Flight Simulator - deel 81 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 75.032 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

gisteren dan ook maar eens SP1 voor FSX geinstalleerd om te kijken of het beter gaat. Met medium instellingen haal ik nog steeds ongeveeer 12FPS :( ik vind het echt gewoon zo mega slecht hoe slecht fs-x geprogrammeerd is niet normaal. De graphics van b.v. half life 2 spetteren vloeiend van het scherm af, maar een paar simpele boompjes en wolkjes in FSX is al meteen te veel gevraagd.

Nee dit is voor mij de eerste echte FS die mij meteen vanaf het begin kwa preformance goed tegen valt.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:13
Ik wil graag leren hoe ik die FMC moet programmeren, iemand die weet waar ik een Nederlandse tutorial kan vinden ? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:06

mikeya

:o

jos_zwa schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:22:
gisteren dan ook maar eens SP1 voor FSX geinstalleerd om te kijken of het beter gaat. Met medium instellingen haal ik nog steeds ongeveeer 12FPS :( ik vind het echt gewoon zo mega slecht hoe slecht fs-x geprogrammeerd is niet normaal. De graphics van b.v. half life 2 spetteren vloeiend van het scherm af, maar een paar simpele boompjes en wolkjes in FSX is al meteen te veel gevraagd.

Nee dit is voor mij de eerste echte FS die mij meteen vanaf het begin kwa preformance goed tegen valt.
Ik zie dat je maar 1GB geheugen hebt. Dat is mijn inziens toch vrij weinig hoor voor FS. Half Life 2 leunt erg op je grafische kaart, waarbij een wereld gerenderd word die in het niets valt met Flightsim.

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remelco
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2022
Achmedd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:24:
Ik wil graag leren hoe ik die FMC moet programmeren, iemand die weet waar ik een Nederlandse tutorial kan vinden ? ;(
Via onderstaande link krijg je een nederlandse beschrijving voor de PMDG B737 FMC
http://www.fsfan.nl/Diversen/hint%20en%20tips.html

[ Voor 7% gewijzigd door remelco op 14-06-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remelco
Anoniem: 203259 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:55:
[afbeelding]
Weet iemand waarom ik hier stijg, in plaats van dat ik aan het dalen ben :?
Er is een handleiding van "Paolo Innocenti" welke je met AVSIM kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:13
remelco schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:05:
[...]

Via onderstaande link krijg je een nederlandse beschrijving voor de PMDG B737 FMC
http://www.fsfan.nl/Diversen/hint%20en%20tips.html
Jaah ziet er goed uit! Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

Is het ook mogelijk om kant en klare flightplans toe te voegen in een pmdg vliegtuig?
Wordt soms een beetje gek van het invoeren enzo en ik ben er nog niet zo heel bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remelco
Anoniem: 138251 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:51:
Is het ook mogelijk om kant en klare flightplans toe te voegen in een pmdg vliegtuig?
Wordt soms een beetje gek van het invoeren enzo en ik ben er nog niet zo heel bekend mee.
Op AVSim is dit te vinden: "145 Real-Life European Flightplans for PMDG & Level-D" in de File Library. Zoeken op flightplan PMDG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:43

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik vind het een beetje typisch dat als ik een vlucht van EHAM naar KJFK plan in Flight Simulator X zelf, dat ik eerst via Frankrijk en Spanje helemaal naar het zuiden word gestuurd en dan naar New York ga pas. Toevallig weet ik dat er in het echt via o.a. Groenland wordt gevlogen, ik zou dit ook graag doen. Nou kan ik natuurlijk ongeveer de route uitstippelen zoals ik denk dat het is, maar is er niet al een bestaand vliegplan voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remelco schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:26:
[...]

Op AVSim is dit te vinden: "145 Real-Life European Flightplans for PMDG & Level-D" in de File Library. Zoeken op flightplan PMDG
Thanks, het is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-06 16:05

Tourniquet

Hiya, fellas!

ScottB schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:19:
Ik vind het een beetje typisch dat als ik een vlucht van EHAM naar KJFK plan in Flight Simulator X zelf, dat ik eerst via Frankrijk en Spanje helemaal naar het zuiden word gestuurd en dan naar New York ga pas. Toevallig weet ik dat er in het echt via o.a. Groenland wordt gevlogen, ik zou dit ook graag doen. Nou kan ik natuurlijk ongeveer de route uitstippelen zoals ik denk dat het is, maar is er niet al een bestaand vliegplan voor ?
http://rfinder.asalink.net/free/

Zet NAT's aan en je hebt een redelijk betrouwbare route.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 17:36
Ok. Ik vlieg nu een tijdje met FSX, zal eerst mijn bevindingen posten en later wat (niet erg hoogstaande, maar toch) screenies.

Als allereerste dikke teleurstellingen, crash op crash op crash tot ik het Full screen wilde spelen. Nooit eerder problemen met Full screen gehad maar nu wel. Ook resizen ging niet. FSX.cfg opgezocht en veranderd, dat ging wel goed, nu speel ik op een reso van 1278 * 993 :P Anyway. Daarna kon ik dus vliegen, maar er zitten veel tegenstrijdigheden in. Zeker in de vliegtuigen. Bijvoorbeeld de 3D cockpit van de Lear heeft geen rechtergezichtspunt (by default dan) en het maakt niet uit welke hendels je trekt voor de motoren, die hebben geen invloed (afgezien van de throttle, ik bedoel starters, fuel pumps en ignition. De enige manier de motoren te killen is met Ctrl + Shift + F4. Bagger dus. De autopilot stel je in met de draaiknoppen, zoals het hoort. Maar in de B744 moet je dan weer op het getalletje zelf klikken, ipv de draaiknop. Ook werken daar enkele 3D autopilot knoppen niet. Weer bagger dus.

Maar daarentegen heb ik ook vele mooie dingen meegemaakt; de missies zijn absoluut top. In eerdere versies van FS I couldn't be bothered; maar deze zijn echt de moeite. Ik heb deluxe, en de missie in Peru met de uitbreiding is fantastisch, het was net een adventure. Die spanning had ik ook. Ik zal niet teveel verklappen maar het is absoluut een aanrader. Daarnaast is de RedBull air race (op Salzburg, samen met Eindhoven mijn favo airport omdat ik binding heb met die plaatsen ;)) ook erg kicken. Of een B738 met een passagier die een hartaanval krijgt. Aan jou de beslissing wat te doen, als een volwaardig captain. Erg kicken!!

De losse vluchten hebben mij enkele jaw-dropping experiences gegeven, een super mooie zonsondergang (daarvoor is Light Bloom echt een aanrader), genoten van het detail van Rotterdam (de Kuip zit erin! :D) het Italiaanse weer en Amsterdam invliegen in rushhour.

