[Foto-opdracht] week 23+24 "Compact" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:21

Foto weekopdracht week 23+24 "Compact"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 640px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Het thema?
Compact

De deadline?
Zondag 17 Juni 2012 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen prijzen en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
Zie verzameling in dit topic (laatste 2008)
2009
Zie verzameling in dit topic (laatste 2009)
2010
[list][/]
2011
[list][/]
2012
[list][/]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Nog weinig bijdragen tot nu toe. Heb iig een idee dat ik moet uitwerken nog....ben benieuwd of er nog meer mensen hier gaan meedoen aan deze opdracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 22:27
Ik ben zeker van plan om mee te doen. Maar heb nog geen idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:51

the mod man

iets van beeldmaker

Prozac[NL] schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:13:
Nog weinig bijdragen tot nu toe. Heb iig een idee dat ik moet uitwerken nog....ben benieuwd of er nog meer mensen hier gaan meedoen aan deze opdracht!
Ik zie het topic nu voor het eerst terwijl er al 8 dagen voorbij zijn :'(

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Lastig onderwerp/thema. Had in eerste instantie geen idee wat te doen. Dus maar op Flickr gezocht naar 'compact' en 50 pagina's doorgewerkt. Slechts één foto viel me op: een portret van iemand door de spiegel van een make-up doosje. Dat beviel me wel. Alleen moet dat make-up doosje wel passen bij de rest van de foto, iets wat ik dus niet ga gebruiken. Wat me ook opviel is dat er veel foto's van compact discs naar boven kwamen. Dat vond ik wel wat, was ook gelijk Tweaker gerelateerd. Dus een foto van iets door de spiegeling van een compact disc, maar wat is dan een gepast onderwerp? Uiteindelijk bedacht dat wij hier in Nederland best in een 'compact' land wonen, dus besloten een foto van een Nederlandse vlag door de spiegeling van een compact disc te nemen:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7102/7361220374_06dc543443_z.jpg
Compact by GJvdH, on Flickr

Ik heb wel enige twijfels over de gekozen vlag, is toepasselijk op het huidige EK, maar misschien had ik een originele Nederlandse vlag moeten gebruiken. (eigenlijk was ik gewoon te lui om dat te doen :X )

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

@G-Tus: Origineel verzonnen. Beetje vreemd, maar wel met een bepaalde gedachte erachter. Misschien dat ik 'm beter had gevonden icm een russische vlag. ;)

Zelf nog niks verzonnen, moeilijk dit keer. Compact disc, compact camera, compact, ... . Verder kom ik zo uit m'n hoofd even niet. :D Nog een paar dagen te gaan. ..... -Heh 8)7, krijg net een idee, maar dat kan ik beter morgen doen, want de voorbereiding zal wel een beetje herrie geven. Hint: Het wordt compact. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Tja het kan natuurlijk niet altijd makkelijk zijn 8)

Leuk idee G-Tus, met name het onderwerp in de weerspiegeling maakt het erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:23
Af en toe volg ik dit topic en heb besloten ook maar eens mee te doen. Ik ben het met een aantal hier eens het is moeilijk om hier wat bij te bedenken maar heb tussen het leren van me tentamens door toch nog wat kunnen bedenken...

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
Ik heb ook maar eens wat gedaan.. ik ben 100% beginneling en weet nog niet zo heel veel van alle instellingen van mijn DSLR maar ik heb mijn best gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakmaster.nl/tnet/compact_th.jpg
Gebruikt spul: Nikon D40 met een Sigma 18-125 1:3.5-5.6 D en een wireless remote
Verlichting werd verzorgt door een oud schemerlampje

Ik weet dat het onderwerp (de compacte usb stick) onscherp is, dit komt doordat ik op de grond moest liggen met een lens die geen AF heeft op deze body en omdat ik mijn bril niet kon vinden :P
Maar verder vind ik hem wel geslaagd..

[ Voor 7% gewijzigd door TweakMaster op 12-06-2012 22:36 ]

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mijn allereerste poging om mee te doen, wil toch meer leren over fotografie en dit lijkt me een goede manier.

Bij compact dacht ik gelijk aan een hele kleine bijbel die mijn ouders ooit hadden, ik heb hun hele zolder afgezocht maar deze niet kunnen vinden. Wel een iets grotere bijbel die ook nog heel compact is (iets van 2000 bladzijden op vloeipapier). Leek me nog behoorlijk compact. Mee wezen spelen met mijn Pentax K20D en een 50mm prime (manual). Dat het een compacte bijbel is, is uit het plaatje niet meer te halen, moet je maar geloven. Licht bewerkt met lightroom.

