Flight Simulator - deel 81 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 75.009 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Topicstarter
Flight Simulator - deel 81
Voorgaande delen: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80

FORUM REGELS:
  • Max. 10 pics van 800x600 Resize ze zelf en niet met behulp van de img tag.
  • Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan, houd het een beetje verdeeld.
  • Houd het topic op niveau. Dus niet continue enkel "wow, mooie pics!".
  • Geen offtopic gebabel, geflame, geruzie, gescheld etc.
  • Zie je iets wat niet kan? Gebruik dan de
    Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif -knop
Nieuwigheden:
PMDG Boeing 747-400 Freighter en MD-11
B747-400 voor FSX
MD11 voor FSX
B747-400F Voor FS04
PMDG Website
PMDG Forum

Feelthere Boeing 777
PSS liet een slechte indruk achter met zijn 777. Allicht doet Feelthere het beter!
Feelthere Website

NL2000 v3
Screenshots
NL2000 Website
NL2000 Forum

Suggesties voor je post
  • Vermeld wat je op de plaat hebt gezet, van waar naar waar je vliegt en met welke kist en met welke scenery.
  • Bij een vraag: Is je vraag duidelijk? Is het wel echt een vraag?
  • Liever geen post met alleen 'wil je even op msn komen' of ' _/-o_ @ pics'
    of _/-o_ @ startpost
Frequently Asked Questions
:? Microsoft website

Officiële Microsoft Flight Simulator site

:? Waar kan ik gratis add-ons downloaden?

:? Waar vind ik payware?

:? Sites over cockpitbouw

SIMKITS
737cockpit (nederlandse producent van 737 lightpanels)
Flightdeck Solutions
dakenskys
Flight Illusion (sim instruments)
Sea Gull (sim instruments)
Cockpit Simulations
Project Magenta (software)
IOcards (open source I/O hardware)
Extended Programmable Input Controller (EPIC)

:? Antwoorden op vragen die hier (te) vaak gesteld worden

Hoe kan ik de graphics en snelheid van FS zo optimaal mogelijk krijgen?
Waar kan ik gratis files uploaden? Chello/@home/casema/(vul hier je provider in) sucks.
Met welk progje maken jullie screenshots? ( deze, of deze)
Basisprincipes van hoe een vliegtuig werkt
Informatie over vliegen met een propeller-aangedreven vliegtuig
Wat is VOR? NDB? ILS? Hoe navigeer ik met FS?
Hoe bestuur ik een helikopter? Ik kan eigenlijk alleen achteruit vliegen.
Hoe krijg ik de Polderbaan in FS2004?
Hoe krijg ik de nieuwe baannummers, realistische active runways voor AI Traffic en AI aan de goede gate?
Welke verlichting moet ik op welk moment aan hebben van mijn kist?
Hoe werkt zo'n Boeing FMC?

:? Waarom heb ik geen wagentjes, intelligente gates e.d op het vliegveld!?

Al die extra dingen die je op een airport ziet zoals bagagekarren, fuel/cateringtrucks, zitten in de scenery van dat airport ingebouwd. En hoofdzakelijk in payware-scenery (EDDW=Bremen Airport is enige freeware die het ook heeft volgens mij). Je kan ze meestal activeren door een bepaalde com frequentie in te voeren, welke com frequentie kun je meestal in de readme van de betreffende scenery vinden.

:? Vliegroutes

RouteFinder Aanrader!
FSBuild Payware
Flight plan valideren met CFMU IFPUV van Eurocontrol
Time/Distance Calculator

:? On-line vliegen

Meer informatie over hoe on-line vliegen met VATSIM en IVAO in zijn werk gaat vind je ook daar en op de site van de DutchVACC.

:? AI vliegtuigen

TheFrankO AI-Traffic On request zie hier
Project AI
AI-Aardvark
FSPainter
Dubbele flight plans verwijderen
Laat de AI hun vertrek- en aankomstbestemmingen zien

:? Andere handige links

The Dutch Flight Simulator Site
simFlight.nl - Onderdeel van het grote simFlight.com; nieuws, reviews en een forum
Navdata.at - Airac-cycles en SIDs/STAR's voor zo ongeveer alle FMC's
Fokker 70/100 FS Movie

:?Known issues/bugs met FS9

• De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS9)
    De verkeerd geplaatste toren op Schiphol verwijderen (FS2004)
    Amsterdam Schiphol Airport (EHAM) is erg gedetaileerd nagemaakt, maar er zit een fout in. Er staat een misplaatste toren op Schiphol. Hieronder de stappen hoe je het kan verwijderen:

1. Ga naar de FS9 map (C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9)
    2. Open Scenery.cfg met kladblok
    3. Scroll naar Addon Scenery en voeg deze regel daaraan toe:
    Exclude=N52 18.62, E4 45.88, N52 18.61, E4 45.90,objects
    4. Save Scenery.cfg en start FS2004
  • Coördinaten Schiphol Tower
    N52:18.4347 E004:45.7462
    Hoogte: +300FT
:?Handige kleine updates van Avsim voor FS9

• Replacement Moon Click!
    Photoreal Moon Texture This Texture is moon Texture of the enhancing size in which photographic is used. The moon of 512pixel or 256pixel floats on the sky and a fantastic flight is produced. Texture making by Izuru yokomi. Photo by Seiichi yoneyama.
  • Resized Autogen Textures Click!
    Resized textures for all Autogen buildings and trees in FS2004. Smaller texture sizes greatly improve framerate (FPS).
  • Resized Runway and Taxi Textures Click!
    Resized default textures for Runways and Taxis in FS2004. Texture format is cut in half, from 256X256 to 128X128, thus reducing the overall filesize from 3.5MB to 1.25MB. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Contrail Upgrade Click!
    Very realistic jet contrail upgrade. For more impressive 747 fly-by's (Active Camera) as well as other jet and AI contrails.
  • Vapour Trails - The Full Package Click!
    Codes that add vapour trails to a variety of popular add-on aircraft for FS2002. *NEW FEATURE* Vapour Trails automatically appear between 150 and 175kts - right after take-off and during approach! **FIXED** the missing Gauge problem and added the Simubuild A340 series code!!
  • Resized 3d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud texture (cumulus01.bmp) for 3D clouds in FS2004. Texture was resized from 512X512 to 128X128, cutting filesize from 1,33MB to 22KB (DXT3). Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail. The difference in visual detail in my opinion is minimal. IN THIS VERSION: texture was edited so that clouds would appear white instead of gray. Screenshots show 3D clouds set to maximum OVERCAST!!! Optional 888-8 type extended bitmap included (86KB). IMPORTANT: To avoid errors, turn the "Render to texture" box to ON in "Display Settings". Smaller texture sizes improve framerate (FPS).
  • Resized 2d Cloud Textures Click!
    Resized default cloud textures for 2D clouds in FS2004. Cloud textures format was cut in half, thus reducing the overall filesize from 40MB to 2.5MB. Textures in 512X512 format resized to 256X256. Textures in 256X256 format resized to 128X128. Resized texture does NOT make clouds look smaller in size. Display settings used while taking screenshot: Sight distance: 150Mi/240Km. Cloud draw distance: 80Mi/128Km. 3D cloud percentage: 50%. Optional 3D cloud texture "cumulus01.bmp" included. Smaller texture sizes improve framerate (FPS). To avoid errors, please make sure that "Render to texture" check box is turned ON in "Display Settings"
  • Resized Tree Textures Click!
    Resized default tree textures for Autogen trees in FS2004. Texture was resized from 1024X1024 format to 128X128, cutting filesize from 683KB to 22KB. This file is recommended for those who prefer speed (FPS) over visual detail, as 128X128 format reduces much detail (see screenshot), and makes textures fuzzy and blurry. In my previous release (ResAutogenTex.Zip), tree textures are in 256X256 format, so in this release the format is one step lower. Smaller texture sizes improve framerate (FPS).

