[Foto-opdracht] week 14+15 "Gezond" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 11:22

Foto weekopdracht week 14+15 "Gezond"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Gezond

De deadline?
Zondag 17 april 2011 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen prijzen en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
Zie verzameling in dit topic (laatste 2008)
2009
Zie verzameling in dit topic (laatste 2009)
2010
[list][/]
2011
[list][/]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-05 11:00

mvh

State Governor

Lekker én gezond:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5146/5622888390_00ce76bccf_z.jpg
coffee_sugar by Maarten van Heek, on Flickr

Ik zag mijn koffie en suikerpot zo staan op de stage, en vond ze wel aantrekkelijk. De foto is niet perfect, maar ik had ook niet echt tijd/mogelijkheden om er veel meer aan te doen.

Setup: Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5181/5622301251_9a9736cec6_m.jpg
Setup by Maarten van Heek, on Flickr

Bij de uiteindelijke foto heb ik een boek rechtop gezet, want het papier kwam anders niet hoog genoeg. Daar komt ook de schaduw in de achtergrond vandaan.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-03 20:02
@deblaauwn,
Aardig idee, redelijke uitvoering. Wat veel wit in de diverse tinten, wat me wel stoort is dat de tekst op het voorste plastic bekertje niet scherp is en erg aflijd. Ook het 'gezond' ontgaat me een beetje met koffie en suiker :?
Mijn poging tot gezond:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5104/5623786879_a7fd90a3b6_z.jpg
Appels by renbull, on Flickr

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-05 11:47
Lekkere foto om naar te kijken renbull, mooie diepte en lekkere kleuren. Lijkt iets gelig, maar dat zorgt voor een leuke sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-05 11:00

mvh

State Governor

renbull schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:17:
...Ook het 'gezond' ontgaat me een beetje met koffie en suiker :?
O-)

Die van jou is dan een veel betere plaat, zowel qua uitvoering als het houden aan de opdracht :) erg mooi gedaan met de kleurstelling en onscherpte.

Vooruit, we blijven de post aanpassen: het was wel de bedoeling dat mijn plaat niet scherp is van voor tot achter, althans ik heb hem handmatig belicht en heb er rekening mee gehouden. Het is dus niet zo dat hij per ongeluk een kleine scherptediepte heeft.

[ Voor 57% gewijzigd door mvh op 16-04-2011 15:56 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:09
renbull schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:17:
@deblaauwn,
Mijn poging tot gezond:
Geinig, mensen met dezelfde ideeen. Mijn foto is zeker nog niet showcase-waardig, maar ik wilde in ieder geval input geven.

Mijn originele idee was om te hopen om een ambulance "pannend" op de plaat te krijgen, maar helaas, nog geen ambulance gezien.

De Rotterdamse Markt:

Afbeeldingslocatie: http://images.diedx.nl/var/albums/GoT/Gezond---Health/Rotterdamse%20Markt%20Thumbnail.jpg

3.5, 1/250, ISO 100

[ Voor 10% gewijzigd door DiedX op 16-04-2011 17:12 . Reden: Thumbnails! ]

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Owww helemaal vergeten hehe, zal kijken of ik iets kan bijdragen binnen de deadline. Commentaar volgt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:22
Kwam in de kast nog een zak chips tegen, en moest aan deze opdracht denken. Is namelijk gezonde (brrr) chips... (of gezondere)
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5229/5628356192_a420757f7a.jpg

Light

@deblaauwn: Rode zakjes kleuren er mooi bij. Voorste bekertje is witter dan achterste, ziet er een beetje raar uit.
@renbull: Zoals al gezegd, mooie kleuren. Leef gezond eet een...
@DiedX: Gezond is het allemaal zeker, als foto doet het me weinig.

