[3D] Contest V29: Lego Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.441 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
3D Contest V29: Lego
Afbeeldingslocatie: http://edukitty.org/~barry/art/got_contests/header_v29.jpg

Onderwerp

Het onderwerp vormde het laatste contest nogal een punt van discussie die eindigde in verdeelde meningen over het onderwerp voor het nieuwe topic.
Hoe dan ook ben ik uiteindelijk tòch voor mijn (uh, credits aan T!mon) eerste idee gegaan, lego.

De nadruk zal bij dit onderwerp vooral liggen op het netjes namaken van de lego en hiervan een mooie render creeëren, en niet zozeer op de complexiteit van het gelego'de object.
Het ligt daarnaast dus ook voor de hand dat het niet toegestaan is prefeb lego-steentjes te gebruiken uit bv. de lego CAD software.

Voorgaande contests

• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imóvel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle

Tijdsduur

Aangezien langdurende contests de neiging hebben te stranden heb ik besloten een termijn van 2 weken in te stellen.
Deze contest zal starten op Zaterdag 26 januari 2005 en eindigen op Maandag 14 Februari
2005
om 23:59:59. Je hebt dus ruim 2 weken de tijd om er iets moois van te maken.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat
je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)

• Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed,
fout of mooi aan is.
• Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is
niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen
WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d.
• Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage,
Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
• Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
• Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een
3D-contest en geen 2D-contest.
• Het gaat dus om het eindresultaat: een render. Geef duidelijk aan welke render dit is.
• Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
Dont's :(

• De final mag geen animatie zijn.
• Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen, behalve je avatar.
• Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
• Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige paketten. Gebruik dus geen Poser.
• Geen prefab legosteentjes of bouwerken die afkomstig zijn uit bv. het lego CAD programma
• Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.

(ImageShack biedt deze mogelijkheid en is een erg goede optie)

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten.
Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met
de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :)
Éen punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.

Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.Mail de scores naar de topicstarter Phaas, op Afbeeldingslocatie: http://edukitty.org/~barry/email.gif

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excell oid.

De eindscore wordt als volgt berekend:
(originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Voor de beginners

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het best om eerst even in [3d] post je 3d stuff maar weer - part 26 te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Laatste opmerking

Ook bij deze weer: let op de tijd en let er vooral op dat je een final post. Na sluitingstijd zal ik het topic per pagina doorlopen op afbeeldingen/urls. Waar niet expliciet 'final' boven staat wordt niet meegeteld!

Verder wil ik nog even benadrukken dat ik hoop dat mensen die het in het vorige topic al niet eens waarom met de keuze van het onderwerp, hun eventueele flames of commentaar voor zich houden: dit soort dingen komen de sfeer absoluut niet ten goede. Ik pleit dan voor een minder democratische keuze van het onderwerp voor de aankomde contests.

*Phaas wenst u allen succes, maak bouw er vooral wat moois van!

Deze topicstart is grotendeels overgenomen van mijn voorgangers. Alle credits aan hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 09:29

Cablekevin

CCCP Baby!

Toch lego ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Waarvoor crisp een schop in zijn kont geven op IRC allemaal niet goed voor is :)

Lego lijkt me wel een leuk onderwerp, maar is er nu al duidelijkheid over het al dan niet mogen gebruiken van die Lego-plugin ? Is toch wel een vereiste denk ik (de duidelijkheid eromtrent dan)...

Anyway, veel succes luitjes ! Ik zal wsl weer maar eens geen tijd hebben om actief mee te doen, jammer genoeg :(

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Wat is complexitijd? ;)

Anyway, ik ga gelijk beginnen met tekenen want ik wil deze contest voor de verandering eens een echt afgemaakte/gewerkte final inleveren.

* Anoniem: 105830 is dus in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Blokjes maken is ***
En met de plugin lukt het me nie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Laatst online: 19-02 16:10

Surkow

$µr|{0w

Jee LEGO! Nu nog tijd vinden om wat te maken. :P

Edit:
Geen Lego CAD? Nouja. Misschien kost het iets meer moeite.......... :z

[ Voor 47% gewijzigd door Surkow op 29-01-2005 17:17 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

Cablekevin schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:12:
Blokjes maken is ***
Welke plugin?
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cablekevin schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:12:
Blokjes maken is ***
Hint: denk eraan dat Lego tegenwoordig niet alleen maar uit blokjes bestaat ;)

