Flight Simulator - deel 81 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 75.213 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verdwijnen van de beeldschermen is 9 van de 10 keer een probleem met de validatie van het toestel. Waarom het gebeurd? Joost mag het weten, maar iig moet je ff contact opnemen met PMDG via de support (ff op de site kijken) met je naam en order ID. Dan kunnen ze in het systeem zien wat er gebeurt. Mogelijk dat je nieuwe x64 de installer niet lekker draait ofzo...

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net of dat toestel nog babbeld met PMDG na de installatie, de validatie van m'n gegevens gaat gewoon goed tijdens de setup wizard.
Als er problemen zouden zijn met de x64 versie van Vista of XP dan was daar allang meer over te vinden geweest.
Maar goed, niet geschoten is altijd mis, dus een mailtje is onderweg naar de mensen van PMDG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Maybe kan je hun reply hier posten. Ik zou wel graag willen weten waaraan het ligt. Ik neem aan gewoon een bug, want het gebeurt alleen als ik een andere view van de 747 aanzet ( FMC of overhead panel ).

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:45

Saven

Administrator

Weet iemand of ik met deze specs:
E6600,
Foxconn 8800GTX
2gb ram

zo'n 30-35 frames per seconden haal (met SP1 voor FSX)?
Of schat ik dat nu te hoog in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Geen idee, maar reken maar dat jouw PC veel power aan boord heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Saven schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:39:
Weet iemand of ik met deze specs:
E6600,
Foxconn 8800GTX
2gb ram

zo'n 30-35 frames per seconden haal (met SP1 voor FSX)?
Of schat ik dat nu te hoog in?
Met het systeem in mijn signature haal ik met alle settings op ultra high* zo'n 20-60 fps (naargelang het een urbane of rurale omgeving is) op 2560x1600, 4AA/4AF en de rest op max, dus maak je geen zorgen.

*Behalve traffic op medium high, want dat maakt veel verschil in de framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:44:
Net of dat toestel nog babbeld met PMDG na de installatie, de validatie van m'n gegevens gaat gewoon goed tijdens de setup wizard.
Als er problemen zouden zijn met de x64 versie van Vista of XP dan was daar allang meer over te vinden geweest.
Maar goed, niet geschoten is altijd mis, dus een mailtje is onderweg naar de mensen van PMDG.
Ja ik heb het vaker ghehoord! Het lijkt allemaal goed te gaan maar het gaat niet goed... Ik zag je post op hun forum... Ik denk alleen dat ze je vragen persoonlijk via de support contact op te nemen... even kijken op www.precisionmanuals.com bij contact... daar staat het emailadres... Ik ben uiteindelijk eigenlijk ook wel benieuwd wat ze ervan gaan maken...

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, al verzonden, maar 't is weekend dus het zal wel ff duren voordat ik een reactie heb. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:45

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:11:
[...]
Met het systeem in mijn signature haal ik met alle settings op ultra high* zo'n 20-60 fps (naargelang het een urbane of rurale omgeving is) op 2560x1600, 4AA/4AF en de rest op max, dus maak je geen zorgen.

*Behalve traffic op medium high, want dat maakt veel verschil in de framerate.
Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Let ook op het volgende:
-AF: toepassingsgestuurd in driver, anisotropic filtering selecteren in FSX
-AA: toepassingsinstellingen verbeteren in driver, anti-aliasing aanvinken in FSX
-Bloom uitvinken: Scheelt ongeveer 15 fps en het enige verschil is een halo rond de zon en lijntjes rond reflecties en lichtjes, wat het voor mij zeker niet waard is.
-Level of detail radius op medium: als ik het hoger zet krijg ik de melding dat er te weinig geheugen is
(2 GB RAM & 768 MB VRAM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:45:
-Level of detail radius op medium: als ik het hoger zet krijg ik de melding dat er te weinig geheugen is
(2 GB RAM & 768 MB VRAM)
Dit heb ik gister opgelost op DEZE manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft die PMDG 747 problemen: Opgelost! :)

Had iets te maken met x64 versie van Windows (Vista).
Ergens wordt namelijk in de registry wat weggeschreven en net zoals met je Program Files (x86) map heb je dus blijkbaar ook zo'n registry, doet de installer dus niet zo netjes. Althans niet de versie die ik had. Fix voor gehad en werkt nu prima! Ik kan weer lekker puddel jumpen (al heb ik nog steeds de associtatie met StarGate ipv het hoppen over de oceaan bij die term)!
Snap nu ook waarom er niks over op internet te vinden is, 't gaat op basis van je eigen product code en daarvoor zul je dus altijd contact op moeten nemen met PMDG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Probeer het eerst te kopen, want we geven geen support bij illegaal spul.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:56:
Wat betreft die PMDG 747 problemen: Opgelost! :)

Had iets te maken met x64 versie van Windows (Vista).
Snap nu ook waarom er niks over op internet te vinden is, 't gaat op basis van je eigen product code en daarvoor zul je dus altijd contact op moeten nemen met PMDG.
Derice, goed werk! Ik dacht al dat het zoiets was. Vlieg ze dan maar weer hé!

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maxoss schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:48:
[...]

Dit heb ik gister opgelost op DEZE manier
Thanks, het werkt en ik plaats het in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dit ook nog een leuke link voor in de TS:

http://www.airrouting.com/content/tdcalc.html

Kun je berekenen hoelang je ongeveer over een vlucht doet van A naar B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakel
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-11-2020
Ik vlieg al een tijde met FSX, in het begin met de Cessna en andere kleine vliegtuigen. Maar sinds korte tijd ben ik bezig met jet vliegtuigen te vliegen.
Alleen heb ik 1 probleempje, namelijk ILS. Met de boeing 737

Ik maak eerst altijd een Flightplan en stel de gegevens in bij Course, NAV1 freq, Heading, Alt, Speed.

Maar ik zet de schakelaar GPS/NAV op gps zodat hij de juiste route gaat vliegen. Echter als ik dichterbij het vliegveld kom dan weet ik dus niet wanneer hij het ILS signaal heeft gepakt.

Dus ik schakel dan maar op mijn gevoel vlak voor het vliegveld op NAV, en zet de APP aan. Je ziet de vliegtuig dan corrigeren, alleen de hoogte doet hij niet. Dan zet ik de AP helemaal af en Alt ook uit, en zet daarna de AP en APP weer aan en dan corrigeert die ook de hoogte, zodat ik toch nog goed voor de baan kom en kan landen.

Maar wat ik dus wil weten is, hoe weet je wanneer je het ILS signaal opgepakt hebt? En wat is nu de juiste volgorder voor het APP aanzetten, want volgens mij kan Alt gewoon aanblijven, en schakelt APP deze zelf uit maar dat doet hij dus niet...

Thnx iedergeval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Heb net FSx gekocht, geïnstalleerd, en meteen ook de service pack 1 erop gezet:

Op mijn PC met hoge details op 1024*768: Het lagt/stottert als een malle als je wilt gaan landen/laag zit. Wat een ***zooi!

Ik wil FSx voor de eyecandy, anders blijf ik FS9 wel spelen :N

Wat zou ik evt. kunnen upgraden als jullie mn specs zo bekijken?

[ Voor 11% gewijzigd door Dani86 op 03-07-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Als ik op avsim.com en flightsim.com kijk, zijn Amerikanen helemaal gecharmeerd in de add-on Ultimate Terrain X. Na wat screenshots te hebben gekeken, moet ik idd zeggen dat die add-on er supergoed uitziet.

Mijn vraag: Is er iets soortgelijks voor europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:43
OCTheEagle schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:07:
Als ik op avsim.com en flightsim.com kijk, zijn Amerikanen helemaal gecharmeerd in de add-on Ultimate Terrain X. Na wat screenshots te hebben gekeken, moet ik idd zeggen dat die add-on er supergoed uitziet.