[ Voor 8% gewijzigd door Roodaap op 17-04-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 11:23
Mooie foto van renbull! Leuk detail vind ik dat die rode appel waar de focus (als ik dat zo goed zeg) op zit niet zo glimt als de rest van de appels.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

@deblaauwn: Leuk idee. Nette foto.
@renbull: Lekker, vooral die gele op de achtergrond :9 . Mooie kleuren ook.
@Diedx: Aardige foto. Ziet er een beetje uit alsof je camera nog aan stond en per ongeluk afgegaan is, maar dan wel op het goeie moment. ;)
@Roodaap: Mooie foto, krijg gelijk zin in chips. :9~ Achtergrond is ook goed gedaan.

Van mij op de valreep ook nog een foto. Niet de scherpste van de reeks opnames die ik van deze gezonde maaltijd gemaakt heb, maar met het tegenlicht wel de mooiste.

Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/IMG_3682_1_s.jpg
- Gezonde maaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 19:14

Leevmeister

Analoge fotografie gek

@deblaauwn: Ik krijg gelijk dorst in een bak koffie :) Nette foto vooral met die beperkte tijd die je had ;)
@renbull: Appeltjes, lekker gezond; de foto is ook erg mooi, scherpte diepteveld vind ik erg goed passen bij de foto met het kleurenspel.
@Diedx: Op zich wel leuke foto, ik vind hem alleen toch wel qua kleuren en korrel wat minder.
@Roodaap: Of het gezond is of niet valt nog te twisten, maar ik vind de foto wel goed gelukt
@Sargonaut: Je kan inderdaad zien dat deze foto niet heel scherp is, maar qua dat tegenlicht ziet het er toch wel aardig uit.

En nu de eerste keer dat ik meedoe aan een foto opdracht:
Ik heb tijdens de marathon van rotterdam vorige week een foto gemaakt van een Ambulance (sorry DiedX, maar ik heb er wel een weten te vinden ;) ) Ik vind het zelf wel een goed gelukte panning foto. Ambulances zijn belangrijk voor gezondheid, vooral als het daar nou net iets minder mee gaat ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5261/5617293476_7f28e2e409_z.jpg
Ambulance, Rotterdam Marathon 2011 by Leevmeister, on Flickr

Ik hoor graag commentaar wat nog beter had gekund aan deze foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
deblaauwn,
Nette foto hoor aangezien je weinig ruimte voor een degelijke opzet had. Het thema gezond icm koffie.. mwa opzich.. ik vind het wel een goed ontbijt hehe.

renbull,
Heerlijk fris fruit, alleen staan de kleuren wat warm.. al is dat bij deze foto niet erg. Kheb in iedergeval trek in een appel gekregen, foto geslaagd.

DiedX,
Leuke foto, laat duidelijk de gezonde fruit en groenten zien. Het enige wat ik zelf wat jammer vind is de compositie. Linkeronder- en rechterbovenhoek voegen niet veel toe. Verder leuke foto.

Roodaap,
Hehe, erg leuk bedacht, de gezonde versie van ongezonde producten! Achtergrond is goed, voorgrond ook netjes opgelost. Jup, leuke foto.

Sargonaut,
Mooie foto, alleen het tegenlicht maakt hem wat flauwtjes zeg maar.. kon/kan je hem niet wat meer contrast en kleur geven in de nabewerking? Ik denk dat die dan wat mooier uitkomt want de compsitie is wel erg leuk zo.

Leevmeister,
Opzich wat krap gekarderd, maar netjes scherp (100L?) alleen.. dat is ook weer niet zo lastig met 1/320.. dat vind ik zelf niet echt pannen.. en dat zou het juist leuk gemaakt hebben. De achtergrond is welliswaar niet geheeld zichtbaar maar ook niet echt 'gestreept' of duidelijk meegetrokken.

Dus dat, nog nooit zoveel inzendingen gezien op het laatste moment haha. Goed hoor! Ook erg leuke orginele inzendingen. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

@Milo:
Heb het contrast en de saturatie 10% omhoog gedaan en dat maakt de foto inderdaad een stuk beter. (origineel) Het mooie van het tegenlicht is dat je de ingewanden van de vlieg kan zien. ;)
Pagina: 1