FSX een beetje zat wordt, omdat het eigenlijk nog steeds niet helemaal lekker werkt... Ik blijf problemen houden met het te laat laden van textures en da's heel irritant als je alleen GA vliegt. De popup van autogen is ook afgrijselijk. Ik heb nooit het idee dat het 'net echt' is hierdoor. Ik heb me te pletter getweaked, ook met nHancer erbij, maar het blijft problematisch (zelfs als ik autogen compleet uit zet en dan heb ik heel veel settings sowieso al laag). Ik ben het tweaken zat maar kan al dat gelaad ook niet aanzien, dus... eigenlijk ben ik heel FSX zat...
Ik heb ook last van wat je in je eerste paragraaf vermeldt, maar ik heb geen last van textures die te laat laden (ongetweakte versie). Globaal gezien ben ik redelijk tevreden over FSX, SP1 was een verbetering tov de kale versie en SP2-DX9 was op zijn beurt een verbetering tov SP1, enkel DX10 stelt me dus teleur, zowel qua performance als qua kwaliteit. Het optimale zou geweest zijn dat de final meteen alle SP1- en SP2-optimalisaties bevatte, want de final was allesbehalve compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Hmm... waar kan ik zien of ik de Service packs heb geinstalleerd ?
Ik draai fsx al heel lang en kan me niet herinneren dat ik het wel of niet heb gedaan ooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Help - about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
cls a340-600 @ fsx is behoorlijk nice moet ik zeggen, erg mooi gemaakt en speelt heerlijk.
Enige nadeel is dat de kist zo lang is, tijdens taxi‘en moet je echt super slow rijden, parkeren in een gate is ook niet echt easy, grote kans dat als je de lijn volgt dat je aardig krom uitkomt :D het geluid maakt het echt helemaal super

Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/319/clsa340600yl8.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door FSXnoob op 21-01-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuzla schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:48:
cls a340-600 @ fsx is behoorlijk nice moet ik zeggen, erg mooi gemaakt en speelt heerlijk.
Enige nadeel is dat de kist zo lang is, tijdens taxi‘en moet je echt super slow rijden, parkeren in een gate is ook niet echt easy, grote kans dat als je de lijn volgt dat je aardig krom uitkomt :D het geluid maakt het echt helemaal super

[afbeelding]
Inderdaad het geluid is echt super! Echt fantastisch mooi.

De cockpit vind ik wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om een nieuw systeem aan te schaffen, alleen is het raadzamer om voor FSX voor een Quad Core te gaan of voldoet een 6850 duo ook prima? Aangezien ik lees dat die lang niet elke processor benut? En wat is nou de juiste installatie volgorde?

FSX
SP1
SP2
FSX acceleration

of

FSX
FSX accelation
SP1
SP2

Of mis ik nog cruciale updates (DX10?) ? Anyway, enlighten me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:22:
Ik ben ook van plan om een nieuw systeem aan te schaffen, alleen is het raadzamer om voor FSX voor een Quad Core te gaan of voldoet een 6850 duo ook prima? Aangezien ik lees dat die lang niet elke processor benut? En wat is nou de juiste installatie volgorde?

FSX
SP1
SP2
FSX acceleration

of

FSX
FSX accelation
SP1
SP2

Of mis ik nog cruciale updates (DX10?) ? Anyway, enlighten me :P
Voor FSX is quadcore beter dan dualcore, maar de toegevoegde waarde per core zakt wel naarmate je meer cores hebt, bij 8 cores zou je videokaart sowieso de bottleneck zijn, je gaat beter voor een wat hogere kloksnelheid. De installatie gaat eenvoudiger dan je denkt: In acceleration zitten SP1 en SP2 (inclusief DX10), dus je zal slechts 2 installaties moeten uitvoeren als je acceleration hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:34:
[...]
Voor FSX is quadcore beter dan dualcore, maar de toegevoegde waarde per core zakt wel naarmate je meer cores hebt, bij 8 cores zou je videokaart sowieso de bottleneck zijn, je gaat beter voor een wat hogere kloksnelheid. De installatie gaat eenvoudiger dan je denkt: In acceleration zitten SP1 en SP2 (inclusief DX10), dus je zal slechts 2 installaties moeten uitvoeren als je acceleration hebt.
Ah kijk duidelijk, bedankt voor de nuttige informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:42:
[...]