In deze afbeelding zie je bv. maar weinig blokjes en is het meeste glad:
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/images/spiderman/products/largeNo4855.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img181.exs.cx/img181/3840/16bk.jpg
Een lego blokje! :P

Edit: Image grootte fixed! :P

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 115650 op 29-01-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Al ben je nou slim maak je allemaal boxjes....
Die onderaan of in het midde zitte zonder puntjes....
En bovenop aleen maar met puntjes scheelt je ook Face's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk :)

Weet iedereen vanuit het vorige topic nog dat de gepostte afbeeldingen voortaan max. ~580 pixels breed moesten zijn?
(of iets ergens in die richting iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Cablekevin schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:24:
Al ben je nou slim maak je allemaal boxjes....
Die onderaan of in het midde zitte zonder puntjes....
En bovenop aleen maar met puntjes scheelt je ook Face's ;)
Optimise je later toch allemaal gewoon? Nu nog iets verzinnen om te maken :P

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:27:
[...]

Leuk :)

Weet iedereen vanuit het vorige topic nog dat de gepostte afbeeldingen voortaan max. ~580 pixels breed moesten zijn?
(of iets ergens in die richting iig)
Misschien heb ik het vorige topic niet gelezen? :+
Ik zal het ff fixen.

Edit: Image grootte fixed! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 115650 op 29-01-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

suc6 allemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Image breedte kan tot 600 voordat de lay-out vern**kt word :p
Nja, laat ik ook maar eens meedoen.
* Chester gaat proberen een helikopter te maken met lego :p

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21737

Ik doe mee !

Leuk onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, heeft er iemand nog Lego tutorials of andere tutorials voor de echte beginner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag je ook iets van wat vroeger Lego "Technic" (afaik, tegenwoordig schijnt het Lego "Next" te zijn) heette maken?

Dus dit soort dingen:
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/images/knights/und342x296prod8792.jpg

..en dit:
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/images/next/img397x223Nextspybotics.gif

Anoniem: 115650 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:53:
Hmmm, heeft er iemand nog Lego tutorials of andere tutorials voor de echte beginner?
Waar wil je precies een Lego tutorial voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Gatver, dat is toch geen lego meer.
Iemand dit dit een beetje mooi kan modelen, renderen is een held :)
Afbeeldingslocatie: http://classics.digitalbricks.nl/8880/08000600_8880SuperCar.jpg
Tip: http://www.hcc-amsterdam.nl/brick/

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Lego?? :X

Zeg maar dagdag tegen Features jongens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:02:
Mag je ook iets van wat vroeger Lego "Technic" (afaik, tegenwoordig schijnt het Lego "Next" te zijn) heette maken?

Dus dit soort dingen:
[afbeelding]

..en dit:
[afbeelding]

[...]

Kijk, bij het logo van deze contest bijvoorbeeld.
Daar staat op de voorgrond een Lego auto'tje.
Dit lijkt net echt.
Maar hoe geef je nu die ramen de goede vorm?
Zoals gezegd ben ik een ECHTE beginner (ik ben al 2 weken beetje klooien).

Edit: En nee, ik heb geen zin om dure boeken aan te schaffen. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 115650 op 29-01-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dan moet je geen lego-, maar een max tutorial ;) Zie in de sig van Oogst voor zijn tuts. Die zijn wel goed voor een beginner.
Je kan het doen met editable poly/mesh of met splines.
Je kan een spline maken met de omtrek van de onderkant van het raam. Dan extruden, converteren naar editable poly en dan de bovenkant wat naar achter verschuiven, en dan de achterkant recht maken

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XLerator schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:35:
Dan moet je geen lego-, maar een max tutorial ;) Zie in de sig van Oogst voor zijn tuts. Die zijn wel goed voor een beginner.
Je kan het doen met editable poly/mesh of met splines.
Je kan een spline maken met de omtrek van de onderkant van het raam. Dan extruden, converteren naar editable poly en dan de bovenkant wat naar achter verschuiven, en dan de achterkant recht maken
Eeuw, ff proberen vanavond.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img181.exs.cx/img181/8413/29yu.jpg

Ik heb voor de gein maar ff een lichtje gemaakt.
Vavavond Vanacht ga ik werken (proberen tenminste!) om een wagentje te maken.
:)

Edit: Ik heb vanavond ook nog carnaval van de voetbal vereniging.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 115650 op 29-01-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:( Ik kan het niet over m'n hart verkijgen om niet mee te doen aan een contest :(

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/blokje.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 29-01-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:56:
:( Ik kan het niet over m'n hart verkijgen om niet mee te doen aan een contest :(

[afbeelding]
Omfg, total pwnage!!
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:56:

[afbeelding]
je bent 'lego' vergeten op de blokjes te schrijven (/me is druk bezig met modelen) moet nog even een host vinden voor plaatjes (stomme picserver is down :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lemming_nl schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:01:
[...]

je bent 'lego' vergeten op de blokjes te schrijven (/me is druk bezig met modelen) moet nog even een host vinden voor plaatjes (stomme picserver is down :()
Hmm, ik weet niet of daar 'lego' op moet.. Ik kan namelijk nergens een image van een legoblokje vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:06:
[...]

