Met Nibe zit je al vrij snel met Netto inkoop richting de 8000-10.000 euro. (Incl buffervat 50 Liter, pompgroep, regelaar, RVS boiler 300 liter, elektrisch element en kamerthermostaat.)Yosemite schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:08:
We wonen in een redelijk goed geïsoleerd vrijstaand huis uit 2002. Onze wijk is in de transitievisie van de gemeente aangewezen als all-electric.
Met de alsmaar stijgende energieprijzen leek het me goed om te gaan kijken wat de overstap naar een all-electric warmtepomp kost, wat het aan besparingen oplevert en hoe snel je deze investering terugverdiend.
De eerste installateur die ik benaderd heb is met een offerte gekomen van € 23.454,43 voor een Nibe warmtepomp en boiler inclusief de installatie.
Dit is wel fors meer dan de bedragen waar op verschillende sites over gesproken wordt. Bij Eigenhuis hebben ze het over een All-electric luchtwarmtepomp (3 - 12 kW) voor een bedrag van €6.500 tot €14.000 inclusief installatie.
Tegen de 1100 m3 gas die ik bespaar staat zo'n 2800 kWh extra stroom. Met de tarieven van mijn aflopende energiecontract zou dat een jaarlijkse besparing van een zo'n €570 zijn en met de nieuwe variabele tarieven van augustus kom ik op een jaarlijkse besparing uit van zo'n €900. Dat is op basis van deze offerte dus niet echt snel terugverdiend.
Hoe kijken jullie naar deze offerte?
[Afbeelding]
Buffervat met vloerverwarming overbodig!
(Geen idee of je vloerverwarming hebt trouwens.)
Waarom parallel en niet als schakelvat in de retour… Schilt weer een extra pomp.
SMO S40, zou wachten tot de SMO S30 uit is, de S40 is vooral een cascade regelaar.
Horizontale boiler is %#$
Rond de 2000 euro om leidingwerk op bestaande leidingwerk aan te sluiten!
Wat een oplichters!! Een CV ketel aansluiten op een bestaande installatie kost toch ook geen 2000 euro?
En dan vervolgens nog 3000 euro voor wat leidingen doortrekken en inbedrijfstelling…
(Dat doen ze dan dubbel rekenen deels…)
Alleen het hijswerk en gatenboren is nog enigszins schappelijk!
Dus je betaald:
10K voor de warmtepomp compleet
1K voor leidingwerk.
1K voor elektra.
1K voor inbedrijfstelling
1K voor hijswerk.
1K voor onvoorziene omstandigheden.
2K voor werkzaamheden.
Dus ongeveer 17K…
Dus je wordt voor een goede 6K in de maling genomen.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HRzPGK6ZTf47nCpG8PvjZVMS.jpg?f=user_large)
/f/image/KQSpTlWCNUiq0htdmB6X3wu7.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lNFja6IQQRQLmRpAQ1IpIDil.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1kfpIWKSDbk1UXvM4csnPXqT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4TB9JJyT44u1CO3l2CIH0sPj.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/EVII35P3DdvhaJEpSxStI5YB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EqhqYH13hSWzsmGvm1W739xy.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VTQVGwy2phIq6KEpzDQuRYSl.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xvmUU7vzoJikrBsJco71oekU.jpg?f=user_large)
/f/image/cXk6r447Nb1gcQdOIDHs5hxG.png?f=fotoalbum_large)