Inderdaad het geluid is echt super! Echt fantastisch mooi.

De cockpit vind ik wat minder.
T gekke is ik heb geen virtual cockpit, welke ik ook kies, cabin&wingvieuw, die of whatever,ik krijg bij geen een virtualcockpit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat mijn topic bij problemen en vragen verwijderd is ga ik het hier maar eens proberen....

Ik heb een Sapphire ATi x1950 pro 512 mb agp videokaart die draait op een AMD 64 3200+ ~2.2 ghz.
1024 MB intern geheugen en een Gigabyte K8NS Pro mobo. Mijn vorige videokaart een Point of View 5700VE 256 MB kon FS9 goed aan bijna alles op high en had een stabiele FPS van rond de 25.

Maar met mijn nieuwe kaart de sapphire lijkt FS9 bijna niet te doen ik zet alles op minimal en op een resolutie van 1024*768 haal ik zo'n 20-25 FPS is dit normaal voor een Ati kaart? Ik denk dat het niet aan mij kaart ligt want bij Call of Duty 4 en crysis doet hij het wel helemaal perfect...
Zijn er meer mensen met die probleem? Of zijn er mensen die mij kunnen helpen?
Bij voorbaat dank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
  • Laatst online: 22-03 19:29
Ik heb problemen met fsx + windows vista + 4 beeldschermen. In mijn systeem heb ik 4gb geheugen en 2x gf 8800. Als ik fsx opstart en een nieuw window open bij flightsim en die sleep naar monitor 3 of 4 loop fsx vast. Ook is hij heel langzaam met 2 beeldschermen. Kan fsx + vista draaien op 4 schermen?

wat is al gedaan:
nieuwste updates van vista
nieuwste updates van fsx
nieuste drivers van videokaart

Heeft iemand nog meer ideeën? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

@ Pascanus: Welke Catalyst driver heb je geïnstalleerd? Bij loopt FS9 namelijk bagger op 7.10. Bij andere versies nergens last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
swarthur schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:13:
Ik heb problemen met fsx + windows vista + 4 beeldschermen. In mijn systeem heb ik 4gb geheugen en 2x gf 8800. Als ik fsx opstart en een nieuw window open bij flightsim en die sleep naar monitor 3 of 4 loop fsx vast. Ook is hij heel langzaam met 2 beeldschermen. Kan fsx + vista draaien op 4 schermen?

wat is al gedaan:
nieuwste updates van vista
nieuwste updates van fsx
nieuste drivers van videokaart

Heeft iemand nog meer ideeën? alvast bedankt!
In je control panel is er een optie om de performance te optimaliseren voor één of meerdere monitors, controleer even of dat correct staat:
Multi-display/Mixed-GPU Acceleration: The possible options for this setting are 'Single Display Peformance Mode', 'Compatibility Performance Mode', and 'Multiple Display Performance Mode'. This setting is not relevant to SLI multi-GPU rendering. If you have only one display, the Single Display Performance Mode option is set by default and should be used. If you are using the nView Clone mode or an nView Span mode, the nView Clone/Span Mode will be activated by default. If you are using multiple displays in nView Dualview mode and/or two or more Nvidia graphics cards you can set either the 'Compatibility Performance Mode' or 'Multiple Display Performance Mode'; the difference between the two is in OpenGL games - the 'performance' mode is faster but may result in more graphical glitches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
  • Laatst online: 22-03 19:29
Helaas, dat is niet de oplossing. fsx blijft vastlopen als ik overschakel naar meer dan 2 beeldschermen. Heeft iemand het werkend op 3 of meer onder vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

swarthur schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:18:
Helaas, dat is niet de oplossing. fsx blijft vastlopen als ik overschakel naar meer dan 2 beeldschermen. Heeft iemand het werkend op 3 of meer onder vista?
Vista doet lastig over >1 beeldscherm qua gamen.
Ik had eerst 2x19" en onder XP kon in met de driver kiezen voor "stretch display". Dan kreeg ik 2560x1024. Dat werkte prima met FS2004 en FSX.
Maar in Vista werkte dat domweg niet omdat Vista iets meer controle schijnt te eisen over de beeldscherm aansturing.

