Ok. Ik vlieg nu een tijdje met FSX, zal eerst mijn bevindingen posten en later wat (niet erg hoogstaande, maar toch) screenies.
Als allereerste dikke teleurstellingen, crash op crash op crash tot ik het Full screen wilde spelen. Nooit eerder problemen met Full screen gehad maar nu wel. Ook resizen ging niet. FSX.cfg opgezocht en veranderd, dat ging wel goed, nu speel ik op een reso van 1278 * 993

Anyway. Daarna kon ik dus vliegen, maar er zitten veel tegenstrijdigheden in. Zeker in de vliegtuigen. Bijvoorbeeld de 3D cockpit van de Lear heeft geen rechtergezichtspunt (by default dan) en het maakt niet uit welke hendels je trekt voor de motoren, die hebben geen invloed (afgezien van de throttle, ik bedoel starters, fuel pumps en ignition. De enige manier de motoren te killen is met Ctrl + Shift + F4. Bagger dus. De autopilot stel je in met de draaiknoppen, zoals het hoort. Maar in de B744 moet je dan weer op het getalletje zelf klikken, ipv de draaiknop. Ook werken daar enkele 3D autopilot knoppen niet. Weer bagger dus.
Maar daarentegen heb ik ook vele mooie dingen meegemaakt; de missies zijn absoluut top. In eerdere versies van FS I couldn't be bothered; maar deze zijn echt de moeite. Ik heb deluxe, en de missie in Peru met de uitbreiding is fantastisch, het was net een adventure. Die spanning had ik ook. Ik zal niet teveel verklappen maar het is absoluut een aanrader. Daarnaast is de RedBull air race (op Salzburg, samen met Eindhoven mijn favo airport omdat ik binding heb met die plaatsen

) ook erg kicken. Of een B738 met een passagier die een hartaanval krijgt. Aan jou de beslissing wat te doen, als een volwaardig captain. Erg kicken!!
De losse vluchten hebben mij enkele jaw-dropping experiences gegeven, een super mooie zonsondergang (daarvoor is Light Bloom echt een aanrader), genoten van het detail van Rotterdam (de Kuip zit erin!

) het Italiaanse weer en Amsterdam invliegen in rushhour.
De performance valt me nu mee, eerst een beetje tegen. Maar na tweaken komen altijd de beste settings naar voren

Intussen ben ik van Amsterdam naar Keflavík naar Kennedy Intl gevlogen (dit is een route die ik in het echt meegevlogen heb). Alleen is de routeplanner inderdaad in de stress geschoten toen ik hem van Kef naar Kennedy wilde laten plannen; eerst naar Engeland, daarna weer terug naar IJsland, half over de pool naar Ottawa ofzo, dan naar Florida en dan naar NY. No way José. Toen maar zelf gepland en daar intussen aangekomen.
Dat is de 1e airport waar de frames erg slecht waren; 4-7 met veel haperingen (haperingen vind ik erger dan lage framerates). Verder in Europa weinig last gehad van performance issues.
Ik heb een AMD 64 X2 4000+ icm 1 GB icm X1650. 30 fps in Europa meestal.
Ook is dit de eerste FS versie waarin het zweefvliegen ontdekt heb, en heb misschien wel zin om dat in het echt te gaan doen (is alleen beetje duur, geloof ik

) Vanwege de schematische weergave van de termiekbellen heb ik het aardig onder de knie intussen. Dus; even wennen en de slechte punten slikken, en dan kan je er van genieten.
PS: Ik vlieg met Mouse als Yoke (jaa, ik weet het). Vroeger was dat meer een 'Joke' maar nu zie je een puntje waar je input is; dat is ideaal en ik kan er erg lekker mee vliegen!