[Foto-opdracht] week 8+9 "Kiezen" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:22

Foto weekopdracht week 8+9 "Kiezen"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Kiezen

De deadline?
Zondag 14 maart 2010 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
[list][/]
2009
[list][/]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zal ik maar aftrappen dan?

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/kiezen.jpg

Is nog niet makkelijk, je eigen kiezen fotograferen :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 16:57
Hehe, originele. Jammer van de reflectiepuntjes (flitser?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tsja, tanden glimmen. Dus elke lichtbron zal een reflectie geven. Misschien had is ze weg moeten photoshoppen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284904

Voor welk leven kies je? Snel of blijf je bij je zelf?
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2720/4407238392_c8ca7cd24b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-04 16:47
@zonoskar, lekker aparte interpretatie van de opdracht, vind hem leuk bedacht. :)
@ MeesterLuther, Ik snap hem niet helemaal? :$ Foto zelf ziet er wel netjes uit.

Vond deze opdracht eigenlijk een beetje te laat om nog een goede uitwerking te maken, maar toch even snel m'n eerste ingeving geprobeerd.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2799/4432096517_f3a02f921f.jpg

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Laatst online: 11:22
Hehe op de valreep.

zonoskar,
Erg grappig gedaan, het lijkt me ook erg lastig om je eigen kiezen er een beetje redelijk op te krijgen. Zie het al voor me voor de spiegel in de badkamer, of heb je er gewoon op los geschoten?

MeesterLuther,
Ik vind het zelf een erg geslaagde uitwerking, ook de twee verschillend ingerichte etalages van hetzelfde bedrijf zo het lijkt versterken het allemaal. Heerlijke straatfoto.

ppx17,
Een glaasje water of een leeg bierflesje (daar lijkt het althans op hehe). Vind het focusveld wel leuk gedaan, autosleutels en gezicht niet scherp enzo. Ja leuk gedaan zo.

Leuke inzendingen!

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284904

Ppx17: normaal leg ik een foto liever niet uit, maar ik snap je verwarring wel. De foto portretteert eigenlijk 2 verschillende levens. Dat probeerde ik te accentueren door de scheiding in het midden. Ik probeerde er zo voor te zorgen dat de kijker het gevoel heeft dat hij/zij voor een keuze staat. Daarom de vraag: voor welk leven kies je? Duidelijker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 08-05 04:52
meester luther: ik vind je foto erg sterk en het contrast tussen de twee verschillende levens is duidelijk, echter heb ik niet het idee dat je mij voor een keuze laat staan. daar is de foto te afstandelijk voor, jij staat immers aan de andere kant van de weg..
misschien als je de onderkant weg zou croppen, en misschien ook nog een stukje van de bovenkant (dat het dezelfde winkel is vind ik niet zo interessant voor het beeld, eigenlijk) en dan een grotere versie zou posten dat ik dan meer die keuze zou zien.
verder is de reflectie rechts van het midden vrij storend, net als de verkeersborden links.. maarja, daar (en dan met name het laatste) doe je niets aan
Pagina: 1