[Foto-opdracht] week 3+4 "Kaal" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:01

Foto weekopdracht week 3+4 "Kaal"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 640px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Kaal

De deadline?
Zondag 29 januari 2012 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen prijzen en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
Zie verzameling in dit topic (laatste 2008)
2009
Zie verzameling in dit topic (laatste 2009)
2010
[list][/]
2011
[list][/]
2012
[list][/]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Laat ik ook eens een keer meedoen :) De eerste keer dat ik iets post en ben ook meteen de eerste die iets post :D

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7016/6710257893_7705229efb_z.jpg
"Kaal" op Flickr, in een lightbox: hier

Ik heb de in Aperture de schaduwen iets omhoog getrokken, omdat anders het donkere stuk aan de voorkant helemaal zwart was. Daarnaast nog een beetje met de exposure en de levels gewerkt om het wat minder wit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Hij staat een klein beetje scheef, misschien kan je dat nog aanpassen (of ik ben scheef). Daarnaast vind ik de EXIF een beetje vreemd: 1/3200e op ISO 800. Waarom niet gewoon ISO 100 en dan een langzamere sluitertijd? Dat kom je dynamisch bereik weer ten goede (hoef je mogelijk niet je shaduwen omhoog te trekken).

Voorderest wel een leuke foto.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

G-Tus schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:59:
Hij staat een klein beetje scheef, misschien kan je dat nog aanpassen (of ik ben scheef). Daarnaast vind ik de EXIF een beetje vreemd: 1/3200e op ISO 800. Waarom niet gewoon ISO 100 en dan een langzamere sluitertijd? Dat kom je dynamisch bereik weer ten goede (hoef je mogelijk niet je shaduwen omhoog te trekken).

Voorderest wel een leuke foto.
Misschien stond er windkracht 10, je weet maar nooit op zo'n vlakte :+

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Het riet (is toch riet?) op de voorgrond suggereert dat niet, maar misschien was het een plaatselijke tornado. :+

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
De ISO800 had ik ingesteld toen ik de bus instapte en er bekend werd dat er in Vianen een schilderijlijstenfabriek (wat een woord) in brande. De normale route van de bus komt hier zo op ±100 meter langs, en ik dacht hier wat leuke foto's van te kunnen maken, maar alles wat ik bij me had was een antieke Nikon 28-80mm f/3.5-4.5 zoomlens. Om te zorgen dat ik me geen zorgen hoefde te maken om de sluitertijd had ik de ISO wat omhoog gegooid. Achteraf gezien niet heel erg handig, maar de ruis en het dynamisch bereik vind ik persoonlijk nog best aardig. De weilanden waren namelijk vrijwel volledig bevroren.

De foto is vanuit de bus van Nieuwegein naar Tiel genomen, net buiten Vianen (lijn 46 van Arriva voor de geïnteresseerden), dus van een eventueele lokale tornado heb ik niets gemerkt :+

Ik heb de foto in ieder geval heel stilletjes in Aperture rechtgetrokken en op Flickr vervangen. Niet verder vertellen hoor ;)

En G-Tus, de Nikon D90 gaat maar tot ISO200 terug, daaronder kun je met geintjes wel naar ISO100 maar verlies je weer dynamisch bereik. Ben het er wel mee eens dat het, achteraf, beter was om gewoon op ISO200 te schieten.

EDIT: En hij staat zo te zien nog steeds scheef... Maf ding. Ik ga er verder niet meer aan lopen draaien, want ik heb het ding ofwel scheef naar de ene, ofwel naar de andere kant :(

[ Voor 18% gewijzigd door Xudonax op 16-01-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

Of je Flickr pagina staat ie inmiddels recht, moet je je bericht editen en even je linkje vernieuwen.. Ik had het zelfde idee, maar denk dat morgen wat anders ga proberen. Even kijken of iemand wil meewerken :+

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Jouw nieuwe idee had ik volgens mij ook, maar vond ik minder leuk :) Ben benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:51
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7012/6751692663_c6ab2bb538.jpg
Pluisje by Snuur, on Flickr

Tijdens wandeling met de hond vanmiddag lag de grond op een bepaalde plaats bezaaid met deze grote vlokken. Hoogstwaarschijnlijk van schapen, die nu dus een stukje kaler zijn :-p

Heb er nog wat aan gesleuteld in lightroom, vooral hogere exposure en fill light iets lichter, plus wat meer contrast. Het was al flink aan het schemeren dus het origineel was nog donkerder.

[ Voor 20% gewijzigd door Snuurtje op 30-01-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 21:01
hier een werkende link! van de bovenstaande foto :9
http://www.flickr.com/photos/snuur/6751692663/

[ Voor 16% gewijzigd door gekke-gerrit op 26-01-2012 18:34 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7012/6751692663_c6ab2bb538_z.jpg

(Dus niet mijn inzending, maar die van Snuurtje. Even expliciet vermeld, aangezien ik wellicht nog wel een idee heb dat ik uit wil gaan voeren en in wil gaan zenden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xudonax: Zonder hek was het wellicht nog een stuk kaler geweest.
@Snuurtje: Grappig verzonnen. Denk dat ik die lichte rand aan de bovenkant er af gehaald zou hebben.

Kon deze keer niks origineels verzinnen/vinden. Dus ben ik vanochtend even een gewone kale bomen foto gaan halen. Omdat het licht niet zo mooi was en de scene redelijk tijdloos is, heb ik de foto zwart/wit gemaakt en geprobeerd om er mbv van wat ruis en vignettering een antieke look aan te geven.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7011/6784382909_99ee036697_z.jpg
Kaal by T van der Velden, on Flickr
Pagina: 1