[Foto-opdracht] week 48+49 "Water" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:01

Foto weekopdracht week 48+49 "Water"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 640px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Water

De deadline?
Zondag 11 december 2011 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen prijzen en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
Zie verzameling in dit topic (laatste 2008)
2009
Zie verzameling in dit topic (laatste 2009)
2010
[list][/]
2011
[list][/]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Oeh, lastig onderwerp! Veel mogelijkheden om letterlijk iets met water te gaan doen. Al is het natuurlijk de uitdaging om het vanuit een andere hoek te benaderen dan slechts een snapshot te maken van water.

Ben benieuwd naar de inzendingen (en waar ik zelf mee ga komen).

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mijn bijdrage:

Zeeziek
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7162/6417388267_2e692ed166_z.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Zakkenwasser op 29-11-2011 17:45 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:31

ManiacsHouse

Scheisse!

Hahahaha :D :F
(speciaal je vinger in je keel gedaan voor die foto? :P )

[ Voor 12% gewijzigd door ManiacsHouse op 29-11-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Vind het ook echt een gave foto, niet omdat het zo'n bijzondere/technische goede is maar het complete plaatje: Titel, onderwerp en het extra'tje ;)
Moest ook echt lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:25

the mod man

iets van beeldmaker

Ik heb een idee, en ga rond zonsondergang kijken of het haalbaar is. Nu nog hopen op zo op zon...

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:30
Tranen van geirriteerde ogen zijn ook water ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6059/6429835547_139b41a443_z.jpg
Liquid glass by cvmeel, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:19

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sarlo schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:08:
Tranen van geirriteerde ogen zijn ook water ;)

[afbeelding]
Liquid glass by cvmeel, on Flickr
Leuk bedacht. En je foto is netjes hoor, maar ik heb het gevoel dat hier meer uit te halen was. Je hebt nu de bril en het water gefotografeerd op een tafel en dat is alles, er is geen context. Je had in de achtergrond, in de onscherpte, best kunnen spelen met een setting die het beeld versterkt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:30
Ik had in eerste instantie nog iets van een reflectie willen hebben in het water. Ik ga dus nog even verder spelen en kijken wat er verder uit komt! Bedankt voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Helaas de andere weken moeten laten "schieten" maar deze keer ga ik mee doen, morgen heerlijk dagje vrij dus met een beetje geluk wat mooie plaatjes!

@MrJey, I lol'd maar verder niet echt bijzondere foto :+

@Sarlo, prachtig en originele foto!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
Nomad schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:46:
[...]

Leuk bedacht. En je foto is netjes hoor, maar ik heb het gevoel dat hier meer uit te halen was. Je hebt nu de bril en het water gefotografeerd op een tafel en dat is alles, er is geen context. Je had in de achtergrond, in de onscherpte, best kunnen spelen met een setting die het beeld versterkt.
Een doorgesneden ui bijvoorbeeld...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na regen komt niet altijd zonneschijn. Maar je kan wel prachtige foto's maken.
Onder de leuze, telefooncamera's kunnen ook mooie foto's maken zend ik volgende foto in:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7155/6446025297_c789f360b0_z.jpg
... after the rain! by peetersthomas, on Flickr

@MrJey: Mooie rustige foto, maar vanaf ik het braaksel op de grond zag liggen was ik er door afgeleid. Leuke insteek, maar bij mij leidt het tot afleiding.

@Sarlo: Mooie foto, maar ik mis precies wat. Zoals eerder gezegd zou een context toevoegen de foto een extra meerwaarde gegeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artistieke weergave van water als voedingsstof voor bloemen.
We noemen de foto: druppels :)

Afbeeldingslocatie: http://marjorein.nl/~marjolein/t.net/water/druppels_640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 18:43

Ch3cker

Testlab Teamlead
@tekenpotlood, dit is een crosspost. Het lijkt er dan ook op dat je deze foto al gemaakt had, dit topic toevallig tegen kwam, en hem hier ook maar dumpt. Het is juist de bedoeling dat je na het lezen van de opdracht doelgericht foto's gaat maken met het onderwerp in gedachten. Ook staat in de startpost : Geen archieffoto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch3cker schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:11:
@tekenpotlood, dit is een crosspost. Het lijkt er dan ook op dat je deze foto al gemaakt had, dit topic toevallig tegen kwam, en hem hier ook maar dumpt. Het is juist de bedoeling dat je na het lezen van de opdracht doelgericht foto's gaat maken met het onderwerp in gedachten. Ook staat in de startpost : Geen archieffoto's!
De foto is effectief gemaakt na het lezen van de opdracht, maar aangezien er hier geen feedback kwam heb ik hem ook in het testtopic gepost. Als je de link naar Flickr volgt zal je zien dat de foto op 3 december gemaakt is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 18:43

Ch3cker

Testlab Teamlead
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:24:
[...]