Het is mij na 2 maanden stoeien iig niet gelukt :(

Een optie kan zijn iets te doen met de Matrox Triplehead2Go. Kan je 3 schermen op aansturen en ontlast je graka.

Ik heb zelf gekozen om mijn 19" te verkopen en een 24" ervoor terug te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Altijd leuk, zo'n nieuw besturingssysteem waarmee je minder kan dan met het vorige... (same here)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Welke videokaart of processor je nodig hebt kun je prima zelf uitzoeken. Als je het speciaal voor FSX koopt is daar ook vast wel genoeg over te vinden. Hier hoort het in ieder geval niet ;)

@onder: Nou en, jullie weten toch wel wat ik bedoel O-)

[ Voor 91% gewijzigd door TheZeroorez op 25-01-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:23:
[mbr]*knip*

Welke videokaart of processor je nodig hebt kun je prima zelf uitzoeken. Als je het speciaal voor SFx koopt is daar ook vast wel genoeg over te vinden. Hier hoort het in ieder geval niet ;)[/mbr]
offtopic:
Het is FSX, niet SFx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bdani86 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:39:
@ Pascanus: Welke Catalyst driver heb je geïnstalleerd? Bij loopt FS9 namelijk bagger op 7.10. Bij andere versies nergens last van :P
k heb gewoon de nieuwste..8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Vraagje... ik wil fsx deleten en opnieuw instaleren, heb er nu zoveel troep opzitten is niet meer gezond.

Tijdens het wissen krijg ik de optie zodat ik de oude records kan bewaren ? wil niet alles opnieuw doen de missies en stuff enzo

[ Voor 30% gewijzigd door FSXnoob op 26-01-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tuzla schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:12:
Vraagje... ik wil fsx deleten en opnieuw instaleren, heb er nu zoveel troep opzitten is niet meer gezond.

Tijdens het wissen krijg ik de optie zodat ik de oude records kan bewaren ? wil niet alles opnieuw doen de missies en stuff enzo
Tja, dan moet je gewoon 'bewaren' klikken zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Laatste vraag.. dan stalk ik jullie niet meer :p

Ik wil filmpjes maken van in-game van fsx, landingen etc, welke programma kan je het beste voor gebruiken ?

Ik probeer het nu met fraps, maar als ik het heb opgenomen loopt het beeld veel sneller dan de werklijke vlucht, ik land langzaam aan de grond, na opname met fraps zie je de kist in een x snel naar beneden denderen :| heel vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:26
Iemand trouwens enig idee waarom FS de AntiAliasing niet onthoud? Ik heb XP met een X850 kaart van ATI met CCC 7.12 driver. Elke keer als ik alt+tab doe of minimaliseer dan is de AA weg en moet ik weer in de CCC instellen dat ik AA wil en dan heb ik het weer. Had dit ook met een x1950gt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CreativeMind schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:34:
Iemand trouwens enig idee waarom FS de AntiAliasing niet onthoud? Ik heb XP met een X850 kaart van ATI met CCC 7.12 driver. Elke keer als ik alt+tab doe of minimaliseer dan is de AA weg en moet ik weer in de CCC instellen dat ik AA wil en dan heb ik het weer. Had dit ook met een x1950gt.
Daar had ik met oudere Forceware-drivers ook last van, maar voor nVidia-kaarten is dit inmiddels blijkbaar opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 13:58
Tuzla schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:12:

Ik heb afgelopen vrijdag een re-install van FS9 gedaan. Eerst gewoon de gehele FS9 directory gekopieerd naar een andere locatie en daarna geheel verwijderd. Hierna FS9 weer geïnstalleerd en dan langzaam de oude mappen eroverheen zetten. (Let wel; ik heb ook de PMDG 737; ik heb dus eerst die software geïnstalleerd en daarna de mappen eroverheen gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou echt een goed AI pakket voor FSX? Mytraffic vind ik bijzonder lelijke modellen gebruiken, iemand nog verdere add-on tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Fillipe

kijk es op world-of-ai.com,
airlines, ga-traffic en military-packages gratis te downloaden en zien er nog goed uit ook.