De performance valt me nu mee, eerst een beetje tegen. Maar na tweaken komen altijd de beste settings naar voren :) Intussen ben ik van Amsterdam naar Keflavík naar Kennedy Intl gevlogen (dit is een route die ik in het echt meegevlogen heb). Alleen is de routeplanner inderdaad in de stress geschoten toen ik hem van Kef naar Kennedy wilde laten plannen; eerst naar Engeland, daarna weer terug naar IJsland, half over de pool naar Ottawa ofzo, dan naar Florida en dan naar NY. No way José. Toen maar zelf gepland en daar intussen aangekomen.

Dat is de 1e airport waar de frames erg slecht waren; 4-7 met veel haperingen (haperingen vind ik erger dan lage framerates). Verder in Europa weinig last gehad van performance issues.

Ik heb een AMD 64 X2 4000+ icm 1 GB icm X1650. 30 fps in Europa meestal.

Ook is dit de eerste FS versie waarin het zweefvliegen ontdekt heb, en heb misschien wel zin om dat in het echt te gaan doen (is alleen beetje duur, geloof ik ;)) Vanwege de schematische weergave van de termiekbellen heb ik het aardig onder de knie intussen. Dus; even wennen en de slechte punten slikken, en dan kan je er van genieten.

PS: Ik vlieg met Mouse als Yoke (jaa, ik weet het). Vroeger was dat meer een 'Joke' maar nu zie je een puntje waar je input is; dat is ideaal en ik kan er erg lekker mee vliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Tourniquet schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 23:39:
[...]

http://rfinder.asalink.net/free/

Zet NAT's aan en je hebt een redelijk betrouwbare route.
Hé tof, bedankt :) Ik krijg nu een hele lijst met de punten (VOR's, waypoints) waar ik heen moet, alleen deze zijn niet zomaar in te voegen in Flight Simulator voor zover ik weet ? Moet ik ze dan zelf via de kaart die bij de flight planner zit opzoeken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05
Wat jammer dat Meigs Field is verdwenen uit Flight Simulator X. Dat vliegveld hoort toch wel een beetje bij deze simulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
kan me niet voorstellen dat ze dat vliegveld eruit gehaald hebben, kun je het niet stiekem toch selecteren?

Effe checke helpt.. Het bestaat echt niet meer...http://en.wikipedia.org/wiki/Meigs_Field

[ Voor 32% gewijzigd door Bart© op 18-06-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Topicstarter
Ik veronderstel dat Meigs niet meer bestaat, in FSX is er op die locatie geen runway meer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Het zal te maken hebben met het feit dat Meigs in het echt ook niet meer bestaat. Het lag te dicht bij het centrum en dat kan vanwege de veiligheid niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Dat London City wel nog kan verbaas ik me ook nog steeds over.

Maar wellicht dat er op avsim.com nog wat over te vinden is.
Net als HongKong classic. ;)
Blijft toch om te vliegen.

D'r komen gelukkig steeds meer add-ons en vliegtuigen uit voor FSX, de overstap begint dus dichterbij te komen. Al mag PMDG wel eens op schieten met de 737/747 voor FSX.
2 toestellen waar ik het meeste in vlieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ja idd, ik snap ook niet waarom het allemaal zo lang moet duren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 15:06
davidsmit schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 00:10:
Ok. Ik vlieg nu een tijdje met FSX, zal eerst mijn bevindingen posten en later wat (niet erg hoogstaande, maar toch) screenies.

<cut>

PS: Ik vlieg met Mouse als Yoke (jaa, ik weet het). Vroeger was dat meer een 'Joke' maar nu zie je een puntje waar je input is; dat is ideaal en ik kan er erg lekker mee vliegen!
Als je zweefvliegen ontdekt hebt, dan zou ik je TileProxy aanraden. Geen autogen meer nodig en vooral in de bergen en van een beetje hoogte (1500ft) erg mooi. Scheelt ook nog een bult fps als je de autogen uitzet.

Zie http://sourceforge.net/pr...id=516416&group_id=195231

Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/6026/tileproxybefore2ol6.jpgFSX SP1 (met UTX)

Afbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/999/tileproxyafterce5.jpgTileProxy beta5

Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/706/tileproxy2gb3.jpgNog een plaatje met TP

Bron van TP: GE (c)

De vorige beta's van TP waren nog een beetje buggy en daarom was ik er nooit zo gecharmeerd van, maar deze doet het naar mijn mening erg goed met nu meer parallele threads naar internet.
Ook is een ultieme tip om de virusscan uit te zetten, dit scheelde bij mij een factor 2000 in laadsnelheid!

Succes ermee, het is een aanrader.

P.S. Moet wel zeggen dat de screens van TP met LOD-range = max. en Complexity = 100 en Resolutie = 1 m/pix zijn gemaakt. Het is niet gezegd dat elke inetverbinding dit aankan. Bij mij veroorzaakte het tot 5mbit bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
wow, ziet er best aardig uit!
kunt zeker niet de hele wereld ff downloaden ofzo? of doet het wel aan caches van een aantal gb's groot? ...lijkt me wel zo handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
defusion schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:22:
wow, ziet er best aardig uit!
kunt zeker niet de hele wereld ff downloaden ofzo? of doet het wel aan caches van een aantal gb's groot? ...lijkt me wel zo handig
De hele wereld downloaden, lol, als je net zo'n grote opslag hebt als google kan het. (Die hebben immers de hele wereld in hun Google Earth).
TileProxy maakt een aantal scenery dir's aan, zoals FSX zelf.
Het programma werkt dan als een soort tussenlaag tussen FSX en de textures. Hij haalt ze uit de cache (lees: HDD) als eerder gedownload. Zo niet, dan gaat ie naar 1 van de ingestelde "aanbieders".

