[Foto-opdracht] week 17+18 "Silhouet" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:01

Foto weekopdracht week 17+18 " Silhouet"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Silhouet

De deadline?
Zondag 8 mei 2011 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen prijzen en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
Zie verzameling in dit topic (laatste 2008)
2009
Zie verzameling in dit topic (laatste 2009)
2010
[list][/]
2011
[list][/]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijke opdracht dit keer. Leek makkelijk om een silhouet te fotograferen, maar dat viel best tegen. Had eigenlijk een ander idee, maar daarvoor moest ik een opstelling maken. Vond het uiteindelijk toch leuker om op zoek te gaan naar een natuurlijk silhouet. Ik had van te voren geen idee waar ik een silhouet-foto van zou gaan maken, en de zon wachtte niet tot ik iets verzonnen/gevonden had. Dus vandaar weer een spin, nu ergens op de hei ipv thuis op een kamerplant. Was moeilijk om zonder statief op de Live-view te focussen en de spin en zon op een lijn te houden.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2482/5695505567_93b34e1b23.jpg
Silhouet by T van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:40
Om ook eens mee te doen aan een foto-opdracht hierbij mijn inzending:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2601/5696445877_0742631bdf_z.jpg
Racoon 5 mei Leeuwarden by danjel.w, on Flickr

Inzending van Sargonaut is ook mooi. Kan er verder weinig commentaar op geven. :)

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Op de valreep, mijn inzending. Ik heb op koninginnedag wat rond gelopen met mn camera.
comment volgt!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3629/5700645779_19b64e954c_z.jpg
Sihouet by Ivan Milo, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Danjel: Vind het kleurverloop van rood naar zwart met halverwege het silhouet van de zanger wel mooi. Jammer dat de artiest ernaast, gedraaid staat, waardoor zijn silhouet niet zo goed overkomt.

@Milo: Mooi hoe de straat het zonlicht weerkaatst, alleen het hekwerk oogt wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Sargonaut, leuk idee, alleen zit ik zelf nog even met de compositie, in de eerste instantie zou ik zeggen centreer de spin meer, maar bij nader inzien voegt het juist wat toe.. ik denk dat het de 'ongelijke' rechter schaduw is die me wat dwars zit. Maar erg leuk gevonden en uitgewerkt!

Danjel, oewh, rood is vaak erg lastig. Erg jammer dat de hoed te vol in het licht staat waardoor die niet toegevoegd wordt bij het silhouet. Maar verder goed uitgewerkt. Vind het ook leuk dat je bij dat compact schermpje goed ziet dat je niet teveel met de kleuren hebt lopen stoeien in de nabewerking.

Leuke inzendingen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:40
Milo. schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:51:

Danjel, oewh, rood is vaak erg lastig. Erg jammer dat de hoed te vol in het licht staat waardoor die niet toegevoegd wordt bij het silhouet. Maar verder goed uitgewerkt. Vind het ook leuk dat je bij dat compact schermpje goed ziet dat je niet teveel met de kleuren hebt lopen stoeien in de nabewerking.
Hij had een donkere jas/jack aan met een lichte hoed op. Dus vandaar dat die hoed wat meer licht reflecteerde en dus beter zichtbaar is.
Bij het compact-cameraschermpje heb ik juist nog even apart geselecteerd om brightness/exposure (iets in die geest) omlaag getrokken omdat die wel erg helder/aanwezig was.
Voor de rest heb ik niks aan kleuren zitten schuiven. Frontlicht stond niet aan en het tegenlicht was rood. ;)

Jouw inzending vind ik ook zeker goed geslaagd. Enige puntje waar misschien rekening mee te houden valt is het hekwerk aan de linkerkant van de foto. Deze had eraf gemogen. Niet zozeer door te croppen omdat je dan een rare verhouding zou krijgen. Maar juist door een iets andere positie in te nemen.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milo. schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:51:
Sargonaut, leuk idee, alleen zit ik zelf nog even met de compositie, in de eerste instantie zou ik zeggen centreer de spin meer, maar bij nader inzien voegt het juist wat toe.. ik denk dat het de 'ongelijke' rechter schaduw is die me wat dwars zit. Maar erg leuk gevonden en uitgewerkt!
Bedankt. :) Ik neem aan dat je bedoeld dat ik de spin meer op de zon had moeten centreren? Ik heb wel foto's gemaakt waarbij dat zo is, maar dan is de schaduwwerking, zoals bij deze foto aan de onderkant van de spin, niet goed zichtbaar. Vind het mooi om te zien hoe de kleine pootjes van de spin het licht van de zon breken.
Ik had ook deze crop nog gemaakt en nabewerkt, inderdaad vanwege die schaduw (boom op de achtergrond) aan de rechterkant, maar vond het toch beter met de zon helemaal in beeld. Helaas is er op het origineel aan de linkerkant van de zon geen ruimte om meer balans in de compositie te brengen.
Pagina: 1