Bent alleen wel ff bezig met dl 'en 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Weet 1 van jullie of het in FSX ook mogelijk is om active camera te gebruiken voor de PMDG 747 om zo een goede wingview te creeën.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Active Camera werkt niet met FSX. Maar via de cfg files moet het wel mogelijk zijn een wingview te maken. Vraag me alleen niet hoe... Ik heb Active Camera heel erg gemist, moet ik zeggen, totdat ik de TrackIR heb gekocht. ;) Maar die is niet erg nuttig voor wingviews natuurlijk. Maar ik zit dan ook altijd alleen maar in de VC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:13:
Active Camera werkt niet met FSX. Maar via de cfg files moet het wel mogelijk zijn een wingview te maken. Vraag me alleen niet hoe... Ik heb Active Camera heel erg gemist, moet ik zeggen, totdat ik de TrackIR heb gekocht. ;) Maar die is niet erg nuttig voor wingviews natuurlijk. Maar ik zit dan ook altijd alleen maar in de VC.
Hangt ervan af welke wingview, er zit standaard een wingview in FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met ATI of HD3850 kaarten in FS X? Draait hij nou in DX10 of 9 beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo nou ik heb mijn nieuwe systeem binnen, gelijk maar even FSX + Acc. geinstalleerd. Loopt opzich prima met bijna alles volopen. Alleen ik kan mijn anti-aliasing niet op mijn kaart zelf enablen, iemand enig idee hoe je dit kunt oplossen? Ik heb een 8800 GTX . Heb de nieuwste drivers!

Bedankt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmits
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11-2024
Hi,

Toevallig iemand die mij kan helpen? Hele tijd terug had ik FS2000 met sidewinder joystick en zo stuur van Microsoft. Van het stuur gebruikte ik de pedalen voor het rudder. Werkte perfect. Nu tijdje niks gedaan met FS en onlangs FSX op nieuwe pc met vista geinstalleerd. Joystick werkt perfect; ik krijg alleen de pedalen neit lekker aan het werk. Altijd maar 1 van de 2 pedalen en om het rudder in midden te houden moet ik precies dat pedaal voor de helft intrappen. iemand idee hoe ik dit weer recht trek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

dsmits schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:27:
Hi,

Toevallig iemand die mij kan helpen? Hele tijd terug had ik FS2000 met sidewinder joystick en zo stuur van Microsoft. Van het stuur gebruikte ik de pedalen voor het rudder. Werkte perfect. Nu tijdje niks gedaan met FS en onlangs FSX op nieuwe pc met vista geinstalleerd. Joystick werkt perfect; ik krijg alleen de pedalen neit lekker aan het werk. Altijd maar 1 van de 2 pedalen en om het rudder in midden te houden moet ik precies dat pedaal voor de helft intrappen. iemand idee hoe ik dit weer recht trek?
Calibreren al geprobeerd? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsmits schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:27:
Hi,

Waarschijnlijk heb je combined axis aan of uit staan (ik weet even niet meer of het aan of uit is). De ene opties ziet de twee pedalen als 1 geheel, en de andere optie ziet ze als twee aparte pedalen. Dus kijk even naar combined axis: als het aan staat, ze je het uit en als het uit staan zet je het aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Vluchtje online gedaan met een maat. Bijde piloot in de PMDG 747-400.

even een paar leuke screenshots.

http://forum.clan-beware....allery_1339_21_159529.jpg
http://forum.clan-beware....gallery_1339_21_67795.jpg
http://forum.clan-beware....allery_1339_21_329617.jpg

Erg mooi en een heel gaaf toestel om te vliegen!