Afbeeldingslocatie: http://www.heeling.nl/tweakers/compacte_bijbel_640.jpg

G-Tus, origineel idee, iets waar ik nog wel eens moeite mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-06 12:25
Altijd_Lastig schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:28:
Dat het een compacte bijbel is, is uit het plaatje niet meer te halen, moet je maar geloven.
Leuke woordspeling met je onderwerp :)

Aan iedereen waar ik commentaar aan geef: Is goed bedoelt, om je foto te verbeteren, ik zeg niet dat ik het beter kan of dat mijn manier DE manier is, ik probeer tips te geven waar ik aan zou denken of wat mij opvalt, om zo ons allemaal beter te maken :).

@ G-Tus: Ik zou niet weten hoe/of je de foto zou kunnen verbeteren, maar ik had in het begin gewoon het idee dat alles out of focus was. Tot ik je verhaaltje las, toen zag ik de reflectie ineens. Misschien kun je daar het contrast of helderheid wat verhogen om je oog er wat meer heen te trekken, dat gebeurt wat mij betreft wat te weinig.

@Tweakmaster: Niet als vervelend commentaar bedoelt of zo, maar kun je die foto niet nog een keer nemen met dan wel de focus correct? Het is niet alsof het weg loopt of zo, dan was het een goed excuus geweest om de focus te missen. Dit is niet bedoelt om vervelend te zijn hoor, ik bedoel, ik vind het een goed idee en een goede foto, maar ik denk dat je er net iets meer uit kunt halen door de foto nog een keer te nemen met de focus wel correct. Ja, dat kost ff wat meer moeite, maar dan springt je foto er net wat meer uit. Dat maakt het verschil tussen een snapshot en een foto soms precies. Nogmaals, niet bedoelt om af te kraken, maar meer als tip :)

@Altijd_Lastig: Mooie foto, misschien iets te donker wat mij betreft, had het wel mooi gevonden als er iets meer licht op valt. Heb je de bijbel ook nog bewust op die pagina open gelegd, of heb je daar verder niet naar gekeken? Misschien kun je nog meer een verhaal vertellen door een iets grotere DoF (dus meer scherp) te hebben en een tekstgedeelte er bij te kiezen die dan weer op het onderwerp slaat, dan gaat je foto van een 7 naar 9 of een 10 ineens :). Nou snap ik wel dat als je een kind in 2en hakt, het ook compacter wordt, maar dat is nou niet echt gelijk waar ik aan zou denken :), ik zou eerder denken aan een verhaal met iets compacts of zo, bijvoorbeeld een tekstgedeelte waar een mosterdzaadje in voor komt (vrij klein:)). Via google: Mat 17:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Altijd_Lastig: Is die onscherpte natuurlijk, of is dat achteraf in de bewerking toegevoegd? Of is de foto gedraaid in de bewerking? Het oogt namelijk wat vreemd en het scherptevlak lijkt niet loodrecht op de kijkrichting te liggen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Mijn deelname:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7078/7368830398_ed4bd1c6a5_c.jpg
Smaller... by Strange Artifact, on Flickr

@G-Tus, mooie plaat hoor!
@Tweakmaster, ik kan aan de foto niet zien wat het is. En idd scherpte licht niet goed helaas.
@Altijd_Lastig, ja idd dat ben je want ik had ongeveer dat idee ook en bijna uitgewerkt. Ik wilde een printout van compact maken met verschillende omschrijvingen en dat op de foto en kijken welke dof moosite uitpakte, maar goed niet eens mee verder gegaan ;) Wel fijne plaat overigens hoewel de feedback hierboven wel een punt heft!

Tjah thema is de steeds kleiner wordende MP3 speler, zie flickr voor story verder.

[ Voor 9% gewijzigd door Prozac[NL] op 13-06-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:23
Mijn inbreng..

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7223/7183647369_1ebd120b30_z.jpg

@ G-Tus, Leuk idee maar je moet wel goed kijken hoe het nou zit. Ik zou zelf een andere achtergrond gezocht hebben want ik vind hem erg druk.

