[Foto-opdracht] week 5+6 "Vernieuwing" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:27

Foto weekopdracht week 5+6 "Vernieuwing"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Vernieuwing

De deadline?
Zondag 13 februari 2011 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen prijzen en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
Zie verzameling in dit topic (laatste 2008)
2009
Zie verzameling in dit topic (laatste 2009)
2010
[list][/]
2011
[list][/]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Leuk, nieuwe weekopdracht.

Best moeilijk om direct een beeld te vormen bij het begrip 'vernieuwing'. Maar ik ga het zeker proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik probeer ook van deze weer eens wat moois te maken. Het is idd niet direct een natuur, landschap of iets anders voor de hand liggends.

Leuke uitdaging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 10:23
vernieuwing kan voor iedereen iets anders betekenen natuurlijk, lijkt me dat dit een opdracht met hele creatieve en verschillende foto's word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Dat hoop ik inderdaad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 10:23
Ik heb wel een idee voor deze opdracht.

Vanavond even wezen kijken of ik het ook zo op beeld kan krijgen zoals ik in gedachten had, maar het weer zat erg tegen.

Maar goed, ik heb nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11-2022

JordyOnrust

Leef om te leven.

Het weer zit inderdaad niet mee. Zo donker steeds en meer regen als zonneschijn.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Laatst online: 23:51
Ik was afgelopen zondag op pad, eigenlijk voor het eerst 'naar buiten' met m'n nieuwe camera. Ik had deze opdracht in m'n achterhoofd, en toen zag ik het volgende plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://foto.1m95.nl/var/resizes/Public/DSC_0502.jpg?m=1297106604

Drie moslima's die op een winderige zondagmiddag aan het wandelen zijn met de Sint Jan op de achtergrond. Oftwel het oude Nederland en het nieuwe Nederland in één blik gevangen.

Er is ongetwijfeld van alles mis met de foto, ik heb nog maar weinig ervaring en ik had maar één kans om het plaatje te schieten. Maar alle commentaar is welkom!

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11-2022

JordyOnrust

Leef om te leven.

@Antaresje Misschien inderdaad niet echt een foto hoogstandje, maar zag wel meteen wat je er mee bedoelde, zonder eerst je uitleg te hebben gelezen. Dus wat dat betreft super.

Ben zelf nog steeds aan het denken, alleen erg druk laatste tijd, en kan ook maar niks leuks bedenken. Zal er wel tegen aan moeten lopen, en anders dan maar niet.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:20

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Deze velgen ben ik aan het vernieuwen. Eerst schuren, daarna spuiten.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9378940/_MG_0794.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 08-02-2011 07:48 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

@zonoskar

Foto doet het niet...

[ Voor 6% gewijzigd door ALF op 08-02-2011 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zo beter?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Antaresje: Leuk idee, en net op het goeie moment.

@Zonoskar: Nette focus. Welke kleur gaan ze worden?

Afgelopen dagen steeds een uurtje of twee/drie met m'n camera de hei op geweest, op zoek naar vernieuwing. Daar vond ik o.a. deze struik die net is begonnen met de eerste blaadjes.

Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/vernieuwing1_sml.jpg

Edit: Gisteravond leek de kleur wel oke, maar vanochtend zag ik dat de foto toch wel erg donker was. Dus heb ik de brightness/contrast wat opgeschroefd.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 199803 op 10-02-2011 10:26 ]

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:54

bobcom

Dedicated dabbler

@Antaresje: Leuk idee, misschien links wat croppen zodat de kerk wat krapper in beeld komt - versterkt de diagonaal van het contrast tussen oud en nieuw.
@Zonoskar: Origineel, foto mist imo een klein beetje strakheid - aangesneden gat, bewerkte deel dat een beetje in het midden zweeft.
@Sargonaut: zag gisterochtend bij het wandelen met de honden ook de eerste knopjes uitbotten en daarna deze weekopdracht - dus vanochtend cam meegenomen. Zet mijn foto toch maar neer, onder het motto "great minds think alike". Wat betreft jouw foto: vraag me af of je de uitbottende knop niet beter meer naar rechts had kunnen plaatsen - ik vind hem zo wat onrustig kijken. Kleuren vind ik een tikje aan de fletse kant, maar dat kan smaak of monitor zijn.

Wilgenkatjes kruipen weer uit hun schulp
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5056/5432763479_fc80357e60_z.jpg
(note to self: volgende keer statief mee)

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-06 11:01

mvh

State Governor

Ik heb al bijna een week lang een foto liggen om in te sturen met als motto 'meedoen is belangrijker dan winnen', maar als ik de twee hierboven zie :o

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 04:11

the mod man

iets van beeldmaker

deblaauwn schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:08:
Ik heb al bijna een week lang een foto liggen om in te sturen met als motto 'meedoen is belangrijker dan winnen', maar als ik de twee hierboven zie :o
winnen is niet mogelijk hea ;) Geen winnaar en geen verliezers bij deze weekopdrachten :*)

Probeer zelf altijd iig wat in te zenden, maar of Milo O-) maakt het moeilijk of mijn agenda laat het afweten. (en in dit geval allebij |:( )

I can't wait to shoot!

@bobcom: Jammer dat 'ie net niet scherp is, was anders een mooie foto geweest. Heb zelf gemerkt dat de wind het fotograferen van blaadjes, takjes e.d. erg lastig kan maken. Maar met een statief is het wel een stuk prettiger.

De kleuren van mijn foto zijn inderdaad een beetje flets. Ik heb aan de hand van je opmerking iets meer contrast toegevoegd. Maar ik vraag me af of het de combinatie lichtblauw, lichtgroen is, waardoor de foto zo flets overkomt. En je hebt gelijk wat betreft de compositie, de knop iets meer naar rechts zou beter zijn.

@deblaauwn: Bedankt. :) Maar laat je door mij niet afschrikken, zou jammer zijn. Als je een foto voor deze weekopdracht gemaakt hebt, moet je die gewoon plaatsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Inderdaad deblaauwn, gewoon lekker inzenden!! Winnaars zijn er niet, het is voor mij vooral erg leuk om te zien hoe mensen de onderwerpen interpreteren. Hopelijk lukt het mij ook om wat in te zenden maar helaas heb ik het ook wat druk voor een goede uitwerking, maar hoop in het weekend wat in te zenden.
Commentaar volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-06 11:01

mvh

State Governor

Ik had 'm al op Flickr staan maar kwam toen tot de ontdekking het perspectief wel erg scheef was (van eerste verdieping omlaag), door een raam genomen, met bovendien een lastige kadering; gewoon niet goed genoeg als show/testcase-foto dus. In ieder geval niet voor mij ;)

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Antaresje,
Zelf hou ik wel wat zulke foto's, erg leuk gevonden dus.
Misschien kan je hem nog iets nabewerken want de kleuren zien er nogal doffig uit.

zonoskar,
Die velgen hebben inderdaad een vernieuwing nodig.. onder wat voor auto komen ze als ik vragen mag
Misschien was het wel leuk geweest om precies een kwart van de velg te nemen.. als symetrie

Sargonaut,
Inderdaad ook vernieuwing, nieuw leven. Mooi gevonden met frisse kleuren.

Bobcom,
OW heeerlijke bokeh, mooie macro ook. Lekker fris.

Wederom leuke en creatieve uitzendingen!! allen bedankt voor het meedoen.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@bobcom: Ik vind de foto zeer geslaagd. Ik zie niet wat er 'net niet scherp' aan is. Ook mooi gebruik gemaakt van de diagonaal van de foto.

@Sargonaut: Mooie kleuren. Ik had de knop op 1/3de gezet, dus iets meer naar links of rechts.

@Antaresje: Met je verhaal erbij zie ik de 'vernieuwing' er wel in, soort van. De foto is wel leuk, al is ie een beetje dof en iets te krap aan de rechterkant.

@Milo: De velgen zijn 5 spaaks, dus een kwart zou geen symmetrie opleveren, maar ik snap je punt. De velgen worden zwart of donker grijs metallic. Ze komen onder een Audi A1. Als het mooi staat koop ik misschien nieuwe velgen, deze waren dirt-cheap en is een leuk project. De velgen op mijn auto zijn van de leasemaatschappij, dus die kan ik niet even overspuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zonoskar schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:56:
Ik zie niet wat er 'net niet scherp' aan is.
Op de grotere foto is te zien dat de highlights allemaal iets uitgesmeerd lijken te zijn. Aan de rest van de foto kan je het niet zo goed zien, denk dat dat komt doordat de andere kleuren minder fel zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:54

bobcom

Dedicated dabbler

Scherpte is ook volgens mijzelf niet helemaal 20/20. Er staat geen Exif bij, maar hij is genomen @90 mm f/4,5 ( 1/200, ISO 400). Dof is feitelijk te krap - wilgenkatjeshaartjes zijn plaatselijk scherper, de druppeltjes hebben wat meer te lijden gehad. Vandaar dat ik denk dat ik volgende keer toch echt ook een statief mee moet zeulen. I.i.g. thanks for comments!

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Pagina: 1