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/pc/flightsimulatorx/Banner_flightsimulatorx.jpg

Microsoft's Flight Simulator "X"

"Fly The World"

Microsoft's Flight Simulator-X, alias FS X / FS 10 / FS 2006 is de opvolger van de wereldberoemde Flight Simulator 2004. Microsoft's Flight Simulator bestaat al meer dan 25 jaar _/-\o_ , en is daarmee DE oudste PC-spellen generatie. De revolutie begon met Flight Simulator 98, welke 's werelds best verkochte simulatie was in 1998 en daarna. Met Flight Stimulator 2000, 2002 en 2004 is de trend voortgezet. Flight Simulator belooft een spetter te worden, met onder andere: meer dan 24.000 vliegvelden over de gehele wereld.

Features:

• Meer dan 90 vliegtuigen, waaronder
AirCreation 582SL Ultralight
Bell 206
Maule M7-260C Orion
Boeing 747-400
Bombardier CRJ-700
Cessna 172
DeHavilland DHC-2 Beaver
Grumman G-21A Goose
Xtra 300S
• Meer dan 24,000 vliegvelden overal in de wereld.
• Ondersteuning voor DirectX 10 in combinatie met Windows Vista.
• SLI-Ondersteuning

Screenshots:

http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/fsx_thumbs.html

Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx027_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx021_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx030_jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/FSX/tn_avsim_wingview01_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/FSX/tn_avsim_glacier01_jpg.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/0106/FSX/tn_fsx011_jpg.jpg

In de video is één van de missies te zien, waarna je de oogstrelende graphics te zien krijgt. De trailer is vrijgegeven op de E3 in LA. Wat anders dan normaal is, is dat bij de presentatie gebruik is gemaakt van de Xbox360 controller i.p.v. de Sidewinder Joystick. Microsoft wil hiermee dus zeggen: Probeer ook eens onze Xbox360 Controller voor Windows XP.

Official Info:

• Title: Flight Simulator X
• Publisher: Microsoft Game Studios
• Developer: ACES Studio
• Format: 2 DVD for the Microsoft® Windows® XP and Windows Vista™ operating systems
• ESRB Rating: “E” for Everyone
• Availability: Holiday 2006
• Price: N/A

Immersive world.
Flight Simulator X offers players a rich and innovative gaming experience with new technological advancements, incredible graphics and added realism, including weather, time of day, and seasons. Pilots can watch moving cars and detailed buildings in cities below, traffic on highways, indigenous houses, farmland and livestock, and wildlife in their natural habitats.

Mission-based gameplay.
With the addition of new mission-based gameplay, players will have a specific purpose as their world comes alive for the first time with automobile traffic, moving boats, ships, and animal life. With more than 50 new missions to choose from, aviators can build their skill levels and engage in even more stimulating gameplay than before. Players can choose to compete in the Red Bull air race or bring relief materiel to the Congo, keeping track of their progress on each mission.

New aircraft.
Flight Simulator X will provide pilots with the ability to fly the aircraft of their dreams, from the DeHavilland DHC-2 Beaver floatplane and Grumman G-21A Goose to the AirCreation 582SL Ultralight and Maule M7-260C Orion with wheels and skis. Players will be amazed at the details, such as shaded rivets, reflective paint, and glint from glass and chrome, as they view the world from 100 to 1 million feet.

Connected world.
Through increased online gameplay capabilities, Flight Simulator X offers players a connected world where they can choose whom they want to be, from an air-traffic controller, pilot, or co-pilot as they interact with other aviators from around the globe by chatting in real time via headset and keyboard.

Interactive airports.
More than 24,000 airports feature artificial intelligence-controlled jetways, fuel trucks, and moving baggage carts, allowing players to explore their hometown or venture to a favorite far-off city.

• Er komen 2 versies FS-X: de Standard Edition, en de Deluxe Edition.

Verschillen: De "Deluxe" variant zal 24 vliegtuigen hebben. De meeste Historische vliegtuigen uit FS9 zullen in deze versie eruit liggen. Ook kun je bij de Deluxe variant SDK tools gebruiken, die gelijktijdig word uitgegeven als FS-X.

SPEELBARE DEMO In deze Demo kun je 3 vliegtuigen besturen rond Sint Maarten. Er zijn 2 Vliegvelden in het demo. -642- MB Groot.

• Screensaver Downloaden: KLIK

• Nieuwe Camera systeem. En voor het eerst ook Missies.

• Nieuwe Multiplayer functies, zoals Dual-Pilot: via VOIP kan een vriend, of hij nu naast je zit of aan de andere kant van de wereld als Piloot/Co-Piloot fungeren.

Additional Downloads & Info:

FSX Service Pack 1

FSX Acceleration is verkrijgbaar sinds eind oktober en bevat drie nieuwe toestellen (F/A-18A Hornet, P-51D Mustang en de AgustaWestland EH101), nieuwe missies, nieuwe scenery en DirectX10-ondersteuning, dat voor Kerstmis 2007 gratis downloadbaar zal zijn onder de naam SP2-DX10.

Opmerkingen:
-FSX Acceleration bevat reeds SP1
-SP2-DX10 (zonder nieuwe toestellen en missies) vereist SP1

Technische informatie over FSX Acceleration en SP2-DX10

Optimale settings voor FSX:
-AF: toepassingsgestuurd in driver, anisotropic filtering selecteren in FSX
-AA: toepassingsinstellingen verbeteren in driver (Forceware), anti-aliasing aanvinken in FSX
-Scenery objects en Traffic vereisen veel CPU-power, als je deze verlaagt stijgt je framerate aanzienlijk, in het linkerdeel van het scenery tabblad kan je het meeste gewoon op max zetten.
-Bloom uitvinken (DX9): Scheelt veel performance en het enige visuele verschil is een halo rond de zon en lijntjes rond reflecties en lichtjes, wat het voor velen niet echt waard is.
-Als je een error krijgt dat je te weinig geheugen hebt, dan kan je deze patch installeren voor Vista32 en deze voor Vista64 (niet nodig met SP1+).
-Meer uitleg over grafische instellingen vind je hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 22-03-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Ok, nieuwe start en gelijk een scenery vraag :P

Er bestaat een vrij mooie (freeware) scenery van LFMN (Nice). Weet iemand toevallig welke ik bedoel en waar ik deze kan downloaden? :) Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 22:34

Fab1Man

Live life to the fullest

Anoniem: 110497 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:20:

Er bestaat een vrij mooie (freeware) scenery van LFMN (Nice). Weet iemand toevallig welke ik bedoel en waar ik deze kan downloaden? :) Bedankt alvast!
Ik denk dat google je vriend is, of is die nergens te vinden daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 19:18

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hey Cyberblizzard, ik weet dat het aanpassen van de TS heel veel werk is, maar misschien kun je sowieso zinnen als "De derde versie van NL2000 komt naar verwachting halverwege 2006 uit" en
"De nieuwe versie van MS Flight Simulator staat vooralsnog gepland voor eind 2006." even aanpassen. Dat komt wel heel amateuristisch over namelijk. :+

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:50
Anoniem: 110497 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:20:

Tweakers.net GOT FlightSimulator Topic Start is ook een goede vriend:
1) Deze pagina naar boven scrollen
2) klik op 'FS2004 freeware scenery list'
3) klik op France
4) klik en spons Nice Scenery (is idd mooie versie)
:)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 16:57
Draaien de meeste hier nog FS9/2004(zelfde toch?)?
Ik zie namelijk vliegtuigen etc allemaal voor FS2004, maar nog amper wat voor FSX.

