dierkx36 schreef op zondag 4 december 2022 @ 22:08:
[...]
Ik had idd meer verschil verwacht met een 5800X3D :
Heb KRNT een paar uur voor jou gedaan, alleen dan nog met FSLTL die meedraaide :
Ik gebruiks dus DX12 en TAA, omdat DLSS 2 en DLSS 3 er hier totaal niet uitzien.
Settings zijn een mix van Ultra naar medium
FPS : 45
CPU bound 22,2 ms
app CPU 23,1
rdr CPU 16,4
app GPU 0,0
VRAM 15,4 GB ( 67%)
Het zijn die 2 dik gedrukte die ik, in vergelijking met wat jij hebt, niet kan plaatsen.
(Alsof de GPU niet aangestuurd word ?)
Heb vervolgens een kleine stukkie gevlogen en boven KSEA valt alles in mekaar : 35 fps met een 30/32ms frame time op CPU
Ben nou de hele desktop (WEER) opnieuw aan het installeren : er zit echt iets niet goed in dit ding.
Dat geruis heb ik nog niet gehoord, wel dat je die service vehicles tegenwoordig hoort
Je kan natuurlijk eindeloos tweaken. Voor mij geldt: als het maar smooth voelt. Maar indien niet: dan tellen al die indicator getallen natuurlijk om te kijken waar t aan zou kunnen liggen en verbeteringen/veranderingen te monitoren.
Zelf heb ik mijn BIOS net op optimized default gezet, was sowieso nog de bedoeling na de BIOS update.
Ik had overigens waanzinnig lage fps op KJRB. Vreemd.
Deze sim blijft natuurlijk trouwens maar matig geoptimaliseerd voor VR.
MR hoop dat t niet te lang duurt voor Optical Flow geimplementeerd wordt in OXR Toolkit , dan zijn we dat gewobbel kwijt, t grootste nadeel van Motion Reprojection.
UPDATE
Net even in VR alles op ULTRA gezet in de sim, MR ON en gelocked op 30 fps, en vliegend (laag! tussen de flats door) vanaf KJRB door Manhattan: buttersmooth, geen stotters! Dat is voor mij genoeg, waarom zou ik meer fps willen. Het doel is smooth beeld, niet 70 fps per sé. (Het is geen shooter).
UPDATE 2
In 2D zie ik vreemd genoeg geen DLSS3 (extra frames oid) optie. Maar dat maakt me ook niet uit.
[Voor 20% gewijzigd door flopdoc op 04-12-2022 23:43]