Leuke shots, maar omdat ze nogal groot zijn heb ik er maar linkjes van gemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door TheZeroorez op 05-02-2008 21:38 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice shots!

Heeft iemand trouwens een idee of er de mogelijkheid bestaat om de bomen in FSX te verwijderen? Ik vind deze echt bijzonder lelijk en wil eens kaal kijken hoe het presteert en eruit ziet zonder, iemand enig idee? Zo ja bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Autogen scenery omlaag, maar dan heb je ook minder gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bdani86 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:31:
Autogen scenery omlaag, maar dan heb je ook minder gebouwen.
Klopt, zo ver was ik ook al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn vast wel config-files om aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmits
  • Laatst online: 30-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:35:
[...]

Waarschijnlijk heb je combined axis aan of uit staan (ik weet even niet meer of het aan of uit is). De ene opties ziet de twee pedalen als 1 geheel, en de andere optie ziet ze als twee aparte pedalen. Dus kijk even naar combined axis: als het aan staat, ze je het uit en als het uit staan zet je het aan. ;)
stomme vraag maar ik kan dat combined axis niet vinden in fs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsmits schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:46:
[...]

stomme vraag maar ik kan dat combined axis niet vinden in fs?
Ha, nee, dat zit niet in FS maar in Windows (Spelbesturingen). Als het goed is, tenminste. Had ik er wel even bij kunnen zeggen, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee ik vlieg nu met de logitech attack 3. alleen door ouderdom denk ik:S, nijgt die vanzelf naar rechts en is die te gevoelig naar 1 kant. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe joystick welke raden jullie mij aan. De Logitech Extreme 3D Pro en de Force 3D Pro zie ik wel zitten maar ben bang dat die dan weer kapot gaan:(. ik wil maximaal ongeveer 50 euro uitgeven.. welke merk maakt mij niet uit..thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ga voor de Logitech Extreme 3D pro, een erg fijne joystick, en ruim onder de 50€. Kijk anders voor een Saitek joystick, ook goed en niet duur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:03:
Hee ik vlieg nu met de logitech attack 3. alleen door ouderdom denk ik:S, nijgt die vanzelf naar rechts en is die te gevoelig naar 1 kant. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe joystick welke raden jullie mij aan. De Logitech Extreme 3D Pro en de Force 3D Pro zie ik wel zitten maar ben bang dat die dan weer kapot gaan:(. ik wil maximaal ongeveer 50 euro uitgeven.. welke merk maakt mij niet uit..thnx
Nou, ik heb die extreme 3d pro, en die gaat bij mij ook vanzelf naar rechts toe. Maar er zijn ook veel mensen die er geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:29:

Nou, ik heb die extreme 3d pro, en die gaat bij mij ook vanzelf naar rechts toe. Maar er zijn ook veel mensen die er geen last van hebben.
Okee heb jij ook als je heel zacht je joystick naar rechts duwd dat die dan gelijk helemaal bij het calibreren naar rechts schiet?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Wie o Wie heeft er al ervaring met FSx i.c.m de nieuwe 45nm Intel E8xxx? :) We zijn het er over eens dat de CPU de grootste bottleneck vormt in FSx. Ik vroeg me dus af of het nuttig is om over te stappen. Want vraagt Fsx niet gewoon om hogere kloksnelheden op de cores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 13:58
Vraagje: Ik gebruik sinds enige tijd de PSPanels 737 panel (sinds juni freeware op avsim.com), gemerged met de PMDG 737 omdat ik de FMC niet wil gebruiken en nu zit ik met het vage probleem dat tijdens de vlucht de EHSI vastloopt. Stel dat de koers op 110 staat en het toestel moet volgens de GPS naar 180 dan blijf ik rondjes vliegen... Ik dacht eerst dat het alleen tijdens de ILS approach was, maar nu gebeurde het ook al een paar keer in flight.

Op het moment dat ik het toestel opnieuw laadt, dan werkt alles weer...