En is dat dan ook jullie reden dat jullie bij FS2004 blijven? Of is FSX te zwaar oid?

En werken de DS2004 dingen(airplanes, scenery etc.) ook in FSX?

[ Voor 13% gewijzigd door Perzikvrucht op 25-05-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hmmz, nu al een nieuw topic? :o

Ik gebruik persoonlijk nog FS9 (eigenlijk nog nieteens geinstalleerd na installatie vista) maar wil FSX wel gebruiken zodra er fatsoenlijke vliegtuigen voor zijn (lees: Airliner XP A320). Space Shuttle is wel retecool in FSX.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bolk schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:10:
Space Shuttle is wel retecool in FSX.
Waar haal je die Space Shuttle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mekkieboek schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 19:40:
[...]

Tweakers.net GOT FlightSimulator Topic Start is ook een goede vriend:
2) klik op 'FS2004 freeware scenery list'
3) klik op France
4) klik en spons Nice Scenery (is idd mooie versie)
Hmm ik was er duidelijk niet helemaal bij met m'n gedachten toen ik de TS doorlas.. Bedankt voor de tip ;)

Enne, die Space shuttle haal je bij Captain Sim Cyberblizzard..

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 110497 op 25-05-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:33

aerofreak

Steve Jobs

wordt de TS ook nog geupdate? :o

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 110497 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:33:
Enne, die Space shuttle haal je bij Captain Sim Cyberblizzard..
Thanks.
aerofreak schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:35:
wordt de TS ook nog geupdate? :o
Doe maar suggesties (zie mailadres in TS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

Heb geprobeerd screenshots te maken maar het lukte niet echt, en geresized met paint :P

Landing bij Tenerife-Zuid
Afbeeldingslocatie: http://assimsoft.co.uk/fish/bla/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://assimsoft.co.uk/fish/bla/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://assimsoft.co.uk/fish/bla/3.JPG
Follow me karretje brengt me naar de gate.
Afbeeldingslocatie: http://assimsoft.co.uk/fish/bla/4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://assimsoft.co.uk/fish/bla/5.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Anoniem: 138251 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:52:
Heb geprobeerd screenshots te maken maar het lukte niet echt, en geresized met paint :P

Landing bij Tenerife-Zuid
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Follow me karretje brengt me naar de gate.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik herhaal, tweakers.net GOT FlightSimulator Topic Start is ook een goede vriend:
2) Zoek (dit keer) 'Met welk progje maken jullie screenshots'
3) klik op eerste link (bijvoorbeeld)
4) spons screenshooter 2 (is erg handig)

Misschien moeten we toevoegen aan de Topic Start dat er allerlei handige FS tips in de Topic Start staan. ;)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
http://www.youtube.com/watch?v=tRxGp-JNCuY
Ziet het er zo al uit in directX 9? Dan ben ik echt benieuwd wat directX 10 brengt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:52
Sebastiaan_2005 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 10:03:
http://www.youtube.com/watch?v=tRxGp-JNCuY
Ziet het er zo al uit in directX 9? Dan ben ik echt benieuwd wat directX 10 brengt!
Alleen als je een vreselijk dure computer met de nieuwste hardware hebt. Anders is het meer een slideshow.

btw: die gast kan echt niet vliegen. Of hij heeft geen joystick/yoke, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195144

Ik heb een probleem met FSX,

Als ik aan het vliegen ben en bijvoorbeeld naar het save menu ga om m'n vlucht op te slaan,daarna terug ga. Valt Flight simulator uit, natuurlijk probeert windows dit probleem op te lossen maar het blijkt niet te werken. Enig idee wat dit is en hoe dit valt op te lossen.

Ik draai Flight Simulator X met SP1.

Het systeem:

Intel Core 2 Duo E6600
PEAK Radeon X1950 Pro 512MB DDR3
Corsair 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400
Samsung SyncMaster 206BW
Microsoft Windows Vista Home Premium

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 195144 op 28-05-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:33
Owwwww ik word echt gek van die checkrides. Net de instrument pilot geprobeerd. Ten eerste is totaal niet duidelijk wat je moet doen. Ten tweede weet je niet of je het wel of niet goed doet. Ten derde klopt het script volgens mij niet, want na de missed approach moet je toch echt tot aan PARKK vliegen, maar voor die tijd word je al afgekapt. De vorige checkride (private pilot) lukte ook al niet door een fout in het script. Nee, dit is een onaf product microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr A
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-03 11:48
Ben sinds kort ook bezig met flight simulator.

Heb een vraagje over de camerapositie in FS9. Zodra ik tijdens een vlucht stuur of van hoogte veranderen dan is de camerapositie ook gelijk klote. Hij hangt dan een beetje scheef achter/boven het vliegtuig. Dit is super irritant vooral omdat ik het liefste met een sportvliegtuigje rakelings langs bergenwanden :P en door steden enzo vlieg.

Iemand een idee hoe ik de camera gewoon vast en op dezelfde hoogte achter het vliegtuig kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mr A schreef op maandag 28 mei 2007 @ 03:07:
...
Iemand een idee hoe ik de camera gewoon vast en op dezelfde hoogte achter het vliegtuig kan krijgen?
Ik zou Flight Simulator X aanschaffen, die heeft 'locked spot' view.

[ Voor 9% gewijzigd door BamSlam_ op 28-05-2007 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

BamSlam_ schreef op maandag 28 mei 2007 @ 09:03:
[...]

Ik zou Flight Simulator X aanschaffen, die heeft 'locked spot' view.
Aardige investering voor een programmaatje dat dat vast wel kan. Misschien is activecam een optie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben in FSX eindelijk op de rijdende bus kunnen landen, het moeilijke is dat je vlak na de landing nog steeds lift hebt (50 knots) en dat je dus moet oppassen dat je de bus niet lost. Daarbij komt nog een bug: Vlak na de landing gebruikte ik meteen de parking brakes, maar de wielen bleven naar voor en achter schuiven op het dak van de bus. Het was dus de kunst om te blijven staan met de throttle net hard genoeg om 50 knots te behouden. Na de finish vertraagt de bus en moet je je throttle langzaam verminderen zodat je er niet afschuift, maar dan is de missie al geslaagd. Naar mijn mening zijn de landing in de zware moesson en de 747-testflight (allebei expert) stukken makkelijker dan de buslanding (intermediate).

Nog een moeilijke was tutorial 12 waarbij je met een helicopter een parcours langs een steile heuvelwand moet afleggen om uiteindelijk te landen op een varende jacht. Ook hier zit een bug: Boten lijken soms op en neer te springen waardoor je gemakkelijk crasht en na de landing botste ik eraf waardoor ik crashte (throttle was nochtans idle), maar gelukkig was ook hier de missie al geslaagd omdat ik even op de helipad gestaan had.

De race tegen de jet-truck is relatief gemakkelijk: Na take-off moet je langzaam klimmen en als je hoort zeggen dat je te ver weg bent moet je nog een seconden of 20 blijven doorvliegen en dan pas terugkeren (mbv een looping is het makkelijkst) in een dalende vlucht om snelheid te maken. Als je te vroeg bent kan je nog even een looping maken zodat je ongeveer gelijk over de start komt.

