Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 13:05

Foto weekopdracht week 45+46 "Druk"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Druk

De deadline?
Zondag 15 november 2009 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
[list][/]
2009
[list][/]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:07
ik heb het al druk genoeg :+

nee flauw, maar ik denk dat ik helaas hier geen tijd voor ga hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Hopen dat het dit keer wel wat wordt.
Zit even te denken of ik iets leuks kan bedenken.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:46

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Mijn inzending:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2803/4072972738_a59ffee152.jpg

Deze avond geschoten terwijl ik naar huis reed. Aangezien ik toch alleen maar stil stond (30 kilometer in 2 uur...) kon ik maar beter iets nuttigs doen ;)

Ik hoop overigens dat de foto niet te donker is aangezien ik 'm bewerkt heb op m'n laptop waarvan het beeld eigenlijk iets te licht is.

Commentaar is welkom!

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het loopt niet erg storm hier he? Dit is wat ik ervan gebakken heb.

Afbeeldingslocatie: http://88.159.127.209/Photo/IMG_8791.jpg

@Ethnocentrix: Beetje donkere foto vind ik het.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDBRINKM
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-01-2022

CDBRINKM

CDBRINKM

Leuk bedacht Zonoskar, ik vind het zeker wel een gave compositie!

Mijn inzending, achteraf toch de camera teveel bewogen :)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2489/4092512684_8ea5a8c11a.jpg
Natuurlijk ook groter te zien!

When the cap fits it's manpower!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

De file, de druk in vorm van luchtdruk.... Wat valt er nog meer te bedenken.Ik ga er nog verder over denken iig.

Tjah en foto van de file, onewerp is idd druk maar verder vind ikhet geen bijzondere foto.

Ik vind de fietspomp + wiel erg fraaie foto geworden.

De draaideur, ik weet het niet. Doet me niet zoveel en doet me niet aan het onderwerp druk denken eerlijk gezegt. Zal moelijk zijn geweest om het gewenste effect te krijgen en je meld zelf al dat het eigenlijk niet is wat je wilde, toch?

Maar goed kritiek geven zonder zelf wat te doen haha ik ga me hersens breken(druk uitoefenen).

[ Voor 8% gewijzigd door Prozac[NL] op 10-11-2009 11:33 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Afbeeldingslocatie: http://i746.photobucket.com/albums/xx107/Strangeartifact/weekopdrachtkleur.jpg?t=1257963477
''clickbaar''

Nou dit is hem dan geworden, niet mijn eerste idee bij 'druk' maar dat idee bleek niet uitvoerbaar.
Tjah, zeg maar wat je ervan vind, ook ik heb nu niet direct(wel indirect in mijn ogen) een onderwerp met druk nu maar wilde gewoon wel meedoen, dus val me niet te hard aan op mijn vorige post met commentaar ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Prozac[NL] op 11-11-2009 19:27 . Reden: spelling ]

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 13:05
@Ethnocentrix, File is inderdaad een inkoppertje haha. Maar ik vind hem juist door de regen erg mooi zo, de kleuren ook.
@zonoskar, Zoals al opgemerkt is is de compositie een goede.
@Retteket, De draaideur vanuit dit perspectief begrijp ik niet echt, dan zou ik zelf een langere sluitertijd hebben genomen en voor de deur gaan staan.
@Prozac[NL], Leuk gevonden, al vind ik de foto zelf iets te breed of te smal gecropt. De vieze vingers maken het wel af!

Nou hier dan mijn inzending: tijdsdruk, of toch niet...
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/dme4c7.jpg
(Kwam gelijk een mevrouwtje van de NS om te vragen of ik toestemming had om op het perron te fotograferen)

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Ethnocentrix: Leuk concept, ligt inderdaad misschien een beetje voor de hand. Ik vind de regen echter wel wat storend. Misschien was ie ook beter geweest zonder het stukje frame links onder.
@zonoskar: Ik sluit me aan bij de rest, toffe foto, mooie compositie.
@Retteket: Jammer van het standpunt, van vooraf was het misschien beter tot z'n recht gekomen.
@Milo.: Interessante compositie, jammer dat de vingers er net niet helemaal opstaan.

En op de valreep ook nog mijn toevoeging:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2549/4103752291_101feba835_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280109

Milo. schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:36:
@Ethnocentrix, File is inderdaad een inkoppertje haha. Maar ik vind hem juist door de regen erg mooi zo, de kleuren ook.
@zonoskar, Zoals al opgemerkt is is de compositie een goede.
@Retteket, De draaideur vanuit dit perspectief begrijp ik niet echt, dan zou ik zelf een langere sluitertijd hebben genomen en voor de deur gaan staan.
@Prozac[NL], Leuk gevonden, al vind ik de foto zelf iets te breed of te smal gecropt. De vieze vingers maken het wel af!