Als je slim bent en het goede programma hebt kun je ook zelf custom scenery maken. Zo heb ik al een custom scenery gemaakt van ~4400km^2 van Los Angeles met 60cm/pix. (Lees: 3.7GB)

Maar TileProxy is toch een stuk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lijkt me enkel mooi op grotere hoogtes, op lagere hoogtes zijn alle bomen en huizen gewoon 2D veronderstel ik of kan je gewoon autogen laten aanstaan en zo ja, is de combinatie van tileproxy en autogen scenery aan te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
Anoniem: 78739 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:17:
Lijkt me enkel mooi op grotere hoogtes, op lagere hoogtes zijn alle bomen en huizen gewoon 2D veronderstel ik of kan je gewoon autogen laten aanstaan en zo ja, is de combinatie van tileproxy en autogen scenery aan te zien?
Op lagere hoogtes is FSX standaard ook 2D daarom is er autogen. Daarom is het ook mooi om met een trike of cessna ofzo op 2000 ft te gaan vliegen.
Ik heb de combinatie TileProxy autogen nog niet bekeken, maar kan me ook wel voorstellen dat door een exclusion laag alle autogen sowiezo word geblokkeerd. Ik zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Is dat TileProxy gratis? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Volgens mij wel :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
Wat me ook positief verrast heeft is de functie sommige dingen tot in detail te laten failen, bijv. olielek, hydraulisch lek of je linker flap. Erg uitdagend! Gisteravond in het donker op Opa Locka geland met kapotte linkerflap. Heb wel de runway geschaafd met de linkervleugel maar was toch behoorlijk geslaagde landing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
davidsmit schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:16:
Wat me ook positief verrast heeft is de functie sommige dingen tot in detail te laten failen, bijv. olielek, hydraulisch lek of je linker flap. Erg uitdagend! Gisteravond in het donker op Opa Locka geland met kapotte linkerflap. Heb wel de runway geschaafd met de linkervleugel maar was toch behoorlijk geslaagde landing!
Je kan perfect landen zonder flaps, dan ben je tenminste in evenwicht. Het gaat iets sneller, maar je kan gewoon wat meer runway gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144581

Hoe houden jullie bij waar de runway exact begint? Als je in je cockpitje zit dan zie tijdens je landing alleen maar sky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
Ik gebruik de VC, daar is het oogpunt standaard hoog genoeg om met een beetje naar beneden kijken de runway te zien.

Inderdaad was er zonder flaps ook wel te landen, maar zo was het wel uitdagender en afgezien van een paar krasjes was er geen schade (ofwel, zat maar minimaal op de grond) Dit was met de LearJet, dus even oppoetsen en verder gaan met mijn reis.

Mijn reis ging van Eindhoven, naar London, naar Rotterdam, naar Salzburg, naar Pisa, naar Amsterdam, naar Keflavik, naar Kennedy, en nu naar Opa Locka. Morgen maar naar een mooi eilandje op de Bahama's denk ik (daar ging ik voor 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 144581 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:38:
Hoe houden jullie bij waar de runway exact begint? Als je in je cockpitje zit dan zie tijdens je landing alleen maar sky.
Als je 1 of 2 keer op 'W' drukt zie je resp. een deel van de cockpit en geen cockpit zodat je goed zicht hebt op de runway. Ik land soms met een external tail view, dat vind ik nog leuker. :) Dan zie je de touchdown, de rook, de spoilers,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

dus dat betekend dat je over vette ground textures heb die die ter plekke download ? vet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie kan mij de bold gedrukte gedeeltes van deze metar uitleggen?

METAR EHAM 191425Z 06008KT 020V130 CAVOK 24/15 Q1013 NOSIG=

De rest snap ik.
EHAM = Airport Code
191425Z = 19 juli @ 14:25 Zulu time
06008KB = Wind 060 @ 08 knots
NOSIG = No significant change

Maar de rest is mij ontschoten.

CAVOK = iets met de bewolking?
Q = iets met de luchtdruk?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 19-06-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
METAR LBBG 041600Z 12003MPS 310V290 1400 R04/P1500N R22/P1500U +SN BKN022 OVC050 M04/M07 Q1020 NOSIG 9949//91=

METAR indicates that the following is a standard hourly observation.
LBBG is the ICAO airport code for Burgas Airport.
041600Z indicates the date of the month is the 4th and the time of day is 1600 Zulu time, 4:00PM Greenwich Mean Time, or 6:00PM Eastern European Time.
12003MPS indicates the wind direction is from 120 degrees true (east-southeast) at a speed of 3 meters per second.
310V290 indicates the wind direction is varying from 310 degrees true (northwest) through 120 degrees true (east-southeast) to 290 degrees true (west-northwest).
1400 indicates the prevailing visibility is 1400 metres.
R04/P1500N indicates the Runway visual range (RVR) along Runway 04 is 1500 meters and not changing significantly.
R22/P1500U indicates RVR along Runway 22 is 1500 meters and rising.
+SN indicates snow is falling at a heavy intensity.
BKN022 indicates a broken cloud layer at 2,200 feet above ground level (agl).
OVC050 indicates an unbroken cloud layer (overcast) at 5,000 feet above ground level.
M04/M07 indicates the temperature is minus 4 degrees Celsius and the dewpoint is minus 7 degrees Celsius.
Q1020 indicates the current barometric pressure extrapolated to sea level is 1020 millibars.
NOSIG is an example of a TREND forecast which is appended to METARs at stations while a forecaster is on watch. NOSIG means that no significant change is expected to the reported conditions within the next 2 hours.
9949//91 indicates runway status. Format: abcdefgh ab=runway heading, c=nature of coating (4=dry snow), d=surface covered in percent (9= 51-100% of rwy covered), ef=thickness of coating in millimeters (// stands for either not measurable or not affecting usage of rwy) gh=braking index (91=bad braking index i.e grip on rwy)
= indicates the end of the METAR report
CAVOK (KAV-OH-KAY): Clouds And Visibility OKay

CAVOK refers to the simultaneous occurrence of the following meteorological conditions at an airport:

(a) no cloud below 5000 feet, or below the highest minimum sector altitude, whichever is higher, and no cumulonimbus;
(b) a visibility of 6 Statute Miles or more;
(c) no precipitation, thunderstorms, shallow fog, or low drifting snow.

[ Voor 140% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 19-06-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wikipedia zo te zien toch weer handiger dan ik dacht. ;)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 111246 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:32:
Wikipedia zo te zien toch weer handiger dan ik dacht. ;)
Thanks!
Inderdaad. Google en Wikipedia, meer heeft een mens niet nodig. :) Ok, GoT ook natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
jos_zwa schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:20:
[...]

dus dat betekend dat je over vette ground textures heb die die ter plekke download ? vet!!!
Jups, dat is zeker vet :P Gewoon ff op avsim forum de goede plekken uitzoeken. Niet iedere aanbieder heeft goede coverage overal.
Het lijkt er trouwens wel op dat het met RTM FSX (dus geen SP1) veel beter werkt. Gisteren ook getest en met SP1 heb ik na een aantal minuten geblurrde tiles, met RTM niet (tenzij je 300 knots gaat vliegen).

Vooral bergen zijn erg mooi, zeker als je hier: http://www.simviation.com/fsx_terrainmesh.htm een aantal high-res meshes weghaalt. Op de avsim - TP - screenshots thread staan hier een aantal handige links over. Check ook deze screens (van "WOZ"): http://forums.avsim.net/d...id=251&page=&topic_page=4

Succes.

[ Voor 8% gewijzigd door Techno op 19-06-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
mwah, wel grappig om een keer te proberen

Je kunt tileproxy linken met google earth.