De Red-Bull race is ook leuk, na wat oefenen lukt het zonder problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 28-05-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13186

Voor iedereen die een dual screen setup heeft en inmiddels vliegt met FSX waarbij het beeld continu knipperd...

MS KB 933590

vergeet na de patch niet te rebooten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47
Anoniem: 13186 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:24:
Voor iedereen die een dual screen setup heeft en inmiddels vliegt met FSX waarbij het beeld continu knipperd...

MS KB 933590

vergeet na de patch niet te rebooten!
Cool,
werd gek van die irritante knippering.. dacht al dat het aan de configuratie lag.
nu ging ik maar beetje schermen verdelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 18:00
Zo, vanmiddag ook even FSX gehaald. Gisteren weer enthousiast geworden. Heb nooit echt bijgehouden wat er veranderd/verbeterd was, dus ik laat me lekker aangenaam verrassen :) Moet alleen nog een joystick hebben, maar kan niet kiezen tussen joystick en race stuur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
Nou, eerste vluchtje gedaan, ff besturing getest (dit keer was met Keyboard; dat doen we dus niet meer) en daarna Real World Weather gedownload. Crash. Fijn ;( :'( Wat nu? 80 topics doorspitten is een beetje veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:56
Hoi

Ik heb een vraag, ik wil graag de landings- en startbanen op EHAM veranderen. Dit heb ik netjes gedaan in AFCAD. Dan heb ik b.v gedaan: 18R: Closed for takeoff , 36L: closed for takeoff en closed for landing. Maar toch blijft de ATC mij sturen naar 36L ..... :?

Mijn AFCAD ziet er trouwens raar uit, kijk zelf eens maar:
http://members.lycos.nl/drifter/afcad.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
Tsjonge jonge wat een bagger. Ik kan geen RWW downloaden zonder crash, en dan nog is het geen gegeven dat ik kan vliegen. Ik ben intussen 10 crashes verder, en heb het SP geïnstalleerd. Trouwens RWW deed het 2x wel, alleen toen wilde 1 control aanpassen BAM crash. Zo slecht is FS nog nooit geweest. Morgen terugbrengen...? ;( :'( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb nu ook ineens problemen met het draaien op RWW in FS2004. FSX gaat goed, maar als ik het weer in FS9 wil downloaden dan klapt ie halverwege naar de desktop zonder enige foutmelding.

Iemand nog een suggestie voor goeie FSX payware kisten? De feelThere vliegtuigen zijn natuurlijk top, ik hoop zo dat ze de 737-300 nog eens FSX compatibel maken. En hun Airbussen wil ik maar al te graag proberen :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203464

Weet iemand misschien waar ik de wingview kan vinden voor de PMDG 747?? Op avsim vindt ik m alleen maar voor de pmdg 737 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zit een foutje in FSX: Als je gaat naar Nepal - Lukla kom je ergens anders terecht dan hier:
http://www.airliners.net/...=false&engine_version=6.0 In FS9 klopte het wel.

Hier meer info over Lukla: http://en.wikipedia.org/wiki/Lukla_Airport

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 31-05-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
PMDG heeft eerste info + screenshots vrijgegeven van de 744 voor FSX. Althans volgens mij is het nieuw :)

http://www.precisionmanua.../pages/prod/fsx/744x.html

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Wilde schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:12:
PMDG heeft eerste info + screenshots vrijgegeven van de 744 voor FSX. Althans volgens mij is het nieuw :)

http://www.precisionmanua.../pages/prod/fsx/744x.html
grappig dat ze zo'n ophef maken over die screenshots. de 744 ziet er gewoon precies hetzelfde uit als in fs2004 :P

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05:26

Scott

Ik ben, dus ik tweak

PMDG, AI, het zegt me allemaal niks eigenlijk :+ Ik weet dat er PMDG-vliegtuigen zijn (zoals bijv. de 747 die nu in bèta is voor FSX), maar wat het is het verschil tussen de 747 die standaard aanwezig is en de PMDG-versie ?

En op de AI-site staat: "ProjectAI is pleased to offer you a complete range of add-on files that will provide to you a realistic environment for Flight Simulation." Daarmee worden gedetailleerdere vliegvelden, vliegtuigen en traffic oid bedoeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PMDG, AI, het zegt me allemaal niks eigenlijk :+ Ik weet dat er PMDG-vliegtuigen zijn (zoals bijv. de 747 die nu in bèta is voor FSX), maar wat het is het verschil tussen de 747 die standaard aanwezig is en de PMDG-versie ?
Het verschil tussen de PMDG vliegtuigen en "normale" vliegtuigen die standaard mee worden geleverd met Flight Simulator is het verschil in realisme. Bij PMDG hebben ze er moeite voor gedaan om het zo echt mogelijk te laten lijken. Voor zover ik weet zijn alle systemen die in een echte Boeing aanwezig zijn ook gesimuleerd door PMDG. Het is een stuk moeilijker en het kost een hoop tijd om het goed te leren vliegen en het is vrij taai af en toe i.m.o. Maar op een gegeven moment als jij een "echte" lijndienst kan simuleren is dat wel heel cool. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik begrijp de drang naar realisme, maar ik vind de fun minstens even belangrijk. Ik vind het niet nodig om voor take-off dertig procedures te doorlopen, soms is het gewoon leuk om vrij rond te vliegen en te doen wat je in het echt niet zou mogen. :) De missies in FSX zijn hier geknipt voor: Je moet je vaardigheid testen, je komt terecht in onverwachte situaties en soms is het gewoon fun (met een Cessna landen op een vliegdekschip, een Red Bull race doen, landen op een rijdende bus, of met een helicopter een moeilijk parcoers afleggen om tenslotte te landen op een varende jacht, enzovoort). Of lekker vrij met een F18 over de Himalaya scheuren en het lot tarten. :P Dergelijke ervaringen zie ik hier weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05:26

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Anoniem: 110497 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:26:
[...]

Het verschil tussen de PMDG vliegtuigen en "normale" vliegtuigen die standaard mee worden geleverd met Flight Simulator is het verschil in realisme. Bij PMDG hebben ze er moeite voor gedaan om het zo echt mogelijk te laten lijken. Voor zover ik weet zijn alle systemen die in een echte Boeing aanwezig zijn ook gesimuleerd door PMDG. Het is een stuk moeilijker en het kost een hoop tijd om het goed te leren vliegen en het is vrij taai af en toe i.m.o. Maar op een gegeven moment als jij een "echte" lijndienst kan simuleren is dat wel heel cool. :)
Ah ok :) Wat voor systemen zitten dan bijvoorbeeld niet in een standaard vliegtuig, maar wel in een PMDG ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ScottB schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:52:
[...]

Ah ok :) Wat voor systemen zitten dan bijvoorbeeld niet in een standaard vliegtuig, maar wel in een PMDG ?
Ik veronderstel dat het alle controls zijn die je in je Virtual Cockpit niet kan aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 20:10
ScottB schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:52:
[...]

Dat leuke computertje! de FMC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hierbij mijn eerste vlucht met screenshots. Nog geen scenery add-ons gebruikt. Ik ga namelijk met FSX vliegen, maar daar zijn nog weinig add-ons voor. Commentaar is natuurlijk welkom.