Mijn vraag: Is er iets soortgelijks voor europa?
UT-X is inderdaad wel de moeite waard, maar waarom zou je addons gaan installeren als FSX nu al niet goed loopt.
Het lijkt me handiger om eerst FSX goed te laten lopen en dan andere dingen erbij te installeren.
Misschien handig als dani eerst eens vertelt welke instellingen hij gebruikt en zijn HDD defragmenteerd en ....
Waarom speel je trouwens op 10x7 als je een 19" widescreen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Res. was om ff te proberen, als ie op zo'n lage res al ruk loopt...

Ik zal mn HD eens defraggen.

edit: is een 2e HD in RAID0 miss een idee?

[ Voor 18% gewijzigd door Dani86 op 03-07-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDD is echt het probleem niet.
Probeer gewoon eerst eens met de default settings van FSX.

Als ik alles op mijn systeem (E6600, 4GB, Raptor, 8800GTS 640MB) op full zet is FSX ook niet meer vooruit te branden. FS9 wel. :*)

Maar goed, ik zit nog in FS9 omdat er geen fatsoenlijke kisten zijn (737/747/MD-11/767) waar ik graag mee vlieg. PMDG moet opschieten. ;)

Maar goed, er zijn ook genoeg tweak guides voor FSX te vinden, probeer die eerst eens op jouw systeem toe te passen. Dan moet je er nog wel wat uit kunnen slepen qua fps.

Je zult dus op sommige eye candy moeten inleveren om nog redelijk te kunnen gamen.
Lees dit en de vorige topics eens door, er zijn al aardig wat tips gepost over het tweaken van FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ok, i'll UTFS ;)

trouwens, ik had ook meteen een Logitech 3d force gekocht. ( was niet duur ). Ging met PMDG 737 vliegen. Ik denk: Leuk die forcefeedback effecten. tot ik op de goede heading kwam en dacht nu kan de autopilot wel aan. ( maw. joystick los laten ). De stick gaat dan naar voren hangen, wat resulteert in een flitsend CMD lampje. En je krijgt het gewoon NIET op de autopilot, die ***joystick blijft naar voren gaan. Geprobeerd in flight het toestel pitch te trimmen, haalt niks uit. Settings in FS2004 veranderen haalt niks uit, bijgeleverde logitech software kan je niks in veranderen!

Morgen ga ik dat ding terugbrengen en kijken naar iets anders.

Derice: welke resolutie speel jij dan op in FSX?

Ik had eerst ff de default settings geprobeerd offcourse: liep prima, maarja ik vind die default FSx graphics niet eens veel mooier dan FS2004 met alles op max + de scenery add ons die ik heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Dani86 op 03-07-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb My Traffic 5.0 aangeschaft ( Gedownload van internet ) voor Flight SImulator X ! maar hoe kan ik nu het verkeer krijgen op de baan en hoe kan ik dan nu met bekende maatschappije gaan vliegen want ik heb dit spel al een tijdje en ik wil nu bekekende maatschappije toevoege en dat er verkeer komt zou iemand dat stap voor stap en makkelijk uit kunnen leggen ?? alvast bedankt Piloot17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bdani86 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:57:

Ik had eerst ff de default settings geprobeerd offcourse: liep prima, maarja ik vind die default FSx graphics niet eens veel mooier dan FS2004 met alles op max + de scenery add ons die ik heb.
Kun je in Windows zelf ergens niet je Joystick kalibreren?
Wellicht dat je nog de LES (Logitech Entertainment Software) moet downloaden?
Gebruikte ik in XP ook altijd met mijn Joystick.

Ik speel FS2004 / FSX op 1680x1050 (Samsung 226BW 22" Wide).

let wel dat in FSX somminge settings al het gelijke zijn van FS2004 @ max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ja je kan hem in windows zelf kalibreren, maar dan is de force feedback motor uitgeschakeld. Het probleem is dat de stick naar voren gaat hangen, waardoor de pmdg73 de AP eraf gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in de echte 737 een kracht uitoefent op het stuur terwijl de autopiloot erop staat dan gaat ie in de Control Wheel Steering mode. Dit heeft PMDG gesimuleerd. In het kort komt her erop neer dat je in die mode het vliegtuig in een bepaalde houding kan brengen (bijvoorbeeld een neus omlaag houding) en dat als je dan ophoudt met sturen de autopiloot die houding blijft houden. Nadeel van deze simulatie is dat je idd een joystick moet hebben die blijft staan als je hem loslaat anders vliegt elke keer de CMD eraf naar CWL, zoals jij hebt...

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het een optie om de deadzone van de Y-as te vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ja dat was mij bekend, ieder EFIS vliegtuig heeft dat. Daarom is er een keer een SU A310 gecrashed, omdat de piloot z'n zoontje met de yoke liet kloten.

Maar ik heb nog een beetje gekloot met de joystick gisteravond, en heb besloten om hem terug te brengen. Geruild voor een logitech zonder forcefeedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:26:
ik heb My Traffic 5.0 aangeschaft ( Gedownload van internet ) voor Flight SImulator X ! maar hoe kan ik nu het verkeer krijgen op de baan en hoe kan ik dan nu met bekende maatschappije gaan vliegen want ik heb dit spel al een tijdje en ik wil nu bekekende maatschappije toevoege en dat er verkeer komt zou iemand dat stap voor stap en makkelijk uit kunnen leggen ?? alvast bedankt Piloot17
Lees de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
n00bdani86 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:55:
Ja dat was mij bekend, ieder EFIS vliegtuig heeft dat. Daarom is er een keer een SU A310 gecrashed, omdat de piloot z'n zoontje met de yoke liet kloten.
Inderdaad: http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_593

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Tijd voor wat plaatjes:

Vlucht van EHRD naar EHAM met Tileproxy, met dank aan G**gle Earth.

Afbeeldingslocatie: http://www.wouty.nl/fsx/1_rotterdamsatelliet_kl.jpg
Overzicht van Rotterdam Airport, let op hoe goed het vliegveld overlapt met de satellietfoto's.

Afbeeldingslocatie: http://www.wouty.nl/fsx/2_tussendelftenrotterdam_kl.jpg
Boven de A13, tussen Delft en Rotterdam, let op het verkeer wat bijna perfect over de (satellietfoto-) snelweg rijdt.

Afbeeldingslocatie: http://www.wouty.nl/fsx/3_bovendelft_kl.jpg
Vliegen boven Delft, tikkeltje onscherp, had iets langer moeten laden.

Afbeeldingslocatie: http://www.wouty.nl/fsx/4_prinsclausplein_kl.jpg
Prins Clausplein, let op de auto's

Afbeeldingslocatie: http://www.wouty.nl/fsx/5_ypenburg_kl.jpg
Ypenburg, genomen boven Prins Clausplein richting Delft

Afbeeldingslocatie: http://www.wouty.nl/fsx/6_voorschoten_kl.jpg
Recreatiemeer ten oosten van Voorschoten

Afbeeldingslocatie: http://www.wouty.nl/fsx/7_leiden_kl.jpg
Screenshot richting Leiden centrum

Afbeeldingslocatie: http://www.wouty.nl/fsx/9_zuidschiphol_kl.jpg
Naderen van Schiphol, baan 4

Afbeeldingslocatie: http://www.wouty.nl/fsx/10_schiphollanding_kl.jpg
Landen

Afbeeldingslocatie: http://www.wouty.nl/fsx/11_schipholsatelliet_kl.jpg
Overzicht Schiphol

[ Voor 22% gewijzigd door OCTheEagle op 07-07-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bdani86 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:55:

Maar ik heb nog een beetje gekloot met de joystick gisteravond, en heb besloten om hem terug te brengen. Geruild voor een logitech zonder forcefeedback :)
[Muggezift ON]
Ehm Dat het toestel EFIS heeft, heeft er niets mee te maken. EFIS is puur een afkorting voor Electronic Flight Information System. Dus een PFD een ND enz enz... kortom beeldschermpies... Je kan dus ook een EFIS toestel hebben dat geen CWS heeft (denk aan onze nationale trots de Fokker 70/100)
[Muggezift OFF]

Maarrr belangrijker, werkt de Logitech zonder FF, kortom kan je weer weglopen bij FS?