Gebruik daarvoor de volgende settings (bron: www.avsim.com forums)

(TileProxy)
lod_distance=1000
fast_mode=No
source=Google Earth

(Google Earth)
cache_folder=cache.tiles
network_module=libnettile
module_config="server=kh.google.com|path=/kh?t=t%s&n=404&v=17|quad=qrts|balance=0123|useragent=MSIE 6.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)"
max_lod=13
min_level=9
max_level=17
color_hack=No
color_level=0
bulk_extend=25

Ff boven mijn huis gevolgen. 't ziet er grappig en herkenbaar uit, wel zijn de laadtijden enorm lang en vereist het programma veel van het geheugen dat je in je pc hebt:

Onderstaand een plaatje, genomen richting Kijkduin (zuidwest Den Haag)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wjnijhof/temp/vliegklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen geanimeerde zee meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

'k Heb gisteren de RealAir SF260 voor FSX gekocht. Man, wat een smoooooooooooooth gauges! Niet te geloven! Het ronddraaien van de heading bug lijkt wel ECHT! Super, moet ik zeggen! Ik wist niet wat ik zag. Man, man, man, dat gaat heel wat beter dan met andere vliegtuigen! Heb er lang over getwijfeld omdat ik de graphics wat klinish vond, maar hij is echt super. Ook lekker dat de AP gewoon compleet werkt zoals in het echt (ALT hold is ook echt ALT hold en zo). Heerlijk vliegtuig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

vraagje: ik heb in fs2004 heel veel SRTM mesh (bergen) zitten. Kan ik deze map zo in FSX copieren en importeren in de scenery library?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-06 10:09
Hallo !

Ik wil nu al jaren met FSL beginnen. maar doe het niet omdat als ik het probeer ik alleen maar neerstort en me god niet weet wat tedoen bij landen.
Nu heb ik de demo van flight simulator X gedownload. En heb het daar (eindelijk) voor mekaar gekegen een keer te landen.

Weet iemand waar ik een "curses" of iets kan krijgen? Ik zie het niet zitten op een boek te lezen. Heb liever iemand die alles uitlegt. Dan pik ik het veel makkelijker op :)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
ikbengoofy schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:25:
Hallo !

Ik wil nu al jaren met FSL beginnen. maar doe het niet omdat als ik het probeer ik alleen maar neerstort en me god niet weet wat tedoen bij landen.
Nu heb ik de demo van flight simulator X gedownload. En heb het daar (eindelijk) voor mekaar gekegen een keer te landen.

Weet iemand waar ik een "curses" of iets kan krijgen? Ik zie het niet zitten op een boek te lezen. Heb liever iemand die alles uitlegt. Dan pik ik het veel makkelijker op :)
FS2004 en FSX hebben een uitgebreid trainingsprogramma ingebouwd waarin je alles leert wat je wilt weten. word uitgelegd door een echte vlieginstructeur (nouja, ingesproken dus, maar je merkt wel dat degene die het heeft ingesproken weet waar ie het rustig aan moet nemen)
en zorg dat je een beetje fatsoendelijke joystick hebt, en al zowieso niet met je keyboard gaan spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door defusion op 21-06-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Ik heb nu een Logitech Extreme3D . Ik ben van plan deze aan te schaffen zodra ik het een beetje onder de knie heb en het ook leuk vindt.
Afbeeldingslocatie: http://g-ec2.images-amazon.com/images/I/51H0R624GHL._SS400_.jpg

Online vliegen lijkt me echt onwijs gaaf! Doen veel mensen dat hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ikbengoofy schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:14:
Ik heb nu een Logitech Extreme3D . Ik ben van plan deze aan te schaffen zodra ik het een beetje onder de knie heb en het ook leuk vindt.
[afbeelding]
Ik heb die joystick en ben er heel tevreden over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke knuppel is dat?

Over online vliegen, heb het wel eens geprobeerd met die online module van FSX maar dat was een grote chaotische bende dat ik er maar snel mee opgehouden ben.
Leuk joh die kamikaze piloten als je net aan het landen bent. :/

Maar op de prof netwerken nog nooit gedaan, weet A of ik er wel/niet genoeg kennis voor heb.
En B kost veel tijd die ik (momenteel) niet heb om je goed in te lezen in de do's en don'ts van het online gebeuren. Oja, en een headset is wel handig daarvoor denk ik, om met de ATC te babbelen. ;)
Heb ik ook niet. :P

I know, excuusjes, maar ik vind het nu gewoon nog leuk om een vlucht van een x-aantal uur aan te gooien en dan weg te gaan om vervolgens die kist aan de grond te zetten als ik terug kom (pauze @ t/d is handig!) Dat werkt bij online vliegen niet.

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 21-06-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Saitek X52 Flight Control system

http://www.saitek.com/row/prod/x52.htm

Er zit toch auto pilot in het spel? Mijn idee was om de lucht in te gaan om vervolgens als ik hoog genoeg ben de auto aan te gooien en ff een bak koffie te gaan drinken in de woonkamer :+ Om vervolgens weer terug te komen om de landing in te zetten. Maar dat is dus niet mogelijk? 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door ikbengoofy op 21-06-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik heb het ook wel eens gedaan. Alleen als de ATC wil dat je overschakelt moet je in actie komen dus dat is een beetje een probleem. Mijn oplossing: Een telefoon bij de speakers zetten, dan een interne verbinding maken (zodat het niks kost) en de andere telefoon (die beneden stond) op de speaker. Omslachtig, maar het werkt(e) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
Mij lijkt het spannend om te communiceren met andere gebruikers, ik heb sowieso nog niet vaak een vreemde stem op de speakers gehad dus dat lijkt me ook een (kicke) ervaring. Ik weet echter niet precies wat er nodig is en zo. Ik las iets van hubs? Is er een Nederlandse club of hub die samen vliegen? Trouwens niet iedereen hoeft lange vluchten te maken, van London naar Eindhoven is leuk en doe ik regelmatig. Offline dan wel te verstaan. Is er iemand hier helemaal ingevoerd in dat online vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is iets wat ik niet goed snap: Als je de route van Amsterdam naar Bangkok bekijkt op een ronde aardbol gaat die eerst zo'n 70° naar het noordoosten over Polen, Wit-Rusland, Rusland en vervolgens draait die naar het zuiden tot je uiteindelijk ongeveer 130° naar het zuidoosten gaat richting Bangkok.