Flight: EHAM naar EGLL
Aircraft: B737-700 PMDG Transavia livery
Weather: FOG

Ready for taxi.
Afbeeldingslocatie: http://www.baljet.nl/fs/ehamegll/ss5.jpg

Taxi.
Afbeeldingslocatie: http://www.baljet.nl/fs/ehamegll/ss8.jpg

@ runway 18R (sorry, 18L)
Afbeeldingslocatie: http://www.baljet.nl/fs/ehamegll/ss10.jpg

Takeoff cleared.
Afbeeldingslocatie: http://www.baljet.nl/fs/ehamegll/ss11.jpg

Rotate.
Afbeeldingslocatie: http://www.baljet.nl/fs/ehamegll/ss13.jpg

Boven NL.
Afbeeldingslocatie: http://www.baljet.nl/fs/ehamegll/ss14.jpg

Cockpit view. Via TrackIR.
Afbeeldingslocatie: http://www.baljet.nl/fs/ehamegll/ss19.jpg

Approach runway 27L.
Afbeeldingslocatie: http://www.baljet.nl/fs/ehamegll/ss35.jpg

Touchdown.
Afbeeldingslocatie: http://www.baljet.nl/fs/ehamegll/ss37.jpg

Taxi.
Afbeeldingslocatie: http://www.baljet.nl/fs/ehamegll/ss42.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:40

Pierre

Van nature lui!

Anoniem: 13186 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:27:
Hierbij mijn eerste vlucht met screenshots. Nog geen scenery add-ons gebruikt. Ik ga namelijk met FSX vliegen, maar daar zijn nog weinig add-ons voor. Commentaar is natuurlijk welkom.

Leuke screenshots, waar heb je de Transavia livery vandaan, die wil ik ook wel gebruiken :)

[ Voor 47% gewijzigd door Pierre op 03-06-2007 15:34 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pierre61 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:33:
[...]

Leuke screenshots, waar heb je de Transavia livery vandaan, die wil ik ook wel gebruiken :)
Via AVSIM.

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70425

Hoe zijn jullie ervaringen tot zover met de SP1 van FSX? Zijn de prestaties echt zoveel sneller geworden als wat er beweerd wordt? Ik heb FSX wel maar bij een vorige herinstall van mijn PC weer eraf gegooid omdat het te schokkerig liep. Ik heb nu weer een volledig opgetuigde FS2004 zoals ik hem altijd had. Met FSX haalde ik max 12 fps met een Ati X800 PCI-e, 256mb. Ik weet dat het niet de nieuwste en snelste kaart is maar onder FS2004 doet hij het prima: 25fps is zeker vrijwel overal te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 70425 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:58:
Hoe zijn jullie ervaringen tot zover met de SP1 van FSX? Zijn de prestaties echt zoveel sneller geworden als wat er beweerd wordt? Ik heb FSX wel maar bij een vorige herinstall van mijn PC weer eraf gegooid omdat het te schokkerig liep. Ik heb nu weer een volledig opgetuigde FS2004 zoals ik hem altijd had. Met FSX haalde ik max 12 fps met een Ati X800 PCI-e, 256mb. Ik weet dat het niet de nieuwste en snelste kaart is maar onder FS2004 doet hij het prima: 25fps is zeker vrijwel overal te halen.
Ervaringen met SP1 staan in het vorige topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mooie screens...

Maar take-off 18R is niet mogelijk, je zult wel 36L genomen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fly-guy schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:43:
[...]

Mooie screens...

Maar take-off 18R is niet mogelijk, je zult wel 36L genomen hebben ;)
foutje, het was 18L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

Wat plaatjes van Gran Canaria - Amsterdam vanavond op VATSIM.

Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/4p34mz6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/6ce6jjk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/6fykrp0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/6b2176g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/4m9xx8k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/4peuzw7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/4lsgw3m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/4qds0w8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/52gf8jm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/6fh62zb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/4th501w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/6750dp4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/4kza103.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

Nice screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel gaaf! Dan weet je weer waarom je Simt ;)
moet je ze alleen niet even resizen? Die balken zijn zo lelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144581

Zeer netjes! Ik vraag me trouwen af hoe jullie landen? Wat ik en een maatje meestal doen (multiplayer) is dat we eerst via de navigatie het grootste stuk naar bestemmingsplaats toe vliegen. Als we dan dicht genoeg in de buurt zijn dan stellen we de navigatie bij zodat we mooi op de runway aankomen. Dit zien we dan aan het witte streepje wat door het paarse bolletje loopt op de navigatie.
Uiteindelijk is het dan landen geblazen en op het laatste moment de AP uit zetten.
Dit is iets wat we zo doen omdat we dat zelf als prettigst hebben ervaren. Hoe ze het echt doen dat zou ik niet weten!
Maar wat denken jullie . doen we t goed? We vliegen fs2004 meestal met een boeiing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Martinair231

Echt mooie PICS!

Kun je er nog bij vermelden welke add-ons je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor.
PMDG 737-800, ActiveSky 6, Real Sky, FS Night Environment, Gran Canaria van Simwings en Amsterdam Schiphol van Cloud9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Hoe install je trouwens die cloud9 ? Ik run de setup en install, maar zie geen scenery. In de scenery library staat alles netjes. Maar toch zie ik helemaal niets, ik bedoel hiermee helemaal geen schiphol. Geen pieren, gebouwen niets. Alleen vliegtuigen bij onzichtbare gates....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206257

Hey Achmedd,

Krijg je dat meteen? Of na 2 a 3 minuten? In de Cloud9 zit namelijk een soort demo gebakken, je kan een aantal minuten rondkijken en dan verdwijnen alle gebouwen. Althans zolang je niet geregistreerd hebt. Om dat te doen ga je in de sim naar de menubalk "Addon Manager", "Cloud9", "Amsterdam" en dan naar "Register"... Je krijgt dan het installatie menu te zien (een aantal stappen) die je doorloopt. Uiteindelijk heb je betaald en is je scenery active.

Als je al eerder de scenery gekocht had dan doe je in stap een het volgende: Druk op ALT in stap een en dan wordt het knopje "volgende" vervangen door iets in de trant van "Re-Install"... dan kan je daar op klikken en dan doorloop je de stappen voor herinstallatie.

Ik hoop dat het werkt voor je!

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121504

hey, ik volg dit topic nu al eventjes maar dan eerder om te weten op wat voor een systeem je FSX nu al degelijk kunt draaien.
Maar ik ben er dus nog altijd niet helemaal uit.

