[Foto-opdracht] week 29+30+31 "Testcase Vakantiesfeer" Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 19:01

Foto weekopdracht Special week 29+30+31 "Testcase Vakantiesfeer"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Naast de normale weekopdrachten is er deze keer wederom gekozen voor een zogenaamde testcase opdracht in navolging van het eerste concept. Dit wil zeggen dat elke deelnemer een aparte testcase aanmaakt van maximaal vijf foto’s en een link hiernaar in dit topic post.
Omdat het deze keer om een testcase gaat wordt er voor dit thema drie weken uitgetrokken. Dus iedereen zou genoeg tijd moeten hebben om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.

Het onderwerp van dit thema is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los!

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van deze opdracht is om tijdens de drie weken een mooie en waardige testcase van vijf foto’s aan te maken welke betrekking hebben op het thema.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto’s binnen het thema moet passen, moet ze ook testcasewaardig zijn.
  • Maak je eigen testcase aan in F&VM met de titel: [Testcase] Foto-opdracht "Vakantiesfeer" door -username-
  • Post een linkje naar jouw topic in dit Foto-opdracht topic
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto in de testcase die je post moet echt af zijn.
  • Max 640px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • 1 testcase per persoon. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen die vijf waar je erg trots op bent.
  • Reageer op andere testcases van andere deelnemers, direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten :)

Het thema?
Testcase Vakantiesfeer

De deadline?
Zondag 5 augustus 2011 - 23:59:59

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen prijzen en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto’s en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
Zie verzameling in dit topic (laatste 2006)
2007
Zie verzameling in dit topic (laatste 2007)
2008
Zie verzameling in dit topic (laatste 2008)
2009
Zie verzameling in dit topic (laatste 2009)
2010
Zie verzameling in dit topic (laatste 2010)
2011
[list][/]
2012
[list][/]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
De normale foto-opdrachten lopen zo'n storm dat je de vereisten maar wat moeilijker hebt gemaakt? :P

Is het niet een idee om iets van een prijs in het leven te roepen voor dit soort topics? Bijvoorbeeld dat de winnaar van de foto-opdracht een T.net abonnement voor een jaar krijgt ofzo. Dat heeft een waarde van €15 maar kost T.net een stuk minder en dat maakt de verbondenheid met topics/forumdelen zoals deze toch wel een stuk groter denk ik.

En ik snap dat zoiets besproken moet worden, etc, ik gooi alleen maar wat ideetjes op in de hoop dat er eentje blijft plakken :P Ik vind foto-opdrachten een heel leuk idee, maar er is zo weinig animo voor dat ik het in de huidige vorm niet echt levensvatbaar vind...

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 16-07-2012 19:19 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 19:01
Ze worden inderdaad wegens overweldigend succes verlengd.

Ach de ene keer is het wat drukker dan de andere keer. Een prijs klinkt leuk maar ik acht de kans klein dat er aan mee wordt gewerkt. Verder doe je het ook niet voor t.net, een modje of mij maar juist voor jezelf lijkt mij. Zelf de uitdaging aangaan om creatief c.q. creatiever te denken over je foto's en deze hersenspinsels uit te voeren. In mijn ogen heeft dat geen beloning nodig, is natuurlijk wel leuk maar ach.

In ieder geval bedankt voor het meeleven en het mee tot leven wekken van deze opdrachten reeks! (wordt wel serieus gewaardeerd)

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmh, vakantiesfeer op zo'n regenachtige dag als vandaag. Wat zal ik daar is van gaan maken. Ach, het zal binnenkort toch wel weer wat mooier worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Je moet zorgen dat meedoen cq winnen "beloond wordt" en das vrij makkelijk op de interwebs, mensen worden al geil van kudo's en likes. Dus maak een mooi tellertje met daarin per persoon aantal deelnames, en aantal winsten etc. Mooi ereplaatsje ergens, het recht om een medaille te mogen dragen op je avatar, ik noem maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk onderwerp. Best moeilijk, want ik ga nooit op vakantie. ;) Beetje lastig om dan in de vakantiesfeer/stemming te komen. Vakantie is voor mij iets uit de verhalen en foto's van andere mensen of documentaires op televisie. :P Weet nog even niet hoe ik een hele testcase vakantiesfeer moet maken, maar nog tot 5 augustus de tijd, dus het gaat me vast wel lukken om iets te verzinnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:35:
Mmmh, vakantiesfeer op zo'n regenachtige dag als vandaag. Wat zal ik daar is van gaan maken. Ach, het zal binnenkort toch wel weer wat mooier worden.
Met een hele vrolijke/zonnige paraplu in de regen gaan staan?