Dezelfde route zie je op je GPS met de flight planner (rechtstreekse route). Maar als je in een rechte lijn (zonder bijsturen) van Amsterdam naar Bangkok wil vliegen moet je meteen naar het zuidoosten vliegen, net zoals je dat zou zien op een Mercator-projectie. Dit laatste is de langste route, hoe komt het dan dat je in het eerste geval voortdurend moet bijsturen van noordoost tot zuidoost? Eigenlijk zou je toch het omgekeerde verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apart, ben er vorig jaar maart China Airlines heengevlogen.
Weet nog dat we richting het zuiden van Europa gingen, toen over de zwarte zee langs de kust van Turkije. En daarna verder richting de Kaspische zee (Iran ontwijken) en via het noorden/oosten van India verder richting Bangkok.
Helaas wilde ze geen Flightplan cadeau doen (ook niet op de terugreis, waar ik het meeste heb liggen slapen, dus route weet ik niet echt meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op een bol is dit een rechte lijn:

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/6202/tmpud1.png

Hier kan je het meer in detail zien.

Dus je zou toch verwachten dat je die route rechtdoor kan volgen? In plaats daarvan moet je eerst richting 70°, vervolgens steeds bijsturen naar het zuiden en tenslotte 130° naar het zuidoosten vliegen.

Enkele jaren geleden heb ik Parijs - Bangkok gedaan, en ik ben er zeker van dat we over Luxemburg vlogen, dat ongeveer 70 km noordelijker dan Parijs ligt. Bij routes zoals New York - Singapore is dat hetzelfde maar dan veel extremer (over de noordpool).

Edit: Bij nader inzien denk ik dat je in FS gewoonweg niet rechtdoor kan vliegen. Als je top-down kijkt zie je een bol, maar het vliegen gebeurt op een Mercator-projectie, dat heeft denk ik ook te maken met het feit dat de polen van de Aarde diagonaal onder je heen schuiven als je erover vliegt in FS.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 21-06-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikbengoofy schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:51:
Saitek X52 Flight Control system

http://www.saitek.com/row/prod/x52.htm

Er zit toch auto pilot in het spel? Mijn idee was om de lucht in te gaan om vervolgens als ik hoog genoeg ben de auto aan te gooien en ff een bak koffie te gaan drinken in de woonkamer :+ Om vervolgens weer terug te komen om de landing in te zetten. Maar dat is dus niet mogelijk? 8)7
Ha, net beginnen en meteen al die X52 willen kopen! Kijk, da's nou mooi enthousiasme! ;) Bestel er dan gelijk een Track IR Pro bij! :P

Er zit inderdaad in de meeste vliegtuigen een autopilot. Dus wat jij zegt kan goed, al haalt het wel een hoop lol uit het spel, natuurlijk. Maar het kan wel, ja!
ScottB schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:32:
Ik heb het ook wel eens gedaan. Alleen als de ATC wil dat je overschakelt moet je in actie komen dus dat is een beetje een probleem. Mijn oplossing: Een telefoon bij de speakers zetten, dan een interne verbinding maken (zodat het niks kost) en de andere telefoon (die beneden stond) op de speaker. Omslachtig, maar het werkt(e) :P
Oplossing: OF je vliegt zonder ATC (je kan altijd later nog tijdens de vlucht je flightplan indienen) OF je schakelt na gezegd te hebben dat je naar een nadere controller zult gaan NIET naar die andere controller en doet dat pas tegen de tijd dat je weer achter je computer zit. In de tussenliggende tijd zal ATC je niet lastig vallen en vlieg je gewoon je flightplan op de AP (afhankelijk van het vliegtuig natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:06

mikeya

:o

Anoniem: 135195 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:49:
Er zit inderdaad in de meeste vliegtuigen een autopilot. Dus wat jij zegt kan goed, al haalt het wel een hoop lol uit het spel, natuurlijk. Maar het kan wel, ja!
Als ik een vlucht van Amsterdam naar Amerika vlieg dan zet ik de autopilot wel eventjes aan hoor. Dan ga ik werken ofzo en als ik terug kom ben ik net op tijd om de landing in te zetten :9 .

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Anoniem: 135195 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:49:
[...]

Ha, net beginnen en meteen al die X52 willen kopen! Kijk, da's nou mooi enthousiasme! ;) Bestel er dan gelijk een Track IR Pro bij! :P

Als ik het wil leren wil ik het wel goed leren natuurlijk. En zo belachelijk duur is die x52 ook weer niet. Die track IR pro is wel leuk maar werkt dat niet irritant? ik bedoel, je moet je hoofd draaien om de hoek in de kijken. Maar dan kan je toch niet meer op je beeld kijken? Het is leuk maar niet perse nodig denk ik.

PS: ik zit nu met de demo te klooien. na veel proberen is het me eindelijk gelukt de Jet te kunnen landen zonder brokken. En nog zo als het hoort ook :D Wilde met alle trots de replay gaan kijken maar dat kan dan weer niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157175

NIEUWE EBBR (BRUSSELS ZAVENTEM) SCENERY!!:

http://secure.simmarket.c...info.php?products_id=2452

Hier heb ik heel erg lang op gewacht. Was toch wel een blinde vlek op de fs9 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikbengoofy schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:24:
Die track IR pro is wel leuk maar werkt dat niet irritant? ik bedoel, je moet je hoofd draaien om de hoek in de kijken. Maar dan kan je toch niet meer op je beeld kijken? Het is leuk maar niet perse nodig denk ik.
Nee, de bewegingen worden versterkt. Dus als je helemaal achterom wilt kijken hoef je maar een stuk opzij te kijken en kan je nog gewoon je scherm zien.
Het is inderdaad niet per se nodig, maar als je er eenmaal hebt gevlogen wil je absoluut never nooit meer zonder. Het geeft een ontzettend gevoel van vrijheid en 'being there'. Maar dat moet je gewoon ervaren hebben. Ik kan absoluut niet meer zonder het ding vliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Laatst online: 12:08
Anoniem: 157175 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:48:
NIEUWE EBBR (BRUSSELS ZAVENTEM) SCENERY!!:

http://secure.simmarket.c...info.php?products_id=2452

Hier heb ik heel erg lang op gewacht. Was toch wel een blinde vlek op de fs9 kaart.
Er is anders een mooie freeware Zaventem, zie hier.
Anoniem: 78739 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:41:
Edit: Bij nader inzien denk ik dat je in FS gewoonweg niet rechtdoor kan vliegen. Als je top-down kijkt zie je een bol, maar het vliegen gebeurt op een Mercator-projectie, dat heeft denk ik ook te maken met het feit dat de polen van de Aarde diagonaal onder je heen schuiven als je erover vliegt in FS.
Volgens mij kom je in fs9 (fsx nog niet geprobeerd) bij de polen niet voorbij een bepaalde longitude, de pool zelf bereik je nooit. Je vliegt tegen een soort virtuele muur, je vliegt (of slew't) wel door maar kan alleen nog naar oost of west. Geeft overigens te denken over het fs9 flightmodel, geen voorwaartse snelheid, toch lift. Knap hoor :)

Edit: ik geeft toe, het vliegmodel kan natuurlijk los staan van hoe de grond onder je getekend wordt maar evengoed begrijp ik niet waarom je niet gewoon voorbij 89º30.00' kan.

