[Foto-opdracht] week 49+50 "Budget Fotografie" Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-07 22:47

Foto weekopdracht Special week 49+50 "Budget Fotografie"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 640px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Budget Fotografie

De deadline?
Zondag 16 december 2012 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen prijzen en geen jury :)

Dit is puur voor je eigen fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
Zie verzameling in dit topic (laatste 2008)
2009
Zie verzameling in dit topic (laatste 2009)
2010
Zie verzameling in dit topic (laatste 2010)
2011
[list][/]
2012
[list][/]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
Hmmm, apart thema... leuk trouwens dat je de reeks weer oppakt!

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-07 22:47
Ja het is een wat ander soort thema, het is dan ook de aanzet om met bijvoorbeeld budget gear erop uit te trekken. Zo hoeft niemand zich te verschuilen achter het argument of die de juiste spullen wel heeft om aan deze prestigieuze Foto-opdrachten reeks mee te doen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 20:58
Apart thema ! Ben benieuwd wat hier uit komt. Ik zat zelf al even te denken wat ik zou kunnen doen en welke budget gear ik kan gebruiken. Nu bedacht ik me dat mijn vrouw een nikon s3100 heeft, is dat budget genoeg? (ding kost 100 euro volgens mij). Anders weet ik niet waar ik het mee zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
Of je laat het er heel budget uit zien. Verlopen film, pinhole, dat soort dingetjes.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 20:58
Ik heb al wat in gedachten wat ik ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Leuk, weer eens een opdracht. :) 'Budget fotografie'... Ik doe niet anders... :+ Dus ik mag met mijn 'budget-spullen' (500D met kitlens) gewoon willekeurig een mooie foto maken, en plaatsen? Of moet de foto juist ook een budget uitstraling hebben? Nou ja..., ik verzin wel iets. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Deze reeks kan misschien ook wat inspiratie bieden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijd geleden leek het alsof mijn goeie oude Trust compact cameraatje kapot/op was. Maar met een ander merk oplaadbare batterijen, die net een fractie langer zijn, bleek 'ie 't nog wel te doen. Leuk! Dus ben ik vandaag even een ouderwets budget-landschapje wezen schieten. :) De foto is gemaakt met een +/- 10 jaar oude TRUST 770Z POWERC@M OPTICAL ZOOM. Alles gaat bij deze camera automatisch en bestanden kunnen enkel als JPG opgeslagen worden.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8483/8251612269_8b3c211ef5_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 14:29
Dat kleine fotootje in het forum ziet er wel netjes uit, maar ik schrok toch wel even toen ik 'm groter bekeek...

Wat zouden ze nou bedoelen met 2MP sensor resolutie en 3MP camera resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vroeg me ook af wat er nou bedoeld wordt met 2mpsensor- en 3mpcamera-resolutie. Zelf dacht ik aan iets van een softwarematig toegevoegd antialiasing filter ofzo, maar na even met google gezocht te hebben, vond ik al snel het antwoord op deze website.
Specifications (in brief)
...
8mb is probably enough room for 10 Fine 2mp (1600x1200) images. The camera also does "2048 x 1536 Super (interpolated)" sized images which is the same as 3MP, but the quality will not be as good as a real 3mp digital camera as this camera has a 2mp CCD.
(De oplettende lezer zal zien dat het linkje verwijst naar een review van de Minolta e223, maar in de 2 alinea bovenaan de pagina staat vermeld dat deze camera ook werd verkocht onder de naam Trust 770Z POWERC@M OPTICAL ZOOM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 14:29
Dus toch gewoon opgeschaald naar 3MP? Dat is zo onzinnig dat ik me niet kon voorstellen dat ze dat er mee zouden bedoelen... Triest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tegenwoordig is het inderdaad best triest als je camera dat doet. Heb even opgezocht waarom dat gedaan werd dan. ;)

Het upscalen werd/wordt gedaan om een kleine foto, op groter formaat scherp af te kunnen drukken, groter dan het oorspronkelijke aantal megapixels toelaat. Hoewel in de tijd dat die camera net op de markt gebracht werd (2003) de pc al redelijk mainstream was, beschikte niet iedereen over zo'n ding, laat staan de software die je nodig had om een afbeelding goed te upscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Leuk dat er weer 1 is Milo, heb een idee, hopenlijk morgen uitwerken.....

edit:

Nou dat werd hem niet, mischien red ik de deadline nog voor wat anders in dit thema.

[ Voor 39% gewijzigd door Prozac[NL] op 16-12-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Heel mooie foto Sargonaut, tot je hem op volle resolutie bekijk :+.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Pagina: 1