Kan je het spel nu met degelijke graphics spelen op 1680x1050 met:
e6600
8800GTS320mb
2gig ram

?

heeft die sp1 voor fsx nu een merkbaar verschil gemaakt in performance?

greets

Nicolas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Ready for taxi.
[afbeelding]

Taxi.
[afbeelding]

@ runway 18R (sorry, 18L)
[afbeelding]

Takeoff cleared.
[afbeelding]

Rotate.
[afbeelding]

Boven NL.
[afbeelding]

Cockpit view. Via TrackIR.
[afbeelding]

Approach runway 27L.
[afbeelding]

Touchdown.
[afbeelding]

Taxi.
[afbeelding]
vlieg jij nu met de PMDG 737 in FS-X? werkt die dan wel gewoon in FS-X?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David19x
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-01 13:59
PMDG heeft trouwens net screenshots vrijgegeven voor hun fsx b747.
Die ziet er pas echt vet uit, met een volledige 3D cockpit.
Let even op de details van het vliegtuig :o .
_/-\o_ PMDG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet zeggen dat ik die screenshots niet al te spectaculair vind.. Lijkt toch gewoon ontzettend op de FS9 versie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 110497 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:28:
Ik moet zeggen dat ik die screenshots niet al te spectaculair vind.. Lijkt toch gewoon ontzettend op de FS9 versie :?
Ik denk dat het FS9 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David19x
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-01 13:59
Neen hoor, PMDG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 15:06
Anoniem: 121504 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:44:
hey, ik volg dit topic nu al eventjes maar dan eerder om te weten op wat voor een systeem je FSX nu al degelijk kunt draaien.

e6600
8800GTS320mb
2gig ram

?

greets

Nicolas
Dat ligt eraan wat je degelijk noemt.
Op 1600x1200 met 16xCSAA (je wilt niet meer zonder deze mode als je em eenmaal aan hebt staan), 16xAF, alles high/scenery voorbij ultra high en traffic uit haal ik in een 172 Cessna boven Seattle vanaf KBFI 20-22 fps. Stormy weather haalt daar 2-3 fps vanaf en veel roadtraffic ook 1 fps ofzo. Vliegvelden blijven zwaar in FSX zeker met veel traffic.

Let wel, bovenstaande is met een fresh FSX SP1 install ZONDER welke tweak dan ook (fresh fsx.cfg). Dus met alle tweaks die er te vinden zijn moet dat toch richting de 30 fps kunnen denk ik.

En ja ik zag zeker een verschil na SP1, moet ook wel aangezien SP1 wel multi core ondersteund en RTM niet.

Bovenstaande is op een:
C2D E4300 (op 2.9 Ghz!), 2GB PC6400 RAM en een 8800GTS 320MB met (630 GPU en 1010 Mhz MEM, STD is 500/800).

Als je nog meer moet weten laat maar weten. Ik ga binnenkort wat tweaks proberen dus...

[ Voor 4% gewijzigd door Techno op 06-06-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177852

Beste simmers hier!

Ben me nu al een tijdje aan het verdiepen in het vliegen via het IVAO netwerk. Wil er binnenkort ook zelf eens mee gaan beginnen. Maarrrr, ik heb nog wel wat vragen voordat ik mij daarop durf te wagen.

Ik heb al een boel documentatie gelezen op de site van IVAO, en ik kwam daarbij http://jonghold.com/nl/downloads/Piloten/Vluchtplannen.zip deze tutorial tegen. Twee dingetjes die ik me daarbij afvroeg:

Hoe weet ik nou welke "Aircraft Equipment Suffixes" bijvoorbeeld een Cessna heeft? Heb overal op internet gezocht maar ik heb er maar weinig over gevonden. Ik vond het nog al verwarrend omdat er onder aan die tabel staat:
Voor een PMDG 737 model zou dus IFGRWY/C volstaan. Om de CFMU te laten werken moeten we dit
invullen, voor je online vlucht is dit echter (nog) niet van belang.
Nou ga ik kijken waar al die lettertjes voor staan, zie ik achter letter I : LORAN, VOR/DME, or INS, transponder with Mode C
Maar achter het slash teken staat een C en die staat voor: LORAN, VOR/DME, or INS, transponder with no Mode C
:?

En nog een andere vraag, wordt er van je verwacht dat je met FSnavigator werkt als je op IVAO gaat? Ik zit nog zwaar te twijfelen of ik dit programma wel echt handig vind (zit nu in de trial, heeft me nog niet overtuigd, of ik het €35,00 waard vind, kan iemand me overtuigen?)
Ze zeggen dat FSnavigator een soort FMC is voor vliegtuigen die dat niet standaard in zich hebben, maar ik heb al PMDG die dat heeft! Maar ik durf niet meteen met een PMDG 737 het online luchtruim in, ook omdat ik dat nog niet goed genoeg onder de knie heb, maar een cessna wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Anoniem: 177852 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:14:
Beste simmers hier!

Ben me nu al een tijdje aan het verdiepen in het vliegen via het IVAO netwerk. Wil er binnenkort ook zelf eens mee gaan beginnen. Maarrrr, ik heb nog wel wat vragen voordat ik mij daarop durf te wagen.

Ik heb al een boel documentatie gelezen op de site van IVAO, en ik kwam daarbij http://jonghold.com/nl/downloads/Piloten/Vluchtplannen.zip deze tutorial tegen. Twee dingetjes die ik me daarbij afvroeg:

Hoe weet ik nou welke "Aircraft Equipment Suffixes" bijvoorbeeld een Cessna heeft? Heb overal op internet gezocht maar ik heb er maar weinig over gevonden. Ik vond het nog al verwarrend omdat er onder aan die tabel staat:

[...]

Nou ga ik kijken waar al die lettertjes voor staan, zie ik achter letter I : LORAN, VOR/DME, or INS, transponder with Mode C
Maar achter het slash teken staat een C en die staat voor: LORAN, VOR/DME, or INS, transponder with no Mode C
:?

En nog een andere vraag, wordt er van je verwacht dat je met FSnavigator werkt als je op IVAO gaat? Ik zit nog zwaar te twijfelen of ik dit programma wel echt handig vind (zit nu in de trial, heeft me nog niet overtuigd, of ik het €35,00 waard vind, kan iemand me overtuigen?)
Ze zeggen dat FSnavigator een soort FMC is voor vliegtuigen die dat niet standaard in zich hebben, maar ik heb al PMDG die dat heeft! Maar ik durf niet meteen met een PMDG 737 het online luchtruim in, ook omdat ik dat nog niet goed genoeg onder de knie heb, maar een cessna wel.
FSnavigator is wel handig om fixes, bakens en airways op te zoeken, voor als je b.v. zelf je route in elkaar wil zetten. Ik kan niet zeggen of het 35 Euri waard is.
Online met een Cessna (zonder FMC/FMS) is eigenlijk lastiger dan met de PMDG737. Ipv dat de FMC je langs een flightplan stuurt (al of niet met direct-to of instructies van ATC) moet je het allemaal zelf doen, een baken is zo gevonden, een fix is alweer lastiger. Ik zou eerst proberen de PMDG737 onder de knie te krijgen (adh van Metzinger's tutorial, zo moeilijk is het nou ook weer niet) en pas dan online gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jos_zwa schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:18:
[...]

vlieg jij nu met de PMDG 737 in FS-X? werkt die dan wel gewoon in FS-X?
Nee ik vlieg nog met FS2004. Ik ga echt over naar FSX zodra PMDG hun release doet van de 737 FSX versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121504 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:44:

e6600
8800GTS320mb
2gig ram

?

greets

Nicolas
Die SP1 maakt zeker een verschil. Althans, zo ervaar ik het.
Ik zit nu toch echt tussen 25-30 fps. Daarvoor 18-22 fps.
Normaliter liep de CPU load op naar 50% tijdens FSX, sinds SP1 draait hij heerlijk 100%!

Mijn Specs:
E6700 @ 3,3Ghz
2048MB mem
XFX opgevoerde 8800GTX
FSX staat op Raptor disks
Windows Vista / DirectX 10

Naarmate ik langer vlieg in FSX stijgt de kamer temperatuur met 4,5 graad.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Techno, post zeker het resultaat van je tweaks eens:)
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Anoniem: 206257 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:50:
Hey Achmedd,

Krijg je dat meteen? Of na 2 a 3 minuten? In de Cloud9 zit namelijk een soort demo gebakken, je kan een aantal minuten rondkijken en dan verdwijnen alle gebouwen. Althans zolang je niet geregistreerd hebt. Om dat te doen ga je in de sim naar de menubalk "Addon Manager", "Cloud9", "Amsterdam" en dan naar "Register"... Je krijgt dan het installatie menu te zien (een aantal stappen) die je doorloopt. Uiteindelijk heb je betaald en is je scenery active.