Hmm, ik weet niet of daar 'lego' op moet.. Ik kan namelijk nergens een image van een legoblokje vinden :?
Ja daar moet lego op.
Handigst is volgens mij met een bump of displacement map.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Displacement vergt heel veel polies voordat het dan leesbaar is. Strakke bump is beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:38
@phaas:
check de bovenste regel van je openingspost eens: 3D Contest V28: Avatar Battle. :Z
Anoniem: 105830 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:02:

Dus dit soort dingen:
[afbeelding]

..en dit:
[afbeelding]

[...]
Die plaatjes die je laat zien, das toch geen lego meer?? In mijn tijd (en das niet zo gek lang geleden) bestond lego gewoon nog uit blokjes, en andere frutseltjes. Bij Technisch lego kwamen er wat tandwieltjes bij, en hadden de blokjes gaatjes. Die op de plaatjes weergeven figuren lijken me nou niet echt lego (ok, die onderste gaat nog een beetje) Dat het ook door LEGO(c) gemaakt wordt, maakt het nog geen "lego"...
dit is toch ook geen lego:
Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/images/aboutus/info/content/img212x150timeline7.jpg

BTW. hoe zit het eigenlijk met de afmetingen van lego-blokjes??

[ Voor 7% gewijzigd door inquestos op 29-01-2005 19:23 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik heb ff een lego bump map in elkaar geflansd, als iemand het wilt gebruiken ga je gang :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/lego_bump_big.gif

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:21:
@phaas:

BTW. hoe zit het eigenlijk met de afmetingen van lego-blokjes??
Dat probleem had ik ook.
Oplossing:

Maak een cube met allemaal dezelfde maten. (10x10x10 bijv.). Zet daar goed verdeelt 4 cilinders in.

Kopieer dan dat 'blokje' en rek 1 kant de helft uit (dus 15 breed ipv 10), en zet op de uitgerekte plek 2 cilinders erbij.

Zo kan je tot een 8-cylinder blokje dorgaan. En een 1-cilinder ok natuurlijk :)

//EDIT: bedankt @ hierboven _/-\o_

En nog een render:

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/blokjes.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 29-01-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91399

XLerator schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:07:
Displacement vergt heel veel polies voordat het dan leesbaar is. Strakke bump is beter :)
micro displacement van mental ray is wel een goede optie (wel langere rendertijden uiteraard)

zou ik die auto die je hier een paar posts eerder mogen modellen, of wilde je dat zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:21:
@phaas:
Die plaatjes die je laat zien, das toch geen lego meer?? In mijn tijd (en das niet zo gek lang geleden) bestond lego gewoon nog uit blokjes, en andere frutseltjes. Bij Technisch lego kwamen er wat tandwieltjes bij, en hadden de blokjes gaatjes. Die op de plaatjes weergeven figuren lijken me nou niet echt lego (ok, die onderste gaat nog een beetje) Dat het ook door LEGO(c) gemaakt wordt, maakt het nog geen "lego"...
dit is toch ook geen lego:
[afbeelding]
Ik vind het ook geen Lego meer :) maar ik vroeg het toch maar even voor het geval iemand (ik niet) dat zou namaken (de ts is daar niet duidelijk genoeg in, imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:38
Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:25:
[...]

Dat probleem had ik ook.
Oplossing:

Maak een cube met allemaal dezelfde maten. (10x10x10 bijv.). Zet daar goed verdeelt 4 cilinders in.

Kopieer dan dat 'blokje' en rek 1 kant de helft uit (dus 15 breed ipv 10), en zet op de uitgerekte plek 2 cilinders erbij.