@ TweakMaster, Jammer dat hij net niet helemaal scherp is. Graag had ik hem wat dichterbij gezien aangezien je nu veel omgeving hebt. De sfeer vindt ik door de gebruikte belichting mooi.

@ Altijd-Lastig, Leuk idee maar vindt hem iets wat te donker en zoals ZaPPZion zegt wat meer scherpte had prettiger geweest.

@ Prozac[NL], Mooie foto, het zwart-wit komt ook goed tot zijn recht. Ik moest wel even je beschrijving op Flickr lezen om te zien wat het was. De ipod herkende ik wel maar de rest is wat vaag. Misschien door het op een andere manier neer te zetten wordt de foto duidelijker. Misschien was aanzetten ook goed genoeg.

Leuke ideeën allemaal.

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:30:
@Altijd_Lastig: Is die onscherpte natuurlijk, of is dat achteraf in de bewerking toegevoegd? Of is de foto gedraaid in de bewerking? Het oogt namelijk wat vreemd en het scherptevlak lijkt niet loodrecht op de kijkrichting te liggen.
Die onscherpte is natuurlijk, het enige wat ik in lightroom heb gedaan is het contrast iets veranderd en een klein beetje gecroped. Verder is de foto ook niet gedraaid (scherptevlak zou dus loodrecht moeten zijn. lijkt inderdaad niet zo, kan dat zijn omdat de camera onder een hoek op het statief stond?). Ik heb verschillende foto's met verschillende diafragma's gemaakt. Van 1.4 to 8, ik denk dat deze met diafragma 2 is. Vond ik zelf het meeste hebben.

@ ZaPPZion. Het is lang geleden dat ik bijbelles heb gehad en ik kon zelf geen passend bijbelvers bedenken. Heb wel gezocht naar bekende verhalen die een beetje in midden voorkomen. Het Salomons oordeel leek mij wel bekend. Inderdaad iets donker uitgevallen, bewust niet lichter gemaakt.

Dank allen voor de feedack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
@allen.. bedankt voor de feedback en ik zal als ik tijd heb weer een nieuwe poging wagen, dit keer neem ik wel een andere lens en gebruik ik mijn statief.. hopelijk krijg ik dan net zo'n belichting..

Mijn commentaar op anderen hun foto moet denk ik even wachten, ik heb er echt te weinig verstand van om goed kritiek te geven..

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-06 12:25
TweakMaster schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:58:
Mijn commentaar op anderen hun foto moet denk ik even wachten, ik heb er echt te weinig verstand van om goed kritiek te geven..
Zo veel verstand heb ik er ook niet van hoor, maar gewoon zeggen wat je opvalt helpt soms al :)

@Altijd_Lastig: cool :) Het was ook meer een vraag of je er over na had gedacht, dat is zo, dus dat is helemaal goed, ik probeer altijd om over alles wat er in mijn foto's zit na te denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het idee wat ik eerder had wou bij gebrek aan een bankschroef niet goed lukken. Ik wilde een kubus van een bierblikje maken, maar met alleen een hamer werd het geen mooie kubus. Maar toen ik vanochtend onderweg was, zag ik deze file en dacht ik gelijk aan de weekopdracht. Lekker compact in de file...hoest kuch

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8019/7373323756_1f52f6fa2f.jpg
Compact by T van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Altijd_Lastig schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:21:
[...]

Die onscherpte is natuurlijk, het enige wat ik in lightroom heb gedaan is het contrast iets veranderd en een klein beetje gecroped. Verder is de foto ook niet gedraaid (scherptevlak zou dus loodrecht moeten zijn. lijkt inderdaad niet zo, kan dat zijn omdat de camera onder een hoek op het statief stond?). Ik heb verschillende foto's met verschillende diafragma's gemaakt. Van 1.4 to 8, ik denk dat deze met diafragma 2 is. Vond ik zelf het meeste hebben.
Ik denk dat dat 'm dan zal zijn ja, in combinatie met het feit dat de pagina's natuurlijk een sterke kromming vertonen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:07

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Afgezien van de bijbel kun je hier wel echt zien dat het tweakers is :+

@Sargonaut, lolol! xD Ben benieuwd wat je met de bankschroef van plan was!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ventieldopje: Nadat je met een hamer het blikje grofweg tot een kubus gehamerd heb, zou je met een bankschroef het blikje voorzichtig in de uiteindelijke kubusvorm kunnen persen. Nu moest ik er zo lang en hard op slaan dat het niet meer herkenbaar was als bierblikje, het lipje was losgekomen en de verf eraf. En met een bankschroef was het ook makkelijker geweest om het blikje vast te houden, ipv met een waterpomptang. ;)

@hood: Eerst begreep ik niet helemaal waarom je het geheugenkaartje tussen een boek geklemd had, maar misschien is de gedachte er achter dat er op het kaartje een halve bibliotheek kan staan? (bij wijze van spreken)

@Prozac[NL]: Nette foto, op het grote formaat viel mijn aandacht gelijk op het ene haartje onder de Ipod-shuffle.