Remco

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OCTheEagle: Mooie foto's, ik overweeg ook om over te stappen op Tileproxy, maar ik heb mijn twijfels over de laadsnelheid (ik heb breedband, maar wordt het tijdig aangevoerd?), en komen het verkeer, luchthavengebouwen en andere gebouwen in alle gevallen overeen met de satellietfoto's?

Desinstalleren als het tegenvalt is geen probleem dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-08 04:37
OCTheEagle dat ziet er fantastisch uit! Ik las alleen dat je van GE geband wordt, hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:27:
OCTheEagle: Mooie foto's, ik overweeg ook om over te stappen op Tileproxy, maar ik heb mijn twijfels over de laadsnelheid (ik heb breedband, maar wordt het tijdig aangevoerd?), en komen het verkeer, luchthavengebouwen en andere gebouwen in alle gevallen overeen met de satellietfoto's?

Desinstalleren als het tegenvalt is geen probleem dacht ik...
Tileproxy heeft zo zijn + en - minpunten:

Plus
- Gedetailleerde satellietkaarten
- Sluit goed aan op fsx vliegvelden, autowegen en objecten
- Zeer mooi voor VFR vluchten
- Alle scenery die geladen is, wordt opgeslagen (volgende keer snellere laadtijden)
- Je kunt gemakkelijk kiezen of je wel of geen tileproxy wilt gebruiken in ms fsx

Min:
- Zeer lange laadtijden om in het spel te komen (bij mij van 3 min naar 15 minuten)
- Als je naar een nieuw, nog niet verkent, gebied gaat, duurt het ongeveer 5 min om een scherp satellietbeeld in fsx te hebben
- Mogelijkheid om 24 uur gebanned te worden van g**gle earth bij overgebruik van tileproxy
- Product is niet kant en klaar, sommige instellingen moet je zelf opzoeken op het Internet
- Boten, geanimeerde zee en autogen komen te verdwijnen

@DavidSmid:
Op http://earth.google.com/getest.html kun je testen of je gebanned bent of niet. Als je gebanned bent, duurt het ongeveer 24 tot 48 uur voordat je geunbanned wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:09:
[...]

[Muggezift ON]
Ehm Dat het toestel EFIS heeft, heeft er niets mee te maken. EFIS is puur een afkorting voor Electronic Flight Information System. Dus een PFD een ND enz enz... kortom beeldschermpies... Je kan dus ook een EFIS toestel hebben dat geen CWS heeft (denk aan onze nationale trots de Fokker 70/100)
[Muggezift OFF]

Maarrr belangrijker, werkt de Logitech zonder FF, kortom kan je weer weglopen bij FS?

Remco
Electronic Flight Instrument System

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha idd... Weer te snel ff wat getypt... Bedankt voor de correctie!

Remco

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

n00bdani86 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:57:
Ok, i'll UTFS ;)

trouwens, ik had ook meteen een Logitech 3d force gekocht. ( was niet duur ). Ging met PMDG 737 vliegen. Ik denk: Leuk die forcefeedback effecten. tot ik op de goede heading kwam en dacht nu kan de autopilot wel aan. ( maw. joystick los laten ). De stick gaat dan naar voren hangen, wat resulteert in een flitsend CMD lampje. En je krijgt het gewoon NIET op de autopilot, die ***joystick blijft naar voren gaan. Geprobeerd in flight het toestel pitch te trimmen, haalt niks uit. Settings in FS2004 veranderen haalt niks uit, bijgeleverde logitech software kan je niks in veranderen!

Weet je zeker dat de joystick niet defect was? Mijn Microsoft joystick heeft dat niet.

Hoewel de kans natuurlijk groot is dat alle Logitech 3d force's het hebben.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:43:
[...]

Weet je zeker dat de joystick niet defect was? Mijn Microsoft joystick heeft dat niet.

Hoewel de kans natuurlijk groot is dat alle Logitech 3d force's het hebben.
Nee hoor, ik heb ook een Force Feedback joystick van Logitech en die geeft geen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik ben nu aardig gevorderd in ILS-landingen met de grotere vliegtuigen (Boeing 737, 747), maar de visual approaches lukken nog niet echt lekker.

Ik vloog met een Boeing 747 naar St. Maarten, maar ik kreeg mezelf helemaal niet lekker voor de baan. Ik maakte de bocht naar de baan te vroeg waardoor ik zeg maar onder een hoek van 30 graden de baan naderde en dus ook totaal verkeerd landde... Nu vroeg ik me af of hier tips voor zijn (dat ik op het juiste moment de bocht naar final approach maak en dat ik mooi recht voor de baan uitkom en niet een paar meter ernaast), of is het gewoon een kwestie van veel oefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Kwestie van veel oefenen, en zorgen dat je vroeg genoeg met je final approach begint.

De PMDG 747 kan ook een autoland maken.

@ Christiaan: Dit was alleen het geval met de PMDG 737, niet bij de std FS toestellen, maar aangezien in alleen PMDG vlieg.

Ik heb nu een Extreme 3D pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

De PMDG 747 kan alleen een autoland maken met een CAT III ILS. Een visual gaat lastig worden :)

Heeft St Maarten geen ADF of een VOR? Dat kan je aardig wat helpen :) Maar, een visual is visueel, dus je moet het echt op zicht doen eigenlijk. Hier en daar een instrumentje gebruiken is natuurlijk nooit weg ;)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:46:
[...]

Nee hoor, ik heb ook een Force Feedback joystick van Logitech en die geeft geen problemen..
Ooh op die manier. Is het bij de Logitech ForceFeedback niet zo dat de FF uit wordt gezet als je de stick loslaat?

Lijkt me IRL trouwens ook lastig vliegen :? Want dan kan je de FF niet uitzetten.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

st Maarten heeft bij rwy 09 een VORDME approach, dus je hoef niet perse visual.
Dit heet dan een NonPrecisionApproach ;)

Verder hoop ik dat PMDG gauw eens uitkomt die 747X, want de default 747 in FSX stinkt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:02:
[...]

Ooh op die manier. Is het bij de Logitech ForceFeedback niet zo dat de FF uit wordt gezet als je de stick loslaat?

Lijkt me IRL trouwens ook lastig vliegen :? Want dan kan je de FF niet uitzetten.
Je kan het uitzetten, maar dat doe ik niet :). Het vliegt prima met, dus waarom zou ik? Ik kan de knuppel gewoon loslaten en wanneer het toestel een bochtje maakt dan beweegt de stik schoksgewijs een beetje mee. Wat ik wel soms irritant vind is dat de joystick soms begint te trillen wanneer je in het menu zit ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week de Digital Aviation Dornier Do-27 gekocht voor FSX. Wow, dat is nog eens as real as it gets!!! Super vliegtuig: echt ALLES werkt zoals het hoort! En alles kan ook kapot zoals het hoort! Dus niet eventjes hopla erin en raggen met die hap, nee, wachten tot de olie op temperatuur is, throttle niet te laag of te lang te hoog, flaps echt niet eerder naar beneden dan toegestaan is, en ga zo maar door. Echt, dit is toch echt wel de mooiste GA die ik ooit gekocht heb! (En persoonlijk vind ik 'm ook leuker dan al die airliners die ik allemaal heb gehad, maar da's ook een kwestie van persoonlijke voorkeur. ;) ) In ieder geval is dit echt een aanrader voor iemand een realistische GA wil hebben (zonder Autopilot en zo...!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:08

aerofreak

Steve Jobs

screenshots ??? :*)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hier zijn er een paar in ieder geval ;) :