Als je al eerder de scenery gekocht had dan doe je in stap een het volgende: Druk op ALT in stap een en dan wordt het knopje "volgende" vervangen door iets in de trant van "Re-Install"... dan kan je daar op klikken en dan doorloop je de stappen voor herinstallatie.

Ik hoop dat het werkt voor je!

Remco
Bedankt!
Heb de oplossing op duchtfs gevonden, toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-05 17:27
Ooit iemand gekeken op: http://www.projectopensky.com ? ;) Paar mooie Airbus's, Bombardier's en een 10tal Boeing's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk dat er weinig zijn die ze niet kennen ;)
Zijn al erg lang bekend (lees: jaaaaaren), leveren mooi werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Ik heb me vandaag dan ook maar eens FSX gehaald na veel plezier beleeft te hebben met fs2004.
Wat extra singleplayer functionaliteit in de vorm van missies is een geweldige toevoeging, en de voornaamste reden voor een overstap.
Nu speelde ik op mijn fs2004 installatie nog met 1 scherm, maar nu wil ik er graag 2 gebruiken.
Ik heb het voor elkaar gekregen om met een nieuwe window het 2e scherm te vullen, maar het probleem is dat ik de resolutie van dat scherm niet kan instellen.
Mijn primaire scherm (rechts) staat op 1600x1200, en de linker staat normaal in windows op 1280x960, maar in fsx springt ie terug naar 1024x768.
Mijn vraag is, hoe pas ik die resolutie van het 2e scherm nou aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
LevelD heeft de FSX versie van hun 767-300 vrijgegeven.. Eindelijk een beetje echt simmen op FSX :)

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Opensky-toestellen werken blijkbaar niet op FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203259

Beste Simmers,

Ik volg dit forum al een tijde, en ik moet zeggen dat ik er heeeel erg veel van heb geleerd!! _/-\o_
Ik ben namelijk al 3 maanden bezig met FS9 en ik ben helemaal verslaafd!!
In het begin wist ik echt helemaal NIKS en nu vlieg ik zelfs met een PMDG 738 van de ene bestemming naar de ander met een ILS approach dat bijna altijd goed gaat. Alleen ben ik nog niet zo ver met de fmc, ik weet namelijk nog niet zo goed hoe de SIDS en STARS werken. Vandaag heb ik dit wel geprobeerd en t ging voor de helft goed. Dus hier mijn eerste post op dit forum 8)

Hier de screens.
Als ik iets verkeerds heb gedaan hoor ik t wel ;)

Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/5044wwo.jpg
taxi

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/6hfzmli.jpg
line up for take-off

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/4lh9xl1.jpg
EGLL

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/62str0k.jpg
London

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/5xdce2g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/6cfvnfk.jpg
Cruising FL270

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/4uaeogl.jpg
Amsterdam

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/6c3enuc.jpg
ILS approach runway 24

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/54d1yxt.jpg
Skyline Rotterdam 8)

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/4kk0tcj.jpg
Reverse Thrust

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/67nrzte.jpg
Einde

Omdat mijn fps zo laag zijn, wil ik overstappen naar een Geforce 7800 of de ATI X1900.
Welke raden jullie mij aan?

Systeemspecs:
P4 3.06
GeForce FX5700 128 mb
2x 1024 DDRAM Kingston
MSI moederbord
320 GB Seagate 7200rpm
180 GB Maxtor 7200rpm

Ik hoor het graag van jullie.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 203259 op 09-06-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

indien je nog beschikt over een agp moederbord zou ik voor de x1950pro gaan
kaart komt uit alle test heel goed uit.
indien je pci-e hebt kun je ook voor de x1950pro gaan(dan wel de pci-e versie) ofwel kan je gaan voor een dx10 kaartje à la 8600GT/GTS
hangt er een beetje van af welk budget je hebt maar met die 1950 pro doe je helemaal geen miskoop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121504 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:25:
indien je nog beschikt over een agp moederbord zou ik voor de x1950pro gaan
kaart komt uit alle test heel goed uit.
indien je pci-e hebt kun je ook voor de x1950pro gaan(dan wel de pci-e versie) ofwel kan je gaan voor een dx10 kaartje à la 8600GT/GTS
hangt er een beetje van af welk budget je hebt maar met die 1950 pro doe je helemaal geen miskoop!!
Ik heb een AGP aansluiting en ik denk dat ik dan maar voor de ATI 1950 ga. Anders wordt het allemaal te duur voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Vraagje:

Waar of hoe stel je de ILS freq in de PMDG 747 ??? Kan het nergens vinden. Ik heb nog geen verstand van de FMC, dus stel ik de ILS freq gewoon bij nav1 in, app aan en ik kan landen. Maar nu gaat de app dus niet aan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Achmedd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 15:52:
Vraagje:

Waar of hoe stel je de ILS freq in de PMDG 747 ??? Kan het nergens vinden. Ik heb nog geen verstand van de FMC, dus stel ik de ILS freq gewoon bij nav1 in, app aan en ik kan landen. Maar nu gaat de app dus niet aan... :?
FMC-->> NAV/RAD.
Hier typ je de freq. en de course van de langindsbaan in. Dit doe je zo:
Als voorbeeld neem ik Runway 27 van EHAM
ILS freq = 111.55
Course = 269
Dan typ je in je NAV/RAD: 111.55/269 ( onder ils-mls waar PARK staat)

Zorg er wel voor dat je in je RTE je ORIGIN en DESTINATION heb ingevuld.
Dus bij ORIGIN de vliegveld van waar je bent opgestegen en bij DESTINATION dus EHAM.

Hierna ga je naar je DEP/ARR in je FMC. Klik dan op APP aan de rechterkant, vlgns mij de 2e APP en dan zoek je naar je Runway, in dit geval ILS 27. Klik hierop, daarna op ROUTE en daarna op EXECUTE. Nu zie je op je display de runway en de localizer. Vlieg ringting de localizer ( t witte lange streepje) en druk op de APP knop op je AP panel.

Als je de manual had gelezen zou je t weten!!

Ik weet niet of ik het op de correcte manier heb uitgelegd, maar het werkt wel bij mij!

Probeer eens een vlucht van EHRD runway 06, naar EHAM runway ILS 27.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Anoniem: 203259 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:32:
[...]

FMC-->> NAV/RAD.
Hier typ je de freq. en de course van de langindsbaan in. Dit doe je zo:
Als voorbeeld neem ik Runway 27 van EHAM
ILS freq = 111.55
Course = 269
Dan typ je in je NAV/RAD: 111.55/269 ( onder ils-mls waar PARK staat)
Dit werkt(of snap ik niet), wat ik doe: plaats 747 op EHRD , strart FMC, druk op NAV/RAD , druk op dat knopje links van ILS-MLS PARK, maar er gebeurt niets...wat doe ik verkeerd? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Achmedd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:43:
[...]