[ Voor 6% gewijzigd door mekkieboek op 22-06-2007 15:22 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:22:
[...]

Nee, de bewegingen worden versterkt. Dus als je helemaal achterom wilt kijken hoef je maar een stuk opzij te kijken en kan je nog gewoon je scherm zien.
Het is inderdaad niet per se nodig, maar als je er eenmaal hebt gevlogen wil je absoluut never nooit meer zonder. Het geeft een ontzettend gevoel van vrijheid en 'being there'. Maar dat moet je gewoon ervaren hebben. Ik kan absoluut niet meer zonder het ding vliegen!
Kan ik me iets bij voorstellen. Heb even een filmpje gekeken en ziet er idd gaaf uit. Maar zit je dan altijd met een pet op achter je pc :P.

Ik wacht er zoiezo nog even mee. Denk dat jou ervaring en spelmotivatie op dit moment ook geheel anders ligt als bij mij. Moet nog maar zien of ik het echt onwijs leuk ga vinden zegmaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2024

Lemmy18

H2O-cooling addict

stom dat ik dit niet goed kan spelen door deze kutbak, tstaat er nochtans op maar tlukt echt niet, bij m'n nonkel loopt het als een trein naar het schijnt, kzal em dees topic eens laten zien, miss leert hij er nog iets uit, want ij vind FSX wel een zeer tof spel :p

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Zit nou een tijdje TileProxy te gebruiken icm Google Earth. Echt een tof programma is dat, wel is het jammer dat FSX geen autogen meer genereert. Ook 'banned' Google earth je voor 24 uur, als je te lang TileProxy gebruikt. Nu maar hopen dat Microsoft met Virtual Earth eens Nederland goede kaartdekking gaat geven.

Verder ben ik van plan om TrackIr4 te kopen. Ik vroeg mij af of naast de winkels naturalpoint.com en rightting.nl er andere winkels zijn die dat ding verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 10:44

Dani86

AeroGeek

mikeya schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:12:
[...]

Als ik een vlucht van Amsterdam naar Amerika vlieg dan zet ik de autopilot wel eventjes aan hoor. Dan ga ik werken ofzo en als ik terug kom ben ik net op tijd om de landing in te zetten :9 .
Je kunt ook gewoon de tijd versnellen ;)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
n00bdani86 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 20:49:
[...]

Je kunt ook gewoon de tijd versnellen ;)
ja, maar wel maar tot 16x met de autopilot aan. op zo'n afstand is het nog steeds niet een tijd die je graag achter je computer besteed zonder iets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Daar heb je gelijk. Ikzelf maak nooit lange vluchten bij FS. Meestal iets van LHR/CDG-AMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tijdens de vlucht kan je ook gewoon wat surfen of zo. Of de ultieme energieverspilling: 's Morgens opstijgen en je autopilot aanzetten, vervolgens gaan werken en als je terug thuis komt landen. :P

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 23-06-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:D
ik ben dus niet de enige die op die manier vliegt.
(of in de winter het op die manier warm stookt in huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat laatste doe ik niet hoor. ;) Op lange vluchten gebruik ik autopilot en 16x terwijl ik wat surf.

Hoe zit het trouwens met het prestatieverschil tussen dual- en quadcore in FSX?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 23-06-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Christiaan_ schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:47:
Is http://rfinder.asalink.net/ bij jullie ook dood? Trouwens, asalink.net gewoon is ook weg. Ik krijg gewoon een dikke timeout.
Is hier een goed online gratis alternatief voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:33:
Dat laatste doe ik niet hoor. ;) Op lange vluchten gebruik ik autopilot en 16x terwijl ik wat surf.

Hoe zit het trouwens met het prestatieverschil tussen dual- en quadcore in FSX?
Speel je dan fullscreen of in een window?
Want fullscreen kan je niet alt-tabben, want dan gaat hij op pauze. Dat is bij mij zo iniedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-04 22:03
Misschien is dit wat, tis tenminste iets.

routeplanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks, echter helaas niet zo flexibel als die andere. USA -> Afrika lukt hier niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 138251 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:33:
[...]

Speel je dan fullscreen of in een window?
Want fullscreen kan je niet alt-tabben, want dan gaat hij op pauze. Dat is bij mij zo iniedergeval.
Bij 'settings - general' kan je uitschakelen dat hij in pauze gaat bij task switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Hello!

Heb inmiddels de volledige versie van FSX!
Nu heb ik al een aantal korte vluchten gemaakt met een 737-800 van transavia ( oude paint )

van Schiphol naar Malaga.
Van schiphol naar Bremen
en van schiphol naar Juliana nederlandse antille ( wel even gamespeed aangepast op het lange stuk :P)

Alles lukt prima tot dusver. Alleen het landen niet. Ik kan opzich wel landen. Maar als ik niet weet hoe de landingsbaan licht weet ik niet hoe ik in moet sturen. Weet iemand hoe ik een "gegevens" kan krijgen over de runway? Dat me vertelt wordt op hoeveel graden in moet gaan vliegen en wanneer ik in moet sturen? Is nogal lastig zo :'( . ATC vertelt me dat ik welkom ben maar vertelt erniet bij dat ik de baan verkeerd benader :P

Het zal vast makkelijk in te stellen zijn. Maar ik kan het echt niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De richting kan je zien als je je GPS inzoomt, dan zie je een groene aanvliegroute, voor zijde van runway doe ik even een google-image-search naar de airport, bvb. EBBR, maar er zijn vast wel handiger methodes.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 26-06-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Vlieg je wel IFR? Want normaal gesproken krijg je dan van je ATC gewoon koersen die je moet vliegen. :) Alleen het laatste stuk moet je dan zelf doen mbv de ILS etc...
Bovenstaande is overigens niet echt realistisch maar wel grappig om eens mee te kloten :) enne.. Met een 737800 naar de antillen? doe je goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
IFR? Ik krijg op de GPS de roze streep rechtstreekt tot de bestemming. En voorderst niks. Ik krijg wel door welke baan ik moet hebben en of ik al mag landen. Maar hoe ik moet komen aanvliegen wordt mij idd niet vertelt. Moet ik zodra ik de het baannummer doorkrijg iets instellen in de GPS?

