[Foto-opdracht] week 39+40 "Rust" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 22:18

Foto weekopdracht week 39+40 "Rust"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Rust

De deadline?
Zondag 10 oktober 2010 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen prijzen en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
[list][/]
2009
[list]
Kinderen
Verlichting
2010
[list][/]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Allereerst excusses voor de late opdracht, "helaas" zit ik in Peru met een tijdsverschil van 7uur dus meestal als ik maandag ochend op kantoor kom is her bij jullie alweer in de namiddag.. (en ik vertik het om in het weekend in een internetcafe te zitten hehe).
Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens mij staat de deadline verkeerd of je gebruikt een andere telling voor de weeknummers ;)

Leuk dat er weer een opdracht is, zal eens kijken of dit ook nog gaat lukken naast de opdrachten die ik van mijn fotocursus krijg.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Hehe ik wilde gewoon snel resultaat zien zullen we maar zeggen, zal het meteen aanpassen, dank u voor de oplettendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Even een kickje omhoog geven, is veels te stil dit topic......

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/web-2267.jpg

Bij deze dan mijn inzending, is bedoeld voor de cursus waar ik nu mee bezig ben. Geen photoshop want dat mag niet, anders had ik de twee storende (?) elementen achterin wel weg willen halen.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:36
Leuk idee van zo'n weekopdracht, alleen was ik er nog nooit aan toe gekomen om daadwerkelijk iets in te sturen. Bij deze dan mijn eerste poging. Merk wel dat je heel anders bezig bent met een foto als er een duidelijk thema uitgebeeld moet worden.

Rust: Dat is de telefoonhoorn van de haak gooien, zodat je niet bereikbaar bent ...

Klik voor groter.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4086/5064206679_9e3d8e160a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07 22:59

mvh

State Governor

Nu zit ik sinds de vorige 'weekopdracht' regelmatig te kijken of er al een nieuwe komt, mis ik deze weer... in mijn archief heb ik geloof ik nog wel een mooi plaatje ;)

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 23:36

Spikey

Making the web accessible!

even tot rust komen tijdens mijn middagdutje hoor!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4154/5065927110_bfe7458578.jpg

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Spikey: Dat idee had ik ook. Mijn kat kan altijd zo lekker lui op de bank liggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/photos/_MG_9766.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
snot, ik kan niks posten, op mn flickr staat mn inzending.. grrr klote internetcafes, ik post morgen als ik achter mn eigen computer op kantoor ben.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4154/5068339028_3946592626.jpg
Nou hier dan een plaatje.. in de zin van: rust... zacht

[ Voor 43% gewijzigd door Milo. op 11-10-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Ah crap! zie dit nu pas. Weet niet of ik vnaaf nog iets afkrijg, maar wil bij deze even laten weten dat ik het geweldig vind dat er weer weekodprachten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
AcXeller, Een klassiek rustig plaatje, al zou zo een plaat misschien op de namiddag wat mooier zijn zonder sterk licht.
Slager, Leuk orgineel idee, alleen jammer van de linker schaduw, vind ik dan
Spikey, Mooi moment, mooie DoF ook wel
zonoskar, Heerlijk rustig ja zo een kat die een echt kattenleven heeft.

Nou het was weer leuk! Leuke inzendingen, ik zal eind van de week, als ik het me kan herinneren weer een nieuwe weekopdracht bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:36
Zal ik ook nog maar even commentaar geven op de rest:

@AcXeller: Plaat mist een echt onderwerp wat mij betreft, het doorkijkje is leuk gedaan, maar ik blijf een beetje zoeken waar ik nu precies naar moet kijken. Die out-of-focus takken rechts onderin helpen daar ook niet mee...

@Spikey: Mooie kleuren, ik zou zelf de dof iets minder krap genomen hebben.

@zonoskar: Mooie plaat. Alleen lijkt de kat wel in actie te willen komen, wat dus niet echt rust uitbeeld voor mij. ;)

@Milo.: Nette plaat, maar ik mis een duidelijk onderwerp waar het "rust zacht" op moet slaan.
Milo. schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:51:
Slager, Leuk orgineel idee, alleen jammer van de linker schaduw, vind ik dan
Ik vond zelf die linker schaduw de achtergrond juist een beetje breken en minder saai maken. Maar misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik weet dat ik me moest behelpen met 1 flitser ...

Verder nog kritiek, al dan niet opbouwend? ;) Per slot van rekening hoop ik iets te leren van het meedoen aan de weekopdrachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

slager schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:23:
Zal ik ook nog maar even commentaar geven op de rest:

Verder nog kritiek, al dan niet opbouwend? ;) Per slot van rekening hoop ik iets te leren van het meedoen aan de weekopdrachten. :)
Ik vind je concept best ok. Maar fototechnisch, nee. Ik zie stof, vreemde schaduwen. Het lijkt erop dat je je flitser hebt neergelegd, hebt afgedrukt, en klaar was. Omdat je idee best goed is zou ik zeggen, maak dezelfde foto nog een keer, maar denk nu wat langer na over je licht :) Ben benieuwd wat eruit komt!

Zelf vind ik de weekopdrachten ook een perfecte manier om te leren, dus ik hoop dat er snel weer een nieuwe komt *O*

@Milo: een hele orginele interpertatie, maar wel heel lastig uit de foto te halen..
Pagina: 1