De foto is effectief gemaakt na het lezen van de opdracht, maar aangezien er hier geen feedback kwam heb ik hem ook in het testtopic gepost.
Dan heb ik niks gezegd uiteraard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MrJey: Wat compositie betreft, netjes gedaan. Maar denk dat de foto nog wel wat extra contrast kan gebruiken. De pindasaus viel slecht op de maag zo te zien?

@sarlo: Erg goed verzonnen. Maar het was naar mijn idee beter geweest als je het glas uit het montuur had gehaald. Verder had ik iets meer water gebruikt. Zodat de grootte van het plasje water, overeenkomt met de grootte van het glas.

@tekenpotlood: Het contrast van de vormen en kleuren is wel aardig. Nabewerking en compositie zijn okee.

@Leines: Het idee is wel goed. Maar de reflectie van de bloemen staat er erg krap op. En de ruimte tussen de reflectie en de waterdruppels vind ik niet mooi. Misschien dat een wat hoger standpunt en iets meer afstand beter was geweest.

Ik had eerst thuis een hele droge macro gemaakt van een druppel water aan de kraan. Maar ik vond het toch leuker om met de camera opzoek te gaan naar iets beters. Vanwege het thema deze keer ben ik bij de watervallen in het Sonsbeekpark in Arnhem langsgeweest. Heb meer en ook wel betere foto's gemaakt, maar daar wil ik misschien nog een testcase mee maken. ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7004/6483599791_34cacd0901_z.jpg
Water by T van der Velden, on Flickr : Exif : 1/5s, f/16, ISO100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:15
@tekenpotlood: mooi contrast, de waterdruppels geven een mooie textuur aan het toch al uit de compositie springende blad.
@sarlo: lekker donker, lekker dramatisch, vooral de traan maakt het drama alleen maar groter.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.staticflickr.com/4010/4423307686_b6577458af.jpg
20100310-C4EW5695 by Martijn Valkier, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die foto is van 2010? Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling van deze foto-opdracht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Sorry, niet goed gelezen. Moet ik hem weg halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft mag 'ie blijven staan. Vond het wel belangrijk om even te noemen. ;)

Best nette foto, door het randje ziet het er verzorgd uit. Maar ik zie wel dingen die ik mogelijk anders gedaan zou hebben. Het glas staat iets scheef, of is dat express? Omdat er zo weinig kleur in zit, zou ik de foto omzetten naar zwart/wit. Van het afgesneden water aan de bovenkant zou ik een stukje aan de rand weghalen met photoshop, en de paar plekjes links op het glas zou ik ook wegwerken. Als ik langer kijk vraag ik me af waarom je een muntje gebruikt hebt, een ijsblokje had misschien beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Martijn-V4 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 08:48:
Sorry, niet goed gelezen. Moet ik hem weg halen?
De hele essentie van de opdracht is natuurlijk dat je een nieuwe foto maakt. Misschien kan je na aanleiding van het bovenstaand commentaar je foto overdoen? an zich heb je er niet heel veel voor nodig om hem te over te doen.
Als je daar geen tijd oid voor hebt kan je misschien een link van je oudere foto maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 21:01
@ sarlo erg mooie foto! goed bedacht en uitgewerkt
@ leines Leuk bedacht! alleen heb ik moeite om scherpte te vinden in je foto ? :o
@ sargonaut mooie foto! alleen net wat overbelicht? iets hoger diafragma gebruiken? aan de andere kant het (zon) licht geeft wel weer wat charme in de foto!

mijn foto, ik ben van simpel, ik had nog een nikon logo op mijn kamer liggen en wat water..

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7035/6486495235_f3c9c4db8f_z.jpg
Nikon water by gwpost, on Flickr

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben pas net begonnen en ben dus erg blij met jullie reacties. Ik vond het heel lastig om deze foto op een goede manier neer te zetten(spiegel was niet groot genoeg) en de scherpte goed te krijgen.
Tips om dit beter te doen zijn dus ook zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Milo. schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:01:
[...]

