Toon posts:

[Foto-opdracht] week 7+8 "Ontwikkeling" Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Milo.
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-10 22:11

Foto weekopdracht Special week 7+8 "Ontwikkeling"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 800px brede thumb in het topic met een eventuele link naar een grotere foto.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FV feedbacktopic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Ontwikkeling

De deadline?
Zondag 26 februari 2017 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen prijzen en geen jury :)

Dit is puur voor je eigen fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
Laatste opdracht 2006
Laatste opdracht 2007
Laatste opdracht 2008
Laatste opdracht 2009
Laatste opdracht 2010
Laatste opdracht 2011
2012
Gezelligheid
Kaal
Natuur
Compact
Mobiel
Testcase Vakantiesfeer

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• Milo.
Het is nooit te laat om een opvolging te geven dan de laatste opdracht uit 2012 ;)

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:10

Nomad

a.k.a. Martijn

Nice. Top dat je dit oppakt :)

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 10:30
Leuk initiatief ja, ik ga kijken of het gaat lukken om mee te doen!

• bobcom
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:20

bobcom

Dedicated dabbler

Wil ook graag een gooi doen! En een verzoek: kunnen de inzenders (naast misschien een regeltje "verantwoording" over de link tussen hun foto en het onderwerp) ook de technische data posten: camera, brandpuntsafstand, diafragma, sluitertijd, iso?

Sony, Fuji, van alles wat en steeds wat anders. En nu zelfs een webstek in aanbouw..

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

bobcom schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:22:
... ook de technische data posten: camera, brandpuntsafstand, diafragma, sluitertijd, iso?
Zolang je de EXIF metagegevens niet sloopt, staat dat toch keurig bij je foto?

Mooie Plaatjes   

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:11
Het feedbacktopic is ondertussen vervangen door FV feedbacktopic
Verder supertof dat je dit weer oppakt. Wie weet doe ik een poging om iets te ontwikkelen ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• G-Tus
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23-10 13:21

G-Tus

Doe gewoon jij

Milo. schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:12:

• ... met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.

Hoe streng is deze regel? Vind ik namelijk best klein aangezien 4K en Retina-achtige resoluties gemeengoed worden...

Cool dat je dit weer oppakt! Geeft mij motivatie om te gaan fotograferen ;)

[Voor 4% gewijzigd door G-Tus op 13-02-2017 09:07]

Flickr | Instagram

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

G-Tus schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:02:
[...]

Hoe streng is deze regel? Vind ik namelijk best klein aangezien 4K en Retina-achtige resoluties gemeengoed worden...
Je linkt toch gewoon alhier de lage resolutie (zoals gewoonlijk) en het origineel, b.v. op Flickr, is in ieder gewenste resolutie beschikbaar.
Wat kan daar nou op tegen zijn??? En/of waarom zou je restricties stellen op de maximum zichtbare resolutie? Dat is toch aan de maker omdat zelf te bepalen? :?

[Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 13-02-2017 10:16]

Mooie Plaatjes   

• Milo.
Het is een oude tekst, ik zou er ook niet teveel waarde aan hechten als het om resolutie uit een verwijzing gaat. Zat het een en ander uit de tekst wijzigen, want jaren geleden was er nog geen 4K.

• Milo.
voor zover nog geen ontwikkelingen binnen dit topic?

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:11
Nope, veel te druk. Heb mijn camera niet eens in de hand gehad afgelopen 2 weken...
Zondag heb ik tijd om weer eens te fotograferen.

[Voor 24% gewijzigd door Universal Creations op 24-02-2017 18:43]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 10:08
Milo. schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 18:13:
voor zover nog geen ontwikkelingen binnen dit topic?
Ten eerste vind ik het een prachtig initiatief om het weer op te pakken, ook al had ik zelf nog nooit mee gedaan.

Maar eens moet de eerste keer zijn, dus dan zal ik ook gelijk deze opdracht aftrappen:

Verantwoording:
Als er iets continue in ontwikkeling is, dan is het wel het weer. En heel toevallig deze foto ook geschoten terwijl ik mijn nieuwe camera aan het uittesten was...

Backyard Nature Revised-0054 by Rob van Loon, on Flickr

• Karel V
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 26-10 15:55

Karel V

Een simpele ziel

Hogader schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:42:
[...]

Ten eerste vind ik het een prachtig initiatief om het weer op te pakken, ook al had ik zelf nog nooit mee gedaan.