@Altijd_Lastig: Om het compacte te benadrukken en eventueel een stukje tekst uit te lichten had je een vergrootglas kunnen gebruiken. Maar op zich zag ik aan de foto al dat het om een compacte bijbel moest gaan.

@TweakMaster: Ik begrijp de pen(?) niet helemaal, en zoals ZaPPZion al noemde zou je de foto toch best een keer opnieuw kunnen doen, maar dan met de focus gewoon goed. Bril kwijt vind ik geen excuus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
@G-Tus: Leuk idee! Ik had gekeken of de foto met een andere lens genomen had kunnen worden, of met een iets andere achtergrond. De bokeh is nu een beetje onrustig.

@TweakMaster: Zoals al gezegd niet helemaal scherp. Had je ook nagedacht over de kleur licht van het schemerlampje? Nu is de foto erg gelig, wilde je dat ook bereiken?

@Altijd_Lastig: Mooie plaat! Ook leuk dat je het linker hoekje net buiten beeld hebt laten vallen, dit maakt de foto net iets speelser. Zoals al is gezegd zou het top zijn als de tekst op het onderwerp aansloot. Ook zou je een achtergrond kunnen kiezen waardoor duidelijk werd hoe klein de bijbel is, nu is het lastig te zien wat dit met 'compact' te maken heeft.

@Prozac[NL]: Goed bedacht. Duidelijk verhaal dat er wordt verteld, elektronica wordt steeds compacter. De tip van hood vind ik trouwens wel erg leuk; de mp3 spelers aanzetten. Ik denk dat het echt wat toevoegt aan de foto als op de display van de voorste mp3 speler iets te zien valt.
(Begrijp me niet verkeerd, ik vind het de mooiste inzending!)

@hood: Ook een duidelijk verhaal; het compacter worden van data. Lekker kleurrijke foto!

@Sargonaut: Zonde dat juist die voorste vrachtwagen 5 meter afstand houdt tot zijn voorganger, hierdoor lijkt het wat minder compact. Door de vrachtwagens zijn ook de auto's op de linkerrijstrook niet zichtbaar. Als je de foto van een viaduct had geschoten was het daardoor denk ik beter zichtbaar hoe op elkaar iedereen stond.

Mijn inzending:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7218/7189535147_57cf873dd6_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
Mijn vorige foto was dus van een USB stick die IN de bovenkant van de pen gaat..

Mijn 2e oefening:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakmaster.nl/tnet/compact2_th.jpg
Klik op de foto voor de non-cropped versie..

Zelfde body maar dan met een cheapass Tamron 70-300 1:4-5.6 Tele-Macro

Onderwerp is de gecorrodeerde binnenkant van een waterblock.. De pinnetjes zijn toch wel redelijk compact dacht ik zo :)

@Stevie. Bij de vorige is de kleur zo omdat vrijwel alles er omheen hout is en de schemerlamp heeft een geel met rode glazen kap.. dus het was wel enigzins met opzet..

[ Voor 15% gewijzigd door TweakMaster op 15-06-2012 18:54 ]

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Als je de TS even (goed) had gelezen.
1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Fingerfood (Met veeeeeel ruis, maar dat vond ik wel leuk :-))
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5196/7378551010_2b87f1eb35_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 17:58
Het meisje in de lucht maakt zich compact om snel te kunnen draaien.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8149/7389104766_bd1eb5e05d_c.jpg
Tempo-element by Arnold Metselaar, on Flickr
Commentaar op de andere foto's komt later.
edit:
Ik heb de ruisonderdrukking verbeterd en de witbalans veranderd.