En ja. Je moet weten dat ik het volledige spel afgelopen zondag heb gekocht ( koopzondag ;) ) Hoe ik het voor mekaar heb gekregen met een 737 om op de antille te landen weet ik ook niet. Alles staat nog op easy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat je dat kan aanvinken in de flight planner. Op easy is het niet moeilijk om met een 737 naar de Antillen te vliegen, want dan heb je unlimited fuel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
Het baan nummer dat je toegewezen krijg (27 bijv.) en er een 0 achter zetten (270) is de grove richting van de baan. Maar het kan ook 268 of 272 zijn, ivm magnetische afwijking (magn. noordpool ligt niet op de noordpool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aha, dat was me nog nooit opgevallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Hee grappig :) Ik wist nooit hoe ze aan die baannummers kwamen... Dacht altijd dat dat wat te maken had met totaal verschillende cijfercombinaties zodat verschillende banen niet met elkaar verward werden... Nja, weer wat geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Heb zonet even geprobeerd omdat vanuit engeland naar schiphol te vliegen met IFR. Maar absoluut geen succes. Zodra ik boven NL kwam werdt ik alleen maar rondjes gestuurd.. Rotterdam stuurde me 020 waarna ik contact moest zoeken met schiphol die me rechtstreeks de zee op stuurde. Vervolgens maar weer missed approch en kwam ik weer bij rotterdam die me het zelfde rondje laat vliegen als voorheen. Waarin geen vliegveld te zien is.. Heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, die ATC van FS9/FSX is gewoon brak.
Zoek eens naar de Metzinger manual. Daarin leer je hoe je een 737 (PMDG) bestuurd en hoe je o.a. je FMC programmeerd. Daarna heb je nooit meer last van de ATC. ;)
Al kom je dan wel soms in situaties terecht dat het AI traffic in de omgekeerde richting je baan gebruikt, ondanks dat ze dan een tailwind hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Anoniem: 111246 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:18:
Tja, die ATC van FS9/FSX is gewoon brak.
Zoek eens naar de Metzinger manual. Daarin leer je hoe je een 737 (PMDG) bestuurd en hoe je o.a. je FMC programmeerd. Daarna heb je nooit meer last van de ATC. ;)
Al kom je dan wel soms in situaties terecht dat het AI traffic in de omgekeerde richting je baan gebruikt, ondanks dat ze dan een tailwind hebben.
Ik volg altijd ATC approach, ook met de PMDG. Ik print de flight plan van FS uit, en voer de LEGS in, in de FMC: LNAV en hij volgt ze vanzelf. De AI in fs9 is echt dom imo. Laatst zat ik een vlucht van AMS naar TXL te doen. Begint de TCAS, traffic, climb climb now. Kon hem prima ontwijken. Nadat ie voorbij kwam begon de ATC te lullen over report traffic in sight. 8)7

at goofy: Je kan je final approach laten begeleiden met de 4 lampen links v/d baan. 4xgeel om mee te beginnen, naarmate je daalt moet er steeds 1 rode bij komen, begin je met 2 of meer rode (4) lampen, dan zit je te laag. Begin je flare/landing attitude rond de 70 feet, en zorg dat je touchdown voorbij de eerdergenoemde rode lampen is. Welke flap setting en Vspeeds gebruik je bij de landing?

Ik koop btw. nog geen FSX zolang er geen PMDG kisten voor verkrijgbaar zijn. Ik vind de FS9 vliegtuigen echt supernep. De panels kloppen voor geen meter, geen minimums etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-06 16:05

Tourniquet

Hiya, fellas!

Anoniem: 111246 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:40:
[...]

Is hier een goed online gratis alternatief voor?
http://rfinder.asalink.net/free/ doet het nog gewoon! In mei hebben ze een storing gehad waardoor de site er 3 dagen uit heeft gelegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Tourniquet op 27-06-2007 12:59 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
Anoniem: 78739 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:15:
Aha, dat was me nog nooit opgevallen. :)
Anoniem: 110497 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:11:
Hee grappig :) Ik wist nooit hoe ze aan die baannummers kwamen... Dacht altijd dat dat wat te maken had met totaal verschillende cijfercombinaties zodat verschillende banen niet met elkaar verward werden... Nja, weer wat geleerd ;)
NIce to help :D Wat helemaal apart is, is dat vroeger (nouja, FS98, weet niet of het in het echt ook zo was) Schiphol 2 runways had, 1L - 19R (dat is dus hetzelfde stuk asfalt, benaderd van 2 kanten) en 1R - 19L (tel 180 graden er bij op, denk logisch na over de kant (spiegelbeeld) en je weet welke baan welke is :)). Nu weet ik het niet meer zeker voor tussenliggende versies, maar FSX heeft het over runway 36R en 18L en zo. Dat heeft -neem ik aan- te maken met het verschuiven van het magnestische noorden! Dus ipv een heading van 006 graden zal het nu 004 zijn geworden ofzo :) Daarnaast heeft Schiphol er een baan bijgekregen (de Polderbaan) waardoor er nu 36L, 36C en 36R is.
n00bdani86 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:13:
[...]

Ik volg altijd ATC approach, ook met de PMDG. Ik print de flight plan van FS uit, en voer de LEGS in, in de FMC: LNAV en hij volgt ze vanzelf. De AI in fs9 is echt dom imo. Laatst zat ik een vlucht van AMS naar TXL te doen. Begint de TCAS, traffic, climb climb now. Kon hem prima ontwijken. Nadat ie voorbij kwam begon de ATC te lullen over report traffic in sight. 8)7
Jaa, ook zo leuk. Traffic is at FL300, 7 o'clock. Hoe moet ik dat zien vanuit mijn 737 :')

[ Voor 20% gewijzigd door davidsmit op 27-06-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Hello!

Vliegen heb ik nu aardig onder de knie. vlieg er al aardig op los zal ik maar zeggen :). Veel erg korte vluchten gedaan van bijvoorbeeld schiphol naar brussel. Puur om te oefenen met opstijgen en landen.

Alleen .Als ik eenmaal aan de gate sta krijg ik het niet voor mekaar om die slurf aan mijn vliegtuig te koppelen.. en dat het vrachtruim wordt leeggehaald lukt me ook niet. Ik krijg enkel de linker voordeur open met Shift + E en kan een pushback doen met Shift+P maar voorderst werkt niks? Mag ik vragen hoe ik dat doe? Google geeft helaas weinig aan en de interne "Learn Center" wordt ik ook niet wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Laatst online: 08:17
Tourniquet schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:57:
[...]

http://rfinder.asalink.net/free/ doet het nog gewoon! In mei hebben ze een storing gehad waardoor de site er 3 dagen uit heeft gelegen.
Klopt, ook een leuke tool is EUROUTE.
http://www.euroutepro.com/euroute_fpd.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
davidsmit schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:52:
[...]

[...]