Nou hier dan mijn inzending: tijdsdruk, of toch niet...
[afbeelding]
(Kwam gelijk een mevrouwtje van de NS om te vragen of ik toestemming had om op het perron te fotograferen)
heb jij mazzel ik ben op zwolle samen met een vriend het station "af" geholpen door een agent, we moeten waar hij bij stond foto's verwijderen anders werden onze camera's in genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

@ Guitarweed:
Je haalt mijn foto en die van Milo even door elkaar denk ik? Leuk gevonden ook jou foto, is ie nu geflitst? Zo ja doe is zonder. Ben ik wel benieuwd hoe de verschillende zwart tinten dan uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 22:19

M.E.Amrani

...heeft honger

Hierbij mijn dubuut

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/mt73tt.jpg

Graag zou ik a beginner wat tips en commentaar willen. Belichting met een kaars : )

Edit: het is trouwens een compactcam, vandaar de noise :$

[ Voor 28% gewijzigd door M.E.Amrani op 18-11-2009 00:53 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Prozac[NL] schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:55:
@ Guitarweed:
Je haalt mijn foto en die van Milo even door elkaar denk ik? Leuk gevonden ook jou foto, is ie nu geflitst? Zo ja doe is zonder. Ben ik wel benieuwd hoe de verschillende zwart tinten dan uitkomen.
Mijn excuses, het klopt, ik bedoelde die van jou, inderdaad.

Hij was inderdaad geflitst, ik zal 'm eens zonder maken, maar dat moet dan wel even bij daglicht, en dat wordt dan niet eerder dan van het weekend.

[ Voor 0% gewijzigd door DeKaerften op 18-11-2009 11:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

GuitarWeed schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:59:
[...]

Mijn excuses, het klopt, ik bedoelde die van jou, inderdaad.

Hij was inderdaad geflitst, ik zal 'm eens zonder maken, maar dat moet dan wel even bij dagligt, en dat wordt dan niet eerder dan van het weekend.
;)
Je hoeft geen moeite te doen hoor, ik zag je foto en dat was eerste wat me te binnen schoot.

@eejtje
Leuk gevonden. Beetje rood en vind de compositie niet zo spannend. Alles in het midden en bovenkant eraf gecropped(of niet op foto). En de ruis is je vergeven hoor;) Gedurft om het toch te doen terwijl je de beperking van je camera kent.

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Anoniem: 280109 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:13:
[...]

heb jij mazzel ik ben op zwolle samen met een vriend het station "af" geholpen door een agent, we moeten waar hij bij stond foto's verwijderen anders werden onze camera's in genomen.
Fotograferen en Filmen op NS Stations

Hier kun je lezen dat dit voor persoonlijk gebruik gewoon is toegestaan.
Particuliere opnamen

Bij opnamen voor privé-doeleinden (voor familiealbum of hobby) vanaf voor het publiek toegankelijke gedeelten van het station en in treinen is geen toestemming van NS nodig.

Let op: Op grond van onder meer het recht op de persoonlijke levenssfeer en het portretrecht mogen reizigers of NS-medewerkers in beginsel niet zonder hun toestemming herkenbaar worden afgebeeld in een publicatie of reportage

[ Voor 29% gewijzigd door psyBSD op 10-12-2009 15:57 ]

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
psyBSD schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:57:
[...]

Fotograferen en Filmen op NS Stations

Hier kun je lezen dat dit voor persoonlijk gebruik gewoon is toegestaan.

[...]
Late reactie:

Publiceren op i-net van een duidelijk herkenbare medewerker is dus NIET toegestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-05 19:53
Geen inzending voor het contest, maar misschien wel grappig om hier te showen.
Vandaag had een jongen uit mijn klas zijn 400D bij zich met een breedhoek lens, deze op de pc aangesloten en elke 2 seconden werd er een foto gemaakt :) Klein beetje ge-edit en klaar;

[YouTube: http://www.youtube.com/v/X6ING8m4Z1I&hl=nl_NL&fs=1&hd=1]

Oh ja! Waarom dit bij druk past, onze klas wordt redelijk druk bevonden door de leraren ;)

[ Voor 71% gewijzigd door t1mmy op 11-12-2009 18:50 . Reden: Stomme youtube tag :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Met welk programma heb je die aan elkaar geplakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-05 19:53
Virtualdub! :)

Jammer genoeg was de gebruikte camera/lens niet van mij. Een breedhoek lens staat zeker nog op mijn verlanglijst, vind het erg vet! (maar ook erg duur..)
Pagina: 1