Hallo allen,
ik heb al 5 jaar een Loria 6010 warmtepomp die flink aan het pendelen is. Met pendelen bedoel ik, bijna constant aan/uit op 15% / 800W dit beeld op de aangesloten fase:
In het kort:
2018, maart: installatie warmtepomp Loria 6010, met 1 verdieping vloerverwarming, 1 verdieping radiatoren, en SWW buffervat. De warmtepomp bleef pendelen.
2020, december: ombouw naar 2-zone systeem met extra 100l buffervolume. Warmtepomp bleef pendelen
2022, januari: vloerverwarming hele woning. Warmtepomp blijft pendelen.
Systeem geprobeerd af te stellen door telkens een week te draaien met verschillende verwarmingscurves en correcties, pompsnelheden en 100% WAR of 100% thermostaat. Het beeld blijft hetzelfde
Het huis is al deze tijd goed qua temperatuur / comfort. Op een keer proberen met een stijle verwarmingscurve na, toen werd het warm in huis, maar na het opwarmen begon het pendelen weer.
Bij de installateur is hun Loria man is helaas enkele jaren geleden weggegaan, dus ze hebben geen kennis meer van het systeem in huis. Ze vermoeden een sensor ergens, of een afgereling. Ze verwijzen me door naar Remeha, dat die hopelijk een installateur ofzo hebben die me kan helpen.
Echter de huidige eigenaar van de Loria's, Remeha, geeft niet thuis op mijn mail en verwijst me weer terug naar de installateur, dat die maar contact met hun opneemt
Heeft iemand hier misschien ervaring wat het kan zijn, of weet die een goede Loria / Techneco installateur
[
Voor 37% gewijzigd door
DropjesLover op 24-03-2023 15:43
]