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
Leuk natuurlijk, het onderwerp fakantiesfeer in deze periode. Ik vind alleen wel de tijd een beetje kort tot en met 5 augustus. Waarom dan niet het hele vakantie seizoen pakken? (bijvoorbeeld tot 30 augustus?). Het is natuurlijk leuk om zo'n testcase te maken als je op vakantie bent, en kan me voorstellen dat er een hoop mensen in de loop van augustus pas op vakantie gaan of terug komen. Daarna moet je nog het e.e.a. nabewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat dit de eerste opdracht wordt die ik oversla. Het lukt me niet om iets te verzinnen, ik wacht op de volgende. Het is best een leuk onderwerp, maar steeds de gedachte dat ik niet op vakantie kan, maakt het toch wat minder. Kan het ook niet opbrengen om voor de opdracht te gaan doen alsof ik op vakantie ga ofzo. 1 foto zou misschien nog wel lukken (een foto van een stapel reisgidsen oid. :+ ), maar een hele testcase zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Tjah, ik ga hem ook overslaan...dacht wel iets te hebben maar is niet goed genoeg(volgens mezelf), teveel kiekjeswerk deze vakantie.
Op naar een volgende opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik had wel een ideetje, ben deze vorige week gaan uitwerken tijdens een trip naar Engeland. Ik ben er echter allerminst tevreden over. Had bedacht om de koffer te volgen, door tijdgebrek, te donkere plekken is het niet geworden wat ik in gedachten had. Ik plaats het hier wel, het is immers een testcase en ik wil er van leren.

1. De koffer die gaat reizen
Afbeeldingslocatie: http://www.heeling.nl/tweakers/vakantie/thumb-1.jpg

2. Eerst met de tram
Afbeeldingslocatie: http://www.heeling.nl/tweakers/vakantie/thumb-2.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.heeling.nl/tweakers/vakantie/thumb-3.jpg

4. Dan de trein
Afbeeldingslocatie: http://www.heeling.nl/tweakers/vakantie/thumb-4.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.heeling.nl/tweakers/vakantie/thumb-5.jpg

6. En dan vliegen
Afbeeldingslocatie: http://www.heeling.nl/tweakers/vakantie/thumb-6.jpg

7. Ik heb niet goed opgelet, dit is dus niet mijn koffer :-(, Wel bijna gelijk, doe dus maar alsof
Afbeeldingslocatie: http://www.heeling.nl/tweakers/vakantie/thumb-7.jpg

8.Aangekomen op gatwick.
Afbeeldingslocatie: http://www.heeling.nl/tweakers/vakantie/thumb-8.jpg

Hierna nog een paar foto's onderweg naar Kent, maar die zijn of bewogen of meer van hetzelfde.
Zelf al wel geleerd dat meer tijd nemen noodzakelijk is en dat ik me er overheen moet zetten dat foto's maken van een koffer in de publieke ruimte er voor mijn gevoel belachelijk uitziet.

Foto's genomen met Pentax K20D en een 50mm manual, 18-135 en 55-300.
Edit: ook meer dan de gevraagde 5 foto's trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappige serie. Leuk verzonnen. Denk wel dat je misschien meer met de composities had kunnen doen, je gaf zelf al aan niet veel tijd te hebben, maar goed. Nu staat de koffer op de meeste foto's gewoon ergens, hoewel er toch wel enigszins over nagedacht lijkt te zijn. Maar ik bedoel eigenlijk meer de koffer wat speelser neer te zetten, ipv gewoon rechtop. Ook zou je de koffer wat meer persoonlijkheid kunnen geven door bijvoorbeeld bij de tram je OV kaart tussen de rits te steken, of je paspoort op het vliegveld. Of voor de foto steeds tijdelijk een paar ogen erop plakken, desnoods gewoon van papier. Bij de eerste keer over de foto's heen kijken, zonder eerst te lezen, kreeg ik al gelijk de indruk dat het ging om een 'koffer die op reis gaat', dus wat dat betreft is de opzet wel geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Leuke serie inderdaad Altijd lastig. Nummer 2 heeft wat blur nodig (top - onder gradient aan blur misschien, minus de koffer natuurlijk).

3 en 4 vind ik mooi en leuk gedaan, 5 wordt wat overbodig, Bij 6 had je even vanaf heel laag moeten fotograferen, alsof je over de schouder van koffer mee kijkt naar de schermen, dan moet je natuurlijk ook de achterkant fotograferen. Jammer dat 7 niet gelukt is. Photoshop die dan even ofzo ;)

8 Was leuker dichter bij de band, met wat benen van anderen erop ofzo. Zeg maar wat meer doen alsof koffer echt iemand is, dus op ooghoogte werken. Dan staan er geen hele personen op en dat maakt het geheel wat sterker, het transformeert objecten naar "individueën" wat op de foto's zonder mensen goed gelukt is.

Enneh, trek de witbalans even goed op 8... Die 3 sec die dat kost zorgt er wel voor dat serie bij elkaar gaat passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Erg leuk bedacht de koffer serie. Over de uitvoering is al een en ander gezegt ook door jezelf. Maar neemt niet weg dat je met en origineel idee bent gekomen, mij niet gelukt!
Pagina: 1