Maar eens moet de eerste keer zijn, dus dan zal ik ook gelijk deze opdracht aftrappen:

Verantwoording:
Als er iets continue in ontwikkeling is, dan is het wel het weer. En heel toevallig deze foto ook geschoten terwijl ik mijn nieuwe camera aan het uittesten was...

[afbeelding]Backyard Nature Revised-0054 by Rob van Loon, on Flickr
Ontwikkeling is een abstract thema en lastig in beeld te brengen. De uitwerking kan heel divers en jouw interpretatie past daar prima bij. De plaat zelf is ook nog eens prima geslaagd, de kleuren zijn opmerkelijk en de afwisseling in beeld zorgt voor ruim voldoende spanning om de aandacht langer vast te houden. Top gedaan d:)b

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 26-10 21:19

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Karel V schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:43:
[...]
Ontwikkeling is een abstract thema en lastig in beeld te brengen. De uitwerking kan heel divers en jouw interpretatie past daar prima bij. De plaat zelf is ook nog eens prima geslaagd, de kleuren zijn opmerkelijk en de afwisseling in beeld zorgt voor ruim voldoende spanning om de aandacht langer vast te houden. Top gedaan d:)b
Eensch, echter omdat het zo breed is zal iedereen wel een invulling kunnen vinden en dat lijkt mij een goeie om mee af te trappen dit jaar :)

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Ventieldopje schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:10:
[...]

Eensch, echter omdat het zo breed is zal iedereen wel een invulling kunnen vinden en dat lijkt mij een goeie om mee af te trappen dit jaar :)
Blijkbaar denkt de crew daar anders over want ook die schittert van afwezigheid -O- ;)

Het zou overigens wel jammer zijn als deze topicreeks na dit initiatief van Milo weer een stille dood zou sterven. Ik zal eerlijk zijn, ik heb er over na gedacht om mee te doen, ideeën erbij bedacht maar mijn camera niet van onder het stof vandaan gehaald :$

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 26-10 21:19

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Karel V schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:47:
[...]

Blijkbaar denkt de crew daar anders over want ook die schittert van afwezigheid -O- ;)

Het zou overigens wel jammer zijn als deze topicreeks na dit initiatief van Milo weer een stille dood zou sterven. Ik zal eerlijk zijn, ik heb er over na gedacht om mee te doen, ideeën erbij bedacht maar mijn camera niet van onder het stof vandaan gehaald :$
Anders dan je misschien zou verwachten is fotografie noch Tweakers een fulltime baan voor mij en op moment heb ik het erg druk ;) Sowieso ben ik nooit echt van de foto opdrachten geweest maar doe ik lekker mijn mijn eigen ding. Toch vind ik het leuk om te zien dat er initiatief wordt genomen want ik weet dat dit soort dingen normaal wel populair zijn, zeker bij mensen die nog zoekende zijn.

[Voor 10% gewijzigd door Ventieldopje op 07-03-2017 00:20]

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 08:24

Woutoud

Advocatus ineptias

Ik sluit me even aan bij hierboven, eigen ding! :P

Ik wil overigens graag meedoen hoor, maar momenteel laten werk en privé dat even niet toe. :)

Woutoud.com | Postpone judgement. | Free Speech Online |

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ehhh, de deadline is al verstreken... is het nog mogelijk wat bij te dragen c.q. wat is de nieuwe sluitdatum?

Mooie Plaatjes   

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 10:30
Is een 2 weekse opdracht te krap? Misschien 1x per maand?

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Ventieldopje schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:53:
[...]

Anders dan je misschien zou verwachten is fotografie noch Tweakers een fulltime baan voor mij en op moment heb ik het erg druk ;) Sowieso ben ik nooit echt van de foto opdrachten geweest maar doe ik lekker mijn mijn eigen ding. Toch vind ik het leuk om te zien dat er initiatief wordt genomen want ik weet dat dit soort dingen normaal wel populair zijn, zeker bij mensen die nog zoekende zijn.
Ik herken me wel in wat je zegt. Uiteindelijk gaat het om prioriteiten en die liggen meestal ergens anders. Blijkbaar geldt dat bijna voor ons allemaal. Toch zou ik het jammer vinden dat er ondanks de enkele foto die gepost is het initiatief van de weekopdracht zou stoppen. Ik denk dat het seizoen niet helemaal meezit doordat de avonden nog donker zijn.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee