[Foto-opdracht] week 27+28 "Sport" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 22:18

Foto weekopdracht week 27+28 "Sport"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Sport

De deadline?
Zondag 18 juli 2010 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen prijzen en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
[list][/]
2009
[list]
Kinderen
Verlichting
2010
[list][/]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
Als mijn neefje een voetbal de lucht in trapt, valt dit dan ook onder sport? Of moet het echt een voetbalwedstrijd zijn?

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Gelukkig is voetbal niet de enige sport hoor, sommigen zien bier drinken zelfs als sport of het scoren van zoveel mogelijk partners.. best veel mee te doen lijkt me hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
Milo. schreef op zondag 04 juli 2010 @ 18:48:
Gelukkig is voetbal niet de enige sport hoor, sommigen zien bier drinken zelfs als sport of het scoren van zoveel mogelijk partners.. best veel mee te doen lijkt me hehe.
Jaa okee, maar ik bedoel het zo: Hij zit niet op de sport bij een club ofzo, maar doet dit met zijn vriendjes. Als ik hier een foto van maak, is dit ook goed? Of moet het een wedstrijd/training zijn?

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-07 00:03

Zuurstok

Passionately curious

nee :) gewoon een sportactiviteit. Dus het boeit niet of het vrije-tijd of een WK wedstrijd voetbal is ;)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Het is meer zolang jij, als fotograaf, er "sport" in ziet is het wat betreft de opdracht goed. Als je dat bij een lokale recordpoging hooghouden in de achtertuin ziet of even naar ZA vliegt om dinsdag avond langs de zijlijn een bijdrage aan dit topic te leveren.. je bent er geheel vrij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-07 11:58

Arrogant

S.F.W.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317759

http://img339.imageshack.us/img339/2042/img0944l.jpg

Motor race afgelopen weekend op circuit park Zandvoort.

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 08-07-2010 12:47 . Reden: geen archief plaatjes :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:57
Geen archieffoto's!
Tenzij afgelopen weekend na zondag 17.27u was O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PowerUp schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:01:
[...]

Tenzij afgelopen weekend na zondag 17.27u was O-)
Valt dit echt onder archief foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:57
Het is een opdracht, dus aan de hand van het opgegeven onderwerp ga je een foto maken. Dus niet wat je nog op de plank hebt liggen, of het 1 dag of 3 jaar oud is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PowerUp schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:11:
Het is een opdracht, dus aan de hand van het opgegeven onderwerp ga je een foto maken. Dus niet wat je nog op de plank hebt liggen, of het 1 dag of 3 jaar oud is :)
Ik heb hem wel afgelopen zaterdag wel genomen maar vandaag pas tijd gehad om hem er af te halen en te bewerken.

Als hij echt onder archief foto's valt, haal hem dan maar weg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Goed mijn inzending.. een beetje laat aangezien ik dit soortgelijke idee had voor de andere contest daar wilde ik er wc papier mee aanprijzen voor als de tissues op waren.. oid.

Maar goed, "nu het nog grappig is" (heb helaas geen Duits of Spaans shirt)Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4118/4774161298_822564b1d0.jpg
twee flitsers, een paraplu, stukje vaag overtrekpapier, ongestreken laken, camera+lens en wat tijd over.. et voilá.. het enige dat mist is zo een misselijke vuvuzela

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Ongetwijfelt stromen de inzendingen vanaf 17.20uur binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Milo. schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 17:19:
Ongetwijfelt stromen de inzendingen vanaf 17.20uur binnen.
Ik hoop het voor je want zo is er maar weinig te kiezen natuurlijk he O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:18

the mod man

iets van beeldmaker

ik ben hele week aanwizig geweest bij een tennis toernooi, (nomad nog ff gepest) zal zo eens kijken of er nog wat moois uit de camera valt te toveren.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4122/4799923094_8fec0dea33.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door the mod man op 16-07-2010 20:37 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
The mod man,
Hmm om eerlijk te zijn vind ik hem wat saai. Wel mooie kleur dat gravel al lijkt de bal niet geheel scherp op groot formaat of komt dat door het licht?
Maar hij past wel binnen de gestelde eisen van de contest!

De rest van de inzendingen is ook erg leuk hehe, natuurlijk weet ik dat jullie volgende keer weer in volle gatale mee doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Bij deze foto had ik juist een zo kort mogelijke DoF willen hebben en had m niet op f8 gemaakt.
En inderdaad, de tennisbal is niet scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Tennis bal was nog on the move, en ik weet dat de tennisbal niet geheel scherp is. Had alleen geen mogelijkheid meer tot nieuwe foto maken.

Vond zelf wel creatief om alleen een bal te posten en niet de tennisers waar ik eigenlijk voor ging tijdens het foto's maken.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
the mod man,
Hij is zeker 'leuker' dan als er een tennisser op staat met op de achtergrond de plaatselijke kantine ofzo. Maar het lijkt meer een stil liggende bal, als het een rollende bal oid was zou ik hem misschien met een langere sluitertijd genomen zodat dat zichtbaar was.
Maar het meedoen telt! en hij is leuker dan een standaard tennisshots zoals ik ze wel zie bij plaatselijke verenigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 14:29
Scirocco schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 00:36:
Bij deze foto had ik juist een zo kort mogelijke DoF willen hebben en had m niet op f8 gemaakt.
En inderdaad, de tennisbal is niet scherp.
Op zich if f/8 niet zo'n gekke DoF voor deze foto. Als je goed kijkt zie je dat de DoF dan maar net iets groter is dan de tennisbal.

Dat is dan ook de reden dat die niet zo scherp is. Er is wat sprake van backfocus en de tennisbal zit net buiten het gebied dat je nog als scherp ervaart.
Waarschijnlijk valt het nog net binnen de specs van de AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Next opdracht? O-)

gaan we wel zorgen dat er wat meer leven is in dat topic.

thanks voor de comments trouwens, volgende keer beter (voor mij)

[ Voor 29% gewijzigd door the mod man op 21-07-2010 13:55 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
mjtdevries schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:08:
[...]

Op zich if f/8 niet zo'n gekke DoF voor deze foto. Als je goed kijkt zie je dat de DoF dan maar net iets groter is dan de tennisbal.

Dat is dan ook de reden dat die niet zo scherp is. Er is wat sprake van backfocus en de tennisbal zit net buiten het gebied dat je nog als scherp ervaart.
Waarschijnlijk valt het nog net binnen de specs van de AF.
Voor mij had de dof toch echt wat krapper gemogen. Geeft juist een mooi isolerend effect ipv een perfecte dof waar de tennisbal 100% scherp is en de omliggende 10cm ook nog redelijk scherp.
Liever gewoon lekker krap want ik vind dat er gewoon nog te veel detail in de voor- en achtergrond zit.

Ik denk niet dat je dit meteen als backfocus moet zien, maar eerder een AF-fout.
Pagina: 1