Toon posts:

[Foto-opdracht] week 27+28 "Actie" Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:21

Foto weekopdracht week 27+28 "Actie"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 640px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Actie

De deadline?
Zondag 17 juli 2011 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen prijzen en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
Zie verzameling in dit topic (laatste 2008)
2009
Zie verzameling in dit topic (laatste 2009)
2010
[list][/]
2011
[list][/]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:16
Thema met veel potentiële invalshoeken. Eens kijken of ik er iets creatiefs mee kan doen.

Your time as a student is the best time of your life

Anoniem: 199803

2 halen, 1 betalen :o :D

Moet nog even bedenken hoe ik actie op de foto ga zetten. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Milo.
Ik zou zeggen.. succes met de uitwerkingen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Best moeilijk om wat actie te fotograferen als je nooit ergens komt. Ik speel wel dagelijks actie-games, maar vond een 'screenshot' niet zo leuk. Om niet weer met een spin aan te komen, moest ik zelf iets verzinnen. Waarbij ik dacht aan een soort aktiefoto van een bewegend voorwerp. Zoekend tussen de oude rotzooi vond ik 2 dobbelstenen. Heb een stuk of 200 foto's zitten maken om te proberen ze er netjes, al rollend, op te krijgen. Viel niet mee om ze samen op precies de goeie plek te rollen. ;)

Originele versie

Dice Action by T van der Velden, on Flickr : 1,3s, f/8, ISO400

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 21:59

neevedr

Dat was ik niet!

Anoniem: 199803 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:00:
... Heb een stuk of 200 foto's zitten maken ...
Toch jammer dat je geen dubbel 6 hebt gegooid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-04 15:06
Hierbij een foto die ik nam op mijn vakantie in de Spaanse Pyreneeën. In een dorpje net over de grens, dus in Frankrijk, was er een wedstrijd van herdershonden die een paar runderen moesten leiden. Dit is een foto van een wel heel weerbarstig exemplaar... ;)

Border Collie competition by LaurentSt, on Flickr

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Milo.
Oewh last minute inzendingen!!

Sargonaut,
Erg leuk gedaan, alleen de belichting kan misschien iets beter? heb er zelf ook last van dat de flitser iets teveel verlicht, misschien helpt een (DIY) grid iets?
Verder heel leuk gevonden, mooi effect gecreeerd!

Freddyronny,
Heerlijk actieshot!, mooi moment ook. Qua compositie, misschien had de stier er ietsjes meer opgemogen maar erg leuk gevonden en gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

@Milo: Bedankt :)
Milo. schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:07:
heb er zelf ook last van dat de flitser iets teveel verlicht, misschien helpt een (DIY) grid iets?
Ik heb bij deze foto geen flitser gebruikt. ;) Als belichting had ik een bureaulamp met een stuk keukenpapier als soort van diffuser ervoor. :*) Maar de belichting had eigenlijk wel beter gekund. Het 'overbelichte' van de foto op Flickr komt van de nabewerking, had inderdaad wel iets minder gemogen. Maar vind zelf het contrast met de rest van de foto wel mooi. :)

@freddyronny: Gave foto, lijkt net alsof ze elkaar te lijf gaan. Lekker hoe dat kwijl uit die hond z'n bek vliegt. 8)

@neevedr: Heb er een stuk of 10 met dubbel 6, maar dan niet zo netjes naast elkaar of met zo'n mooi spoor. ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee