[Foto-opdracht] week 33+34 "Communicatie" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:01

Foto weekopdracht week 33+34 "Communicatie"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 640px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Communicatie

De deadline?
Zondag 28 augustus 2011 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen prijzen en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
Zie verzameling in dit topic (laatste 2008)
2009
Zie verzameling in dit topic (laatste 2009)
2010
[list][/]
2011
[list][/]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
I am in :D Was eigenlijk al aan t wachten op deze!

edit:
bah, niet gelukt :S Onverwachts erg veel extra moeten werken en geen tijd gehad. Sorry voor loze beloftes

[ Voor 53% gewijzigd door Sibylle op 27-08-2011 21:11 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een CV zou hebben, met een lijst van positieve/negatieve persoonlijkheids kenmerken, dan staat communicatie ergens boven aan de rij met negatieve eigenschappen. :/

Heb al een foto die aardig bij dit thema past, maar ik wil nog proberen om een betere te maken. Ligt voornamelijk aan het weer, maar de meesjes moeten ook meewerken natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze foto op een bewolkte dag gemaakt. Het origineel is dan ook behoorlijk donker, maar ik heb m'n best gedaan er met CameraRaw nog iets van te maken. Geschoten met mijn Canon EF-S 55-250mm op 171mm.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6188/6081907811_8213c66cfb_z.jpg
Communicatie by T van der Velden, on Flickr : 1/3200, f6,3, ISO1600
Originele versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Don Quijote

El Magnifico

Afgelopen weekend geschoten in Londen. Het betreft hier een van de iconische rode telefooncellen die nog altijd in de stad te vinden zijn. Al lijken ze tegenwoordig niet meer bestemd voor hetzelfde publiek als weleer.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6062/6082553250_35651e4851_z.jpg
Telephone booth by ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Wow dat zijn twee best mooie inzendingen op niveau!

Sargonaut,
Erg mooi moment vastgelegd! en ook netjes aangepast, eigenlijk niets op aan te merken, erg leuk!
Ravnoss,
Mooie setting,ook wel subtiel de telefoon zelf deels weggelaten, dat heeft wel wat. Verder gepaste belichting voor de foto.

Nou ik moet zeggen dat het mooie inzendingen zijn, alle twee op hun eigen manier gelinkt aan het onderwerp. Op naar de volgende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Don Quijote

El Magnifico

Bedankt voor het commentaar. Wel kan je jezelf gaan afvragen wat het nu van deze week opdrachten nog is, twee inzendingen is het maken van een startpost eigenlijk niet waard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
De weekopdrachten verdienen inderdaad meer aandacht! ;)

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Ravnoss,
Ben ik met je eens, ik probeer zelf in zekere zin nog wel mee te doen, maar vaak komt het er net niet van of ik bedenk een concept dat nog steeds nogal suf is.

renbull,
Ik zou zeggen, bel al je vriendjes op en laat ze meedoen hehehe. Nee maarre zolang er wat gepost wordt blijft het topic bovenaan en krijg je vanzelf meer mensen lijkt me. Zelf ben ik er niet echt van om te kicken. Maar goed, komt ooit wel weer goed toch =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ravnoss: Thanks! You've got some great tits too. :D _/-\o_

@Milo: Bedankt :) Camera stond achter het raam op statief met de focus(handmatig) op een paar mezebollen. Heeft wel een tijd geduurt voordat ik m'n timing een beetje goed had. Aardig wat 'lege' foto's weggegooid met alleen maar mezebollen. Maar ook een hoop mooie, met aan- of wegvliegende meesjes gemaakt.

Ik was al langer bezig om een foto als deze te maken, maar het gebeurt niet vaak dat ze zo samen ruziënd van de mezebollen afstorten. Bovenstaande foto is tot nu toe de enigste waarbij het gelukt is, om een shot van 2 vliegende meesjes met de klauwen in elkaar te maken, zonder de mezebollen in beeld.

Vind de weekopdrachten altijd erg leuk en leerzaam. Benieuwd naar het volgende thema. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
En daarom ga ik ook wel gewoon door, al is het maar dat het mensen aan het creatieve denken zet. En misschien toch maar meer kicken hehe.

Pagina: 1