De hele essentie van de opdracht is natuurlijk dat je een nieuwe foto maakt. Misschien kan je na aanleiding van het bovenstaand commentaar je foto overdoen? an zich heb je er niet heel veel voor nodig om hem te over te doen.
Als je daar geen tijd oid voor hebt kan je misschien een link van je oudere foto maken?
Op dit moment heb ik er even geen tijd voor, wat bedoel je met eem link maken van de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:27
@ Gerrit
Niks mis met de foto, maar hij spreekt mij persoonlijk totaal niet aan met het onderwerp water.

Mijn foto:
http://farm8.staticflickr.com/7027/6491737639_3449fe7626.jpg

Het is niet de bedoeling om te crossposten op dit forum, dus graag een andere passende foto plaatsen

[ Voor 25% gewijzigd door Universal Creations op 11-12-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de uitslag en komt er een nieuwe opdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het van de warmte komt. :$ :X

(Maar serieus, zoals in de topicstart te lezen valt, is er geen winnaar.)
en komt er een nieuwe opdracht?
Waarschijnlijk wel, soms duurt het even. ;)
gekke-gerrit schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 14:10:
mijn foto, ik ben van simpel, ik had nog een nikon logo op mijn kamer liggen en wat water..
Het idee lijkt een beetje op dat van Sarlo, maar dan anders uitgevoerd. Wel mooi dat de reflectie van het hele logo terugkomt in het water. De donkere plek rechtsboven leid een beetje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Er is inderdaad geen winnaar... iedereen is een winnaar hehe.
Een nieuwe opdracht komt meestal wel, maar er wordt altijd zeeeer goed over nagedacht vandaar dat het vaak wat langer duurt.

Erg leuke foto's zitten er trouwens weer tussen, zelf mis ik wel de cliché druppeltjes foto's maar misschien is dat dan ook maar beter van niet.. de huidige, speciaal voor de contenst gemaakte, inzendingen zijn allen origineel!

p.s.
Nieuwe opdracht komt eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
MrJey: Leuke foto, vooral met de titel erbij, en het detail op de grond voor het bankje ;-)

Sarlo: Leuk idee maar had opzich nog wel wat meer mee gedaan kunnen worden denk ik. Idd iets van een betere achtergrond o.i.d. misschien.

Sargonaut: Leuk, maar vind dat er wel een stuk mooiere in je serie zaten ;-), had al gereageerd in je testcase.

Gerrit: Opzich wel leuk, maar ik zou het leuker vinden nog als het logo + water helemaal beeldvullend geweest waren.

Hier nog wat van mij, ik weet het de tijd is al geweest, maar had dit gisteren gemaakt. Vond het wel leuk nog ff te laten zien hier.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7158/6522114031_67a1c2014c_z.jpg
IMG_0850 by Alex de Groot, on Flickr

Sluitertijd 4 sec, camera op statief, licht uit, een appel in het water mikken en de flits afvuren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Is het nu de bedoeling om de beste foto van Google te halen die volgens jou bij dit thema past?
Hmm, het zou toch veel leuker zijn als het jou zelf gemaakte foto mocht zijn. :|

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
HardCoreGamer schreef op zondag 18 december 2011 @ 00:13:
Is het nu de bedoeling om de beste foto van Google te halen die volgens jou bij dit thema past?
Hmm, het zou toch veel leuker zijn als het jou zelf gemaakte foto mocht zijn. :|
Waar zie jij een foto staan die niet zelf gemaakt is en van Google is gehaald..? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is hoop ik in de war (als in abuis :P) met de opdracht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

"De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!"

Niet je archief.. Je moet ernaar zoeken...! Waar dan? :P

[ Voor 5% gewijzigd door iApp op 18-12-2011 01:10 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Het regent genoeg laatste tijd, dus het moet geen probleem zijn om water te vinden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HardCoreGamer schreef op zondag 18 december 2011 @ 00:13:
HardCoreGamer schreef op zondag 18 december 2011 @ 01:09:
"De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!"

Niet je archief.. Je moet ernaar zoeken...! Waar dan? :P
Het is een foto-opdracht. ;) De bedoeling is dat je binnen de opgegeven 2 weken een foto maakt die bij het thema past. :) Bijna iedereen heeft wel een verzameling oude foto's in z'n archief, maar die mag je dus niet gebruiken. :P Je zal met de camera op zoek moeten naar een nieuwe, bij het thema passende foto. 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 13:41 ]

Pagina: 1