[Foto-opdracht] week 42+43 "Koud"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtissink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09-2022

Foto weekopdracht week 42+43 "Koud"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Koud

De deadline?
Zondag 25 oktober 2009 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
[list][/]
2009
[list][/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54
Top, zal kijken of ik er iets mee kan doen. In ieder geval leuk dat iemand er weer mee begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Hehe ik werk bij de Ola maar ik mag daar helaas geen foto's maken,
Opzich zou ik er 1 met me nokia 6300 kunnen maken maar dat is nou niet echt kwaliteit.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtissink
@ Daywalk3r..., ga in zwemkleding buiten staan met een ijsje..., dat is toch redelijk koud! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Ah leuk weer een opdracht, ga ik eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:01
mtissink,
Goede insteek!

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:28

Polariteit

Fietsende fotografeur

Leuk idee! Maar eens een keertje meedoen dan :)
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.
Hoop dat onderstaande foto hieraan voldoet, zo niet dan mag hij wel verwijderd worden.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2505/4014938854_339cebf487.jpg

groot!

Waarom deze foto? Volgens mij voldoet hij iig aan het thema. Ik krijg er trek in, maar ben bang dat de rollade te koud is.

Waarom deze foto? Ik had vd week wat moeite met manual focus in het donker buiten. Dus greep de opdracht aan om ff wat te oefenen hiermee, aangezien de autofocus het ook in de vriezer het niet doet.

Apparatuur: canon 400d met tamron 11-18mm lens en statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:22

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Koud... eens kijke nwat ik hiermee ga doen :D

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
marceltuit schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:41:
Leuk idee! Maar eens een keertje meedoen dan :)

[...]

Hoop dat onderstaande foto hieraan voldoet, zo niet dan mag hij wel verwijderd worden.

[afbeelding]

groot!
Wel... het blijft een fototopic natuurlijk, en bepaalde dingen geven de indruk dat je niet echt hard over je foto hebt nagedacht. Waarom de compositie zo (centraal)? Waarom de kleuren zo (gelig)?

Ik heb (als je het goed vindt) even vijf minuten met online tools (dus zéér basic) met je foto gespeeld. Er een crop van genomen en de kleuren gewoon op "auto optimize" gegooid (totaal brak, maar het idee is gewoon dat wit wel wit moet zijn, zeker als het over kou gaat), en dan zit er dit van potentieel in
(linkje wegens niet mijn eigen werk): http://s140.photobucket.c...iew&current=852838195.jpg

Je ziet, er zat veel meer in (zelfs al is het "maar" een rollade in de vriezer), en op een fotoforum wordt toch wel verwacht dat je dat er probeert uit te halen. Ik hoop dat het wat helpt.

[ Voor 7% gewijzigd door DexterBelgium op 16-10-2009 15:47 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

mtissink schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:15:
@ Daywalk3r..., ga in zwemkleding buiten staan met een ijsje..., dat is toch redelijk koud! :)
Ik heb nog een andere opvatting van "koud" waar ik mischien wel iets mee kan.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtissink
Nou.., met nog een paar minuten voor de deadline blijkt dat het toch niet zo'n succes is geworden. Jammer! Ik heb geen idee waarom niet, maar afijn, hebben we dat ook weer een keer uitgeprobeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:22

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik denk dat het vooral komt omdat het buiten niet echt koud (als met sneeuw, hagel, andere rommel) is geweest. Zelf ben ik eerlijk gezegd vergeten om de foto die ik wilde maken af te maken.

* Ethnocentrix haalt de ingevroren legopoppetjes maar weer uit de vriezer...

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Her er werkelijk over nagedacht, maar liep in me vrije dagen ongeveer in tshirt buiten....kortom heb niets kunnen bedenken. Vond het onderwerp leuk maar kon er even niks mee.

Bedenk snel wat nieuws!
Pagina: 1