[ Voor 87% gewijzigd door Er!k op 11-02-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort komt mijn nieuwe PC binnen, en ik vraag ,me eens af of ik beter FSX ipv FS9 kan nemen? Aangezien ik dan een Direct X 10 kaart heb lijkt X me beter, maar wat denken jullie er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Laatst online: 16:23

aerofreak

Steve Jobs

Hoe kunnen wij nu weten of FS9 of FSx beter is als jij geen specificaties post van je nieuw computer }:|

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als het een recente high-end pc is kan je beter voor FSX gaan, zelfs met een stuk antiek van een jaar oud zoals in mijn signature loopt het feillos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aerofreak schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:29:
Hoe kunnen wij nu weten of FS9 of FSx beter is als jij geen specificaties post van je nieuw computer }:|
Specs zijn:

Een Quad core Q6600
mem: 4GB 6400 DDR2
graka: HD3850 512mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:38:
[...]

Specs zijn:

Een Quad core Q6600
mem: 4GB 6400 DDR2
graka: HD3850 512mb
Dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:10:
Binnenkort komt mijn nieuwe PC binnen, en ik vraag ,me eens af of ik beter FSX ipv FS9 kan nemen? Aangezien ik dan een Direct X 10 kaart heb lijkt X me beter, maar wat denken jullie er van?
Ik zou voor FSX gaan omdat het mooier is, maar niet speciaal voor DX10. Ik zelf draai FSX op DX9 omdat DX10 haast niets voorstelt en wat problemen geeft (knipperende airfield textures, constante random freeze, no taxi progression en zo). Beetje zonde om met zo'n nieuwe computer FS9 te gaan spelen, vind ik. Maar daar zullen de FS9 die-hards het niet mee eens zijn, natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nog op FS9 omdat daar meer add-ons etc voor zijn.
FSX heb ik geprobeerd maar vond em minder 'leuk' dan FS9.
Misschien over een tijdje weer eens proberen, maar voor nu vlieg ik vrolijk verder in FS9.
Maar goed, volgens mij heb ik nu een deja vu gevoel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
60 seconde landing opgenomen met fraps, 468 MB omfg wtf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
nieuw speeltje binnen, P2V-7 Neptune, in Marine uitvoering

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/6672/dor1av9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/4246/dor2kl6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ben ook maar weer eens FSX erop aan het zetten. Heb nu een GlovePIE scriptje gemaakt waarmee je kan rondkijken met een Wiimote (zoals een Track IR). Vooral leuk als je ATC bent: D-pad zoomen en view veranderen, B trigger als push to talk :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt gek!

Schone Vista (+SP1 intergrated) x64 Ultimate
Naar Nvidia.com om de nieuwste x64 drivers te downloaden voor mijn 8800GTS 640MB.
Verders 4GB aanboord met een E6600 C2D.
Ook de meest recente INF update van Intel voor de ASUS P5B Vista Premium.

Schone FSX (na install gestart, werkt)
FSX SP1 (na install gestart, werkt)
FSX SP2 start niet krijg deze error:

Afbeeldingslocatie: http://aycu32.webshots.com/image/45031/2005918663886867694_rs.jpg

Wat ik op internet gevonden heb is dat men de 169.25 WHQL heeft geinstalleerd en dat het toen wel werkte. Echter heb ik die dus al draaien (nog verder geen driver settings toegepast, alles nog default).
Ook stond er een tip om FSX te starten in XPSP2 compatibility mode, hielp ook niet bij mij.

Heeft iemand een idee hoe ik toch met SP2 kan werken? Heb nou echt geen zin om weer de hele bende opnieuw te doen om van SP2 af te komen en bovendien ik wil die extra features kunnen gebruiken die het bied! Wilde nu wel eens zien of het beter draait met Vista SP1 en FSX SP2.

Verwijderd

Lekkere bug in SP2 dus.
Ik heb m'n TV op de S-video out hangen middels 't Nvidia Control Panel als DualView.
Stel ik dat in als Single Display met alleen m'n monitor werkt 't prima!

Waar kun je bugs submitten? :/
Pagina: 1 ... 3 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.