[Foto-opdracht] week 8+9 "Vuur en rook" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:01

Foto weekopdracht week 8+9 "Vuur en rook"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Vuur en rook

De deadline?
Zondag 6 maart 2011 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen prijzen en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
Zie verzameling in dit topic (laatste 2008)
2009
Zie verzameling in dit topic (laatste 2009)
2010
[list][/]
2011
[list][/]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Dagje vrij, het sneeuwt.. serieus.. beetje warmte creeeren met lucifers, bakje water en een flitsertje, na wat prutsen met een aantal torentjes hier het resultaat: (ik vind het trouwens net lijken of er een geestig achtig mannetje/vrouwtje uit de vlammen komt zetten hehe)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5211/5470780145_8707c43ddf.jpg
Fire and smoke by Ivan Milo, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

the mod man

iets van beeldmaker

Eentje van vorige week, dus niet eerlijk ik weet het, ik moest er meteen aan denken toen ik de opdracht zag:

http://www.flickr.com/pho...2/sizes/l/in/photostream/

Ik ga kijken of ik deze week een foto kan maken speciaal voor de opdracht. (waarschijnlijk rook uit een rookmachine net als bij de foto hierboven)

[ Voor 10% gewijzigd door PowerUp op 23-02-2011 17:23 . Reden: Dan maar een linkje :) ]

I can't wait to shoot!

Verwijderd

@Milo: Goeie foto om in de stemming te komen. Het vuur heeft inderdaad de vorm van een mannetje, en de rook lijkt een beetje op een gezicht/schedel. Goed idee ook om er een bak water onder te zetten.

Ik ga deze vlinder in de fik steken, als een soort van rituele verbranding. Foto is gemaakt met m'n oude compact, ik had toen nog geen goeie camera. Geloof het of niet, deze vlinder heeft tijdens de jaarswisseling bij mij door de woonkamer gevlogen. Eerste dag van het jaar heb ik 'em nog honing gevoerd, vond het een heel speciaal iets.

Aangezien ik maar 1 dooie vlinder heb, zal ik eerst iets van een proef-opstelling moeten maken om ervoor te zorgen dat de camera instellingen goed zijn en dat het ongeveer gaat branden zoals ik het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vlinder gaf een steekvlam van bijna een halve meter. :D Had ik voor niks de camera van te voren goed neergezet, en met behulp van papiertjes, doordrenkt met terpentine, ervoor gezorgd dat de hele vlam in beeld zou zijn. Had het vuur eigenlijk iets subtieler bedoeld, maar de vlinder brandde beter dan verwacht.

Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/vuur_rook_s.jpg
Extremely Well Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
(jarig!)
haha crematie

wel mooi picje :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

@sargonaut: Ik vind het niet echt een hele bijzondere plaat. De vlam staat er bijvoorbeeld niet helemaal op. Ik denk dat de uitwerking beter had gekund.

@milo: Leuk gedaan. Ik kan het geestig mannetje trouwens niet echt ontdekken, maar ik ben ook aardig moe, dus misschien dan ik hem morgen ineens wel zie als ik wat wakkerder ben. :P

Ik heb trouwens ooit een aardige plaat gemaakt van een brandende schuur, maar ik mag deze echter niet gebruiken. Bij deze toch stiekem te zien hier. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door ALF op 26-02-2011 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
Die van Milo vind ik het mooiste. De kleuren, het licht en het geduld om zo'n toren te bouwen doen het hem voor mij.

Te laat voor de contest en ook niet echt heel geweldig (eerste macrofoto van mij ooit). Gemaakt met een M42 135/2.8 lens op een balg.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5179/5504089211_a1ed0986ba_z.jpg

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Sargonaut,
Wow erg orgineel idee! jammer inderdaad dat de vlam iets té is en minder subtiel zoals je het zelf al beschreef maar desondanks is met name de vlinder erg goed te zien. Super idee!
Universal Creations,
Mensen met rode naampjes mogen zelfs ná de deadline posten ;) . Ik denk dat het een waxine lichtje is? wel jammer inderdaad dat de vlam er zelf niet helemaal opstaat, al is dat natuurlijk niet erg nodig als je onderwerp de lont zelf is. Die is trouwens wel mooi uitgekomen vind ik. Tele lens op een balg lijkt me wel een interessante setup trouwens.

Goed volgende week zal ik weer eens iets anders bedenken, had al wat in mn hoofd hehe. Bedankt voor de inzendingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nou, ik heb hem dus met de hele vlam gefotografeerd, maar dit leek mee iets interessanter. Even voor de volledigheid:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5297/5512758169_1cbe3ab274_z.jpg

Bedankt nog voor het commentaar. Mannetjes met rode namen zijn niets meer in dit soort topics hoor...

[ Voor 15% gewijzigd door Universal Creations op 09-03-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Milo: Bedankt. :) Wil nog wel even kwijt dat het niet zomaar een "ik steek deze vlinder in de fik en maak er een foto van" idee is. De vlinder speelt een rol in een verhaal wat, hoewel waargebeurd en ik het zelf meegemaakt heb, zo ongeloofwaardig is dat het op een sprookje lijkt. Het thema van deze keer bood de perfecte oplossing om die vlinder in stijl op te ruimen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Een verhaal bij de foto maakt de foto! ben der nu wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

damn, helemaal vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Uit de topicstart:

De deadline?

Zondag 6 maart 2011 - 23:59:59

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Universal Creations schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:06:
Mannetjes met rode namen zijn niets meer in dit soort topics hoor...
Daarom stond er ook een sarcastische knipoog achter hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Milo. schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:58:
[...]

Daarom stond er ook een sarcastische knipoog achter hehe.
En zo hoort het! >:)
Heb je al een nieuw opdracht bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Ja, een wat toegankelijke hehe, komt in het komende uurtje tevoorschijn.

Pagina: 1