Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nu een warmtepomp, of toch maar even wachten?

Pagina: 1
Acties:

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-11 14:28
De gekte op de energiemarkt is natuurlijk niemand ontgaan en ook ik ben bezig met verduurzamen van onze woning uit 2017, oa de zonnepanelen installatie die een upgrade krijgt naar een totaal van 4800Wp bij een gemiddeld jaarlijks verbruik van 2000kWh.

De volgende stap is de warmtepomp, maar omdat wij nog tot april 2024 een vast tarief hebben ben ik in dubio over het wel of niet nu schakelen, ook omdat onze CV ketel maar 5jr oud is en ons verbruik redelijk laag met 970m3/jr voor een goed geïsoleerde hoekwoning.

Mijn opties zijn dus nu handelen en een (hybride) warmtepomp laten installeren, of de huidige storm laten luwen en de installatie laten doen voordat mijn contract afloopt (met risico dat prijzen dan nog hoger worden).

Wat is wijsheid?

Bedankt voor alle input en groeten uit het Verre Oosten :)

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:03
Doe de bestelling maar alvast. Mijn baas wacht al sinds november 2021 op de buitenunit (van remeha). Verwachte levertijd is nu week 2 2023.

Daarnaast zijn de installateurs extreem druk en bestaat nu plaatsen niet meer.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
In de basis nu, maar eerst, leesvoer: Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:52
Nu bestellen, volgend jaar laten plaatsen. Dan wel meteen All Electric als je afgiftesysteem het aan kan, 970M3 is niet heel veel om te vervangen namelijk. Een 5kW moet dat af kunnen.

Met een woning uit 2017 verwacht ik vloerverwarming op de begane grond en radiatoren boven. Op welke temperatuur staat je ketel ingeschakeld en wat voor verdeler voor de vloerverwarming heb je?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
  • Je hebt straks een overschot van kWh wat je misschien duur kunt verkopen tegen 50-60 cent mits je goed oplet bij leverancierskeuze en meterstanden gebruik/opwek in de gaten houdt.
  • Gas zal niet veel goedkoper worden, zie bijvoorbeeld https://www.abnamro.com/r...ses-dreigen-te-verergeren
  • Warmtepompen zullen ook niet goedkoper worden, de installatie ervan al helemaal niet.
  • Wachttijden voor je warmtepomp lopen alleen maar op[/i]

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-11 14:28
Insert12 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:43:
Nu bestellen, volgend jaar laten plaatsen. Dan wel meteen All Electric als je afgiftesysteem het aan kan, 970M3 is niet heel veel om te vervangen namelijk. Een 5kW moet dat af kunnen.

Met een woning uit 2017 verwacht ik vloerverwarming op de begane grond en radiatoren boven. Op welke temperatuur staat je ketel ingeschakeld en wat voor verdeler voor de vloerverwarming heb je?
Klopt.

Aanvoer temp staat ingesteld op 55C, vloerverdeler is een 4-zone COMAP met A-label circulatiepomp.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Pagina: 1