NIce to help :D Wat helemaal apart is, is dat vroeger (nouja, FS98, weet niet of het in het echt ook zo was) Schiphol 2 runways had, 1L - 19R (dat is dus hetzelfde stuk asfalt, benaderd van 2 kanten) en 1R - 19L (tel 180 graden er bij op, denk logisch na over de kant (spiegelbeeld) en je weet welke baan welke is :)). Nu weet ik het niet meer zeker voor tussenliggende versies, maar FSX heeft het over runway 36R en 18L en zo. Dat heeft -neem ik aan- te maken met het verschuiven van het magnestische noorden! Dus ipv een heading van 006 graden zal het nu 004 zijn geworden ofzo :) Daarnaast heeft Schiphol er een baan bijgekregen (de Polderbaan) waardoor er nu 36L, 36C en 36R is.
Klopt ja, in 2003 (dacht ik) hebben ze de benaming veranderd in 18L/R en na het openen van de polderbaan :( is dat L/R/C geworden. Inbound koers is nu 004'/184'
Laatst zat ik een vlucht van AMS naar TXL te doen. Begint de TCAS, traffic, climb climb now. Kon hem prima ontwijken. Nadat ie voorbij kwam begon de ATC te lullen over report traffic in sight. 8)7
Er zijn plekken in Europe waar dit best in praktijk kan voorkomen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Fly-guy op 27-06-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

[b][message=28305349,noline]

[...]

Er zijn plekken in Europe waar dit best in praktijk kan voorkomen :)
Ja, sowieso rond heathrow, zijn al een paar near misses geweest.
Maar let's stay ontopic. :)

Hoe zit het btw. met de ATC in FSx, al wat beter? Ik heb gelezen dat je niet meer die FAA achtige dingen heb.

http://www.youtube.com/watch?v=tcW3hbnR2EI

LOL^^ :D

edit: het filmpje is echt vette humor onder flight simmers, voel je niet aangevallen ofzo omdat het een stukje uit "der untergang" is. ( ja je weet nooit hoe sommige mensen reageren :P )

[ Voor 46% gewijzigd door Dani86 op 28-06-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De ondertitels gaan wel supersnel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 07:36
Is al een heel oud filmpje.. Vlak nadat ik met Beta 1 aan het spelen was verscheen deze in de Microsoft forums. De devs van FSX konden er ook wel om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 07:54
davidsmit schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:17:
Mij lijkt het spannend om te communiceren met andere gebruikers, ik heb sowieso nog niet vaak een vreemde stem op de speakers gehad dus dat lijkt me ook een (kicke) ervaring. Ik weet echter niet precies wat er nodig is en zo. Ik las iets van hubs? Is er een Nederlandse club of hub die samen vliegen? Trouwens niet iedereen hoeft lange vluchten te maken, van London naar Eindhoven is leuk en doe ik regelmatig. Offline dan wel te verstaan. Is er iemand hier helemaal ingevoerd in dat online vliegen?
http://nl.ivao.aero/

Hier vlieg ik met veel andere ATC-ers en piloten online. Echt zeer professioneel en zeer aan te raden. Je moet wel offline al goed kunnen vliegen en landen voordat je hier online gaat proberen. Je kunt op kleine vliegvelden oefenen en er zijn nieuwkomersdagen.

leef je uit ;)

grreetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

peak schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:04:
[...]

http://nl.ivao.aero/

Hier vlieg ik met veel andere ATC-ers en piloten online. Echt zeer professioneel en zeer aan te raden. Je moet wel offline al goed kunnen vliegen en landen voordat je hier online gaat proberen. Je kunt op kleine vliegvelden oefenen en er zijn nieuwkomersdagen.

leef je uit ;)

grreetz
Moet je daar FSx voor hebben? ( FS9 heeft toch geen online funktie? :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:45

aerofreak

Steve Jobs

filmpje was ook al eerder gepost paar deeltjes hiervoor ;)

blijft een masterlijk filmpje _O- 8)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 07:36
n00bdani86 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:39:
[...]

Moet je daar FSx voor hebben? ( FS9 heeft toch geen online funktie? :? )
Nee, kan ook met FS9. Je moet een programma downloaden, IvAP. Deze verbind je met het netwerk van IVAO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ga het eens proberen, speel al geruime tijd FS. Kijken wat ik er bij de pro's van bak :D

Net een vlucht naar gatwick gedaan, had crosswind en kreeg hem met rudder maar niet niet lined up, op het laatste moment met banken recht op de runway proberen te krijgen :D : Crash :/

[ Voor 3% gewijzigd door Dani86 op 29-06-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
Trouwens, voor een internet-game vind ik www.atc-sim.com toch ook wel erg leuk, dan zie je al de andere kant van de communicatielijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem met de PMDG 747-400(F).
Recentelijk overgestapt van Vista x32 naar Vista x64 (en van 2GB naar 4GB RAM).
Dus ik moest ook weer heel de Flightsimulator zooi opnieuw installeren.
Nadat alles er weer netjes op stond een paar rondjes wezen vliegen in de PMDG 737 om het e.a. te testen ging allemaal goed.

Nu dacht ik, laat ik weer eens een paar lange legs maken in de 747. Dus ik start op, kies de 747 op een vliegveld. Ding staat in cold & dark mode en ik gooi de stand by erop, battery aan en vervolgens de APU.
Zie netjes mijn instrumenten, begin met proggen van m'n FMC en dan in ene is alles weg van de displays.

Eerst denk je vreemd, fuel op? Nee, battery dood? Nee.
Nou ja, eens kijken met de foute manier dan, CRTL E, alle engines aan, nog niks.
Raar, nou ja dan maar de bekende Cessna truc: Cessna geladen, avionics switch op ON en weer terug naar de 747.

Hey, weer wat op m'n display's.
Maar dan weer na 1 min, alles weg.

Raar. Nou ja, dan maar de 747 even opnieuw installeren, alles eraf, en er op nieuw op.
Same shit.

Dan maar eens FS9 starten met Admin Rights in Vista (UAC staat aan, nooit issues mee gehad).
Maakte ook niet uit.
Full screen of Windowed mode ook niks.

LVLD767, PMDG737, allemaal zoals het hoort, enkel de 747 dus niet.
FSUIPC: 3.7.3.0

Now what? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Probleem heb ik ook met de PMDG 744. Het ligt ws. niet aan jouw vista, ik heb XP namelijk. Ik weet niet wat het is, heb fs9 en de PMDG 747 al 3x opnieuw geïnstalleerd, en het probleem blijft. Volgens mij zijn er ook geen PMDG updates voorhanden....

Ik vlieg lkkr 737 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een 737 kun je niet zo ver vliegen.
Vind het leuk om die 747 de lucht in te helpen, AP aan en dan lekker wat anders doen om zo vervolgens een paar uur later dat ding te landen ergens.
De antillen red je niet met een 737.

't kan toch niet zo zijn dat dit na een reinstall van m'n OS niet meer werkt?
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html][norml][/norml][/html]