Zo kan je tot een 8-cylinder blokje dorgaan. En een 1-cilinder ok natuurlijk :)

//EDIT: bedankt @ hierboven _/-\o_

En nog een render:

[afbeelding]
Ik heb nou wel deze twee sites gevonden:

building lego structures
Lego dimensions

Afbeeldingslocatie: http://robert.cailliau.free.fr/ByLetter/L/Lego/Dimensions/Grid.png
Afbeeldingslocatie: http://web.me.unr.edu/me151/building/legodim.gif

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Anoniem: 91399 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:27:
[...]

micro displacement van mental ray is wel een goede optie (wel langere rendertijden uiteraard)

zou ik die auto die je hier een paar posts eerder mogen modellen, of wilde je dat zelf doen?
Als je die auto gaat maken, heb je hier wel wat aan denk ik: http://library.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
MayaFreak schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:23:
Ik heb ff een lego bump map in elkaar geflansd, als iemand het wilt gebruiken ga je gang :)

[afbeelding]
zo staat lego niet op blokjes (niet zij mij tenminste zijn dunnere letter die bijna de rand van het rondje raken (grote letters + ander lettertype) /perfectionist mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/bump.jpg

Okee, de bump werkt :) Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

lemming_nl schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:39:
[...]

zo staat lego niet op blokjes (niet zij mij tenminste zijn dunnere letter die bijna de rand van het rondje raken (grote letters + ander lettertype) /perfectionist mode
Dan zal ik hem ff aanpassen :)

edit: Meteen ff hogere resolutie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/lego_bump.gif

[ Voor 13% gewijzigd door TheNameless op 29-01-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Paar opmerkingetjes: lego is _niet_ afgerond, lego heeft scherpe hoeken en het glimt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111947

Lego glimt wel als het nog nieuw is... Na jaren gebruik wordt het wat dof ja... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111947 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:58:
Lego glimt wel als het nog nieuw is... Na jaren gebruik wordt het wat dof ja... :)

wipwapwopje:

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/bump.jpg
Zelfde bestandsnaam als vorige WIP, dus overschreven. Anders staat straks heel mijn ftp vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img185.exs.cx/img185/2926/lemmingslego5ym.jpg

tot zo ver. wie weet al wat het wordt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-04 15:58
Leuk lego ik doe mee :)
WIPS komen morgen denk ik

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chester schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:47:
Image breedte kan tot 600 voordat de lay-out vern**kt word :p
Niet met de nieuwe layout :) die van 600 hierboven verneukt de layout al en die van het Lego-logo (:P) zal ik verder maar niets over zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lemming_nl schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:48:
[...]

Paar opmerkingetjes: lego is _niet_ afgerond, lego heeft scherpe hoeken en het glimt niet :P
Zie je die highlights op de randen?
Afbeeldingslocatie: http://ourworld.compuserve.com/homepages/hoover/trojan-horse-2.jpeg

_wel_ afgerond dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Lemming_nl zit hier met dozen vol lego (lego freak) en ik moet wel heel goed kijken voordat ik afgeronde hoekjes vind :P

Weet iemand trouwens hoe ik het lego raampje effect kan krijgen? (dat glas, en dan vooral het rode glas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
lemming_nl schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:22:
Lemming_nl zit hier met dozen vol lego (lego freak) en ik moet wel heel goed kijken voordat ik afgeronde hoekjes vind :P

Weet iemand trouwens hoe ik het lego raampje effect kan krijgen? (dat glas, en dan vooral het rode glas)
Agrees, lego wat ik hier heb is toch echt zonder afgeronde hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand even met een schuifmaat de exacte diameter en hoogte van de rondjes bovenop de blokjes opmeten ?

Ik heb hier geen Lego voor de hand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Eventjes de "lastige" blokkies gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://www.liquid-clockers.nl/Blokkies.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/lego/wip2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Anoniem: 21737 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:10:
Kan iemand even met een schuifmaat de exacte diameter en hoogte van de rondjes bovenop de blokjes opmeten ?

Precies 5 mm rond en 2 mm hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
die cilinders op de blokjes zijn 4mm breed denk? maar hoe hoog zijn ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lego is toch echt met licht afgeronde hoeken. In het echt lijken deze hoeken 'scherp' te zijn, maar met dit 3d spul zijn scherpe hoeken oneindig scherp en dat is wat ze in het echt echt niet zijn :)

Zie ook:
http://sbup.jyscomputers....eekend_Challenge/lego.jpg
http://www.dansworkshop.c...20Lego%20jet%20engine.jpg
http://images.amazon.com/images/P/B0000TEXW2.01.LZZZZZZZ.jpg

Volgens mij zit je Legologobump verkeerd om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
:P Bedankt voor de tip, heb het veranderd.

Blij te zien dat zelfs features aan de slag is gegaan :D Ik hoop zelf morgen ook wat te kunnen WIPen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
Hier is denk ik ook nog wel wat inspiratie opte doen en info te vinden: Het Lego Topic - deel 2

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Anoniem: 21737 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:10:

diameter 0.49cm (0.5mm lijkt mij dan) hoogte 0.18cm

-edit-
beetje laat

[ Voor 4% gewijzigd door lemming_nl op 29-01-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Lego is wel een heel cool onderwerp eigenlijk. :) Jammer dat ik geen tijd heb om mee te doen. Daar komt nog bij dat ik hiervan vooral zin krijg om mijn echte Lego weer uit de dozen te halen en ik mag daar vast geen foto van insturen voor deze contest. :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Hier mn eerste wip:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/Lego_wip1.jpg

Scherpe kantjes gaan er op het laatst af, het moet een bestande lego-kart worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 13:21

Erikie

www.erikie.nl

omg, leuke contest :P denk dat ik wel wat probeer in te zenden :P

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Erikie schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:12:
omg, leuke contest :P denk dat ik wel wat probeer in te zenden :P
*leuk :)
WIP *test*
Afbeeldingslocatie: http://www.liquid-clockers.nl/Mech.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Wipz0r

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/lego/wip3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego.jpg

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Nee met scatter over een sphere en dan distributed per vertice.

edit: hoe krijgen jullie btw dat lego logo op zo'n uitstulping. Ik ben nog niet zo goed met 3dsmax, maar ik kan iig wel textures applyen per face, maar als ik dat op zo'n ronde oppervlak doe word het rondgedraaid. Heb al verscheidene opties zoals facemap i.c.m. mapscaler e.d. geprobeerd, maar blijft rondgedraaid. Wie o wie is er zo vriendelijk? _/-\o_

[ Voor 75% gewijzigd door DemoniCEVL op 29-01-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

uitstulping ?
Wat bedoel je pcies met uitstulping ?
WIP:
Ben aan iets anders gedaan een kamer :)
Afbeeldingslocatie: http://www.liquid-clockers.nl/Room.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cablekevin schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:47:
uitstulping ?
WIP:
[afbeelding]
Volgens mij kan zo'n wenteltrap niet. Je kunt niet een blokje minder dan 45 graden op een andere zetten. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DemoniCEVL schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:32:
Nee met scatter over een sphere en dan distributed per vertice.

edit: hoe krijgen jullie btw dat lego logo op zo'n uitstulping. Ik ben nog niet zo goed met 3dsmax, maar ik kan iig wel textures applyen per face, maar als ik dat op zo'n ronde oppervlak doe word het rondgedraaid. Heb al verscheidene opties zoals facemap i.c.m. mapscaler e.d. geprobeerd, maar blijft rondgedraaid. Wie o wie is er zo vriendelijk? _/-\o_
UVW Mapping afaik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
wat heb je met het raampje gedaan om 'm er zo uit te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:48:
[...]

Volgens mij kan zo'n wenteltrap niet. Je kunt niet een blokje minder dan 45 graden op een andere zetten. B)
Kan wel.
De hoek steentjes.
Ik heb dit ooit bij een vriend gedaan van me. ;)
En als het niet kan dan is het pech this is PC man! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

lemming_nl schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:52:
[...]

wat heb je met het raampje gedaan om 'm er zo uit te laten zien?
Gewoon Clear Glass en dan wat rommelen met de functies en het blauwe van het raampje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Cablekevin schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:47:
uitstulping ?
WIP:
[afbeelding]
In mijn Lego-verzameling kan dit in elk geval niet. En het zou ook wel gek zijn, want die hoekblokjes sluiten niet goed meer aan op normale blokjes. Maar ja, op je pc sluit natuurlijk alles aan. :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Oogst schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:54:
[...]

In mijn Lego-verzameling kan dit in elk geval niet. En het zou ook wel gek zijn, want die hoekblokjes sluiten niet goed meer aan op normale blokjes. Maar ja, op je pc sluit natuurlijk alles aan. :P
Jap maar toch heb ik het ooit geflikt maar hoe ? 8)7
Mare er stond nie in de regels dat het nie moch dus pech >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Er zijn steentjes die een stukje gedraait zijn met maar 1 rijtje bobbeltjes i.p.v. 2

Mijn laaste render voor vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://img185.exs.cx/img185/200/lemmingslego2le.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, ook maar eens een WiPje posten van mijn Lego Technic Race Auto (LTRA).
Nog in een heel erge beginstage, maar ik ben nu ff dronken, en ik ben te moe om nog serieus aan de slag te gaan (als ik typfouten maakt, dan weet je dat het door de alcohol komt >:) ).

Perspectief:
Afbeeldingslocatie: http://img181.exs.cx/img181/7724/19dd.jpg
Front:
Afbeeldingslocatie: http://img181.exs.cx/img181/5618/26sg.jpg
Top:
Afbeeldingslocatie: http://img181.exs.cx/img181/3300/39vw.jpg
Left:
Afbeeldingslocatie: http://img181.exs.cx/img181/5683/48mx.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 115650 op 30-01-2005 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Anoniem: 91399 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:27:
[...]

Mag jij doen, ik doe niet mee ;)
Tip voor iedereen: Zorg dat je de naden tussen de lego stenen wel blijft zien, daar wordt het een stuk mooier van.

Als ik mee zou doen zou ik gaan voor realisme. Dus een klein werkje maar wat er gewoon als echt uitziet. Diegene die dat kan, is voor mij de winnaar :)
En probeer eens supersample aan te zetten voor die bumpmap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
3D Contest V28: Avatar Battle
Helemaal bovenaan in de StartPost. ;)
NIet super boeiend, maar toch net wat netter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/lego/wip4.jpg

Op naar het volgend bouwseltje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glimmende hoekjes O+

Mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111947

@Chester. Ziet er al netjes uit. Alleen de handgreep aan de deur, die lijkt niet helemaal te kloppen, al is het moeilijk te zien vanuit die standpunt. Kijk maar eens bij deze link: http://www.bricklink.com/PL/3822.gif (sorry maar ik weet ff niet hoe je een plaatje invoegt op dit forum en ben nu ff te lui om het op te zoeken... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo gaat ie goed Chester, mooi modelletje zo.
Je hebt ook de mooiste blokjes tot nu toe vind ik.

Maar dat gaat natuurlijk snel veranderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/totaal.jpg

Hoe doen jullie dat allemaal zo snel :?
Dit is ongeveer 2 tot 3 uur werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Chester: Hoe heb jij die material voor je ramen gemaakt? Ik ben al een tijdje aan het... prutsen maar het lukt niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe render btw:

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/totaal2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Hallo iedereen.

Ik heb ooit ergens een cad programma gezien om echt alleen met lego dingen te bouwen op de pc.

http://www.ldraw.org/

maar ja dat wou ik ff kwijt :*)

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 10:29

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

YoramScheer schreef op zondag 30 januari 2005 @ 10:35:
Hallo iedereen.

Ik heb ooit ergens een cad programma gezien om echt alleen met lego dingen te bouwen op de pc.

http://www.ldraw.org/

maar ja dat wou ik ff kwijt :*)
Zucht ... alleen jammer dat in de startpost staat dat je dit soort programma's NIET mag gebruiken voor deze wedstrijd. Zelfs met lego CAD programma's is dit nog een behoorlijke uitdaging; het heftigste lego model ooit.Afbeeldingslocatie: http://cache.lego.com/images/shop/prod/10030-0000-XX-13-1.jpg click to add to shopping cart8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Killemov op 30-01-2005 10:54 ]

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Killemov schreef op zondag 30 januari 2005 @ 10:45:
[...]

Zucht ... alleen jammer dat in de startpost staat dat je dit soort programma's NIET mag gebruiken voor deze wedstrijd.
oh okej
overheen gelezen, maar ja maakt niet uit.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Updeetje :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/Lego_wip2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Killemov schreef op zondag 30 januari 2005 @ 10:45:
[...]

Zucht ... alleen jammer dat in de startpost staat dat je dit soort programma's NIET mag gebruiken voor deze wedstrijd. Zelfs met lego CAD programma's is dit nog een behoorlijke uitdaging; het heftigste lego model ooit.[afbeelding] click to add to shopping cart8)7
Als iemand dat ding namaakt is ie echt uber. (weet iemand waar ik aan bouwkaarten kan komen voor dat ding? Ga ik het eens proberen >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb eindelijk een blokje af PFffffffff.

Afbeeldingslocatie: http://img188.exs.cx/img188/2758/wip16xo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Wipje van me MECH:
Afbeeldingslocatie: http://www.liquid-clockers.nl/Mech.jpg

Acties: