[Foto-opdracht] week 5+6 "Liefde" Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 21:06

Foto weekopdracht week 5+6 "Liefde"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Liefde

De deadline?
Zondag 14 februari 2010 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
[list][/]
2009
[list][/]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:40

Karel V

Een simpele ziel

Vanwege Valentijn op de 14de vermoed ik O+

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Loopt nog niet echt he, ik prakiseer me ook suf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Nee helaas, ik ben ook nog aan het denken over een orginele uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad moeilijk om een origineel concept te bedenken, maar we geven niet op. Ik kom net uit Berlijn en ik wilde graag iets met die stad doen. Misschien heb ik iets, maar dat weet ik nog niet zeker. Jullie zien het wel verschijnen...of niet :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 11:51 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:00
Dit zal wel het bewijs zijn dat tweakers niet veel met liefde hebben :+

• n0elite
  • Laatst online: 14-08 21:46
jip_86 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:49:
ho ho spreek voor uzelf :+

• Milo.
Haha, allemaal heel dapper pogingen doen als het topic "verlichting" is maar als het "liefde" wordt is het verdacht stil. Huh? mezelf meegerekend?, hmm ja.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
of gewoon geen tijd hebben om onder de 'liefde' zijn 7D uit zijn fototas te pakken zonder boos aangekeken te worden door je vriendin >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:40

Karel V

Een simpele ziel

_trickster_ schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:49:
[...]

of gewoon geen tijd hebben om onder de 'liefde' zijn 7D uit zijn fototas te pakken zonder boos aangekeken te worden door je vriendin >:)
Daar heb je dan ook een statief voor en een selftimer ;)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of die helemaal past maar er zit wel een kind of love in:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2682/4351432870_8972fd8f66.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
Op de valreep! Hier is mijn bijdrage voor deze foto opdracht dit is de eerste waar ik aan mee doe. Ik hoop dat de foto een beetje tot zijn recht komt en mijn bedoeling lijkt me duidelijk. 'You still set me on fire' ;)

Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.net/fs70/i/2010/045/3/7/You_still_set_me_on_fire_by_Tenbult.jpg

@freakout1: Het zal wel aan mij liggen, maar ik herken alleen een schattig kindje in de foto (die op zijn handje bijt?). Bedoel je jou liefde voor het kindje (wat ik me kan voorstellen ;)), want dat kan ik niet goed op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2610/4356107762_90fcdbdbdb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:55
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2701/4351614726_5c42cc4fb0.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door vandermark op 14-02-2010 13:18 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Kunnen Tweakers dan alleen aan "liefde" denken op de 14e zelf? hehe.

Freakout1, opzich zie ik de "liefde" wel in de foto, enkel de voorgrond is wat donker zodat je misschien minder goed kan zien dat het kind de moeder aankijkt.
Zilvermoon, ik vind hem heel orgineel! misschien leuk om een gebroken hart te maken met afgebrande lucifers? als in een soort van serie?
Xfix, simpel maar wel leuk.
vandermark, ook leuk bedacht, enkel door het zwart komt het bij mij vast wat somberder over dan de bedoeling is.

En mijn foto? ik reed net langs een snoepwinkeltje dat een mooie etalage had, maar helaas geen camera bij me. Dus waarschijnlijk de volgende keer weer (of ik bedenk eerst een mooie en orginele foto en koppel er voor jullie een onderwerp aan hehehe).

Verwijderd

@Freakout1: Ik vind de foto niet bij de opdracht passen en dan ga je nog wat kritischer kijken naar de foto zelf:). De compositie en onscherpte storen me, maar ik kan me voorstellen dat er weer een emotionele waard eraan zit.

@Silvermoon: Mooiste tot nu toe wat mij betreft. Mooie kleurstelling en compositie.

@Xfix: Ik kan er niet zoveel mee. De foto doet me niets en ik snap niet echt wat je er mee wil zeggen. Technisch prima in orde!

@vandermark: Erg Web 2.0 :) Ik vind mooi hoe duidelijk de structuur van de snoepjes te zien is. Het contrast van de zwarte achtergrond met de kleurige snoepjes is erg hoog en weer eens wat anders dan maagdelijk wit :)

PS: zelf ben ik nog niet bezig geweest met het maken van foto's, maar ik was meer druk met het aanschaffen van een nieuwe camera+lens. Ik weet niet of ik nog aan deze opdracht toe kom, maar de week erna zal ik m'n D700 en 24-70 mm F2.8 lensje eens aan het werk zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Een nieuwe ronde met nieuwe kansen, het volgende onderwerp is: "Kiezen". Ik wilde hem eigenlijk vorige week al plaatsen maar heb dit verzuimt en daarom komt het nieuwe topic nu pas. Succes en ik verwacht wederom tientallen orginele/grappige/creatieve/goede/slimme maar vooral waardige inzendingen!!

Pagina: 1