[Foto-opdracht] week 27+28 "Mobiel" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:55

Foto weekopdracht week 27+28 "Mobiel"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 640px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Mobiel

De deadline?
Zondag 15 Juli 2012 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen prijzen en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
Zie verzameling in dit topic (laatste 2008)
2009
Zie verzameling in dit topic (laatste 2009)
2010
[list][/]
2011
[list][/]
2012
[list][/]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 18:36
Leuk :) ik ga weer meedoen, eerst iets bedenken...

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Oh, dat gaat heeeeel veel foto's van telefoontjes en voertuigen opleveren ;)

Gelukkig is dit thema veel concreter / makkelijker dan de vorige (daar wist ik niks bij te verzinnen) en ga ik eens kijken of ik iets moois weet te schieten :Y

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:58
Heb al een tijdje niks geschoten, mooi thema om de camera weer is te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
ik las de titel en gelijk begon er in mijn hoofd allerlei leuke ideen te komen. Nu nog eens zien of dat te verwezenlijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend moest ik nodig de deur weer eens uit. Ik woon bovenin een serviceflat, veel mensen op een kluitje, kan er maar slecht tegen. Dus ga ik regelmatig met de camera op pad, flink stuk wandelen(of fietsen). Toen ik langs deze GSM-mast opliep dacht ik gelijk aan de weekopdracht, zonder de maan erbij had ik de foto waarschijnlijk niet gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7280/7522287694_350bfcac60_c.jpg
Phone home! by T van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
De voorkant van het gebouw stoort een beetje, erg aanwezig. Was misschien mooier geweest als je er wat af had gecropt.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Stoort mij niet, zou ook niet precies weten hoe je hem cropped zonder dat de compositie vreemd wordt.
Moeilijke opdracht, wil ook meedoen maar weet het nog niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb expres een randje van het gebouw er aan laten zitten. Anders werd, zoals Prozac.nl noemde de compositie een beetje vreemd. Vind het leuker als je ook nog kan zien waar de GSMmast op staat. Heb wel gekeken hoe het er uitziet zonder gebouw, maar dan ligt naar mijn idee de nadruk weer teveel op de link tussen de GSMmast en de maan. Hoewel dat natuurlijk wèl hetgene is wat de foto interessant maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:23
Ik denk dat Sargonaut wel de juiste uitsnede heeft gekozen want zonder de voorkant van het gebouw snap je niet meer waar je naar zit te kijken. De maan is niet alleen een decoratief element, maar met een baansnelheid van 1020 m/s zeker ook mobiel.

Speciaal Rinaldo de eerste foto met telefoontjes :) . Ik heb er twee opgehangen in een mobile, volgens mijn woordenboek (Koenen 1999) mag je dat ook schrijven als "mobiel."
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8151/7573258020_915bccabe3_c.jpg
Mobiel by Arnold Metselaar, on Flickr

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
:) hehe, ik vind m gevat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Nice! De welbekende 'postbank' telefoon! Die blauwe bedoel ik :). Kreeg je destijds als je iets van 1000 euro (misschien nog wel gulden) stortte op je rekening of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:55
Twee mooi gevonden verbeeldingen van het onderwerp, niet cliché waar van sommigen al bang voor waren.

Er is een nieuwe opdracht en deze is hier te vinden.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Leuk arnold_m! Naar mijn smaak zit er wat veel ruis in, maar het idee vind ik erg leuk uitgewerkt.

@Sargonaut Mooi met die maan erbij, die maakt het plaatje. Wel vind ik de voorgrond wat afleiden, en ik denk dat ik het een mooiere foto zou vinden als je iets van de onder- en rechterkant zou afknippen.
Pagina: 1