[ Voor 10% gewijzigd door arnold_m op 22-07-2012 12:37 ]

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
Om ook maar eens "commentaar" te geven:

@ Arnold_m: Ik vind dat er erg veel ruis in je foto zit en dat het gezicht van het vliegende meisje teveel out of focus is. Ik neem aan dat de hal waarin je stond niet ideaal verlicht was dus bovenstaande punten wijdt ik daaraan :)

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

Zeror

Ik Henk 'm!

Ook maar eens een poging tot een compacte foto gedaan. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mrWXf2RYKMbv9eP8jLJXHon1/full.jpg
klik voor groot

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 17:58
TweakMaster heeft gelijk met zijn commentaar op mijn foto, ik wijt het ook aan de verlichting die inderdaad niet ideaal was.

Over de andere foto's:
@G-Tus: Een compact disc kan ik nog linken aan het thema, bij de weerspiegelde vlag denk ik niet direct aan de compactheid van het land. De combinatie van groen en glimmend doet me aan kerstboom denken.
@TweakMaster (usb-stick): De usb-stick staat er inderdaad onscherp op en bij gebrek aan contrast springt het er ook niet uit als onderwerp. Tips: Verschillende dingen uitproberen, kritisch naar je eigen werk kijken en als er iets is waarvan je denkt dat het beter kan, gewoon overdoen als je die mogelijkheid hebt. Vraag je ook af of een foto duidelijk is voor je publiek; ik zag het verband tussen de pen en de usb-stick eigenlijk pas na het lezen van je volgende post.
@Altijd_Lastig:
Dat het een compacte bijbel is, is uit het plaatje niet meer te halen, moet je maar geloven.
Frappant dat juist bij een foto van de bijbel een beroep wordt gedaan op het geloof, maar dat was ZaPPZion ook al opgevallen. Verder wel een aardige foto.
@Prozac[NL]: Goed idee om de compactheid van de iPod shuffle te benadrukken met grotere voorgangers. Compositie en focus zijn wel goed, misschien was het beter geweest om oordopjes toe te voegen om duidelijk te maken wat het voor apparaten zijn.
@hood: Mooi contrast tussen het compacte SDHC-kaartje en de dikke boeken. Wel bonuspunten laten liggen door geen CompactFlash-kaartje te gebruiken.
@Sargonaut: Ik denk zelf bij files niet direct aan compact en eigenlijk houd ik ook niet zo van files...
@Stevie-P: Het onscherpe deel van de hand is nogal storend. Als je meer in zou zoomen of een deel zou bijsnijden, zou het kompasje beter herkenbaar worden en zou door de vingers nog steeds zichtbaar zijn hoe klein het is.

@TweakMaster (pinnetjes):
Milo. schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:00:
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
Zonder de uitleg zou ik niet weten wat er op de foto staat. De pinnetjes zijn ongetwijfeld klein, maar dat is niet hetzelfde als compact.
Koenen woordenboek Nederlands: compact bn, bw dicht, vast, ineengedrongen en daardoor in zijn soort beperkt van omvang: [i]een ~e massa
@d-illusion: De ruis voegt voor mij weinig toe, en een miniatuur is niet altijd compact.
@Zeror:
Milo. schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:00:
De deadline?
Zondag 17 Juni 2012 - 23:59:59
Het voorste blikje is inderdaad compact gemaakt en het blikje op de achtergrond geeft aan wat de normale maat is. Een goede uitwerking van het thema, die ik door de kleuren en de bokeh ook los van de opdracht testcasewaardig vind.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 22:41

sHELL

VR "connoisseur"

@hood: Leuke kleur afwisseling

En waarom niet, ik doe ook maar en poging ook al is het way over deadline.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-5sqXP33V7UY/T-N6SvSgDbI/AAAAAAAAMZI/vWYjdo8R2OM/s640/IMG_2336.png

Met dank aan Zeror voor wat inspiraite :+

[ Voor 9% gewijzigd door sHELL op 21-06-2012 21:54 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

Zeror

Ik Henk 'm!

arnold_m schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:54:
@Zeror:

[...]

Het voorste blikje is inderdaad compact gemaakt en het blikje op de achtergrond geeft aan wat de normale maat is. Een goede uitwerking van het thema, die ik door de kleuren en de bokeh ook los van de opdracht testcasewaardig vind.
Ah, had niet op deadline gelet. Vond het ondanks dat wel een leuk onderwerp om weer eens een keer mijn camera voor te pakken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
Er is een nieuwe opdracht

HIER

Pagina: 1