Dit werkt(of snap ik niet), wat ik doe: plaats 747 op EHRD , strart FMC, druk op NAV/RAD , druk op dat knopje links van ILS-MLS PARK, maar er gebeurt niets...wat doe ik verkeerd? :X
Met een beetje puzzelen kom je er wel he...
Je moet niet op de ils-mls klikken, maar op park (onder ils-mls), zodat park wordt vervangen door je freq/course.
Meestal doe je dit in de buurt van je ils approach, maar omdat eham dichtbij ehrd is, is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 10:44

Dani86

AeroGeek

Soms werkt autoland bij mij niet. De PMDG's zijn idd de meest realistische, de std. FS toestellen vind ik crap :)

Een tip: Je kan een zeer uitgebreide PMDG handleiding raadplegen in pdf's. Ik zelf heb er een aantal uitgeprint en in een map gedaan. Kan je onder het vliegen naar kijken als je ergens niet uitkomt.

Ik sim al een lange tijd, als sinds FS2000 :) Heb nog geen FSX, maar nu ze eindelijk multi-core support hebben wil ik hem wel hebben. Maarja zolang er nog geen PMDG software is, blijf ik nog ff bij FS9. Hebben jullie btw. de PMDG Md11 gezien? Die moet ik hebben! O+

Afbeeldingslocatie: http://www.precisionmanuals.com/priv/img/prod/fsx/md11/album/images/md11_FSx_05.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Dani86 op 09-06-2007 20:24 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Anoniem: 203259 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:55:
[...]

Met een beetje puzzelen kom je er wel he...
Je moet niet op de ils-mls klikken, maar op park (onder ils-mls), zodat park wordt vervangen door je freq/course.
Meestal doe je dit in de buurt van je ils approach, maar omdat eham dichtbij ehrd is, is het geen probleem.
Ook gedaan, maar er gebeurt echt niets :?
Ik druk op de met rood aangegeven knoppen/tekst:

http://members.lycos.nl/drifter/FMC1.jpg

Ook onder RTE gebeurt er niets wanneer ik op iets klik:
http://members.lycos.nl/drifter/FMC2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Achmedd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:09:
[...]

Ook gedaan, maar er gebeurt echt niets :?
Ik druk op de met rood aangegeven knoppen/tekst:

http://members.lycos.nl/drifter/FMC1.jpg

Ook onder RTE gebeurt er niets wanneer ik op iets klik:
http://members.lycos.nl/drifter/FMC2.jpg
Jonge, luister...
EERST TIK JE DE GEGEVENS IN DE FMC en dan klik je waar jij het met rood hebt aangegeven. Als je daar dan op klikt komt het ingetypte er te staan!!

Als t je niet lukt, voeg me toe op msn dan ben je binnen een kwartier een PMDG specialist 8)

Oja, handige tip: met lezen bereik je veel...http://www.precisionmanuals.com/priv/pages/down/docs.html

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 203259 op 10-06-2007 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/5x3fbx0.jpg
Weet iemand waarom ik hier stijg, in plaats van dat ik aan het dalen ben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
check je horizon meter ding. staat op ongeveer een hoek van 5 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203259 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:55:
[afbeelding]
Volgens mij omdat je niet op LVL CHG hebt gedrukt op je MCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 16:09
Hier weer eens wat shotjes van mijn kant

DC 10 van EHAM naar EGCC
1
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/FS%20X/ss0-5.jpg
2
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/FS%20X/ss1-5.jpg
3
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/FS%20X/ss2-5.jpg
4
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/FS%20X/ss3-5.jpg
5
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/FS%20X/ss4-5.jpg
6
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/FS%20X/ss5-5.jpg
7
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/FS%20X/ss6-4.jpg
8
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/FS%20X/ss7-3.jpg
9
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/FS%20X/ss8-3.jpg

FS X
X Graphics
AS X
CLS DC 10

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
ravw schreef op zondag 10 juni 2007 @ 14:14:
Hier weer eens wat shotjes van mijn kant

DC 10 van EHAM naar EGCC

<veel plaatjes>

FS X
X Graphics
AS X
CLS DC 10
Wat zijn je ervaringen met X Graphics en ASX in combinatie met FSX?
Ik wou zelf nog eerst het vergelijk maken tussen die 2 en FEX en GEX.
Mooie plaatjes trouwens, waar was de vlucht, tussen wel steden?

[ Voor 8% gewijzigd door Techno op 10-06-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
de vlucht is gegaan van AMS naar Manchester.

Mijn ervaringen zijn zeer goed als je AS X en G X dan werken ze zeer goed samen.
je hoef alleen AS X op te starten en hij laad via AS X de textures binnen van G X die hij moet hebben.
En verder heb ik haast geen last van fps drops.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Anoniem: 203259 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 00:07:
[...]

Jonge, luister...
EERST TIK JE DE GEGEVENS IN DE FMC en dan klik je waar jij het met rood hebt aangegeven. Als je daar dan op klikt komt het ingetypte er te staan!!

Als t je niet lukt, voeg me toe op msn dan ben je binnen een kwartier een PMDG specialist 8)

Oja, handige tip: met lezen bereik je veel...http://www.precisionmanuals.com/priv/pages/down/docs.html
Nou snap ik het helemaal niet meer, dat ding voor me is toch de FMC :? :?
Ik zit bijna nooit op msn, kan je het niet gewoon hier uitleggen? Misschien hebben anderen er ook wat aan, die handleidingen heb ik ook, maar heb ze liever in het Nederlands..bestaan die? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
ravw schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:07:
de vlucht is gegaan van AMS naar Manchester.

Mijn ervaringen zijn zeer goed als je AS X en G X dan werken ze zeer goed samen.
je hoef alleen AS X op te starten en hij laad via AS X de textures binnen van G X die hij moet hebben.
En verder heb ik haast geen last van fps drops.
Haal je nog wel een redelijke fps met light bloom aan? Ik weet natuurlijk niet wat je andere settings zijn maar bij mij scheelt het altijd een behoorlijk aantal fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
ja met bloom krijg je inderdaad fps vermindering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ravw schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:06:
ja met bloom krijg je inderdaad fps vermindering
Bij mij ging het in half stedelijk gebied van 45 naar 30 fps en het enige verschil was een halo rond de zon en lijntjes rond reflecties en lichten, ik heb bloom dan maar meteen weer uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 10:44

Dani86

AeroGeek

Anoniem: 203259 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:55:
[afbeelding]
Zet Flaps op 0

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En eventueel wat spoilers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 19:18

Tourniquet

Hiya, fellas!

De Level-D 767 is inmiddels beschikbaar voor FSX. Iemand 'm al uitgeprobeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Tourniquet op 12-06-2007 14:47 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Schijnt nog steeds zoals een 767 te vliegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:33

aerofreak

Steve Jobs

hoe vliegt ie dan :P :+

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Als ik mag gokken, nog steeds met de neus naar voren :) . En natuurlijk met kale vliegvelden, bewegende auto's en dito boten als bijkomend fsx voordeel.
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144581

Is het zo dat flightgear onder doet aan FS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
De bediening vd cockpit laat te wensen over. Joysticks enzo kun je aan de praat krijgen zij het iets lastiger dan in fs. De scenery is nogal kaal (niet alleen ontbreken de rijdende fsx auto's en boten maar ook is er totaal geen bebouwing op b.v. Schiphol). En er zit een geheugenlek in zodat na een paar uur vliegen de boel vastloopt.
Maar sommige dinger zijn realistischer gesimuleerd dan in fs, b.v. vlieggedrag (grondeffect enzo) of dat de VOR of NDB gauge radioverbinding minder wordt op grotere afstand (ipv in een keer aan of uitgaat op precies 195 nm).

[ Voor 11% gewijzigd door mekkieboek op 14-06-2007 09:39 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html][norml][/norml][/html]