http://www.digital-aviati...l_html/media_do27_01.html

Maar eigenlijk moet je 'm in 'het echt' zien, want het leuke van dit vliegtuig is dat 'ie beweegt: als je de motor start trilt het toestel echt heen en weer, en ook als je rijdt en in de lucht en zo. Heel leuk effect is dat, zonder dat het te overdreven is (je kan dat trouwens instellen). Ook kunnen de dials afwijken door bewegingen van het vliegtuig en moet je echt van alles in de gaten houden (of de compascard nog wel goed staat en of de olie niet te heet wordt): het is gewoon net echt!
In het vliegtuig heb je een apart kneeboard (dus niet Shift-F10 maar een extra), die je trouwens ook 3D in de VC kan bekijken (nog leuker) en via dat kneeboard kan je, eenmaal op de grond, het vliegtuig laten inspecteren, van binnen en van buiten. Zo moet je zelf handmatig olie toevoegen. Andere reparaties kan je laten doen door een mecanicien, en dat kost ook tijd! Je zit dan echt ff te wachten (het inspecteren kost ook tijd).
Het zijn van dit soort dingen die de Do-27 tot een COMPLETE ervaring maken! Ik bedenk me nu dat ik al drie trips heb gemaakt zonder de mecanicien te laten kijken... moet zo meteen toch echt het oliepijl even checken (hetgeen je trouwens beter kan doen als het toestel een tijdje stil heeft gestaan, anders is nog niet alle olie naar beneden gedaald!) :)

EDIT:
Kijk hier even voor alle features:

http://www.digital-aviati...aft_do27_features_01.html

En let even op dat er 5 pagina's zijn! Ach, laar maar, hier hebt je ze allemaal ;) :

Virtual Cockpit and systems:

-Different panel layouts.
-Panels and instruments may be damaged by hard landings.
-All automatic circuit breakers and circuit breakers work.
-Instruments may be inaccurate, needles may be influenced by vibrations, g-forces or disorders.
-Attitude indicator and compass card are driven electrically and have to be aligned / calibrated. The compass card will start to rotate for several minutes if electricity has been cut.
-The glass of the vertical speed indicator may be broken.
-Junghans chronograph with windup mechanism and timer.
-Avionics may be damaged if avionics master switch is not turned off during engine start and engine shut down.
-Engine must be primed.
-Engine prime can lead to have too much fuel in the starter system. Removing superfluous fuel is possible due original procedure or mechanician.
-Engine starter can get overheated and damaged.
-Cowl Flap produces drag according to its setting.
-Engine cooling is influenced by angle of attack and propeller revolutions.
-Engine fires can occur.
-Fire extinguisher can get exhausted.
-Oil leaks can occur.
-Realistic oil consumption.
-Engine treatment influences oil consumption.
-Engine and gear can get damaged by:
High RPM
Low RPM
Fast RPM changes
Low Manifold pressure
Long engine starts
Low oil level
Fires
High temperatures
Low RPM during descent
Negative Propeller Thrust

-If Engine gets worn it looses power.
-Propeller can get damaged
-Warm weather can cause air bubbles in the fuel system, making the engine stutter. The fuel pump solves this problem.
-Cold engine can go out.
-Real engine start up procedure, with starter circuit breaker, priming and mixture lever in cut off position.
-If engine is not serviced periodically, engine start will get more and more difficult.
-Fast changes on engine settings lead to damages.
-Propeller pitch can't be changed when engine is shut off.
-Oil temperature influences operability of propeller pitch.
-Mixture can be adjusted manually. But this is not recommended. When the lever is all way forward, the mixture is set automatically.
-Generator only works at 1300 RPM and above. Generator relay is audible.
-Fuel quantity indicators are not very precise.
-Pitot heat can get damaged if enabled on ground.
-Structure and controls can get damaged through high speeds and extreme manoeuvres.
-Flaps can get damaged through high speeds or when being lowered as long as the cabin doors are open.
-Windows get dirty.
-Each door can be locked/unlocked, opened/closed and dumped separate. The latch for the left cabin door can be disabled, so the door will stay open during flight due air stream, and can be closed by shortly lowering the flaps. (Real life procedure after the skydivers left the plane)
-Windows of the front doors can be opened.
-Ventilation controls are functional.
I-f you forgot to remove the pitot cover before flight, airspeed indicator will not work, and the cover can only be removed on ground.
-Vibration effects through engine, ground roll, stalls etc.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:19:
Nou, hier zijn er een paar in ieder geval ;) :

[long story]
Gaaf zeg. Heb je een Force Feedback joystick? Zo ja, zijn die effecten een beetje goed gemodelleerd? En gaat je joystick ook echt trillen enzo als je de motor start bijvoorbeeld?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ziet er cool uit die Dornier!

Ik wil de PMDG MD11 in FSx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:55:
[...]

Gaaf zeg. Heb je een Force Feedback joystick? Zo ja, zijn die effecten een beetje goed gemodelleerd? En gaat je joystick ook echt trillen enzo als je de motor start bijvoorbeeld?
Heb ik, ja, maar ik heb ff uit in FSX omdat het totaal niet lekker werkt (bij geen een vliegtuig dus). Bij het minste geringste gaat die stick constant heen en weer (bij het stijgen trek je 'm bijvoorbeeld naar achteren, waarna er een feedback reactie komt waar je automatisch weer op reageert waardoor de feedback weer reageert en voor je het weet zit je met een constant bewegende stick en gaat het vliegtuig steeds schokkender bewegen!) Ik vind FF hopeloos in FS (trouwens in ALLE versies van FS die ik heb gevlogen en dat zijn er heel wat). Ik heb het trouwens niet geprobeerd met de Do-27.

Het vliegen met de Do-27 is echt wel heel wat anders dan ik gewend ben. Ten eerste vloog ik heel veel met de AP (cruise was standaard op AP bij mij), maar ja, dat kan niet meer. Daarnaast ik MOET nu echt op alle gauges letten (bijvoorbeeld op de temp van de olie) wat voorheen nooit nodig was. Al met al ben je veel meer bezig met alles te checken en met het vliegen ZELF (ik kijk echt veel minder naar buiten en heb zelfs autogen maar uitgedaan om extra fps te winnen). En je moet natuurlijk voorzichtiger vliegen, dus niet gewoon throttle dichtgooien als je langzamer wilt of zo: je moet echt binnen bepaalde limieten blijven anders kan het fout gaan. Al met al... het is NET ECHT! :) En da's echt wennen als je dat niet gewend bent. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 15:49
Ik weet dat hier ook wat piloten (in opleiding) rondzwerven en was benieuwd of jullie mij wat info kunnen geven over piloot opleidingen, ik wilde graag weten of het een voordeel is als je al een ppl hebt, kan je dan makkelijker instappen bij een opleiding verkeersvlieger, of moet je dan alsnog van voor af aan beginnen en opnieuw gekeurd worden etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

fommes schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:50:
Ik weet dat hier ook wat piloten (in opleiding) rondzwerven en was benieuwd of jullie mij wat info kunnen geven over piloot opleidingen, ik wilde graag weten of het een voordeel is als je al een ppl hebt, kan je dan makkelijker instappen bij een opleiding verkeersvlieger, of moet je dan alsnog van voor af aan beginnen en opnieuw gekeurd worden etc?
Niet als je het modulair doet. Dan kan je een "verkorte" versie doen. Mss kun je hier een topic over openen in een ander forum, das mss wel makkelijk.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

offtopic

deze site is misschien wel handig http://www.airwork.nl/

had je zelf ook wel kunnen vinden met wat (re)search werk, als je het echt graag wilt. ( like me :P ). Succes! :)

@Bolk, wat was er het meest gunstig aan, om je opleiding in het buitenland te volgen?

/offtopic.

[ Voor 24% gewijzigd door Dani86 op 09-07-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 15:49
sorry voor de offtopic.. O-)
thnx ga het eens rustig doornemen, heb wel gezocht er zijn veel sites waar ik steeds weer op uitkom en toch niet is wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kan ik gedeeltelijk wel een antwoord op geven, een grote discussie daarover staat in het luchtvaarttopic ;) Het grote voordeel van EPST t.o.v. Nederlandse luchtvaartscholen is puur de kwaliteit van het onderwijs en de kans op een baan. Heel veel grote maatschappijen halen hun piloten bij EPST vandaan. Dat i.t.t. bij de KLS, die eigenlijk specifiek voor de KLM is. Natuurlijk gebeurt het wel dat luchtvaartmaatschappijen als Lufthansa Cityline een piloot aannemen van de KLS, maar het staat toch wel een beetje vreemd als je bijv. afgewezen bent de KLM..;) Dat is het volgens mij heel in het kort...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Voor de geïnteresseerden:

Voor Fs2004 is de gratis add-on NL2000 uit. http://www.nl-2000.com/nuke/

Hopelijk krijgen we eens een alternatief voor Bittorent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel bijzonder, een release via bittorent...:

"Please keep this window open. When you keep the program running, you will help other users downloading the file. So simply choose to minimize the program and keep it running for about a week," 8)7

Ze lopen wel constant achter daar, heb ik het idee... Hoe lang hebben ze over dit project gedaan? En dan krijg je dus FS2004 kwaliteit... Ik zal maar niet vragen hoe lang het duurt voordat de FSX versie klaar is. Maar goed, ik waardeer de poging natuurlijk wel: het is allemaal vrijwilligerswerk en nog gratis ook, dus... hulde! _/-\o_ Maar ja, als je FSX gewend bent, is FS2004 niet echt mooi meer als het op dit soort scenery aankomt, vind ik. Sowieso vind ik autogen op low res photorealistische textures afgrijselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

OCTheEagle schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:42:
Voor de geïnteresseerden:

Voor Fs2004 is de gratis add-on NL2000 uit. http://www.nl-2000.com/nuke/

Hopelijk krijgen we eens een alternatief voor Bittorent.
Oooh eindelijk. OMFG 21 gig!

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:31
Aardige download. Ben benieuwd wat de laadtijden zullen zijn...... Iemand misschiern screens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Tja, tegen de tijd dat men met Bittorrent Nl2000 binnen heeft, zijn we weer een week verder. Aan de andere kant is de add-on gratis dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Bij deze dus de oproep om het zo snel mogelijk op bijv. usenet of een uni. server te planten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

zijn er hier mensen die tileproxy gebruiken? ik lees er bijna nix over hier. op avsim forum staan een paar schitterende screenshots van mensen die tileproxy gebruiken. Ga het denk ik ook maar eens gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/249/516876485_934278a34e_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i175.photobucket.com/albums/w140/bramski/2007-5-20_0-33-17-718copy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i175.photobucket.com/albums/w140/bramski/Oahu%20Hawaii/2007-5-20_16-11-59-46.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i175.photobucket.com/albums/w140/bramski/2007-5-26_14-32-46-453.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.avsim.net/user_files/172732.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.g-daehling.de/fsbilder/serie2/07.jpg

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad mooi, maar het lijkt me alleen mooi vanaf die hoogtes, lager passen de gebouwen en bomen niet echt bij de omgeving, verder duurt het nogal lang om te laden eer je zo'n resultaat heb. Ik zal het misschien eens proberen, maar ik ben nogal sceptisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos_zwa schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:27:
zijn er hier mensen die tileproxy gebruiken? ik lees er bijna nix over hier.
Paar pagina's terug nog wat posts over geweest:

Techno in "Flight Simulator - deel 81"

En als je het veel gebruikt wordt je geloof ik gebanned bij Google Earth voor een dag ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadelen: laden duurt lang en als je SP1 gebruikt is binnen no time alles vaag en blurred en moet je om minuut ik weet niet hoe lang wachten op nieuwe textures of alles weer op nieuwladen. Over gebouwen en bomen die niet passen: je moet met Tileproxy autogen ook gewoon uitzetten.
Op zich een leuk idee, dat Tileproxy, maar het werkt gewoon nog niet lekker. En verwacht ook niet overal van die prachtige screenshots te kunnen maken, want grote delen van de wereld zien er niet uit. Ik vlieg graag boven Noorwegen maar dat ziet er op Google Earth ECHT niet uit: daar wil je niet boven vliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
België ziet er waarschijnlijk ook niet uit (zie Google Earth) en als je een zwaar systeem hebt kan je denk ik beter gaan voor het standaard FSX-landschap en -scenery, dat is trouwens ook gebaseerd op satellietfoto's. Als er ooit een Blu-Ray uitkomt waarmee je alle satellietbeelden kan installeren zonder vertragingen in het laden en met geanimeerde zee en zee-traffic wil ik er nog eens over nadenken. :)

Edit: Ik ga het zometeen toch eens proberen, misschien zal ik toch verrast zijn. :)

Edit 2: Joepie, als ik het wil starten krijg ik een foutmelding. :s

Edit 3: Tweede poging, nu niet als 64-bits, toch zelfde foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/3064/naamloosfd5.jpg

Ik heb het gewoon geïnstalleerd (met SP1 aangevinkt) en het volgende gestart:
'Load filter driver and run proxyUser'
Meer moet er toch niet gebeuren? :?

Edit 4: Nog leuker nu: Tientallen errors bij het opstarten van FSX. |:( En na het opstarten: Surprise: Geen satellietbeelden!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
Ik vind Tileproxy een hele mooie FSX addon, maar dat was misschien al duidelijk door mijn eerder posts. Heb door de problemen van SP1 (krijg steeds meer de indruk dat ze iets verprutst hebben bij SP1) deze ge-deinstalleerd en ben dus nu terug met standaard FSX.
Het is inderdaad zo dat je beter autogen kunt uitzetten, scheelt ook weer fps. En trouwens al die autogen veroorzaakt alleen maar haperingen bij mij.

Nog een paar tips als je TP gaat uitproberen:

- De GE provider is vaak het beste maar lang niet altijd. Op deze site kun je zien welke de beste coverage heeft.
- Zet je virusscanner uit. Bij mij maakt dat een verschil van ~1000 in laadsnelheid...
- Zoek een paar mooie gebieden uit om in te vliegen. Natuurlijk kun je over het platte Nederland gaan vliegen (wat trouwens wel leuk is boven je woonplaats enzo). Maar waarom niet in de bergen (Zwitserland (Luzern, Sion), Grand Canyon, Andere National Parks) als dat veel mooier werkt met TP (hoogte ~1500 ft).
- Probeer ook eens de VE en Y! provider, die hebben ook goede coverage in bepaalde gebieden.
- Ik heb met de beta5 van TP nog geen ban gehad bij GE (nock on wood)
- Limit je fps naar 25-30, dit komt de update-snelheid van scenery ten goede.
- Vlieg niet met een jet oid met >250 kts door het landschap want dan vraag je om blurry textures.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Heb je met titleproxy ook beter 3d relief in de landschappen? Of is dat standaard in FSX goed genoeg?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:58:
België ziet er waarschijnlijk ook niet uit (zie Google Earth) en als je een zwaar systeem hebt kan je denk ik beter gaan voor het standaard FSX-landschap en -scenery, dat is trouwens ook gebaseerd op satellietfoto's. Als er ooit een Blu-Ray uitkomt waarmee je alle satellietbeelden kan installeren zonder vertragingen in het laden en met geanimeerde zee en zee-traffic wil ik er nog eens over nadenken. :)

Edit: Ik ga het zometeen toch eens proberen, misschien zal ik toch verrast zijn. :)

Edit 2: Joepie, als ik het wil starten krijg ik een foutmelding. :s

Edit 3: Tweede poging, nu niet als 64-bits, toch zelfde foutmelding:

[afbeelding]

Ik heb het gewoon geïnstalleerd (met SP1 aangevinkt) en het volgende gestart:
'Load filter driver and run proxyUser'
Meer moet er toch niet gebeuren? :?

Edit 4: Nog leuker nu: Tientallen errors bij het opstarten van FSX. |:( En na het opstarten: Surprise: Geen satellietbeelden!
Wie installeerd er dan ook Vista op zijn PC? :)
Er staat dat ie een bestand niet kan vinden, bestaat dat wel eens?
Er is volgens mij bekend dat het niet optimaal werkt met 64 bits Vista, gebruik jij dat ook?
Heb je de config file wel aangepast?
Misschien kun je op het TP forum van avsim meer vinden als die specifieke fout blijft aanhouden.

[ Voor 3% gewijzigd door Techno op 10-07-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
_Christiaan_ schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:52:
Heb je met titleproxy ook beter 3d relief in de landschappen? Of is dat standaard in FSX goed genoeg?
Nee, je hebt geen beter relief, want dat is hoogte informatie die (vooralsnog) niet door TP word geleverd. Je kunt wel op deze site hoge resolutie terrain data dowloaden. Let op: max. snelheid maar 30Kb/s, dus een std file van die site duurt zo 2-3 uur. Zeker de alpen, gran canaria, Hawaii en west coast USA zijn de moeite waard.(totaal 2.2 GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Techno schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:54:
[...]

Wie installeerd er dan ook Vista op zijn PC? :)
Er staat dat ie een bestand niet kan vinden, bestaat dat wel eens?
Er is volgens mij bekend dat het niet optimaal werkt met 64 bits Vista, gebruik jij dat ook?
Heb je de config file wel aangepast?
Misschien kun je op het TP forum van avsim meer vinden als die specifieke fout blijft aanhouden.
Bedankt voor de tips, maar ik ga het hierbij laten. Van een programma verwacht je dat het werkt zonder eerst uren te troubleshooten, config-files aan te passen of andere zaken waar een eindgebruiker zich normaal gezien niet mee bezig hoeft te houden. De eerste indruk doet veel en die is grondig verpest, dus nee dank je, ik probeer wel een final of zo. :) Als systeembeheerder moet ik al genoeg problemen oplossen binnen mijn werkuren, daar heb ik na mijn werkuren helemaal geen zin meer in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:36:
[...]
Bedankt voor de tips, maar ik ga het hierbij laten. Van een programma verwacht je dat het werkt zonder eerst uren te troubleshooten, config-files aan te passen of andere zaken waar een eindgebruiker zich normaal gezien niet mee bezig hoeft te houden. De eerste indruk doet veel en die is grondig verpest, dus nee dank je, ik probeer wel een final of zo. :) Als systeembeheerder moet ik al genoeg problemen oplossen binnen mijn werkuren, daar heb ik na mijn werkuren helemaal geen zin meer in. :)
Van een final release programma mag je dat idd verwachten. Je weet zelf ook dat dit een beta is en het staat ook in de handleiding waarom je zelf de config file moet aanpassen (op avsim staan meerdere topics met complete files) Als systeembeheerder zou het toch juist makkelijker moeten zijn om die problemen op te lossen. Of je werk moet niet je hobby zijn dat kan natuurlijk ook.
Jammer dat je het erbij laat want het heeft bij mij zeker een aantal "get-the-hell-outa-here-wat-mooi" momenten opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk83
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb Tileproxy erg veel gebruikt voor SP1. Heb een complete vlucht gedaan van South California, Long Beach naar North California, Oakland, in verschillende legs. Dit allemaal met een erg traag vliegtuig (Fletcher). Op verschillende momenten m'n onderkaak echt van de grond kunnen rapen. En een paar keer van Google gebanned. :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/entjes/Highway_one/leg1/13.jpg

Zodra je je config file een beetje goed voor elkaar hebt, of eentje gedownload hebt zoals anderen posten, werkt het als een zonnetje. Autogen of water maakt voor mij helemaal niks uit, helemaal als je in gebieden vliegt waar de resolutie een beetje goed is, zoals Amerika.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/entjes/Highway_one/leg4/04.jpg

Eigenlijk heeft SP1 het een beetje verknalt voor mij, voornamelijk door de blurry textures. Ook de gigantische verschillen in FPS bij het op unlimited zetten van je framerate versus locked verknallen het. Zodra je op unlimited vliegt, lijken de textures helemaal niet meer te updaten.

Ook de komst van de Level-D 767 (en ATR) heeft me toch weer richting de airliners getrokken.
Op dit moment heb ik Tileproxy5 geinstalleerd welke het grote voordeel heeft dat wanneer je hem niet aan zet hij de default FSX textures weer gebruikt. Op het moment dat de watermasks in Tileproxy gaan werken, blijf ik bij Tileproxy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
henk83 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 09:04:
Zodra je je config file een beetje goed voor elkaar hebt, of eentje gedownload hebt zoals anderen posten, werkt het als een zonnetje. Autogen of water maakt voor mij helemaal niks uit, helemaal als je in gebieden vliegt waar de resolutie een beetje goed is, zoals Amerika.
Dat bedoel ik dus, waarom moet je als gebruiker nog allerlei aanpassingen doen aan configuratiefiles? Kunnen de ontwikkelaars niet de optimale settings als standaard zetten? Zaken zoals de snelheid kan je reeds bij de installatie invoeren, wat moet er verder nog allemaal geconfigureerd worden?
[afbeelding]

Eigenlijk heeft SP1 het een beetje verknalt voor mij, voornamelijk door de blurry textures. Ook de gigantische verschillen in FPS bij het op unlimited zetten van je framerate versus locked verknallen het. Zodra je op unlimited vliegt, lijken de textures helemaal niet meer te updaten.
Bij latere versies komt het misschien goed. Of misschien is het ook een setting in een config-file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk83
In de eerste instantie had de auteur de servers weggelaten ivm eventuele copyright problemen met bv. Google. Uiteindelijk zijn die servers zo vaak gemeld op het avsim forum dat de meeste mensen een kant en klare config konden downloaden.

Verdere instellingen zijn bijvoorbeeld de keuze van bron van textures. Lod afstand en later nog de hoeveelheid requests naar de server. Dit omdat erg veel mensen van Google gebanned werden.

Ook werd er een setting gemaakt voor airliners. Dit kwam neer op de 'FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=2.0' instelling in je FSX.cfg. Probleem daarbij is dat wanneer je de fps op locked set je framerate dramatisch daalde.
Mijn ervaring is dat wanneer je je fps setting op unlimited zet, FSX juist die instelling links laat liggen. En dus alle kracht naar het pompen van frames brengt ipv het bijhouden van de grondtextures.

Een mooie middenweg is om die setting rond de default waarde te laten, of lager. (0.35).

Ik heb de visibility in Activesky op 20 mijl staan en in FSX lod radius op medium. Zodat FSX minder ver hoeft te renderen en Activesky er voor zorgt dat ik die afstand toch nooit te zien krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
henk83 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:54:
In de eerste instantie had de auteur de servers weggelaten ivm eventuele copyright problemen met bv. Google. Uiteindelijk zijn die servers zo vaak gemeld op het avsim forum dat de meeste mensen een kant en klare config konden downloaden.

Verdere instellingen zijn bijvoorbeeld de keuze van bron van textures. Lod afstand en later nog de hoeveelheid requests naar de server. Dit omdat erg veel mensen van Google gebanned werden.

Ook werd er een setting gemaakt voor airliners. Dit kwam neer op de 'FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=2.0' instelling in je FSX.cfg. Probleem daarbij is dat wanneer je de fps op locked set je framerate dramatisch daalde.
Mijn ervaring is dat wanneer je je fps setting op unlimited zet, FSX juist die instelling links laat liggen. En dus alle kracht naar het pompen van frames brengt ipv het bijhouden van de grondtextures.

Een mooie middenweg is om die setting rond de default waarde te laten, of lager. (0.35).

Ik heb de visibility in Activesky op 20 mijl staan en in FSX lod radius op medium. Zodat FSX minder ver hoeft te renderen en Activesky er voor zorgt dat ik die afstand toch nooit te zien krijg. :)
Wat is je ervaring met ActiveSkyX?
Omdat ik nu namelijk RTM FSX draai kan ik geen ActiveSky draaien dacht ik, daarvoor moet je terug naar SP1. Wou eerst even kijken of dat het wel waard is.
Heb je ook dat XGraphics?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van RTM naar SP1 terug? Dat kan niet, dat is een upgrade.
SP1 -> RTM wel (met reinstall eventueel).

Zelf heb ik nog geen FSX draaien icm ActiveSkyX.
Wel gebruik het al tijden in FS9 en ben daar prima te vreden over, prima addon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:56:
Van RTM naar SP1 terug? Dat kan niet, dat is een upgrade.
SP1 -> RTM wel (met reinstall eventueel).

Zelf heb ik nog geen FSX draaien icm ActiveSkyX.
Wel gebruik het al tijden in FS9 en ben daar prima te vreden over, prima addon!
Wel duh, terug als in SP1 weer installeren (terug gaan naar de situatie dat ik nog SP1 had)...
Ik heb ook AS6.5 voor FS9 en vind het een goede addon maar het blijft aardig wat centjes voor die ASX en X-Graphics daarom w8 ik eerst op wat ervaringen van mensen die het wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al tig keer SP geinstalleerd en weer gedeinstalleerd (dus weer RTM) en weer naar SP1. Kan inderdaad probleemloos, hoor! Als je bijvoorbeeld even wilt vergelijken hoe iets was met RTM of zo: best makkelijk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom dan telkens SP1 eraf? Is dat zo'n slechte update dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk83
Mijn ervaring met ActiveSky X is prima. Eigenlijk niet heel veel anders dan de vorige versies.
Hij is een stuk uitgebreider geworden. Je krijgt er o.a. een weather radar gauge bij.
Ik heb hem wel in combinatie met Graphics X gekocht. Die is naar mijn mening onmisbaar.

Een min puntje van ActiveSky X vind ik, is dat je hem eerst moet opstarten voordat je FSX opstart. Dus wanneer AS crasht terwijl je op een route zit heb je een probleem en krijg je geen updates meer.

Het liefst zou ik verder ook SP1 er ook weer af mikken. Die is verantwoordelijk voor de blurries in de scenery. Maar inmiddels al te veel addons die SP1 vereisen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Simmers,

Ik ben net klaar met het download van NLv3.0 en het bevalt mij prima.
Enige wat mij dwars zit is mijn video kaart. Ik heb een GeForce FX5700 128 mb.
Nu als ik vlieg haal ik max. 20 fps. Op EHAM haal ik maar 9 fps en begint ie te haperen!!

Nu is mijn vraag aan jullie.. Met welke grafische kaart gaat alles heel vloeiend en gaat ie niet stotteren, dus dat ik altijd boven de 20 fps zit en dat ik mooi beeld hebt?
Mijn budget gaat tot de 180 euro.
Is de Ati X1950 Pro dan de beste keus voor mijn pc of zijn er betere kaarten in mijn budget??

Mijn pc specs:

Microstar PC
P4 3.06 GHZ
2x 1024 MB DDRAM Kingston
GeForce FX5700 128 mb
320 GB Seagate 7500 rpm
160 GB Maxtor 7500 rpm

Ik hoor het graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 8800GTX en niet echt een mooi beeld. Nou ja, ik vind het wel mooi, maar het zou mooier moeten kunnen. Zo heb ik met SP1 blurries (vage textures) en sowieos popt de autogen erg op( niets aan te doen). Maar daarnaast kan ik niet zoveel autogen doen als ik wil (met sommige addon planes zelfs haast niets), moet ik de AI laag of haast uit zetten, is het water niet zo mooi als het kan, en ga zo maar door. En dat met een E6600 en een 8800GTX. Dus eh... sorry, maar vergeet het maar met die 180 euro.

Aan de andere kant... nu ik geaccepteerd heb dat FSX loopt zoals het loopt, beleef ik er alsnog veel plezier aan. Ik heb nou een simulatie van een oud vliegtuig dat altijd smerige ramen heeft, dus dan is het toch minder erg dat het 'buiten' minder mooi is als nodig. ;)

Maar verwacht absoluut NIET dat je met een X1950 supervloeiend alles op hoog kan draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

tis allicht beter dan wat je nu hebt :Y)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Speel je FS2004 of FSx? ik neem aan FS2004?

Heb je AGP of PCI-e?

Ik ben tot nu toe tevreden met mn X1950pro ( 512mb versie ) :) om FSx vloeiend te kunnen draaien heb je kennelijk een monster PC nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:53:
Ik heb een 8800GTX en niet echt een mooi beeld. Nou ja, ik vind het wel mooi, maar het zou mooier moeten kunnen.
Heb je iets aan de tips op het einde van de TS? Verder is het misschien handig om je framerate te locken naar 30/40/50 fps. 'Level of detail radius' kan op medium en de rest kan je omhoog gooien, ook 'global texture resolution'. Of vind je dat een GF8 tot meer in staat is dan de software toelaat? Dat je met een andere engine à la Half Life 2 betere kwaliteit zou kunnen hebben? In HL2 ziet alles er inderdaad haarscherp uit, maar ik denk dat ze niet met elkaar te vergelijken zijn.

Om je even een idee te geven van de kwaliteit die ik hier haal met een 8800GTX (2560x1600):
http://img108.imageshack.us/img108/2300/fsx1to5.jpg
http://img108.imageshack.us/img108/75/fsx4tu4.jpg
(te bekijken op volledige resolutie voor het beste detail)

Ik snap eerlijk gezegd niet wat je beter verwacht?

Misschien ook even Photo-Based Add-on Scenery Update installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bdani86 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:31:
Speel je FS2004 of FSx? ik neem aan FS2004?

Heb je AGP of PCI-e?

Ik ben tot nu toe tevreden met mn X1950pro ( 512mb versie ) :) om FSx vloeiend te kunnen draaien heb je kennelijk een monster PC nodig :P
Ik heb een AGP aansluiting (rood) En ik vlieg met FS9. Ik wil eerst alles uit FS9 halen voordat ik aan FSX begin 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:38:
[...]
Heb je iets aan de tips op het einde van de TS? Verder is het misschien handig om je framerate te locken naar 30/40/50 fps. 'Level of detail radius' kan op medium en de rest kan je omhoog gooien, ook 'global texture resolution'. Of vind je dat een GF8 tot meer in staat is dan de software toelaat? Dat je met een andere engine à la Half Life 2 betere kwaliteit zou kunnen hebben? In HL2 ziet alles er inderdaad haarscherp uit, maar ik denk dat ze niet met elkaar te vergelijken zijn.

Ik snap eerlijk gezegd niet wat je beter verwacht?
Ik heb framerate locked op 25, LoD al op Medium: standaard dingen heb ik helemaal open (zoals global texture' en zo), maar autogen kan ik niet hoger dan normaal anders wordt het all hokkerig hier en daar. Water kan absoluut niet hoger dan low 2x en AI heb ik GA an atuo's op 10 en de rest uit. Wolken en weer is allemaal minimaal en meestal vlieg ik met mooi weer want een hele lading regenwolken kan de boel ook al vertragen. Dat soort dingen... Je zou toch verwachten dat je met mijn systeem autogen minstens op very dense zou moeten kunnen draaien en zo. Maar ik krijg het allemaal niet voor elkaar en dus is alles beneden verwachting... Nu heb ik ook nog de Dornier Do-27 en die alleen is al genoeg voor een drop van zo'n 10 fps op mijn systeem, dus tsja....

En o ja, dan gebruik ik nog lowres clouds and trees ook...! Het is echt heel verschillend per systeem hoe FSX loopt: bij mij loopt het dus niet super...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:24:
[...]

Ik heb framerate locked op 25, LoD al op Medium: standaard dingen heb ik helemaal open (zoals global texture' en zo), maar autogen kan ik niet hoger dan normaal anders wordt het all hokkerig hier en daar. Water kan absoluut niet hoger dan low 2x en AI heb ik GA an atuo's op 10 en de rest uit. Wolken en weer is allemaal minimaal en meestal vlieg ik met mooi weer want een hele lading regenwolken kan de boel ook al vertragen. Dat soort dingen... Je zou toch verwachten dat je met mijn systeem autogen minstens op very dense zou moeten kunnen draaien en zo. Maar ik krijg het allemaal niet voor elkaar en dus is alles beneden verwachting... Nu heb ik ook nog de Dornier Do-27 en die alleen is al genoeg voor een drop van zo'n 10 fps op mijn systeem, dus tsja....

En o ja, dan gebruik ik nog lowres clouds and trees ook...! Het is echt heel verschillend per systeem hoe FSX loopt: bij mij loopt het dus niet super...
En is de kwaliteit lager dan op mijn screenshots?

Dit zijn mijn settings:
General: alles op max, behalve framerate op 50* en light bloom uitgeschakeld
Aircraft: ultra high
Scenery: LoD: medium, scenery complexity en autogen density op normal, de rest op max
Weather: ultra high, meestal fair weather
Traffic: medium high

*In landelijk gebied heb ik soms 60 fps en bij snelle bewegingen gaat dat schokken, vandaar 50

Driversettings: Alles op max, behalve AA op 'toepassingsinstelling verbeteren' gecombineerd met 4x en AF op 'toepassingsgestuurd'.

Met deze settings heb ik minimum 20 fps (Manhattan ed.), en dat op 2560x1600. Als jij met deze settings een lagere kwaliteit hebt dan is er iets aan de hand:
-Rest van het systeem een bottleneck?
-Achtergrondprogramma's of virusscanner die voor problemen zorgen?
-Laatste drivers (opnieuw) installeren?
-FSX opnieuw installeren?
-Add-ons die voor problemen zorgen?
-Dornier die te veel resources vreet? Voor je Dornier kan je je aircraft-settings eventueel verlagen

Over scenery en autogen staat het volgende vermeld in de performance manual:
Scenery Complexity:
This controls the amount of scenery objects your system will display in detailed cities and
around airports. The higher the slider, the more objects are displayed. This does have a
bearing on performance, especially near high-detail airports. For best performance, keep this slider low, in the Normal area. Ultra-fast processors may be able to work at a higher level.

Autogen Density:
Like the Scenery Complexity setting, this slider controls the amount of Autogen scenery in the world. High settings have an EXTREME impact on performance, so it is advised that you keep Autogen turned low. This isn’t all that bad, because FSX has introduced a much higher density of Autogen overall – FS2004’s “High” setting is comparable to FSX’s “Sparse” setting! Users have also reported that due to FSX’s improved stock textures, Autogen isn’t as needed to give a good illusion of flight. They turn Autogen off, and fly “barren”, but they reap in the benefits of not having to draw Autogen objects.
Zet deze dus wat lager. Als je hierna geen goede kwaliteit/performance haalt denk ik dat je eisen te hoog liggen. FSX is gemaakt voor de toekomst en je moet je erbij neerleggen dat je momenteel zelfs met het highest-end systeem niet alles op max kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

@ CyberBlizzard: Mijn PC haalt volgens mij in Manhattan de 20Fps niet eens op die settings. Het probleem met FSx herinstalleren is: je kunt je cd-key maar 3 keer gebruiken!

Ik wacht nog even tot de PMDG kisten er zijn voor FSx. Dan ga ik mn PC upgraden :) Ik heb met er idd bij neergelegd dat mn PC het niet trekt.

@KleineJan: Ik zou proberen iets van een AGP X1650pro/GF7600 op de kop te tikken 2ehands. Het is imo zonde om nog zoveel geld in je AGP slo(o)t te gooien ;). Aangezien een X1950Pro AGP superduur is als je de prijs met die van de PCI-e versie vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bdani86 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 18:25:
Het probleem met FSx herinstalleren is: je kunt je cd-key maar 3 keer gebruiken!
Je hebt soms van die hardnekkige 'feiten'.... ;) Dit is dus niet zo: ik heb zelf FSX 2 of 3 keer geinstalleerd op m'n oude computer en vervolgens minstens iets van 4 of zelfs 5 keer op m'n compleet nieuwe computer. MS doet dus helemaal niet zo moeilijk met die key. ;) En zelfs al zou na tig keer de key NIET gevalideerd worden, dan voldoet een telefoontje met MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
[FS2004] Hoe komt het dat scenerio wat ver weg is, als een gek loopt te knipperen op mijn scherm?

Scenario dat dichtbij is wordt scherp en helder weergegeven, scenario wat ver weg staat is zeer onscherp. Ook knippert/beweegt het scenario dat ver weg staat.

Zie ook plaatje: http://home.wanadoo.nl/wjnijhof/afstand.jpg
(let op het verschil tussen het donkere/lichtere gedeelte heeft niks met't probleem te maken)

Volgende dingen heb ik geprobeerd:
- Mip maps verlagen/toenemen, zowel ingame als met nvidia control panel
- Anti aliasing lager/hoger zetten, zowel ingame als met nvidia control panel.
- Drawing distance (ingame) vergroten/ verkleinen
- Trilinair/bilinair filtering uit en aan gezet, zowel ingame als met nvidia control panel.
- Op Internet gezocht naar 'distant flickers', enige wat ik kon vinden, was dat dualscreen setups icm ATI videokaarten voor problemen zorgen. Aangezien ik geen ATI kaart vond, kon dat het probleem niet zijn.

In FSX heb ik de problemen niet, het probleem in fs2004 doet zich voor in addon scenario en normale autogen scenario. Alle settings in fs2004 staan op max.

Systeem:
Core 2 duo 6600
Geforce 8800 GTS met 158.22 drivers
2 gig geheugen

Zowel getest op samsung 215TW monitor (1680x1050) en een iiyame prolite e1700s (1280x1024) monitor.

[ Voor 24% gewijzigd door OCTheEagle op 14-07-2007 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

scenery bedoel je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wellicht dat het al eerder aan bod is geweest, maar ik wil het er toch nog even over hebben.
Hoe is nu na een tijd de algemene mening over het gebruik van meerdere cores in FSX SP1?
Is er echt verbetering te zien?

Reden dat ik het vraag is dat ik nu een AMD 3500+ draai, en erover zit te denken om een AMD X2 4400+ erop te zetten, hiervoor hoef ik niet het moederbord te vervangen, dus alleen een nieuwe CPU.
Deze X2's zijn aardig in prijs gezakt dus volgens mij een mooie upgrade.
De upgrade zou echter vooral voor FSX zijn, want verder doe ik niet zoveel games.
Graag jullie mening hierover, ook met het oog op de nog uit te komen PMDG kisten voor FSX (nog zwaarder voor het systeem??).

edit:
huidige systeem:
Asus A8N-E (socket939) met 3500+
4x512 mb DDR
NVidia 6800GS 256mb

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:58

RnB

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/4351/66405487uo6.th.jpg

Zoals je ziet, dikke artifacts ! :/ toch? :P
Maargoed, dit heb ik sinds vandaag, alles startte goed op zoals normaal, alleen als ik ingame ben of een vliegtuig wil kiezen krijg ik artifacts.

Komt het door het benauwde weer? Want het is hier op zolder echt té warm.

Het gekke is dat ik dit nog nooit gehad heb, zelfs niet bij Half Life 2, die grafisch veel meer eist van de kaart dan FS2004.

Oeps sorry, hier de specs:
- Celeron M 430
- 478MB DDR2 SO-DIMM
- ATI Radeon Express 200M
- Toshiba MK-8037GSX
- Windows XP SP2

En nee, heb de temps niet gecheckt, want mijn videokaart ondersteunt dat niet.

EDIT: Hmm, heel gek; heb net weer opgestart en geen artifacts dit keer. :?

[ Voor 20% gewijzigd door RnB op 14-07-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Wat zijn de specs van je PC? Heb jeje temps gechekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

hoe speel je dat dan :X

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Weet iemand misschien een goede Piper Arrow voor FS2004? Payware dan wel freeware
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html][norml][/norml][/html]